abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:17:32 #1
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62204848
en weer verder:

livestream van het debat wat nu plaats vindt

http://www.allekanalen.nl/live/tweede-kamer-2001.html
[b]Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:[/b]
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62204963
Grrr, jij was eerder .
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:28:04 #3
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205241
felle fleur
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:29:43 #4
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205296
we hebben er nu een die een ontheffing wil regelen voor 1 dag in de maand; een zgn rokersdag
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:30:47 #5
28033 Pek
je moet wat
pi_62205334
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:28 schreef MikeyMo het volgende:
felle fleur
Toch zou ik haar doen
The difference between the three Abrahamic religions:
- Christianity mumbling to the ceiling,
- Judaism mumbling to the wall,
- Islam mumbling to the floor.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:32:48 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205421
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:30 schreef Pek het volgende:

[..]

Toch zou ik haar doen
ja ik ook
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:35:19 #7
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62205524
Fleur Agema blijft proberen de wet aan te vallen..... volgens mij heeft ze zelf niet door dat de voorzitter nogal pissed off raakt van haar gewauwel..... De VVD is veel intelligenter aan het spreken, maar we zijn van de PVV natuurlijk wel gewend dat het een schreeuw-partij is.

Maar goed..... de wet gaat niet gewijzigd worden zo te zien, en ik ben werken.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:36:54 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205576
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookdag te organiseren voor kleine kroegen"

maar dat hoeft dan niet voor elke kroeg gelijktijdig te zijn en iedereen mag zijn dag kiezen

[ Bericht 1% gewijzigd door MikeyMo op 07-10-2008 18:22:06 ]
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:42:06 #9
28033 Pek
je moet wat
pi_62205775
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookdag te organiseren voor kleine kroegen"

maar dat hoeft dan niet voor elke kroeg gelijktijdig te zijn en iedereen mag zijn dag kiezen
Echt hè, als die dag er komt...geen haar op m'n hoofd die daar aan mee gaat doen, royal sadness

EDIT: ff MikeyMo's foutje verbeterd
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:44:35 #10
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62205865
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:42 schreef Pek het volgende:

[..]

Echt hè, als die dag er komt...geen haar op m'n hoofd die daar aan mee gaat doen, royal sadness
proefballonnetje van Boris van der Ham, D66
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:48:29 #11
28033 Pek
je moet wat
pi_62205985
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:44 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

proefballonnetje van Boris van der Ham, D66
Ik denk dat ik toch maar VVD ga stemmen, voor het eerst in m'n leven
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:51:02 #12
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62206079
Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, overigens is het rookverbod niet iets waar mijn stemgedrag afhangt. Lijkt me niet zo snugger om uberhaupt je stemgedrag hiervan af te hangen aangezien er zoveel meer dingen zijn dan enkel dit verbod
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:53:52 #13
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62206177
Ah Fleur is weer aan zet
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:56:44 #14
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62206285
ze heeft wel een rotstem eigenlijk, en jaaa. ze haalt er weer de marokkanen (niet in die woorden) bij
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 16:59:37 #15
28033 Pek
je moet wat
pi_62206367
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:51 schreef MikeyMo het volgende:
Ik heb het in het verleden wel eens gedaan, overigens is het rookverbod niet iets waar mijn stemgedrag afhangt. Lijkt me niet zo snugger om uberhaupt je stemgedrag hiervan af te hangen aangezien er zoveel meer dingen zijn dan enkel dit verbod
Je zegt dit tegen iemand die de laatst keer op de Partij voor de Dieren heeft gestemd
Ik heb ook wel eens blind geprikt met m'n rode potlood, maar toen had ik een paar biertjes op

Dat werd toen Pieter-Klaas Knol (geen grap!) uit Oude Pekela oid, voor het europees parlement, ik heb het later opgezocht en hij had welgeteld 7 stemmen gekregen. Hij vraagt zich nu nog af wie die ene stem was, naast zijn familie
pi_62206389
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 16:36 schreef MikeyMo het volgende:
"ja wel willen bekijken of het mogelijk zou zijn om 1x per maand een rookvrije dag te organiseren voor kleine kroegen"

Kun je dat even uitleggen voor de niet-volgers van het debat? Wie wil dit, wil deze persoon het rookverbod voor kleine horeca afschaffen, etc?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:08:32 #17
28033 Pek
je moet wat
pi_62206644
Die Klink is zo gay
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:13:17 #18
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62206775
Ben aan het luisteren, maar ben tevens druk met werk...... Maar die Fleur blijft schreeuwen
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 17:20:27 #19
28033 Pek
je moet wat
pi_62206998
Maar om even terug te komen op die oplossing van de coffeeshop hier om de hoek:

Het hangt natuurlijk af van de indeling, maar ik denk dat het voor de meeste kleine kroegen wel haalbaar is. Glazen wandje met schuifpui en hoppa, hoeft ook niet veel te kosten. Het is alleen wat lullig voor de barman, die staat een groot deel van de dag in z'n eentje, maar als die ook rookt komt ie er gewoon gezellig bijzitten

Kan ie gelijk bier meenemen
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:22:59 #20
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62208494
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:00 schreef Monolith het volgende:

[..]

Kun je dat even uitleggen voor de niet-volgers van het debat? Wie wil dit, wil deze persoon het rookverbod voor kleine horeca afschaffen, etc?
nee, sorry, my bad... Boris van der Ham had als idee om 1x per maand een dag aan te wijzen als zgn rookdag. Op die dag zou dan gerookt mogen worden in kleine horeca.
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:25:28 #21
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62208538
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 17:20 schreef Pek het volgende:
Maar om even terug te komen op die oplossing van de coffeeshop hier om de hoek:

[ afbeelding ]

Het hangt natuurlijk af van de indeling, maar ik denk dat het voor de meeste kleine kroegen wel haalbaar is. Glazen wandje met schuifpui en hoppa, hoeft ook niet veel te kosten. Het is alleen wat lullig voor de barman, die staat een groot deel van de dag in z'n eentje, maar als die ook rookt komt ie er gewoon gezellig bijzitten

Kan ie gelijk bier meenemen
dat hoord eik dus ook terug in het debat. De PVV en de VVD schreeuwden om het ven dat men geen rookruimte zou kunnen faciliteren, maar zoals de praktijk ook al heeft uitgewezen en ook al duidelijk was is er geen minimum of maximum aan de oppervlakte. Dus zelfs de kleinste kroeg kan een rookruimte maken in principe, ter grootte van een telefooncel (heb ik in werking gezien) is al voldoende. Maar dat doen ze niet want de roker wilt aan de bar roken en niet in een ruimte...

Tja...
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:36:23 #22
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62208777
Die gast van D'66 heeft wel gelijk: Als je nu erg laks gaat zijn met handhaven, en alle kroegen die rebels zijn gewoon laat gedogen..... dan krijg je over een jaar heel erg vertekende cijfers qua omzet, die in het nadeel zijn van de kleine kroegen die het roken gedogen. Alleen als je een zo goed als 100% rookvrije horeca hebt kun je met de cijfers goed aantonen dat er verlies is geweest.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:45:45 #23
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62209042
ik heb het sinds 5 uur gemist (kantoortijden ) is er toen nog iets noemnswaardigs gebeurd?

Overigens is het zowiezo al lastig dat straks te berekenen nu met die kredietcrisis. Stond vandaag nog in de krant; de horeca voelt het als eerste.
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 18:58:08 #24
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62209340
MickeyMo de ambtenaar

En ja.... er zijn momenteel een hoop andere economische dingen gaande die effect hebben op de horeca, er was in KLB ook al een topic gaande een tijdje terug over de prijs van bier bijvoorbeeld, geheel losstaand van het rookverbod.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:10:07 #25
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62209674
dit was een van de laatste berichten uit het vorige topic en wellicht interessant voor die mensen die van mening waren dat je de roker moet bekeuren ipv de uitbater
quote:
CAN eist boete voor roker

Clean Air Nederland (CAN) eist dat minister Ab Klink van VWS besluit om met onmiddellijke ingang ook rokers in cafés te beboeten. CAN zegt zo de ondernemers te willen helpen.

‘Het gaat niet goed met de handhaving van het rookverbod in met name kroegen en zalen’, zegt voorzitter Willem van den Oetelaar van CAN.

‘We moeten de horecaondernemer helpen om het rookverbod te handhaven door ook rokers een boete te geven. De meerderheid van de kroegeigenaren wil graag meewerken, maar het wordt door de huidige regelgeving en het gedrag van alle collega-ondernemers niet gemakkelijk gemaakt’.

Spoeddebat
Dinsdagmiddag vindt er een spoeddebat plaats in de Tweede Kamer. CAN eist dat minister Klink hierbij bepaalt dat ook de roker wordt beboet bij overtreding van de rookwet. CAN wil dat de minister met stevige maatregelen komt omdat het rookverbod in vooral cafés behoorlijk wordt geschonden.

Van den Oetelaar: ‘Het rookverbod is ingevoerd om de 500.000 werknemers in de horeca een gezonde en dus rookvrije werkplek te kunnen garanderen. Daarom zijn stevige maatregelen noodzakelijk’.
Hier ben ik het deels mee eens. Zodra de uitbater het roken faciliteert en zegt tegen zijn klanten; paf je suf. De asbakjes weer terugzet en mooie forces-pamfletten aan de deur hangt dan zeg ik; bekeuren die uitbater. Zodra de politie toevallig in de kroeg moet zijn of daar gewoon rondloopt (gebeurt wel eens in den helder) en iemand staat stiekem in een hoekie een sigaret te roken zonder dat de uitbater dat doorheeft of hij wil niet stoppen na aandringen van is het imho juist dat de politie dan een boete uitschrijft
[..]
pi_62210028
Een rookdag? Ja dat gaat zoden op de spreekwoordelijke dijk plaatsen. Dan maar niet.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 19:30:04 #27
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62210274
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 19:22 schreef McKillem het volgende:
Een rookdag? Ja dat gaat zoden op de spreekwoordelijke dijk plaatsen. Dan maar niet.
polderen met D66

En dat wilde boris graag berekend hebben enzo Oh en hij was er ook nog niet over uit of men die vrije dag dan gewoon aan elke eigenaar voor zich moest over laten of gewoon unaniem een vaste dag prikken. En hoe dat gehandhaafd ging worden, daar moest ie ook nog even over nadenken...
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:14:36 #28
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62211669
Jah, dat is wel een van de meest onzinnige voorstellen die ik heb gehoord.

1 dag in de maand WEL roken....
-
pi_62211761
Wie is deze gast?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:34:51 #30
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62212359
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 20:16 schreef McKillem het volgende:
Wie is deze gast?
Boris van der Ham, D'66 fractie Tweede Kamer.

En toch is D'66 nog steeds mijn favoriete partij eigenlijk. Maar ja, je kunt het ook niet altijd 100% eens zijn met een partij natuurlijk.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 20:42:09 #31
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62212585
nee, volgens mij had ik de vorige keren VVD en ook een keer Wilders gestemd, maar zeker weten doe ik het niet. Maar ik voel me nu niet echt vertegenwoordigd door ze

Ik denk niet dat dit bij de verkiezingen een issue zal zijn net zo min als dat het de vorige keer was.
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:11:33 #32
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62213551
Nah, ik denk het ook niet. Iemand die zijn partijkeuze baseert alleen op het standpunt met betrekking tot het rookverbod heeft zijn prioriteiten ook niet op een rijtje..... zaken als de economie, sociale voorzieningen, infrastructuur, integratie, onderwijs, etc, zijn allemaal een heel stuk belangrijker.

We hebben ook pas in Mei 2011 weer verkiezingen, tegen die tijd zal het waarschijnlijk ook geen politiek punt meer zijn, en is van afschaffing geen sprake meer.

Nee, als er mensen zijn die het weer afgeschaft willen zien, dan moet dat zo'n beetje NU gebeuren, voor de winter. Na de winter zijn de meesten er wel aan gewend denk ik en heeft het weinig zin meer..... de actualiteit van het rookverbod verwaterd natuurlijk vrij snel.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:15:39 #33
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62213695
Ongelooflijk ook, wereldwijd de volledige economie op zijn gat maar omzetverlies in de horeca komt dan opeens niet door de recessie maar door het rookverbod. Hoe geestvernauwend is dat spul?
Life is what you make it.
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:31:13 #34
28033 Pek
je moet wat
pi_62214265
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:15 schreef Schanulleke het volgende: Hoe geestvernauwend is dat spul?
De truuk is er ook veel bij te drinken.
Bloedvaten vernauwen, bloedvaten verwijden etc, cirkeltje. Punt is dus dat als je stopt met roken, dan moet je ook stoppen met drinken en wat blijft er dan nog over in deze wereld?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:33:06 #35
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62214328
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:15 schreef Schanulleke het volgende:
Ongelooflijk ook, wereldwijd de volledige economie op zijn gat maar omzetverlies in de horeca komt dan opeens niet door de recessie maar door het rookverbod. Hoe geestvernauwend is dat spul?
Nou, toegegeven.... het heeft wel degelijk invloed op de omzet van kroegen, pubs en bars. Ook in het buitenland had het invloed op het aantal faillissementen.

Maar het is inderdaad verre van de enige oorzaak, als je bijvoorbeeld naar de pubsluitingen in Ierland en Groot-Brittannië, dan zie je dat die al vanaf de jaren 70 langzaam aan het afnemen is.... alleen geeft het invoeren van een rookverbod wel een extra zet.

De rokers spreken wel graag van een "rampscenario" voor de horeca, en dat is VERRE van waar natuurlijk.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:35:24 #36
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62214410
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:31 schreef Pek het volgende:
De truuk is er ook veel bij te drinken.
Bloedvaten vernauwen, bloedvaten verwijden etc, cirkeltje. Punt is dus dat als je stopt met roken, dan moet je ook stoppen met drinken en wat blijft er dan nog over in deze wereld?
Niemand hoeft te stoppen met het vergiftigen van je EIGEN lichaam.
Het gaat er om wat bepaalde toedieningsmethoden (zoals het in de fik steken van iets waar schadelijke chemicaliën in zit) doet met de mensen om je heen.

Als jij de hele avond nicotinebier wil zuipen, niemand die je tegenhoudt.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:45:13 #37
28033 Pek
je moet wat
pi_62214786
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:35 schreef maartena het volgende:

[..]

Het gaat er om wat bepaalde toedieningsmethoden (zoals het in de fik steken van iets waar schadelijke chemicaliën in zit) doet met de mensen om je heen.
Heb je hem weer. Ik zal er aan denken als ik morgenochtend m'n SUV warm draai, goed?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:47:46 #38
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62214886
alsof de horeca zal uitsterven als er 1000 kroegen verspreid over den lande verdwijnen... ook zoiets
[..]
  † In Memoriam † dinsdag 7 oktober 2008 @ 21:52:13 #39
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62215067
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:47 schreef MikeyMo het volgende:
alsof de horeca zal uitsterven als er 1000 kroegen verspreid over den lande verdwijnen... ook zoiets
Joh, wat kan jou het schelen dat 1000 kroegen failliet gaan. Je komt er toch nooit!

Kroegen failliet die vele tientallen jaren bestaan omdat jij en je anti-rook helden te lui zijn om je eigen rookvrije kroegen op te starten. En er nog trots op zijn ook.
Carpe Libertatem
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:05:08 #40
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62215596
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:52 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Joh, wat kan jou het schelen dat 1000 kroegen failliet gaan. Je komt er toch nooit!

Kroegen failliet die vele tientallen jaren bestaan omdat jij en je anti-rook helden te lui zijn om je eigen rookvrije kroegen op te starten. En er nog trots op zijn ook.
ach ja, die kroegen die failliet gaan lijdden toch al een marginaal bestaan, daar ga ik niet om janken. Beetje dat amerikaanse marktdenken hea; als je niet mee kunt komen heb je pech. Er zullen genoeg kroegen zijn die het verlies van jullie klandizie (want ja, jullie blijven weg ipv niet-rokende maten op te zoeken en die te iontroduceren in het uitgaansleven ) zullen overleven en een enkeling zal dat niet kunnen. Nou ja, jammer dan. 8 jaar geleden barstte er een internetzeepbel en raakten veel mensen werkloos. Nou de meesten zijn ook weer aan het werk.

Een beetje ondernemer is creatief met dergelijke "tegenslagen"
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:09:26 #41
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62215732
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 21:45 schreef Pek het volgende:
Heb je hem weer. Ik zal er aan denken als ik morgenochtend m'n SUV warm draai, goed?
Zolang je die SUV niet binnen in een kroeg parkeert is er weinig aan de hand. Net zoals roken, alleen buiten.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:12:52 #42
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62215848
quote:

Ik moet eerst nog zien hoeveel kroegen daadwerkelijk verdwijnen. Dat er een aantal failliet gaan staat vast. Maar dat andere takken van de horeca groeien - zoals restaurants en grand cafe's - staat ook vrij vast, dat is in andere landen namelijk ook gebeurd.

Het staat een ondernemer ook vrij om zijn onderneming te verhuizen of een ander type onderneming te openen. Hen die dat om financiële redenen niet kunnen opereren waarschijnlijk al jaren ZO krap bij kas dat ze sowieso al ten dode waren opgeschreven.

Zoals men in het debat al stelde: Laten we eerst de cijfers en feiten afwachten, want aan schreeuwende kroegeigenaren hebben we niets.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:25:29 #43
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62216319
als je ze hoort kunnen ze helemaal niets investeren; rookruimtes zijn te duur e.d. Ze hebben ook al die jaren geen cent in afzuiging gestoken e.d.

Volgens mij de grootste kniepkutten die er zijn
[..]
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:28:53 #44
28033 Pek
je moet wat
pi_62216454
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:09 schreef maartena het volgende:

[..]

Zolang je die SUV niet binnen in een kroeg parkeert is er weinig aan de hand.
Bron?
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:39:01 #45
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62216804
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:28 schreef Pek het volgende:
Bron?
Nooit gehoord van mensen die zelfmoord plegen door de auto te starten in een garage en deze te laten draaien?

Uitlaatgassen zijn ook vrij giftig natuurlijk.
-
  dinsdag 7 oktober 2008 @ 22:46:20 #46
28033 Pek
je moet wat
pi_62217099
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:39 schreef maartena het volgende:

[..]

Nooit gehoord van mensen die zelfmoord plegen door de auto te starten in een garage en deze te laten draaien?

Uitlaatgassen zijn ook vrij giftig natuurlijk.
Maar het is, economisch gezien, wat lastig daar iets aan te doen, ik snap het.
Hypocriet blijft het wel natuurlijk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 00:42:54 #47
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62220287
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 22:46 schreef Pek het volgende:
Maar het is, economisch gezien, wat lastig daar iets aan te doen, ik snap het.
Dat, en uitlaatgassen hebben een andere samenstelling. Verder hebben we de afgelopen 30 jaar tientallen, zoniet honderden nieuwe wetten en regels ingevoerd om uitlaatgassen te beperken. Sterker nog, door alle regels stoten we nu ongeveer net zoveel uitlaatgassen uit als in de jaren 70, alleen met twee keer zoveel auto's omdat de uitstoot per auto (o.a. door katalysatoren, loodvrije benzine, schonere/zuinigere motoren) een stuk verminderd is.
quote:
Hypocriet blijft het wel natuurlijk
Het is ook niet 1 op 1 te vergelijken. Als het wel 1 op 1 te vergelijken zou zijn, dan is er niets hypocriets aan.... beide methoden om iets te verbranden mag namelijk alleen in de buitenlucht gebeuren. en dan mag roken nog steeds binnen op bepaalde plekken en thuis... Afgesloten autorepareerbedrijven en APK-keurders moeten tegenwoordig zelfs een slang met afzuiging op de uitlaat zetten bij het testen van de motor etc. Maar nee.... het is niet 1 op 1 te vergelijken, en een heel ander probleem van een heel ander formaat.
-
pi_62221702
Terugvindpeuk
  woensdag 8 oktober 2008 @ 02:47:10 #49
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62221741
quote:

[..]

Nee, dat maakt me inderdaad niks uit en ik kom genoeg in kroegen. Als ze failliet gaan door het rookverbod is het een kutkroeg die nu geen recht van bestaan meer heeft. Opgeruimd staat netjes, komt wel weer een nieuwe kroeg voor in de plaats, of iets wat financieel wel rendabel is.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 07:16:14 #50
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62222723
quote:
3 maanden rookverbod: de cijfers

De eerste drie maanden van het rookverbod in de horeca zitten erop. De VWA heeft de officiële cijfers van de inspecties bekend gemaakt.

Drie maanden na de invoering van het rookverbod zegt de VWA dat het verbod nog altijd in 95 procent van de totale horeca wordt nageleefd. In de eerste drie maanden zijn 6742 bedrijven bezocht.

In 5 procent van de gevallen werd een maatregel genomen; er werden 242 herinspecties uitgevoerd. Het aantal maatregelen bij onder andere restaurants, sportkantines en fastfoodrestaurants lag rond de 3 procent. Bij cafés lag dat percentage op bijna een kwart.

Bij de cafés bleek dat bijna één op de vier gecontroleerde bedrijven zich niet aan de regels houdt. In 10 procent van de in totaal 750 gecontroleerde cafés ging het om een bewuste overtreding van het rookverbod.

Gerichte actie
In bijna honderd cafés constateerde de VWA een lichte overtreding. Daarom richten de inspecteurs de controles vanaf half september op de cafés waarvan wordt vermoed dat zij bewust de regels overtreden.

De eerste week van oktober zijn in het hele land 22 boetes uitgedeeld, waarvan drie keer een tweede boete. Het totaal aantal boetes komt daardoor op circa vijftig. De boetes lopen op van 300 tot 2400 euro.

Bij een gerichte actie in het centrum van Zaandam werden het afgelopen weekeinde dertien inspecties uitgevoerd: acht boetes en één waarschuwing voor een relatief lichte overtreding.
[..]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 07:19:44 #51
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62222746
ik zit nu te kijken op die forces site, toch een beetje de kern van het verzet, maar die site is al in geen eeuwen geupdate. Er gebeurt daar geen drol Ik weet niet of ze achter de schermen ook zo actief zijn, maar als dat zo is denk ik dat het met dat verzet wel losloopt

Ik denk ik klik rechts op de link "de leugens over roken en meeroken" krijg ik uiteindelijk dit:

Sorry, deze module is niet actief

Kennelijk zijn er geen leugens te ontmaskeren
[..]
pi_62227350
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 07:19 schreef MikeyMo het volgende:
ik zit nu te kijken op die forces site, toch een beetje de kern van het verzet, maar die site is al in geen eeuwen geupdate. Er gebeurt daar geen drol Ik weet niet of ze achter de schermen ook zo actief zijn, maar als dat zo is denk ik dat het met dat verzet wel losloopt

Ik denk ik klik rechts op de link "de leugens over roken en meeroken" krijg ik uiteindelijk dit:

Sorry, deze module is niet actief

Kennelijk zijn er geen leugens te ontmaskeren
Wat moet je nu met een site over het rookverbod?

De "kern van het vezet" is gewoon roken in de kroegen waar dat weer mag. Gevolg is dat andere kroegen roken ook weer toestaan. Veel nuttiger dan 1 of ander website-tje
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:30:34 #53
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62227383
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:29 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Wat moet je nu met een site over het rookverbod?

De "kern van het vezet" is gewoon roken in de kroegen waar dat weer mag. Gevolg is dat andere kroegen roken ook weer toestaan. Veel nuttiger dan 1 of ander website-tje
daar kunnen de 10tjes leden zich aanmelden bijvoorbeeld
[..]
pi_62227676
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:30 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

daar kunnen de 10tjes leden zich aanmelden bijvoorbeeld
Mij niet gezien in elk geval. Gewoon roken....
  woensdag 8 oktober 2008 @ 11:56:45 #55
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62228149
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:40 schreef Sybesma het volgende:

[..]

Mij niet gezien in elk geval. Gewoon roken....
en doe jij dat enkel wanneer de uitbater dat faciliteert of gewoon overal?
[..]
pi_62228686
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 11:56 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

en doe jij dat enkel wanneer de uitbater dat faciliteert of gewoon overal?
Waar het niet mag daar doe ik het ook niet.. sterker nog daar kom ik niet.

Als het van de kroegbaas mag dan rook ik gewoon.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:48:53 #57
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62229596
ah ok

Om die reden snap ik nu wel dat de boete naar de kroegbaas ging ipv de overtreder. Nu evaluerend is redleijk gebleken dat er weinig rokers tegen de wil van de kroegbaas in roken. Enkel wanneer hij/zij dit toestaat en vaak zelfs propageert wordt het gedaan en derhalve vind ik het niet meer dan correct dat de kroegbaas wordt beboet ipv de roker.
[..]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 12:51:54 #58
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62229682
niet geheel verrassend, maar de uitslag van het debat:
quote:
Boetebeleid overleeft spoeddebat

DEN HAAG - Kroegeigenaren die de klanten doelbewust laten roken worden ook in de toekomst meteen beboet. Dat is de uitkomst van een spoeddebat in de Tweede Kamer over het anti-rookbeleid in de horeca.

Het debat ging over het hardere beleid van minister Klink, sinds vorige week. Hij wil daarmee weigeraars aanpakken. De harde kern daarvan zit in Tilburg. Dit soort kroegeigenaren worden niet meer gewaarschuwd, maar krijgen meteen een boete. Volgens de PVV die samen met de VVD het debat hadden aangevraagd is deze verharding niet volgens de afspraken. Volgens Klink heeft het geen zin om cafe's die doelbewust weigeren eerst te waarschuwen.
[..]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:46:01 #59
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62230965
Benieuwd of dan nu ook het aantal boetes flink gaat oplopen.
Life is what you make it.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 13:54:26 #60
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62231207
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 13:46 schreef Schanulleke het volgende:
Benieuwd of dan nu ook het aantal boetes flink gaat oplopen.
er werd gisteren ook nog iets gezegd over het opvioeren van controleurs maar toen was ik aan de telefoon dus dat heb ik niet helemaal meegekregen
[..]
pi_62231242
Overigens wel een grappige stellingname van onze lik-op-stuk / keihard straffen blaters van de PVV.
pi_62231420
quote:
Op dinsdag 7 oktober 2008 15:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Alles is opvraagbaar middels universiteiten, en naar mijn mening heb ik voldoende bewijs geleverd. Als dat het voor jou niet is, mag je zelf ook wel wat meer moeite doen om het bewijs.... [quote]Op dinsdag 7 oktober 2008 15:23 schreef maartena het volgende:

[..]

Alles is opvraagbaar middels universiteiten, en naar mijn mening heb ik voldoende bewijs geleverd. Als dat het voor jou niet is, mag je zelf ook wel wat meer moeite doen om het bewijs....
Het is het voor de onderzoekers zelf niet eens, dus ook niet voor mij, en dus niet wetenschappelijk bewijs. Voor overheden en organisaties die zich al jaren geleden hebben gecommitteerd aan het terugdringen van het roken is het natuurlijk wel genoeg, met een beroep op hun 'autoriteit' en wat gegoochel en een goedgeoliede pr-machine kunnen ze het immers als bewijs verkopen.
quote:
of juist het bewijs dat het NIET zo is te leveren.
Dat kan ik niet en zoals ik al aangaf vind ik het feit dat er niet gebleken is van onschadelijkheid geen argument om helemaal niks te doen.
quote:
Voor mij, vele regeringen, en vele universiteiten, en het overgrote deel van de Westerse bevolking is het geleverde bewijs RUIM voldoende.
Bewijs is er of is er niet, naar wetenschappelijke maatstaven is het er niet. Regeringen zijn niet geinteresseerd in feiten, slechts in rapportjes die hun reeds gekozen koers ondersteunen, universiteiten hebben daar geen standpunt over en het overgrote deel van de westerse bevolking oordeelt daar niet over maar gelooft wat ze willen geloven.

quote:
Ik heb jouw ook gevraagd om onderzoek te leveren dat aan je eigen standaarden voldoet dat uitsluit dat er schade aan de gezondheid plaatsvindt. Daar wacht ik ook nog steeds op.
Ik heb nooit gesteld dat het onschadelijk is. Ik moet alleen vaststellen dat wij bedonderd worden. Kennelijk is er dus een zo heilig doel dat dit middel geoorloofd is en hebben we dus te maken met fanatici die iets te verbergen hebben. Zoals jij ook huichelt over je drijfveren.

Als ze nou gewoon zeggen dat ze het roken terug willen dringen omdat ze weten wat goed voor ons is en hun bemoeizucht lekker de vrije loop willen laten en dat ze na hun politieke carriere 4 ton per jaar willen vangen in de zorgsindustrie die zich die 60.000 euro aan omzetverlies door een roker niet wil laten ontnemen, dan kunnen we het daar over hebben maar dan is het tenminste met open vizier.

Ze kunnen ook zeggen dat dat ene longkankergeval extra op 500.000 mensenlevens in de horeco er 1 teveel is en dat daar een mogelijkheid toe is zoals wél uit wetenschappelijk onderzoek blijkt, en dat dat een onaarvaardbaar risico is. Discutabel en niet in verhouding tot andere risico's natuurlijk. Maar dan kun je kijken hoe je dat risico gaat terugbrengen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 14:16:15 #63
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62231846
quote:
DEN HAAG - Kleine cafés zullen uit het straatbeeld verdwijnen als de overheid streng blijft controleren op handhaving van het rookverbod. Dat meldde de stichting Red de kleine horecaondernemer woensdag naar aanleiding van het Kamerdebat van dinsdag over het rookverbod.

De stichting behartigt de belangen van ruim negenhonderd kleine zaken die moeite zouden hebben het hoofd boven water te houden. Ze hebben de middelen en ruimte niet om een aparte rookruimte in te richten, waardoor de rokende klanten wegblijven.

Volgens de stichting is de bewering van minister Ab Klink (Volksgezondheid) dat het rookverbod door 95 procent van de horeca wordt nageleefd, een verkeerde voorstelling van zaken.

"Hij telt horecabedrijven als restaurants, hotels en fastfoodketens ook mee. Deze bedrijven waren voor het rookverbod al grotendeels rookvrij. Bij de cafés en met name de kleine cafés ligt het percentage veel lager, op 79 procent", aldus de stichting.

Handhaven

De belangenorganisatie concludeert na drie maanden rookverbod dat de kleine horecabaas niet in staat is het verbod te handhaven. "En dat is niet omdat kleine ondernemers het leuk vinden de wet te overtreden, maar omdat ze niet anders kunnen. Ze gaan failliet door het rookverbod."

Controleurs van de Voedsel en Warenautoriteit hebben van minister Klink de opdracht niet meer te waarschuwen, maar direct te beboeten als er wordt gerookt in de horeca.
http://www.nu.nl/news/178(...)_straatbeeld%27.html

Zo los je een niet bestaand probleem ook op. Straks kan niemand meer naar een gezellige kleine kroeg, maar heb je alleen grote massakroegen. Bedankt anti-rokers.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:21:17 #64
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62231979
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:16 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Zo los je een niet bestaand probleem ook op. Straks kan niemand meer naar een gezellige kleine kroeg, maar heb je alleen grote massakroegen. Bedankt anti-rokers.
Nee, bedankt rokers die nu wegbljiven. Als ze niet zouden roken zouden ze niet wegblijven, dus de sigaret is de schuldige.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 14:29:57 #65
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62232214
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:21 schreef ethiraseth het volgende:
Nee, bedankt rokers die nu wegbljiven. Als ze niet zouden roken zouden ze niet wegblijven, dus de sigaret is de schuldige.
Carpe Libertatem
pi_62232275
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:21 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En als de overheid kroegen verbied drank met meer dan 20% alcohol te schenken, dan is het zeker ook de schuld van de whiskeydrinkers dat er kroegen failliet gaan?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:32:27 #67
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62232286
Weer een artikel zonder enige onderbouwing. Het enige wat die stichting doet is schreeuwen en niet onderbouwde stellingen de wereld ingooien inspelend op angstgevoel onder ondernemers.
[..]
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 14:34:46 #68
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62232342
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:32 schreef MikeyMo het volgende:
Weer een artikel zonder enige onderbouwing. Het enige wat die stichting doet is schreeuwen en niet onderbouwde stellingen de wereld ingooien inspelend op angstgevoel onder ondernemers.
Je hoeft alleen maar naar de landen en regio's te kijken waar ook een rookverbod is ingevoerd. Daar zijn de kroegen al failliet. Ook staan er nu in Nederland veel meer kroegen te koop.

Er is dus wel degelijk onderbouwing voor de uitspraken.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:44:26 #69
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62232617
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:34 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Je hoeft alleen maar naar de landen en regio's te kijken waar ook een rookverbod is ingevoerd. Daar zijn de kroegen al failliet. Ook staan er nu in Nederland veel meer kroegen te koop.

Er is dus wel degelijk onderbouwing voor de uitspraken.
er zijn uit omringende landen ook berichten dat de horeca gelijke of meer winst gaat draaien een jaar na invoering. Daar hoor je deze personen niet over ook al is er een onderbouwing voor die uitspraken.
[..]
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 14:46:47 #70
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62232684
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:44 schreef MikeyMo het volgende:
er zijn uit omringende landen ook berichten dat de horeca gelijke of meer winst gaat draaien een jaar na invoering. Daar hoor je deze personen niet over ook al is er een onderbouwing voor die uitspraken.
Dat er kroegen zijn die meer winst maken ondermijnt het feit dat er absurd veel kroegen failliet zijn gegaan natuurlijk niet. Buiten zien de kroegeigenaren natuurlijk met eigen ogen dat hun klanten wegblijven.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 14:55:08 #71
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62232916
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Dat er kroegen zijn die meer winst maken ondermijnt het feit dat er absurd veel kroegen failliet zijn gegaan natuurlijk niet. Buiten zien de kroegeigenaren natuurlijk met eigen ogen dat hun klanten wegblijven.
als kroeg X meer winst maakt ondanks het verbod moet jij als eigenaar van de lege kroeg eens kijken hoe het komt dat die X meer winst maakt en daarop inspelen ipv langs de zijlijn te gaan janken dat het komt door het rookverbod.

Lijkt mij productiever, ook voor die persoon zelf...

Er is een reden waarom Calimero dat eischaal op zijn hoofd ipv een dure designer hoed
[..]
pi_62233566
quote:

[..]

Graag gedaan !
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:28:43 #73
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62233837
het is nog altijd de eigen beslissing van de roker om niet te gaan, daar is de zgn anti-roker niet voor verantwoordelijk
[..]
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:32:48 #74
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62233969
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:28 schreef MikeyMo het volgende:
het is nog altijd de eigen beslissing van de roker om niet te gaan, daar is de zgn anti-roker niet voor verantwoordelijk
Hoe krijg je het uit je arrogante fascistische strot zeg.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:41:51 #75
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62234196
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:32 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Hoe krijg je het uit je arrogante fascistische strot zeg.
Simpel, er is niemand die je een pistool tegen je kop douwt met de mededeling dat je niet uit mag gaan.
[..]
pi_62234252
Vroeger hadden we het uitgangspunt van de betrouwbare overheid. Als de overheid dan zei dat je eerst een waarschuwing kreeg voordat er een boete werd uitgedeeld, dan kreeg je ook eerst een waarschuwing.

Maar dat is zwaar achterhaald. Als de overheid geleid wordt door bewezen leugenachtige sujetten met verborgen agenda's die leven in de schijnwerkelijkheid van hun eigen politieke wensdromen dan is de betrouwbare overheid natuurlijk een fictie. Sowieso eigenlijk als je gereformeerden en socialisten de dienst uit laat maken.

Dat neemt niet weg dat het een domme aankondiging was, als je wilt handhaven moet je dat niet beloven. Ik ben het voor het eerst van mijn leven overigens met CAN eens: Beboet de roker. Kom maar op als je durft, ga de confrontatie aan en verschuil je niet achter de kroegeigenaren, stelletje huichelachtige laffe dominees.
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:46:26 #77
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62234328
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:41 schreef MikeyMo het volgende:
Simpel, er is niemand die je een pistool tegen je kop douwt met de mededeling dat je niet uit mag gaan.
Jouw god. Je gelooft zelfs in je eigen dwangwereldje.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 15:47:51 #78
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62234361
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Beboet de roker. Kom maar op als je durft, ga de confrontatie aan en verschuil je niet achter de kroegeigenaren, stelletje huichelachtige laffe dominees.
Waarom? De roker komt er niet om te werken. Die komt kwam er voor zijn plezier.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:56:53 #79
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62234629
quote:
Klinkklare onzin. Er zullen wel wat kleine kroegjes verdwijnen..... voornamelijk het type dat dienst doet aan de stamgasten van middelbare en wat oudere leeftijd, mensen die al 20+ jaar roken en erg moeilijk kunnen stoppen, en de sigaret belangrijker vinden dan de gezelligheid van de kroeg.

Maar wat jij daar zegt is dat alle kleine kroegjes zullen verdwijnen, en niemand meer naar zo'n kroeg zou kunnen, en dat is klinkklare onzin.

Verder is het natuurlijk ook zo dat niet alleen de wetgever schuld heeft hieraan, want de rokers kunnen namelijk nog gewoon naar de kroeg komen. Zij doen dit echter niet omdat de sigaret belangrijker wordt geacht dan al het andere waarvoor je naar de kroeg zou gaan. Stoppen met roken komt bijvoorbeeld niet in ze op.
-
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:58:46 #80
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62234684
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:44 schreef Weltschmerz het volgende:
Dat neemt niet weg dat het een domme aankondiging was, als je wilt handhaven moet je dat niet beloven. Ik ben het voor het eerst van mijn leven overigens met CAN eens: Beboet de roker. Kom maar op als je durft, ga de confrontatie aan en verschuil je niet achter de kroegeigenaren, stelletje huichelachtige laffe dominees.
Dat beboeten van individuele rokers wordt dan een taak van politie, niet van het VWA.

Overigens ben ik het wel deels hier mee eens. Als er rokers zijn die tegen de wil in van de eigenaar roken en dat nadrukkelijk blijven doen na de vraag of men daar mee wilt stoppen dan zouden die rokers een boete moeten krijgen. Als de eigenaar borden met "rookkroeg"ophangt, asbakjes neerzet en lekker loopt te paffen achter de bar mag de VWA hem van mij een boete geven.
[..]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 15:58:52 #81
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62234685
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:47 schreef Boze_Appel het volgende:
Waarom? De roker komt er niet om te werken. Die komt kwam er voor zijn plezier.
Maar je doet alsof zonder de sigaret dat plezier niet beleefd zou kunnen worden. De roker kan ook besluiten te stoppen bijvoorbeeld. Stoppen levert naast het feit dat je dan weer zonder te moeten voldoen aan een verslaving en dus urenlang IN de kroeg kunt blijven, ook nog andere voordelen op..... zoals voor je gezondheid en je portemonnee. Win-win situatie.
-
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:03:33 #82
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62234826
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Jouw god. Je gelooft zelfs in je eigen dwangwereldje.
tja, sorry hoor, maar je blijft vrijwillig thuis. Je wordt echt niet de kroeg uitgebonjourd. Dat jij niet wilt gaan omdat je er niet mag roken, ja dat is je eigen keuze. Moet je ook niet klagen dat er zoveel kroegen failliet zullen gaan.
[..]
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 16:04:44 #83
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62234857
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:58 schreef maartena het volgende:
Maar je doet alsof zonder de sigaret dat plezier niet beleefd zou kunnen worden. De roker kan ook besluiten te stoppen bijvoorbeeld. Stoppen levert naast het feit dat je dan weer zonder te moeten voldoen aan een verslaving en dus urenlang IN de kroeg kunt blijven, ook nog andere voordelen op..... zoals voor je gezondheid en je portemonnee. Win-win situatie.
Jij doet net alsof jij voor anderen kan bepalen hoe ze plezier moeten beleven, maargoed, niet gek, want jij bent even trots op je fascistische trekjes als MikeyMo.

KAP GODVERDOMME EENS MET ANDERE MENSEN TE FORCEREN AAN TE PASSEN AAN WAT JIJ WIL!

Ik zou er bijna weer van gaan roken. Al was het alleen maar om anti-rokernazi's als jou te irriteren.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:08:31 #84
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62234941
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:02 schreef Weltschmerz het volgende:
Ik heb nooit gesteld dat het onschadelijk is.
Laten we het er dan over eens zijn dat de schadelijkheid voor de gezondheid de primaire reden is voor het rookverbod. Sterker nog, het is de enige reden.

Ik moet alleen vaststellen dat wij bedonderd worden. Kennelijk is er dus een zo heilig doel dat dit middel geoorloofd is en hebben we dus te maken met fanatici die iets te verbergen hebben.[/quote]

Vraag anders aan de regeringen van meer dan 60 landen, aan de tientallen universiteiten, onderzoekinstituten, etc of zij kunnen onderbouwen dat een rookverbod gewenst is? Voor mij is het door mij geleverde onderzoeksmateriaal ruim voldoende. Voor een hoop wetgevers in de westerse wereld (en de niet-westerse) is het ook afdoende om een rookverbod in te voeren.

Dit punt hoeft ook niet verder besproken te worden. Ontzettend veel regeringen, universiteiten, instituten, en een grote meerderheid van het zijn van mening dat meeroken schadelijk is en er voldoende onderbouwing is voor het invoeren van een rookverbod, en een kleine groep rokers, verenigd onder forces.org, blijft stug volhouden dat er niet voldoende bewijs geleverd is om een verbod te onderbouwen.

Maar intussen is het rookverbod wel ingevoerd in zo'n beetje de gehele westerse wereld. Tja, dan kun je blijven volhouden dat de westerse wereld door haar eigen onderzoekers en universiteiten belazerd wordt..... of zou er toch een kern van waarheid inzitten?
-
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:12:22 #85
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_62235035
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:04 schreef Boze_Appel het volgende:
Jij doet net alsof jij voor anderen kan bepalen hoe ze plezier moeten beleven, maargoed, niet gek, want jij bent even trots op je fascistische trekjes als MikeyMo.

KAP GODVERDOMME EENS MET ANDERE MENSEN TE FORCEREN AAN TE PASSEN AAN WAT JIJ WIL!

Ik zou er bijna weer van gaan roken. Al was het alleen maar om anti-rokernazi's als jou te irriteren.
En wederom kun je blijkbaar geen argumentatie aanvoeren zonder een negatief woord als "nazi" te gebruiken.

Gezien de schade aan de gezondheid van meeroken, is het verwijderen van die giftige rook op zoveel mogelijk plekken in mijn ogen - en gelukkig ook in de ogen van zo'n beetje alle westerse landen - een goed idee.

Als er dan mensen zijn die zonder de sigaret geen plezier kunnen hebben, en net zo gefrustreerd zijn zoals jij hier.... Tja, dan geeft dat toch aan hoe een verslaving bepaald wat plezier is, en dat soort mensen kunnen niet zien dat het zonder de sigaret ook leuk kan zijn.

Dat soort mensen blijven dan maar gewoon lekker thuis voortaan.
-
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:13:08 #86
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62235051
en dat rookt dan niet eens
[..]
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 16:22:23 #87
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62235293
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:12 schreef maartena het volgende:
Als er dan mensen zijn die zonder de sigaret geen plezier kunnen hebben, en net zo gefrustreerd zijn zoals jij hier.... Tja, dan geeft dat toch aan hoe een verslaving bepaald wat plezier is, en dat soort mensen kunnen niet zien dat het zonder de sigaret ook leuk kan zijn.
Ik word moe van mensen, zoals jij, die vrijheden willen beperken van anderen, omwille van hun eigen willetje. Dat jij naar een rookvrije kroeg wil vind ik helemaal gezegend en die keuze moet je vooral hebben, maar kap met andere mensen te dwingen ook in een rookvrije kroeg te zitten alleen maar omdat jij dat wil.

Zoals ik al vele malen heb gezegd in deze reeks kan het mij geen reet schelen wat de kroegbezoeker wil, maar zou de keuze voor het wel of niet roken bij de eigenaar van de kroeg moeten liggen en niet bij anti-rookdwazen die zelf niet in staat zijn om rookvrije horeca op te zetten.
quote:
Dat soort mensen blijven dan maar gewoon lekker thuis voortaan.
Net als de niet-rokers die zouden komen.

Over de onderzoeken. Er zijn vele (ook recente) WHO onderzoeken die concluderen dat er geen enkele relatie valt te bepalen tussen meeroken en de vermeende ziektes. Bijna alle andere onderzoeken zijn gesubsidieerde doelonderzoeken. De anti-rokers hebben na vele jaren, met overheidsgeld gesubsidieerde, propaganda gewoon een enorm sterke lobby, net als bv. de mileufreaks zodat de politiek nu allerlei belastingen invoert waar er dan 1% effectief van gebruikt wordt.
Carpe Libertatem
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 16:23:44 #88
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62235339
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:13 schreef MikeyMo het volgende:
en dat rookt dan niet eens
Ik ageer tegen vrijheidsbeperkers. Zouden meer mensen moeten doen, ongeacht wat er beperkt wordt.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 16:45:13 #89
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62235878
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:23 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Ik ageer tegen vrijheidsbeperkers. Zouden meer mensen moeten doen, ongeacht wat er beperkt wordt.
ligt er aan. Roken werkt op zich vrijheidsbeperkend op mij wanneer ik tranende ogen van de rook krijg en schor wordt en nog meer van mensen met ademhalingsproblemen. Voor hun is er weer een stukje vrijheid ontstaan.

Overigens is deze wet democratisch ingevoerd dus van fascisme en nazisme is geen sprake.
[..]
  † In Memoriam † woensdag 8 oktober 2008 @ 16:49:15 #90
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62235985
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:45 schreef MikeyMo het volgende:
ligt er aan. Roken werkt op zich vrijheidsbeperkend op mij wanneer ik tranende ogen van de rook krijg en schor wordt en nog meer van mensen met ademhalingsproblemen. Voor hun is er weer een stukje vrijheid ontstaan.
De tranende ogenmensen hadden de vrijheid al om naar een rookvrije kroeg te gaan.
quote:
Overigens is deze wet democratisch ingevoerd dus van fascisme en nazisme is geen sprake.
Die laatste twee zijn ook in een democratie ingevoerd.
Carpe Libertatem
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:01:01 #91
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62236294
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:49 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

De tranende ogenmensen hadden de vrijheid al om naar een rookvrije kroeg te gaan.
die ene op het industrieterrein van schubbekutterveen
quote:
Die laatste twee zijn ook in een democratie ingevoerd.
Ja dat klopt, tragische periode. Maar omdat nou weer te betrekken in een discussie over roken vind ik niet chique. Sterker, het gebruik van de 2e wereldoorlog is vaak een teken van zwakte imho

[ Bericht 0% gewijzigd door MikeyMo op 08-10-2008 18:19:28 ]
[..]
pi_62236580
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:01 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

die ene op het industrieterrein van schubbekutterveen
[..]

Ja dat klopt, tragische periode. Maar omdat nou weer te betrekken in een discussie over roken vind ik niet chquet. Sterker, het gebruik van de 2e wereldoorlog is vaak een teken van zwakte imho
Nog sterker degene die tegen het rookverbod zijn doen niets anders. Nazi's ,NSB's , Fascisten, landverraders. Ik heb deze verwijzingen al tientallen keren voorbij zien komen.
Aahh no Sir, I am the first Ploppy to rise to be jailer. My father Daddy Ploppy was known as Ploppy The Slopper, it was from him that I inherited my fascinating skin diseases.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 17:14:19 #93
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62236591
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 14:46 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Alsof die kroegen een godgegeven recht hebben om te bestaan. Ze kunnen simpelweg in de huidige wet- en regelgeving niet meer functioneren. So fucking what. Pech voor ze, zoeken ze maar een andere baan.
pi_62237453
De NRC pleit vanavond in het hoofdredactionele commentaar voor het Spaanse systeem: bord op de deur spijkeren in welke gelegenheden je wel of niet mag roken. "In Spanje mogen eenmanszaken binnen grenzen zelf beslissen of ze bestemd zijn voor rokers of niet-rokers. Een enkele vermelding op de gevel en de burger kan in vrijheid kiezen. Soms kan regeren heel eenvoudig zijn."
geniet nooit met mate
pi_62238165
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 16:08 schreef maartena het volgende:
Laten we het er dan over eens zijn dat de schadelijkheid voor de gezondheid de primaire reden is voor het rookverbod. Sterker nog, het is de enige reden.
Klopt, alleen tot grote teleurstelling van de bemoeizieke betweters bleek dat niet voor iedereen reden om te stoppen, sommige mensen willen namelijk helemaal niet optimaal gezond leven teneinde de statistieken van VWS op te leuken en de portemonnee van de farmaceutische industrie en de zorgverzekeraars te spekken. Net zoals ook niet iedereen wil gaan fitnessen, terwijl Ohra mogelijkheden ziet om meer geld te verdienen wanneer de overheid bedrijfsfitness verplicht stelt.

Dus moest er een andere methode verzonnen worden om mensen van het roken af te krijgen die niet gezond willen zijn. Emotionele chantage via het meeroken was de uitkomst, helaas werkten de feiten niet mee. Ondanks herhaalde pogingen was er telkens maar geen significante correlatie te ontdekken. Maar dat lieten de farmaceutische bedrijven natuurlijk niet op zich zitten, na jaren van het corrumperen van artsen met snoepreisjes en bonussen weten ze wel wat er in de wereld te koop is: bijna alles. Wie betaalt bepaalt en hun tentakels strekken zich uit tot van de WHO tot in de ministerraad (Beste Els) tot aan de gezondheidsraad. En na jaren van geld pompen in de juiste richting bij mensen die gezondheid tot hun belang hebben gemaakt is het resultaat daar "iedereen weet inmiddels wel dat meeroken schadelijk is...", terwijl feitelijk niemand dat weet. De mensen die het zelf onderzocht hebben stellen namelijk slechts dat er aanleiding is voor meer onderzoek.
quote:
Vraag anders aan de regeringen van meer dan 60 landen, aan de tientallen universiteiten, onderzoekinstituten, etc of zij kunnen onderbouwen dat een rookverbod gewenst is? Voor mij is het door mij geleverde onderzoeksmateriaal ruim voldoende. Voor een hoop wetgevers in de westerse wereld (en de niet-westerse) is het ook afdoende om een rookverbod in te voeren.
Nee, ze willen mensen van het roken afkrijgen, en hebben een stok nodig om de hond te slaan. Elke stok die aangereikt wordt volstaat.
quote:
Dit punt hoeft ook niet verder besproken te worden. Ontzettend veel regeringen, universiteiten, instituten, en een grote meerderheid van het zijn van mening dat meeroken schadelijk is en er voldoende onderbouwing is voor het invoeren van een rookverbod, en een kleine groep rokers, verenigd onder forces.org, blijft stug volhouden dat er niet voldoende bewijs geleverd is om een verbod te onderbouwen.
De waarheid is geen meerderheidsstandpunt. Feit is dat er gemanipuleerd wordt door die overheden en organisaties die jij zo hoog hebt zitten. Feit is dat de politieke keuze er al was en dat het door de mallemolen halen van de cijfers dat moest ondersteunen. Feit is dat er geen significante correlatie is vastgesteld in 30 jaar van vele kostbare onderzoeken.
quote:
Maar intussen is het rookverbod wel ingevoerd in zo'n beetje de gehele westerse wereld. Tja, dan kun je blijven volhouden dat de westerse wereld door haar eigen onderzoekers en universiteiten belazerd wordt..... of zou er toch een kern van waarheid inzitten?
Belazerd? Het publiek wordt belazerd, want dat neemt zelf geen kennis van wetenschappelijk onderzoek en journalisten slechts bij hoge uitzondering. Maar de WHO gaat natuurlijk niet zijn grootste geldschieters benadelen voor 60 mille per mensenleven als dat niet nodig is. Universiteiten gaan niet de financiers van onderzoeken bekritiseren voor de conclusies die anderen eruit trekken zodat de geldstroom opdroogt. Overheden worden niet belazerd, die werken mee aan de belazering, en universiteiten kijken passief toe hoe er met hun op zich deugdelijk werk wordt belazerd.
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 15:58 schreef maartena het volgende:
Jij bent ook gewoon een huichelachtige prediker van het lichtend pad dat jij zelf hebt gevolgd. Maartena is gestopt dus moeten anderen tot stoppen worden aangezet, want wat goed is voor Maartena, is goed voor iedereen. Maartena is namelijk zo dom om te denken dat hij zo slim is dat hij beter weet wat goed is voor anderen dan die anderen zelf. Dat mensen heel verschillend over leven en gezondheid kunnen denken past namelijk niet het bekrompen denkwereldje van Maartena.
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:24:48 #96
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62238375
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:13 schreef Provinciaaltje het volgende:

[..]

Nog sterker degene die tegen het rookverbod zijn doen niets anders. Nazi's ,NSB's , Fascisten, landverraders. Ik heb deze verwijzingen al tientallen keren voorbij zien komen.
Vergeet niet de stasi

Om nog maar te zwijgen over de benamingen die de medewerkers van de VWA ook krijgen. Die mensen werken wellicht al jaren voor dat bedrijf, wat veel meer doet dan enkel kroegjes op rooklucht controleren en die mensen worden gelijkgesteld aan dus de stasi, het zijn ratten en weet ik veel wat allemaal. "Ik zou die mensen niet in mijn vriendenkring" willen hebben heb ik ook al gehoord

Waar is de rationaliteit gebleven vraag ik je dan?
[..]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:27:08 #97
28033 Pek
je moet wat
pi_62238441
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 17:47 schreef gimme.shelter het volgende:
De NRC pleit vanavond in het hoofdredactionele commentaar voor het Spaanse systeem: bord op de deur spijkeren in welke gelegenheden je wel of niet mag roken. "In Spanje mogen eenmanszaken binnen grenzen zelf beslissen of ze bestemd zijn voor rokers of niet-rokers. Een enkele vermelding op de gevel en de burger kan in vrijheid kiezen. Soms kan regeren heel eenvoudig zijn."
Dat roep ik al vanaf het begin, gewoon een sticker op de deur wel/niet roken en klaar. Maar dat zou oneerlijke concurrentie zijn voor de niet-rookkroegen, omdat iedereen blijkbaar wil roken.

Wat het kromme van de wet maar weer eens aantoont
  woensdag 8 oktober 2008 @ 18:59:45 #98
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62239224
Het spaanse systeem is dan ook werkelijk een zooitje en komt niet overeen met wat de regering voor ogen heeft; een rookvrij werkplek voor de werknemers, een gezondere lucht voor de bezoekers met als gevolg een daling in het aantal hartaanvallen zoals ook het geval was in andere landen. Overigens is het spaanse systeem zo mede door het gebakkelei van de linkse en rechte politiek.

Maar goed, ik snap best dat de rokers dat systeem ideaal vinden. Mogen ze weer overal roken immers. Dan zou ik overigens voor het ierse ideaal moeten pleiten waarin rookcabines/ruimtes niet eens zijn toegestaan. Maar zo ben ik dan ook weer niet, als men de roker de gelegenheid wilt bieden om te roken in het etablissement dmv een ruimte dan vind ik dat prima.

Wat dat betreft vind ik het persoonlijk een beetje wrang dat de hele tijd gezegd wordt dat de niet-rokers de rokers niets gunnen. Jullie mogen in de rookruimtes roken, op de terrassen, op patio's/binnentuintjes, voor de pui onder de verwarming etc. Het enige waar jullie niet mogen roken zijn op de plekken waar het personeel is in principe. Wat wil de roker; die wil geen duimbreed toegeven, die wil de hele avond aan de bar en op de dansvloer de een na de andere peuk in de brand steken en als je daar problemen mee hebt dan moet je je smoel houden of maar lekker optieven naar huis. Waar "wij" de rokers nog gewoon welkom heten in de horeca en hun mogelijkheden bieden zo ziet de roker ons maar liever wegkniezen in onze huizen.
[..]
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:10:43 #99
28033 Pek
je moet wat
pi_62239498
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 18:59 schreef MikeyMo het volgende:
Mogen ze weer overal roken immers.
Nee, niet in de kroegen met een niet-rook sticker. Hoe moeilijk kan het zijn?
  woensdag 8 oktober 2008 @ 19:29:14 #100
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62239992
quote:
Op woensdag 8 oktober 2008 19:10 schreef Pek het volgende:

[..]

Nee, niet in de kroegen met een niet-rook sticker. Hoe moeilijk kan het zijn?
dat is rond de 10%. In Spanje is men het erover eens dat dit systeem niet werkt en vervolgens komen er Hollanders die roepen; ja we moeten het systeem van spanje overnemen

Omgekeerde wereld; laten we dingen gaan overnemen die in andere landen ook niet werken
[..]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')