Waarom zie je dan juist de laatste tijd meer horecagelegenheden roken weer toestaan, ondanks een uitspraak, ondanks dat we elke keer te horen krijgen dat het volk zo graag rookvrije horeca wil, ondanks etc?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:22 schreef mgerben het volgende:
De café's weten nu dat de massale burgerlijke ongehoorzaamheid niet heeft gewerkt, en maken hun berekeningen: 300 + 600 + 1200 + rechtszaak.
Dus is het terecht dat deze reeks een langzame dood sterft, net als het roken in de café's .
Dat zie je dan ook niet. Steeds meer kroegen houden zich wel aan de regulering is de tendens van de berichten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:35 schreef Chewie het volgende:
[..]
Waarom zie je dan juist de laatste tijd meer horecagelegenheden roken weer toestaan, ondanks een uitspraak, ondanks dat we elke keer te horen krijgen dat het volk zo graag rookvrije horeca wil, ondanks etc?
Dat was te merken tijdens de carnaval.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat zie je dan ook niet. Steeds meer kroegen houden zich wel aan de regulering is de tendens van de berichten.
Propaganda heeft dan ook vaak niks met de werkelijkheid te makenquote:is de tendens van de berichten.
Veel kroegen hebben dan ook de instelling dat er gerookt mag worden tot de eerste controle.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Dat zie je dan ook niet. Steeds meer kroegen houden zich wel aan de regulering is de tendens van de berichten.
Ga eens de deur uit zou ik dan zeggen maar goed.quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:39 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Bron: Roken verklaart helft longkanker bij laagopgeleidenquote:Roken verklaart helft longkanker bij laagopgeleiden
Europeanen met de laagste schoolopleiding hebben twee tot drie keer meer kans op longkanker. Roken is de oorzaak van de helft van dit verhoogde risico. Dat stellen onderzoekers van het UMC Utrecht en het RIVM samen met internationale collega's in het tijdschrift Journal of the National Cancer Institute van deze week.
In onderzoek zijn bijna 400.000 Europeanen ondervraagd over hun opleiding, rookgedrag en andere leefgewoonten en daarna zo'n 8,5 jaar gevolgd. Aan de studie deden ook 40.000 Nederlanders mee.
Na de onderzoeksperiode hadden ruim 1700 mensen longkanker gekregen. Het bleek dat mannen met de laagste opleiding een 3,6 keer hogere kans op longkanker hadden dan mannen met de hoogste opleiding. Voor vrouwen met de laagste opleiding was dit risico 2,4 keer hoger. Volgens de onderzoekers was roken verantwoordelijk voor ongeveer de helft van dit effect, terwijl voedingsgewoonten het verschil niet verder konden verklaren.
Nou Papierversnipperaar, kop hem maar in: Zojuist is aangetoond dat minstens de helft van de longkanker niet door roken komt.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie het nog niet wist: roken is dom en ongezond:
Bron: Roken verklaart helft longkanker bij laagopgeleiden
Roken verklaart helft longkanker bij laagopgeleiden
Wat ik mij dan afvraag: wat is de nulwaarde van zo'n onderzoek? Rokers hebben 3,6 keer meer kans op longkanker dan niet-rokers. Volgens mij is dat heel lastig vast te stellen omdat roken en longkanker niet een vaststaand iets is. Het is niet een kwestie van even een kansberekening op los laten.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:06 schreef Elfletterig het volgende:
Voor wie het nog niet wist: roken is dom en ongezond:
[..]
Bron: Roken verklaart helft longkanker bij laagopgeleiden
Papierversnipperaar zal er prat op gaan dat er volgens hem nog geen wetenschappelijk bewijs is voor meeroken. En daarna gaan we de discussie over doen uit de delen 8, 11, 24, 28, 31 en 39. En het reservegetal is 17. (Nee, dit waren niet de lotto-getallen)quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:09 schreef mgerben het volgende:
Nou Papierversnipperaar, kop hem maar in: Zojuist is aangetoond dat minstens de helft van de longkanker niet door roken komt.
Bron: Forse daling omzet horecaquote:Forse daling omzet horeca
De horeca heeft in het vierde kwartaal van 2008 minder verkocht dan in dezelfde periode een jaar eerder. De omzet daalde met 3 procent. Vooral cafés deden slechte zaken. Cafetaria's lieten nog wel groei zien.
Dat blijkt donderdag uit voorlopige cijfers van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS). De omzet van cafés daalde met ruim 6 procent. De omzet van hotels kromp met 3,6 procent. Bij restaurants was de daling bijna 3 procent. Cafetaria's deden betere zaken. Daar steeg de omzet met 1,8 procent.
Dit onderzoek maakt onderscheid tussen de gezonheid (en levensverwachting) van hoog- en laagopgeleiden.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:20 schreef KoosVogels het volgende:
Wat ik mij dan afvraag: wat is de nulwaarde van zo'n onderzoek? Rokers hebben 3,6 keer meer kans op longkanker dan niet-rokers. Volgens mij is dat heel lastig vast te stellen omdat roken en longkanker niet een vaststaand iets is. Het is niet een kwestie van even een kansberekening op los laten.
Zal vast wel een kern van waarheid inzitten, maar ik vind dat 3,6 meer kans op een vroege dood nogal nietszeggend. Bovendien kenmerken laagopgeleiden zich ook vaak door het vreten van ongezond voedsel en dergelijke en niet naar links en rechts kijken wanneer zij de weg oversteken.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:32 schreef mgerben het volgende:
[..]
Dit onderzoek maakt onderscheid tussen de gezonheid (en levensverwachting) van hoog- en laagopgeleiden.
Het is bekend dat hoogopgeleiden vaak gezonder leven dan laagopgeleiden.
Dit onderzoek probeert te kijken waar de verschillen in zitten (eten? sporten? werk? roken?) en wat de verschillen precies zijn (meer of vaker ziek? eerder dood?).
Precies, en daarom is roken voor hoogopgeleiden minder schadelijk dan voor laagopgeleiden. In het algemeen.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:32 schreef mgerben het volgende:
Het is bekend dat hoogopgeleiden vaak gezonder leven dan laagopgeleiden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |