Lees die posts van mij nou eens terug. Ik vraag helemaal niet aan je om te bewijzen dat de gezondheidsschade niet bewezen is. Ik vraag je om de onderzoeken en argumenten die zijn aangedragen om de gezondheidsschade te onderbouwen te weerleggen. Dat is helemaal geen omkering van bewijslast maar simpelweg hoe men een discussie voert.quote:Op donderdag 12 februari 2009 18:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik moet bewijzen dat de gezondheidsschade niet bewezen is, dat lijkt slim maar het is gewoon omdraaiing van de bewijslast.
Die discussie is dus al gevoerd en kan je dus gemakkelijk zelf terugzoeken.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:00 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Lees die posts van mij nou eens terug. Ik vraag helemaal niet aan je om te bewijzen dat de gezondheidsschade niet bewezen is. Ik vraag je om de onderzoeken en argumenten die zijn aangedragen om de gezondheidsschade te onderbouwen te weerleggen. Dat is helemaal geen omkering van bewijslast maar simpelweg hoe men een discussie voert.
je gaat de discussie niet aan maar ondertussen wel ongefundeerde kritiek leveren. Als je iets beweert moet je het ook kunnen onderbouwen.quote:Op donderdag 12 februari 2009 19:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Die discussie is dus al gevoerd en kan je dus gemakkelijk zelf terugzoeken.
Klik de userhistorie van maartena en/of Weltschmerz aan voor het beste resultaat.
Ik ga die discussie niet aan omdat het voor mijn mening niets uitmaakt. Ook al is meeroken schadelijk, dan nog kan men zelf kiezen en verantwoordelijkheid nemen.
Ik vond Ajax er sportief een stuk beter opstaan toen Cruijff nog op de training rookte of Rijkaard en Kieft er stiekem eentje opstaken. Maar goed, kennelijk is de sportieve uitstraling belangrijker dan het sportieve.quote:,,We hebben 42.000 seizoenkaarthouders,’’ zegt Ajax-woordvoerder Miel Brinkhuis, ,,we kunnen het onmogelijk iedereen naar de zin maken. Ajax wil als voetbalclub een sportieve uitstraling hebben en daar hoort roken niet bij. Afgelopen seizoen hadden we al rookvrije vakken en nu komt er een algeheel verbod.’’
Omdr.....quote:Op donderdag 12 februari 2009 22:16 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
je gaat de discussie niet aan maar ondertussen wel ongefundeerde kritiek leveren. Als je iets beweert moet je het ook kunnen onderbouwen.
We hebben het hier over mogelijk levensgevaarlijke gevolgen, dus zou het m.i. beter zijn om er van uit te gaan dat het wél zo is (iets wat overigens gestaafd wordt door de voorhanden zijnde onderzoeken naar mijn mening), en bij bewijzen dat het niet zo is de regels aanpassen, andersom heeft n.l. heel wat verstrekkender en onomkeerbare gevolgen.. En als het niet schadelijk is, waarom rookt men dan niet in de buurt van kleine kinderen?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdr.....
De bewering is dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid. Daar is geen bewijs voor.
Er is ook geen bewijs dat meeroken niet schadelijk is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 00:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdr.....
De bewering is dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid. Daar is geen bewijs voor.
Omdat de propaganda werkt. Dat is geen bewijs van feitelijke schadelijkheid.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:36 schreef fruityloop het volgende:
En als het niet schadelijk is, waarom rookt men dan niet in de buurt van kleine kinderen?
De wet draait om de vermeende schadelijkheid van meeroken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:40 schreef Montagui het volgende:
[..]
Er is ook geen bewijs dat meeroken niet schadelijk is.
Voorkomen is beter dan genezen. Zeker in dit geval waar al wél bewezen is dat roken schadelijk is.
Riiight, misschien heeft het er iets mee te maken dat de meeste rokende mensen niet zo egoïstisch zijn dat ze onomkeerbare risico's nemen met de gezondheid van kleine kinderen? Die kunnen niet zelf een rookvrije woonkamer opzoeken...quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:41 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat de propaganda werkt. Dat is geen bewijs van feitelijke schadelijkheid.
Dus omdat veel mensen auto rijden is het volkomen veilig?quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Riiight, misschien heeft het er iets mee te maken dat de meeste rokende mensen niet zo egoïstisch zijn dat ze onomkeerbare risico's nemen met de gezondheid van kleine kinderen? Die kunnen niet zelf een rookvrije woonkamer opzoeken...![]()
Er bestaan geen toxische stoffen, alleen toxische doses.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:51 schreef fruityloop het volgende:
Het is bekend, én relatief gemakkelijk aan te tonen wat voor spul er in de rook van tabaksproducten zit, en daar zitten erg rare giftige stoffen in, en als die stoffen hier in ons laboratorium gebruikt worden, oa aceton, moet dit in een zuurkast met sterke afzuiging etc. Hoe kan het dan niet schadelijk zijn als die producten in gemakkelijk te inhaleren vorm rondzweven in de lucht?
Aceton gebruiken de dames ook om nagellak van de nageltjes af te halen en dat zie ik ze doorgaans niet in een zeurkast... euh sorry.. zuurkast doen.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Riiight, misschien heeft het er iets mee te maken dat de meeste rokende mensen niet zo egoïstisch zijn dat ze onomkeerbare risico's nemen met de gezondheid van kleine kinderen? Die kunnen niet zelf een rookvrije woonkamer opzoeken...![]()
Het is bekend, én relatief gemakkelijk aan te tonen wat voor spul er in de rook van tabaksproducten zit, en daar zitten erg rare giftige stoffen in, en als die stoffen hier in ons laboratorium gebruikt worden, oa aceton, moet dit in een zuurkast met sterke afzuiging etc. Hoe kan het dan niet schadelijk zijn als die producten in gemakkelijk te inhaleren vorm rondzweven in de lucht?
Klopt, zelfs water is dodelijk bij te hoge innamequote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er bestaan geen toxische stoffen, alleen toxische doses.
En het "giftige" arcenicum is een spore element dat niet in de voeding mag ontbreken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:09 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Klopt, zelfs water is dodelijk bij te hoge inname
Lekker zwartwit weer, de giftige dosis van een stof wordt ook bepaald door de manier van inname.. Een stuk asbest op brood laat je alleen wat lastig schijten, adem de vezels in, en het is een stuk erger, terwijl bij de boterham de dosis vele malen hoger is.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er bestaan geen toxische stoffen, alleen toxische doses.
Tussen eten en inademen zit nogal een verschil papiersnipper, dat is appels met biefstuk vergelijken..quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En het "giftige" arcenicum is een spore element dat niet in de voeding mag ontbreken.
Die horecamedewerker doet dat zelf. Of door roken toe te staan in zijn kroeg en ingeval niet zijn / haar kroeg, door in een rokerskroeg te gaan werken.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Lekker zwartwit weer, de giftige dosis van een stof wordt ook bepaald door de manier van inname.. Een stuk asbest op brood laat je alleen wat lastig schijten, adem de vezels in, en het is een stuk erger, terwijl bij de boterham de dosis vele malen hoger is.
En wat geeft een roker het recht om de risico's voor een horecamedewerker te mogen bepalen?
Dat zeg je nou wel, maar voor zover je kunt bewijzen dat iets niet schadelijk is, ligt dat er wel.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:40 schreef Montagui het volgende:
Er is ook geen bewijs dat meeroken niet schadelijk is.
Dat is een heel andere kwestie die hier niks mee te maken heeft.quote:Voorkomen is beter dan genezen.[quote]
Geldt dat ook voor doorligplekken in een verpleeghuis?
[quote] Zeker in dit geval waar al wél bewezen is dat roken schadelijk is.
Dat is in zichzelf dan ook een reden om niet bij kinderen te roken. Rook is rook, en kinderen kunnen daar niet voor of tegen kiezen, terwijl het wel de luchtkwaliteit beinvloedt.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 08:51 schreef fruityloop het volgende:
Riiight, misschien heeft het er iets mee te maken dat de meeste rokende mensen niet zo egoïstisch zijn dat ze onomkeerbare risico's nemen met de gezondheid van kleine kinderen? Die kunnen niet zelf een rookvrije woonkamer opzoeken...
Hoe kan koolmonoxide niet schadelijk zijn als je een ei bakt, maar dodelijk als je gaskachel gebrekkig is?quote:Het is bekend, én relatief gemakkelijk aan te tonen wat voor spul er in de rook van tabaksproducten zit, en daar zitten erg rare giftige stoffen in, en als die stoffen hier in ons laboratorium gebruikt worden, oa aceton, moet dit in een zuurkast met sterke afzuiging etc. Hoe kan het dan niet schadelijk zijn als die producten in gemakkelijk te inhaleren vorm rondzweven in de lucht?
Feit blijft dat een bewezen schadelijkheid van roken niets zegt over de schadelijkhijd van meeroken vanwege de veel lagere concentraties. Vraag het anders even aan je scheikundeleraar.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:29 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Tussen eten en inademen zit nogal een verschil papiersnipper, dat is appels met biefstuk vergelijken..
Als de medewerker solliciteerd in expliciete rook horeca is hij zelf verantwoordelijk voor eventuele gevolgen. Ik solliciteerde ooit voor een expliciet gewelddadig beroep (millitair) en dan loop je risico's.quote:Op vrijdag 13 februari 2009 09:28 schreef fruityloop het volgende:
En wat geeft een roker het recht om de risico's voor een horecamedewerker te mogen bepalen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |