abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:17:32 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62204848
en weer verder:

livestream van het debat wat nu plaats vindt

http://www.allekanalen.nl/live/tweede-kamer-2001.html
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62204963
Grrr, jij was eerder .
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:28:04 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205241
felle fleur
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:29:43 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205296
we hebben er nu een die een ontheffing wil regelen voor 1 dag in de maand; een zgn rokersdag
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:30:47 #5
28033 Pek
je moet wat
pi_62205334
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:28 schreef MikeyMo het volgende:
felle fleur
Toch zou ik haar doen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:32:48 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205421
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:30 schreef Pek het volgende:

[..]

Toch zou ik haar doen
ja ik ook
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:35:19 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62205524
Fleur Agema blijft proberen de wet aan te vallen..... volgens mij heeft ze zelf niet door dat de voorzitter nogal pissed off raakt van haar gewauwel..... De VVD is veel intelligenter aan het spreken, maar we zijn van de PVV natuurlijk wel gewend dat het een schreeuw-partij is.

Maar goed..... de wet gaat niet gewijzigd worden zo te zien, en ik ben werken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:36:54 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205576
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookdag te organiseren voor kleine kroegen"

maar dat hoeft dan niet voor elke kroeg gelijktijdig te zijn en iedereen mag zijn dag kiezen

[ Bericht 1% gewijzigd door MikeyMo op 07-10-2008 18:22:06 ]
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:42:06 #9
28033 Pek
je moet wat
pi_62205775
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookdag te organiseren voor kleine kroegen"

maar dat hoeft dan niet voor elke kroeg gelijktijdig te zijn en iedereen mag zijn dag kiezen
Echt hè, als die dag er komt...geen haar op m'n hoofd die daar aan mee gaat doen, royal sadness

EDIT: ff MikeyMo's foutje verbeterd
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:44:35 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205865
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:42 schreef Pek het volgende:

[..]

Echt hè, als die dag er komt...geen haar op m'n hoofd die daar aan mee gaat doen, royal sadness
proefballonnetje van Boris van der Ham, D66
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:48:29 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_62205985
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

proefballonnetje van Boris van der Ham, D66
Ik denk dat ik toch maar VVD ga stemmen, voor het eerst in m'n leven
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:51:02 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62206079
Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, overigens is het rookverbod niet iets waar mijn stemgedrag afhangt. Lijkt me niet zo snugger om uberhaupt je stemgedrag hiervan af te hangen aangezien er zoveel meer dingen zijn dan enkel dit verbod
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:53:52 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62206177
Ah Fleur is weer aan zet
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:56:44 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62206285
ze heeft wel een rotstem eigenlijk, en jaaa. ze haalt er weer de marokkanen (niet in die woorden) bij
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:59:37 #15
28033 Pek
je moet wat
pi_62206367
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, overigens is het rookverbod niet iets waar mijn stemgedrag afhangt. Lijkt me niet zo snugger om uberhaupt je stemgedrag hiervan af te hangen aangezien er zoveel meer dingen zijn dan enkel dit verbod
Je zegt dit tegen iemand die de laatst keer op de Partij voor de Dieren heeft gestemd
Ik heb ook wel eens blind geprikt met m'n rode potlood, maar toen had ik een paar biertjes op

Dat werd toen Pieter-Klaas Knol (geen grap!) uit Oude Pekela oid, voor het europees parlement, ik heb het later opgezocht en hij had welgeteld 7 stemmen gekregen. Hij vraagt zich nu nog af wie die ene stem was, naast zijn familie
pi_62206389
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookvrije dag te organiseren voor kleine kroegen"

Kun je dat even uitleggen voor de niet-volgers van het debat? Wie wil dit, wil deze persoon het rookverbod voor kleine horeca afschaffen, etc?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:08:32 #17
28033 Pek
je moet wat
pi_62206644
Die Klink is zo gay
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:13:17 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62206775
Ben aan het luisteren, maar ben tevens druk met werk...... Maar die Fleur blijft schreeuwen
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:20:27 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_62206998
Maar om even terug te komen op die oplossing van de coffeeshop hier om de hoek:

Het hangt natuurlijk af van de indeling, maar ik denk dat het voor de meeste kleine kroegen wel haalbaar is. Glazen wandje met schuifpui en hoppa, hoeft ook niet veel te kosten. Het is alleen wat lullig voor de barman, die staat een groot deel van de dag in z'n eentje, maar als die ook rookt komt ie er gewoon gezellig bijzitten

Kan ie gelijk bier meenemen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:22:59 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62208494
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kun je dat even uitleggen voor de niet-volgers van het debat? Wie wil dit, wil deze persoon het rookverbod voor kleine horeca afschaffen, etc?
nee, sorry, my bad... Boris van der Ham had als idee om 1x per maand een dag aan te wijzen als zgn rookdag. Op die dag zou dan gerookt mogen worden in kleine horeca.
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:25:28 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62208538
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef Pek het volgende:
Maar om even terug te komen op die oplossing van de coffeeshop hier om de hoek:

[ afbeelding ]

Het hangt natuurlijk af van de indeling, maar ik denk dat het voor de meeste kleine kroegen wel haalbaar is. Glazen wandje met schuifpui en hoppa, hoeft ook niet veel te kosten. Het is alleen wat lullig voor de barman, die staat een groot deel van de dag in z'n eentje, maar als die ook rookt komt ie er gewoon gezellig bijzitten

Kan ie gelijk bier meenemen
dat hoord eik dus ook terug in het debat. De PVV en de VVD schreeuwden om het ven dat men geen rookruimte zou kunnen faciliteren, maar zoals de praktijk ook al heeft uitgewezen en ook al duidelijk was is er geen minimum of maximum aan de oppervlakte. Dus zelfs de kleinste kroeg kan een rookruimte maken in principe, ter grootte van een telefooncel (heb ik in werking gezien) is al voldoende. Maar dat doen ze niet want de roker wilt aan de bar roken en niet in een ruimte...

Tja...
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:36:23 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62208777
Die gast van D'66 heeft wel gelijk: Als je nu erg laks gaat zijn met handhaven, en alle kroegen die rebels zijn gewoon laat gedogen..... dan krijg je over een jaar heel erg vertekende cijfers qua omzet, die in het nadeel zijn van de kleine kroegen die het roken gedogen. Alleen als je een zo goed als 100% rookvrije horeca hebt kun je met de cijfers goed aantonen dat er verlies is geweest.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:45:45 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62209042
ik heb het sinds 5 uur gemist (kantoortijden ) is er toen nog iets noemnswaardigs gebeurd?

Overigens is het zowiezo al lastig dat straks te berekenen nu met die kredietcrisis. Stond vandaag nog in de krant; de horeca voelt het als eerste.
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:58:08 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62209340
MickeyMo de ambtenaar

En ja.... er zijn momenteel een hoop andere economische dingen gaande die effect hebben op de horeca, er was in KLB ook al een topic gaande een tijdje terug over de prijs van bier bijvoorbeeld, geheel losstaand van het rookverbod.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:10:07 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62209674
dit was een van de laatste berichten uit het vorige topic en wellicht interessant voor die mensen die van mening waren dat je de roker moet bekeuren ipv de uitbater
quote:
CAN eist boete voor roker

Clean Air Nederland (CAN) eist dat minister Ab Klink van VWS besluit om met onmiddellijke ingang ook rokers in cafés te beboeten. CAN zegt zo de ondernemers te willen helpen.

‘Het gaat niet goed met de handhaving van het rookverbod in met name kroegen en zalen’, zegt voorzitter Willem van den Oetelaar van CAN.

‘We moeten de horecaondernemer helpen om het rookverbod te handhaven door ook rokers een boete te geven. De meerderheid van de kroegeigenaren wil graag meewerken, maar het wordt door de huidige regelgeving en het gedrag van alle collega-ondernemers niet gemakkelijk gemaakt’.

Spoeddebat
Dinsdagmiddag vindt er een spoeddebat plaats in de Tweede Kamer. CAN eist dat minister Klink hierbij bepaalt dat ook de roker wordt beboet bij overtreding van de rookwet. CAN wil dat de minister met stevige maatregelen komt omdat het rookverbod in vooral cafés behoorlijk wordt geschonden.

Van den Oetelaar: ‘Het rookverbod is ingevoerd om de 500.000 werknemers in de horeca een gezonde en dus rookvrije werkplek te kunnen garanderen. Daarom zijn stevige maatregelen noodzakelijk’.
Hier ben ik het deels mee eens. Zodra de uitbater het roken faciliteert en zegt tegen zijn klanten; paf je suf. De asbakjes weer terugzet en mooie forces-pamfletten aan de deur hangt dan zeg ik; bekeuren die uitbater. Zodra de politie toevallig in de kroeg moet zijn of daar gewoon rondloopt (gebeurt wel eens in den helder) en iemand staat stiekem in een hoekie een sigaret te roken zonder dat de uitbater dat doorheeft of hij wil niet stoppen na aandringen van is het imho juist dat de politie dan een boete uitschrijft
[..]
pi_62210028
Een rookdag? Ja dat gaat zoden op de spreekwoordelijke dijk plaatsen. Dan maar niet.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:30:04 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62210274
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:22 schreef McKillem het volgende:
Een rookdag? Ja dat gaat zoden op de spreekwoordelijke dijk plaatsen. Dan maar niet.
polderen met D66

En dat wilde boris graag berekend hebben enzo Oh en hij was er ook nog niet over uit of men die vrije dag dan gewoon aan elke eigenaar voor zich moest over laten of gewoon unaniem een vaste dag prikken. En hoe dat gehandhaafd ging worden, daar moest ie ook nog even over nadenken...
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:14:36 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62211669
Jah, dat is wel een van de meest onzinnige voorstellen die ik heb gehoord.

1 dag in de maand WEL roken....
-
pi_62211761
Wie is deze gast?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:34:51 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62212359
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:16 schreef McKillem het volgende:
Wie is deze gast?
Boris van der Ham, D'66 fractie Tweede Kamer.

En toch is D'66 nog steeds mijn favoriete partij eigenlijk. Maar ja, je kunt het ook niet altijd 100% eens zijn met een partij natuurlijk.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:42:09 #31
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62212585
nee, volgens mij had ik de vorige keren VVD en ook een keer Wilders gestemd, maar zeker weten doe ik het niet. Maar ik voel me nu niet echt vertegenwoordigd door ze

Ik denk niet dat dit bij de verkiezingen een issue zal zijn net zo min als dat het de vorige keer was.
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:11:33 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62213551
Nah, ik denk het ook niet. Iemand die zijn partijkeuze baseert alleen op het standpunt met betrekking tot het rookverbod heeft zijn prioriteiten ook niet op een rijtje..... zaken als de economie, sociale voorzieningen, infrastructuur, integratie, onderwijs, etc, zijn allemaal een heel stuk belangrijker.

We hebben ook pas in Mei 2011 weer verkiezingen, tegen die tijd zal het waarschijnlijk ook geen politiek punt meer zijn, en is van afschaffing geen sprake meer.

Nee, als er mensen zijn die het weer afgeschaft willen zien, dan moet dat zo'n beetje NU gebeuren, voor de winter. Na de winter zijn de meesten er wel aan gewend denk ik en heeft het weinig zin meer..... de actualiteit van het rookverbod verwaterd natuurlijk vrij snel.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:15:39 #33
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62213695
Ongelooflijk ook, wereldwijd de volledige economie op zijn gat maar omzetverlies in de horeca komt dan opeens niet door de recessie maar door het rookverbod. Hoe geestvernauwend is dat spul?
Life is what you make it.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:31:13 #34
28033 Pek
je moet wat
pi_62214265
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:15 schreef Schanulleke het volgende: Hoe geestvernauwend is dat spul?
De truuk is er ook veel bij te drinken.
Bloedvaten vernauwen, bloedvaten verwijden etc, cirkeltje. Punt is dus dat als je stopt met roken, dan moet je ook stoppen met drinken en wat blijft er dan nog over in deze wereld?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:33:06 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62214328
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:15 schreef Schanulleke het volgende:
Ongelooflijk ook, wereldwijd de volledige economie op zijn gat maar omzetverlies in de horeca komt dan opeens niet door de recessie maar door het rookverbod. Hoe geestvernauwend is dat spul?
Nou, toegegeven.... het heeft wel degelijk invloed op de omzet van kroegen, pubs en bars. Ook in het buitenland had het invloed op het aantal faillissementen.

Maar het is inderdaad verre van de enige oorzaak, als je bijvoorbeeld naar de pubsluitingen in Ierland en Groot-Brittannië, dan zie je dat die al vanaf de jaren 70 langzaam aan het afnemen is.... alleen geeft het invoeren van een rookverbod wel een extra zet.

De rokers spreken wel graag van een "rampscenario" voor de horeca, en dat is VERRE van waar natuurlijk.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:35:24 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62214410
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:31 schreef Pek het volgende:
De truuk is er ook veel bij te drinken.
Bloedvaten vernauwen, bloedvaten verwijden etc, cirkeltje. Punt is dus dat als je stopt met roken, dan moet je ook stoppen met drinken en wat blijft er dan nog over in deze wereld?
Niemand hoeft te stoppen met het vergiftigen van je EIGEN lichaam.
Het gaat er om wat bepaalde toedieningsmethoden (zoals het in de fik steken van iets waar schadelijke chemicaliën in zit) doet met de mensen om je heen.

Als jij de hele avond nicotinebier wil zuipen, niemand die je tegenhoudt.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:45:13 #37
28033 Pek
je moet wat
pi_62214786
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Het gaat er om wat bepaalde toedieningsmethoden (zoals het in de fik steken van iets waar schadelijke chemicaliën in zit) doet met de mensen om je heen.
Heb je hem weer. Ik zal er aan denken als ik morgenochtend m'n SUV warm draai, goed?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:47:46 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62214886
alsof de horeca zal uitsterven als er 1000 kroegen verspreid over den lande verdwijnen... ook zoiets
[..]
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:52:13 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62215067
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:47 schreef MikeyMo het volgende:
alsof de horeca zal uitsterven als er 1000 kroegen verspreid over den lande verdwijnen... ook zoiets
Joh, wat kan jou het schelen dat 1000 kroegen failliet gaan. Je komt er toch nooit!

Kroegen failliet die vele tientallen jaren bestaan omdat jij en je anti-rook helden te lui zijn om je eigen rookvrije kroegen op te starten. En er nog trots op zijn ook.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:05:08 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62215596
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Joh, wat kan jou het schelen dat 1000 kroegen failliet gaan. Je komt er toch nooit!

Kroegen failliet die vele tientallen jaren bestaan omdat jij en je anti-rook helden te lui zijn om je eigen rookvrije kroegen op te starten. En er nog trots op zijn ook.
ach ja, die kroegen die failliet gaan lijdden toch al een marginaal bestaan, daar ga ik niet om janken. Beetje dat amerikaanse marktdenken hea; als je niet mee kunt komen heb je pech. Er zullen genoeg kroegen zijn die het verlies van jullie klandizie (want ja, jullie blijven weg ipv niet-rokende maten op te zoeken en die te iontroduceren in het uitgaansleven ) zullen overleven en een enkeling zal dat niet kunnen. Nou ja, jammer dan. 8 jaar geleden barstte er een internetzeepbel en raakten veel mensen werkloos. Nou de meesten zijn ook weer aan het werk.

Een beetje ondernemer is creatief met dergelijke "tegenslagen"
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:09:26 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62215732
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:45 schreef Pek het volgende:
Heb je hem weer. Ik zal er aan denken als ik morgenochtend m'n SUV warm draai, goed?
Zolang je die SUV niet binnen in een kroeg parkeert is er weinig aan de hand. Net zoals roken, alleen buiten.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:12:52 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62215848
quote:

Ik moet eerst nog zien hoeveel kroegen daadwerkelijk verdwijnen. Dat er een aantal failliet gaan staat vast. Maar dat andere takken van de horeca groeien - zoals restaurants en grand cafe's - staat ook vrij vast, dat is in andere landen namelijk ook gebeurd.

Het staat een ondernemer ook vrij om zijn onderneming te verhuizen of een ander type onderneming te openen. Hen die dat om financiële redenen niet kunnen opereren waarschijnlijk al jaren ZO krap bij kas dat ze sowieso al ten dode waren opgeschreven.

Zoals men in het debat al stelde: Laten we eerst de cijfers en feiten afwachten, want aan schreeuwende kroegeigenaren hebben we niets.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:25:29 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62216319
als je ze hoort kunnen ze helemaal niets investeren; rookruimtes zijn te duur e.d. Ze hebben ook al die jaren geen cent in afzuiging gestoken e.d.

Volgens mij de grootste kniepkutten die er zijn
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:28:53 #44
28033 Pek
je moet wat
pi_62216454
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Zolang je die SUV niet binnen in een kroeg parkeert is er weinig aan de hand.
Bron?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:39:01 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62216804
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:28 schreef Pek het volgende:
Bron?
Nooit gehoord van mensen die zelfmoord plegen door de auto te starten in een garage en deze te laten draaien?

Uitlaatgassen zijn ook vrij giftig natuurlijk.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:46:20 #46
28033 Pek
je moet wat
pi_62217099
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Nooit gehoord van mensen die zelfmoord plegen door de auto te starten in een garage en deze te laten draaien?

Uitlaatgassen zijn ook vrij giftig natuurlijk.
Maar het is, economisch gezien, wat lastig daar iets aan te doen, ik snap het.
Hypocriet blijft het wel natuurlijk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:42:54 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62220287
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:46 schreef Pek het volgende:
Maar het is, economisch gezien, wat lastig daar iets aan te doen, ik snap het.
Dat, en uitlaatgassen hebben een andere samenstelling. Verder hebben we de afgelopen 30 jaar tientallen, zoniet honderden nieuwe wetten en regels ingevoerd om uitlaatgassen te beperken. Sterker nog, door alle regels stoten we nu ongeveer net zoveel uitlaatgassen uit als in de jaren 70, alleen met twee keer zoveel auto's omdat de uitstoot per auto (o.a. door katalysatoren, loodvrije benzine, schonere/zuinigere motoren) een stuk verminderd is.
quote:
Hypocriet blijft het wel natuurlijk
Het is ook niet 1 op 1 te vergelijken. Als het wel 1 op 1 te vergelijken zou zijn, dan is er niets hypocriets aan.... beide methoden om iets te verbranden mag namelijk alleen in de buitenlucht gebeuren. en dan mag roken nog steeds binnen op bepaalde plekken en thuis... Afgesloten autorepareerbedrijven en APK-keurders moeten tegenwoordig zelfs een slang met afzuiging op de uitlaat zetten bij het testen van de motor etc. Maar nee.... het is niet 1 op 1 te vergelijken, en een heel ander probleem van een heel ander formaat.
-
pi_62221702
Terugvindpeuk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 02:47:10 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62221741
quote:

[..]

Nee, dat maakt me inderdaad niks uit en ik kom genoeg in kroegen. Als ze failliet gaan door het rookverbod is het een kutkroeg die nu geen recht van bestaan meer heeft. Opgeruimd staat netjes, komt wel weer een nieuwe kroeg voor in de plaats, of iets wat financieel wel rendabel is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 07:16:14 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62222723
quote:
3 maanden rookverbod: de cijfers

De eerste drie maanden van het rookverbod in de horeca zitten erop. De VWA heeft de officiële cijfers van de inspecties bekend gemaakt.

Drie maanden na de invoering van het rookverbod zegt de VWA dat het verbod nog altijd in 95 procent van de totale horeca wordt nageleefd. In de eerste drie maanden zijn 6742 bedrijven bezocht.

In 5 procent van de gevallen werd een maatregel genomen; er werden 242 herinspecties uitgevoerd. Het aantal maatregelen bij onder andere restaurants, sportkantines en fastfoodrestaurants lag rond de 3 procent. Bij cafés lag dat percentage op bijna een kwart.

Bij de cafés bleek dat bijna één op de vier gecontroleerde bedrijven zich niet aan de regels houdt. In 10 procent van de in totaal 750 gecontroleerde cafés ging het om een bewuste overtreding van het rookverbod.

Gerichte actie
In bijna honderd cafés constateerde de VWA een lichte overtreding. Daarom richten de inspecteurs de controles vanaf half september op de cafés waarvan wordt vermoed dat zij bewust de regels overtreden.

De eerste week van oktober zijn in het hele land 22 boetes uitgedeeld, waarvan drie keer een tweede boete. Het totaal aantal boetes komt daardoor op circa vijftig. De boetes lopen op van 300 tot 2400 euro.

Bij een gerichte actie in het centrum van Zaandam werden het afgelopen weekeinde dertien inspecties uitgevoerd: acht boetes en één waarschuwing voor een relatief lichte overtreding.
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')