NHDquote:Cafés in De Koog zetten asbakken terug op de bar
Texel
Veertien cafés in de Koog zetten de asbakken terug op de bar. Uit protest tegen de Tabakswet. Niet omdat deze roken in cafés verbiedt, maar omdat de wet ondernemers die zich aan de regels houden, het nakijken geeft.
,,Wij waren van goede wil'', zegt horecaondernemer Paul van Dijk, onder andere eigenaar van discotheek De Toekomst en café Sam-Sam in De Dorpsstraat, hét uitgaanscentrum van Texel. Inmiddels laten een paar cafés op Texel het roken toe. ,,Die rokers lachen de brave caféhouders uit en lopen lachend naar de concurrent waar ze wel mogen paffen'', zegt Van Dijk.
Het risico voor de overtreders is minimaal, stelt hij. ,,Je krijgt een boete van 300 euro. Als je daar bezwaar tegen maakt, kun je zolang de procedure loopt geen nieuwe boete krijgen. Je bent dan gauw een jaar verder.''
De boete heeft geen consequenties voor de exploitatie, omdat het rookbeleid onder de Tabakswet valt. Die wet is een lachertje, vinden de Koger café-exploitanten. Van Dijk: ,,Eer lopen op Texel twee extra controleurs rond vanwege een Drank- en Horecaproject. Die mogen niet voor het roken bekeuren.''
Woensdagavond kwamen de horecaondernemers uit De Dorpsstraat bij elkaar en werd tot de actie besloten.
Mooi de eerste stap naar een totaal rookverbodquote:Op maandag 18 augustus 2008 22:46 schreef AchJa het volgende:
[..]
NHD
Dus de kroeg waar illegaal gerookt mag worden zit stampvol schat ik zo in. De niet-rokers hebben een ruggegraat die in een emmer past.
Waarom maken die cafe-eigenaren zich dan zo druk dat dat handjevol rokers naar een andere kroeg gaat? Is het uigaand publiek plotseling allemaal roker? Als ik alle comments een beetje doorakker van de niet-rokers zou je verwachten dat die massaal in een niet-rook tent zitten en zelfs niet in de buurt komen van een rooktent. Als de meerderheid daadwerkelijk niet-roker is dan zal het met de omzetdaling wel een beetje meevallen. Hell, de antirookbrigade wil zelfs beweren dat de omzet omhoog gaat... Nou dat blijkt wel weer.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ach, die rokerskerk in Alkmaar zat ook niet vol, dus daar zal het niet aan liggen. Verder kunnen ze natuurlijk vrij snel een controle verwachten en daarna hebben ze flinke kosten aan het aanspannen van de procedure die ze uiteindelijk ook zullen verliezen.
Spitsnieuwsquote:Roken op Lowlands niet beboet
De organisatie van Lowlands wordt niet beboet wegens het roken van bezoekers in de festivaltenten. Bezoekers van het meerdaagse evenement rookten volop in de tenten, hoewel dat officieel verboden is.
Een woordvoerder van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) liet weten dat er geen controles zijn uitgevoerd tijdens het festival. Het ontbreken van de controles heeft niet bewust plaatsgevonden. "We kijken vooraf waar we gaan controleren. Dat heeft ook met onze mankracht te maken. Om die reden zijn we niet naar Lowlands gegaan. Wellicht dat we dat volgend jaar wel doen", aldus de zegsman.
Dream onquote:Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over 2 maanden is het hele rookverbod een papier tijger in een prullebak.
Ik denk het niet.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Laten we het hopen.quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Right!!quote:Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ze hebben idd de maximumsnelheid verhoogd van 100 naar 120. Maar dat is van voor jouw tijd.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 08:29 schreef MikeyMo het volgende:
ja want toen bleek dat er genoeg mensen zijn die minimaal 150 rijden op de snelweg hebben ze sindsdien de maximumsnelheid van 120 verhoogd...
na tig onderzoeken, niet vanwege burgerlijke ongehoorzaamheid.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze hebben idd de maximumsnelheid verhoogd van 100 naar 120. Maar dat is van voor jouw tijd.
Wat een trieste figuren zijn het ook hè. Lekker toch roken, ook al is het verboden. Woehoe, laten we ongehoorzaam en rebels zijn, we roken tenslotte dus dan moeten we wel ons stoere imago ophouden, anders zijn we voor niks verslaafd geraakt aan die kankerstokjes.quote:Op maandag 18 augustus 2008 22:46 schreef AchJa het volgende:
De niet-rokers hebben een ruggegraat die in een emmer past.
En er zijn landen waar men toch verdacht weinig optreed tegen bepaalde drugs die officieel verboden zijn. En was er een tijd een gedoogbeleid inzake euthanasie in Nederland (voordat men het legaliseerde).quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:55 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
na tig onderzoeken, niet vanwege burgerlijke ongehoorzaamheid.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
En er zijn landen waar men toch verdacht weinig optreed tegen bepaalde drugs die officieel verboden zijn. En was er een tijd een gedoogbeleid inzake euthanasie in Nederland (voordat men het legaliseerde).
Genoeg voorbeelden van wetten die werden aangepast omdat niemand zich er aan hield (en logisch dat dat onderzocht word) . En zo zal het ook gaan met deze wet. .
De cafeeigenaren laten het toe omdat anders hun klanten een kroeg verderop gaan zitten.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 09:59 schreef ethiraseth het volgende:
Wat een trieste figuren zijn het ook hè. Lekker toch roken, ook al is het verboden. Woehoe, laten we ongehoorzaam en rebels zijn, we roken tenslotte dus dan moeten we wel ons stoere imago ophouden, anders zijn we voor niks verslaafd geraakt aan die kankerstokjes.
Je verwart mij met de anti-rokers.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:04 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je begint steeds meer op JohnDope te lijken. Die kraamt ook alleen maar onzin uit die binnen zijn eigen wereldje past.
![]()
![]()
http://www.volkskrant.nl/(...)an_ouderschapsverlofquote:Het probleem van de jengelende peuters in de supermarkt is volgens 28 procent op te lossen door kindvrije uren in te voeren. Ergernissen door krijsende kleuters zijn te voorkomen door kindvrije zones aan te leggen in parken en andere voorzieningen. Van de ondervraagde kinderlozen ziet 19 procent zichzelf wel wonen in een kindvrije woonomgeving. Dan is het probleem van die luidruchtige tieners onder het slaapkamerraam ook opgelost.
Oh ja? Welke minister heeft een voorstel hiervoor bij de 2e kamer gelegd? En 28% is niet de meerderheid van naar ik dacht bijna 70% die voor het besluit op een rookvrije werkplek in de horeca waren..quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het volgende verbod is in de maak![]()
[..]
http://www.volkskrant.nl/(...)an_ouderschapsverlof
De meeste mensen hadden helemaal geen moeite met rook in de horeca. Die paar % anti-rokers hebben dat voor elkaar gekregen, dus ....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:28 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Oh ja? Welke minister heeft een voorstel hiervoor bij de 2e kamer gelegd? En 28% is niet de meerderheid van naar ik dacht bijna 70% die voor het besluit op een rookvrije werkplek in de horeca waren..
Niet nodig... schrijf die boete van te voren maar uit. Daar wordt toch gerookt. Net als in een voetbalstadion trouwens.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 01:53 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Tering.....op Lowlands controleren.....![]()
Wat een belachelijk iets.
Geen moeite met rook in de horeca ? Wordt ook wel erg moeilijk als rokers overal te pas en te onpas hun peuk opsteken (opstaken)quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De meeste mensen hadden helemaal geen moeite met rook in de horeca. Die paar % anti-rokers hebben dat voor elkaar gekregen, dus ....
Precies die 70% niet rokers gingen gewoon in de rook staan. Het is dus alleen dat kleine clubje anti-rokers die het verbod voor elkaar heeft gekregen, en zo zal het ook gaan met het verbod op kinderen in de supermarkt.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:42 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Geen moeite met rook in de horeca ? Wordt ook wel erg moeilijk als rokers overal te pas en te onpas hun peuk opsteken (opstaken)
Ja, zoals ik al eerder zei rokers steken overal een peuk op zonder rekening te houden met anderen. Dat is altijd zo geweest en dat is met het rookverbod verleden tijdquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Precies die 70% niet rokers gingen gewoon in de rook staan.
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:54 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Ja, zoals ik al eerder zei ouders slepen hun kinderen overal mee naar toe zonder rekening te houden met anderen. Dat is altijd zo geweest en dat word met het kindverbod verleden tijd
Alleen zijn die kinderen niet schadelijk voor mijn gezondheidquote:
Wel. Ze zijn vies, stinken, maken lawaai, maken alles stuk en zorgen zo voor bergen ongezonde stress. Kinderen zouden verboden moeten wordenquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:13 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Alleen zijn die kinderen niet schadelijk voor mijn gezondheid
De vergelijkingen die jij maakt met het rookverbod bewijzen inderdaad dat roken slecht is voor je gezondheid. Na zelfs 1,5 maand roken alquote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel. Ze zijn vies, stinken, maken lawaai, maken alles stuk en zorgen zo voor bergen ongezonde stress. Kinderen zouden verboden moeten worden![]()
Maar vooruit, ik ben tolerant: Kinderen verbieden in openbare gelegenheden: Werk, winkels, overheidsgebouwen, horeca en vooral supermarkten. En als je op mijn verjaardag komt mag je je kinderen in de tuin zetten.
Nu ga gigantische hoeveelheden rokers gewoon naar de kroegen waar niet gerookt mag worden. Blijkbaar hebben ze er dus geen probleem mee. Oplost.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies die 70% niet rokers gingen gewoon in de rook staan. Het is dus alleen dat kleine clubje anti-rokers die het verbod voor elkaar heeft gekregen, en zo zal het ook gaan met het verbod op kinderen in de supermarkt.
Rokers stinken, produceren onnodige kankerverwekkende stoffen, en als ze niet kunnen roken worden ze ook strontvervelend en gaan ze net zo lang jengelen totdat de niet-rokers vanuit pure ellende dan maar zeggen "steek er maar eentje op". Ik zie veel gelijkenis...quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Wel. Ze zijn vies, stinken, maken lawaai, maken alles stuk en zorgen zo voor bergen ongezonde stress. Kinderen zouden verboden moeten worden![]()
Maar vooruit, ik ben tolerant: Kinderen verbieden in openbare gelegenheden: Werk, winkels, overheidsgebouwen, horeca en vooral supermarkten. En als je op mijn verjaardag komt mag je je kinderen in de tuin zetten.
Ah, je snapt hetquote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Rokers stinken, produceren onnodige kankerverwekkende stoffen, en als ze niet kunnen roken worden ze ook strontvervelend en gaan ze net zo lang jengelen totdat de niet-rokers vanuit pure ellende dan maar zeggen "steek er maar eentje op". Ik zie veel gelijkenis...![]()
Kinderen zijn al slecht voor je voordat ze geboren zijn. Alle reden dus om ze te verbieden.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 11:24 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
De vergelijkingen die jij maakt met het rookverbod bewijzen inderdaad dat roken slecht is voor je gezondheid. Na zelfs 1,5 maand roken al
Idd, de anti-rokers gebruiken slechte argumenten en gaan daar hypocriet mee om.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 13:26 schreef DionysuZ het volgende:
Maar goed, dat die anti's zich graag aan drogredeneringen tegoed deden wisten we natuurlijk al.
er is verschil tussen anti-rokers en mensen die voor dit rookverbod in de horeca zijn. Die hoeven nl. helemaal niet anti-roken te zijn. De anti's waar ik het over had zijn anti-rookverbod. Die kun je er wel uitpikken hier.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Idd, de anti-rokers gebruiken slechte argumenten en gaan daar hypocriet mee om.
Dan heb je niet goed gelezen. Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"quote:Op woensdag 20 augustus 2008 16:34 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
En ik heb van de mensen die voor het rookverbod zijn genoeg valide argumenten en onderzoeken zien langskomen.
Nogmaals kinderen zijn niet schadelijk voor mensen die ze niet hebben en wat betreft de vergelijking met auto's is al meerdere malen uitgelegd dat het niet haalbaar is om de auto en vrachtwagens te verbieden i.v.m. de enorme impact die dat heeft op de economie. Roken heeft die impact niet behalve dan voor die paar rook verslaafde die deze argumenten steeds weer oprakelen omdat ze niet meer overal hun sigaret mogen opsteken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan heb je niet goed gelezen. Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Ik gebruik anti-rokers argumenten. Dat jij het daarom verbieden van zaken geen goed idee vind geeft aan hoe slecht die argumenten zijn.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:55 schreef Qwea het volgende:
kinderen verbiedentelkens als je denkt dat hij geen debielere vergelijking tevoorschijn kan halen blijft ie je verbazen
Roken is NIET verboden. Tenminste niet overal. Auto's en kinderen mogen toch ook niet overal komen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Aangezien auto's de atmosfeer vervuilen krijg jij ook in je auto luwe binnenstad gewoon longkanker.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:21 schreef Gia het volgende:
[..]
Roken is NIET verboden. Tenminste niet overal. Auto's en kinderen mogen toch ook niet overal komen.
En dan nog beweren dat het inademen van rook binnen een ruimte niet schadelijk zou zijn....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien auto's de atmosfeer vervuilen krijg jij ook in je auto luwe binnenstad gewoon longkanker.
Je vergelijkt alleen iedere keer dingen die NIETS met de horeca te maken hebben.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan heb je niet goed gelezen. Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Maar ze vervuilen wel overal de lucht zodat iedereen longkanker krijgt. Dan heb ik auto's liever in een auto-kroeg zodat ik zelf kan kiezen of ik er last van heb of niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:39 schreef maartena het volgende:
Auto's zijn ook niet overal toegestaan,
Iig niet voor de mensen buiten die ruimte.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:31 schreef maartena het volgende:
[..]
En dan nog beweren dat het inademen van rook binnen een ruimte niet schadelijk zou zijn....![]()
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan heb ik auto's liever in een auto-kroeg zodat ik zelf kan kiezen of ik er last van heb of niet.
Probeer daar maar eens een speld tussen te krijgen.quote:
Eeuh hoe zie je dat voor je met zeg een vrachtwagen die je supermarkt moet bevoorraden?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar ze vervuilen wel overal de lucht zodat iedereen longkanker krijgt. Dan heb ik auto's liever in een auto-kroeg zodat ik zelf kan kiezen of ik er last van heb of niet.
Ja, een "auto-kroeg" voor auto's is een fantastisch argument..... dat is toch niet meer serieus te nemen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer daar maar eens een speld tussen te krijgen.
Dat doe je lekker met een electrische auto. Maar door rokers buiten te laten roken hebben alleen maar meer mensen er last van.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:09 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuh hoe zie je dat voor je met zeg een vrachtwagen die je supermarkt moet bevoorraden?
Sterker nog.... zonder auto's en dieselmotoren in schepen, ook geen tabaksvervoer, en geen sigaretten bevoorrading. De hoeveelheid tabak die we in de 20e eeuw als massa-verslaving zijn gaan gebruiken krijg je met geen mogelijkheid aangesleept met zeilschepen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:09 schreef fruityloop het volgende:
Eeuh hoe zie je dat voor je met zeg een vrachtwagen die je supermarkt moet bevoorraden?
Jij wilt zo veel mogelijk troep in de lucht zodat iedereen ziek word?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:12 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja, een "auto-kroeg" voor auto's is een fantastisch argument..... dat is toch niet meer serieus te nemen?
Je doet de intelligentie van de gemiddelde roker geen eer aan met dat soort opmerkingen.
Met tabak kan je ook veel geld verdienen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:14 schreef maartena het volgende:
[..]
Sterker nog.... zonder auto's en dieselmotoren in schepen, ook geen tabaksvervoer, en geen sigaretten bevoorrading. De hoeveelheid tabak die we in de 20e eeuw als massa-verslaving zijn gaan gebruiken krijg je met geen mogelijkheid aangesleept met zeilschepen.
Dat zeg ik niet. En nee, we moeten ook werken naar een vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer, maar het verbieden van auto's is niet echt een realistische oplossing. De onderbouwing daarvoor zul je waarschijnlijk hebben overgeslagen, gezien jouw lees-reputatie.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij wilt zo veel mogelijk troep in de lucht zodat iedereen ziek word?
Het verbieden an auto's is eel realistischer dan het verbieden van roken. En qua gezondheid scheelt dat veel wel. Je redeneert hypocriet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:17 schreef maartena het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet. En nee, we moeten ook werken naar een vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer, maar het verbieden van auto's is niet echt een realistische oplossing. De onderbouwing daarvoor zul je waarschijnlijk hebben overgeslagen, gezien jouw lees-reputatie.
Welnee, we verzinnen alternatieven. Net als de horeca nu met een beetje creativiteit....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:54 schreef MikeyMo het volgende:
auto's verbieden? dan stort de economie in pipo
Lopen, fietsen. Auto's zijn nergens voor nodig.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:21 schreef MikeyMo het volgende:
iedereen in de trein hoppetee, het spoor loopt nu al vol
op de fiets van den helder naar amsterdamquote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lopen, fietsen. Auto's zijn nergens voor nodig.
Dat is gezond. En kost geen kostbare olie. En de lucht blijft schoon. Ik zie geen enkel probleem om auto's te verbieden. De autoverslaafden kunnen best even afkicken voor de goede zaak.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:37 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
op de fiets van den helder naar amsterdam
Ik heb ook geen problemen met het verbieden van (vervuilende) auto's, en we zijn ook hard op weg dat mogelijk te maken. Door nieuwe technieken denk ik dat we over 30 jaar een heel stuk minder vervuilende auto's op de weg hebben, en over 50 jaar denk ik dat we alleen nog maar de "klassiekers" (wat tegen die tijd dan ook een klassieker is) die nog echt draaien op het verbanden van benzine. Het kost alleen tijd, maar het zit in de pijpleiding....quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het verbieden an auto's is veel realistischer dan het verbieden van roken. En qua gezondheid scheelt dat veel wel.
Hypocriet is onderhand een niets-zeggend toverwoordje van je geworden. Zeker gezien je het verschil tussen een verbod op auto's en het rookverbod in de horeca niet begrijpt. Roken wordt nog steeds NIET verboden, en toch blijf je roepen om de vreemdste verboden.... je wil nu al religies gaan verbieden, vervolgens ook kinderen, dan heb je het ineens over een "auto-kroeg" (quote:Je redeneert hypocriet.
Dat zijn we toch allang aan het doen? Het rookverbod is ook niet 1-2-3 ingevoerd, de oudste rookverboden dateren al van de jaren 60 (en dan laat ik de logische rookveboden bij brandbare stoffen die nog veel ouder zijn even buiten beschouwing), en pas bijna 50 jaar later wordt het rookverbod in de horeca ingevoerd, en nog steeds rookt 25% van de bevolking en kun je overal in de openlucht roken.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Welnee, we verzinnen alternatieven.
De enige manier om dit soort wetgeving erdoor te krijgen is propaganda en indoctrinatie.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 22:59 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja maarten, waarom doe je de moeite nog
Een auto heeft een uitstoot die ongeveer een factor 10 lager ligt dan sigaretten. Sterker nog, als een auto zoveel CO zou uitstoten als een sigaret dan zou hij niet door de APK keuring heenkomen.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 19:39 schreef maartena het volgende:
[..]
- Er is al een verbod op het gebruik van verbrandingsmotoren binnen een gebouw, inclusief de horeca, vanwege de te hoge concentratie koolmonoxide die een verbrandingsmotor afgeeft. Garages moeten ook een afzuigslang hebben voor motoren als de garagedeuren dicht zijn.
En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt..... en dat in vrije landen waar volop gedemonstreerd mag worden!quote:Op woensdag 20 augustus 2008 23:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige manier om dit soort wetgeving erdoor te krijgen is propaganda en indoctrinatie.
Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:41 schreef maartena het volgende:
[..]
En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt..... en dat in vrije landen waar volop gedemonstreerd mag worden!
Jawel. Ze klopten alleen bij de verkeerde persoon aan de voordeur.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.
Welles, ze hebben gifgasgranaten gevonden, en die worden in algemeen ook als massavernietigingswapens gezien in de internationale politiek, maar vergelijk je nou sigarettenrook met massavernietigingswapens?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er word op grote schaal propaganda bedreven voor vanalles en nog wat. Daar lul je niet omheen, propagandist.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 06:26 schreef maartena het volgende:
[..]
Jawel. Ze klopten alleen bij de verkeerde persoon aan de voordeur.
Verder weer een zinloze vergelijking.... Je wordt steeds creatiever met dingen er bij halen die niets met het rookverbod te maken hebben.
Lezen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 08:53 schreef fruityloop het volgende:
maar vergelijk je nou sigarettenrook met massavernietigingswapens?
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:41 schreef maartena het volgende:
[..]
En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt.....
Als je de studies van de WHO mag geloven, iets waar de gehele westerse wereld normaal achteraan huppelt, dan is het inderdaad propaganda. In die onderzoeken staat namelijk dat meeroken (waar deze wetten voor zijn ingevoerd) geen significant aantoonbaar effect hebben op de gezondheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 00:41 schreef maartena het volgende:
En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt..... en dat in vrije landen waar volop gedemonstreerd mag worden!
Ok, schuiven we dat allemaal even aan de kant (alhoewel ik het er niet mee eens ben en het RIVM ook niet), blijft over dat het ook gewoon stinkt, en dat al die rond slingerende peuken op straat en voor de kroegen vies zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:25 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Als je de studies van de WHO mag geloven, iets waar de gehele westerse wereld normaal achteraan huppelt, dan is het inderdaad propaganda. In die onderzoeken staat namelijk dat meeroken (waar deze wetten voor zijn ingevoerd) geen significant aantoonbaar effect hebben op de gezondheid.
Het zijn de doelgerichte propagandaonderzoeken van de kankerindustrie die die dingen beweren.
Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:35 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Ok, schuiven we dat allemaal even aan de kant (alhoewel ik het er niet mee eens ben en het RIVM ook niet), blijft over dat het ook gewoon stinkt, en dat al die rond slingerende peuken op straat en voor de kroegen vies zijn.
kan niet, rookvrije werkplek enzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?
Nee, die viespeuken moeten gewoon netjes die dingen uitdrukken en weggooien ipv blind weg te gooien. Sommigen zijn net koeien, waar ze staan schijten ze..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?
Koeien staan daarom ook vaak in de stal. Rookverbod dus opheffen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:42 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Nee, die viespeuken moeten gewoon netjes die dingen uitdrukken en weggooien ipv blind weg te gooien. Sommigen zijn net koeien, waar ze staan schijten ze..
Dan schaffen we dat ook af. Aangezien alle klanten en personeel zelf roken kunnen we daar best de wet voor veranderen.quote:
Je geeft gewoon toe dat rokers vieze, asociale mensen zijndie niet eens hun puik in een vuilnisbak kunnen gooien, en als antwoord erop wil je het rookverbod afschaffen. Echt, per post die je maakt over het rookverbod maak je jezelf belachelijker. Stop nou maar met posten over het rookverbod, het gaat heus niet weg door jouw posts en je bespaart jezelf de vernederingen die je jezelf nu aandoet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
We zijn het er dus over eens dat de argumenten van de anti-rokers belachelijk zijn.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Je geeft gewoon toe dat rokers vieze, asociale mensen zijndie niet eens hun puik in een vuilnisbak kunnen gooien, en als antwoord erop wil je het rookverbod afschaffen. Echt, per post die je maakt over het rookverbod maak je jezelf belachelijker.
Het juist de anti-rokers die asociale mensen zijn. Zij dwingen immers met een dictactuur van de meerderheid mensen een legaal product niet te gebruiken op plekken waar ze zelf niet eens komen en zijn te lui om een concept van rookvrije kroegen op te zetten, waar dus geen dwang bij nodig is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
Je geeft gewoon toe dat rokers vieze, asociale mensen zijndie niet eens hun puik in een vuilnisbak kunnen gooien, en als antwoord erop wil je het rookverbod afschaffen. Echt, per post die je maakt over het rookverbod maak je jezelf belachelijker. Stop nou maar met posten over het rookverbod, het gaat heus niet weg door jouw posts en je bespaart jezelf de vernederingen die je jezelf nu aandoet.
quote:First they put away the dealers,
keep our kids safe and off the street.
Then they put away the prostitutes,
keep married men cloistered at home.
Then they shooed away the bums,
then they beat and bashed the queers,
turned away asylum-seekers,
fed us suspicions and fears.
We didn't raise our voice,
we didn't make a fuss.
It's funny there was no one left to notice
when they came for us.
Fout, ongeveer 25% van de volwassenen in Nederland rookt dacht ik, en dat zijn lang niet allemaal horeca medewerkers, en al helemaal niet alle gasten van de horeca. Maar goed, keep on dreaming..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan schaffen we dat ook af. Aangezien alle klanten en personeel zelf roken kunnen we daar best de wet voor veranderen.
He, ja, lekker dwingen mensen niet te roken in kroegen waar je zelf niet komt. Voel je je wel lekker?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:12 schreef fruityloop het volgende:
en de rokers zich maar hebben aan te passen...
Dictatuur van de meerderheid?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Het juist de anti-rokers die asociale mensen zijn. Zij dwingen immers met een dictactuur van de meerderheid mensen een legaal product niet te gebruiken op plekken waar ze zelf niet eens komen en zijn te lui om een concept van rookvrije kroegen op te zetten, waar dus geen dwang bij nodig is.
Een kroeg is geen openbare gelegenheid waar je moet komen. Verbieden en een rookvrije werkplicht opleggen is dus onzinnig en met name heel erg asociaal.
Buiten dat zien de "het stinkt"-mensen niet eens dat de volgende pariavorming allang bezig is met vet.
Ik plak hem maar weer eens:
[..]
Ik voel me een stuk lekkerder nu ik niet meer met brandende ogen van de rook uit een kroeg kom , dankje voor je bezorgdheid.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
He, ja, lekker dwingen mensen niet te roken in kroegen waar je zelf niet komt. Voel je je wel lekker?
Laat maar zien dan. Mijn aanbod staat nog steeds ook al wilde je je er vanaf maken. Lees maar terug wat ik als bewijs aanneem, zo hoog zijn die eisen niet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 20:32 schreef maartena het volgende:
[..]
Bron?
[..]
Het is alleen zo jammer dat je zo weinig hebt gelezen van mijn linkjes.- Tevens kun je bij alle universiteiten opvragen waar precies het geld voor dat onderzoek vandaan kwam, en bij een aantal onderzoeken staat het er zelfs bij en onderbouwd.
Ze leggen het sowieso af natuurlijk. Een niet roker levert de gezondheidsindustrie 60.000 euro meer op. Je kunt niet voor 60.000 euro aan tabak omzetten in je leven als je de beste sigaren laat staan. De tabaksindustrie weten dat ze die strijd toch gaan verliezen van het monsterverbond tussen en het veel grotere geld en de overhden.quote:En heeft de tabaksindustrie geen miljarden om "stapels te produceren" dan? Het lijkt me dat juist zij gebaat zijn bij bewijs dat meeroken niet schadelijk is.
Eerst gebruik je het 'democratisch' argument van de meerderheid en dan kom je nu met de EU aanzetten. Het is één van beide.quote:Intussen heeft zo goed als de hele EU een rookverbod ingevoerd muv van een paar oostblok landen die in de komende jaren wel volgen,
Waarschijnlijk is het bestaan van Montesqieu aan je aandacht ontsnapt, maar in de meeste landen wordt het principe gehuldigd dat rechters uitsrpaak doen op basis van de wet. De wet wordt dan weer gemaakt door parlementen, daarvoor gelden allerlei formele vereisten, het vereiste dat het doel van de wet wordt gelegitimeerd door integere wetenschap bestaat doorgaans niet en de rechter kan daar zeker niet aan toetsen.quote:Je zou toch denken dat er ERGENS een land is waarin een rechtszaak is aangespannen om aan te tonen dat het meeroken niet schadelijk is, en DUS het rookverbod totaal overbodig zou zijn.
Gewoon die 25% bij elkaar stoppen, dan kunnen al die niet rokers gezamenlijk genieten van een enorme (succesvolle) niet-rook horeca cultuur. Geen enkele reden om roken in alle horeca te verbieden, je moet gewoon naar de juiste tenten gaan, net als met muziek. Je gaat toch niet werken/stappen in een kroeg waar je het niet leuk vind? Of zijn niet rokers zo dom?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:12 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Fout, ongeveer 25% van de volwassenen in Nederland rookt dacht ik, en dat zijn lang niet allemaal horeca medewerkers, en al helemaal niet alle gasten van de horeca. Maar goed, keep on dreaming..Als je ooit wakker wordt zal je er achter komen dat de rookvrije werkplek in de horeca een feit is, en de rokers zich maar hebben aan te passen...
Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers. Zo mag ik bij mijn werkgever geen bezwaar hebben tegen wissel diensten en zo zou je in een kroeg kunnen stellen dat er gerookt word en dat je daar dus geen moeite mee mag hebben. Of moet je verplicht een refo-kutje aannemen in een sexclub en vervolgens stoppen met sex in de tent om dat het kutje bezwaren heeft?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:31 schreef fruityloop het volgende:
Een kroeg is inderdaad privé eigendom, maar door de horeca bestemming geldt dat je zonder goede reden niemand de deur mag wijzen, anders is het discriminatie. Dat laatste zou m.i. ook opgaan als je bijvoorbeeld als eis stelt dat iemand moet roken om er te mogen werken, en dit ook moet blijven doen. Daar maakt de 1e de beste rechter natuurlijk gehakt van..![]()
Je mist wederom het feit dat het hier om een rookvrije werkplek gaat, niet een algemeen rookverbod. En zoals ik al aangaf, het aanname beleid van het personeel baseren op wel/niet roken nu en in de toekomst is discriminatie, en zal dus ook niet gaan werken. Ergo, als ik als niet-roker zou solliciteren bij een rokerskroeg met gelijkwaardige kwaliteiten t.o.v. de andere sollicitanten, zou ik aangenomen moeten worden (even er van uitgaand dat alle andere kwaliteiten verder gelijk zijn, wat in de praktijk natuurlijk veel genuanceerder is, maar het gaat even om het principe), en zou ik dus recht hebben op een rookvrije werkplek. Einde rokerskroeg...quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gewoon die 25% bij elkaar stoppen, dan kunnen al die niet rokers gezamenlijk genieten van een enorme (succesvolle0 niet-rook horeca cultuur. Geen enkele reden om roken in alle horeca te verbieden, je moet gewoon naar de juiste tenten gaan, net als met muziek. Je gaat toch niet werken/stappen in een kroeg waar je het niet leuk vind? Of zijn niet rokers zo dom?
Daar helpt slechte wetgeving ook niet aan. Drugs kan je ook niet verbieden. Dat proberen ze toch en het resultaat is een hoop criminaliteit, oorlogen, doden, corruptie en problemen. En nu verzinnen ze weer een slechte wet om de problemen nog groter te maken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:49 schreef fruityloop het volgende:
dat gaat in de praktijk nooit en te nimmer werken,
Daar heb je wel gelijk in, maar iemand verplichten om moedwillig iets ongezonds te doen of goed te keuren (roken of meeroken in dit geval) om een baan te krijgen, is natuurlijk zwaar discriminatoir, en zal dus door de 1e de beste anti-rook nazi middels een proefproces finaal aan flarden geschoten worden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers. Zo mag ik bij mijn werkgever geen bezwaar hebben tegen wissel diensten en zo zou je in een kroeg kunnen stellen dat er gerookt word en dat je daar dus geen moeite mee mag hebben. Of moet je verplicht een refo-kutje aannemen in een sexclub en vervolgens stoppen met sex in de tent om dat het kutje bezwaren heeft?
http://www.volkskrant.nl/(...)nt_terecht_afgewezen
Je mag als bouwbedrijf ook niet van je werknemers eisen dat ze een contract ondertekenen waarbij geen bezwaar op het onbeschermd omgaan met asbest in staat. Dan breng je de gezondheid van je werknemers willens en wetens in gevaar, en daar zijn gelukkig dan ook regels voor. Net zoals er nu regels zijn omtrend het roken op de werkplek.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers. Zo mag ik bij mijn werkgever geen bezwaar hebben tegen wissel diensten en zo zou je in een kroeg kunnen stellen dat er gerookt word en dat je daar dus geen moeite mee mag hebben. Of moet je verplicht een refo-kutje aannemen in een sexclub en vervolgens stoppen met sex in de tent om dat het kutje bezwaren heeft?
http://www.volkskrant.nl/(...)nt_terecht_afgewezen
De rokers steken de bolknakken aan, en beginnen een guerrilla?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Daar helpt slechte wetgeving ook niet aan. Drugs kan je ook niet verbieden. Dat proberen ze toch en het resultaat is een hoop criminaliteit, oorlogen, doden, corruptie en problemen. En nu verzinnen ze weer een slechte wet om de problemen nog groter te maken.
Het is ronduit dom. Dan kan je nog beter beginnen met roken.
Dan hebben werkgevers van stratenmakers, pompbediendes en wegwerkers een groot probleem. En alle bedrijven die hun personeel in nachtdiensten laten werken, want dat is ook niet gezond. Hard werken in het algemeen zelfs niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar iemand verplichten om moedwillig iets ongezonds te doen of goed te keuren (roken of meeroken in dit geval) om een baan te krijgen, is natuurlijk zwaar discriminatoir, en zal dus door de 1e de beste anti-rook nazi middels een proefproces finaal aan flarden geschoten worden.![]()
Het gaat dan ook over vermijdbare risico's.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Dan hebben werkgevers van stratenmakers, pompbediendes en wegwerkers een groot probleem. En alle bedrijven die hun personeel in nachtdiensten laten werken, want dat is ook niet gezond. Hard werken in het algemeen zelfs niet.
Er is diverse rookvrije horeca geweest voor het verbod. Guess what, ze gingen stuk voor stuk failliet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:08 schreef fruityloop het volgende:
En ondanks de extra tijd om zelf met een oplossing te komen, heeft de horeca op een enkeling na geen enkel initiatief hiervoor ontplooit?
Het is met drogredenen ingevoerd. Recht op een rookvrije werkplek impliceert een keuze. Die is er niet. Een horecaondernemer zonder personeel mag niet roken, maar wordt gedwongen voor zichzelf een rookvrije werkplek te hebben terwijl hij zelf rookt. Hij valt geen ander personeel ermee lastig en zijn bezoekers hebben een keuze om er wel of niet te komen.quote:Feit is dat de horeca en hun rokende klanten het er op aan hebben laten komen, en nu niet op de blaren willen zitten, maar met allerlei drogredenen proberen om er onder uit te komen.
De horecaondernemer mag ook allerlei eisen stellen aan haar bezoekers. Ookal gaat het daar natuurlijk niet om, want dat is nooit de invoerreden geweest.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers.
Nachtdiensten zijn ook een vermijdbaar risico. Het kost wel geld omdat te vermijden, maar ja, dat is in de horeca niet anders.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:16 schreef DionysuZ het volgende:
Het gaat dan ook over vermijdbare risico's.
Niet als het om een lokale dorpskroeg gaat, en er dus geen reëel alternatief is als je een biertje wil drinken in de kroeg, ik denk dat die kroeg dan ook niet echt een florissante toekomst tegemoet gaat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er is diverse rookvrije horeca geweest voor het verbod. Guess what, ze gingen stuk voor stuk failliet.![]()
[..]
Het is met drogredenen ingevoerd. Recht op een rookvrije werkplek impliceert een keuze. Die is er niet. Een horecaondernemer zonder personeel mag niet roken, maar wordt gedwongen voor zichzelf een rookvrije werkplek te hebben terwijl hij zelf rookt. Hij valt geen ander personeel ermee lastig en zijn bezoekers hebben een keuze om er wel of niet te komen.
Het is niet discriminatoir omdat die regels voor alle werknemers gelden. Het zou wat anders zijn als alleen vrouwen moesten meeroken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in, maar iemand verplichten om moedwillig iets ongezonds te doen of goed te keuren (roken of meeroken in dit geval) om een baan te krijgen, is natuurlijk zwaar discriminatoir, en zal dus door de 1e de beste anti-rook nazi middels een proefproces finaal aan flarden geschoten worden.![]()
Veel mensen in de horeca (bezoekers en werknemers) roken en zouden daar graag mee door willen gaan. Je kan net zo goed geloofuitingen in de kerk verbieden omdat de werknemers recht hebben op een werkomgeving die vrij is van geloofsuitingen. (hé, rokerskerk!)quote:
Dat besluit gaat over het feit dat hij voor die functie veel interactie zou hebben met allerlei mensen, en dat hij daardoor die functie niet goed uit zou kunnen oefenen, als hij van een minder orthodoxe stroming zou zijn, had hij die baan waarschijnlijk wel gewoon gekregen. Helaas is een beetje sigarettenrook nog steeds ongezond, en heb je er nog steeds last van. Beetje appels met peren vergelijken..
Maar er word geen accijns geheven op asbest.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Je mag als bouwbedrijf ook niet van je werknemers eisen dat ze een contract ondertekenen waarbij geen bezwaar op het onbeschermd omgaan met asbest in staat. Dan breng je de gezondheid van je werknemers willens en wetens in gevaar, en daar zijn gelukkig dan ook regels voor. Net zoals er nu regels zijn omtrend het roken op de werkplek.
Er word gewoon gerookt in de horeca, hoor. En er zijn al gevallen geweest van mishandeling vanwege het rookverbod, of heb je niet goed opgelet?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:08 schreef fruityloop het volgende:
[..]
De rokers steken de bolknakken aan, en beginnen een guerrilla?![]()
De niet-rokers hebben al eeuwen de kans gehad om niet-rook horeca op te richten als ze dat zo belangrijk hadden gevonden, maar het lukt ze niet. Dan moet je je verlies nemen en niet normale mensen gaan onderdrukken. Als ik en mijn kroegbaas willen roken hebben mensen die toch niet in mijn kroeg komen daar niets over te zeggen.quote:
En voor de zoveelste keer, het roken an sich is niet verboden, alleen op plekken waar mensen werken, iets wat al jaren zo is op kantoren en in openbare gelegenheden. En ondanks de extra tijd om zelf met een oplossing te komen, heeft de horeca op een enkeling na geen enkel initiatief hiervoor ontplooit? Feit is dat de horeca en hun rokende klanten het er op aan hebben laten komen, en nu niet op de blaren willen zitten, maar met allerlei drogredenen proberen om er onder uit te komen.
De risico's van auto's kan je heel goed vermijden. Gewoon verbieden.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:16 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
Het gaat dan ook over vermijdbare risico's.
Alsof mensen die nooit uit gaan voor anderen kunnen bepalen hoe ze hun vrije tijd doorbrengen. Pure terreur. Laten die mensen een hobby zoeken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef fruityloop het volgende:
Feit is dat door de anti-rook maffia er een wat vertekend beeld is ontstaan,
Ze konden ook in die lege tent gaan zitten waar een rookverbod gold. Ik ben wel met je eens dat het zo is gegroeid en ik ben er ook helemaal niet tegen dat je dáár dan maatregelen op neemt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef fruityloop het volgende:
Feit is dat door het jarenlang roken in kroegen er een wat vertekend beeld is ontstaan, aangezien je daar een disproportioneel groot aantal rokers aan zal treffen, daar er voor niet-rokers als enige alternatief tot voor kort alleen het niet naar de kroeg gaan was.
Roken is ook typisch zo'n gewoonte van mensen die graag praten en drinken en niet teveel om hun gezondheid geven. Mensen die heel erg met hun gezondheid bezig zijn, komen sowieso weinig in de kroeg want drinken is niet gezond. We moeten niet doen alsof roken gelijkmatig verdeeld is onder alle types mensen. Het is voornamellijk een bepaald slag volk dat rookt, en dat slag volk is niet helemaal toevallig hetzelfde slag volk wat de horeca van vaste klandizie voorziet.quote:Dit zal langzaamaan recht getrokken worden, maar het lijkt me logisch dat nu niet ineens alle niet-rokers en-masse de kroeg in duiken.
Maar je zou ook het argument kunnen maken dat het tijd nodig heeft. In 2004 en 2005 gingen er in Ierland meer pubs failliet, net als in California in 1999 en 2000, maar in beide landen is dat recht getrokken en komen mensen uiteindelijk weer naar de kroeg. Of dat hetzelfde soort "slag" mensen zijn weet ik niet, maar een kroeg moet over de jaren heen ook nieuwe stamgasten aantrekken natuurlijk, want de ouden van dagen blijven ook nieuw eeuwig leven.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Roken is ook typisch zo'n gewoonte van mensen die graag praten en drinken en niet teveel om hun gezondheid geven. Mensen die heel erg met hun gezondheid bezig zijn, komen sowieso weinig in de kroeg want drinken is niet gezond. We moeten niet doen alsof roken gelijkmatig verdeeld is onder alle types mensen. Het is voornamellijk een bepaald slag volk dat rookt, en dat slag volk is niet helemaal toevallig hetzelfde slag volk wat de horeca van vaste klandizie voorziet.
Maar het hoeft geen tijd nodig te hebben. Het rook verbod is voor heel veel mensen geen gewenste situatie. Een dictatuur went ook vast op den duur maar dat is geen argument om het in te voeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar je zou ook het argument kunnen maken dat het tijd nodig heeft.
Gelukkig wonen we in een vrije democratie, en kun je middels politiek en demonstratie je wens kenbaar maken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar het hoeft geen tijd nodig te hebben. Het rook verbod is voor heel veel mensen geen gewenste situatie. Een dictatuur went ook vast op den duur maar dat is geen argument om het in te voeren.
Ik protesteer elke dag tegen het rookverbod, en nog veel meer andere verboden. Veel verboden werken helemaal niet. Dit soort verboden zijn onrealistisch. Het probleem is nog veel ernstiger dan het rookverbod alleen. Tweedeling, Ivoren toren en Demolision man.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:08 schreef maartena het volgende:
[..]
Gelukkig wonen we in een vrije democratie, en kun je middels politiek en demonstratie je wens kenbaar maken.
Op Zaterdag 11 Oktober protesteert de Partij tegen de Betutteling op het Plein in Den Haag. Ik zou zeggen: Doe er je voordeel mee, en protesteer TEGEN het rookverbod.
Dat is je goed recht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik protesteer elke dag tegen het rookverbod, en nog veel meer andere verboden. Veel verboden werken helemaal niet.
Een Hollywood-fantasie film is ook echt een goede onderbouwing natuurlijk.quote:Dit soort verboden zijn onrealistisch. Het probleem is nog veel ernstiger dan het rookverbod alleen. Tweedeling, Ivoren toren en Demolision man.
Het is een realistische toekomst visie waarin een politiek correcte elite die zich voordoet als de meerderheid voor iedereen tracht te bepalen hoe ze hun "vrijheid" dienen in te vullen en een groeiende groep ontevredenen die zich noodgedwongen aan de maatschappij zullen onttrekken. Uitgaan was vroeger een manier om je vrije tijd door te brengen, maar het begint steeds meer op werk te lijken. Geen drugs, keurig in de pas en op tijd thuis. En op tv kan je gruwelijke beelden zien van hoe het plebs zich misdraagt. We zijn al halverwege jouw "science fiction"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:35 schreef maartena het volgende:
[..]
Een Hollywood-fantasie film is ook echt een goede onderbouwing natuurlijk.
Dat is geheel bezijden het punt. Ik weet dat je droomt van allemaal ontzettend gezellige nieuwe mensen die niet roken. Maar als het zulke gezellig mensen zijn, waarom roken ze dan niet?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef maartena het volgende:
[..]
Maar je zou ook het argument kunnen maken dat het tijd nodig heeft. In 2004 en 2005 gingen er in Ierland meer pubs failliet, net als in California in 1999 en 2000, maar in beide landen is dat recht getrokken en komen mensen uiteindelijk weer naar de kroeg. Of dat hetzelfde soort "slag" mensen zijn weet ik niet, maar een kroeg moet over de jaren heen ook nieuwe stamgasten aantrekken natuurlijk, want de ouden van dagen blijven ook nieuw eeuwig leven.
Ik kan ook blij zijn dat we nog de kroeg in mogen, want dat mag in Noord-Korea ook niet.quote:Wees blij dat er in Nederland wettelijke alternatieven worden geboden, inclusief de mogelijkheid een kroeg te openen met zelfbediening in 75% van het gebouw, want in California en Ierland is er geen enkele mogelijkheid tot rookruimtes.
Ik heb in alle topics al uitgebreide onderbouwingen gegeven mbt tot meeroken, de economische effecten op kleine kroegen, het zelfsbeslissingsrecht met betrekking tot een onderneming, rookvrije horeca voor het rookverbod, de vergelijkingen die zijn getrokken met auto's, alcohol, en andere drugs, de rookvrije werkplek, de secundaire wens voor rookvrije horeca, etc....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar ik zie dat je het vorige punt alweer ontloopt. Gewoon af en toe wat roepen en dan weer wegduiken voor het antwoord.
Jij beweert dat ik een onderzoek niet goed gelezen heb. Dan nodig ik je uit om aan te geven welk stuk uit welk onderzoek ik dan gemist heb.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:01 schreef maartena het volgende:
Moet ik weer in herhaling vallen, of heb je een NIEUW onderwerp wat je wil aankaarten mbt tot het rookverbod?
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:01 schreef maartena het volgende:
ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
![]()
Als je onzin maar vaak genoeg herhaald gaan mensen het vanzelf geloven. Doet me denken aan de EU. Iedereen stemt tegen. Kabinet: "We moeten het beter uitleggen."
Ik ga niet het werk voor je doen als je zelf niet de moeite wil nemen om alles door te nemen. Ik heb ook het meeste op mijn gemak eens zitten lezen, maar nee.... jij vraagt eerst om 1 onderzoek - wat ik geef - en je schiet het vervolgens af. Dan vraag je weer om 1 stuk wat je gemist hebt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij beweert dat ik een onderzoek niet goed gelezen heb. Dan nodig ik je uit om aan te geven welk stuk uit welk onderzoek ik dan gemist heb.
Jij vraagt om een bron, ik nodig je uit om dan aan te geven wat je daarmee wilt zodat ik hem ga opzoeken, en daar reageer je dan niet op.
Dan moet ik concluderen dat je maar wat roept om je vervolgens schuil te houden, om later terug te komen om hetzelfde te roepen. Ik vind dat behoorlijk laf.
Tja.... dit somt ook wel een beetje op hoe de rokers denken. Alles wat met het rookverbod te maken heeft, zoals goede onderzoeken naar meeroken etc, worden door de rokers afgewimpeld als "propaganda", en mijn verwijst het liefst naar dictatorschappen, communisme, en de gestapo.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA
Als je onzin maar vaak genoeg herhaald gaan mensen het vanzelf geloven. Doet me denken aan de EU. Iedereen stemt tegen. Kabinet: "We moeten het beter uitleggen."
Ik wil best rekening houden met anderen, maar dat gaat twee kanten op. Als ik niet meer in de kroeg mag roken ben ik gedwongen om voor de ingang te staan waar ik je rook in je gezicht blaas. En ieder vorm van welwillendheid kan je op je buik schrijven.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:56 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Jij herhaalt in elke rookdiscussie:
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
En jij en al die andere zogenaamde vrijheidsstrijders gaan daar ook in geloven. Doet me denken aan het rookverbod. Meerderheid is voor. Die-hard Rokers: "Niks mee te maken ik rook waar en wanneer ik wil"
Ze zitten ook fout met het verbieden van drugs. Ze zaten ook fout met massavernietigingswapens in Irak. Dus ik ga er niet per definitie vanuit dat de overheid altijd de waarheid vertelt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:05 schreef maartena het volgende:
De hele westerse wereld zit "fout" met de rookverboden natuurlijk.
Je kan al je drogredenen blijven herhalen inderdaad, en er van alles aan de haren bij slepen, feit is dat de horeca rookvrij is en ook zal blijven, dat is vrij simpel te begrijpen, so deal with it..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
![]()
![]()
Geeft aan hoe "gezellig" rokers zijn tot ze niet overal meer mogen roken wanneer en waar zij dat willen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik wil best rekening houden met anderen, maar dat gaat twee kanten op. Als ik niet meer in de kroeg mag roken ben ik gedwongen om voor de ingang te staan waar ik je rook in je gezicht blaas. En ieder vorm van welwillendheid kan je op je buik schrijven.
En dan vinden ze het gek dat de maatschappij harder word.
http://sittard-geleen.nie(...)d_vanwege_rookverbod
Ik heb geen redenen nodig. Het zijn de anti-rokers die met slechte argumenten aankomen om mensen waar ze niets mee te maken hebben vrijheden te ontnemen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Je kan al je drogredenen blijven herhalen inderdaad, en er van alles aan de haren bij slepen, feit is dat de horeca rookvrij is en ook zal blijven, dat is vrij simpel te begrijpen, so deal with it..
Dat is het logische gevolg van dit soort vrijheidsbeperkende wetgeving. De wetgever is verantwoordelijk voor dit geweld. Je kan dat niet de rokers in de schoenen schuiven want die hebben niet om deze wet gevraagd.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Geeft aan hoe "gezellig" rokers zijn tot ze niet overal meer mogen roken wanneer en waar zij dat willen.
Worden ze agressief en gaan ze mensen rook in het gezicht blazen als deze voorbij lopen. Hoe kinderachtig kan je zijn.
Anders ga ik gewoon lekker binnen roken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Provinciaaltje het volgende:
Van mij mag je op het terras en voor de deur zoveel roken als je wil, dat is je recht en dat mag, maar als je moedwillig rook mijn richting op gaat blazen omdat je je wil wreken op mensen die niet roken dan zou ik zeggen laat het rookverbod ook op het terras en/of 10 meter vanaf de ingang maar snel komen
Zal best, er zullen er genoeg zijn die een potje van 300 euro bij elkaar hebben geschraapt maar na twee boetes is dat verhaal zo voorbijquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ondertussen word er gewoon gerookt in de horeca.
Dus voor elke wet of maatregel die er genomen wordt die jouw niet zint is geweld toegestaan ?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is het logische gevolg van dit soort vrijheidsbeperkende wetgeving. De wetgever is verantwoordelijk voor dit geweld. Je kan dat niet de rokers in de schoenen schuiven want die hebben niet om deze wet gevraagd.
Thuis of op je illegale feestjes ?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Anders ga ik gewoon lekker binnen roken.
Zeg je dat ook over legale stenigingen? Het is nou eenmaal zo, staat in de wet, so deal with it ....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef fruityloop het volgende:
Je kan al je drogredenen blijven herhalen inderdaad, en er van alles aan de haren bij slepen, feit is dat de horeca rookvrij is en ook zal blijven, dat is vrij simpel te begrijpen, so deal with it..
Legale stenigingen ? Sinds wanneer hebben we dat in Nederland en in welk wetboek van strafrecht staat dat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Zeg je dat ook over legale stenigingen? Het is nou eenmaal zo, staat in de wet, so deal with it ....
Dat iets in de wet staat maakt het niet minder debiel om andere mensen te dwingen iets niet te doen in hun eigen fucking eigendom.
Het is een prima voorbeeld aangezien de zegeningen van een verbod op legale producten in het eigendom van andere aanbeden wordt in andere landen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef Provinciaaltje het volgende:
Legale stenigingen ? Sinds wanneer hebben we dat in Nederland en in welk wetboek van strafrecht staat dat.
Weer zo een nietszeggend voorbeeld
In die kroeg waar jij op het terras zit. Heb je lekker geen last van me.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:41 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Thuis of op je illegale feestjes ?
Het is het logische gevolg van de wet. Natuurlijk is dat niet toegestaan, maar dat is niet de vraag.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:41 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Dus voor elke wet of maatregel die er genomen wordt die jouw niet zint is geweld toegestaan ?
Jammer discussie met jouw in ieder geval voorbij.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:51 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Altijd maar die regels voor anderen en vrijheid voor jezelf, stelletje hypocriete fascisten.
Ligt dat dan zo gevoelig bij je?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:54 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Jammer discussie met jouw in ieder geval voorbij.
Dan ga je lekker in je Ivoren Toren gelijk zitten hebben, ik ga zo in de kroeg een peuk roken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:54 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Jammer discussie met jouw in ieder geval voorbij.
Nog 1 keer dan....quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Laat maar zien dan. Mijn aanbod staat nog steeds ook al wilde je je er vanaf maken. Lees maar terug wat ik als bewijs aanneem, zo hoog zijn die eisen niet.
Een roker word gevraagd gelieve NIET te roken, en ze gaat er vervolgens op los slaan. Ik dacht dat rokers zulke "gezellige" mensen waren die niet te beroerd waren om niet te roken als dat hen gevraagd wordt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
http://sittard-geleen.nie(...)d_vanwege_rookverbod
Je bedoelt in de rookruimte ? Prima, mag dus waarom nietquote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
In die kroeg waar jij op het terras zit. Heb je lekker geen last van me.
[..]
Jij vind het niet toegestaan maar je vindt het wel logisch. Doet me denken aan de weken na 9-11 toen al die moslims op tv kwamen vertellen hoe erg ze het vonden van die aanslagen maar ze konden het wel begrijpenquote:Het is het logische gevolg van de wet. Natuurlijk is dat niet toegestaan, maar dat is niet de vraag.
En ik morgen gezellig ook tussen de rokers in de kroeg zitten, terwijl ik zelf al bijna een jaar gestopt ben.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan ga je lekker in je Ivoren Toren gelijk zitten hebben, ik ga zo in de kroeg een peuk roken.
De anti-rokers kunnen de eigenlijke discussie niet winnen dus gebruiken ze drogredeneringen om hun eigen onvermogen tot ontwikkelen van niet-rook horeca te verbloemen en gebruiken ze ieder excuus om discussiepartners af te serveren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ligt dat dan zo gevoelig bij je?
Dus jij vind het logisch dat iemand die gaat zitten bellen in een vliegtuig (wat nog steeds wettelijk verboden is, alhoewel daar wel verandering in gaat komen) de stewardess in elkaar mept als deze vraagt gelieve te stoppen met bellen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is het logische gevolg van dit soort vrijheidsbeperkende wetgeving.
Ja, ik vind het rookverbod niet belangrijk genoeg om fascist naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Ligt dat dan zo gevoelig bij je?
Want vergelijkingen met een "religieverbod", een "kinderverbod", een "auto-kroeg", en een Hollywood film zijn natuurlijk goede onderbouwingen!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De anti-rokers kunnen de eigenlijke discussie niet winnen dus gebruiken ze drogredeneringen om hun eigen onvermogen tot ontwikkelen van niet-rook horeca te verbloemen en gebruiken ze ieder excuus om discussiepartners af te serveren.
Ik hou op zolang mensen zoals jij andere mensen willen dwingen te leven zoals jij dat wil en zeker in een omgeving waar jij blijkbaar niets te zoeken hebt.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:13 schreef Provinciaaltje het volgende:
Ja, ik vind het rookverbod niet belangrijk genoeg om fascist naar mijn hoofd geslingerd te krijgen.
Ik wordt ook een beetje moe van dat vergelijken met fascisten, communisten, etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:51 schreef Boze_Appel het volgende:
Altijd maar die regels voor anderen en vrijheid voor jezelf, stelletje hypocriete fascisten.
drogredenen ? Jij bent The King van de drogredenen. Je haalt er zowat alles bij wat je maar kunt verzinnen ook al heeft het er totaal niets mee te maken. (auto,s, kinderen etc.)quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De anti-rokers kunnen de eigenlijke discussie niet winnen dus gebruiken ze drogredeneringen om hun eigen onvermogen tot ontwikkelen van niet-rook horeca te verbloemen en gebruiken ze ieder excuus om discussiepartners af te serveren.
en het gebruik van deze vergelijkingen maakt de discussie gelijk kansloosquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:20 schreef maartena het volgende:
[..]
Ten tweede is het maar een slap argument om te verwijzen naar communisme, fascisme, de gestapo, nazi-praktijken om gelijk te halen in het bespreken van het rookverbod.
Dat doe ik constant, maar jij vind het nodig jouw wil op te leggen aan de rest van de mensen die een legaal product willen gebruiken in een omgeving waar jij niet eens (wil) komen en niet omdat ik nou persee in een rokerskroeg wil komen (hell, ik rook niet eens), maar omdat ik vind dat de eigenaar van een kroeg het recht heeft te bepalen of zijn gasten wel of niet mogen roken in zijn kroeg, net als hij mag bepalen of zijn gasten wel of niet sneakers dragen of een net pak aanmoeten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:20 schreef maartena het volgende:
Kun je echt niet met betere argumentatie komen?
Niet relevant, ik rook niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:26 schreef fruityloop het volgende:
Nog even een relevant argument, rokers zijn net als andere verslaafden niet voor rede vatbaar en vervallen in geweld als ze hun zin niet krijgen..
Dat is geen argument, dat is generaliseren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:26 schreef fruityloop het volgende:
Nog even een relevant argument, rokers zijn net als andere verslaafden niet voor rede vatbaar en vervallen in geweld als ze hun zin niet krijgen..
Het is niet "mijn wil", maar het algemeen maatschappelijk belang. De gevaren van meeroken zijn bekend, en naast het garanderen van een rookvrije werkplek voor horecapersoneel, is er ook een secundaire reden, namelijk het garanderen van een rookvrije horeca voor de bezoekers. (Zie de brieven van Ab Klink aan de Tweede Kamer) Om vergelijkbare gezondheidsredenen moet een horeca gelegenheid zich houden aan hygiëne voorschriften in haar keukens, en moeten ze zich houden aan de wet met betrekking tot hun alcoholverkoop vergunning, zodat ze niet zoals in Rusland gebeurd ze zelfgestookte vodka gaan verkopen, aangelengd met water en een verslavend slaapmiddel om mensen afhankelijk te maken van HUN product.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:26 schreef Boze_Appel het volgende:
Dat doe ik constant, maar jij vind het nodig jouw wil op te leggen aan de rest van de mensen die een legaal product willen gebruiken in een omgeving waar jij niet eens (wil) komen en niet omdat ik nou persee in een rokerskroeg wil komen (hell, ik rook niet eens), maar omdat ik vind dat de eigenaar van een kroeg het recht heeft te bepalen of zijn gasten wel of niet mogen roken in zijn kroeg, net als hij mag bepalen of zijn gasten wel of niet sneakers dragen of een net pak aanmoeten.
In vorige topics is dat ook al uitgebreid besproken, maar even een beknopte versie:quote:Er is door geen enkele anti-roker een adequete reden op tafel gelegd waarom een kroegeigenaar, en zeker een zelfstandige zonder personeel, niet zelf zou mogen bepalen of hij op zijn eigen werkplek mag roken. Waarom wil jij verbieden dat eoa. suffe kroegeigenaar in apekutteveen met een paar vaste klanten die allemaal roker zijn en hijzelf ook niet mogen roken in die kroeg wat zijn eigendom is?
Hoezo nog 1 keer. Ik zie deze echt voor het eerst hoor. En het is zowaar een verslagje van een echt onderzoek met echte getallen. Geen biomarkers, geen onderzoek naar nanogrammen chemicaliën, geen extrapolaties, geen selectie van andere onderzoeken met de juiste gegevens. Het lijkt me zowaar de moeite waard om eens door te lezen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:03 schreef maartena het volgende:
[..]
Nog 1 keer dan....
http://whqlibdoc.who.int/(...)07/78(7)classics.pdf
Op de 3e pagina word aangegeven hoeveel NIET-rokende vrouwen met een rokende man sterven aan longkanker, tegenover het aantal vrouwen dat longkanker krijgt zonder bloot gesteld te worden aan rook.
neen dat was een argument van de rokers, als maarten met een onderzoek aankwam was een van de opmerkingen; ja maar da's te oudquote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hoezo nog 1 keer. Ik zie deze echt voor het eerst hoor. En het is zowaar een verslagje van een echt onderzoek met echte getallen. Geen biomarkers, geen onderzoek naar nanogrammen chemicaliën, geen extrapolaties, geen selectie van andere onderzoeken met de juiste gegevens. Het lijkt me zowaar de moeite waard om eens door te lezen.
Het is wel uit 1981, onderzoeken van voor de 21e eeuw telden toch niet?
Ja, zelf zoeken wil je niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:41 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo nog 1 keer. Ik zie deze echt voor het eerst hoor.
Mooi. Kunnen we het er dan eindelijk over eens zijn dat meeroken schadelijk is voor de gezondheid?quote:En het is zowaar een verslagje van een echt onderzoek met echte getallen. Geen biomarkers, geen onderzoek naar nanogrammen chemicaliën, geen extrapolaties, geen selectie van andere onderzoeken met de juiste gegevens. Het lijkt me zowaar de moeite waard om eens door te lezen.
Zoals je kunt zien is in 2000 dit onderzoek nader bekeken, waaruit voortkwam dat deze data nog steeds klopt. Verder waren de links die jij postte geen direct onderzoek, maar een verzameling van statements, deels afkomstig van forces.org, en een verklaring van de Surgeon General uit 1979 en 1986, een uitspraak die sinds die tijd al nietig is verklaard met hele ladingen meer onderzoek.quote:Het is wel uit 1981, onderzoeken van voor de 21e eeuw telden toch niet?
Even eerlijk: Ik heb dat argument ook gemaakt met onderzoeken uit de jaren 80 en 70.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:50 schreef Qwea het volgende:
neen dat was een argument van de rokers, als maarten met een onderzoek aankwam was een van de opmerkingen; ja maar da's te oud
Ja want iedere roker is zoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:26 schreef fruityloop het volgende:
nou niet iedere roker, maar jet geeft wel weer wat een sigaret betekent voor sommige mensen en wat ze er van gaan doen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:56 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ja want iedere roker is zo
Lekker he, generaliseren!
Zoals mikeymo ook al zegt, dit geldt niet voor alle rokers, maar dat werkt ook de andere kant op, niet alle niet-rokers zijn van die anti-rook nazi's die voor een compleet verbod zijn, die willen best "er samen uit komen", alleen die jaagt men met het aanhalen van kreten als "gestapo praktijken", "persoonlijke vrijheidsberoving" en zeer aanmatigende en kwetsende raamposters wel die andere kant op.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:56 schreef StarGazer het volgende:
[..]
Ja want iedere roker is zo
Lekker he, generaliseren!
Nee, je bent niet eerlijk. Jij wilde dat onderzoek van de WHO niet erkennen omdat het uit de jaren 90 was. Ik heb mij altijd op het standpunt gesteld dat een wetenschappelijk onderzoek iets aantoont of iets niet aantoont en dat je aan één onderzoek genoeg hebt en het niet uitmaakt van wanneer dat is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 23:37 schreef maartena het volgende:
[..]
Even eerlijk: Ik heb dat argument ook gemaakt met onderzoeken uit de jaren 80 en 70.
Aan de andere kant was het Weltschmerz die cijfers uit 2004 "antiek" noemde, al kan ik me de context even niet meer herinneren.
Nee, niet omdat het uit de jaren 90 was, maar omdat er sindsdien onderzoeken van diezelfde WHO zijn geweest die de uitkomst van dat onderzoek weer nietig verklaarden.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, je bent niet eerlijk. Jij wilde dat onderzoek van de WHO niet erkennen omdat het uit de jaren 90 was.
Als men in 1481 onderzoek pleegt dat de aarde plat is, moeten we het daar dan maar bij laten, of mag iemand in 1508 die de grote oceaan oversteekt dan niet aankaarten dat het vorige onderzoek niet helemaal klopt? Uiteraard hebben de eerste mensen die met wetenschap aantoonden dat de aarde rond was zichzelf op de brandstapel gevonden, maar het lijkt me toch niet on-aanemelijk dat als er nieuw onderzoek is met een andere uitkomst, dat deze uitkomst nader bekeken mag worden, en dat je je niet vasthoudt aan het oudere onderzoek?quote:Ik heb mij altijd op het standpunt gesteld dat een wetenschappelijk onderzoek iets aantoont of iets niet aantoont en dat je aan één onderzoek genoeg hebt en het niet uitmaakt van wanneer dat is.
Ik ga ook geen moeite meer doen om je te overtuigen, dat heb ik ondertussen wel genoeg gedaan. Je bent nog een van de weinigen die blijft weigeren te erkennen dat meeroken schadelijk is..... En op een of andere manier moet ik toch denken aan de bisschoppen die "KETTER! De aarde is plat!" riepen, en de mensen die een aardbol toonden op de brandstapel smeet, en alle argumenten dat de aarde rond is van tafel smeet als onzin.quote:Het is dus allemaal niet zo overtuigend.
Goed, ik heb intussen onderzoeken geplaatst die de luchtkwaliteit voor en na het rookverbod meet in kroegen, die de gezonheidsklachten van barpersoneel voor en na het rookverbod inventariseerde, bewijzen dat niet-rokende mensen die samen wonen (of dus samen werken) eerder longkanker, hartaandoeningen en beroertes krijgen, bewijs dat astma onder kinderen vaker voorkomt als 1 of 2 van de ouders roken. Tevens nieuwsberichten uit een stuk of 6 verschillende landen, die allemaal aantonen over verschillende perioden tussen 2004 en 2007, dat het aantal opnames voor hartaanvallen gedaald was in het jaar na het rookverbod, en dat in Ierland de opnames gelijk bleven in 2006 en 2007, (dus ook op een lager niveau) ten opzichte van voor het rookverbod. Ik heb zelfs specifieke onderzoeken gepost waarin duidelijk het verband werd gelegd tussen de aanwezigheid van rook, en de gezondheidsklachten van horeca personeel, voor en na het rookverbod, alles van kriebelhoest en jeukende huid tot wat meer ernstige ademhalingsaandoeningen.quote:Dan is het dus maar welke onderzoeken je selecteert en welke normen je aanlegt, maar als het om meeroken gaat, wordt er nogal 'doorgeselecteerd' en wordt er met twee maten gemeten.
Dan mag ik hopen dat jij helemaal niets van doen hebt met wetenschap. Hoe kan je zoiets onzinnigs beweren. Met zo'n opvatting toon je aan dat je echt helemaal niets van wetenschap snapt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:42 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb mij altijd op het standpunt gesteld dat een wetenschappelijk onderzoek iets aantoont of iets niet aantoont en dat je aan één onderzoek genoeg hebt en het niet uitmaakt van wanneer dat is.
Nee, de uitkomst van het onderzoek beviel niet, en daarom is er sindsdien een vakkundige poging gedaan om het te laten ondersneeuwen in een bulk aan rapporten. Maar je kunt een onderzoek niet nietig verklaren als een rechter een overeenkomst, je moet het weerleggen. Maar verstoppen is in dit geval even doelmatig gebleken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 16:39 schreef maartena het volgende:
[..]
Nee, niet omdat het uit de jaren 90 was, maar omdat er sindsdien onderzoeken van diezelfde WHO zijn geweest die de uitkomst van dat onderzoek weer nietig verklaarden.
Je gelooft nogal in sprookjes of niet?quote:Als men in 1481 onderzoek pleegt dat de aarde plat is, moeten we het daar dan maar bij laten, of mag iemand in 1508 die de grote oceaan oversteekt dan niet aankaarten dat het vorige onderzoek niet helemaal klopt? Uiteraard hebben de eerste mensen die met wetenschap aantoonden dat de aarde rond was zichzelf op de brandstapel gevonden, maar het lijkt me toch niet on-aanemelijk dat als er nieuw onderzoek is met een andere uitkomst, dat deze uitkomst nader bekeken mag worden, en dat je je niet vasthoudt aan het oudere onderzoek?
Ik 1890 kon je ook niet vliegen, wat er bestonden geen motoren met de noodzakelijk pk/gewicht-verhouding.quote:Ergens in 1890 waren er geleerden die met werken en onderzoeken kwamen dat de mens niet kon vliegen, en dit zelfs op een van de wereldtentoonstellingen wetenschappelijk konden onderbouwen. En toen waren er de gebroerders Wright, die in 1903 in een veldje ergens in Ohio met hun vliegmachine voor het eerst de lucht in vlogen, en de wereld veranderde.
Zeg maar wenselijk in plaats van correct. De uitkomsten van een onderzoek zijn wat ze zijn. Daar hoef je voor de rest niet nog een keer naar te kijken. Maar ze hebben de onderzoeken met een positieve correlatie op één hoop gegooid, de onderzoeken zonder of met een negatieve correlatie in de prullebak gegooid, en vervolgens hebben ze er biochemisch onderzoek doorheen geroerd en zijn ze gaan extrapoleren, en dan is de uitkomst dat de suggestie uit dat onderzoek wordt bevestigd.quote:In ieder geval is het onderzoek uit 1981 opnieuw bekeken in 2000, en de uitkomsten werden nog steeds correct bevonden, waar dat met het WHO onderzoek niet het geval is.
Ik wil het best erkennen, maar niet omdat iedereen elkaar nablaat, maar omdat daar goed onderzoek naar is gedaan en het daaruit blijkt. Maar dat doet het tot nu toe niet uit wat ik heb gezien.quote:Ik ga ook geen moeite meer doen om je te overtuigen, dat heb ik ondertussen wel genoeg gedaan. Je bent nog een van de weinigen die blijft weigeren te erkennen dat meeroken schadelijk is.....
Volgens bij wordt er behoorlijk getwijfeld aan het lagere schoolplaatje dat men vroeger dacht dat de aarde plat was. Dat de kerk daar brandstapels voor heeft opgericht waag ik ook te betwijfelen.quote:En op een of andere manier moet ik toch denken aan de bisschoppen die "KETTER! De aarde is plat!" riepen, en de mensen die een aardbol toonden op de brandstapel smeet, en alle argumenten dat de aarde rond is van tafel smeet als onzin.
Ik heb jou om zo'n onderzoek gevraagd en hele redelijke criteria opgesteld die je ook niet hebt betwist. Dat lukt het je na vele mislukte pogingen eindelijk om een helder onderzoeksverslag met aantallen aandoeningen te produceren, en dan is dat uit 1981 en claimt het zelf niet eens bewijs te zijn.quote:Goed, ik heb intussen onderzoeken geplaatst die de luchtkwaliteit voor en na het rookverbod meet in kroegen, die de gezonheidsklachten van barpersoneel voor en na het rookverbod inventariseerde, bewijzen dat niet-rokende mensen die samen wonen (of dus samen werken) eerder longkanker, hartaandoeningen en beroertes krijgen, bewijs dat astma onder kinderen vaker voorkomt als 1 of 2 van de ouders roken. Tevens nieuwsberichten uit een stuk of 6 verschillende landen, die allemaal aantonen over verschillende perioden tussen 2004 en 2007, dat het aantal opnames voor hartaanvallen gedaald was in het jaar na het rookverbod, en dat in Ierland de opnames gelijk bleven in 2006 en 2007, (dus ook op een lager niveau) ten opzichte van voor het rookverbod.
Jij gaat ervan uit dat er onafhankelijk onderzoek wordt gedaan. Maar net als de tabaksindustrie heb je ook het antirokenkamp wat net zo goed bepaalde resultaten wenst. Beiden moet je niet voor zoete koek slikken maar op hun inhoud beoordelen. Dan blijkt er heel weinig inhoud te zijn. Weinig gegevens, die heel veel en heel vaak door veel verschillende molens worden gehaald.quote:Onderzoeken uit vele landen, van vele gerenommeerde universiteiten en onafhankelijke organisaties, en expres NIET van anti-roken organisaties zoals stivoro, en maar weinig van regeringssites (alhoewel wel een paar onderzoeken op regeringssites werden gepost), en ik krijg van jou eigenlijk alleen maar commentaar wat kan worden samengevat als "ik ben het niet eens met de onderzoeksmethodes, en het zijn niet de cijfers die ik wil zien".
Heel veel politici, ambtenaren en doktoren hadden al lang besloten dat roken moest worden teruggedrongen en zich daaraan gecommitteerd. De keuze was dus al gemaakt, de informatie volgde later (voornamelijk in berichten, weinig publicaties).quote:Meer dan 60 landen hebben een rookverbod in de horeca gebaseerd op deze informatie, en van de overige 160 landen zijn er een flink aantal die toch ook al aan de weg aan het timmeren zijn mbt tot een rookverbod....
Waarom dat? Ze moeten toch dolblij zijn met figuren als jij? Wat is er nou mooier dan vrijwilligers in dezelfde strijd een onderzoek aan te bieden om hun belerende vingertje op te laten rusten? En dan moet jij helemaal naar de universiteitsbibliotheek en daar lid van worden om je argument te onderbouwen wanneer je daar een keer een discussie over hebt?quote:Zou dat wellicht komen doordat in al die onderzoeken die gepleegd zijn, inclusief de onderzoeken die wellicht NIET gratis online staan, maar in medische journaals, en/of universiteitsbibliotheken waar je fysiek heen moet om er in te kijken...... toch een flink deel waarheid bevatten?
Je kan natuurlijk absurde voorbeelden bedenken, maar als wetgever ben je verantwoordelijk voor de gevolgen van je wetgeving. Als je mensen verbied adem te halen ben je verantwoordelijk voor heel veel doden en heel veel criminelen. Als je een probleem op een andere manier kan oplossen moet je dat doen. Mensen willen drugs gebruiken, de wetgevers die dat verbieden zijn verantwoordelijk voor 50% van de criminaliteit in de wereld. Er zijn andere oplossingen mogelijk, want sommige drugs zijn wel legaal.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:11 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus jij vind het logisch dat ....
Dus jij zegt nu dat je een onderzoek moet kunnen weerleggen voordat je het als ongeldig kunt verklaren. Ik heb naar aanleiding van jouw vragen een hele hoop onderzoeken geplaatst, en tot driemaal toe aan jouw wens voldaan om 1 onderzoek te plaatsen. Hier gaf je telkens aan het niet eens te zijn met de onderzoeksmethoden, of de cijfers zijn niet op een manier opgesteld waarop jij duidelijk kon zien wat de feiten zijn. Maar echt weerleggen, dat doe je niet. Dus aan jou de vraag, kun je met een wetenschappelijk tegen-onderzoek weerleggen dat de door mij geposte onderzoeken geen juiste conclusie trekken?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 21:18 schreef Weltschmerz het volgende:
Nee, de uitkomst van het onderzoek beviel niet, en daarom is er sindsdien een vakkundige poging gedaan om het te laten ondersneeuwen in een bulk aan rapporten. Maar je kunt een onderzoek niet nietig verklaren als een rechter een overeenkomst, je moet het weerleggen. Maar verstoppen is in dit geval even doelmatig gebleken.
Maar je kunt de onderzoeken die wel geplaatst zijn, inclusief de enkele onderzoeken waar je specifiek om vroeg ook niet weerleggen. Je hebt er wel een mening over gegeven, en hoe jij vind dat de onderzoeksmethoden niet correct zijn, etc.... maar echt wetenschappelijk weerleggen, dat kun je niet.quote:Ik wil het best erkennen, maar niet omdat iedereen elkaar nablaat, maar omdat daar goed onderzoek naar is gedaan en het daaruit blijkt. Maar dat doet het tot nu toe niet uit wat ik heb gezien.
Ik heb andere onderzoeken gepubliceerd die uitermate precies aangeven dat het meeroken meerdere gezondheidsklachten veroorzaakt, longkanker is er slechts 1 van, ook hartziekten en beroertjes komen voor, alsmede meerdere kleinere gezondheidsklachten.quote:Ik heb jou om zo'n onderzoek gevraagd en hele redelijke criteria opgesteld die je ook niet hebt betwist. Dat lukt het je na vele mislukte pogingen eindelijk om een helder onderzoeksverslag met aantallen aandoeningen te produceren, en dan is dat uit 1981 en claimt het zelf niet eens bewijs te zijn.
Universiteiten staan er vaak om bekend dat ze onafhankelijk onderzoek weten uit te voeren, zeker universiteiten die een reputatie hoog hebben te houden zoals Harvard, Stanford, etc. Ik heb er inderdaad meer vertrouwen in dat Universiteiten met een onafhankelijk onderzoeken kunnen komen dan zowel typische anti-roken, pro-roken, en door de regering gesponsorde instituten. Natuurlijk krijgen universiteiten ook deels fondsen van de regering, maar in de VS krijgen universiteiten ontzettend veel inkomsten uit wat studenten voor de studie betalen, en deels ook van sponsors. Je kunt inderdaad gaan uitzoeken wie wat sponsort, waar geld precies vandaan komt etc, en als je dat wil doen, dan ben je daar vrij in.quote:Jij gaat ervan uit dat er onafhankelijk onderzoek wordt gedaan. Maar net als de tabaksindustrie heb je ook het antirokenkamp wat net zo goed bepaalde resultaten wenst. Beiden moet je niet voor zoete koek slikken maar op hun inhoud beoordelen. Dan blijkt er heel weinig inhoud te zijn. Weinig gegevens, die heel veel en heel vaak door veel verschillende molens worden gehaald.
Van doktoren kan ik het begrijpen, maar kun je ook onderbouwen waarom specifiek politici en ambtenaren het roken terug willen dringen? Het is volgens hier geplaatste onderzoeken juist goedkoper voor de staat om mensen als een gek door te laten roken, omdat een groter percentage voor pensioensgerechtigde leeftijd komt te overlijden en dus minder pensioensgeld zou kosten. En tegelijkertijd leveren rokers natuurlijk wel wat op voor de schatskist, iets wat de komende 6 maanden 2 keer omhoog gaat ook nog. (eerst middels tabaksaccijns, vervolgens via BTW).quote:Heel veel politici, ambtenaren en doktoren hadden al lang besloten dat roken moest worden teruggedrongen en zich daaraan gecommitteerd. De keuze was dus al gemaakt, de informatie volgde later (voornamelijk in berichten, weinig publicaties).
Ik gebruik juist om die reden ook voornamelijk onderzoeken van gerenommeerde universiteiten, en NIET van anti-roken sites of schoonheidsinstituten, wellicht met een paar uitzonderingen van de laatste categorie.quote:Ik claim slechts overtuigend te hebben aangetoond dat het kamp van de antirokers niet onafhankelijk is en ook gewenste uitkomsten heeft zoals de tabaksindustrie dat ook heeft. Dat is voor mij reden om niet op hun blauwe ogen af te gaan of op hun autoriteit.
Naast het feit dat het nogal wat bandbreedte en diskruimte kost om alle werken online te zetten, is er een vrij eenvoudige kapitalistische reden voor:quote:Waarom dat? Ze moeten toch dolblij zijn met figuren als jij? Wat is er nou mooier dan vrijwilligers in dezelfde strijd een onderzoek aan te bieden om hun belerende vingertje op te laten rusten? En dan moet jij helemaal naar de universiteitsbibliotheek en daar lid van worden om je argument te onderbouwen wanneer je daar een keer een discussie over hebt?
Ik zou het allemaal online zetten als het allemaal zo overtuigend was. Als ik reden had om bang te zijn voor kritische beschouwing zou ik dat niet doen.
quote:Laatste waarschuwing voor ’t Ankertje
Den Helder – Café ’t Ankertje in de Koningstraat heeft recent een laatste waarschuwing gehad van de Voedsel- en warenautoriteit. Wordt het rookverbod niet nageleefd, dan volgt binnenkort een boete. “Ik ga voor de boete, want dan kunnen we naar de rechter stappen”, zegt cafébaas Karel Schmitz strijdvaardig.
Schmitz had per 1 juli een mooi duidelijk bord op het raam geplakt: ‘rokers café’, om maar aan te geven dat iedere klant bij ’t Ankertje gewoon mocht roken, rookverbod of niet. Na een eerder schriftelijke waarschuwing (die op het raam is geplakt met daarboven de tekst: DDR Stasipraktijken) stond afgelopen zaterdagavond plots een inspecteur aan de bar. Niet om een biertje te bestellen, maar om de overtreding met eigen ogen waar te nemen. Woensdag viel de brief in de bus met daarin het proces-verbaal van bevinding van de inspecteur. “Er staat in dat we binnenkort een hercontrole kunnen verwachten en als we ons dan niet aan het rookverbod houden, dan krijgen we een boete van 300 euro”, aldus Schmitz. “Zodra de boete binnen is, gaan we naar de rechter!”
De horecaman heeft geen goed woord over voor het rookverbod. “Ik heb maar 42 vierkante meter werkruimte, hoe kan ik nu een aparte rookruimte inrichten? En al mijn klanten roken, die ga ik toch niet wegjagen. Moeten ze dan allemaal buiten gaan staan? Dat mag ook niet van de wet, want ook samenscholen is verboden.”
Schmitz heeft zich aangesloten bij ‘Red de kleine horeca’ die via een juridische procedure het rookverbod deels ongedaan hoopt te maken. “In Duitsland is het ook gelukt, daar heeft de rechter besloten dat het verbod niet geldt voor cafés kleiner dan 75m2 en waar jongeren onder de 18 niet naar binnen mogen. Hopelijk treffen we hier ook een echt onafhankelijke rechter die inziet dat het kleine horecabedrijven zoals mijn café niet kunnen overleven met het rookverbod.”
Schmitz is inmiddels druk bezig met het via internet verzamelen van wapenfeiten voor de eventueel komende rechtszaak. Hij heeft al een tegenstrijdigheid ontdekt in het Europees beleid. “Ze willen dat je nergens meer mag roken, maar Europa subsidieert wel jaarlijks voor 300 miljoen euro de tabaksproductie in landen als Italië en Griekenland. Dat is toch niet te verkopen!”
De klanten die zaterdagavond aanwezig waren toen de inspecteur Schmitz de laatste waarschuwing gaf, vinden het volgens de cafébaas ook allemaal belachelijk. “Het gaat er om dat mijn personeel in een rookvrije ruimte kan werken, maar ik heb helemaal geen personeel, ik run het café samen met mijn vrouw. En wij zijn overigens niet-rokers, maar we hebben er geen problemen mee als onze klanten wel een sigaret opsteken.”
Het is nu wachten op de hercontrole en de boete. Wordt vervolgd…
Omdat het goedkoper is ( en minder stemmen kost) om een minderheid (rokers) te terroriseren dan om de echte problemen (auto's bv) aan te pakken.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:56 schreef maartena het volgende:
Van doktoren kan ik het begrijpen, maar kun je ook onderbouwen waarom specifiek politici en ambtenaren het roken terug willen dringen? Het is volgens hier geplaatste onderzoeken juist goedkoper voor de staat om mensen als een gek door te laten roken, omdat een groter percentage voor pensioensgerechtigde leeftijd komt te overlijden en dus minder pensioensgeld zou kosten. En tegelijkertijd leveren rokers natuurlijk wel wat op voor de schatskist, iets wat de komende 6 maanden 2 keer omhoog gaat ook nog. (eerst middels tabaksaccijns, vervolgens via BTW).
[..]
Rokers worden nu zelfs al geterroriseerd ? Leg eens uit hoe ik me dat moet voorstellen ? Je mag alleen niet meer binnen roken op vele plaatsen maar thuis of buiten in de open lucht of op het terras mag het nog gewoon dus hoezo geterroriseerd ?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat het goedkoper is ( en minder stemmen kost) om een minderheid (rokers) te terroriseren dan om de echte problemen (auto's bv) aan te pakken.
Ja hoor.... Na vergelijkingen met het communisme, fascisme, en andere dictaturen, krijgen we nu de vergelijking met terrorisme.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 01:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Omdat het goedkoper is ( en minder stemmen kost) om een minderheid (rokers) te terroriseren dan om de echte problemen (auto's bv) aan te pakken.
Je pogingen om je discussiepartners belachelijk te maken vertonen wanhopige trekjes en werken contraproductief.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 04:47 schreef maartena het volgende:
[..]
Ja hoor.... Na vergelijkingen met het communisme, fascisme, en andere dictaturen, krijgen we nu de vergelijking met terrorisme.
zegt de in een hoek gedreven persoon die niets anders kan dan de meest contraproductieve termen er uit te gooienquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 10:45 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je pogingen om je discussiepartners belachelijk te maken vertonen wanhopige trekjes en werken contraproductief.
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:00 schreef MikeyMo het volgende:
zo net weer een "aangifte" verstuurd naar het VWA. Blijkt overigens toen ik op Google naar de adres gegevens zocht dat ze al in het vizier van de VWA bevinden:
[..]
quote:Mensen die anderen aangeven
![]()
Jammer dat je 65 jaar te laat bent geboren.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:00 schreef MikeyMo het volgende:
zo net weer een "aangifte" verstuurd naar het VWA. Blijkt overigens toen ik op Google naar de adres gegevens zocht dat ze al in het vizier van de VWA bevinden:
[..]
Ik hoef niks te weerleggen want dit onderzoek claimt niet eens bewijs te zijn en het voldoet ook niet aan de algemene normen voor het bewijs van een verband.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:56 schreef maartena het volgende:
[..]
Dus jij zegt nu dat je een onderzoek moet kunnen weerleggen voordat je het als ongeldig kunt verklaren. Ik heb naar aanleiding van jouw vragen een hele hoop onderzoeken geplaatst, en tot driemaal toe aan jouw wens voldaan om 1 onderzoek te plaatsen. Hier gaf je telkens aan het niet eens te zijn met de onderzoeksmethoden, of de cijfers zijn niet op een manier opgesteld waarop jij duidelijk kon zien wat de feiten zijn. Maar echt weerleggen, dat doe je niet. Dus aan jou de vraag, kun je met een wetenschappelijk tegen-onderzoek weerleggen dat de door mij geposte onderzoeken geen juiste conclusie trekken?
Met deze onderzoeksmethode heb ik geen enkele moeite zoals ik ook al aangaf voordat ik de cijfers wist. Dit onderzoek claimt echter niet het bewijs te vormen. Die claim kan niet gestoeld worden op dit onderzoek. Nadat het samen met andere onderzoeken door de mallemolen is gehaald van selectie, biochemische vermenging en extrapolatie wordt wel het bewijs geclaimd. En dat lijken toch vooral gezondheidsraden en andere organisaties te zijn die zich al lang en breed hebben gecommitteerd aan het bestrijden van het roken in het algemeen.quote:Maar je kunt de onderzoeken die wel geplaatst zijn, inclusief de enkele onderzoeken waar je specifiek om vroeg ook niet weerleggen. Je hebt er wel een mening over gegeven, en hoe jij vind dat de onderzoeksmethoden niet correct zijn, etc....
Nee, dat heb je niet.quote:
Ik heb andere onderzoeken gepubliceerd die uitermate precies aangeven dat het meeroken meerdere gezondheidsklachten veroorzaakt, longkanker is er slechts 1 van, ook hartziekten en beroertjes komen voor, alsmede meerdere kleinere gezondheidsklachten.
Het is je eindelijk gelukt om gewoon een normaal eerstehands epidemologisch onderzoek te produceren, waar ik om vroeg. Ik had ook al lang aangegeven dat ik dat nou een zinnige en een betrouwbare manier vind om conclusies te trekken over het verband. De wetenschappelijke consensus is ook dat het dat is en is altijd zo geweest. Alleen de getallen die vervolgens uit die methode rollen leveren het bewijs niet. Niet volgens de onderzoeker, niet volgens de medische vakbladen, wel volgens de anti-rooklobby. Daarvoor zijn de verschillen te klein, ze zijn namelijk zo klein dat je ook een afwijking naar de andere kant kunt krijgen bij eenzelfde methode, wat dan ook wel eens is gebeurd.quote:Jij bent het constant niet eens met de onderzoeksmethoden of de resultaten, maar kan zelf geen ENKEL onderzoek presenteren waar de door jou gewenste onderzoeksmethodes gebruikt worden en de door mij geplaatste onderzoeken tegenspreekt en met onderbouwing weet te weerleggen.
Er kan om allerlei redenen een gewenste uitkomst zijn, mensen willen ook graag hun eigen hypothese bevestigd zien, een deugdelijk gefalsifieerde hypothese is wetenschappelijk een stapje voorwaarts maar persoonlijk vaak een teleurstelling. Om maar één voorbeeld te noemen. Daar moet je ook nooit op autoriteit afgaan, maar gewoon kijken wat de onderzoeker op welke manier gevonden heeft.quote:Universiteiten staan er vaak om bekend dat ze onafhankelijk onderzoek weten uit te voeren, zeker universiteiten die een reputatie hoog hebben te houden zoals Harvard, Stanford, etc. Ik heb er inderdaad meer vertrouwen in dat Universiteiten met een onafhankelijk onderzoeken kunnen komen dan zowel typische anti-roken, pro-roken, en door de regering gesponsorde instituten. Natuurlijk krijgen universiteiten ook deels fondsen van de regering, maar in de VS krijgen universiteiten ontzettend veel inkomsten uit wat studenten voor de studie betalen, en deels ook van sponsors. Je kunt inderdaad gaan uitzoeken wie wat sponsort, waar geld precies vandaan komt etc, en als je dat wil doen, dan ben je daar vrij in.
Het gaat helemaal niet om omkopen, het gaat erom dat als je in je onderzoeksmethode vele keuzes maakt, elk van die keuzes de uitslag zal beinvloeden.quote:Een Universiteit die zich gemakkelijk laat omkopen zal reputatie verliezen, en dus ook minder gevraagd worden om onderzoeken uit te voeren.
Dat hoeft helemaal niet. Ik kan gewoon vaststellen dat ze dat doen en dat ze dat uitdrukkelijk en uitgesproken doen. De vaststelling is daar, de motieven erachter zijn dan een hele andere vraag.quote:Van doktoren kan ik het begrijpen, maar kun je ook onderbouwen waarom specifiek politici en ambtenaren het roken terug willen dringen?
Ik zie het verschil niet. Het maakt me ook niet uit, wetenschap moet zijn autoriteit aan de inhoud ontlenen, niet aan een plakkaat bij de deur.quote:Ik gebruik juist om die reden ook voornamelijk onderzoeken van gerenommeerde universiteiten, en NIET van anti-roken sites of schoonheidsinstituten, wellicht met een paar uitzonderingen van de laatste categorie.
Kom op zeg, desnoods zetten ze alleen de meest overtuigende online. Een paar PDF-jes, dat is helemaal niks in de budgetten van overheden, medische organisaties en de farmaceutische industrie. Dan kan iedereen zijn licht erover laten schijnen en ze kritische beschouwen. Maar dát is kennelijk niet de bedoeling.quote:Naast het feit dat het nogal wat bandbreedte en diskruimte kost om alle werken online te zetten, is er een vrij eenvoudige kapitalistische reden voor:
De kleine horeca en grof geld? Je maakt jezelf belachelijk. De kroeg van Klaas op de hoek moet zich gaan organiseren met kroegen op de hoek in een dorp 200 km verderop op geld bij mekaar te krijgen om een onderzoek te laten doen zodat ze over twee jaar een bewijs hebben waar de rechter helemaal niks mee kan omdat de rechter de wet niet kan veranderen.quote:Omdat er geld mee te verdienen valt. Een regeringsorgaan is wel bereid om te betalen voor volledige onderzoeken, en ook verdedigende partijen in rechtzaken die aangespannen zouden worden door bijvoorbeeld de kleine horeca betalen zonder problemen grof geld voor zo'n onderzoek om hun zaak te winnen. Andersom zal de kleine horeca ook grof geld willen betalen voor onderzoeken die het tegendeel bewijzen natuurlijk, want het meeroken is de kern van alle rookverboden.
Zo heeft dus een Amerikaanse rechter zich zeer negatief uitgelaten over de wijze waarop de EPA tot classificatie van meeroken was gekomen. In hoger beroep is die beslissing vernietigd op formele gronden, de conclusie dat de EPA de zaak gemanipuleerd had is niet vernietigd.quote:En reken er maar op dat een stedelijk gebied als Dallas/Forth Worth, die een rookverbod gaan invoeren terwijl Texas het zelf nog niet op staatsniveau doet, bereid zijn om duizenden dollars neer te tellen om complete onderzoeksgegevens te bemachtigen om 100% zeker te weten dat de wetgeving niet door de eerste de beste met een wetboek EN een weerleggend onderzoek de wetgeving onderuit kan halen, want hier in de VS kunnen rechters beslissen over de geldigheid van een wet.
Nogmaals, de rechters hebben met wetgeving te maken, niet met de motieven achter die wetgeving. Ik ken geen enkel land waar het zo geregeld is dat de rechter wetten mag toetsen aan de zuiverheid van de motieven van de wetgever.quote:Er is ook een reden waarom er in de VS geen rechtszaken bekend zijn die een rookverbod weer ongedaan hebben gemaakt, gebaseerd op voldoende bewijs dat de REDEN van het rookverbod (de schade van meeroken aan de gezondheid) niets van klopt. Er zijn een paar rechtszaken bekend, maar die gaan voornamelijk om de inkomstenderving, vergelijkbaar met de uitspraak in Duitsland, waarbij de rechter duidelijk aangaf volledig achter het rookverbod te staan, maar vond dat er een oneerlijkheid in de wet zat met betrekking tot de kleine kroeg. De wens van de Duitse rechter was eigenlijk het opheffen van de rookruimtes, zodat ALLE horeca gelijk stond: rokers buiten. Alleen heeft de rechter de deelstaat tot 2010 de tijd gegeven om de wet zodanig aan te passen. En tot die tijd mag er in de kleine horeca (alleen eigenaar dus) weer gerookt worden.
Ik accepteer onderzoeken wel maar persberichten niet. Ik accepteer alleen niet belanghebbende conclusie aan onderzoeken gaan verbinden die niet wetenschappelijk zijn.quote:Overigens ben jij degene die persberichten en onderzoeken niet accepteert en zelf dieper in de materie wil duiken om de juiste cijfers naar boven te halen.
Jij gelooft wat je wilt geloven. Prima, maar bewijs veronderstelt dat je het moet geloven, of je dat nou wilt of niet.quote:Voor mij zijn de geplaatste onderzoeken voldoende bewijs dat meeroken schadelijk is.
Jij stelt dus dat het eigenlijk bewijs er wel is alleen dat het niet publiek is gemaakt. Ik stel dat er geen bewijs publiek is gemaakt. Zijn we het al bijna eens.quote:Is dat het voor jou niet, dan mag je zelf contact opnemen met desbetreffende universiteit om het volledige onderzoek in handen te krijgen.
Jawel hoor, wat de wetgever maar wil.quote:Hoe dan ook: Als er definitief bewijs zou bestaan dat meeroken NIET schadelijk is, dan zou het ENORM makkelijk zijn om het rookverbod onderuit te halen, wat een wet kan niet alleen staan op "rode ogen" en "stinkende kleren".
Dat zou de wetgever dan moeten doen, de rechter kan het niet.quote:Het rookverbod in de horeca heeft een kern in de schadelijkheid van meeroken. Daarop is de primaire wens voor een rookvrije werkplek gebaseerd, en de secundaire wens voor een rookvrije horeca voor de klant. Als je kunt weerleggen dat meeroken NIET schadelijk is in een rechtbank, met bijbehorend bewijs, dan kan het rookverbod overal geschrapt worden, want dan heeft het totaal geen basis meer.
Ik claim niet dat het niet schadelijk is. Ik claim dat de claim dat het bewijs er wel is niet hard gemaakt kan worden en dat er wordt gesjoemeld om het verkooppraatje voor wetenschap te laten doorgaan.quote:Het feit dat dat nog nergens gebeurd is, zou je toch wat moeten zeggen. Het zou kunnen zijn dat niet kan worden bewezen dat meeroken NIET schadelijk is, het zou kunnen dat de rokers de moeite er niet voor willen doen. Maar pas als onlosmakelijk vast staat dat meeroken NIET schadelijk is heeft het rookverbod geen basis meer.
Mensen die overal kinderen bijhalenquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 12:31 schreef MikeyMo het volgende:
ik geef een bedrijf aan wat zich niet aan de wettelijke houdt. Als jij om de hoek een dumpwagen zijn chemische afvallading ziet storten naast de zandbak waar je kinderen in spelen mag ik toch aannemen dat je de politie belt.
Oh nee wacht...
[..]
quote:Roker weer welkom in Helderse cafés
den helder -
Cafés in Den Helder negeren massaal het rookverbod.
Het aantal uitgaansgelegenheden in de marinestad dat de wet aan zijn laars lapt is nauwelijks meer te tellen. Sommige kroegbazen trekken zich al vanaf de invoering van de wet op 1 juli al niets aan van het verbod. De Voedsel- en Waren Autoriteit heeft aan een aantal Helderse cafés waarschuwingen opgelegd. Boetes zijn voor zover bekend nog niet uitgedeeld.
Andere horecaondernemers in Den Helder, die rokers tot nu toe weerden, keren massaal terug op hun schreden. In het uitgaansgebied rond de Koningstraat houden zich nog slechts een paar zaken aan de wet. Cafés die rokers tot voor kort buiten de deur hielden zeggen dat niet langer vol te kunnen houden.
Respect inderdaadquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:48 schreef LXIV het volgende:
Heel Nederland zucht ondertussen onder het rookverbod. Heel Nederland? Nee, in één klein dorpje aan de kust blijft men moedig weerstand bieden...
[..]
http://www.noordhollandsd(...)_helderse_caf%C3%A9s
Nu ben ik zelf gestopt met roken, ik heb genoeg geld weggegooid aan die stinkende, kankerverwekkende rotzooi, maar dit doet mij toch plezier. Niet vanwege het roken an sich maar omdat er ook anno 2008 nog altijd mensen zijn die moed hebben en weerstand durven te bieden aan de Haagse Taliban. Een soort laatsten der Mohamikanen zeg maar.
Je bet geen gast want je komt er niet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
nb mijn stad. Ik ga nou uit principe niet naar kroegen die het verbod niet naleven. Als ik merk dat ze het niet naleven dan maak ik er melding van. Ironisch is dat die lui zeggen dat al hun gasten roken. Nou ik ben een gast en ik rook niet.
Ja had een goede stasimedewerker geweest kunnen zijn. Ik zou er niet trots op zijn als ik jou was.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
Als ik merk dat ze het niet naleven dan maak ik er melding van. Ironisch is dat die lui zeggen dat al hun gasten roken.
ik was er tochquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bet geen gast want je komt er niet.
zij overtreden de wet, niet ik. Bovendien heb ik in principe nou het recht op een rookvrij uitgaansplek. Dan maak ik daar gebruik van ook.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja had een goede stasimedewerker geweest kunnen zijn. Ik zou er niet trots op zijn als ik jou was.
Nee dat heb je niet. De eigenaar heeft een plicht een rookvrije werkplek te faciliteren. Dit rookverbod heeft 0,0 met het publiek te maken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:58 schreef MikeyMo het volgende:
Bovendien heb ik in principe nou het recht op een rookvrij uitgaansplek.
Dan moet je niet zeiken. Als een tent me niet bevalt ga ik er niet naartoe. Maar een tent verbieden omdat je er niet wilt zijn is belachelijk.quote:
Ik vind het zielig gedrag... Kroegen waar je in eerste instantie niet komt (want je ging sowieso al niet uit zeg je herhaaldeijk) aanspreken en aangeven... Wat is jouw doel ermee? waarom voel je de drang uberhaupt om het te doen? Ik kan er iig met mijn hoofd niet bij...quote:
hij moet het van de wet rookvrij maken, ergo moet ik rookvrij kunnen uitgaan.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:59 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Nee dat heb je niet. De eigenaar heeft een plicht een rookvrije werkplek te faciliteren. Dit rookverbod heeft 0,0 met het publiek te maken.
Dat noemen ze gewoon een goede burger hoor. Als iemand een hit and run doet, maak jij er toch melding van?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:26 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Ja had een goede stasimedewerker geweest kunnen zijn. Ik zou er niet trots op zijn als ik jou was.
dus nu ga je heel den helder af en bij elke kroeg waar wordt gerookt doe je aangifte?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:57 schreef MikeyMo het volgende:
ik ging wel uit, alleen als ik nu een kroeg binnenstap en er wordt gerookt dan vertrek ik weer en maak ik daar wel melding van. That's all.
ik snap niet dat jij niet inziet dat die vergelijking volledig mank gaat, maar goed.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:18 schreef MikeyMo het volgende:
nogmaals:
ik geef een bedrijf aan wat zich niet aan de wettelijke houdt. Als jij om de hoek een de eigenaar van de kleuterklas een vriendje van hem een dumpwagen met chemische afvallading ziet storten naast de zandbak waar je kinderen in spelen mag ik toch aannemen dat je de politie belt.
ook al is die zandbak een privaat eigendom, ook al is het de vrije keus van je kinderen er in te spelen.
Dat is hypocriet. Eerst dring je mensen een wet op waar ze geen behoefte aan hebben, en daarna misbruik je die wet om die mensen te terroriseren terwijl je eigenlijk nooit uitgaat.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 16:58 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
hij moet het van de wet rookvrij maken, ergo moet ik rookvrij kunnen uitgaan.
WAAR lees jij dat hij nooit uit gaat?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is hypocriet. Eerst dring je mensen een wet op waar ze geen behoefte aan hebben, en daarna misbruik je die wet om die mensen te terroriseren terwijl je eigenlijk nooit uitgaat.
Vooropgesteld vind ik MickeyMo's aangifte plannetjes ook een beetje vreemd, maar dat even terzijde.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:21 schreef Jerruh het volgende:
ik snap niet dat jij niet inziet dat die vergelijking volledig mank gaat, maar goed.
dus nogmaals: als jij papier op de grond gooit en ik zie dat, dan vind jij het niet erg als ik aangifte doe?
Dat zegt ie zelf.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:02 schreef Qwea het volgende:
[..]
WAAR lees jij dat hij nooit uit gaat?
een van de speerpunten van de kroegeigenaren is dat al hun klanten roken. Nou ik als gast kan via zo'n fomulier aangeven dat dat dus niet het geval is en dat ik er dus last van heb. De VWA hoeft bij een gang naar de rechter enkel zulke verklaringen te overhandigen en dat argument wordt dan ook zonder problemen van tafel geveegd.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:10 schreef maartena het volgende:
[..]
Vooropgesteld vind ik MickeyMo's aangifte plannetjes ook een beetje vreemd, maar dat even terzijde.
ik zei enkel dat ik vanaf nu pertinent weiger horecagelegheden te gaan spekken met mijn geld waar de tabakswet moedwillig wordt overtreden. En als dat dus blijkt zal ik er dus ook melding van maken.quote:
Rokers hebben specifiek de behoeft om te roken in de kroeg, net zoals ze specifiek de behoefte hebben om een gevaarlijke giftige verslavende drug (alcohol) tot zich te nemen. Als iedereen weet dat er in die kroeg gerookt word kan meer daar rekening mee houden en is roken niet te vergelijken met het dumpen van giftige stoffen of bedorven eten omdat men niet specifiek naar een kroeg gaat voor chemisch afval of bedorven eten. Men gaat eventueel wel voor ongezond vet voedsel en ik zit er al op te wachten dat het balletje mayo verboden word.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:10 schreef maartena het volgende:
We hebben wetten met betrekking tot hygiene, afvaldumpen, en gezondheid. Het rookverbod is nu opgenomen in de horecawet, en daar dien je je als ondernemer aan te houden, net als een schone, hygiënische keuken, en de verkoop van drank van gelicenseerde distilleerderijen
Ach gut, alsof een Atheïst expres een huis naast een kerk huurt om te kunnen klagen over geluidsoverlast. Te zielig.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:52 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
een van de speerpunten van de kroegeigenaren is dat al hun klanten roken.
Nee hoor, ik trek gewoon een paralel met de situatie zoals die is; de opmerking van Maartena gaat hier dieper op in. Hij snapt hem kennelijk wel.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 17:21 schreef Jerruh het volgende:
[..]
ik snap niet dat jij niet inziet dat die vergelijking volledig mank gaat, maar goed.
dus nogmaals: als jij papier op de grond gooit en ik zie dat, dan vind jij het niet erg als ik aangifte doe?
quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:17 schreef Pek het volgende:
Moet z'n mokkel hem nog te hulp komen ook
zowel die kant en die wal worden beiden weer eens flink gemistquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 18:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ach gut, alsof een Atheïst expres een huis naast een kerk huurt om te kunnen klagen over geluidsoverlast. Te zielig.
nou ik krijg een hele andere vibe uit deze discussies. Eentje van zure, verongelijkte mensen, die mensen tegen het rookverbod =). Verslaving doet rare dingen soms met mensen. Zo is er hier eentje bij die dan maar niet meer de kroeg in gaat maar in plaats daarvan illegale feesten langsgaat, of mensen rook in hun gezicht uit gaat blazen bij de ingang van de kroeg. En vond je zelf een paar topics terug dat het een goed idee was dat die mensen van CAN maar kanker konden krijgen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:26 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Inderdaad, triest geval.
Nou, ik geloof niet dat deze discussie een partij heeft die op enig punt toe zal geven, maar ik kan er wel uit halen dat degene die tegen het rookverbod zijn gewoon gezellige, relaxte mensen zijn, ongeacht of ze nu wel of niet roken en dat de medestanders van het rookverbod allemaal enge mannetjes en vrouwtjes zijn, waarvan ik me precies kan voorstellen hoe deze in het dagelijks leven staan. Van die vervelende "regels zijn regels"-types. Ik kom ze via mijn werk vaak tegen bij de belastingdienst en andere overheidsinstellingen, ze hebben vaak een functie die ze zelf heel belangrijk en nuttig vinden, maar die het niet is. Nou de dag dat ik een regel toepas omdat het nu eenmaal een regel is moet nog komen hoor, er moet wel een goede reden aan ten grondslag liggen. En ik ben nota bene nog wel jurist!
en roker ?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:26 schreef bloodymary het volgende:
[..]
. En ik ben nota bene nog wel jurist!
Ik heb al uitgelegd dat de wetgever verantwoordelijk is voor de gevolgen van de wet.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:50 schreef MikeyMo het volgende:
rokers zijn inderdaad gezellig, totdat ze hun peuk niet meer mogen opsteken, dan slaan ze een kroegeienares maar tegen de grond...
Als niet roker in een kroeg komen als 't Ankertjequote:Op zaterdag 23 augustus 2008 00:00 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
Nou, in de kleinere cafe's waar over het algemeen de vissers en wat oude jutters zitten zul je de niet rokers met een lampje moeten zoeken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:02 schreef MikeyMo het volgende:
nb mijn stad. Ik ga nou uit principe niet naar kroegen die het verbod niet naleven. Als ik merk dat ze het niet naleven dan maak ik er melding van. Ironisch is dat die lui zeggen dat al hun gasten roken. Nou ik ben een gast en ik rook niet.
je doet het toch: je zoekt de kroeg op waar gerookt wordt, zodat je ze kan aangeven.... terwijl je er eerst uberhaupt niet kwam., zoals je zelf al aangafquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 19:51 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
zowel die kant en die wal worden beiden weer eens flink gemist
en ik en veel users hier, rokers of niet, krijgen het idee dat antirokers het geen drol kan schelen owat de stand van zaken in de horeca is, hoe het gaat met de ondernemers die in korte tijden te maken krijgen met een hoop fianciele zooi 9ach het trekt wel bji... zeg dat eens tegen een aantal ondernemers hier...), de eenzijdige aanpassing, terwijl het gezeur alleen maar ergers wordt etc etc. En als klap op de vuurpijl komt er ook nog eens een user die herhaaldeijk zegt dat ie nooit uitging vanwege de rook en nu opeens de stad in gaat en alle kroegen die het rookverbod negeren, aangeeft...quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 20:25 schreef DionysuZ het volgende:
[..]
nou ik krijg een hele andere vibe uit deze discussies. Eentje van zure, verongelijkte mensen, die mensen tegen het rookverbod =). Verslaving doet rare dingen soms met mensen. Zo is er hier eentje bij die dan maar niet meer de kroeg in gaat maar in plaats daarvan illegale feesten langsgaat, of mensen rook in hun gezicht uit gaat blazen bij de ingang van de kroeg. En vond je zelf een paar topics terug dat het een goed idee was dat die mensen van CAN maar kanker konden krijgen.
Ach de niet-rokers moeten gewoon nog even wennen aan het feit dat je een kroeg zonder die vervelende rook kunt binnenlopen. Als nu de rokers die voor de ingang van de kroeg staan om mensen rook in hun gezicht te blazen ook nog verdwijnen als het dadelijk wat slechter weer wordt dan komt het wel goed.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:49 schreef Stephen_Dedalus het volgende:
Het loopt echt storm van de niet rokers in het café nu de cafés rookvrij zijn....
Je wilt de rokers helemaal wegjagen? No-smoking zone's van 500 meter rond een uitgaansgelegenheid? Anti-rook politie om rokers te deporteren?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 22:56 schreef Provinciaaltje het volgende:
[..]
Ach de niet-rokers moeten gewoon nog even wennen aan het feit dat je een kroeg zonder die vervelende rook kunt binnenlopen. Als nu de rokers die voor de ingang van de kroeg staan om mensen rook in hun gezicht te blazen ook nog verdwijnen als het dadelijk wat slechter weer wordt dan komt het wel goed.
Lezen !!!!, Ik zeg als het slechter weer wordt. Ik heb het helemaal nergens over deporteren (wat is dat toch met die rokers dat ze steeds maar met dit soort termen op de proppen komen).quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je wilt de rokers helemaal wegjagen? No-smoking zone's van 500 meter rond een uitgaansgelegenheid? Anti-rook politie om rokers te deporteren?
Ik rook en ik zit thuis.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:00 schreef bloodymary het volgende:
Zo, nu zal het wel weer even rustig zijn in dit topic. Het is zaterdagavond, alle niet-rokers zijn de kroeg in.
Ik moet even zeggen dat dit artikel niet helemaal compleet op de website staat. In de krant zelf gaat het nog een stuk verder en wordt een eigenaar van de Pimpandoer aan het woord gelaten. Een wat groter etablissement dat zich wel gewoon aan het verbod blijft houden; deze beklaagt zich erover dat er geen een lijn wordt getrokken. Het verhaal had een beetje dezelfde strekking van wat mijn neef al eerder opmerkte: hun bouwen netjes rookruimtes en investeren daarin om vervolgens oneerlijk beconcurreerd te worden door de "collega's"quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:48 schreef LXIV het volgende:
Heel Nederland zucht ondertussen onder het rookverbod. Heel Nederland? Nee, in één klein dorpje aan de kust blijft men moedig weerstand bieden...
[..]
Nu ben ik zelf gestopt met roken, ik heb genoeg geld weggegooid aan die stinkende, kankerverwekkende rotzooi, maar dit doet mij toch plezier. Niet vanwege het roken an sich maar omdat er ook anno 2008 nog altijd mensen zijn die moed hebben en weerstand durven te bieden aan de Haagse Taliban. Een soort laatsten der Mohamikanen zeg maar.
De situatie is nu natuurlijk anders. Jij of iemand anders kon gewoon een rookvrije kroeg beginnen, nu is het verboden om als eigenaar te kiezen voor rook of niet, want jij wil niet dat er gerookt wordt in kroegen waar jij niet eens komt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 09:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ook frappant; toen er 3 rookvrije horecagelegenheden waren door het land verspreid werd van ons niet-rokers verwacht dat we daar naar toe moesten gaan omdat we wel de keuze hadden om rookvrij te kunnen uitgaan. Dat we niet half nederland doorcrossten om zo'n initiatief te steunen lag het aan ons dat de rookvrije horeca niet werkte.
Nou heeft men in Den Helder een paar kroegen die roken toestaan en dan zitten jullie allemaal thuis achter de compi![]()
Ik denk dat je in met de hele dwang/vrije keuze het gezondheidsaspect van meeroken een beetje vergeet, want dat weegt enorm zwaar in het besluit van het rookverbod.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Vrije keuze vs. dwang. Anti-rokers kiezen voor dwang, mensen met verstand kiezen voor vrije keuze.
Oh, het zijn regels. Nee, dan is het natuurlijk goed.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:39 schreef maartena het volgende:
Ik denk dat je in met de hele dwang/vrije keuze het gezondheidsaspect van meeroken een beetje vergeet, want dat weegt enorm zwaar in het besluit van het rookverbod.
Overigens heeft een ondernemer ook geen vrije keus wanneer het gaat om het verkopen van eigen gestookte vodka met slaapmiddelen of het verkopen van salmonella-kipstukjes gefrituurd in 4 weken oud vet in een keuken met ratten. Er zijn hygiene regels, regels met betrekking tot de verkoop van alcohol, en nu dus ook regels met betrekking tot het in de fik steken van een staafje vol met giftige en kankerverwekkende chemicaliën.
Die kroegen zullen er hier ook wel zijn, maar dat betekend niet dat ik ieder weekend in de kroeg zit.quote:Op zondag 24 augustus 2008 09:01 schreef MikeyMo het volgende:
Ook frappant; toen er 3 rookvrije horecagelegenheden waren door het land verspreid werd van ons niet-rokers verwacht dat we daar naar toe moesten gaan omdat we wel de keuze hadden om rookvrij te kunnen uitgaan. Dat we niet half nederland doorcrossten om zo'n initiatief te steunen lag het aan ons dat de rookvrije horeca niet werkte.
Nou heeft men in Den Helder een paar kroegen die roken toestaan en dan zitten jullie allemaal thuis achter de compi![]()
Dat is dus ook zo met niet-rokers. De meeste rokers en niet-rokers in dit topic zullen denk ik geen kroegtijgers meer zijn. Ik althans nietquote:Op zondag 24 augustus 2008 11:54 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Die kroegen zullen er hier ook wel zijn, maar dat betekend niet dat ik ieder weekend in de kroeg zit.
jij en papierversnipperaar lezen wel graag wat je graag wilt lezen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 21:58 schreef Jerruh het volgende:
En als klap op de vuurpijl komt er ook nog eens een user die herhaaldeijk zegt dat ie nooit uitging vanwege de rook en nu opeens de stad in gaat en alle kroegen die het rookverbod negeren, aangeeft...
Je hebt het bij het verkeerde eind. Het is nog steeds toegestaan om een rookkroeg te beginnen. Er mag dan alleen niet bediend worden.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:00 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
De situatie is nu natuurlijk anders. Jij of iemand anders kon gewoon een rookvrije kroeg beginnen, nu is het verboden om als eigenaar te kiezen voor rook of niet, want jij wil niet dat er gerookt wordt in kroegen waar jij niet eens komt.
Vrije keuze vs. dwang. Anti-rokers kiezen voor dwang, mensen met verstand kiezen voor vrije keuze.
Gezien de gevaren van meeroken, en de chemicaliën die je allemaal verbrand wanneer je een sigaret op steekt, is dit inderdaad een GOEDE regel.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:48 schreef Boze_Appel het volgende:
Oh, het zijn regels. Nee, dan is het natuurlijk goed.![]()
Het is tegenwoordig vrije keuze om andere mensen ziek te maken met rook?quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:00 schreef Boze_Appel het volgende:
Ik wist niet dat er tegenwoordig een verplichting was om naar de kroeg te gaan die je ook nog eens niet zelf uit mag kiezen.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:50 schreef ethiraseth het volgende:
Het is tegenwoordig vrije keuze om andere mensen ziek te maken met rook?
Als er een kroeg zou zijn waar een bordje hangt met "hier heb je kans besmet te raken omdat ethisaseth mensen prikt met drugsnaalden. Betreden op eigen risico", dan wel, maar ik denk niet dat die kroeg zo druk zal bezocht worden.quote:Is het ook mijn vrije keuze om met een besmette drugsnaald rond te lopen door kroegen en mensen te prikken? Hadden die mensen tenslotte maar naar een kroeg moeten gaan waar ik niet ben. Vrije keuze hoor.
Buiten alle doelonderzoeken om is diegene die een kroeg (waar gerookt wordt) binnenstapt er van bewust dat daar gerookt wordt.quote:Op zondag 24 augustus 2008 18:09 schreef maartena het volgende:
Gezien de gevaren van meeroken, en de chemicaliën die je allemaal verbrand wanneer je een sigaret op steekt, is dit inderdaad een GOEDE regel.
Je spreekt jezelf tegen. Eerst geef je (terecht) aan dat sigaretten kankerverwekkende rotzooi zijn, om vervolgens dezelfde aso's die deze kankerverwekkende rook in andermans gezicht uitblazen, een schouderklopje te geven en de regering met de Taliban te vergelijken. Sneu populisme vind ik dat; een regering die volledig terecht iets verbiedt, meteen met de Taliban vergelijken.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 13:48 schreef LXIV het volgende:
[..]
Maar het is niet normaal dat daar geroookt wordt. Omdat er sinds een sigaret gemeengoed werd, gerookt wordt in de kroeg, wil dat nog niet zeggen dat roken onlosmakelijk bij een kroeg hoort.quote:Op zondag 24 augustus 2008 19:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Buiten alle doelonderzoeken om is diegene die een kroeg (waar gerookt wordt) binnenstapt er van bewust dat daar gerookt wordt.
Alle legale dingen die een kroegeigenaar binnen zijn kroeg goedkeurt is normaal en tabak bestaat al een tijdje. Of wil je middeleeuwse kroegen als normatief stellen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 08:39 schreef Gia het volgende:
Maar het is niet normaal dat daar geroookt wordt. Omdat er sinds een sigaret gemeengoed werd, gerookt wordt in de kroeg, wil dat nog niet zeggen dat roken onlosmakelijk bij een kroeg hoort.
Ik kan sowieso zonder rook, maar zoals een bioscoop in Gouda waar tot een jaar of wat geleden gerookt mocht worden in 1 zaal is het onzin om dat te willen verbieden. Je kon namelijk altijd kiezen voor de rokerszaal waar je tafeltjes had en drinken en eten kon bestellen en roken, of een reguliere bioscoopzaal (dezelfde film, met dezelfde tijden).quote:Er werd voorheen op zoveel plaatsen gerookt. Mag ook allemaal niet meer. Voorbeeldje: Bioscoop. Ga je toch ook heen voor je ontspanning. Maar dan kun je wel 2 uur zonder rook?
Of een vakantie met het vliegtuig. 24 uur vliegen voor je plezier, is geen probleem, maar 2 uurtjes niet roken in de kroeg wel?
Dan moet een eigenaar van een verzekeringskantoor toch ook roken mogen toestaan. Die mag dat toch ook niet!! Of een bedrijf nou van jezelf of van de staat is, maakt niet uit. Je mag er niet roken. Punt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:13 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Alle legale dingen die een kroegeigenaar binnen zijn kroeg goedkeurt is normaal en tabak bestaat al een tijdje. Of wil je middeleeuwse kroegen als normatief stellen?![]()
Nee, maar die keuze heb je niet. Als ik naar een willekeurige kroeg ga, waar het druk is, dan kan ik niet uit de rook gaan zitten. Die rook hangt namelijk overal.quote:Is het een probleem voor jou dat mensen een keuze hebben om wel of niet in de rook te zitten?
Wat is dat voor drogreden. In sommige landen mag jij niet onbedekt over straat en dan moet dat hier wel mogen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:23 schreef Gia het volgende:
In sommige landen mag je ook in je eigen auto niet eens roken. En dan moet het in een kroeg wel mogen?
Die keuze heb ik inderdaad niet, omdat jij wil verbieden dat mensen legale middelen gebruiken op plekken waar jij niet eens komt.quote:Nee, maar die keuze heb je niet. Als ik naar een willekeurige kroeg ga, waar het druk is, dan kan ik niet uit de rook gaan zitten. Die rook hangt namelijk overal.
Tabak als gemeengoed is pas vanaf na de 2e wereldoorlog. In de 2e wereldoorlog was het gebruik er van zelfs verboden. Overigens is het al jaren verboden te roken op de werkplek (sinds 2004) en daar heb ik niemand over horen klagen. Alleen de horeca had een, vanaf het begin duidelijk gecommuniceerde, tijdelijke ontheffing.quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:13 schreef Boze_Appel het volgende:
Alle legale dingen die een kroegeigenaar binnen zijn kroeg goedkeurt is normaal en tabak bestaat al een tijdje. Of wil je middeleeuwse kroegen als normatief stellen?![]()
dat is weer net zo'n obscuur voorbeeld als dat er ergens in fierljepperveen een rookvrije kroeg was waar de niet-roker massaal niet naar toe gingquote:Ik kan sowieso zonder rook, maar zoals een bioscoop in Gouda waar tot een jaar of wat geleden gerookt mocht worden in 1 zaal is het onzin om dat te willen verbieden. Je kon namelijk altijd kiezen voor de rokerszaal waar je tafeltjes had en drinken en eten kon bestellen en roken, of een reguliere bioscoopzaal (dezelfde film, met dezelfde tijden).
die keuze heb je niet als je de horecabedrijven hun gang laat gaan. Dan staan in elke bar weer de asbakken op tafel.quote:Is het een probleem voor jou dat mensen een keuze hebben om wel of niet in de rook te zitten?
De kroeg is net zoiets als een winkel of winkelcentrum. Je hoeft er niet te komen, maar ook daar geldt een rookverbod. Overigens mag je in winkelcentra vaak ook niet je hond mee naar binnen nemen of fietsen. Je hond mag de supermarkt niet in en vaak mag je eten ook niet mee de winkel in nemen. Allemaal legale middelen, al dan niet door de overheid als verboden in die private onderneming beschouwd.quote:Op maandag 25 augustus 2008 09:55 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Wat is dat voor drogreden. In sommige landen mag jij niet onbedekt over straat en dan moet dat hier wel mogen?![]()
[..]
Die keuze heb ik inderdaad niet, omdat jij wil verbieden dat mensen legale middelen gebruiken op plekken waar jij niet eens komt.
En misschien moet je eens beseffen dat een kroeg geen openbare plek is waar je recht op hebt om binnen te gaan. Als je last hebt van de rook dan zoek je een rookvrije kroeg op. Keuze vs. dwang.
Vroeger werd er ook in de bioscoop gewoon gerookt. Bioscopen zijn niet altijd rookvrij geweest.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
De bioscopen die ik ken hebben in hun zalen altijd al een rookverbod gehad, daar heb ik nooit negatieve reacties op gehoord. Zelfs geen klaagbaaktopicje.
ja ik zeg ook niet dat het nooit zo geweest is, maar de horeca sukkelt nu nog een beetje achter de meute aan, de rest was idd al jaren grotendeels rookvrijquote:Op maandag 25 augustus 2008 10:32 schreef Gia het volgende:
[..]
Vroeger werd er ook in de bioscoop gewoon gerookt. Bioscopen zijn niet altijd rookvrij geweest.
Zelfs in ziekenhuizen werd vroeger gerookt. Na het bezoekuur werden asbakken uitgedeeld en mochten de patienten, in bed, gewoon op zaal dus, een sigaretje roken.
Maar inderdaad, dat is nu overal verboden en daar hoor je niemand over. Terwijl je toch enkele uren in de bioscoop bent. Ook een bioscoop is particulier bezit, ook daar ga je heen voor je ontspanning en dan kun je wel zonder sigaret.
Je kan toch een eigen rookvrije kroeg beginnen. Als ik alle anti-rokers mag geloven staan er miljoenen mensen te springen om naar rookvrije kroegen te gaan. De markt staat er dus om te springen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:00 schreef MikeyMo het volgende:
die keuze heb je niet als je de horecabedrijven hun gang laat gaan. Dan staan in elke bar weer de asbakken op tafel.
En allemaal bepaald door de eigenaar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:04 schreef MikeyMo het volgende:
De kroeg is net zoiets als een winkel of winkelcentrum. Je hoeft er niet te komen, maar ook daar geldt een rookverbod. Overigens mag je in winkelcentra vaak ook niet je hond mee naar binnen nemen of fietsen. Je hond mag de supermarkt niet in en vaak mag je eten ook niet mee de winkel in nemen. Allemaal legale middelen, al dan niet door de overheid als verboden in die private onderneming beschouwd.
Niemand dwingt je uit te gaan in een rokerskroeg. Helemaal niemand.quote:Voor het rookverbod, was er geen keuze, dan was je gedwongen in een rookwolk uit te gaan puur omdat er geen alternatief was, afgezien dus van die rookvrij kroeg in schubbekutterdorp
Wat is er op tegen om alle kroegen rookvrij te houden en dat de rokers dan maar 'rookkroegen' beginnen op de wijze als door onze grote Einhovense held is voorgesteld. Geen personeel, muziek uit een jukebox en drank uit een automaat. Er is schijnbaar een markt voor.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:16 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Je kan toch een eigen rookvrije kroeg beginnen. Als ik alle anti-rokers mag geloven staan er miljoenen mensen te springen om naar rookvrije kroegen te gaan. De markt staat er dus om te springen.
Je snapt het wel, je loopt alleen maar te trollen.quote:
En niemand dwingt jou uit te gaan in een niet-rokerskroeg. Helemaal niemand.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:18 schreef Boze_Appel het volgende:
Niemand dwingt je uit te gaan in een rokerskroeg. Helemaal niemand.
Omdat het verboden is door de fascistische anti-rokers en trollers als Gia gaan lopen zeuren over concurrentievervalsing?quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is er op tegen om alle kroegen rookvrij te houden en dat de rokers dan maar 'rookkroegen' beginnen op de wijze als door onze grote Einhovense held is voorgesteld. Geen personeel, muziek uit een jukebox en drank uit een automaat. Er is schijnbaar een markt voor.
Er is geen markt voor ongezellige hokken met automaten. Dat is een noodoplossing om onder de dwangregels van de anti-rokers uit te komen. Uiteindelijk zullen die waarschijnlijk drukker worden dan de andere kroegen omdat rokers nou eenmaal gezelligere uitgaansmensen zijn dan zeikende anti-rokers. Die kankeren (pun intended) alleen maar.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:23 schreef Gia het volgende:
Wat is er op tegen om alle kroegen rookvrij te houden en dat de rokers dan maar 'rookkroegen' beginnen op de wijze als door onze grote Einhovense held is voorgesteld. Geen personeel, muziek uit een jukebox en drank uit een automaat. Er is schijnbaar een markt voor.
Er zijn wel mensen (jij) die eigenaren van kroegen dwingen een niet-rokerskroeg van hun wel-rokerskroeg te maken. Een heleboel mafkezen zoals jij.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:25 schreef Gia het volgende:
En niemand dwingt jou uit te gaan in een niet-rokerskroeg. Helemaal niemand.
Lekkere hypocriete opmerking als alternatieven vervolgt worden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:25 schreef Gia het volgende:
[..]
En niemand dwingt jou uit te gaan in een niet-rokerskroeg. Helemaal niemand.
Wanneer heb ik die eigenaren daartoe gedwongen? Ik heb nooit ook maar één eigenaar gezegd dat hij een niet-rookkroeg van zijn kroeg moest maken. Kan me ook niet herinneren hier ooit een petitie voor getekend te hebben en ik kan me ook niet herinneren dat de partij waarop ik gestemd heb, dit in zijn programma had staan.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:31 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Er zijn wel mensen (jij) die eigenaren van kroegen dwingen een niet-rokerskroeg van hun wel-rokerskroeg te maken. Een heleboel mafkezen zoals jij.
Alternatieven worden niet allemaal vervolgd. Je kunt gewoon de helft van je kroeg verbouwen tot rookruimte. Dat mag. Waarom gebeurt dat dan niet? Is er toch niet zo'n behoefte aan, dan?quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Lekkere hypocriete opmerking als alternatieven vervolgt worden.
Nee, het is hypocriet en kortzichtig.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:38 schreef Gia het volgende:
Ik ben er gewoon blij mee, dat mag toch wel!!
Tuurlijk, maar de volgende keer dat ie als gehandicapte extra moet betalen lach ik hem keihard uit en moet ie niet zeuren. En zo zal het ook met jou vergaan als er straks iets verboden (of verplicht) word waar jij last van hebt.quote:
Als een invalide voortaan geen parkeergeld meer hoeft te betalen, mag die daar dan niet blij mee zijn? Ook al gaat dat ten koste van jouw belastingcentjes.
Kleine kroegen zijn niet eenvoudig te verbouwen, bovendien kost het klauwen met geld.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:39 schreef Gia het volgende:
Alternatieven worden niet allemaal vervolgd. Je kunt gewoon de helft van je kroeg verbouwen tot rookruimte. Dat mag. Waarom gebeurt dat dan niet? Is er toch niet zo'n behoefte aan, dan?
Mensen die "ongezond" eten zijn al de volgende paria's.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
En zo zal het ook met jou vergaan als er straks iets verboden (of verplicht) word waar jij last van hebt.
En als het wordt teruggedraaid, ben jij niet blij daarmee? Oh, wel? Maar is dat dan niet hypocriet en kortzichtig.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, het is hypocriet en kortzichtig.
Ik zou zo gauw niets kunnen bedenken.quote:Tuurlijk, maar de volgende keer dat ie als gehandicapte extra moet betalen lach ik hem keihard uit en moet ie niet zeuren. En zo zal het ook met jou vergaan als er straks iets verboden (of verplicht) word waar jij last van hebt.
Ik ga niet naar de kroeg om in een hok opgesloten te worden. Ik wil gewoon relaxed aan de bar roken of op de dansvloer. Moet ik dat echt uitleggen?quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Alternatieven worden niet allemaal vervolgd. Je kunt gewoon de helft van je kroeg verbouwen tot rookruimte. Dat mag. Waarom gebeurt dat dan niet? Is er toch niet zo'n behoefte aan, dan?
Nou dan, dan zijn er toch kroegen waar jij heen kunt. Wat zeur je dan.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:44 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Kleine kroegen zijn niet eenvoudig te verbouwen, bovendien kost het klauwen met geld.
De kroegen waar dat wel gebeurt is zit iedereen in het rokershok overigens.
Er mag best aandacht zijn voor gezonde voeding. Ben ik helemaal voor.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Mensen die "ongezond" eten zijn al de volgende paria's.
En ik wil relaxed aan de bar kunnen hangen zonder een rookgordijn om me heen. Waarom is jouw wens belangrijker dan de mijne?quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik ga niet naar de kroeg om in een hok opgesloten te worden. Ik wil gewoon relaxed aan de bar roken of op de dansvloer. Moet ik dat echt uitleggen?
Nee. Het is slecht het herstel van een normale situatie: Vrije keuze. Dat is het uitgangspunt, geen reden om blij te zijn.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:46 schreef Gia het volgende:
[..]
En als het wordt teruggedraaid, ben jij niet blij daarmee?
Steek je hoofd maar in het zand. Doe maar net alsof jij geen slachtoffer kan worden van iemand anders' verbodswoede.quote:
Ik zou zo gauw niets kunnen bedenken.
Je kan gewoon naar een tent waar niet gerookt word. Dat kan al eeuwen. Daar heb je geen verbod voor nodig, je moet alleen de juiste keuze maken.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:49 schreef Gia het volgende:
[..]
En ik wil relaxed aan de bar kunnen hangen zonder een rookgordijn om me heen. Waarom is jouw wens belangrijker dan de mijne?
Dat is ook niet genoeg voor de anti-rook fascisten.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:48 schreef Gia het volgende:
[..]
Er mag best aandacht zijn voor gezonde voeding. Ben ik helemaal voor.
De helft van het eten moet verboden worden. Vooral dingen die jij lekker vind, dan weet je ook eens hoe het is om niet meer zelf te kunnen kiezen.quote:
Gezonde voeding mag wmb ook gerust goedkoper zijn dan ongezond voer.
Waarom moet voor jou de keuze gigantisch zijn, waar je uit kan gaan, en voor mij één kroeg in de hele stad?quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan gewoon naar een tent waar niet gerookt word. Dat kan al eeuwen. Daar heb je geen verbod voor nodig, je moet alleen de juiste keuze maken.
Van mij mag al het ongezonde eten verboden worden. Ik lust sowieso al geen friet, snacks, worst, pizza e.d. dus veel problemen zal ik met zo'n verbod niet hebben.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat is ook niet genoeg voor de anti-rook fascisten.
[..]
De helft van het eten moet verboden worden. Vooral dingen die jij lekker vind, dan weet je ook eens hoe het is om niet meer zelf te kunnen kiezen.
Je kan nu gewoon thuisblijven hoor. Niemand zit te wachten op chagrijnige zuurpruimen zoals jij in de kroeg. Gek genoeg is het hier in Amsterdam nog geen klap minder druk geworden in kroegen, en ook niet ongezelliger. Komt vast omdat alle azijnpissers nu thiusblijven om daar hun aldi-bier te kunnen drinken met hun sigaretje ,zodat alleen de gezellige mensen overblijven die wel even een paar uur zonder hun verslaving kunnen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan gewoon naar een tent waar niet gerookt word. Dat kan al eeuwen. Daar heb je geen verbod voor nodig, je moet alleen de juiste keuze maken.
Ik kan al naar elke kroeg. Ik rook niet (meer). Het gaat mij er om dat mensen zoals jij hun ding op willen leggen aan anderen terwijl de keuze er allang was. Het probleem is dat anti-rokers gewoon te lui zijn om hun eigen kroegen op te zetten en liever dwang en geweld gebruiken om eigenaren van kroegen zo hun kroeg rookvrij te maken zodat het lekker rookvrij is in kroegen waar ze zelf nooit komen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 11:47 schreef Gia het volgende:
Nou dan, dan zijn er toch kroegen waar jij heen kunt. Wat zeur je dan.
Misschien moet je eens wat verder denken dan je eigen leventje voor je je niet druk maakt om verboden.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:03 schreef Gia het volgende:
Van mij mag al het ongezonde eten verboden worden. Ik lust sowieso al geen friet, snacks, worst, pizza e.d. dus veel problemen zal ik met zo'n verbod niet hebben.
Alles wat ik echt lekker vind, is gewoon erg gezond en zal niet verboden worden.
Marktwerking. Omdat mensen die uit gaan meestal roken en omdat niet-rokers huismussen zijn of trieste willoze meelopers die door hun "vrienden" in de rook kroeg gedwongen worden, ze niets durven zeggen en achteraf gaan lopen zeuren om een verbod omdat ze zelf geen feestje kunnen bouwen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom moet voor jou de keuze gigantisch zijn, waar je uit kan gaan, en voor mij één kroeg in de hele stad?
Verkrachting en marteling went vast. Maar daarom ben ik nog steeds tegen.quote:
Maak je niet zo druk joh, het went vanzelf.
Waarvan het bewijs niet is gepubliceerd maar weg is gestopt in de kelders van universiteitsbibliotheken.quote:
Je bent niet verplicht naar een rook kroeg te gaan. Los je eigen problemen op.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:04 schreef ethiraseth het volgende:
Altijd roepen diezelfde mensen die nu huilen dat hun eigen recht om vrij te zijn van iets (de overheid bijvoorbeeld) boven het recht van die overheid gaat, maar nu ze opeens zelf getroffen worden moet iedereen wijken voor hun verslaving.
Ze vinden echt wel iets om je mee te pesten hoor, de verbodsfetisjisten slaan jou echt niet over.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:03 schreef Gia het volgende:
[..]
Van mij mag al het ongezonde eten verboden worden. Ik lust sowieso al geen friet, snacks, worst, pizza e.d. dus veel problemen zal ik met zo'n verbod niet hebben.
Alles wat ik echt lekker vind, is gewoon erg gezond en zal niet verboden worden.
Geweld en dwang?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Het probleem is dat anti-rokers liever dwang en geweld gebruiken om eigenaren van kroegen zo hun kroeg rookvrij te maken zodat het lekker rookvrij is in kroegen waar ze zelf nooit komen.
Ja duh, ik ga me niet druk maken over een verbod dat mij niet raakt. Sterker nog, waar ik alleen maar plezier van heb.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:06 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Misschien moet je eens wat verder denken dan je eigen leventje voor je je niet druk maakt om verboden.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je bent niet verplicht naar een niet-rook kroeg te gaan. Los je eigen problemen op.
Ben benieuwd en wacht rustig af.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ze vinden echt wel iets om je mee te pesten hoor, de verbodsfetisjisten slaan jou echt niet over.
Dom, kortzichtig en egoïstisch. En zulke mensen hebben stemrecht.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:16 schreef Gia het volgende:
[..]
Ja duh, ik ga me niet druk maken over een verbod dat mij niet raakt. Sterker nog, waar ik alleen maar plezier van heb.
Dit is een reden waarom ik steeds meer een schurfthekel aan Nederlanders krijg.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:16 schreef Gia het volgende:
Ja duh, ik ga me niet druk maken over een verbod dat mij niet raakt. Sterker nog, waar ik alleen maar plezier van heb.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |