abonnement Unibet Coolblue
  zondag 18 januari 2009 @ 23:38:06 #1
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65192899
En hier weer verder, nieuwe ronde nieuwe kansen.

Link naar het vorige topic
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_65193125
tja kut, maar get over it(vind ik dan heh)
  zondag 18 januari 2009 @ 23:51:55 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_65193355
Wet afschaffen, Klink aftreden.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zondag 18 januari 2009 @ 23:53:22 #4
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_65193415
Denk dat het uiteindelijk weer een vorm van gedogen wordt, beter ook dan is iedereen tevreden.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  maandag 19 januari 2009 @ 00:06:44 #5
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65193853
quote:
Op zondag 18 januari 2009 23:53 schreef Hukkie het volgende:
Denk dat het uiteindelijk weer een vorm van gedogen wordt, beter ook dan is iedereen tevreden.
Gezien de laatste berichten zwichten er toch steeds meer kroegen voor het verbod en de dreigende straffen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  maandag 19 januari 2009 @ 00:22:24 #6
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65194265
Nog even terughalen uit de vorige delen mbt het verzet in Breda en Amsterdam
quote:
Café's buigen voor het rookverbod

Steeds meer horecagelegenheden in de stad buigen voor het rookverbod.
Bij de invoering van het verbod, een half jaar geleden, bleven bij veel cafe's de asbakken gewoon op de bar staan. Nu de overheid de duimschroeven begint aan te draaien en zelfs dreigt met sluiting, kunnen veel kroegen niet anders dan gehoorzamen.
In totaal werden de laatse maanden bijna 150 horecagelegenheden in de stad gecontroleerd. 64 zaken kregen een boete. Ondanks die bekeuringen blijven ondernemers hopen op een versoepeling van het beleid.
Oh en het filmpje op AT5 is aan te raden
quote:
Breda viert carnaval rookvrij

BREDA - Al juichen sommige caféhouders het plan van VVD-kamerlid Halbe Zijlstra toe, weinigen zullen roken tijdens carnaval toestaan.
Zijlstra stelde donderdagavond in het tv-programma Pauw & Witteman voor het rookverbod tijdens carnaval op te schorten, omdat het volgens hem toch niet te handhaven is. "Een fantastisch idee", zegt Ger Couvreur van 't Tapperijke. Hij liet de asbakken ook na 1 juli, toen het rookverbod van kracht werd, staan en maakte zelfs een anti-Klink-lied. Maar inmiddels wordt ook in zijn café niet meer gerookt. "Het werd te duur, al die boetes." Couvreur zou het prima vinden als roken tijdens carnaval is toegestaan. "Het verbod zal sowieso niet te handhaven zijn. Als mijn tent vol staat, zie ik niet of er ergens achterin iemand staat te roken." De meeste kasteleins denken dat handhaven tijdens de carnaval lastig is. "Wij zijn rookvrij, dus ook tijdens carnaval", zegt Ernst Bennink van de Bruine Pij. Hij denkt dat zijn café niet eens mee zou doen als het rookverbod zou worden opgeschort. "Dat schept alleen verwarring, onze klanten zijn er aan gewend dat we rookvrij zijn. Het zou vreemd zijn als het even wel mag. Dan moeten we dat later weer terugdraaien."

Ook in de Bommel zal tijdens carnaval niet worden gerookt. "Wij volgen het rookverbod, al zal handhaven lastig zijn. We kunnen op zulke drukke dagen niet alles in de gaten houden", zegt Dirk Jansens.

Café Vulling denkt weinig problemen te hebben om het café rookvrij te houden. "We hebben voldoende personeel in dienst om alles in de gaten te houden, dus ook tijdens carnaval zullen we streng handhaven", zegt Niels Dorsman. Er zijn wel cafés in Breda die het rookverbod negeren, ook tijdens carnaval, maar die zijn niet zo openhartig over hun tegendraadse beleid. Een Bredase kastelein uit de Vismarktstraat: "Bij ons mag er gerookt worden, dus ook tijdens carnaval. Wij hebben geen terrasvergunning, dus onze klanten mogen niet buiten staan met een drankje. De omzet liep enorm terug. Vandaar dat we de asbakken hebben teruggezet. Maar we hebben ook al een aantal boetes binnen, dus zet onze naam maar niet in de krant."
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65194845
Meest realistische topictitel tot nu toe
pi_65195284
Oh ja, ik ben nog steeds tegen het rookverbod, met dezelfde argumenten.
  maandag 19 januari 2009 @ 08:00:41 #9
242 Pinball
Electric Monk
pi_65197283
quote:
Op maandag 19 januari 2009 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
Meest realistische topictitel tot nu toe
Maak 'm centraal, soort rookverbod SC.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_65197753
quote:
Op maandag 19 januari 2009 01:11 schreef bloodymary het volgende:
Oh ja, ik ben nog steeds tegen het rookverbod, met dezelfde argumenten.
Hier ook
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65197792
Rookverbod helemaal met eens voor de ondernemer die er voor kiest zodat de niet rokende medemens ook eens zonder blauwe walm een kroeg kan bezoeken.
***** Kraak.....
pi_65197816
Om nu gelijk elke roker uit de kroeg te verbannen is ietwat overdreven, als de kroegbaas rookt en hij is enigste personeel, wat is 't probleem dan?
***** Kraak.....
pi_65197848
De meest belachelijke toestanden zijn te vinden in een Coffeeshop, daar staat de verkoper van de rookwaren in zijn eentje en verder zit iedereen achter een glazen wandje.
***** Kraak.....
  maandag 19 januari 2009 @ 09:08:36 #14
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_65198027
quote:
Op maandag 19 januari 2009 08:54 schreef kraaksandaal het volgende:
De meest belachelijke toestanden zijn te vinden in een Coffeeshop, daar staat de verkoper van de rookwaren in zijn eentje en verder zit iedereen achter een glazen wandje.
Ik ben het er mee eens dat coffeeshops, die draaien op de verkoop en consumptie van rookwaren, best uitgezonderd mogen worden.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  maandag 19 januari 2009 @ 09:13:26 #15
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65198106
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:08 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Ik ben het er mee eens dat coffeeshops, die draaien op de verkoop en consumptie van rookwaren, best uitgezonderd mogen worden.
Daar valt idd wat voor te zeggen, alleen vrees ik dat je in ene allemaal sigarettenbarren uit de grond gestampt krijgt. Kroegen hebben vaak al sigarettenautomaten dus dan is het een kwestie van papierwerk

Ach tegenwoordig hebben een heleboel coffeshops een soort van afhaalhok, en elders een gebruikersruimte
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65198615
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:13 schreef MikeyMo het volgende:

[..]

Daar valt idd wat voor te zeggen, alleen vrees ik dat je in ene allemaal sigarettenbarren uit de grond gestampt krijgt. Kroegen hebben vaak al sigarettenautomaten dus dan is het een kwestie van papierwerk

Ach tegenwoordig hebben een heleboel coffeshops een soort van afhaalhok, en elders een gebruikersruimte
Dat zal wel meevallen. Coffeeshops hebben ook weinig weg van cafe's. In het overgrote deel van de shops mag bijv ook geen alcohol worden geschonken. Inmiddels wordt in mijn woonplaats gewoon weer gerookt in de shop, daarvoor ging het er net zo aan toe als bij de kroeg. Alle rokers voor de deur, mooi gezicht overigens
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Forum Admin maandag 19 januari 2009 @ 09:44:15 #17
232445 crew  Specularium
pi_65198683
Ik ben nog steeds voor een keuzesysteem, zoals dat vroeger kon.
pi_65198817
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:44 schreef Specularium het volgende:
Ik ben nog steeds voor een keuzesysteem, zoals dat vroeger kon.
Maar dat willen de niet(anti)rokers niet.
Stel dat ze ineens een kroeg in Schubbekutteveen in willen....

Samen lossen we het op...

Verder vermaak ik met het hoge entertainmentgehalte wat de niet(anti)-rokers gilde aandraagt in deze discussie.
Je hoeft er iig niet voor naar de stadsschouwburg
pi_65198884
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:40 schreef KoosVogels het volgende:
Dat zal wel meevallen. Coffeeshops hebben ook weinig weg van cafe's. In het overgrote deel van de shops mag bijv ook geen alcohol worden geschonken.
Want om een of andere duistere reden, mogen we van vadertje staat niet drinken en blowen tegelijk, of drinken in het gezelschap van iemand die wil blowen. Stel je voor dat we teveel plezier hebben.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_65198987
quote:
Op maandag 19 januari 2009 09:55 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Want om een of andere duistere reden, mogen we van vadertje staat niet drinken en blowen tegelijk, of drinken in het gezelschap van iemand die wil blowen. Stel je voor dat we teveel plezier hebben.
Plezier, daar doet de overheid niet aan mee In Amsterdam was er in de rosse buurt overigens wel een shop waar je kon drinken en blowen. Geweldige tent.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_65199318
tvp
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  maandag 19 januari 2009 @ 11:30:30 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65201718
Was het maar 6 februari... of krijgen we niet gelijk een uitspraak
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65201865
Kleine kans, volgens wordt er eerst een hoorzitting gehouden.

Maar ga je dan lekker met je harde knoepert op de publieke tribune zitten MM?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 19 januari 2009 @ 11:43:10 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_65202154
quote:
Op maandag 19 januari 2009 11:34 schreef KoosVogels het volgende:
Kleine kans, volgens wordt er eerst een hoorzitting gehouden.

Maar ga je dan lekker met je harde knoepert op de publieke tribune zitten MM?
Ja geen idee, ze zullen idd hun zegje mogen doen, maar voor de rest zal het weinig omvatten. Ze kunnen moeilijk ontkennen dat ze roken hebben toegestaan en dan wordt het al snel een blik op wat de wet zegt over roken in de horeca.

Daar hebben ze geen weken voor nodig om tot een conclusie te komen
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_65202350
Wellicht dat de argumenten van de kroegen vrij karig zijn, maar je kunt er vanuit gaan dat de advocaten er wel een zaak van maken. Zelfs de meest lullige zaken moeten soms maanden wachten op een uitspraak.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')