abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_60937414
quote:
Cafés in De Koog zetten asbakken terug op de bar

Texel

Veertien cafés in de Koog zetten de asbakken terug op de bar. Uit protest tegen de Tabakswet. Niet omdat deze roken in cafés verbiedt, maar omdat de wet ondernemers die zich aan de regels houden, het nakijken geeft.

,,Wij waren van goede wil'', zegt horecaondernemer Paul van Dijk, onder andere eigenaar van discotheek De Toekomst en café Sam-Sam in De Dorpsstraat, hét uitgaanscentrum van Texel. Inmiddels laten een paar cafés op Texel het roken toe. ,,Die rokers lachen de brave caféhouders uit en lopen lachend naar de concurrent waar ze wel mogen paffen'', zegt Van Dijk.

Het risico voor de overtreders is minimaal, stelt hij. ,,Je krijgt een boete van 300 euro. Als je daar bezwaar tegen maakt, kun je zolang de procedure loopt geen nieuwe boete krijgen. Je bent dan gauw een jaar verder.''

De boete heeft geen consequenties voor de exploitatie, omdat het rookbeleid onder de Tabakswet valt. Die wet is een lachertje, vinden de Koger café-exploitanten. Van Dijk: ,,Eer lopen op Texel twee extra controleurs rond vanwege een Drank- en Horecaproject. Die mogen niet voor het roken bekeuren.''

Woensdagavond kwamen de horecaondernemers uit De Dorpsstraat bij elkaar en werd tot de actie besloten.
NHD

Dus de kroeg waar illegaal gerookt mag worden zit stampvol schat ik zo in. De niet-rokers hebben een ruggegraat die in een emmer past.
pi_60937571
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:46 schreef AchJa het volgende:

[..]

NHD

Dus de kroeg waar illegaal gerookt mag worden zit stampvol schat ik zo in. De niet-rokers hebben een ruggegraat die in een emmer past.
Mooi de eerste stap naar een totaal rookverbod
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:53:24 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60937628
Dus ze vinden dat de wet nog strenger moet worden geinterpreteerd...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:54:13 #4
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60937665
Ach, die rokerskerk in Alkmaar zat ook niet vol, dus daar zal het niet aan liggen. Verder kunnen ze natuurlijk vrij snel een controle verwachten en daarna hebben ze flinke kosten aan het aanspannen van de procedure die ze uiteindelijk ook zullen verliezen.
Life is what you make it.
  maandag 18 augustus 2008 @ 22:58:43 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60937834
Maar goed, het komt er dus op neer dat Paul van Dijk en consorten eigenlijk willen dat de bevoegdheden van de controleurs op texel worden uitgebreid en dat de mogelijkheid om boetes uit te delen bovenop aangevochten boetes e.d. komt te bestaan. Want anders lijdt zijn tot voor kort rookvrije kroeg publieksverlies op de kroegen die wel roken toestaan?
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60937878
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:54 schreef Schanulleke het volgende:
Ach, die rokerskerk in Alkmaar zat ook niet vol, dus daar zal het niet aan liggen. Verder kunnen ze natuurlijk vrij snel een controle verwachten en daarna hebben ze flinke kosten aan het aanspannen van de procedure die ze uiteindelijk ook zullen verliezen.
Waarom maken die cafe-eigenaren zich dan zo druk dat dat handjevol rokers naar een andere kroeg gaat? Is het uigaand publiek plotseling allemaal roker? Als ik alle comments een beetje doorakker van de niet-rokers zou je verwachten dat die massaal in een niet-rook tent zitten en zelfs niet in de buurt komen van een rooktent. Als de meerderheid daadwerkelijk niet-roker is dan zal het met de omzetdaling wel een beetje meevallen. Hell, de antirookbrigade wil zelfs beweren dat de omzet omhoog gaat... Nou dat blijkt wel weer.
pi_60938052
quote:
Roken op Lowlands niet beboet

De organisatie van Lowlands wordt niet beboet wegens het roken van bezoekers in de festivaltenten. Bezoekers van het meerdaagse evenement rookten volop in de tenten, hoewel dat officieel verboden is.

Een woordvoerder van de Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) liet weten dat er geen controles zijn uitgevoerd tijdens het festival. Het ontbreken van de controles heeft niet bewust plaatsgevonden. "We kijken vooraf waar we gaan controleren. Dat heeft ook met onze mankracht te maken. Om die reden zijn we niet naar Lowlands gegaan. Wellicht dat we dat volgend jaar wel doen", aldus de zegsman.
Spitsnieuws

pi_60938480
Ik vind dit wel echt gezeur in de marge en zeker iets waarvan ik vind dat de overheid zich niet te bemoeien heeft.

Kom op, een vrachtwagen chauffeur mag niet eens meer roken in z'n cabine omdat ie aan het werk is leent ie de vrachtwagen om z'n moeder te verhuizen mag het wel.
  maandag 18 augustus 2008 @ 23:43:15 #9
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60939102
Over 2 maanden is het hele rookverbod een papier tijger in een prullebak.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60939644
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over 2 maanden is het hele rookverbod een papier tijger in een prullebak.
Dream on
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 01:11:50 #11
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60940935
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over 2 maanden is het hele rookverbod een papier tijger in een prullebak.
Ik denk het niet.

In elk land zijn er wel een paar idioten die zich verzetten, en op een klein eiland als Texel waar het barst van de toeristen midden in de zomer kan ik me best voorstellen dat ze zo'n actie ondernemen.... tegen de winter zit er niemand meer.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_60941543
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:05 schreef AchJa het volgende:

[..]

Spitsnieuws


Tering.....op Lowlands controleren.....

Wat een belachelijk iets.
pi_60959090
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over 2 maanden is het hele rookverbod een papier tijger in een prullebak.
Laten we het hopen.
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:24:12 #14
3542 Gia
User under construction
pi_60972872
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 23:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Over 2 maanden is het hele rookverbod een papier tijger in een prullebak.
Right!!
  woensdag 20 augustus 2008 @ 08:29:20 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60972910
ja want toen bleek dat er genoeg mensen zijn die minimaal 150 rijden op de snelweg hebben ze sindsdien de maximumsnelheid van 120 verhoogd...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_60974109
Jah, en ze beboeten ook maar niet meer voor het overtreden van de maximumsnelheid... Ach, verslaafden hebben altijd een wat verwrongen beeld van de werkelijkheid...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:51:00 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60974190
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 08:29 schreef MikeyMo het volgende:
ja want toen bleek dat er genoeg mensen zijn die minimaal 150 rijden op de snelweg hebben ze sindsdien de maximumsnelheid van 120 verhoogd...
Ze hebben idd de maximumsnelheid verhoogd van 100 naar 120. Maar dat is van voor jouw tijd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:55:10 #18
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60974292
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:51 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ze hebben idd de maximumsnelheid verhoogd van 100 naar 120. Maar dat is van voor jouw tijd.
na tig onderzoeken, niet vanwege burgerlijke ongehoorzaamheid.
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 09:59:33 #19
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60974373
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 22:46 schreef AchJa het volgende:
De niet-rokers hebben een ruggegraat die in een emmer past.
Wat een trieste figuren zijn het ook hè. Lekker toch roken, ook al is het verboden. Woehoe, laten we ongehoorzaam en rebels zijn, we roken tenslotte dus dan moeten we wel ons stoere imago ophouden, anders zijn we voor niks verslaafd geraakt aan die kankerstokjes.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:01:00 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60974406
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:55 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

na tig onderzoeken, niet vanwege burgerlijke ongehoorzaamheid.
En er zijn landen waar men toch verdacht weinig optreed tegen bepaalde drugs die officieel verboden zijn. En was er een tijd een gedoogbeleid inzake euthanasie in Nederland (voordat men het legaliseerde).

Genoeg voorbeelden van wetten die werden aangepast omdat niemand zich er aan hield (en logisch dat dat onderzocht word) . En zo zal het ook gaan met deze wet. .
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:02:19 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60974424
keep hoping pal
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:04:49 #22
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60974473
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:01 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

En er zijn landen waar men toch verdacht weinig optreed tegen bepaalde drugs die officieel verboden zijn. En was er een tijd een gedoogbeleid inzake euthanasie in Nederland (voordat men het legaliseerde).

Genoeg voorbeelden van wetten die werden aangepast omdat niemand zich er aan hield (en logisch dat dat onderzocht word) . En zo zal het ook gaan met deze wet. .
Je begint steeds meer op JohnDope te lijken. Die kraamt ook alleen maar onzin uit die binnen zijn eigen wereldje past.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † woensdag 20 augustus 2008 @ 10:06:34 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_60974505
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 09:59 schreef ethiraseth het volgende:
Wat een trieste figuren zijn het ook hè. Lekker toch roken, ook al is het verboden. Woehoe, laten we ongehoorzaam en rebels zijn, we roken tenslotte dus dan moeten we wel ons stoere imago ophouden, anders zijn we voor niks verslaafd geraakt aan die kankerstokjes.
De cafeeigenaren laten het toe omdat anders hun klanten een kroeg verderop gaan zitten.
Carpe Libertatem
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:08:16 #24
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60974551
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je begint steeds meer op JohnDope te lijken. Die kraamt ook alleen maar onzin uit die binnen zijn eigen wereldje past.
Je verwart mij met de anti-rokers.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:14:39 #25
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60974707
Het volgende verbod is in de maak
quote:
Het probleem van de jengelende peuters in de supermarkt is volgens 28 procent op te lossen door kindvrije uren in te voeren. Ergernissen door krijsende kleuters zijn te voorkomen door kindvrije zones aan te leggen in parken en andere voorzieningen. Van de ondervraagde kinderlozen ziet 19 procent zichzelf wel wonen in een kindvrije woonomgeving. Dan is het probleem van die luidruchtige tieners onder het slaapkamerraam ook opgelost.
http://www.volkskrant.nl/(...)an_ouderschapsverlof
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60975030
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het volgende verbod is in de maak
[..]

http://www.volkskrant.nl/(...)an_ouderschapsverlof
Oh ja? Welke minister heeft een voorstel hiervoor bij de 2e kamer gelegd? En 28% is niet de meerderheid van naar ik dacht bijna 70% die voor het besluit op een rookvrije werkplek in de horeca waren..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:37:13 #27
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60975235
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:28 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Oh ja? Welke minister heeft een voorstel hiervoor bij de 2e kamer gelegd? En 28% is niet de meerderheid van naar ik dacht bijna 70% die voor het besluit op een rookvrije werkplek in de horeca waren..
De meeste mensen hadden helemaal geen moeite met rook in de horeca. Die paar % anti-rokers hebben dat voor elkaar gekregen, dus ....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60975259
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 01:53 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Tering.....op Lowlands controleren.....

Wat een belachelijk iets.
Niet nodig... schrijf die boete van te voren maar uit. Daar wordt toch gerookt. Net als in een voetbalstadion trouwens.

Ik stel voor dat de controleurs de F-Side instappen en daar zorgen dat er niet meer gerookt wordt HAHAHA
pi_60975353
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

De meeste mensen hadden helemaal geen moeite met rook in de horeca. Die paar % anti-rokers hebben dat voor elkaar gekregen, dus ....
Geen moeite met rook in de horeca ? Wordt ook wel erg moeilijk als rokers overal te pas en te onpas hun peuk opsteken (opstaken)
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:49:01 #30
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60975506
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:42 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Geen moeite met rook in de horeca ? Wordt ook wel erg moeilijk als rokers overal te pas en te onpas hun peuk opsteken (opstaken)
Precies die 70% niet rokers gingen gewoon in de rook staan. Het is dus alleen dat kleine clubje anti-rokers die het verbod voor elkaar heeft gekregen, en zo zal het ook gaan met het verbod op kinderen in de supermarkt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60975661
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Precies die 70% niet rokers gingen gewoon in de rook staan.
Ja, zoals ik al eerder zei rokers steken overal een peuk op zonder rekening te houden met anderen. Dat is altijd zo geweest en dat is met het rookverbod verleden tijd
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 10:58:18 #32
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60975739
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:54 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Ja, zoals ik al eerder zei ouders slepen hun kinderen overal mee naar toe zonder rekening te houden met anderen. Dat is altijd zo geweest en dat word met het kindverbod verleden tijd
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60976097
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Alleen zijn die kinderen niet schadelijk voor mijn gezondheid
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 11:20:53 #34
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60976274
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:13 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Alleen zijn die kinderen niet schadelijk voor mijn gezondheid
Wel. Ze zijn vies, stinken, maken lawaai, maken alles stuk en zorgen zo voor bergen ongezonde stress. Kinderen zouden verboden moeten worden

Maar vooruit, ik ben tolerant: Kinderen verbieden in openbare gelegenheden: Werk, winkels, overheidsgebouwen, horeca en vooral supermarkten. En als je op mijn verjaardag komt mag je je kinderen in de tuin zetten.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60976354
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wel. Ze zijn vies, stinken, maken lawaai, maken alles stuk en zorgen zo voor bergen ongezonde stress. Kinderen zouden verboden moeten worden

Maar vooruit, ik ben tolerant: Kinderen verbieden in openbare gelegenheden: Werk, winkels, overheidsgebouwen, horeca en vooral supermarkten. En als je op mijn verjaardag komt mag je je kinderen in de tuin zetten.
De vergelijkingen die jij maakt met het rookverbod bewijzen inderdaad dat roken slecht is voor je gezondheid. Na zelfs 1,5 maand roken al
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_60977042
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 10:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Precies die 70% niet rokers gingen gewoon in de rook staan. Het is dus alleen dat kleine clubje anti-rokers die het verbod voor elkaar heeft gekregen, en zo zal het ook gaan met het verbod op kinderen in de supermarkt.
Nu ga gigantische hoeveelheden rokers gewoon naar de kroegen waar niet gerookt mag worden. Blijkbaar hebben ze er dus geen probleem mee. Oplost.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 13:26:41 #37
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60979462
waarom proberen die verstokte anti's toch steeds het rookverbod te vergelijken met allerhande andere dingen. Kindverbod, autoverbod, alcoholverbod. Ik heb al zat voorbij zien komen. Blijf toch eens bij de discussie, als je die dingen verboden wilt zien, start een politieke partij of ga lobbyen. Het gaat hier niet om die zaken, het gaat hier over het rookverbod in de horeca (slechts een beperking van waar je mag roken, geen algeheel verbod).

Maar goed, dat die anti's zich graag aan drogredeneringen tegoed deden wisten we natuurlijk al.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_60979680
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Wel. Ze zijn vies, stinken, maken lawaai, maken alles stuk en zorgen zo voor bergen ongezonde stress. Kinderen zouden verboden moeten worden

Maar vooruit, ik ben tolerant: Kinderen verbieden in openbare gelegenheden: Werk, winkels, overheidsgebouwen, horeca en vooral supermarkten. En als je op mijn verjaardag komt mag je je kinderen in de tuin zetten.
Rokers stinken, produceren onnodige kankerverwekkende stoffen, en als ze niet kunnen roken worden ze ook strontvervelend en gaan ze net zo lang jengelen totdat de niet-rokers vanuit pure ellende dan maar zeggen "steek er maar eentje op". Ik zie veel gelijkenis...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:10:20 #39
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60984175
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Rokers stinken, produceren onnodige kankerverwekkende stoffen, en als ze niet kunnen roken worden ze ook strontvervelend en gaan ze net zo lang jengelen totdat de niet-rokers vanuit pure ellende dan maar zeggen "steek er maar eentje op". Ik zie veel gelijkenis...
Ah, je snapt het
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:19:29 #40
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60984457
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 11:24 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

De vergelijkingen die jij maakt met het rookverbod bewijzen inderdaad dat roken slecht is voor je gezondheid. Na zelfs 1,5 maand roken al
Kinderen zijn al slecht voor je voordat ze geboren zijn. Alle reden dus om ze te verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:23:14 #41
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60984611
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 13:26 schreef DionysuZ het volgende:

Maar goed, dat die anti's zich graag aan drogredeneringen tegoed deden wisten we natuurlijk al.
Idd, de anti-rokers gebruiken slechte argumenten en gaan daar hypocriet mee om.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 16:34:26 #42
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_60985003
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:23 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Idd, de anti-rokers gebruiken slechte argumenten en gaan daar hypocriet mee om.
er is verschil tussen anti-rokers en mensen die voor dit rookverbod in de horeca zijn. Die hoeven nl. helemaal niet anti-roken te zijn. De anti's waar ik het over had zijn anti-rookverbod. Die kun je er wel uitpikken hier.

En ik heb van de mensen die voor het rookverbod zijn genoeg valide argumenten en onderzoeken zien langskomen.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:22:58 #43
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60986346
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 16:34 schreef DionysuZ het volgende:

[..]


En ik heb van de mensen die voor het rookverbod zijn genoeg valide argumenten en onderzoeken zien langskomen.
Dan heb je niet goed gelezen. Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60986899
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan heb je niet goed gelezen. Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Nogmaals kinderen zijn niet schadelijk voor mensen die ze niet hebben en wat betreft de vergelijking met auto's is al meerdere malen uitgelegd dat het niet haalbaar is om de auto en vrachtwagens te verbieden i.v.m. de enorme impact die dat heeft op de economie. Roken heeft die impact niet behalve dan voor die paar rook verslaafde die deze argumenten steeds weer oprakelen omdat ze niet meer overal hun sigaret mogen opsteken.
Geef toch gewoon eerlijk toe dat al de argumenten die aangehaald worden door de rokers in dit forum maar op 1 ding aankomen:

ik mag geen sigaret meer opsteken wanneer en waar ik dat wil
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 17:55:40 #45
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_60987048
kinderen verbieden telkens als je denkt dat hij geen debielere vergelijking tevoorschijn kan halen blijft ie je verbazen
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:02:30 #46
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60987210
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:55 schreef Qwea het volgende:
kinderen verbieden telkens als je denkt dat hij geen debielere vergelijking tevoorschijn kan halen blijft ie je verbazen
Ik gebruik anti-rokers argumenten. Dat jij het daarom verbieden van zaken geen goed idee vind geeft aan hoe slecht die argumenten zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 18:52:14 #47
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60988255
trouwens er zijn zgn kinderverboden; kinderen zijn niet toegestaan in seksclubs, kinderen onder de 16 mogen niet naar bepaalde films, kinderen mogen in pretparken onder een bepaalde leeftijd/lengte niet in attracties, kinderen mogenniet naar casino's, kinderen onder de 16 mogen niet naar de kroeg...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:21:45 #48
3542 Gia
User under construction
pi_60989024
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Roken is NIET verboden. Tenminste niet overal. Auto's en kinderen mogen toch ook niet overal komen.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:25:01 #49
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60989108
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:21 schreef Gia het volgende:

[..]

Roken is NIET verboden. Tenminste niet overal. Auto's en kinderen mogen toch ook niet overal komen.
Aangezien auto's de atmosfeer vervuilen krijg jij ook in je auto luwe binnenstad gewoon longkanker.

Maar ik ben blij dat we het over kinderen eens zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:31:41 #50
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60989291
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:25 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Aangezien auto's de atmosfeer vervuilen krijg jij ook in je auto luwe binnenstad gewoon longkanker.
En dan nog beweren dat het inademen van rook binnen een ruimte niet schadelijk zou zijn....
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:39:28 #51
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60989515
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 17:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan heb je niet goed gelezen. Als je met dezelfde argumenten auto's en kinderen wilt verbieden schreeuwen ze moord en brand "Jamaar vrije keuze, jamaar economie"
Je vergelijkt alleen iedere keer dingen die NIETS met de horeca te maken hebben.

- Er is al een verbod op het gebruik van verbrandingsmotoren binnen een gebouw, inclusief de horeca, vanwege de te hoge concentratie koolmonoxide die een verbrandingsmotor afgeeft. Garages moeten ook een afzuigslang hebben voor motoren als de garagedeuren dicht zijn.

- Ik heb geen enkel probleem met bijvoorbeeld een GSM verbod in de horeca omdat ik niet vraag om al die beltoontjes, "waar ben jij nu" gesprekken, en eventuele straling. Met 30 GSM's in 1 ruimte is de overlast natuurlijk groter dan iemand die op straat voorbij loopt met een telefoon. Hetzelfde met een sigaret.

- Er is al een verbod op kinderen in bepaalde horeca. De meeste kroegen en cafe's kom je niet in onder de 16, sommigen niet onder de 18 of 21.

En wat de rokers vooral niet schijnen te begrijpen is dat roken helemaal niet wordt verboden, alleen het aantal lokaties waar het mag wordt verder beperkt. Auto's zijn ook niet overal toegestaan, en je mag ze ook lang niet overal zomaar parkeren.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:46:02 #52
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60989736
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:39 schreef maartena het volgende:

Auto's zijn ook niet overal toegestaan,
Maar ze vervuilen wel overal de lucht zodat iedereen longkanker krijgt. Dan heb ik auto's liever in een auto-kroeg zodat ik zelf kan kiezen of ik er last van heb of niet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 19:48:08 #53
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60989795
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:31 schreef maartena het volgende:

[..]

En dan nog beweren dat het inademen van rook binnen een ruimte niet schadelijk zou zijn....
Iig niet voor de mensen buiten die ruimte.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:33:43 #54
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60991152
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan heb ik auto's liever in een auto-kroeg zodat ik zelf kan kiezen of ik er last van heb of niet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 20:52:45 #55
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60991724
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:33 schreef maartena het volgende:

[..]

Probeer daar maar eens een speld tussen te krijgen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_60992197
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Maar ze vervuilen wel overal de lucht zodat iedereen longkanker krijgt. Dan heb ik auto's liever in een auto-kroeg zodat ik zelf kan kiezen of ik er last van heb of niet.
Eeuh hoe zie je dat voor je met zeg een vrachtwagen die je supermarkt moet bevoorraden?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:12:22 #57
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60992266
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Probeer daar maar eens een speld tussen te krijgen.
Ja, een "auto-kroeg" voor auto's is een fantastisch argument..... dat is toch niet meer serieus te nemen?
Je doet de intelligentie van de gemiddelde roker geen eer aan met dat soort opmerkingen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:12:26 #58
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60992269
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:09 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Eeuh hoe zie je dat voor je met zeg een vrachtwagen die je supermarkt moet bevoorraden?
Dat doe je lekker met een electrische auto. Maar door rokers buiten te laten roken hebben alleen maar meer mensen er last van.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:14:05 #59
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60992307
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:09 schreef fruityloop het volgende:
Eeuh hoe zie je dat voor je met zeg een vrachtwagen die je supermarkt moet bevoorraden?
Sterker nog.... zonder auto's en dieselmotoren in schepen, ook geen tabaksvervoer, en geen sigaretten bevoorrading. De hoeveelheid tabak die we in de 20e eeuw als massa-verslaving zijn gaan gebruiken krijg je met geen mogelijkheid aangesleept met zeilschepen.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:15:06 #60
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60992325
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:12 schreef maartena het volgende:

[..]

Ja, een "auto-kroeg" voor auto's is een fantastisch argument..... dat is toch niet meer serieus te nemen?
Je doet de intelligentie van de gemiddelde roker geen eer aan met dat soort opmerkingen.
Jij wilt zo veel mogelijk troep in de lucht zodat iedereen ziek word?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:16:44 #61
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60992374
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:14 schreef maartena het volgende:

[..]

Sterker nog.... zonder auto's en dieselmotoren in schepen, ook geen tabaksvervoer, en geen sigaretten bevoorrading. De hoeveelheid tabak die we in de 20e eeuw als massa-verslaving zijn gaan gebruiken krijg je met geen mogelijkheid aangesleept met zeilschepen.
Met tabak kan je ook veel geld verdienen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:17:19 #62
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60992393
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Jij wilt zo veel mogelijk troep in de lucht zodat iedereen ziek word?
Dat zeg ik niet. En nee, we moeten ook werken naar een vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer, maar het verbieden van auto's is niet echt een realistische oplossing. De onderbouwing daarvoor zul je waarschijnlijk hebben overgeslagen, gezien jouw lees-reputatie.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:29:46 #63
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60992773
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:17 schreef maartena het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet. En nee, we moeten ook werken naar een vermindering van de uitstoot van schadelijke stoffen in de atmosfeer, maar het verbieden van auto's is niet echt een realistische oplossing. De onderbouwing daarvoor zul je waarschijnlijk hebben overgeslagen, gezien jouw lees-reputatie.
Het verbieden an auto's is eel realistischer dan het verbieden van roken. En qua gezondheid scheelt dat veel wel. Je redeneert hypocriet.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:54:48 #64
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60993541
auto's verbieden? dan stort de economie in pipo
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 21:57:57 #65
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60993623
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:54 schreef MikeyMo het volgende:
auto's verbieden? dan stort de economie in pipo
Welnee, we verzinnen alternatieven. Net als de horeca nu met een beetje creativiteit....

maak het zelf maar af, anti-roker.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:21:12 #66
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60994288
iedereen in de trein hoppetee, het spoor loopt nu al vol
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:26:24 #67
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60994454
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:21 schreef MikeyMo het volgende:
iedereen in de trein hoppetee, het spoor loopt nu al vol
Lopen, fietsen. Auto's zijn nergens voor nodig.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:37:54 #68
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60994729
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Lopen, fietsen. Auto's zijn nergens voor nodig.
op de fiets van den helder naar amsterdam
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:41:32 #69
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60994836
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:37 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

op de fiets van den helder naar amsterdam
Dat is gezond. En kost geen kostbare olie. En de lucht blijft schoon. Ik zie geen enkel probleem om auto's te verbieden. De autoverslaafden kunnen best even afkicken voor de goede zaak.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:43:52 #70
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60994925
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het verbieden an auto's is veel realistischer dan het verbieden van roken. En qua gezondheid scheelt dat veel wel.
Ik heb ook geen problemen met het verbieden van (vervuilende) auto's, en we zijn ook hard op weg dat mogelijk te maken. Door nieuwe technieken denk ik dat we over 30 jaar een heel stuk minder vervuilende auto's op de weg hebben, en over 50 jaar denk ik dat we alleen nog maar de "klassiekers" (wat tegen die tijd dan ook een klassieker is) die nog echt draaien op het verbanden van benzine. Het kost alleen tijd, maar het zit in de pijpleiding....

En inderdaad, dat scheelt ook qua gezondheid. Je hoort mij ook echt niet beweren dat uitlaatgassen NIET schadelijk zijn, want dat zijn ze wel degelijk.
quote:
Je redeneert hypocriet.
Hypocriet is onderhand een niets-zeggend toverwoordje van je geworden. Zeker gezien je het verschil tussen een verbod op auto's en het rookverbod in de horeca niet begrijpt. Roken wordt nog steeds NIET verboden, en toch blijf je roepen om de vreemdste verboden.... je wil nu al religies gaan verbieden, vervolgens ook kinderen, dan heb je het ineens over een "auto-kroeg" ( ) voor hen die een auto willen starten.... en dat allemaal omdat je geen sigaret kan roken waar jij het wil?

Nogmaals: Roken wordt niet verboden, alleen het aantal plaatsen waar het mag word verminderd. Tegelijkertijd zijn we ook allerhande beperkingen aan het opleggen aan het gebruik van auto's, dus wat die twee slechte zaken betreft zitten we eigen redelijk op dezelfde lijn. Over een paar jaar worden nieuwe emissie-wetgevingen ingevoerd, moeten motoren aan NOG strengere voorwaarden voldoen....etc.

En om nou iedere keer de "Ja maar DIT wordt ook niet verboden" kaart te spelen, waar DIT kan vervangen worden voor weer iets nieuws wat je wil verbieden.....is ook overbodig. Niemand hier wil roken totaal verbieden, jij zegt zelf tegen verboden in het algemeen te zijn, maar je bent wel een van de weinigen die met allerlei nieuwe verboden komt, en het dan hypocriet noemt dat die niet zijn ingevoerd, en het roken in de horeca wel.

Roken wordt NIET verboden.
Auto's worden NIET verboden.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:52:50 #71
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60995204
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 21:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Welnee, we verzinnen alternatieven.
Dat zijn we toch allang aan het doen? Het rookverbod is ook niet 1-2-3 ingevoerd, de oudste rookverboden dateren al van de jaren 60 (en dan laat ik de logische rookveboden bij brandbare stoffen die nog veel ouder zijn even buiten beschouwing), en pas bijna 50 jaar later wordt het rookverbod in de horeca ingevoerd, en nog steeds rookt 25% van de bevolking en kun je overal in de openlucht roken.

Het duurt ook gewoon tijd om alternatieven voor de auto in te voeren.... meer OV aanleggen, schone auto's, zeer snelle internetverbindingen voor fatsoenlijk telewerken, andere werktijden om files (en dus meer verbranding van benzine) te voorkomen, etc, etc..... we hebben de afgelopen 20 jaar een goede start gemaakt met de katalysator, roetfilter, en loodvrije benzine en de komende 30 jaar maken we het karwij af.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  woensdag 20 augustus 2008 @ 22:59:43 #72
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_60995436
ach ja maarten, waarom doe je de moeite nog
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  woensdag 20 augustus 2008 @ 23:31:27 #73
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60996295
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 22:59 schreef MikeyMo het volgende:
ach ja maarten, waarom doe je de moeite nog
De enige manier om dit soort wetgeving erdoor te krijgen is propaganda en indoctrinatie.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:14:49 #74
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_60997308
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 19:39 schreef maartena het volgende:

[..]

- Er is al een verbod op het gebruik van verbrandingsmotoren binnen een gebouw, inclusief de horeca, vanwege de te hoge concentratie koolmonoxide die een verbrandingsmotor afgeeft. Garages moeten ook een afzuigslang hebben voor motoren als de garagedeuren dicht zijn.

Een auto heeft een uitstoot die ongeveer een factor 10 lager ligt dan sigaretten. Sterker nog, als een auto zoveel CO zou uitstoten als een sigaret dan zou hij niet door de APK keuring heenkomen.

bron
Life is what you make it.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 00:41:00 #75
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_60997841
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 23:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De enige manier om dit soort wetgeving erdoor te krijgen is propaganda en indoctrinatie.
En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt..... en dat in vrije landen waar volop gedemonstreerd mag worden!

Overigens gaat de Rokerspartij, nu beter bekend als de Partij tegen betutteling op 11 Oktober demonstreren op het Plein in Den Haag.

Als slechts 1% van de rokers zou komen opdagen (25% rokers = 4 miljoen), dan zal het plein volstaan met 40.000 rokers die tegen het rookverbod zijn.

Mijn gok? Ze halen de 400 niet eens.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 02:15:27 #76
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60999078
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:41 schreef maartena het volgende:

[..]

En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt..... en dat in vrije landen waar volop gedemonstreerd mag worden!
Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 06:26:33 #77
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61000274
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.
Jawel. Ze klopten alleen bij de verkeerde persoon aan de voordeur.

Verder weer een zinloze vergelijking.... Je wordt steeds creatiever met dingen er bij halen die niets met het rookverbod te maken hebben.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 08:04:55 #78
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61000673
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.
ja, je bent echt JohnDope de tweede geworden. bravo, nooit gedacht dat iemand dat zou kunnen presteren.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_61001184
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 02:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik kan me nog iets herinneren over massavernietigingswapens. Dat was ook niet waar.
Welles, ze hebben gifgasgranaten gevonden, en die worden in algemeen ook als massavernietigingswapens gezien in de internationale politiek, maar vergelijk je nou sigarettenrook met massavernietigingswapens?

Overigens heb je wel een punt, Zyklon B, waar veel joden mee vergast werden, bevat oa cynanide in de vorm van blauwzuur, en 3x raden wat er ook in sigarettenrook zit?
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:12:27 #80
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61002527
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 06:26 schreef maartena het volgende:

[..]

Jawel. Ze klopten alleen bij de verkeerde persoon aan de voordeur.

Verder weer een zinloze vergelijking.... Je wordt steeds creatiever met dingen er bij halen die niets met het rookverbod te maken hebben.
Er word op grote schaal propaganda bedreven voor vanalles en nog wat. Daar lul je niet omheen, propagandist.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:13:47 #81
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61002554
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 08:53 schreef fruityloop het volgende:

maar vergelijk je nou sigarettenrook met massavernietigingswapens?
Lezen.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:41 schreef maartena het volgende:

[..]

En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt.....
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 10:25:48 #82
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61002842
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 00:41 schreef maartena het volgende:
En natuurlijk is de gehele westerse wereld, en grote delen van de niet-westerse wereld geïndoctrineerd door deze massapropaganda waar niets van klopt..... en dat in vrije landen waar volop gedemonstreerd mag worden!
Als je de studies van de WHO mag geloven, iets waar de gehele westerse wereld normaal achteraan huppelt, dan is het inderdaad propaganda. In die onderzoeken staat namelijk dat meeroken (waar deze wetten voor zijn ingevoerd) geen significant aantoonbaar effect hebben op de gezondheid.

Het zijn de doelgerichte propagandaonderzoeken van de kankerindustrie die die dingen beweren.
Carpe Libertatem
pi_61003070
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:25 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Als je de studies van de WHO mag geloven, iets waar de gehele westerse wereld normaal achteraan huppelt, dan is het inderdaad propaganda. In die onderzoeken staat namelijk dat meeroken (waar deze wetten voor zijn ingevoerd) geen significant aantoonbaar effect hebben op de gezondheid.

Het zijn de doelgerichte propagandaonderzoeken van de kankerindustrie die die dingen beweren.
Ok, schuiven we dat allemaal even aan de kant (alhoewel ik het er niet mee eens ben en het RIVM ook niet), blijft over dat het ook gewoon stinkt, en dat al die rond slingerende peuken op straat en voor de kroegen vies zijn.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 10:47:06 #84
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61003361
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:35 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Ok, schuiven we dat allemaal even aan de kant (alhoewel ik het er niet mee eens ben en het RIVM ook niet), blijft over dat het ook gewoon stinkt, en dat al die rond slingerende peuken op straat en voor de kroegen vies zijn.
Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 11:13:37 #85
79166 Qwea
#teampindakaas #viesdik
pi_61003983
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?
kan niet, rookvrije werkplek enzo
-||||-----||||- Iron and me, we're meant to be -||||-----||||-
pi_61004620
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?
Nee, die viespeuken moeten gewoon netjes die dingen uitdrukken en weggooien ipv blind weg te gooien. Sommigen zijn net koeien, waar ze staan schijten ze..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:27:18 #87
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61005764
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:42 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Nee, die viespeuken moeten gewoon netjes die dingen uitdrukken en weggooien ipv blind weg te gooien. Sommigen zijn net koeien, waar ze staan schijten ze..
Koeien staan daarom ook vaak in de stal. Rookverbod dus opheffen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:29:46 #88
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61005820
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 11:13 schreef Qwea het volgende:

[..]

kan niet, rookvrije werkplek enzo
Dan schaffen we dat ook af. Aangezien alle klanten en personeel zelf roken kunnen we daar best de wet voor veranderen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:39:25 #89
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_61006058
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 10:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan moet je dus mensen juist binnen laten roken. Rookverbod in de horeca afschaffen?
Je geeft gewoon toe dat rokers vieze, asociale mensen zijndie niet eens hun puik in een vuilnisbak kunnen gooien, en als antwoord erop wil je het rookverbod afschaffen. Echt, per post die je maakt over het rookverbod maak je jezelf belachelijker. Stop nou maar met posten over het rookverbod, het gaat heus niet weg door jouw posts en je bespaart jezelf de vernederingen die je jezelf nu aandoet.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 12:42:31 #90
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61006130
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Je geeft gewoon toe dat rokers vieze, asociale mensen zijndie niet eens hun puik in een vuilnisbak kunnen gooien, en als antwoord erop wil je het rookverbod afschaffen. Echt, per post die je maakt over het rookverbod maak je jezelf belachelijker.
We zijn het er dus over eens dat de argumenten van de anti-rokers belachelijk zijn.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 13:10:03 #91
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61007044
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:39 schreef ethiraseth het volgende:
Je geeft gewoon toe dat rokers vieze, asociale mensen zijndie niet eens hun puik in een vuilnisbak kunnen gooien, en als antwoord erop wil je het rookverbod afschaffen. Echt, per post die je maakt over het rookverbod maak je jezelf belachelijker. Stop nou maar met posten over het rookverbod, het gaat heus niet weg door jouw posts en je bespaart jezelf de vernederingen die je jezelf nu aandoet.
Het juist de anti-rokers die asociale mensen zijn. Zij dwingen immers met een dictactuur van de meerderheid mensen een legaal product niet te gebruiken op plekken waar ze zelf niet eens komen en zijn te lui om een concept van rookvrije kroegen op te zetten, waar dus geen dwang bij nodig is.

Een kroeg is geen openbare gelegenheid waar je moet komen. Verbieden en een rookvrije werkplicht opleggen is dus onzinnig en met name heel erg asociaal.

Buiten dat zien de "het stinkt"-mensen niet eens dat de volgende pariavorming allang bezig is met vet.

Ik plak hem maar weer eens:
quote:
First they put away the dealers,
keep our kids safe and off the street.
Then they put away the prostitutes,
keep married men cloistered at home.
Then they shooed away the bums,
then they beat and bashed the queers,
turned away asylum-seekers,
fed us suspicions and fears.
We didn't raise our voice,
we didn't make a fuss.
It's funny there was no one left to notice
when they came for us.
Carpe Libertatem
pi_61007132
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 12:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dan schaffen we dat ook af. Aangezien alle klanten en personeel zelf roken kunnen we daar best de wet voor veranderen.
Fout, ongeveer 25% van de volwassenen in Nederland rookt dacht ik, en dat zijn lang niet allemaal horeca medewerkers, en al helemaal niet alle gasten van de horeca. Maar goed, keep on dreaming.. Als je ooit wakker wordt zal je er achter komen dat de rookvrije werkplek in de horeca een feit is, en de rokers zich maar hebben aan te passen...
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 13:14:38 #93
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61007205
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:12 schreef fruityloop het volgende:
en de rokers zich maar hebben aan te passen...
He, ja, lekker dwingen mensen niet te roken in kroegen waar je zelf niet komt. Voel je je wel lekker?
Carpe Libertatem
pi_61007799
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:10 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het juist de anti-rokers die asociale mensen zijn. Zij dwingen immers met een dictactuur van de meerderheid mensen een legaal product niet te gebruiken op plekken waar ze zelf niet eens komen en zijn te lui om een concept van rookvrije kroegen op te zetten, waar dus geen dwang bij nodig is.

Een kroeg is geen openbare gelegenheid waar je moet komen. Verbieden en een rookvrije werkplicht opleggen is dus onzinnig en met name heel erg asociaal.

Buiten dat zien de "het stinkt"-mensen niet eens dat de volgende pariavorming allang bezig is met vet.

Ik plak hem maar weer eens:
[..]


Dictatuur van de meerderheid? Je bedoelt een democratie, in een dictatuur worden dingen door een elitaire minderheid afgedwongen, vaak met behulp van geweld/intimidatie.. De meerderheid van de Nederlanders is voor een rookvrije werkplek, dat is toch erg moeilijk te rijmen met een dictatuur lijkt me.

Een kroeg is inderdaad privé eigendom, maar door de horeca bestemming geldt dat je zonder goede reden niemand de deur mag wijzen, anders is het discriminatie. Dat laatste zou m.i. ook opgaan als je bijvoorbeeld als eis stelt dat iemand moet roken om er te mogen werken, en dit ook moet blijven doen. Daar maakt de 1e de beste rechter natuurlijk gehakt van..

Nee dan de stichting red de kleine horeca, die zijn lekker "sociaal" bezig. Hun raamposter met de tekst "Niet-rokers en astma patiënten waar blijven jullie? Wij gaan failliet!!" dat getuigd van bijzonder weinig inlevingsvermogen naar (mogelijke) klanten. Niet-rokers gooien geen peuken op straat, laten wildvreemden geen kankerverwekkende stoffen ed inademen en branden geen gaten in kleding als je langs ze loopt in een drukke kroeg..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61007848
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:14 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

He, ja, lekker dwingen mensen niet te roken in kroegen waar je zelf niet komt. Voel je je wel lekker?
Ik voel me een stuk lekkerder nu ik niet meer met brandende ogen van de rook uit een kroeg kom , dankje voor je bezorgdheid. .
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61007970
quote:
Op woensdag 20 augustus 2008 20:32 schreef maartena het volgende:

[..]

Bron?
[..]

Het is alleen zo jammer dat je zo weinig hebt gelezen van mijn linkjes. - Tevens kun je bij alle universiteiten opvragen waar precies het geld voor dat onderzoek vandaan kwam, en bij een aantal onderzoeken staat het er zelfs bij en onderbouwd.
Laat maar zien dan. Mijn aanbod staat nog steeds ook al wilde je je er vanaf maken. Lees maar terug wat ik als bewijs aanneem, zo hoog zijn die eisen niet.
quote:
En heeft de tabaksindustrie geen miljarden om "stapels te produceren" dan? Het lijkt me dat juist zij gebaat zijn bij bewijs dat meeroken niet schadelijk is.
Ze leggen het sowieso af natuurlijk. Een niet roker levert de gezondheidsindustrie 60.000 euro meer op. Je kunt niet voor 60.000 euro aan tabak omzetten in je leven als je de beste sigaren laat staan. De tabaksindustrie weten dat ze die strijd toch gaan verliezen van het monsterverbond tussen en het veel grotere geld en de overhden.

De tabaksindustrie zal zich dus wel richten op landen waar risicovermijding niet het hoogste ideaal is en hopen dat de dictatuur van de veiligheidsmafia overwaait.
quote:
Intussen heeft zo goed als de hele EU een rookverbod ingevoerd muv van een paar oostblok landen die in de komende jaren wel volgen,
Eerst gebruik je het 'democratisch' argument van de meerderheid en dan kom je nu met de EU aanzetten. Het is één van beide.
quote:
Je zou toch denken dat er ERGENS een land is waarin een rechtszaak is aangespannen om aan te tonen dat het meeroken niet schadelijk is, en DUS het rookverbod totaal overbodig zou zijn.
Waarschijnlijk is het bestaan van Montesqieu aan je aandacht ontsnapt, maar in de meeste landen wordt het principe gehuldigd dat rechters uitsrpaak doen op basis van de wet. De wet wordt dan weer gemaakt door parlementen, daarvoor gelden allerlei formele vereisten, het vereiste dat het doel van de wet wordt gelegitimeerd door integere wetenschap bestaat doorgaans niet en de rechter kan daar zeker niet aan toetsen.

Dus dan moet het toevallig zo uitkomen dat er wel een eis op te gronden is. Dat is dus een keer gebeurd en toen heeft de rechter dus vastgesteld dat het wetenschappelijke fraude was. Ik wil dat best voor je opzoeken. Maar ik heb je al een keer voor jan lul aangegeven wat volgens mij wetenschappelijk bewijs is en wat niet omdat je de indruk wekte daarin geinteresseerd te zijn. Dat bleek niet het geval. Dus als ik dat voor je ga opzoeken, ga je daar dan wel wat mee doen of loop je weer een valse indruk te wekken en maak je je er dan weer met smoesjes vanaf?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:38:41 #97
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61008047
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:12 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Fout, ongeveer 25% van de volwassenen in Nederland rookt dacht ik, en dat zijn lang niet allemaal horeca medewerkers, en al helemaal niet alle gasten van de horeca. Maar goed, keep on dreaming.. Als je ooit wakker wordt zal je er achter komen dat de rookvrije werkplek in de horeca een feit is, en de rokers zich maar hebben aan te passen...
Gewoon die 25% bij elkaar stoppen, dan kunnen al die niet rokers gezamenlijk genieten van een enorme (succesvolle) niet-rook horeca cultuur. Geen enkele reden om roken in alle horeca te verbieden, je moet gewoon naar de juiste tenten gaan, net als met muziek. Je gaat toch niet werken/stappen in een kroeg waar je het niet leuk vind? Of zijn niet rokers zo dom?

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 21-08-2008 13:45:34 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:44:20 #98
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61008256
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:31 schreef fruityloop het volgende:


Een kroeg is inderdaad privé eigendom, maar door de horeca bestemming geldt dat je zonder goede reden niemand de deur mag wijzen, anders is het discriminatie. Dat laatste zou m.i. ook opgaan als je bijvoorbeeld als eis stelt dat iemand moet roken om er te mogen werken, en dit ook moet blijven doen. Daar maakt de 1e de beste rechter natuurlijk gehakt van..
Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers. Zo mag ik bij mijn werkgever geen bezwaar hebben tegen wissel diensten en zo zou je in een kroeg kunnen stellen dat er gerookt word en dat je daar dus geen moeite mee mag hebben. Of moet je verplicht een refo-kutje aannemen in een sexclub en vervolgens stoppen met sex in de tent om dat het kutje bezwaren heeft?

http://www.volkskrant.nl/(...)nt_terecht_afgewezen
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61008465
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Gewoon die 25% bij elkaar stoppen, dan kunnen al die niet rokers gezamenlijk genieten van een enorme (succesvolle0 niet-rook horeca cultuur. Geen enkele reden om roken in alle horeca te verbieden, je moet gewoon naar de juiste tenten gaan, net als met muziek. Je gaat toch niet werken/stappen in een kroeg waar je het niet leuk vind? Of zijn niet rokers zo dom?
Je mist wederom het feit dat het hier om een rookvrije werkplek gaat, niet een algemeen rookverbod. En zoals ik al aangaf, het aanname beleid van het personeel baseren op wel/niet roken nu en in de toekomst is discriminatie, en zal dus ook niet gaan werken. Ergo, als ik als niet-roker zou solliciteren bij een rokerskroeg met gelijkwaardige kwaliteiten t.o.v. de andere sollicitanten, zou ik aangenomen moeten worden (even er van uitgaand dat alle andere kwaliteiten verder gelijk zijn, wat in de praktijk natuurlijk veel genuanceerder is, maar het gaat even om het principe), en zou ik dus recht hebben op een rookvrije werkplek. Einde rokerskroeg...

Bovenstaande is wat gechargeerd, maar ik hoop dat je snapt wat ik bedoel, dat gaat in de praktijk nooit en te nimmer werken, de horeca heeft zeker 2 jaar de tijd gehad om met een oplossing te komen, en als zo'n constructie echt levensvatbaar was geweest waren er al wel wat van die kroegen geweest.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:56:29 #100
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61008861
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:49 schreef fruityloop het volgende:

dat gaat in de praktijk nooit en te nimmer werken,
Daar helpt slechte wetgeving ook niet aan. Drugs kan je ook niet verbieden. Dat proberen ze toch en het resultaat is een hoop criminaliteit, oorlogen, doden, corruptie en problemen. En nu verzinnen ze weer een slechte wet om de problemen nog groter te maken.

Het is ronduit dom. Dan kan je nog beter beginnen met roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61008947
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers. Zo mag ik bij mijn werkgever geen bezwaar hebben tegen wissel diensten en zo zou je in een kroeg kunnen stellen dat er gerookt word en dat je daar dus geen moeite mee mag hebben. Of moet je verplicht een refo-kutje aannemen in een sexclub en vervolgens stoppen met sex in de tent om dat het kutje bezwaren heeft?

http://www.volkskrant.nl/(...)nt_terecht_afgewezen
Daar heb je wel gelijk in, maar iemand verplichten om moedwillig iets ongezonds te doen of goed te keuren (roken of meeroken in dit geval) om een baan te krijgen, is natuurlijk zwaar discriminatoir, en zal dus door de 1e de beste anti-rook nazi middels een proefproces finaal aan flarden geschoten worden.

Dat besluit gaat over het feit dat hij voor die functie veel interactie zou hebben met allerlei mensen, en dat hij daardoor die functie niet goed uit zou kunnen oefenen, als hij van een minder orthodoxe stroming zou zijn, had hij die baan waarschijnlijk wel gewoon gekregen. Helaas is een beetje sigarettenrook nog steeds ongezond, en heb je er nog steeds last van. Beetje appels met peren vergelijken..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 13:58:45 #102
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61009001
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers. Zo mag ik bij mijn werkgever geen bezwaar hebben tegen wissel diensten en zo zou je in een kroeg kunnen stellen dat er gerookt word en dat je daar dus geen moeite mee mag hebben. Of moet je verplicht een refo-kutje aannemen in een sexclub en vervolgens stoppen met sex in de tent om dat het kutje bezwaren heeft?

http://www.volkskrant.nl/(...)nt_terecht_afgewezen
Je mag als bouwbedrijf ook niet van je werknemers eisen dat ze een contract ondertekenen waarbij geen bezwaar op het onbeschermd omgaan met asbest in staat. Dan breng je de gezondheid van je werknemers willens en wetens in gevaar, en daar zijn gelukkig dan ook regels voor. Net zoals er nu regels zijn omtrend het roken op de werkplek.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
pi_61009497
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:56 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Daar helpt slechte wetgeving ook niet aan. Drugs kan je ook niet verbieden. Dat proberen ze toch en het resultaat is een hoop criminaliteit, oorlogen, doden, corruptie en problemen. En nu verzinnen ze weer een slechte wet om de problemen nog groter te maken.

Het is ronduit dom. Dan kan je nog beter beginnen met roken.
De rokers steken de bolknakken aan, en beginnen een guerrilla?

En voor de zoveelste keer, het roken an sich is niet verboden, alleen op plekken waar mensen werken, iets wat al jaren zo is op kantoren en in openbare gelegenheden. En ondanks de extra tijd om zelf met een oplossing te komen, heeft de horeca op een enkeling na geen enkel initiatief hiervoor ontplooit? Feit is dat de horeca en hun rokende klanten het er op aan hebben laten komen, en nu niet op de blaren willen zitten, maar met allerlei drogredenen proberen om er onder uit te komen.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61009536
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar iemand verplichten om moedwillig iets ongezonds te doen of goed te keuren (roken of meeroken in dit geval) om een baan te krijgen, is natuurlijk zwaar discriminatoir, en zal dus door de 1e de beste anti-rook nazi middels een proefproces finaal aan flarden geschoten worden.
Dan hebben werkgevers van stratenmakers, pompbediendes en wegwerkers een groot probleem. En alle bedrijven die hun personeel in nachtdiensten laten werken, want dat is ook niet gezond. Hard werken in het algemeen zelfs niet.

Ik ben het op hoofdlijn wel eens met het recht op de rookvrije werkplek. Het idee dat werk geen risico's met zich mee zou mogen brengen is van elke realiteitszin gespeend.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 14:16:43 #105
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_61009768
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dan hebben werkgevers van stratenmakers, pompbediendes en wegwerkers een groot probleem. En alle bedrijven die hun personeel in nachtdiensten laten werken, want dat is ook niet gezond. Hard werken in het algemeen zelfs niet.
Het gaat dan ook over vermijdbare risico's.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 14:21:02 #106
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61009909
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:08 schreef fruityloop het volgende:
En ondanks de extra tijd om zelf met een oplossing te komen, heeft de horeca op een enkeling na geen enkel initiatief hiervoor ontplooit?
Er is diverse rookvrije horeca geweest voor het verbod. Guess what, ze gingen stuk voor stuk failliet.
quote:
Feit is dat de horeca en hun rokende klanten het er op aan hebben laten komen, en nu niet op de blaren willen zitten, maar met allerlei drogredenen proberen om er onder uit te komen.
Het is met drogredenen ingevoerd. Recht op een rookvrije werkplek impliceert een keuze. Die is er niet. Een horecaondernemer zonder personeel mag niet roken, maar wordt gedwongen voor zichzelf een rookvrije werkplek te hebben terwijl hij zelf rookt. Hij valt geen ander personeel ermee lastig en zijn bezoekers hebben een keuze om er wel of niet te komen.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 14:22:40 #107
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61009954
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:44 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Nee hoor, je kan als werkgever eisen stellen aan je werknemers.
De horecaondernemer mag ook allerlei eisen stellen aan haar bezoekers. Ookal gaat het daar natuurlijk niet om, want dat is nooit de invoerreden geweest.
Carpe Libertatem
pi_61009962
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:16 schreef DionysuZ het volgende:
Het gaat dan ook over vermijdbare risico's.
Nachtdiensten zijn ook een vermijdbaar risico. Het kost wel geld omdat te vermijden, maar ja, dat is in de horeca niet anders.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_61010656
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:21 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Er is diverse rookvrije horeca geweest voor het verbod. Guess what, ze gingen stuk voor stuk failliet.
[..]

Het is met drogredenen ingevoerd. Recht op een rookvrije werkplek impliceert een keuze. Die is er niet. Een horecaondernemer zonder personeel mag niet roken, maar wordt gedwongen voor zichzelf een rookvrije werkplek te hebben terwijl hij zelf rookt. Hij valt geen ander personeel ermee lastig en zijn bezoekers hebben een keuze om er wel of niet te komen.
Niet als het om een lokale dorpskroeg gaat, en er dus geen reëel alternatief is als je een biertje wil drinken in de kroeg, ik denk dat die kroeg dan ook niet echt een florissante toekomst tegemoet gaat.

Feit is dat door het jarenlang roken in kroegen er een wat vertekend beeld is ontstaan, aangezien je daar een disproportioneel groot aantal rokers aan zal treffen, daar er voor niet-rokers als enige alternatief tot voor kort alleen het niet naar de kroeg gaan was. Dit zal langzaamaan recht getrokken worden, maar het lijkt me logisch dat nu niet ineens alle niet-rokers en-masse de kroeg in duiken.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:02:19 #110
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61012721
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in, maar iemand verplichten om moedwillig iets ongezonds te doen of goed te keuren (roken of meeroken in dit geval) om een baan te krijgen, is natuurlijk zwaar discriminatoir, en zal dus door de 1e de beste anti-rook nazi middels een proefproces finaal aan flarden geschoten worden.
Het is niet discriminatoir omdat die regels voor alle werknemers gelden. Het zou wat anders zijn als alleen vrouwen moesten meeroken.
quote:


Dat besluit gaat over het feit dat hij voor die functie veel interactie zou hebben met allerlei mensen, en dat hij daardoor die functie niet goed uit zou kunnen oefenen, als hij van een minder orthodoxe stroming zou zijn, had hij die baan waarschijnlijk wel gewoon gekregen. Helaas is een beetje sigarettenrook nog steeds ongezond, en heb je er nog steeds last van. Beetje appels met peren vergelijken..
Veel mensen in de horeca (bezoekers en werknemers) roken en zouden daar graag mee door willen gaan. Je kan net zo goed geloofuitingen in de kerk verbieden omdat de werknemers recht hebben op een werkomgeving die vrij is van geloofsuitingen. (hé, rokerskerk!)

Het blijft een inbreuk op de vrije keuze van mensen om zelf te bepalen hoe ze uit willen gaan en hoe ze hun werk willen doen (nu mag je het recht op een rook-vrije werkomgeving niet weigeren, dat betekend minder vrijheid) omdat sommige mensen heel principieel een punt willen maken en van wetten misbruik maken om een gewoonte waar ze zelf geen behoefte aan hebben terug te dringen. De anti-rokers kunnen op andere manieren horeca waar niet gerookt word stimuleren zonder anderen in hun vrijheid te beperken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:05:02 #111
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61012789
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:58 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Je mag als bouwbedrijf ook niet van je werknemers eisen dat ze een contract ondertekenen waarbij geen bezwaar op het onbeschermd omgaan met asbest in staat. Dan breng je de gezondheid van je werknemers willens en wetens in gevaar, en daar zijn gelukkig dan ook regels voor. Net zoals er nu regels zijn omtrend het roken op de werkplek.
Maar er word geen accijns geheven op asbest.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:08:43 #112
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61012896
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:08 schreef fruityloop het volgende:

[..]

De rokers steken de bolknakken aan, en beginnen een guerrilla?
Er word gewoon gerookt in de horeca, hoor. En er zijn al gevallen geweest van mishandeling vanwege het rookverbod, of heb je niet goed opgelet?
quote:


En voor de zoveelste keer, het roken an sich is niet verboden, alleen op plekken waar mensen werken, iets wat al jaren zo is op kantoren en in openbare gelegenheden. En ondanks de extra tijd om zelf met een oplossing te komen, heeft de horeca op een enkeling na geen enkel initiatief hiervoor ontplooit? Feit is dat de horeca en hun rokende klanten het er op aan hebben laten komen, en nu niet op de blaren willen zitten, maar met allerlei drogredenen proberen om er onder uit te komen.
De niet-rokers hebben al eeuwen de kans gehad om niet-rook horeca op te richten als ze dat zo belangrijk hadden gevonden, maar het lukt ze niet. Dan moet je je verlies nemen en niet normale mensen gaan onderdrukken. Als ik en mijn kroegbaas willen roken hebben mensen die toch niet in mijn kroeg komen daar niets over te zeggen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:10:33 #113
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61012962
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:16 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Het gaat dan ook over vermijdbare risico's.
De risico's van auto's kan je heel goed vermijden. Gewoon verbieden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:13:02 #114
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61013052
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef fruityloop het volgende:


Feit is dat door de anti-rook maffia er een wat vertekend beeld is ontstaan,
Alsof mensen die nooit uit gaan voor anderen kunnen bepalen hoe ze hun vrije tijd doorbrengen. Pure terreur. Laten die mensen een hobby zoeken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61013068
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 14:43 schreef fruityloop het volgende:


Feit is dat door het jarenlang roken in kroegen er een wat vertekend beeld is ontstaan, aangezien je daar een disproportioneel groot aantal rokers aan zal treffen, daar er voor niet-rokers als enige alternatief tot voor kort alleen het niet naar de kroeg gaan was.
Ze konden ook in die lege tent gaan zitten waar een rookverbod gold. Ik ben wel met je eens dat het zo is gegroeid en ik ben er ook helemaal niet tegen dat je dáár dan maatregelen op neemt.
quote:
Dit zal langzaamaan recht getrokken worden, maar het lijkt me logisch dat nu niet ineens alle niet-rokers en-masse de kroeg in duiken.
Roken is ook typisch zo'n gewoonte van mensen die graag praten en drinken en niet teveel om hun gezondheid geven. Mensen die heel erg met hun gezondheid bezig zijn, komen sowieso weinig in de kroeg want drinken is niet gezond. We moeten niet doen alsof roken gelijkmatig verdeeld is onder alle types mensen. Het is voornamellijk een bepaald slag volk dat rookt, en dat slag volk is niet helemaal toevallig hetzelfde slag volk wat de horeca van vaste klandizie voorziet.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 16:50:55 #116
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61014208
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Roken is ook typisch zo'n gewoonte van mensen die graag praten en drinken en niet teveel om hun gezondheid geven. Mensen die heel erg met hun gezondheid bezig zijn, komen sowieso weinig in de kroeg want drinken is niet gezond. We moeten niet doen alsof roken gelijkmatig verdeeld is onder alle types mensen. Het is voornamellijk een bepaald slag volk dat rookt, en dat slag volk is niet helemaal toevallig hetzelfde slag volk wat de horeca van vaste klandizie voorziet.
Maar je zou ook het argument kunnen maken dat het tijd nodig heeft. In 2004 en 2005 gingen er in Ierland meer pubs failliet, net als in California in 1999 en 2000, maar in beide landen is dat recht getrokken en komen mensen uiteindelijk weer naar de kroeg. Of dat hetzelfde soort "slag" mensen zijn weet ik niet, maar een kroeg moet over de jaren heen ook nieuwe stamgasten aantrekken natuurlijk, want de ouden van dagen blijven ook nieuw eeuwig leven.

Ik zie dus hier in California dat het nog steeds stikt van de kleine kroegjes, barretjes, en andere drankhuizen, en die lopen niet op de spaarcentjes van de eigenaar omdat er al 10 jaar niemand meer komt. E zoals ik ook al eerder aangaf, ik werk dagelijks met twee rokers en die rookten ook al tijdens het rookverbod. Beiden vonden het enorm vervelend iedere keer naar buiten te moeten in 1998, en beiden gaan nog steeds naar de kroeg, maar gaan nu naar binnen en blijven daar gewoon een tijd zitten omdat de sigaret niet nodig bleek. In plaats van om de 30 minuten naar buiten zoals ze in het begin deden, gaan ze nu eens in de anderhalf uur ofzo, om toch even dat peukje te roken.

En je ziet hier ondanks het veel betere weer ook niet horden rokers buiten staan, in de eerste anderhalf jaar van het rookverbod nog wel. (in 1998 kwam ik voor het eerst voor langere tijd in California, in 2002 woonde ik er permanent) Kortom: men went eraan, en men gaat gewoon door met plezier hebben.

Ik zie ook niet in waarom dat in Nederland niet zou kunnen. Het eerste jaar loopt iedereen te klagen, maar zelfs in Ierland waar het naar de pub gaan bij de cultuur hoort zie je nu zelfs onder het merendeel van de rokers men voorstander is van het rookverbod.

Wees blij dat er in Nederland wettelijke alternatieven worden geboden, inclusief de mogelijkheid een kroeg te openen met zelfbediening in 75% van het gebouw, want in California en Ierland is er geen enkele mogelijkheid tot rookruimtes.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:00:08 #117
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61015964
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar je zou ook het argument kunnen maken dat het tijd nodig heeft.
Maar het hoeft geen tijd nodig te hebben. Het rook verbod is voor heel veel mensen geen gewenste situatie. Een dictatuur went ook vast op den duur maar dat is geen argument om het in te voeren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:08:33 #118
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61016111
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:00 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Maar het hoeft geen tijd nodig te hebben. Het rook verbod is voor heel veel mensen geen gewenste situatie. Een dictatuur went ook vast op den duur maar dat is geen argument om het in te voeren.
Gelukkig wonen we in een vrije democratie, en kun je middels politiek en demonstratie je wens kenbaar maken.

Op Zaterdag 11 Oktober protesteert de Partij tegen de Betutteling op het Plein in Den Haag. Ik zou zeggen: Doe er je voordeel mee, en protesteer TEGEN het rookverbod.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:20:25 #119
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61016302
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:08 schreef maartena het volgende:

[..]

Gelukkig wonen we in een vrije democratie, en kun je middels politiek en demonstratie je wens kenbaar maken.

Op Zaterdag 11 Oktober protesteert de Partij tegen de Betutteling op het Plein in Den Haag. Ik zou zeggen: Doe er je voordeel mee, en protesteer TEGEN het rookverbod.
Ik protesteer elke dag tegen het rookverbod, en nog veel meer andere verboden. Veel verboden werken helemaal niet. Dit soort verboden zijn onrealistisch. Het probleem is nog veel ernstiger dan het rookverbod alleen. Tweedeling, Ivoren toren en Demolision man.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:35:09 #120
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61016575
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik protesteer elke dag tegen het rookverbod, en nog veel meer andere verboden. Veel verboden werken helemaal niet.
Dat is je goed recht. Alleen heeft protesteren op online forums niet echt veel effect om het ook ongedaan te krijgen. Daarvoor moet je toch wat zichtbaarder zijn, en wellicht actief meewerken in de politiek.
quote:
Dit soort verboden zijn onrealistisch. Het probleem is nog veel ernstiger dan het rookverbod alleen. Tweedeling, Ivoren toren en Demolision man.
Een Hollywood-fantasie film is ook echt een goede onderbouwing natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 18:43:58 #121
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61016705
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:35 schreef maartena het volgende:

[..]


Een Hollywood-fantasie film is ook echt een goede onderbouwing natuurlijk.
Het is een realistische toekomst visie waarin een politiek correcte elite die zich voordoet als de meerderheid voor iedereen tracht te bepalen hoe ze hun "vrijheid" dienen in te vullen en een groeiende groep ontevredenen die zich noodgedwongen aan de maatschappij zullen onttrekken. Uitgaan was vroeger een manier om je vrije tijd door te brengen, maar het begint steeds meer op werk te lijken. Geen drugs, keurig in de pas en op tijd thuis. En op tv kan je gruwelijke beelden zien van hoe het plebs zich misdraagt. We zijn al halverwege jouw "science fiction"
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61016867
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 16:50 schreef maartena het volgende:

[..]

Maar je zou ook het argument kunnen maken dat het tijd nodig heeft. In 2004 en 2005 gingen er in Ierland meer pubs failliet, net als in California in 1999 en 2000, maar in beide landen is dat recht getrokken en komen mensen uiteindelijk weer naar de kroeg. Of dat hetzelfde soort "slag" mensen zijn weet ik niet, maar een kroeg moet over de jaren heen ook nieuwe stamgasten aantrekken natuurlijk, want de ouden van dagen blijven ook nieuw eeuwig leven.
Dat is geheel bezijden het punt. Ik weet dat je droomt van allemaal ontzettend gezellige nieuwe mensen die niet roken. Maar als het zulke gezellig mensen zijn, waarom roken ze dan niet?

We moeten niet doen alsof de kroegen kunnen draaien op een afspiegeling van de samenleving. De kroegen draaien op kroegvolk, en dat is wat mensen zijn of niet zijn, dat wordt je niet met een maandelijkse uitgaansavond in je wilde jaren. Dat zijn mensen die meer drinken dan doorsnee, minder kinderen hebben dan de doorsnee, meer praten dan doorsnee, minder gezond eten dan doorsnee, minder bij de Ikea komen dan doorsnee, later naar bed gaan dan doorsnee en minder tv kijken dan doorsnee. En o ja, ze roken ook meer dan de doorsnee en ze zijn lang niet zo vervelend en bemoeizuchtig als de doorsnee.
quote:
Wees blij dat er in Nederland wettelijke alternatieven worden geboden, inclusief de mogelijkheid een kroeg te openen met zelfbediening in 75% van het gebouw, want in California en Ierland is er geen enkele mogelijkheid tot rookruimtes.
Ik kan ook blij zijn dat we nog de kroeg in mogen, want dat mag in Noord-Korea ook niet.

Maar ik zie dat je het vorige punt alweer ontloopt. Gewoon af en toe wat roepen en dan weer wegduiken voor het antwoord.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:01:28 #123
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61017056
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
Maar ik zie dat je het vorige punt alweer ontloopt. Gewoon af en toe wat roepen en dan weer wegduiken voor het antwoord.
Ik heb in alle topics al uitgebreide onderbouwingen gegeven mbt tot meeroken, de economische effecten op kleine kroegen, het zelfsbeslissingsrecht met betrekking tot een onderneming, rookvrije horeca voor het rookverbod, de vergelijkingen die zijn getrokken met auto's, alcohol, en andere drugs, de rookvrije werkplek, de secundaire wens voor rookvrije horeca, etc....

Moet ik weer in herhaling vallen, of heb je een NIEUW onderwerp wat je wil aankaarten mbt tot het rookverbod?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61017309
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:01 schreef maartena het volgende:

Moet ik weer in herhaling vallen, of heb je een NIEUW onderwerp wat je wil aankaarten mbt tot het rookverbod?
Jij beweert dat ik een onderzoek niet goed gelezen heb. Dan nodig ik je uit om aan te geven welk stuk uit welk onderzoek ik dan gemist heb.

Jij vraagt om een bron, ik nodig je uit om dan aan te geven wat je daarmee wilt zodat ik hem ga opzoeken, en daar reageer je dan niet op.

Dan moet ik concluderen dat je maar wat roept om je vervolgens schuil te houden, om later terug te komen om hetzelfde te roepen. Ik vind dat behoorlijk laf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 19:28:18 #125
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61017623
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:01 schreef maartena het volgende:
ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA



Als je onzin maar vaak genoeg herhaald gaan mensen het vanzelf geloven. Doet me denken aan de EU. Iedereen stemt tegen. Kabinet: "We moeten het beter uitleggen."
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61018214
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]




Als je onzin maar vaak genoeg herhaald gaan mensen het vanzelf geloven. Doet me denken aan de EU. Iedereen stemt tegen. Kabinet: "We moeten het beter uitleggen."

Jij herhaalt in elke rookdiscussie:

ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING

En jij en al die andere zogenaamde vrijheidsstrijders gaan daar ook in geloven. Doet me denken aan het rookverbod. Meerderheid is voor. Die-hard Rokers: "Niks mee te maken ik rook waar en wanneer ik wil"
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:01:57 #127
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61018339
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:13 schreef Weltschmerz het volgende:
Jij beweert dat ik een onderzoek niet goed gelezen heb. Dan nodig ik je uit om aan te geven welk stuk uit welk onderzoek ik dan gemist heb.

Jij vraagt om een bron, ik nodig je uit om dan aan te geven wat je daarmee wilt zodat ik hem ga opzoeken, en daar reageer je dan niet op.

Dan moet ik concluderen dat je maar wat roept om je vervolgens schuil te houden, om later terug te komen om hetzelfde te roepen. Ik vind dat behoorlijk laf.
Ik ga niet het werk voor je doen als je zelf niet de moeite wil nemen om alles door te nemen. Ik heb ook het meeste op mijn gemak eens zitten lezen, maar nee.... jij vraagt eerst om 1 onderzoek - wat ik geef - en je schiet het vervolgens af. Dan vraag je weer om 1 stuk wat je gemist hebt.

Beiden heb ik in vorige topics gedaan. Ik heb bepaalde stukken gequoteerd uit onderzoeken, ik heb je 1 enkel onderzoek gegeven, ik heb je allerlei links naar cijfers gegeven, en zo langzamerhand wordt ik ook een beetje kriebelig van het feit dat je gewoon NIET leest. Ik ga niet WEER links en onderbouwingen posten die ik 3 of 4 topics terug ook al heb gepost. Zeker niet als je ze gewoon niet leest.

Sorry, maar ik ga niet weer het vuile werk opknappen voor je. Meeroken is schadelijk voor de gezondheid, en ik heb gepost met tientallen onderzoeken waarom dat zo is. Voor mij zijn de onderzoeken die ik gepost heb afdoende bewijs dat meeroken schadelijk is. Als je zelf die conclusie niet kan trekken met behulp van de door mij geposte onderzoeken, dan is dat jouw probleem, niet het mijne.

Wat betreft mijn vraag voor een bron: Ik was alleen geïnteresseerd in die rechtszaak die je "bij stond".
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:05:19 #128
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61018431
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA ANTI-ROOK PROPAGANDA



Als je onzin maar vaak genoeg herhaald gaan mensen het vanzelf geloven. Doet me denken aan de EU. Iedereen stemt tegen. Kabinet: "We moeten het beter uitleggen."
Tja.... dit somt ook wel een beetje op hoe de rokers denken. Alles wat met het rookverbod te maken heeft, zoals goede onderzoeken naar meeroken etc, worden door de rokers afgewimpeld als "propaganda", en mijn verwijst het liefst naar dictatorschappen, communisme, en de gestapo.

De hele westerse wereld zit "fout" met de rookverboden natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:11:45 #129
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61018604
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:56 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]


Jij herhaalt in elke rookdiscussie:

ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING
ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING ROOKVERBOD VRIJHEIDSBEROVING

En jij en al die andere zogenaamde vrijheidsstrijders gaan daar ook in geloven. Doet me denken aan het rookverbod. Meerderheid is voor. Die-hard Rokers: "Niks mee te maken ik rook waar en wanneer ik wil"
Ik wil best rekening houden met anderen, maar dat gaat twee kanten op. Als ik niet meer in de kroeg mag roken ben ik gedwongen om voor de ingang te staan waar ik je rook in je gezicht blaas. En ieder vorm van welwillendheid kan je op je buik schrijven.

En dan vinden ze het gek dat de maatschappij harder word.

http://sittard-geleen.nie(...)d_vanwege_rookverbod
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:14:17 #130
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61018677
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:05 schreef maartena het volgende:

De hele westerse wereld zit "fout" met de rookverboden natuurlijk.
Ze zitten ook fout met het verbieden van drugs. Ze zaten ook fout met massavernietigingswapens in Irak. Dus ik ga er niet per definitie vanuit dat de overheid altijd de waarheid vertelt.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61018680
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 19:28 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]




Als je onzin maar vaak genoeg herhaald gaan mensen het vanzelf geloven. Doet me denken aan de EU. Iedereen stemt tegen. Kabinet: "We moeten het beter uitleggen."
Je kan al je drogredenen blijven herhalen inderdaad, en er van alles aan de haren bij slepen, feit is dat de horeca rookvrij is en ook zal blijven, dat is vrij simpel te begrijpen, so deal with it..
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_61018851
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ik wil best rekening houden met anderen, maar dat gaat twee kanten op. Als ik niet meer in de kroeg mag roken ben ik gedwongen om voor de ingang te staan waar ik je rook in je gezicht blaas. En ieder vorm van welwillendheid kan je op je buik schrijven.

En dan vinden ze het gek dat de maatschappij harder word.

http://sittard-geleen.nie(...)d_vanwege_rookverbod
Geeft aan hoe "gezellig" rokers zijn tot ze niet overal meer mogen roken wanneer en waar zij dat willen.
Worden ze agressief en gaan ze mensen rook in het gezicht blazen als deze voorbij lopen. Hoe kinderachtig kan je zijn.

Van mij mag je op het terras en voor de deur zoveel roken als je wil, dat is je recht en dat mag, maar als je moedwillig rook mijn richting op gaat blazen omdat je je wil wreken op mensen die niet roken dan zou ik zeggen laat het rookverbod ook op het terras en/of 10 meter vanaf de ingang maar snel komen
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:22:45 #133
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61018884
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Je kan al je drogredenen blijven herhalen inderdaad, en er van alles aan de haren bij slepen, feit is dat de horeca rookvrij is en ook zal blijven, dat is vrij simpel te begrijpen, so deal with it..
Ik heb geen redenen nodig. Het zijn de anti-rokers die met slechte argumenten aankomen om mensen waar ze niets mee te maken hebben vrijheden te ontnemen.

Ondertussen word er gewoon gerookt in de horeca.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:26:22 #134
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61018990
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Geeft aan hoe "gezellig" rokers zijn tot ze niet overal meer mogen roken wanneer en waar zij dat willen.
Worden ze agressief en gaan ze mensen rook in het gezicht blazen als deze voorbij lopen. Hoe kinderachtig kan je zijn.
Dat is het logische gevolg van dit soort vrijheidsbeperkende wetgeving. De wetgever is verantwoordelijk voor dit geweld. Je kan dat niet de rokers in de schoenen schuiven want die hebben niet om deze wet gevraagd.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:30:16 #135
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61019101
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:21 schreef Provinciaaltje het volgende:


Van mij mag je op het terras en voor de deur zoveel roken als je wil, dat is je recht en dat mag, maar als je moedwillig rook mijn richting op gaat blazen omdat je je wil wreken op mensen die niet roken dan zou ik zeggen laat het rookverbod ook op het terras en/of 10 meter vanaf de ingang maar snel komen
Anders ga ik gewoon lekker binnen roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61019423
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:22 schreef Papierversnipperaar het volgende:

Ondertussen word er gewoon gerookt in de horeca.
Zal best, er zullen er genoeg zijn die een potje van 300 euro bij elkaar hebben geschraapt maar na twee boetes is dat verhaal zo voorbij
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Dat is het logische gevolg van dit soort vrijheidsbeperkende wetgeving. De wetgever is verantwoordelijk voor dit geweld. Je kan dat niet de rokers in de schoenen schuiven want die hebben niet om deze wet gevraagd.
Dus voor elke wet of maatregel die er genomen wordt die jouw niet zint is geweld toegestaan ?
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_61019451
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Anders ga ik gewoon lekker binnen roken.
Thuis of op je illegale feestjes ?
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 20:44:16 #138
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61019522
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:14 schreef fruityloop het volgende:
Je kan al je drogredenen blijven herhalen inderdaad, en er van alles aan de haren bij slepen, feit is dat de horeca rookvrij is en ook zal blijven, dat is vrij simpel te begrijpen, so deal with it..
Zeg je dat ook over legale stenigingen? Het is nou eenmaal zo, staat in de wet, so deal with it ....

Dat iets in de wet staat maakt het niet minder debiel om andere mensen te dwingen iets niet te doen in hun eigen fucking eigendom.
Carpe Libertatem
pi_61019678
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zeg je dat ook over legale stenigingen? Het is nou eenmaal zo, staat in de wet, so deal with it ....

Dat iets in de wet staat maakt het niet minder debiel om andere mensen te dwingen iets niet te doen in hun eigen fucking eigendom.
Legale stenigingen ? Sinds wanneer hebben we dat in Nederland en in welk wetboek van strafrecht staat dat.

Weer zo een nietszeggend voorbeeld
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 20:51:31 #140
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61019754
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:49 schreef Provinciaaltje het volgende:
Legale stenigingen ? Sinds wanneer hebben we dat in Nederland en in welk wetboek van strafrecht staat dat.

Weer zo een nietszeggend voorbeeld
Het is een prima voorbeeld aangezien de zegeningen van een verbod op legale producten in het eigendom van andere aanbeden wordt in andere landen.

Altijd maar die regels voor anderen en vrijheid voor jezelf, stelletje hypocriete fascisten.
Carpe Libertatem
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:54:22 #141
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61019850
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:41 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Thuis of op je illegale feestjes ?
In die kroeg waar jij op het terras zit. Heb je lekker geen last van me.
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:41 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]


Dus voor elke wet of maatregel die er genomen wordt die jouw niet zint is geweld toegestaan ?
Het is het logische gevolg van de wet. Natuurlijk is dat niet toegestaan, maar dat is niet de vraag.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_61019861
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]


Altijd maar die regels voor anderen en vrijheid voor jezelf, stelletje hypocriete fascisten.
Jammer discussie met jouw in ieder geval voorbij.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
pi_61019975
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:54 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Jammer discussie met jouw in ieder geval voorbij.
Ligt dat dan zo gevoelig bij je?
  donderdag 21 augustus 2008 @ 20:58:50 #144
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61019995
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:54 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Jammer discussie met jouw in ieder geval voorbij.
Dan ga je lekker in je Ivoren Toren gelijk zitten hebben, ik ga zo in de kroeg een peuk roken.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:03:06 #145
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61020124
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 13:36 schreef Weltschmerz het volgende:
Laat maar zien dan. Mijn aanbod staat nog steeds ook al wilde je je er vanaf maken. Lees maar terug wat ik als bewijs aanneem, zo hoog zijn die eisen niet.
Nog 1 keer dan....

http://whqlibdoc.who.int/(...)07/78(7)classics.pdf

Op de 3e pagina word aangegeven hoeveel NIET-rokende vrouwen met een rokende man sterven aan longkanker, tegenover het aantal vrouwen dat longkanker krijgt zonder bloot gesteld te worden aan rook.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:04:24 #146
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61020152
quote:
Een roker word gevraagd gelieve NIET te roken, en ze gaat er vervolgens op los slaan. Ik dacht dat rokers zulke "gezellige" mensen waren die niet te beroerd waren om niet te roken als dat hen gevraagd wordt?
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_61020217
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

In die kroeg waar jij op het terras zit. Heb je lekker geen last van me.
[..]
Je bedoelt in de rookruimte ? Prima, mag dus waarom niet
quote:
Het is het logische gevolg van de wet. Natuurlijk is dat niet toegestaan, maar dat is niet de vraag.
Jij vind het niet toegestaan maar je vindt het wel logisch. Doet me denken aan de weken na 9-11 toen al die moslims op tv kwamen vertellen hoe erg ze het vonden van die aanslagen maar ze konden het wel begrijpen
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  † In Memoriam † donderdag 21 augustus 2008 @ 21:08:20 #148
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_61020258
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dan ga je lekker in je Ivoren Toren gelijk zitten hebben, ik ga zo in de kroeg een peuk roken.
En ik morgen gezellig ook tussen de rokers in de kroeg zitten, terwijl ik zelf al bijna een jaar gestopt ben.
Carpe Libertatem
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:08:52 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_61020276
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:58 schreef Vodkadruppel het volgende:

[..]

Ligt dat dan zo gevoelig bij je?
De anti-rokers kunnen de eigenlijke discussie niet winnen dus gebruiken ze drogredeneringen om hun eigen onvermogen tot ontwikkelen van niet-rook horeca te verbloemen en gebruiken ze ieder excuus om discussiepartners af te serveren.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  donderdag 21 augustus 2008 @ 21:11:10 #150
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_61020358
quote:
Op donderdag 21 augustus 2008 20:26 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Dat is het logische gevolg van dit soort vrijheidsbeperkende wetgeving.
Dus jij vind het logisch dat iemand die gaat zitten bellen in een vliegtuig (wat nog steeds wettelijk verboden is, alhoewel daar wel verandering in gaat komen) de stewardess in elkaar mept als deze vraagt gelieve te stoppen met bellen?

Of vind je het logisch als iemand om 12:00 s'nachts midden in de ZOMER een partij vuurwerk gaat afsteken de buurman in elkaar mept als deze vriendelijk vraagt dit gelieve niet te doen?

Als iets per wet verboden is, en je wordt door een ander gevraagd het gaarne niet te doen, vind ik het niet logisch dat je er dan maar op los mept.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')