ElmarO | vrijdag 6 maart 2009 @ 21:56 | |
![]() Vorige delen: 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 32 | 33 | 34 | 35 | 36 | 37 | 38 | 40 | 41 | 42 | Openingsposts van de Grands Prix van het afgelopen '08 seizoen: voor zover ik ze nog kon vinden in MyAt 2008 Formula 1 ING Australian Grand Prix 2008 Petronas Malaysian Grand Prix 2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix [F1] FORMULA 1 GRAN PREMIO DE ESPANA TELEFONICA 2008 [F1] Turkije topic 2008 Formula 1 Gulf Air Bahrain Grand Prix F1 Grand Prix Monaco 2008 Deel 1 [F1] Grand Prix de Magny Cours ; Stoppen voor rood! [F1] British Grand Prix @ Silverstone [F1] Formula 1 grosser preis Santander von Deutschland 2008 [F1] De grote prijs van Hongarije 2008 Formula 1 Telefónica Grand Prix of Europe 2008 Formula 1 ING Belgian Grand Prix FORMULA 1 GRAN PREMIO SANTANDER D'ITALIA 2008 [F1]Singtel Singapore Grand Prix [F1] Grand Prix van Japan - Fuji Speedway #1 [F1] Grand Prix of China @ Shanghai [F1] De seizoensfinale 2008 @ Brazilië, Sao Paulo F1 nieuws portal: - NewsNow - NewsNow NL - Formule 1 Race Report - F1 Racing - F1 Today - Race Freaks - Autosport Onze boyz: - Albers - Doornbos - Van der Garde Official F1 Sites: - Formula1 - FIA - Live Timing Teams: - McLaren - Ferrari - BMW Sauber - Renault - Toyota - Scuderia Toro Rosso - RedBull Racing - Williams - Brawn GP - Force India Sporting Regulations [PDF] 2007 sporting regulations - F1 [PDF] 2008 sporting regulations - F1 [PDF]2009 F1 Sporting Regulations - F1 op onofficiële site Testschema ![]() ![]() ![]() Mclaren 1. Lewis Hamilton - WDC 2008 2. Heikki Kovalainen Ferrari - WCC 2008 3. Felipe Massa 4. Kimi Räikkönen BMW Sauber 5. Robert Kubica 6. Nick Heidfeld Renault 7. Fernando Alonso 8. Nelson Piquet jr. Toyota 9. Jarno Trulli 10. Timo Glock Scuderia Toro Rosso 11. Sébastien Bourdais 12. Sébastien Buemi Red Bull Racing 14. Sebastian Vettel 15. Mark Webber Williams 16. Nico Rosberg 17. Kazuki Nakajima Brawn GP 18. Rubens Barrichello 19. Jenson Button Force India 20. Giancarlo Fisichella 21. Adrian Sutil Voor meer info zie het [F1] Silly season 2009 Topic De kalender voor 2009 met 17 races quote:Overzicht van filmpjes/artikelen m.b.t. technische wijzigingen 2009 Filmpje van Red Bull waarin de wijzigingen worden uitgelegd. Artikel 1 Artikel 2 Artikel 1 ![]() Fok!Sport F1manager De OP is hier te vinden [ Bericht 1% gewijzigd door ElmarO op 07-03-2009 19:57:41 ] | ||
Swindler | vrijdag 6 maart 2009 @ 22:00 | |
nog 23 dagen ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 6 maart 2009 @ 22:01 | |
Maar even een quote uit het vorige topic:quote: | ||
Schunckelstar | vrijdag 6 maart 2009 @ 22:02 | |
quote:nog 23 dagen ![]() | ||
Meike26 | vrijdag 6 maart 2009 @ 22:25 | |
Misschien een beetje overbodig, maar het leek me ook wel weer handig om van de al gepresenteerde auto's of zoals in het laatste geval van Brawn GP, de eerste persfoto's per team te plaatsen. - Presentatie McLaren MP4-24 ![]() ![]() - Presentatie Ferrari F60 ![]() ![]() - Presentatie BMW Sauber - BMW F1.09 ![]() ![]() - Presentatie Renault R29 ![]() ![]() - Presentatie Toyota TF109 ![]() ![]() - Presentatie RedBull Racing - RB5 ![]() ![]() - Presentatie Williams FW31 ![]() ![]() Helaas weten we allemaal dat dit NIET de livery word voor het seizoen 2009, toch plaats ik deze...omdat hij gewoon mooier is zo ![]() - Eerste persfoto's ![]() ![]() - Presentatie Force India - VJM02 ![]() ![]() Alleen Brawn GP en Scuderia Torro Rosso nog die nog niet officieel hun wagen/team hebben gepresenteerd. En excuses voor het afwijkende formaat van de Brawn BGP001, maar ik ben wel blij dat ze dit jaar alsnog meedoen. ![]() ![]() | ||
Schunckelstar | vrijdag 6 maart 2009 @ 22:27 | |
ik moet zeggen dat ik wel begin te wennen aan de nieuwe wagens, alleen de renault die kan echt niet ![]() | ||
Giem | vrijdag 6 maart 2009 @ 22:53 | |
Nou ik kan nog niet wennen aan die voorvleugels... | ||
nagel72 | vrijdag 6 maart 2009 @ 23:55 | |
wordt weer een spannend jaar .. ben vanaf de eerste wedstrijd dus niet meer bereikbaar voor iedereen als er gereden wordt | ||
bodylotion | zaterdag 7 maart 2009 @ 05:49 | |
De Renault is inderdaad de meest lelijke wagen ![]() ![]() | ||
Garisson72 | zaterdag 7 maart 2009 @ 09:09 | |
goed initiatief, meike26, om die foto's ff bij elkaar te zetten. Als ik het goed begrepen heb kun je maandag nog de Toro Rosso toevoegen, dan is het spul compleet! | ||
engine | zaterdag 7 maart 2009 @ 09:21 | |
tvp! | ||
ColtZ40 | zaterdag 7 maart 2009 @ 09:25 | |
quote: | ||
Sinister-D- | zaterdag 7 maart 2009 @ 09:35 | |
quote:x2 ![]() quote:x2 ![]() | ||
Tarado | zaterdag 7 maart 2009 @ 09:37 | |
tvp | ||
vosss | zaterdag 7 maart 2009 @ 10:11 | |
Ik vind eik dat die BrawnGP wel zo mag blijven. Een auto in 1 kleur vind ik gewoon mooi. Geen stickers erop, of iig zo weinig mogelijk en dan maakt het niet eens uit welke kleur het is (al blijft pikzwart natuurlijk wel gewoon het allergaafst voor een racewagen) Ze rijden met dezelfde motor als McLaren begrijp ik? Ik ben benieuwd. Ook naar die knakenbak van VJ. Ze hebben allemaal dezelfde ECU dus in principe moeten ze gewoon hetzelfde uit de motor weten te halen lijkt me. Of knijpt Mercedes de motoren van BrawnGP en Force India op een of andere manier? ![]() Iemand die daar iets zinnigs over kan zeggen? Als ze echt 100% identiek zijn kon het (en dan vooral voor Force India) wel eens een geniaal seizoen gaan worden dunkt me ![]() Fisico die Hamilton de oren wast. Dat zou echt geniaal zijn ![]() | ||
Meike26 | zaterdag 7 maart 2009 @ 11:35 | |
Fisico zal nooit de oren van Hamilton wassen ![]() De enige die in de toekomst achter de oren van Hammie komen zijn Massa en Vettel (in de toekomst). ![]() | ||
vosss | zaterdag 7 maart 2009 @ 11:49 | |
Nouja, het was ook meer wishfull thinking van mij ![]() | ||
Garisson72 | zaterdag 7 maart 2009 @ 11:50 | |
Fissichella heeft zijn Window of Opportunity alláng gehad, idd. Alleen zijn járenlange ervaring en goede naam uit het verleden zorgen dat hij nog steeds meedoet, maar eigenlijk heeftie allang niets meer te zoeken in de F1. | ||
vosss | zaterdag 7 maart 2009 @ 12:03 | |
Hetzelfde geld wmb voor Rubens, Webber, Heidfeld, Trulli en Button ook ![]() | ||
Trystar | zaterdag 7 maart 2009 @ 12:25 | |
![]() SPOILER | ||
sanger | zaterdag 7 maart 2009 @ 12:42 | |
quote:De verhalen zijn dat motoren voorheen altijd via de software begrensd werden voor klantenteams of dat ze zelf het motormanagement systeem moesten bouwen (zoals bij Ferrari). Met de standaard ECU en gehomologeerde motoren moet dit verschil dus niet mer kunnen optreden. Enige dat ik me kan indenken is dat het vermogen nog beinvloed wordt door het uitlaatsysteem en het koelsysteem (minder koeling minder vermogen). | ||
ElmarO | zaterdag 7 maart 2009 @ 13:30 | |
quote:Ik vind dat de wagen van Brawn GP wel wat minder wit mag. Vind dat wel erg saai ogen. Al is het zwart met het geel wel tof. quote:Het zijn gewoon degelijke coureurs. En die kan je (meestal) goed gebruiken als tweede coureur. Al vind ik Fisichella altijd wel beter bij kleinere teams. quote:En er zal denk ik altijd wel een miniem verschil zijn per motor. Maar dat houd je toch. De één is misschien 99,9% terwijl de ander 99,7% is. Als er eventueel nog dingen zijn die in OP kunnen, dan hoor ik het graag. Kan ik dat nog aanpassen. ![]() | ||
HPoi | zaterdag 7 maart 2009 @ 17:43 | |
Vanaf de zijkant is BMW de mooiste, maarja de voorkant............ ![]() | ||
Garisson72 | zaterdag 7 maart 2009 @ 18:23 | |
ik vind de McLaren het mooiste. Hopelijk is hij niet zo 'slecht' als de testtijden doen vermoeden, al was het alleen maar omdat het anders weer zo'n Ferrari-only-jaar gaat worden. | ||
Garisson72 | zaterdag 7 maart 2009 @ 18:24 | |
quote:ja true, voor die heren is dat Window of Opportunity ook langzamerhand aan het sluiten. Voor Trulli en Rubens al helemáál natuurlijk. Voor Button heb ik nog stille hoop, eigenlijk. | ||
Automatic_Rock | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:43 | |
quote:Die hebben alle (behalve Rubens) nooit in een kampioensauto gereden | ||
Schunckelstar | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:44 | |
quote:die heb je snel geedit ![]() | ||
nils7 | zaterdag 7 maart 2009 @ 19:52 | |
tvp hehehe ![]() | ||
Automatic_Rock | zaterdag 7 maart 2009 @ 21:00 | |
quote: ![]() | ||
UnoclaM | zaterdag 7 maart 2009 @ 22:30 | |
tvp | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 7 maart 2009 @ 23:19 | |
quote:Is dit een verkapte manier om te zeggen: "Jongens, verwacht ons zeker niet voorbij de middenmoot in Australië"? ![]() | ||
Sally | zondag 8 maart 2009 @ 00:28 | |
Geen mening aan deze kant nog over welke wagen het mooist is: dat bepaal ik pas als ze echt rijden in een raceweekend ![]() SPOILERBen wel heel benieuwd naar hoe de bolides zich verhouden ten opzichte van elkáár op de baan. En dus niet tijdens de tests die nu gedaan worden: dat is toch maar uittesten hoe de auto reageert, met een bepaalde coureur, bepaalde setting van zus, bepaalde stand van een vleugeltje zo. Ik ga het eerste raceweekend al meteen de vrijdag en zaterdag missen ![]() ![]() ![]() | ||
bodylotion | zondag 8 maart 2009 @ 10:30 | |
in de bios? ![]() | ||
Googolplexian | zondag 8 maart 2009 @ 14:35 | |
tvp | ||
Atreidez | zondag 8 maart 2009 @ 18:37 | |
Toch vind ik de Renault wel mooi ![]() | ||
Sally | zondag 8 maart 2009 @ 18:50 | |
quote:Nope, bij F1-fan(s) in huis ![]() | ||
Atreidez | zondag 8 maart 2009 @ 19:55 | |
[WTCC] 2009 : Op een nat Curitiba! Als mensen hun racehonger willen stillen ![]() | ||
sasquatsch | maandag 9 maart 2009 @ 12:17 | |
ALs TVP dan maar een foto van de nieuwe STR tijdens de presentatie op Barcelona![]() en de coureurs ![]() [ Bericht 25% gewijzigd door sasquatsch op 09-03-2009 12:23:09 (foto's zonder irritante logo's) ] | ||
Aresdreams | maandag 9 maart 2009 @ 12:45 | |
toch leuk paint detailed voor de sidepod ![]() vind het, net als de red bull auto, een mooi ding ![]() | ||
Meike26 | maandag 9 maart 2009 @ 13:14 | |
Alleen de achtervleugel lijkt zo breed... ![]() | ||
Atreidez | maandag 9 maart 2009 @ 13:42 | |
Ja is bij elke nieuwe vleugel toch, dat die sidepanels veel groter lijken als dat de achtervleugel eigenlijk is ![]() | ||
bodylotion | maandag 9 maart 2009 @ 15:58 | |
misschien wel de mooiste van dit seizoen ![]() | ||
sasquatsch | maandag 9 maart 2009 @ 16:27 | |
Brawn GP doet het verrassend goed tijdens hun eerste testen:
| ||
nils7 | maandag 9 maart 2009 @ 16:30 | |
quote:Wellicht sponsors winnen? | ||
Garisson72 | maandag 9 maart 2009 @ 17:55 | |
quote:Denk je dat ze tijdens de enige test die ze hebben met een vederlichte auto en alleen maar splinternieuwe banden gaan rijden? Ross Brawn is Eddie Jordan niet hč, van Brawn wil ik liever geloven dat hij dan liever werkt aan een goed team, maar misschien is het niet meer dan dat - dat ik dat wil geloven. ![]() | ||
vosss | maandag 9 maart 2009 @ 18:33 | |
Het zou toch een bak zijn als Rubens dit jaar wereldkamioen zou worden. ![]() | ||
Atreidez | maandag 9 maart 2009 @ 18:34 | |
Ik zou m toejuichen ![]() | ||
RoodWitBlauw | maandag 9 maart 2009 @ 18:44 | |
Hoi, ik zou graag voor mijn bedrijf waar ik in werk een F1-manager sublegue willen starten. Nu zijn er meerdere te vinden op internet. Welke is gratis, en het leukst (beste?)............ en vooral niet TE ingewikkeld ![]() Ik dacht ik kan het wel in dit topic kwijt, zie er zosnel geen ander tpoic over | ||
Schunckelstar | maandag 9 maart 2009 @ 19:14 | |
quote:www.f1racing.nl vind ik een goede manager hebben, wel niet helemaal gratis (kost 5 euro) ... en ingewikkeld is het ook niet ![]() met onze vriendengroep gebruiken we die al een paar jaar, en het bevalt prima ![]() | ||
RoodWitBlauw | maandag 9 maart 2009 @ 19:18 | |
quote:5 euro voor het aanmaken van een sublegue? of moet iedereen 5 euro betalen? | ||
Schunckelstar | maandag 9 maart 2009 @ 19:21 | |
quote:nee, aanmaken van een subleague is gratis, maar de administratiekosten zijn voor iedere speler 5 euro... maar ja, wat is nou 5 euro ![]() | ||
ElmarO | maandag 9 maart 2009 @ 20:15 | |
quote:Hoho, dit wordt het jaar van Button. ![]() Zou stiekem ook wel lullig voor Honda zijn. Trekken ze hun handen ervan af, gaan die wagens gelijk als de brandweer. ![]() quote:Is inderdaad niet echt veel. Doe er dit jaar voor het eerst aan mee. Ben benieuwd hoe het me zal vergaan. ![]() | ||
LeXX | maandag 9 maart 2009 @ 21:16 | |
TVP | ||
bodylotion | maandag 9 maart 2009 @ 21:49 | |
F1teammanager.nl is gratis en met subleages ![]() | ||
HPoi | maandag 9 maart 2009 @ 23:13 | |
Iemand al een wallpaper gespot van de STR4? | ||
Atreidez | maandag 9 maart 2009 @ 23:37 | |
![]() ![]() ![]() Rechtsklik, set as wallpaper ![]() | ||
vosss | dinsdag 10 maart 2009 @ 07:33 | |
Het valt me nu pas op dat STR wéér 2 Sebassen heeft dit jaar! ![]() Ik denk dat het een complot is! ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 10 maart 2009 @ 07:35 | |
kan die Buemi een beetje sturen eigenlijk?? heb m in mn managerteam ![]() | ||
vosss | dinsdag 10 maart 2009 @ 07:37 | |
Als ie niet kon sturen zat ie niet in de F1, dus ik denk dat je er van uit mag gaan dat ie best een beetje kan sturen ![]() | ||
bodylotion | dinsdag 10 maart 2009 @ 07:39 | |
quote: ![]() | ||
Garisson72 | dinsdag 10 maart 2009 @ 08:58 | |
quote:Het zijn uitspraken als deze waardoor Taki Inoue nooit vergeten zal worden. | ||
WEST | dinsdag 10 maart 2009 @ 10:30 | |
* WEST ontwaakt uit z'n winterslaap | ||
WEST | dinsdag 10 maart 2009 @ 10:38 | |
ik zag op webcam beelden al dat de werkzaamheden op Albert park al vergevorderd waren. zal ook weer beginnen met de OP van Australia | ||
Meike26 | dinsdag 10 maart 2009 @ 11:04 | |
quote:Het voordeel hiervan is vooral dat mensen niet te veel teams aanmaken p.p. Vorig jaar heb ik meegedaan met de F1manager van RTLGP en de FOKmanager, maar bij RTLGP liepen er een hoop rond die meerdere teams hadden... 5 euro inschrijfgeld is dus een goed initiatief ![]() | ||
Burnie88 | dinsdag 10 maart 2009 @ 17:49 | |
Iemand enig idee wanneer RTLGP weer begint met Teammanager? | ||
Trystar | dinsdag 10 maart 2009 @ 18:04 | |
Test tijden tweede testdag in Barcelona:
| ||
Kleffe_Dop | dinsdag 10 maart 2009 @ 18:08 | |
quote:Het lijkt me een beetje naďef om er vanuit te gaan dat Brawn zoiets niet zou doen. Zelfs een alom gerespecteerd team als Williams heeft zich in de winter van 2008 beter voorgedaan dan dat ze daadwerkelijk bleken te zijn gedurende het seizoen. Dat Brawn GP nog sponsoren nodig heeft lijkt me geen vreemde aanname. ![]() | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 10 maart 2009 @ 18:10 | |
quote:En de vragen met betrekking tot de snelheid van McLaren blijven bestaan: Zand in de ogen van de concurrentie strooien? ![]() | ||
Sinister-D- | dinsdag 10 maart 2009 @ 18:22 | |
quote: ![]() quote:Bron: GPupdate edit: en ook te lezen op de frontpage dus ![]() [ Bericht 2% gewijzigd door Sinister-D- op 10-03-2009 18:28:47 ] | ||
Kleffe_Dop | dinsdag 10 maart 2009 @ 18:37 | |
ah... dat had ik idd al gelezen. En het is me ook weer ontgaan. ![]() Gaat McLaren gebruik maken van deze package in de eerste wedstrijd? Zo ja... dan mogen we dus flinke stappen van McLaren verwachten komende testdagen. Albert Park is immers niet ver weg en 10 maart is in mijn ogen behoorlijk laat om nog radicale veranderingen te testen. [ Bericht 0% gewijzigd door Kleffe_Dop op 10-03-2009 20:27:18 ] | ||
vosss | dinsdag 10 maart 2009 @ 18:54 | |
quote:Wie? ![]() | ||
UnoclaM | dinsdag 10 maart 2009 @ 22:09 | |
Wat me opvalt is dat er wel snel gereden wordt. Zo zou Kimi met deze tijd vorig jaar dik op pole staan. Het nieuwe aerodynamische pakket lijkt in dat opzicht de auto's niet veel langzamer te maken. | ||
Peterselieman | dinsdag 10 maart 2009 @ 22:29 | |
Vergeet niet dat testen wat anders is dan racen en dat bij de kwalificaties de tijden langzamer zullen zijn dan tijdens de tests. Verschil zit m met name in het op gewicht moeten zijn van de auto's en de hoeveelheid brandstof die er in zit. Ook doet de afstelling van de wagen veel, want rij je de snelste tijd in kwalificatietrim of juist met de raceafstelling? | ||
UnoclaM | dinsdag 10 maart 2009 @ 23:38 | |
Mja, de omstandigheden vandaag waren ook wel erg goed. Maar dan nog zijn de tijden van dit jaar de snelste sinds het circuit een extra chicane heeft gekregenSPOILERDe enige auto's die nog sneller waren, waren de '08 auto's met '09 slicks. | ||
HPoi | dinsdag 10 maart 2009 @ 23:43 | |
quote:http://www.f1reporter.nl/(...)str4-wallpapers.html ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 11 maart 2009 @ 01:35 | |
Hamilton zit voortaan niet meer achter het stuur van zijn auto ![]() Gewoon even alles kijken, alleen dan zie je wat er cool aan is ![]() | ||
nils7 | woensdag 11 maart 2009 @ 02:33 | |
quote:Dat het gewoon een ordinaire Vodafone reclame is? ![]() Wel tof gedaan heheheheh | ||
Googolplexian | woensdag 11 maart 2009 @ 07:15 | |
Geweldig ![]() Die gooi ik zo effe op de blog ^^ | ||
Googolplexian | woensdag 11 maart 2009 @ 07:25 | |
Leuke site : http://www.visionf1.com/ | ||
TJDoornbos | woensdag 11 maart 2009 @ 07:33 | |
Tvp | ||
Garisson72 | woensdag 11 maart 2009 @ 08:16 | |
quote:Paul Belmondo, dan? | ||
Aresdreams | woensdag 11 maart 2009 @ 08:30 | |
quote:misschien is tie later gestart dan 1995 met kijken ![]() (toen reed ie toch voor, euhm... Pacific?) | ||
Garisson72 | woensdag 11 maart 2009 @ 09:16 | |
quote:Zou best kunnen, weet ik ook niet meer. Het enige dat ik nog weet, is dat het de zoon van een bekende acteur is, die zodoende dus wél het geld had om in de F1 te rijden maar er volstrekt niets te zoeken had. Net als Inoue, trouwens. ![]() | ||
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 09:46 | |
quote:Tof gedaan zeg ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 11 maart 2009 @ 09:56 | |
quote:Paul Belmondo is nog wel redelijk succesvol geweest in FIA GT ![]() Inoue heeft niks laten zien | ||
Trystar | woensdag 11 maart 2009 @ 11:07 | |
quote:Leuk filmpje! ![]() | ||
sasquatsch | woensdag 11 maart 2009 @ 17:10 | |
quote:March in 1992 en Pacific in 1994. Inoue reed in 1994 een race met de Simtek en in 1995 voor Footwork, waarbij hij een keer werd aangereden door de rescue wagen. | ||
Peterselieman | woensdag 11 maart 2009 @ 17:41 | |
Wat te denken van Nick Heidfeld die de Medical Car raakte in Brazilië in 2002: | ||
Trystar | woensdag 11 maart 2009 @ 18:16 | |
De tijden van woensdag:
| ||
Party_P | woensdag 11 maart 2009 @ 20:30 | |
Zo Button, zou me niks verbazen als het een Arrows 2000 verhaal weer is. Te lichte auto om sponsoren te verwerven. | ||
vosss | woensdag 11 maart 2009 @ 21:08 | |
quote:Neenee, voor 95 keek ik ook al. Toen ik het filmpje keek wist ik het weer, maar zo in eerste instantie zei die naam me echt niets meer ![]() Waarschijnlijk omdat ie nooit iets gepresteerd heeft denk ik ![]() | ||
vosss | woensdag 11 maart 2009 @ 21:08 | |
quote:Tuurlijk, wat denk je zelf. En er zijn altijd genoeg domme mensen die erin trappen ![]() | ||
Atreidez | woensdag 11 maart 2009 @ 21:47 | |
Nieuw spionageschandaal! ![]() ![]() | ||
Atreidez | woensdag 11 maart 2009 @ 21:49 | |
quote:In een te lichte auto 124 rondjes rijden? ![]() ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 11 maart 2009 @ 22:20 | |
quote:Button en Barri zitten de hele week al rond 1:20.5/ 1:21.0 en Brawn heeft gezegd dat dit overeen kwam met racepace. Ik geloof Brawn wel in deze. brawn heeft veel knowhow, het team ook. En wss is de auto gemaakt toen Honda nog in de F1 zat. Zodoende is de wagen wel goed ontwikkeld. ![]() Die 1:19.x zal dus qualyspeed zijn. | ||
Swindler | woensdag 11 maart 2009 @ 22:24 | |
quote:Hahaha , Super ![]() ![]() | ||
vosss | woensdag 11 maart 2009 @ 23:12 | |
quote:Ik moet het nog zien als ik eerlijk ben ![]() Al gun ik het Brawn natuurlijk wel. Bij Ferrari weggaan en van op 2 jaar tijd een flutteam (sorry dat ik het zeg ![]() ![]() Hoe zit het eik met Fry? Die mis ik een beetje in de naam van het team zegmaar. Is hij helemaal weg nu? Of is ie wel nog deel van het "nieuwe" team? Ik heb er eik niets meer over gelezen ![]() Iemand? ![]() | ||
vosss | woensdag 11 maart 2009 @ 23:12 | |
Teveel smileys ![]() | ||
Glijdt_licht | woensdag 11 maart 2009 @ 23:15 | |
Over Fry vond ik dit:quote:Dus die staat een stukje lager op de ladder wss. | ||
Ricard0j | woensdag 11 maart 2009 @ 23:16 | |
quote:Algemeen directeur ![]() http://f1.gpupdate.net/nl(...)ecteur-bij-brawn-gp/ | ||
vosss | donderdag 12 maart 2009 @ 07:43 | |
kay. Wel vreemd dat je er verder niet echt iets over hoort. Het is alleen maar Brawn wat de klok slaat ![]() | ||
Aresdreams | donderdag 12 maart 2009 @ 08:31 | |
denk dat ie liever meer achter de schermen werkt dan zich op de voorgrond zet? | ||
bodylotion | donderdag 12 maart 2009 @ 08:47 | |
quote:mwoa... Brawn ging erheen in '07. Dat jaar ervoor hadden ze wel een GP gewonnen ![]() als BAR tho | ||
sanger | donderdag 12 maart 2009 @ 08:58 | |
quote:Volgens de media waren ze bij Mercedes verbaasd over de brandstofhoeveelheden die de Brawn GP aan boord had. En niet omdat het ultra weinig zou zijn geweest. En dan nog, zelfs met een hele lege tank is het een indrukwekkende tijd. Een ruime seconde sneller als Ferrari die over het algemeen iedere testdag toch ook wel een paar lege rondjes rijden. | ||
Garisson72 | donderdag 12 maart 2009 @ 09:25 | |
Ik zou het echt fenomenaal vinden als BrawnGP gelijk vooraan mee gaat doen, en ik heb bij Ross Brawn wel het idee dat die man geen poep praat. Hij is er meer één van de techniek, denk ik, terwijl bijvoorbeeld Eddie Jordan zich altijd wel bediende van die tactieken als bijna lege tanks en nagelnieuwe banden om zo één supersnel rondje te hebben, zodat ze bovenaan eindigden om zo de sponsoren te behagen. ![]() | ||
TJDoornbos | donderdag 12 maart 2009 @ 10:36 | |
Toen Brawn bij Honda begon had ik al het idee dat ze op termijn naar voren zouden komen. Maar dit is ongekend zeker omdat het maanden stil was rond de ontwikkelingen van de wagen. | ||
Googolplexian | donderdag 12 maart 2009 @ 10:43 | |
Bernie Ecclestone faces Ł1bn divorce pay-out Hij gaat z'n geld hard nodig hebben ![]() | ||
TheClown1 | donderdag 12 maart 2009 @ 10:51 | |
die kroatische reus gaat dus flink cashen.....mijn god wat een domme zet om zijn geld op haar naam te zetten.. | ||
Meike26 | donderdag 12 maart 2009 @ 11:11 | |
Ten opzichte van Ecclestone is iemand al snel een reus ![]() | ||
TheClown1 | donderdag 12 maart 2009 @ 11:13 | |
quote:er staat erbij dat ze 6"2 is oftewel 1m88 , op zich wel een lange dame.... | ||
Meike26 | donderdag 12 maart 2009 @ 11:38 | |
quote:Pff, ik ben 1.83 ![]() | ||
ColtZ40 | donderdag 12 maart 2009 @ 11:39 | |
quote:Nee dat is prima, alles onder de 1,65 is minder. ![]() | ||
TheClown1 | donderdag 12 maart 2009 @ 11:54 | |
Gemiddelde Kroatische is 1,65 en zij steekt er met kop en schouders boven uit. | ||
sasquatsch | donderdag 12 maart 2009 @ 12:48 | |
quote:Dat wordt door het team zelf ook gezegd. Eerst een racesimulatie gevolgd door een paar snelle ronden in kwalificatie setup. | ||
sasquatsch | donderdag 12 maart 2009 @ 12:52 | |
quote:Brawn ging er pas in 2008 heen (vorig jaar dus!). In 2007 had hij een jaartje vrij. Hij heeft zich vooral gericht op de auto van dit tjaar en niet op de auto van 2008. Dat is volgens Brawn GP de reden dat ze er goed bij zitten. Ze zijn als eerste begonnen met de auto van dit jaar en hoefden die op het laatst alleen maar aan de nieuwe motor aan te passen. De rest was al af. | ||
bodylotion | donderdag 12 maart 2009 @ 13:12 | |
quote:oja ![]() | ||
Googolplexian | donderdag 12 maart 2009 @ 15:31 | |
F1 tech races into ordinary life | ||
Trystar | donderdag 12 maart 2009 @ 18:16 | |
Tijden van de laatste dag in Barcelona;
| ||
Googolplexian | donderdag 12 maart 2009 @ 18:30 | |
Heh ... dadelijk was die Honda op de motor na zo onwijs goed dat ze zometeen het hele veld een seconde per lap achter zich laten ![]() | ||
ColtZ40 | donderdag 12 maart 2009 @ 18:31 | |
quote:Meld je eens aan in mijn topic! ![]() | ||
ElmarO | donderdag 12 maart 2009 @ 19:30 | |
quote:Ze hebben zich in tegenstelling tot de andere teams vanaf begin 2008 al op 2009 gericht. En met Ross Brawn hebben ze natuurlijk een absolute topper in huis. Maar dit had ik ook niet verwacht. Eerst dacht ik nog dat ze een Prost aan het doen waren, maar dat begin ik zo langzamerhand ook minder te geloven. ![]() | ||
Sinister-D- | donderdag 12 maart 2009 @ 19:32 | |
quote:Dat was Honda al. In de de winter van '05 op '06 is BAR volledig Honda geworden ![]() | ||
Trystar | donderdag 12 maart 2009 @ 19:38 | |
quote:Hopelijk kunnen ze mee doen voor de punten, alleen maar goed voor de sport. | ||
ElmarO | donderdag 12 maart 2009 @ 19:43 | |
quote:Gaat me op het moment zelfs helemaal niet verbazen als ze in Melbourne gaan strijden voor de overwinning en/of het snelste team met een Mercedes-motor zullen zijn. ![]() | ||
Trystar | donderdag 12 maart 2009 @ 19:47 | |
quote:Dat zou er mooi zijn. Ik weet op dit moment niet wat ik van die test tijden moet denken, Brawn erg snel en McLaren tegenvallend. Ik kan niet wachten tot het gaat beginnen! | ||
ColtZ40 | donderdag 12 maart 2009 @ 19:51 | |
quote:Als je naar de rondetijden van 2007 kijkt zijn ze nu verdomd rap. Of is de baan aangepast? quote: | ||
Kleffe_Dop | donderdag 12 maart 2009 @ 20:08 | |
Het leek me een leuk idee om individuele coureur topics te openen zoals je dat ook in VBL en dergelijken ziet. Een ruimte om een coureur gedurende een seizoen en zijn carriere te volgen, hem de hemel in te prijzen of compleet af te branden. ![]() En om niet meteen met 1 van de bekende Formule 1 power brokers te beginnen: Jarno Trulli topic #1: 2009, erop of eronder? [ Bericht 5% gewijzigd door Kleffe_Dop op 12-03-2009 20:22:10 ] | ||
Trystar | donderdag 12 maart 2009 @ 20:48 | |
quote:Leuk idee! ![]() | ||
Glijdt_licht | donderdag 12 maart 2009 @ 21:01 | |
quote:Ik denk dat ze de chicane voor de laatste bocht niet gebruiken ![]() | ||
Sally | vrijdag 13 maart 2009 @ 02:07 | |
quote: ![]() quote:Leuk idee, idd ![]() | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 08:50 | |
quote:Als je de zoekfunctie gebruikt zie je dat er al enkele zijn die ik in een verleden heb gemaakt ![]() | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 08:52 | |
quote: ![]() Ik denk meer dat het komt omdat ze zo vroeg met de nieuwe auto begonnen zijn ![]() | ||
sasquatsch | vrijdag 13 maart 2009 @ 08:53 | |
quote:Ze zijn sneller dan vorig jaar, maar minder snel dan jij doet vermoeden. De snelste tijden worden in Q2 gereden en toen was Barri 11de met een 1.21.0. Dus ik verwacht dat de snelste tijd toen een lage 1.20'er was of een hoge 1.19'er | ||
Garisson72 | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:32 | |
Wintertijden zijn wel vaker sneller dan de kwalificatie-tijden, die dus in de zomer worden gereden. Koude lucht laat de motoren beter presteren. | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:34 | |
quote:Niet altijd, meestal wel inderdaad. Daar staat echter tegenover dat de banden minder goed werken bij koude temperaturen. | ||
nils7 | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:40 | |
quote:Ook geeft koudelucht meer downforce omdat het zwaarder is | ||
Garisson72 | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:53 | |
hoe dan ook - onwillekeurig heb ik steeds het idee dat de tijden na zo'n regelwijziging, die toch snelheidsbeperkend zou moeten werken, teweeg zou brengen dat de F1 echt traag zou worden. De tijden die ze nu laten zien zijn echter zo ongeveer van het niveau 2006 / 2007 ofzo, of niet? | ||
Garisson72 | vrijdag 13 maart 2009 @ 09:58 | |
leuke feitjes die ik gisteren trouwens las in de nieuwe Autovisie, in het kader van de kostenbesparing dat o zo belangrijk zou moeten zijn voor 2009: De teams zouden gezamenlijk dik 300 miljoen in de ontwikkeling KERS hebben gestoken, waarbij géén van de teams nog zeker is of en wanneer ze het zullen inzetten. Dit terwijl er sprake van is dat ze in 2010 met gestandaardiseerde KERS-systemen zullen rijden. De meningen zijn ook nog verdeeld over de winst die met KERS bereikt zou kunnen worden: McLaren zegt dat ze overal sneller zouden zijn, Toyota zegt precies het tegenovergestelde. Bovendien gaan de péperdure accupakketten maar 2 raceweekends mee geloof ik, waarna ze bij het chemisch afval kunnen... ![]() | ||
Aresdreams | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:09 | |
quote:dat komt omdat de regelwijzegingen deze keer niet voor snelheidsbeperking zijn, maar om het inhalen te verberteren. | ||
Aresdreams | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:10 | |
quote:dan lijkt me de oplossing van Williams beter, met een vliegwiel ipv battarijen, geen chemisch afval, en toch een KERS, dat mijn inziens ook in straatauto's gebruikt zou kunnen worden... | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 10:55 | |
quote:Dat is ook weer waar, al met al zou het weinig verschil moeten geven denk ik. | ||
Garisson72 | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:00 | |
quote:Snelheidsbeperking was toch óók een doelstelling? NIet de hoogste prioriteit, maar toch. quote:De vliegwielconstructie van Williams schijnt behoorlijk buggy te zijn, begreep ik. Dat KERS levert dus 82 pk extra voor ongeveer 6 seconden, wat afhankelijk van de baan 0,25 tot 0,35 seconden per ronde zou moeten opleveren. De prijs is een extra gewicht van 30 tot 40 kg, dat van de ongeveer 60 kilo afgaat dat de teams gemiddeld hebben om vrij over de auto te plaatsen om aan het minimumgewicht te komen. Dat betekent dus dat KERS ervoor zorgt dat het moeilijker is de balans in de auto goed te krijgen. | ||
Aresdreams | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:26 | |
quote:snelheidsbeperking zou kunnen, ach ja, als het maar een leuk seizoen wordt ![]() maar toch als ze die bugs uit het systeem kunnen halen bij williams, lijkt mij dat wel een duurzamere en 'groenere' oplossing dan een lading accu's... | ||
bodylotion | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:32 | |
nog 2 weekjes ![]() | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:47 | |
quote:Ah kijk en dacht ik iets orgineels te hebben gevonden. ![]() Weet je nog ongeveer voor welke coureurs? | ||
Meike26 | vrijdag 13 maart 2009 @ 11:53 | |
Eigenlijk nog maar 1 tot anderhalve week, als je de voorbereidingen meeneemt, begint zo'n F1 weekend al op de dinsdag/woensdag, zeker in Melbourne, waar er nog wel eens wat feestjes/gekkigheid word uitgehaald om het seizoen te openen. En er zullen heu nog wel wat nieuwtjes komen in de aanloop van het raceweekend ![]() Jos Verstappen heeft wel eens een tramrace gedaan meen ik mij te herinneren met Paul Stoddart en Eddie Jordan heeft samen met Hill in Albert Park een miniconcert gegeven, volgens mij in 1999. Eddie Jordan treed trouwens ook dit jaar op bij het Opening Event vrijdag avond voor de GP met zijn band "Eddie & The Robbers ". | ||
Atreidez | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:14 | |
Spannend he ![]() ![]() | ||
vingerplant | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:28 | |
quote:Jammer dat deze held niet meer actief is ![]() Interessante testtijden trouwens, krijg er ontzettend veel zin in ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:43 | |
McLaren-Mercedes heeft bij monde van Norbert Haug toegegeven dat het team snelheid tekort komt door het gebrek aan downforce. Toch wel verrassend moet ik zeggen. Normaal hullen ze zich in nevelen. McLaren geeft gebrek aan downforce toe | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 12:45 | |
quote:Als ze zich nu in nevelen zouden hullen zouden de geruchten alleen maar groter worden. | ||
Meike26 | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:04 | |
Kan dus wel eens een heeel intressant begin van het seizoen worden. ![]() Red Bull en Brawn GP gaan zich met de Big Boys bemoeien ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:31 | |
Als die BrawnGP maar wel een andere livery krijgt dan. Dat witte mormel met die goedkope strepen is echt geen gezicht ![]() | ||
Ared | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:39 | |
Brawn heeft al gezegd dat de huidige livery opzettelijk zo neutraal mogelijk is, om potentiele sponsoren niet af te schrikken. Hoogste bieder bepaalt de uiteindelijke kleur ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 13 maart 2009 @ 13:44 | |
Hmm, een Fok! auto? Of redden we dat niet met allemaal een euro? | ||
Meike26 | vrijdag 13 maart 2009 @ 14:21 | |
Allemaal 10 euro is al een stuk realistischer... en dan net zo'n geblokt ding als destijds Racing for Holland had ![]() | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 14:26 | |
quote:Of de Honda waar ik op heb gestaan ![]() | ||
Kleffe_Dop | vrijdag 13 maart 2009 @ 15:03 | |
quote:Alsof dat een geldige reden is om dat topic te laten versloffen. ![]() | ||
Peterselieman | vrijdag 13 maart 2009 @ 15:19 | |
Vandaag is er weer een nieuw deel in de serie van de Formule 1-teamportretten verschenen. Ditmaal is het de beurt aan het team van Force India. [F1-teamportret] Force India | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 15:58 | |
quote:Heb hem gekicked ![]() | ||
TJDoornbos | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:21 | |
quote: ![]() | ||
ColtZ40 | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:27 | |
quote:Doe je mee met de Predictions 2009? | ||
sasquatsch | vrijdag 13 maart 2009 @ 16:49 | |
quote:Williams was al vanaf november 2007 met de auto van 2009 bezig. En ze verwachten van de gewijzigde regelgeving veel voordeel te hebben. Zeker door het gebrek aan downforce en het invoeren van KERS. Hun KERS met vliegwiel gaat een heel seizoen mee en heeft een gunstiger gewicht (ca 25 kg) dan de andere teams die een chemische KERS gebruiken. | ||
Googolplexian | vrijdag 13 maart 2009 @ 17:15 | |
quote: ![]() ik snap je wel maar het is de werkende kracht die het beestje een naampje geeft ![]() | ||
bodylotion | vrijdag 13 maart 2009 @ 17:36 | |
quote:uit 1 gram remstof kun je een heleboel energie halen ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:15 | |
quote:89.9 terajoules / 24.9 million kilowatt-hours Ik denk dat je dan meer accelereert dan remt ![]() | ||
Atreidez | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:19 | |
In de toekomst zou ik niet vreemd opkijken als ze ipv carbon fiber remschijven een soort grote dynamo's gebruiken om te remmen, en die zetten die energie dan weer om ![]() | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:24 | |
quote:Daarvoor wordt het ook eerst opgeslagen gok ik ![]() | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 18:25 | |
Over remmen gesproken; als een f1 zijn gas loslaat dan remt de bolide harder dan een productieauto ook maar kan ![]() | ||
Googolplexian | vrijdag 13 maart 2009 @ 19:02 | |
quote:Met uitzondering van extremen zoals de Veyron, lijkt me ... die remt op de luchtrem ook al harder dan een gemiddelde middenklasser. | ||
Atreidez | vrijdag 13 maart 2009 @ 19:36 | |
http://www.autosport.com/news/report.php/id/73700 Dit is wel een interessant stukje over de BrawnGP (engels). | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:34 | |
quote:Zeker interessant ![]() | ||
sanger | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:35 | |
quote:De Veyron is wellicht de uitzondering die de regel bevestigd. | ||
Trystar | vrijdag 13 maart 2009 @ 20:54 | |
![]() | ||
ElmarO | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:34 | |
quote: | ||
Atreidez | vrijdag 13 maart 2009 @ 23:59 | |
Zou niet de eerste keer zijn dat McLaren gewoon begint aan een compleet nieuwe auto ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 14 maart 2009 @ 00:09 | |
quote:Je gaat zo langzamerhand denken aan het drama dat MP4-18 heet. En Haug klinkt nou ook niet echt optimistisch. quote:Bron Kortom, het lijkt erop dat Button de eer hoog moet gaan houden voor Engeland. Wie had dat gedacht? ![]() | ||
Atreidez | zaterdag 14 maart 2009 @ 00:10 | |
De vader van Button ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 14 maart 2009 @ 00:19 | |
quote:En Button zelf. Hij wist het op 13 januari 2008 al. ![]() quote:En toen lachten we er nog met z'n allen om. Dadelijk krijgt hij nog gelijk ook. ![]() | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 14 maart 2009 @ 09:09 | |
Het zou wel een stunt zijn als niet Hamilton, maar Button de man moet gaan worden voor Engeland dit jaar. ![]() Maar het gaat mij allemaal iets té makkelijk bij Brawn GP... | ||
TJDoornbos | zaterdag 14 maart 2009 @ 09:50 | |
quote:En dan ga ik echt dronken worden! | ||
Kleffe_Dop | zaterdag 14 maart 2009 @ 09:59 | |
Vodafone McLaren Mercedes #1 : Problemen bij de kampioen?![]() | ||
vosss | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:39 | |
Ik lach me echt mn lul uit mn broek als Hamilton niet verder komt dan het middenveld. Ik ben benieuwd hoe hij daar mee om gaat en als volgend jaar die auto ook nog ruk is (stel he) of hij dan nog altijd roept dat hij altijd bij McLaren wil blijven. Ik heb er al zin in iig en ik kan niet meer wachten! ![]() | ||
vosss | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:39 | |
Ow en Button for WC, dat zou echt een giller zijn ![]() ![]() ![]() | ||
ElmarO | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:45 | |
quote:Yup, het eerste waar ik gelijk aan moest denken toen Brawn GP zo goed presteerde was die uitspraak van hem. Waren we hem er vorig jaar nog over aan het uitlachen, krijg je dit. ![]() | ||
vosss | zaterdag 14 maart 2009 @ 11:52 | |
Ik zou het echt geweldig vinden. En dan die zure bek van Lewis als ie uitgekotst word door de engelse fans en als Button op handen gedragen wordt en in de engelse kranten met superlatieven bejubeld wordt ![]() | ||
Garisson72 | zaterdag 14 maart 2009 @ 12:49 | |
Die Brawn moet niet onderschat worden, daar ben ik heilig van overtuigd. Het is wél de man die Schumacher zo ongeveer al zijn wereldkampioenschappen bezorgd heeft, in zekere zin. | ||
bodylotion | zaterdag 14 maart 2009 @ 16:25 | |
heeft Brawn die wagen nou ontworpen dan? | ||
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 16:59 | |
quote:Ja, in paint. ![]() | ||
bodylotion | zaterdag 14 maart 2009 @ 17:06 | |
sukkel | ||
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 17:17 | |
quote:hoe? wat? Brawn is helemaal geen ontwerper, maar een meesterstrateeg en goed in techniek. | ||
TJDoornbos | zaterdag 14 maart 2009 @ 17:50 | |
quote:in windows 3.1 | ||
Garisson72 | zaterdag 14 maart 2009 @ 18:06 | |
quote:Brawn is wat je noemt een 'connector', iemand die de juiste mensen op de juiste plaats de juiste dingen kan laten doen, en zo alles bij elkaar brengt wat nodig is voor succes. Dat deed hij bij Benetton en bij Ferrari (mede waardoor Schumacher kon doen wat hij deed) en dat doet hij vanáf het moment dat hij bij Honda begonnen is, al is dat nu pas zichtbaar. ![]() | ||
Googolplexian | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:01 | |
quote: | ||
Googolplexian | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:04 | |
quote:Als je Massa echt wil zien janken dan moet Button WC worden inderdaad ![]() | ||
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:23 | |
quote:Ik denk eerder dat Hammie weer rare starts gaat maken dan. | ||
bodylotion | zaterdag 14 maart 2009 @ 20:54 | |
quote:als ie vooruit komt wel ![]() | ||
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:13 | |
BrawnGP - een nieuw Formule 1 team - #1 | ||
HPoi | zaterdag 14 maart 2009 @ 21:13 | |
quote:Komt ie wel, alleen is de vraag hoelang ie het kan volhouden op P1 te blijven............ | ||
Googolplexian | zondag 15 maart 2009 @ 00:59 | |
quote:Ach ... hij is al WC ![]() Sterker nog ... van alle mensen van wie je het zou verwachten is Massa de enige niet-wereldkampioen. Zegt wel iets, imo. | ||
bodylotion | zondag 15 maart 2009 @ 13:01 | |
quote: ![]() ben het overigens wel met je eens ![]() | ||
vosss | zondag 15 maart 2009 @ 13:08 | |
Dat Massa nog geen WC is is de schuld van die duitser ![]() | ||
-Jean- | zondag 15 maart 2009 @ 14:26 | |
Leuk om weer eens te zien. Maar deze zijn echt grappig haha Vettel uit zijn dak [ Bericht 47% gewijzigd door -Jean- op 15-03-2009 14:36:46 ] | ||
Automatic_Rock | zondag 15 maart 2009 @ 17:32 | |
quote:Gebrek aan talent zou ik eerder zeggen... | ||
ElmarO | zondag 15 maart 2009 @ 17:40 | |
Tijden van vandaag:
quote: | ||
Atreidez | zondag 15 maart 2009 @ 17:42 | |
Ah, wou t ook net posten ![]() | ||
ElmarO | zondag 15 maart 2009 @ 17:44 | |
quote:Las dat er bepaalde spullen nog niet waren gearriveerd, dus in die zin best logisch dat ze een dag wachten. Maar echt lekker gaat het nog steeds niet, nee. | ||
sanger | zondag 15 maart 2009 @ 18:10 | |
Zelfs zonder die nieuwe spullen lijkt het mij nuttig te testen nu ze een nieuwe vloer hebben en alles.... | ||
sanger | zondag 15 maart 2009 @ 18:11 | |
quote:Eerder van het team Ferrari. Als zij in Engeland en Singapore geen fouten hadden gemaakt was Massa nu WC ![]() | ||
ElmarO | zondag 15 maart 2009 @ 18:46 | |
quote:Denk dat ze het liever doen met de nieuwe spullen. Anders zijn ze er toch een dag aan kwijt. quote:Mwah, zijn spin in de GP van Maleisië was nou ook niet echt handig te noemen. | ||
Trystar | zondag 15 maart 2009 @ 19:46 | |
quote:En niet te vergeten Massa zijn motor die 3 ronde voor het einde in rook op ging rijdens de gp van Hongarije ![]() | ||
vosss | zondag 15 maart 2009 @ 19:51 | |
Heeft iemand al foto's kunnen vinden van Alonso's crash? Die schijnt best hard en frontaal geweest te zijn. Hij is iig ongedeerd ![]() | ||
sasquatsch | zondag 15 maart 2009 @ 20:04 | |
quote:EN de hulp van de FIA natuurlijk! | ||
Swindler | zondag 15 maart 2009 @ 20:07 | |
quote: ![]() Verder dan dit kom ik niet | ||
Trystar | zondag 15 maart 2009 @ 20:07 | |
quote:Gaan we weer ![]() | ||
sanger | zondag 15 maart 2009 @ 20:35 | |
quote:True ![]() | ||
Rory78 | zondag 15 maart 2009 @ 22:08 | |
Brawn GP zo snel omdat ze nog sponsorloos zijn? | ||
Kleffe_Dop | zondag 15 maart 2009 @ 22:14 | |
quote:Ze zouden niet de eerste zijn. ![]() Maar dan verspelen ze wel alle sympathie die er nu voor ze is. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het wel teams die alles en iedereen bewust belazeren in de winter. | ||
Peterselieman | zondag 15 maart 2009 @ 22:17 | |
We zien het in Australië wel of Brawn de boel belazerd heeft of niet. Ik denk dat hij zijn reputatie niet op het spel wil zetten en dat de auto echt zo snel is. | ||
UnoclaM | maandag 16 maart 2009 @ 00:00 | |
Bij aankomst in het circuit Fernando Alonso verlaat de baan en zijn gebouwd tegen de belemmeringen (met dank aan google translate) | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 09:23 | |
quote:Misschien. Maar dan nog, ze kunnen nooit zoveel sneller zijn door alleen met lege tank te rijden. Dat doen de andere teams gedurende een testweek namelijk ook, want ook zij willen weten wat de werkelijke snelheid en de kwali snelheid is van hun bolide. Ik denk dat wat we nu zien de kwali snelheid is. En Massa heeft bv. al aangegeven dat Ferrari daar niet aan kan tippen. | ||
Kleffe_Dop | maandag 16 maart 2009 @ 09:41 | |
quote:De teams die in het verleden het voor elkaar kregen om te imponeren in de winter, bleken dat achteraf gedaan te hebben met aanpassing(en) waardoor de bolide niet strikt reglementair meer was. Het is niet altijd een kwestie geweest van een lege tank en knallen maar. Maar ik vertrouw er wel op dat iemand met de statuur van Brawn daar niet aan begint. ![]() | ||
Automatic_Rock | maandag 16 maart 2009 @ 09:57 | |
quote:Dat is niet waar. Was het niet tijdens de wintertest voor het seizoen van 2004 dat BAR-Honda erg hard ging, en iedereen riep dat ze de boel belazerde? Maar ze eindigde wel mooie 2e in het constructeurskampioenschap | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 10:30 | |
quote:Was dat niet ook met een dubieuze tankconstructie ![]() | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 10:32 | |
quote:Daar doelde ik op inderdaad. En aangezien het team pas zo laat heeft kunnen testen ga ik er vanuit dat dit bij Brawn GP niet aan de hand is. Ze kunnen de test met "the real thing" veel te goed gebruiken. | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 10:56 | |
Even wat live nieuwtjes:quote: quote: | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 10:57 | |
Dus Brawn weet met de nieuwe spec in de buurt te komen van de 2008 spec STR ![]() | ||
Trystar | maandag 16 maart 2009 @ 11:01 | |
quote:Brawn GP ![]() | ||
bodylotion | maandag 16 maart 2009 @ 11:40 | |
quote:2008 spec met slicks? ![]() | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 12:39 | |
quote:Volgens mij reed STR toen indd met de 2008-spec met slicks ![]() Overigens is Brawn GP na de snelle ronde van Rubens niet meer buiten geweest...... Vreemd imo. | ||
sasquatsch | maandag 16 maart 2009 @ 12:42 | |
quote:En in de buurt van de tijden die Honda vorig jaar reed tijdens de testen (met slicks). | ||
Tarado | maandag 16 maart 2009 @ 13:07 | |
quote:Ik vind het geweldig dat ze meedoen en ik gun ze het wel maar ze gaan echt niet in de top 10 eindigen in OZ, sprookjes geloof ik al lang niet meer in. | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 13:13 | |
quote:Daar durf ik wel een kratje bier op te zetten ![]() | ||
Tarado | maandag 16 maart 2009 @ 13:16 | |
quote:OK prima, ik heb het dus over de eerste race in Melbourne, geen van beide Brawns zal in de top 10 eindigen, als 1 van beide of beiden in de top 10 eindigen is het kratje voor jou ![]() | ||
Swindler | maandag 16 maart 2009 @ 13:19 | |
quote:Die ga je verliezen ![]() | ||
Tarado | maandag 16 maart 2009 @ 13:21 | |
quote:Als ze het redden zou ik het heel mooi vinden dus dan is dat kratje bier ook geen probleem, het is toch al crisis | ||
Automatic_Rock | maandag 16 maart 2009 @ 13:35 | |
quote:Dat was een jaar later meen ik... | ||
bodylotion | maandag 16 maart 2009 @ 13:50 | |
quote:van wikipedia quote: | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 14:06 | |
quote:Die staat ![]() | ||
Kleffe_Dop | maandag 16 maart 2009 @ 14:11 | |
quote:Ik heb het met name over backmarkers die nog snel wat sponsoren over de lijn moesten trekken. Prost en Arrows hadden er een handje van. | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 14:12 | |
quote:Alleen jammer dat ze niet zeggen hoeveel ronden de stint duurde. Dan kon je iets zeggen over het brandstofgewicht. | ||
Googolplexian | maandag 16 maart 2009 @ 14:14 | |
quote: | ||
Swindler | maandag 16 maart 2009 @ 17:06 | |
quote:Van welke site haal je deze info? | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 17:08 | |
quote:F1Today heeft een livestukje rondom vrijwel iedere testsessie ![]() | ||
Swindler | maandag 16 maart 2009 @ 17:14 | |
quote:thnx ![]() | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 17:40 | |
En Alonso nog sneller dan Brawn GP ![]() | ||
Trystar | maandag 16 maart 2009 @ 17:42 | |
| ||
Atreidez | maandag 16 maart 2009 @ 19:18 | |
Had een van de Brawn coureurs nog wat overgebleven Honda sushi gegeten ofzo, dat ze halverwege hebben gewisseld? | ||
-Jean- | maandag 16 maart 2009 @ 19:25 | |
quote: | ||
Glijdt_licht | maandag 16 maart 2009 @ 19:41 | |
quote:Jup, maar Alonso deed een qualy stint, terwijl BGP alleen maar langere runs heeft gedaan ![]() Rubens' snelste ronde was op een stint van 7 ronden. | ||
vosss | maandag 16 maart 2009 @ 19:44 | |
Ik word gek ![]() | ||
ElmarO | maandag 16 maart 2009 @ 19:48 | |
quote:Even een kleine aanpassing gedaan. ![]() | ||
HPoi | maandag 16 maart 2009 @ 19:51 | |
Barrichello is de snellere telkens, dus eerder Barrichello Kampioen! | ||
ElmarO | maandag 16 maart 2009 @ 20:19 | |
quote: | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 21:58 | |
quote:Bron ![]() Ik kon het nergens vinden. | ||
ElmarO | maandag 16 maart 2009 @ 22:01 | |
quote:Stints van Alonso: SPOILER ![]() En hoppa ![]() Barrichello: SPOILERAlleen klopt die tijd van 1:10 niet. Zal wel een tikfout zijn. | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 22:05 | |
![]() Waar heb je die tijden vandaan? | ||
ElmarO | maandag 16 maart 2009 @ 22:07 | |
quote:Klik Stints van Alonso staan op pagina 243 en die van Rubens op 244. | ||
sanger | maandag 16 maart 2009 @ 22:10 | |
Daar wordt zelfs gesteld dat de tijd van Button tijdens een racesimulatie werd gereden..... Al mis ik in de tijden van Barrichello wel zijn rondje 1:18.3xx | ||
Atreidez | maandag 16 maart 2009 @ 23:00 | |
Lijkt me eerder dat Alonso vandaag met een te lichte auto even een eerste tijd heeft neergezet voor de fans. | ||
vosss | maandag 16 maart 2009 @ 23:13 | |
Wie heeft er zin in F1 2009? | ||
Glijdt_licht | dinsdag 17 maart 2009 @ 10:35 | |
10:30cet 1. N. Rosberg Williams FW31 ________1:18.071 __14 2. J. Button Brawn GP BGP 001 ______1:18.578 __19 3. L. Hamilton McLaren MP4-24 ______1:19.667 __15 4. N. Piquet Jr. Renault R29 _________1:20.097 __26 | ||
Meike26 | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:03 | |
Holy cow, ze hebben het licht gezien bij McLaren... Maar missen nog steeds een seconde ![]() | ||
Atreidez | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:16 | |
Opmerkelijk, dat er zo vroeg al weer sneller wordt gereden. Meer rubber op de baan natuurlijk, maar t warme punt van de dag moet nog komen ![]() | ||
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:22 | |
Button onder de 1.18
| ||
Meike26 | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:45 | |
Edit: Laat maar.. | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:46 | |
quote:Ik denk dat ze op het warmste punt op een 1.17.5 kunnen komen. En dat is net zo snel als in februari de STR 2008-spec op slicks reed ![]() | ||
alwaysleft | dinsdag 17 maart 2009 @ 11:54 | |
Heel veel mensen denken toch echt dat Brawn GP in de eerste GP toch echt gaat meedoen om de hoofdprijs getuige dit artikel wat ik vond op een forum van autosport.com: TEST ROUND UP BARCELONA (msa) : - Brawn GP almost always did stints of 23 laps, which equals to around 45 kg of fuel. The more laps they do the faster they get. Glock: ''Their traction is incredible.'' Apart from the diffusor, the big front splitter (the extension of the floor) is the other weapon of the BGP001. It's a great replacement for the traditional barge boards, it creates more downforce than the little barge boards in front of the sidepods that are still allowed, and it creates less drag as well. It's one of the solutions that's been studied thoroughly for months. Already in April 2008, work in one of the Honda windtunnels was completely dedicated to 2009. The fact the Mercedes F0108W engine (+ 45bhp) has come to replace that of Honda is obviously a great boost as well. Simulations (in Brackley) with comparative data regarding cornering speeds, acceleration and topspeeds point out that even with last year's car Button and Barrichello would have made it to Q3 during each GP in case they would have had a different engine. - Behind Brawn GP, Ferrari, Toyota and BMW Sauber are more or less on the same level. Rampf: ''I think that's the right assessment. Brawn is faster than the rest of the field.'' The Technical Director doesn't think ex-Honda have been driving underweight: ''I wouldn't trust that.'' - Vasselon on what can be learnt from winter testing: ''The new regulations have brought everyone together. Surprisingly the regulatons have effectuated the exact opposite of what we all expected.'' Rampf agrees: ''I actually expected things to be different. After so many things have changed I would have thought the field to have been pulled apart. But in the past the concepts of the car varied a lot more. The many small deflectors used to have great influence (on the differences in performance - AFCA).'' - Rampf hopes that, with a clear reduction of all these bits and bobs on the car, BMW Sauber's biggest weakness from last year - the inaccurateness when further developing the car - is now something of the past: ''Overall, the circumstances are better because the cars are less complex. From an engineering point of view the challenge isn't smaller but there are less parts on the car that indirectly create downforce. The development is done with a 60% model, some things work on the model but do not necessarily work on track with the real car.'' - BMW Sauber, Ferrari and Toyota did their laps with similar fuel levels last week. Ferrari was always underway with 50 kg, Toyota with less but in any case no one really carried out qualifying simulations (well Raikkonen actually did a few 3 lap stints prior to starting a race simulation - AFCA). - Ferrari and BMW Sauber were equipped with KERS, others like Toyota, Williams and Red Bull weren't. This blurs the picture as far as tyre wear is concerned. Over the long run Toyota was in front. Michael (who could only attend a part of the test having a fever) has some daring comments: ''Over the long run we're in front of BMW Sauber as well. We're somewhere in the middle. And at Jerez we still have some new parts to come. They might not bring a second, but at least something.'' In Williams' case, the difference in performance between a fast low fuel lap and the final lap of a 28-lap long run was only 0.7 seconds. Toyota only did stints of 18 laps and with 1:21.0's at the end of them they were just as fast as Williams were at the end of their 28 lap stint. - For BMW Sauber these comparisons are less favourable because the tyre wear is higher due to having KERS on board. This week a decision will be taken as to whether or not KERS will be taken to Australia. Rampf didn't want to reveal anything in Spain: ''I can't anticipate the decision.'' The fact that the team that was willing to have KERS this year already at all costs, still hasn't made up its mind isn't a very good sign... Rampf explains though that it wasn't too hard finding a set-up with KERS: ''It was relatively easy. We've tested all the (set-up) versions and all the different weight distribution configurations. Having more weight towards the back is more stressful for the reartyres: that's very more normal physics. You're trying to find a balance: if you lack ballast then there's less room to play with the wieght distribution.'' Red Bull showed how much a difference can make having KERS on board or not. At Barcelona the tyres were less worn than at Jerez a week earlier. - Red Bull and Williams are closely behind Toyota, Ferrari and BMW Sauber. Renault and Toro Rosso a bit behind that. But RBR think they're top 3 worthy, in front of BMW Sauber and Williams. Marko: ''Our evolution parts came late - only on Wednesday and Thursday. Now there's a lot of calculating and analysing going on as to which configuration brings what amount of time. On Thursday we'll be packing up.'' - McLaren has another four days of testing left. Despite Haug saying it may take six races or more to come on top of their problems, Rampf doesn't quite believe the Woking-based team has completely gone the wrong way aerodynamically: ''I wouldn't quite trust that either...'' Het zal een leuk seizoen worden ![]() ![]() | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 12:06 | |
Brawn en Ferrari dus op ongeveer hetzelfde gewicht geweest ![]() | ||
Glijdt_licht | dinsdag 17 maart 2009 @ 12:34 | |
Button 3 last laps: 1:17:979 1:17:937 1:17:844 | ||
Tarado | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:00 | |
quote:Ik kan het kratje vast koud gaan zetten zie ik ![]() | ||
nils7 | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:17 | |
Op GPupdate staat dat de FIA de meeste overwinningen zullen tellen ![]() ![]() ![]() | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:28 | |
quote:Ik ga er wel van uit eerlijk gezegd:D | ||
sasquatsch | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:31 | |
quote:K*t FIA. Een seizoen een niet gewenste uitslag en meteen de hele telling op de schop. Als er al een probleem was met de puntentelling, hadden ze dat tig jaar geleden al moeten aanpassen naar een overwinningensysteem, toen het nog mogelijk was om met een overwinning kampioen te worden omdat de anderen gewoon niet consistent genoeg waren (1982). Niet als iemand met 6 tegen 5 overwinningen geen kampioen wordt. En dat nog eens omdat de FIA niet consequent is in zijn straffen. quote: | ||
Atreidez | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:40 | |
Om misselijk van te worden, echt waar ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:41 | |
Edit: Meike kan niet lezen... ![]() @Atreidez, ik weet het nog niet, het oordelen over dit systeem kan je pas eigenlijk eind dit jaar doen. Als dit ervoor zorgt dat de coureurs minder gaan afwachten en berekenend rijden, maar juist vol voor de overwining gaan, dan kan het nog wel eens een heel nuttige beslissing zijn. | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:43 | |
quote:Button ![]() | ||
TJDoornbos | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:53 | |
quote:Dat ze het invoeren is goed alleen op een slecht moment. Want nu is wel duidelijk dat wat de meeste al wisten FIA = Ferrari........ | ||
ColtZ40 | dinsdag 17 maart 2009 @ 15:58 | |
quote:Daar gaan we weer..... ![]() | ||
Tarado | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:02 | |
quote:De kans is nu groter dat het seizoen niet tot het eind spannend blijft omdat je de leider alleen met overwinningen in kan halen of dus niet meer in kan halen, ik ben er niet blij mee. | ||
TJDoornbos | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:06 | |
quote:Als 1 team oppermachtig is ben je idd na 8 races klaar. Maar nu gaat de nr 2 weer risico's nemen in de race. | ||
ColtZ40 | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:06 | |
quote:Ze voorkomen hiermee wel dat ze laf gaan rijden. Net als Alonso 2 jaar geleden. Alles of niets. ![]() | ||
Giem | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:06 | |
Aan de andere kant, in een race zul je nu echt voor de overwinning moeten gaan.. je kan niet meer denken.. ow ik rij op plek twee en doe rustig aan, motor sparen enz. | ||
Atreidez | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:06 | |
quote:Ongeacht wat het op de baan betekent kan iemand natuurlijk altijd nog vinden dat meer punten verdienen hoger staat als hoeveel overwinningen er zijn voor iemand. Ben ook van mening dat het niet bestaat dat coureurs op het eind van een race niet of minder hun best doen omdat p2 ook goed is. Vaak ligt de nummer 1 op dat moment niet voor niets op die positie, die is ws. sneller ![]() Als het aan de FIA lag hadden ze het ws. met terugwerkende kracht in willen voeren ![]() | ||
Meike26 | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:08 | |
Daar heb je een goed punt inderdaad, maar gelukkig is het de afgelopen 3 a 4 jaar niet meer voorgekomen dat de kampioen al vroeg in het seizoen bekend was, maar tot de laatste race werd gereden. En door dit systeem zullen de haantjes weer haantjes zijn, want je kan het je niet meer perminteren om dan maar 2e/3e of lager te eindigen... iedereen in de top moet mee blijven knokken om P1. Daarom heb ik echt het idee dat we hier pas over kunnen oordelen als we halverwege of einde seizoen zijn. | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:20 | |
Klotesysteem. Nu zal een titelkandidaat niet voor dat ene puntje gaan knokken omdat het toch geen titel is. | ||
TJDoornbos | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:22 | |
quote:Pas dan (aan het eind dus) word duidelijk of het werkt maar op voorhand zeg ik goed idee. Alleen had het eerder ingevoerd moeten worden. Al was het in de Schumi-gloriejaren een kansloos iets want die won alles wat los en vast zat en was dan na max. 9 races kampioen. Al was die dat nu meestal ook vrij snel. | ||
bodylotion | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:22 | |
dit wordt per direct al ingevoerd ![]() | ||
Ared | dinsdag 17 maart 2009 @ 16:25 | |
en dan die regels voor de budget cap... die FIA zou moeten solliciteren bij het Europees Parlement. Wat een ongelovelijke onmogelijke bureaucratische puinhoop maken ze van de regels. Voor die geldt dit, maar als je zus dan geldt wat anders, maar dan mag je niet dat en anders misschien wel zo dat, mits je voldoet aan artikel x paragraaf n sub 3 tweede gedachtenstreepje onverminderd enzovoort. Ga je situaties krijgen dat een arm team met een Ferrari motor gaat rijden en Ferrari zelf volledig wegrijdt omdat ze geen restricties hebben. En de fabrikanten kunnen nooit onder die 30 miljoen pond per jaar komen zonder honderden mensen per team personeel op straat te zetten in het midden van een economische crisis. Dank je wel Mosley, F1 heeft zojuist aangekondigd tussen de duizend en tweeduizend banen te willen schrappen ![]() | ||
Walter_Sobchak | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:27 | |
quote:Dat dus. Zeg maar, de 'Alonso 2005/2006' tactiek om zeep helpen. Die durfde zelfs te beweren tijdens een van die seizoenen 'there is a lot to be lost at races'. Prima dat ze die mietjes-instelling enigszins afstraffen. Trappen tot de vlag nondeju! ![]() | ||
Bolter | dinsdag 17 maart 2009 @ 17:34 | |
quote:Beetje jammer dit. Ik zou iig dit nieuwe puntensysteem zelfstandig een jaartje testen, nu worden er 2 veranderingen doorgevoerd waardoor dat puntensysteem eigenlijk in één klap waardeloos wordt. Het is duidelijk dat Bernie hier z'n zin doordrukt, ik hoop echt dat die dwerg een keer de sport met rust gaat laten. | ||
ElmarO | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:36 | |
quote:Of juist niet. Stel je voor dat Hamilton 6 overwinningen pakt. Aan het eind blijkt dat het meest te zijn, maar alle overige races is hij uitgevallen. Maakt een totaal van 60 punten. Terwijl Raikkonen 4 overwinningen heeft, 8 tweede plaatsen en 5 derde plaatsen. Maakt in totaal 40+64+30=134 punten. Kan aan mij liggen, maar dan ziet volgens mij niemand Hamilton als de terecht kampioen. Misschien een extreem voorbeeld, maar het zou kunnen voorkomen en toont wat mij betreft de achterlijkheid van dit nieuwe systeem aan. ![]() | ||
vosss | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:43 | |
quote:Inderdaad, al had ik liever gezien dat het bv P1 12 punten was en P2 10 punten ofzo. Ik weet het nog niet. Ik laat het dit seizoen lekker op me afkomen en dan zien we het wel. Als opwarmertje wil ik iedereen er nog even attent op maken dat op FTD de jaaroverzichten van 95 tm 2008 gepost worden. 2000 tm 2008 staan er inmiddels al weer een maandje op en ik hoop dat de overige ook nog komen. Ik dacht ik zeg het even voor de mensen die het gemist hebben ![]() | ||
vosss | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:46 | |
quote:Ik denk ook niet dat dit systeem een lang leven beschoren is. Geloof maar dat zodra jouw geschetste scenario zich voordoet dat ze het per direct herzien. Dan krijgen ze zo een hoop stront over zich heen dat ze simpelweg niet anders kunnen. ![]() | ||
Dos37 | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:49 | |
Mooi zo ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:52 | |
quote:Daarom hoop ik ook dat het zich dit jaar gelijk voordoet. Zijn we gelijk van deze onzin af. ![]() Wat ik me overigens net bedenk, is dat ze ook wel eens veel meer gebruik kunnen gaan maken van teamorders als de wagens 1 en 2 liggen. Briljant, precies waar we met z'n allen op zitten te wachten. ![]() | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:53 | |
Is er al info over de stints die gereden zijn? | ||
vosss | dinsdag 17 maart 2009 @ 18:59 | |
quote:Nouja, het kán ook leuk uitpakken. Bv als Vettel 2 overwinningen op zn naam heeft en Webber 3. Vettel zie ik er wel voor aan om te roepen tegen zn team, FUCK THAT SHIT, VETTEL FTW OMGZOMGWTFBBQ!!!! ![]() Als ie eerste ligt en meer punten heeft dan Webber en voor hem ligt in de laatste race. | ||
vosss | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:00 | |
Nouja, we zullen het wel gaan zien denk ik. Ik ga even het complete jaaroverzicht kijken van 2007 ![]() | ||
ElmarO | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:04 | |
quote:Yup. Hamilton: SPOILERPiquet: SPOILERRosberg: SPOILERButton: SPOILER | ||
sanger | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:04 | |
quote:Ja dus. Brawn weer voornamelijk stints van ca. 8-10 ronden. Hamilton stints van 5 ronden. Rosberg varieerde een beetje net als Piquet. | ||
Atreidez | dinsdag 17 maart 2009 @ 19:06 | |
Je hebt ook kans dat titelkandidaten vanaf p4 maar uitvallen om de motor te sparen ![]() |