In je dromen wellicht ja. Het rookverbod is een niets minder dan een ware verlichting voor de mens, passend in de categorie afschaffen van slavernij en marteling. Enkel barbaren verlangen terug naar die barre tijden.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:46 schreef KoosVogels het volgende:
Rookverbodhet wachten is tot het definitief van tafel wordt geveegd.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
In je dromen wellicht ja. Het rookverbod is een niets minder dan een ware verlichting voor de mens, passend in de categorie afschaffen van slavernij en marteling. Enkel barbaren verlangen terug naar die barre tijden.
Teveel je usericoon nagedaan?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
In je dromen wellicht ja. Het rookverbod is een niets minder dan een ware verlichting voor de mens, passend in de categorie afschaffen van slavernij en marteling. Enkel barbaren verlangen terug naar die barre tijden.
Wat dus nog maar eens aantoont wat voor een barbaren die rokers toch zijn.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:01 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik viel hier niet even van mn stoel van het lachen, excuus
Klopt, het liefst houd ik ook geen enkele rekening met de mensen om mij heen en rook ik mij helemaal suf op kantoor.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:04 schreef Terecht het volgende:
[..]
Wat dus nog maar eens aantoont wat voor een barbaren die rokers toch zijn.
Ik wil hem ook nog even toelichten: principieel ben ik tegen het rookverbod, ik ben van mening dat een horecagelegenheid en de bezoekers zelf oud en wijs genoeg zijn om te kunnen beslissen over het roken ja dan nee, dit is geen taak voor de overheid. Aan de andere kant, in mijn stamkroeg werd er kort na het ingaan van het rookverbod niet gerookt en daar was ik zeer mee in mijn nopjes. Tenminste geen verstopte neus meer de volgende dag en een huid die stinkt naar de rook (terwijl ik zelf geen peuken opsteek). Intussen is men het rookverbod aan de laars gaan lappen en staat de hele drinkzaal weer blauw van de rook (zoals in 90% van de haagse cafes volgens mij).quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:57 schreef Elfletterig het volgende:
* Elfletterig wijst buachaille aan als winnaar van de 'prijsvraag'....
Ben deels met je eens, maar waarom niet een deel rokende cafe's en ander deel cafe's niet-rokende cafe's in je omgeving! Creëer je gelijk een kroegtocht misschien, maar maak je ook nog wat vrienden in ander cafe!quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:13 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ik wil hem ook nog even toelichten: principieel ben ik tegen het rookverbod, ik ben van mening dat een horecagelegenheid en de bezoekers zelf oud en wijs genoeg zijn om te kunnen beslissen over het roken ja dan nee, dit is geen taak voor de overheid. Aan de andere kant, in mijn stamkroeg werd er kort na het ingaan van het rookverbod niet gerookt en daar was ik zeer mee in mijn nopjes. Tenminste geen verstopte neus meer de volgende dag en een huid die stinkt naar de rook (terwijl ik zelf geen peuken opsteek). Intussen is men het rookverbod aan de laars gaan lappen en staat de hele drinkzaal weer blauw van de rook (zoals in 90% van de haagse cafes volgens mij).
Daarvoor zijn er van die glazen hokjes gebouwd. Kan de ontwikkelde medemens aapjes kijken en hen met pis besmeurde nootjes voeren.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:19 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Ben deels met je eens, maar waarom niet een deel rokende cafe's en ander deel cafe's niet-rokende cafe's in je omgeving! Creëer je gelijk een kroegtocht misschien, maar maak je ook nog wat vrienden in ander cafe!
Jij hebt vast vrienden...quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daarvoor zijn er van die glazen hokjes gebouwd. Kan de ontwikkelde medemens aapjes kijken en hen met pis besmeurde nootjes voeren.
En fascisme is niet bar?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:53 schreef Terecht het volgende:
[..]
quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Terecht het volgende:
[..]
Daarvoor zijn er van die glazen hokjes gebouwd. Kan de ontwikkelde medemens aapjes kijken en hen met pis besmeurde nootjes voeren.
Non sequitur. Next!quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En fascisme is niet bar?
SM is toch ook niet verboden?quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:55 schreef Schanulleke het volgende:
Slavenhandel had ook niet verboden hoeven worden. Als mensen geen slaaf willen zijn dan kunnen ze daar toch gewoon voor kiezen?
Gezelligquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:26 schreef Terecht het volgende:
[..]
Allemaal heel ontwikkelde, gelijkgestemde, niet rokende mensen.
Als je sociaal leven toch imaginair is kun je gerust je fantasie volledig de vrije loop laten.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:21 schreef Terecht het volgende:
Het afdwingen van 1 mening of 1 manier van leven is fascisme.quote:
gelukkig wordt dat niet afgedwongenquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het afdwingen van 1 mening of 1 manier van leven is fascisme.
Dit zou betekenen dat zowat alle regelgeving fascistisch is.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het afdwingen van 1 mening of 1 manier van leven is fascisme.
Kun jij wanneer het jou schikt naar een winkel/tankstation/sigarettenautomaat lopen en rookwaren kopen om die vervolgens te nuttigen op bepaalde plaatsen?quote:
Och arme. Heb je eens een feestje, krijg je die ellende. Dat vraagt om hard ingrijpen van de minister.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:42 schreef Blik het volgende:
Ik was laatst op een feestje bij iemand thuis, waar aardig gerookt werd. Nu weet ik pas hoe geniaal dat rookverbod is, wat een stank de hele avond. En kon uiteraard mijn kleren meteen in de was doen bij thuiskomst
Doe ik ook..quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:37 schreef Terecht het volgende:
[..]
Nope. Je kunt thuis nog rokersborrels houden.
zo erg is het ook weer niet, maar des te blijer ben ik dat ik tegenwoordig in een kroeg kan gaan staan zonder de misselijkmakende lucht van rook.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:44 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Och arme. Heb je eens een feestje, krijg je die ellende. Dat vraagt om hard ingrijpen van de minister.
En zonder gezelligheid van mensen...quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:46 schreef Blik het volgende:
[..]
zo erg is het ook weer niet, maar des te blijer ben ik dat ik tegenwoordig in een kroeg kan gaan staan zonder de misselijkmakende lucht van rook.
Als jij alleen in kroegen komt waar het nu niet meer gezellig is door het rookverbod, ligt dat denk ik meer aan de kroegen waar jij komt. Kroegen waar ik kom is het gewoon overal even druk als voor het rookverbodquote:Op woensdag 4 maart 2009 14:47 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
En zonder gezelligheid van mensen...
Och nog even en heel de horeca bestaat niet meer.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:46 schreef Blik het volgende:
[..]
zo erg is het ook weer niet, maar des te blijer ben ik dat ik tegenwoordig in een kroeg kan gaan staan zonder de misselijkmakende lucht van rook.
Dat kon daarvoor ook al, alleen wilde je per se bij de rokers zijn. En of de kroeg in kwestie kan blijven bestaan van het publiek dat opziet tegen het bedienen van een wasmachine is de vraag.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:46 schreef Blik het volgende:
Kon dat daarvoor ook al? Goh, had ik een keuze om naar een rookvrije kroeg te gaan als ik wilde gaan stappen? En je draait de wereld redelijk om, volgens mij is er een meerderheid niet-roker in Nederland in plaats van andersom. Als er iemand zich zou moeten aanpassen, zijn het de rokers.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kon daarvoor ook al, alleen wilde je per se bij de rokers zijn. En of de kroeg in kwestie kan blijven bestaan van het publiek dat opziet tegen het bedienen van een wasmachine is de vraag.
Ja hoor, er was geen enkele verplichting om roken toe te staan in een kroeg. En als je misselijk werd, was er de mogelijkheid om elders of helemaal niet te gaan stappen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:01 schreef Blik het volgende:
Kon dat daarvoor ook al? Goh, had ik een keuze om naar een rookvrije kroeg te gaan als ik wilde gaan stappen?
Waarom zou iemand zich moeten aanpassen? We hoeven toch niet allemaal naar dezelfde kroeg? Van mij hoef je je niet aan mij aan te passen.quote:En je draait de wereld redelijk om, volgens mij is er een meerderheid niet-roker in Nederland in plaats van andersom. Als er iemand zich zou moeten aanpassen, zijn het de rokers.
Waarom ga je dan op een plek zitten die je irritant vindt?quote:En ja, ik vind het aardig irritant als je stinkt naar rook terwijl je alleen maar een kopje koffie hebt gedronken in een kroegje.
Het word pas een nutteloze discussie als mensen als jij dit soort onzin verkondigd.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:01 schreef Blik het volgende:
[..]
Kon dat daarvoor ook al? Goh, had ik een keuze om naar een rookvrije kroeg te gaan als ik wilde gaan stappen? En je draait de wereld redelijk om, volgens mij is er een meerderheid niet-roker in Nederland in plaats van andersom. Als er iemand zich zou moeten aanpassen, zijn het de rokers.
En ja, ik vind het aardig irritant als je stinkt naar rook terwijl je alleen maar een kopje koffie hebt gedronken in een kroegje.
maar goed, is verder toch een nutteloze discussie waar we toch niet uit gaan komen
Dankzij de falende handhaving.quote:
Veel wel. Het verbod op drugs bijvoorbeeld.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:35 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dit zou betekenen dat zowat alle regelgeving fascistisch is.
quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:11 schreef Bommenlegger het volgende:
[..]
Het word pas een nutteloze discussie als mensen als jij dit soort onzin verkondigd.
Ja, wat een fascistisch regime hebben we hier toch in Nederland. Homo's mogen trouwen, de vrouw die werkt en de Nederlandse driekleur is het hoogste goed.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:46 schreef JoeThePlumber het volgende:
[..]
Doe ik ook..
Vanwege fascisten...
Als de antirokers dan hun mening veranderen is dat probleem opgelost.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:15 schreef Blik het volgende:
[..]![]()
wat voor onzin.
Een discussie wordt nutteloos als 2 mensen discussiëren zonder dat die mensen bereid zijn om hun mening te veranderen. En dat is wat volgens mij al 43 topics gebeurt. vanaf topic 1 is het rokers vs. anti-rokers en zijn we volgens mij geen steek verder gekomen.
Dat kon daarvoor niet, althans niet waar ik heb gewoond. Het aantal uitgaansgelegenheden met een rookverbod voor de invoering ervan voldeed bij lange na niet aan de vraag die er naar is --> marktfalen.quote:Op woensdag 4 maart 2009 14:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dat kon daarvoor ook al, alleen wilde je per se bij de rokers zijn.
Dat komt omdat de anti-rokers altijd afhaken zodra het om hun eigen keuzes en die van hun medestanders gaat. Als het om een alternatieve oplossing gaat om de rookvrijen tegemoet te komen haken ze ook altijd af, als de doelstelling anders is dan dat alle horeca rookvrij wordt. Als het gaat om het bewijs van de schadelijkheid van meeroken haken ze ook altijd af en als het gaat om de bescherming van de werknemer ook.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:15 schreef Blik het volgende:
[..]![]()
wat voor onzin.
Een discussie wordt nutteloos als 2 mensen discussiëren zonder dat die mensen bereid zijn om hun mening te veranderen. En dat is wat volgens mij al 43 topics gebeurt. vanaf topic 1 is het rokers vs. anti-rokers en zijn we volgens mij geen steek verder gekomen.
Blijkbaar vergat de 'vraag' om hun geld op de juiste manier uit te geven.quote:Op woensdag 4 maart 2009 15:22 schreef Terecht het volgende:
[..]
Dat kon daarvoor niet, althans niet waar ik heb gewoond. Het aantal uitgaansgelegenheden met een rookverbod voor de invoering ervan voldeed bij lange na niet aan de vraag die er naar is --> marktfalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |