Toch zou ik haar doenquote:
ja ik ookquote:
Echt hè, als die dag er komt...geen haar op m'n hoofd die daar aan mee gaat doen, royal sadnessquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookdag te organiseren voor kleine kroegen"
maar dat hoeft dan niet voor elke kroeg gelijktijdig te zijn en iedereen mag zijn dag kiezen
proefballonnetje van Boris van der Ham, D66quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:42 schreef Pek het volgende:
[..]
Echt hè, als die dag er komt...geen haar op m'n hoofd die daar aan mee gaat doen, royal sadness
Ik denk dat ik toch maar VVD ga stemmen, voor het eerst in m'n levenquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:44 schreef MikeyMo het volgende:
[..]
proefballonnetje van Boris van der Ham, D66
Je zegt dit tegen iemand die de laatst keer op de Partij voor de Dieren heeft gestemdquote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, overigens is het rookverbod niet iets waar mijn stemgedrag afhangt. Lijkt me niet zo snugger om uberhaupt je stemgedrag hiervan af te hangen aangezien er zoveel meer dingen zijn dan enkel dit verbod
Kun je dat even uitleggen voor de niet-volgers van het debat? Wie wil dit, wil deze persoon het rookverbod voor kleine horeca afschaffen, etc?quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookvrije dag te organiseren voor kleine kroegen"
maar dat hoeft dan niet voor elke kroeg gelijktijdig te zijn en iedereen mag zijn dag kiezen
nee, sorry, my bad... Boris van der Ham had als idee om 1x per maand een dag aan te wijzen als zgn rookdag. Op die dag zou dan gerookt mogen worden in kleine horeca.quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:00 schreef Monolith het volgende:
[..]
Kun je dat even uitleggen voor de niet-volgers van het debat? Wie wil dit, wil deze persoon het rookverbod voor kleine horeca afschaffen, etc?
dat hoord eik dus ook terug in het debat. De PVV en de VVD schreeuwden om het ven dat men geen rookruimte zou kunnen faciliteren, maar zoals de praktijk ook al heeft uitgewezen en ook al duidelijk was is er geen minimum of maximum aan de oppervlakte. Dus zelfs de kleinste kroeg kan een rookruimte maken in principe, ter grootte van een telefooncel (heb ik in werking gezien) is al voldoende. Maar dat doen ze niet want de roker wilt aan de bar roken en niet in een ruimte...quote:Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef Pek het volgende:
Maar om even terug te komen op die oplossing van de coffeeshop hier om de hoek:
[ afbeelding ]
Het hangt natuurlijk af van de indeling, maar ik denk dat het voor de meeste kleine kroegen wel haalbaar is. Glazen wandje met schuifpui en hoppa, hoeft ook niet veel te kosten. Het is alleen wat lullig voor de barman, die staat een groot deel van de dag in z'n eentje, maar als die ook rookt komt ie er gewoon gezellig bijzitten
Kan ie gelijk bier meenemen![]()
Hier ben ik het deels mee eens. Zodra de uitbater het roken faciliteert en zegt tegen zijn klanten; paf je suf. De asbakjes weer terugzet en mooie forces-pamfletten aan de deur hangt dan zeg ik; bekeuren die uitbater. Zodra de politie toevallig in de kroeg moet zijn of daar gewoon rondloopt (gebeurt wel eens in den helder) en iemand staat stiekem in een hoekie een sigaret te roken zonder dat de uitbater dat doorheeft of hij wil niet stoppen na aandringen van is het imho juist dat de politie dan een boete uitschrijftquote:CAN eist boete voor roker
Clean Air Nederland (CAN) eist dat minister Ab Klink van VWS besluit om met onmiddellijke ingang ook rokers in cafés te beboeten. CAN zegt zo de ondernemers te willen helpen.
‘Het gaat niet goed met de handhaving van het rookverbod in met name kroegen en zalen’, zegt voorzitter Willem van den Oetelaar van CAN.
‘We moeten de horecaondernemer helpen om het rookverbod te handhaven door ook rokers een boete te geven. De meerderheid van de kroegeigenaren wil graag meewerken, maar het wordt door de huidige regelgeving en het gedrag van alle collega-ondernemers niet gemakkelijk gemaakt’.
Spoeddebat
Dinsdagmiddag vindt er een spoeddebat plaats in de Tweede Kamer. CAN eist dat minister Klink hierbij bepaalt dat ook de roker wordt beboet bij overtreding van de rookwet. CAN wil dat de minister met stevige maatregelen komt omdat het rookverbod in vooral cafés behoorlijk wordt geschonden.
Van den Oetelaar: ‘Het rookverbod is ingevoerd om de 500.000 werknemers in de horeca een gezonde en dus rookvrije werkplek te kunnen garanderen. Daarom zijn stevige maatregelen noodzakelijk’.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |