abonnement Unibet Coolblue
pi_62367744



In Leidschendam (Den Haag) in een lunchroom waar een goede vriend van mij bedrijfsleider is, was afgelopen vrijdag een afscheidsborrel van VWA waar een collega wegging, s'avonds 2100 uur stonden er stuk of 5 gasten te roken in de deur opening met deuren wagenwijd open Toen die kennis vroeg om naar buiten te gaan omdat het rookverbod ook voor hun gold was hun reactie: Waarom? Niemand heeft toch last van ons en buiten is het winderig en koud Uiteindelijk zijn ze gestopt en half uur later weggegaan


Zo en nu weer verder huilen rokers vs anti-rokers
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:30:22 #2
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62367793
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:57 schreef maartena het volgende:

[..]

Onzin. Je hebt zelf toegegeven mijn onderzoeken NIET gelezen te hebben.
Ten eerste heb ik duidelijk gemaakt dat jouw onderzoeken voor mij geen argument zijn in de discussie omdat het mij om vrijheid en eigen verantwoordelijkheid gaat.

Ten tweede kan ik best genoeg gelezen hebben zonder jouw "onderzoeken" gelezen te hebben.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 02:32:39 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62367798
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 01:56 schreef maartena het volgende:

[..]

En daar heb je vast een ONDERZOEK bij, en goede onderbouwing.

Oh wacht.... jij hoefde niet met onderzoeken te komen want alles van degenen die voor het rookverbod waren was niets meer dan propaganda.
Jij hebt anders ook nog niets bewezen.
quote:

[..]

Ik heb geen enkel persoon die tegen het rookverbod is zien komen met verboden op zo'n beetje alles als tegenargument. Jij hebt intussen al voorgesteld om auto's, alcohol, religie, muziek, en zelfs kinderen te verbieden, omdat het roken in de horeca verboden is.... en omdat het "hypocriet" zou zijn als we dan niet al die dingen ook zouden verbieden.
Met de argumenten van de anti-rokers kan je alles verbieden. Dat heb ik duidelijk gemaakt en daar is geen weerwoord op gekomen.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_62367854
Goeie TT.

tvp
pi_62367917
De toon is alweer gezet in de openingspost. Ik als niet-roker (ik ben namelijk geen anti-roker) zal me verder maar buiten deze stompzinnige discussie houden, die al zeker 10 topics te lang duurt. Ik wilde alleen even melden dat het in mijn stamkroeg zaterdag zo druk was dat we nauwelijks nog konden zitten. Toch gek.

Veel plezier maar weer, met alle nazi-vergelijkingen, verbitterde aanvallen, cijfers bagatelliseren.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 03:14:42 #6
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_62367935
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 02:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Ten eerste heb ik duidelijk gemaakt dat jouw onderzoeken voor mij geen argument zijn in de discussie omdat het mij om vrijheid en eigen verantwoordelijkheid gaat.

Ten tweede kan ik best genoeg gelezen hebben zonder jouw "onderzoeken" gelezen te hebben.
Vrijheid en eigen verantwoording voor wie? Voor de kroegeigenaar, de bezoeker, de horecamedewerker die wil gaan solliciteren naar een functie.. voor wie?

Aangezien een kroegeigenaar verantwoordelijk is voor de gezondheid van zijn medewerkers onder werktijd. En een longpatient de vrijheid zou moeten kunnen hebben om de horeca te bezoeken mocht hij/zij dit willen. Het is allemaal vrij relatief.
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:25:47 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_62369430
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 03:14 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

Vrijheid en eigen verantwoording voor wie? Voor de kroegeigenaar, de bezoeker, de horecamedewerker die wil gaan solliciteren naar een functie.. voor wie?

Aangezien een kroegeigenaar verantwoordelijk is voor de gezondheid van zijn medewerkers onder werktijd. En een longpatient de vrijheid zou moeten kunnen hebben om de horeca te bezoeken mocht hij/zij dit willen. Het is allemaal vrij relatief.
Je bent niet verplicht om een kroeg te bezoeken of daar te werken. Als je er toch naartoe gaat moet je de nadelen (die voor de rokers in dit geval juist een voordeel zijn) op de koop toe nemen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Papierversnipperaar op 14-10-2008 09:43:21 ]
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 09:48:18 #8
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62369807
quote:
Mondkapje in rookruimte

Personeel van een Brabantse discotheek wordt gewoon aan het werk gezet in de rookruimte. Door middel van een mondkapje worden de medewerkers beschermd tegen de rook

FILMPJE!
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:14:13 #9
3542 Gia
User under construction
pi_62371872
Dan spoor je toch niet als je zo'n kapje opzet!!

Dat gaat zweten, rooie randen rond je mond en neus. Uitslag enz..... Zal niet lang duren of het personeel steekt een dikke vinger op naar de baas, dat ie die mondkapjes maar ergens anders opbergt.

Wat is nu eigenlijk het probleem om even buiten te roken, of om een rookruimte te creëren. Zelfs de kleinste kroeg kan nog wel een ruimte afscheiden als rookruimte. Dan ruim je het biljart maar op, of de dartbanen.

De gemiddelde 'disco' heeft geen biljart of dartbanen, maar wel ruimte genoeg om een rookruimte in te richten, waar je met 4 man even een peuk kan roken.
pi_62372168
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 09:48 schreef MikeyMo het volgende:
Mondkapje in rookruimte

Personeel van een Brabantse discotheek wordt gewoon aan het werk gezet in de rookruimte. Door middel van een mondkapje worden de medewerkers beschermd tegen de rook

FILMPJE!
Leuk gevonden, maar het gaat natuurlijk niet werken.
Twee dingen zijn jammer:
- dat zijn gasten dus gewoon door kunnen roken (asbak op de bar). Die moeten ook even wennen en dat duurt alleen maar langer zo!
- dat zijn collega's links en rechts die zich wel aan het rookverbod houden klanten mislopen.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:47:34 #11
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62372874
we maakten enkel topics geleden nog grapjes over barpersoneel gehuld in allerlei beschermende kleding...
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
pi_62373241
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:14 schreef Gia het volgende:
Dan spoor je toch niet als je zo'n kapje opzet!!

Dat gaat zweten, rooie randen rond je mond en neus. Uitslag enz..... Zal niet lang duren of het personeel steekt een dikke vinger op naar de baas, dat ie die mondkapjes maar ergens anders opbergt.

Wat is nu eigenlijk het probleem om even buiten te roken, of om een rookruimte te creëren. Zelfs de kleinste kroeg kan nog wel een ruimte afscheiden als rookruimte. Dan ruim je het biljart maar op, of de dartbanen.

De gemiddelde 'disco' heeft geen biljart of dartbanen, maar wel ruimte genoeg om een rookruimte in te richten, waar je met 4 man even een peuk kan roken.
Wat is het voor kleine moeite voor nietrokers om een eigen cafe op te zetten?
Biljart of Dart uit dat kleine cafe halen dat is vaak juist de reden dat men naar zo'n klein cafe gaat om een beetje ontspanning te hebben en sociaal contact te maken
pi_62373632
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:00 schreef admiraal_anaal het volgende:
Wat is het voor kleine moeite voor nietrokers om een eigen cafe op te zetten?
Biljart of Dart uit dat kleine cafe halen
Je bedoelt 'een cafe op te zetten' ? Elk cafe is nu een nietrokerscafe.
quote:
dat is vaak juist de reden dat men naar zo'n klein cafe gaat om een beetje ontspanning te hebben en sociaal contact te maken
Kijk eens aan, zijn we het toch helemaal eens.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:20:17 #14
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_62373787
-edit- klik er gewoon niet op. Je bent niet de enige user hier

[ Bericht 88% gewijzigd door paddy op 20-10-2008 10:34:23 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_62374172
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:20 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit dit topic.
Alstjeblieft niet, ik vind het geweldig om deze topics door te lezen.

Lees het dan niet !
Oud Wereldkampioen
4-voudig Nederlands Kampioen
je mag me aanraken
pi_62378903
quote:
Op maandag 13 oktober 2008 21:03 schreef maartena het volgende:

Tja, de nieuwsberichten die ik daar gepost heb met betrekking tot het verminderen van hartklachten zijn inderdaad niet meer dan dat: Nieuwsberichten. Maar in dit geval komt hetzelfde nieuws uit vrijwel alle landen waar een rookverbod is ingevoerd, althans de landen die iets in het Engels gepubliceerd hebben, want op Zweeds en Noors heb ik niet gezocht.
Alleen is het enige nieuws dat een antirookpropagandist wat zit te fantaseren aan de hand van wat zeer beperkte en onduidelijke cijfers. Maar zo kennen we de antirooklobby, erg goed in het creeeren van nieuwsberichtjes, erg matig in de onderbouwing van standpunten.
quote:
En dan komen we weer terug op wat voor JOU voldoende is, en wat voor de Nederlandse regering en andere overheden genoeg is als bewijs dat meeroken slecht is. Je geeft zelf ook al aan dat je niet ontkent dat er geen effect is, maar dat je keiharde cijfers wil zien voordat je er ook echt van overtuigd ben.
Ik ga ervan uit dat als er een substantieel effect is dat dat dan vroeg of laat keiharde cijfers oplevert, het blijkt echter slechts boterzachte speculaties op te leveren van belanghebbenden.
quote:
Nu dacht ik dat ik in het verleden een aantal studies had gepost die vrij duidelijk het aantal longkanker gevallen tussen echtparen met een rokende partner, en zonder rokende partner vaststelde over een vrij lange periode, en toch ook vele andere onderzoeken waaruit hetzelfde blijkt.
Wat uit het onderzoek blijkt is dat er géén significante correlatie is, notabene volgens de onderzoeker zelf. Er is slechts een aanwijzing van een verband en de conclusie is dat er meer onderzoek nodig is. Jij bent degene die er een andere conclusie aan verbindt, ik niet en de wetenschapper in kwestie ook niet.
quote:
Alleen lijkt het erop dat jij bij AL die onderzoeken het niet geheel eens bent met de onderzoeksmethode, de geposte informatie interpreteert als "anti-rokers propaganda", of het simpelweg niet eens bent met de uitkomst.
Ik stel vast dat er antirookpropaganda is met de bij propaganda horende minachting voor de feiten. Dat heb ik ook onderbouwd en niemand heeft dat durven tegen te spreken, begrijpelijk overigens want dat is zo klaar als een klontje. Het feit dat er propaganda is maakt echter niet dat daarom alles onzin is, zoals ik al eerder heb aangegeven. Dan wil ik best oog hebben voor de zin tussen alle onzin, de feiten tussen de leugens en de redelijkheid onder de bekeerdrift.

Mijn standpunt is alleen dat als er een causaal verband is tussen meeroken en bijvoorbeeld longkanker, dat dat dan zal blijken middels een significante correlatie tussen meerokers en longkankergevallen. Aangezien dat soort onderzoeken vaak zijn uitgevoerd, moet die significante correlatie aangetroffen zijn in een dergelijk onderzoek, alleen blijkt een dergelijk onderzoek nergens te vinden. Dat wil niet zeggen dat er helemaal geen verband is, een causaal verband is dus ondanks pogingen daartoe niet aangetoond en een sterk verband is er sowieso niet.
quote:
Vanuit Ierland kan er trouwens al wel een conclusie worden getrokken. In 2004 ging daar het rookverbod in, en in 2005 werd er 11% minder hartaanvallen geregistreerd, en vergelijkbare aantallen waren ook geteld in 2006 en 2007. Dat geeft dus toch wel aan dat er in 2004 iets gebeurd is waardoor de aantallen opnames met meer dan 10% gedaald zijn NA 2004.
Maar wat is er gebeurd dan?
quote:
Dat kan natuurlijk ook toevallig iets anders zijn dan het rookverbod (ik noem eens een verbod op trans-vetten bijvoorbeeld), maar het feit dat ook andere landen dergelijke getallen leveren zet je toch te denken.
Het zet jou kennelijk niet aan het denken, als het bij de eerste indruk in je straatje past slik je het voor zoete koek en presenteer je het als feit en trek je de meest wilde conclusies.
quote:
Voor mij zijn dergelijke effecten op de gezondheid belangrijk, en voor de overheden van veel landen gelukkig ook.
Voor mij niet, en het gaat om mijn gezondheid. Ik ben hartstikke fit, voordat ik het risico loop op een hartaanval zal ik me eerst een paar jaar te buiten moeten gaan aan Amerikaanse eetgewoonten en stoppen met sporten. Misschien ligt dat voor anderen anders, misschien moeten die mensen dan maar eens overwegen wat minder risico's te lopen, onder andere qua kroegbezoek en dergelijke, maar dat moeten ze zelf weten.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:50:15 #17
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62380897
WS, heb jij Thank You for Smoking wel eens gezien? Geeft een beetje op een speelse manier weer hoe de rooklobby op hun beurt te werk gaat. Ook de zgn laboratoria met wetenschappers die puur onderzoeken moeten doen waaruit blijkt dat roken niet slecht is voor de eigen en andermans gezondheid komen aan bod
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:59:41 #18
262 Re
Kiss & Swallow
pi_62381141
terugvindpeuk

meeroken is niet ongezond , gelukkig rook ik dan ook
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:48:48 #19
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_62386946
Afgelopen weekend weer heerlijk in de horeca geweest. Het is daar echt beter en leuker geworden sinds 1 juli. Maar ja, ik ga dan ook niet naar pauperkroegen.
Life is what you make it.
pi_62392785
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:20 schreef ethiraseth het volgende:
Sluit dit topic.
Dan opent MikeyMo weer een nieuw topic.
Er zijn nog steeds mensen die niet kunnen begrijpen hoe een meerderheid in het land zomaar kan besluiten dat het argument 'als je last hebt van mijn daden ga je maar weg' niet meer werkt.

Toe zeg, geen beter vermaak dan leedvermaak.
En dan die website 'red de kleine horeca ondernemer'. Forum: 15 posts sinds juli
pi_62394738
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:34 schreef Weltschmerz het volgende:
Alleen is het enige nieuws dat een antirookpropagandist wat zit te fantaseren aan de hand van wat zeer beperkte en onduidelijke cijfers. Maar zo kennen we de antirooklobby, erg goed in het creeeren van nieuwsberichtjes, erg matig in de onderbouwing van standpunten.
Er zijn talloze onderzoeken uitgevoerd waaruit blijkt hoe slecht roken en meeroken zijn. Er zijn ook weer allerlei onderzoeken die deze resultaten tegenspreken. Eén ding is in elk geval zeker: er zijn veel twijfels over de schadelijkheid van meeroken. Zo lang niet onomstotelijk vaststaat dat meeroken compleet onschadelijk is, lijkt het me uitstekend om de risico's te beperken. Temeer omdat diverse onderzoeken aantonen dat er wél een verband is tussen meeroken en longkanker. Roken is hinderlijk, roken stinkt, roken zorgt voor prikkende ogen, rook is slecht voor mensen met astmatische aandoeningen en het is daarnaast heel goed denkbaar dat het ook nog eens leidt tot meer longkanker en hart- en vaatziekten. Genoeg reden voor een rookverbod in de horeca.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 06:49:23 #22
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62394984
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 23:57 schreef mgerben het volgende:

[..]

Dan opent MikeyMo weer een nieuw topic.
zolang er nieuws blijft komen is er een voedingsbodem voor deze reeks
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 06:54:30 #23
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62395001
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:48 schreef Schanulleke het volgende:
Afgelopen weekend weer heerlijk in de horeca geweest. Het is daar echt beter en leuker geworden sinds 1 juli. Maar ja, ik ga dan ook niet naar pauperkroegen.
Heerlijk naar 3 verschillende kroegen geweest waar er alledrie gerookt werd en mijn stamkroeg heeft een tweede waarschuwing gehad. Je weet wel, sinds 1 oktober gingen ze direct boete's geven, mja, niet dus.
Carpe Libertatem
  woensdag 15 oktober 2008 @ 07:07:08 #24
3288 MikeyMo
jou are een essol!
pi_62395055
Dat is wel raar ja
Op vrijdag 7 november 2008 08:54 schreef santax het volgende:
[..]
Blij dat er nog mensen hier zijn waar ik me wel in herken.
U, meneer MikeyMo, bent mijn nieuwe FOK!-held _O_
  † In Memoriam † woensdag 15 oktober 2008 @ 07:17:19 #25
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_62395118
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 07:07 schreef MikeyMo het volgende:
Dat is wel raar ja
De hype is alweer voorbij, ze kijken weer uit het raam.
Carpe Libertatem
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')