oh no you didn'tquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Tot mijn 8ste dacht ik dat concentratiekampen kampen waren waar je naartoe ging als je problemen of moeite had met concentreren. Kort daarna kwam ik erachter dat het iets heel anders was.
Ik snap de hint nietquote:Op maandag 30 maart 2009 23:48 schreef Sniz het volgende:
- Oh ja, en dat TVP 'terugvindpost' betekent... en dat het niet zo gewaardeerd wordt als je alleen die afkorting post in een topic, zonder verder zelf wat zinnigs toe te voegen... (hint, hint )
Die hint was bedoeld om hardnekkige (of toekomstige) TVP'ers op een subtiele manier duidelijk te maken dat ze beter NIET alleen de afkorting 'TVP' kunnen plaatsen, maar in plaats daarvan liever iets zinnigs toe kunnen voegen.quote:
Grotendeels begrijpelijk, maar well een beetje Eeeew! Teken van vroeg rattioneel denken, zelfde doen 5 jarigen wanneer ze LOOPTE zeggen ipv LIEPquote:Op zaterdag 2 mei 2009 18:59 schreef Asskicker14 het volgende:
Tot mijn 8ste dacht ik dat concentratiekampen kampen waren waar je naartoe ging als je problemen of moeite had met concentreren. Kort daarna kwam ik erachter dat het iets heel anders was.
A common myth about the kangaroo's English name is that 'kagaroo' was a Guugu Yimidhirr phrase for "I don't understand you."[9] According to this legend, Captain James Cook and naturalist Sir Joseph Banks were exploring the area when they happened upon the animal. They asked a nearby local what the creatures were called. The local responded "Kangaroo", meaning "I don't understand you", which Cook took to be the name of the creature. The Kangaroo myth was debunked in the 1970s by linguist John B. Haviland in his research with the Guugu Yimidhirr people.quote:Op maandag 20 april 2009 19:01 schreef Pietverdriet het volgende:
Hoe de Kangoeroe aan zijn naam komt: Toen James Cook australie ontdekte liep hij ergens in het noordwesten van australie rond toen hij een kangoeroe zag. Stuiter, Stuiter, Stuiter..
Stomverbaasd stond hij naar het beest te kijken. Hij zag een Aboriginal tegen een boom geleund staan en ging op hem af. Hij zei toen iets van: I Say, old Boy, would you be as kind as to tell me what kind of hopping animal that is over there? Hummm? There´s a good chap, Eh.. What what!
De inboorling zei toen K'ang A Roo terug
Cook, AAAAhh a Kangaroo hummm ? Well god bless you dear chap.
Hij schreef het relaas op in zijn logboek en sindsdien heet dat beest zo.
In de jaren 30 deed men onderzoek naar de Aboriginal talen in het noordoosten van australie en K' ang A Roo betekend zoveel als, Wat zegt u? Wat lul jij nou?
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:59 schreef Skylark. het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden met de wintersport 3 dagen lang geski-d met een folietje in m'n ski-bril. Ik vond het al een kutding met slecht zit, maar ik kwam er dus pas laat achter.
Ik vind dit eigenlijk wel geniaalquote:Op maandag 4 mei 2009 01:41 schreef Ludootje het volgende:
Om even terug te komen op die tijdzones... Mijn geniale brein aan het werk toen ik een jaar of 11, 12 was:
Ik had dus bedacht dat als je op de noord- of zuidpool ging staan (zeg maar een halve meter er van af) en dan heel hard rondjes om de pool heen ging rennen tegen de draairichting van de aarde in, dat je dan terug in de tijd kon gaan omdat je dan elke paar seconden de datumgrens passeert terwijl een dag nog steeds 24 uur duurt.![]()
En ik kon er maar niet bij dat niemand dit eerder had verzonnen.
http://www.worldtimezone.com/time-antarctica24.phpquote:Op maandag 4 mei 2009 19:25 schreef Tegan het volgende:
Nouja, briljant ok. Maar waarom kan het dan dus niet? Maw, hoe zit het nou met de tijd daar?
http://www.newton.dep.anl.gov/askasci/gen99/gen99243.htmquote:Question:
What time zone is Antarctica in? Do they have daylight savings time?
alice e packard
Answer 1:
I don't know about anybody else, but I found this question to be
both amusing and thought-provoking. I asked a scientist friend
who has spent some time in Antarctica: the continent has no official
time zones. Individual research stations use whatever time zone is
convenient, usually whichever is closest in S. America or Australia.
For example, McMurdo Station uses the same time zone as Christchurch,
New Zealand. Dates and times are almost always expressed in GMT,
Greenwich Mean Time, as used by scientists all over the world to
avoid any possible ambiguity.
jade hawk
Answer 2: It is also interesting to note that most of
Antarctica lies south of the Antarctic circle, which means
that there is sunlight 24 hours a day during summer and
darkness 24 hours a day during winter. Under these conditions,
I think you can see that there would be no point to having
daylight savings time.
-Grant
quote:Answer 2: It is also interesting to note that most of
Antarctica lies south of the Antarctic circle, which means
that there is sunlight 24 hours a day during summer and
darkness 24 hours a day during winter. Under these conditions,
I think you can see that there would be no point to having
daylight savings time.
-Grant
quote:Op vrijdag 10 april 2009 23:00 schreef Infinti het volgende:
Ik heb jaren gedacht dat RVS stond voor Roest 'Vrij Staal' maar het staat voor 'Roest Vast Staal'.
Klopt, dit wist ik dus ook niet tot een jaartje terug, hier een leuk stukje: http://www.nicospilt.com/spoortijden.htmquote:Op vrijdag 17 april 2009 00:50 schreef nils7 het volgende:
Dat Nederland vroeger een kwartier tijdverschil had tussen oost en west
Ik ruik aap. Broodje aap.quote:Op dinsdag 5 mei 2009 15:00 schreef Gwywen het volgende:
Dat komt doordat een slimme timmerman kosten wilde besparen en gewone, weliswaar roestvrije spijkers gebruikte. Die later alsnog gingen roesten. Zijn verweer: je vroeg roestvrije spijkers. Er zat geen roest aan toen ik ze erin timmerde. Dus waren ze roestvrij.![]()
Naar aanleiding van dit gebeuren is de uitdrukking roestvrij veranderd in roestvast.
Ik ook. Roestvrij is gewoon zoals het in de volksmond wordt genoemd, roestvast is meer jargon, het wordt gebruikt door mensen die er verstand van hebben, nou ja, door mensen die er wat meer mee te maken hebben dan de meeste mensen. Net als dat lichtmasten in de volksmond lantaarnpalen worden genoemd, en 'toeters en bellen' 'sirenes en zwaailichten' heten bij de meesten.quote:
quote:Op zaterdag 2 mei 2009 21:59 schreef Skylark. het volgende:
Ik heb 2 jaar geleden met de wintersport 3 dagen lang geski-d met een folietje in m'n ski-bril. Ik vond het al een kutding met slecht zit, maar ik kwam er dus pas laat achter.
quote:Op woensdag 6 mei 2009 00:17 schreef Siniti het volgende:
Dat er geen mensenlevens opgeofferd werden voor bepaalde scenes in films.
Een klasgenoot in de brugklas dacht dit dus ook, in de fucking brugklas!quote:Op dinsdag 21 april 2009 13:59 schreef JohnDDD het volgende:
Ik ontdekte pas relatief laat waar de kindertjes vandaan kwamen. Ik wist natuurlijk wel dat ze niet van de ooievaar kwamen, maar dacht tot ongeveer mijn 12e dat ze uit de anus van de vrouw kwamen en niet uit de vagina. Ik dacht dat de vagina alleen bestond uit een klein plasbuisje net zoals in de penis zit, en dat een kind dus wel van achteruit moest komen.
Mijn ontdekking deed ik na een discussie met een vriendje hierover, die ervan overtuigd was dat kinderen uit de vagina kwamen. Hij stelde voor het onderwerp aan mijn moeder voor te leggen, die een duidelijke tekening maakte van een vrouw met een kind dat eruit kwam en ze zei erbij dat de anus bij seksualiteit alleen van pas kwam als je homo was en ook dat illustreerde ze met een leuke tekening. (Daar kwam ik dan weer nìet zo laat achter)
quote:Op woensdag 6 mei 2009 15:15 schreef Anywhere het volgende:
Ik heb ook lang gedacht dat je bij het begin van het jeugdjournaal begroet werd met Hallo-us Jeugdjournaal. Mijn ouders hebben nog geprobeerd om mij duidelijk te maken dat het NOS Jeugdjournaal is, maar dat weigerde ik te geloven
quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:32 schreef Palomar het volgende:
Ik dacht vroeger bij die Disney-tekenfilms altijd dat er 'Dis Nep' stond. Als in: het is niet echt
Bron?quote:Op woensdag 6 mei 2009 19:45 schreef BOVICE het volgende:
Dat het woord "Sjembek" uit het welbekende nummer "Watskeburt" van De Jeugd Van Tegenwoordig slaat op een persoon die iemand beft terwijl zij ongesteld is. De jam/sjem in kwestie relateert zich dan tot de bonken en slierten
Ik las ook altijd Disnep, maar nooit zoals jij het interpreteertquote:Op woensdag 6 mei 2009 19:32 schreef Palomar het volgende:
Ik dacht vroeger bij die Disney-tekenfilms altijd dat er 'Dis Nep' stond. Als in: het is niet echt
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:59 schreef kScrooge het volgende:
Dat de getallen (20+/ 48+ etc) op een pak kaas te maken heeft met het vetpercentage
Hoe kan je dan 60+ jonge kaas hebben en 30+ oude kaasquote:Op zaterdag 9 mei 2009 02:07 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
![]()
Ik dacht altijd dat het aangaf hoe oud de kaas was (dus op de plank gelegen zeg maar), want je hebt jonge kaas en oude kaas.
WTF, is dat niet dan?quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:59 schreef kScrooge het volgende:
Dat de getallen (20+/ 48+ etc) op een pak kaas te maken heeft met het vetpercentage
Juist wel, daar kwam ie dus toch pas na jaren achterquote:
Wist ik ook nietquote:Op woensdag 6 mei 2009 22:28 schreef maok het volgende:
Ik kwam er een paar jaar geleden pas achter dat die tijdelijke gele strepen op de (snel)weg er opgeplakt kunnen zijn en dat je ze er dus ook zo weer af kan trekken. (Of is dat ook vrij nieuw dat ze vroeger wel altijd schilderden?)
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:42 schreef frame-saw het volgende:
Ik bedacht me net dat ik altijd dacht dat met 'potentieel' werd bedoeld dat er iemand homo/lesbienne (pot) wasWant dan hadden ze het weer over een potentieel iemand
quote:Op zaterdag 9 mei 2009 01:59 schreef kScrooge het volgende:
Dan nogquote:Op zaterdag 9 mei 2009 15:22 schreef frame-saw het volgende:
Tot mijn veertiende ofzo hoor, niet tot gister :p
Dat heb ik dan nooit gezien, maar ik vond het sowieso al raar dat sommige kazen gewoon 30 of 48 jaar zouden hebben gerijptquote:Op zaterdag 9 mei 2009 09:23 schreef Bart het volgende:
[..]
Hoe kan je dan 60+ jonge kaas hebben en 30+ oude kaas
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |