abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66205328
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dan hier de laatste posts:
quote:
Chan - woensdag 18 februari 2009 @ 17:17
Ik ben opzoek naar een beginnersdoek. Een die je eerst omknoopt en daarna het kind erin doet. Ik ben namelijk als de dood dat ik mn baby laat vallen als ik de doek nog niet goed vast heb zitten en tegelijk babylief moet vasthouden.
Nou heb ik begrepen dat dat alleen met rekbare doeken kan.. klopt dat?
En nu heb ik dus op draagdoek.nl een doek gezien die rekbaar is en die kost 42,50 maar dat lijkt zo goedkoop in verhouding met alle andere prijzen die ik voor doeken tegenkom. Is dat dan wel goede kwaliteit?
Sorry voor mijn beginnersvragen maar er is zoveel keuze dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken
quote:
simmu - woensdag 18 februari 2009 @ 17:25
ik draag al een maand of 4 met een doek van draagdoek.nl en die bevalt prima hoor. maar een niet rekbare kan je ook vooraf al knopen.

[ Bericht 60% gewijzigd door BE op 19-02-2009 09:29:19 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66205858
Een doek van draagdoek.nl is goedkoop vergeleken met de meeste doeken omdat het materiaal veel goedkoper is. Het zijn prettige doeken die je inderdaad vast knoopt voor je je kindje er in doet.

Een nadeel van rekbare doeken zoals die van draagdoek.nl is dat je er "maar" een paar maanden mee kan dragen, daarna wordt je kindje te zwaar en draagt een niet rekkende doek prettiger.
Maar heel veel mensen beginnen met een rekbare doek. Als je dan wat meer knoop en draagervaring hebt is het al weer een stuk minder eng (voor zover het al eng is natuurlijk ) om een niet rekkende doek te gebruiken

Overigens zijn er ook andere rekkende doeken zoals de binana, de rekbare medley's en wrapsody. Volgens mij zijn die allemaal net een tikkie minder rekbaar dan de doeken van draagdoek.nl waardoor je ze wat langer kan gebruiken.
pi_66205970
De prijs van een geweven draagdoek ligt over het algemeen genomen hoger dan die van een rekbare doek, maar ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit van de draagdoek.nl doeken. Rekbare doeken kun je prima eerst omknopen en dan je kindje erin doen dus dat heb je helemaal goed Chan

Niet rekbare doeken heb ik nog nooit geslaagd vooraf kunnen knopen dus ik ben benieuwd hoe je dat op een goede strakke manier doet Simmu?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_66206044
gelukt met knopen en ze viel gelijk in slaap
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66206064
De enige knoop die ik vooraf kan knopen met een niet rekkende doek is een FCC (wat is het toch heeeeerlijk dat Avalon nu eindelijk stevig genoeg is daarvoor!), de andere knopen zouden bij voorknopen niet strak genoeg naar mijn zin komen. Ik vind het zelfs niet prettig om de doek al om te hangen en dan Avalon er in te laten zakken, ik knoop hem liever meteen om haar heen.

Dakota, wat goed! Hoe vind je het, dragen?
pi_66206229
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:52 schreef owlet het volgende:
De enige knoop die ik vooraf kan knopen met een niet rekkende doek is een FCC (wat is het toch heeeeerlijk dat Avalon nu eindelijk stevig genoeg is daarvoor!), de andere knopen zouden bij voorknopen niet strak genoeg naar mijn zin komen. Ik vind het zelfs niet prettig om de doek al om te hangen en dan Avalon er in te laten zakken, ik knoop hem liever meteen om haar heen.
Nou ja dat dus. Met een rekbare doek dan blijft het mooi strak zitten en met een niet rekbare krijg je het nooit zo mooi strak als om je kindje heen knopen. FCC kan dan nog wel inderdaad maar eigenlijk knoopte ik voor nooit vooraf.
It's all up to you
pi_66206338
Owlet! het voelt heerlijk had ik dit maar eerder gedaan
wanna rub mah puppeh?!
pi_66206396
alleen ligt zein de foetushouding..maar volgens mij zitten r beentjes wat raar..al ligt ze te slapen..hmm ze huilt toch wel als t verkeerd zit he?
wanna rub mah puppeh?!
pi_66207096
Ohja rekbare doeken... ik was zooooooooooooo verliefd op Wrapsody Alyssa... als er ooit nog een kleintje komt... zal die doek er wel niet meer zijn.
pi_66210201
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Dakota het volgende:
alleen ligt zein de foetushouding..maar volgens mij zitten r beentjes wat raar..al ligt ze te slapen..hmm ze huilt toch wel als t verkeerd zit he?
ja hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken
Je kan haar met haar beentjes opgetrokken in de buidel van de doek doen (de horizontale band) maar je kan haar ook met haar beentjes buiten de doek doen, dat zit misschien iets minder raar.
pi_66211608
Owlet is "Linnie" al naar cattie?
pi_66211932
Ik heb vanavond pannenkoeken staan bakken met een nieuwsgierig meisje op mn rug. Ondanks het gewiebel bleef ze prima zitten. Toen papa thuis kwam sprong ze er wel bijna uit
Fake it till you make it...
pi_66212037
Heeft iemand nog tips m.b.t. mijn rugdraagpoging

Leuk Nijna!

Fijn dat je doek goed bevalt Dakota! Ben ook benieuwd naar de foto!
pi_66212142
Mrien, je foto is niet zo duidelijk te zien... met dat tegenlicht.
Ik zou geloof ik zelf dat stuk over mn schouder wat meer dubbel slaan, maar dat is denk ik ook maar net wat je lekker vindt zelf. Ik ben niet zo bedreven in het knopen dat ik echt tips kan geven geloof ik, maar het ziet er wat losjes uit....

Dakota, ik ben ook benieuwd naar foto!
pi_66212251
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:48 schreef mrien het volgende:
Heeft iemand nog tips m.b.t. mijn rugdraagpoging
Haar kontje moet lager zitten dan haar knietjes, dus je moet ervoor zorgen dat haar knietjes wat meer opgetrokken zitten
Voor de rest kan ik het niet zo goed zien
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_66212284
Foto is inderdaad wat onduidelijk..zal eens een nieuwe poging wagen binnenkort
Hij zat ook redelijk losjes had ik het idee, maar durfde het ook niet goed aan te trekken
Binnenkort nieuwe poging!
pi_66212404
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:53 schreef beefcake het volgende:

[..]

Haar kontje moet lager zitten dan haar knietjes, dus je moet ervoor zorgen dat haar knietjes wat meer opgetrokken zitten
Voor de rest kan ik het niet zo goed zien
Dat krijg ik dus juist niet goed voor elkaar nog..sowieso duwt ze d'r benen naar beneden \

Trouwens nog een foto gevonden die wat duidelijker is

Zo te zien zit het eigenlijk vrij beroerd
pi_66212553
Mrien hoe je d'r op je rug?

Kan ze al even zitten?
Dan zou je haar op het randje van de commode kunnen zetten met haar billen op de doek en de bovenrails tot in haar nek. Dan met je rug voor haar gaan staan wat door je knieen en dan zo op je rug trekken. Terwijl je met name de rails heel goed vasthoud. Dan kun je meteen goed aanspannen en zit ze al een beetje. Dan de doek aan de voorkant tussen je benen klemmen en de onderrails goed doen en aanspannen zodat die tot in haar knieholtes zit en haar knieen hoger dan haar billen zitten. Dan kun je verder knopen.
pi_66212606
Ow en aantrekken kan je hard! Springen en aantrekken boven rails en onderrails apart.
Dan win je echt nog flink wat centimeters. Ik verbaas me soms echt over hoeveel.
pi_66212735
Ze kan al even zitten ja, klinkt goed zoals je beschrijft, dat ga ik eens proberen
Ik had het nu vanaf mijn bed gedaan, Lotte zittend op de doek en ervoor gaan zitten en haar op m'n rug trekken
Maar vanaf de commode lijkt me qua hoogte beter en daardoor beter te kunnen knopen en straktrekken

Lastige is gewoon dat manlief me niet wil helpen..anders zou het al een stuk makkelijker worden
pi_66212840
hmm das lastig, al is vriendlief hier ook geen hulp hoor
Moet hem nog steeds leren rugknopen. Gelukkig gaat pepijn nu steeds vaker gewoon stil liggen en kun je hem nu beter verbale aanwijzingen geven. Dat gaat een stuk makkelijker dan die klauterkabouter van een tijd geleden.

Waar woon je? Misschien woont er wel iemand in de buurt met wie je kunt oefenen.
En als je er echt neit uit komt dan kun je altijd nog een draagconsult nemen bij een draagconsulent. maar als manlief niet wil dat je rugdraagt dan wil hij vast ook geen geld aan een consult uitgeven.
pi_66212987
Ik woon in Emmen, niet echt in de buurt bij mensen van hier
Hij reageerde gisteren overigens een stuk beter dan ik gedacht had toen ik vertelde dat ze op m'n rug gezeten had..vertelde ook vooral dat Lotte het zo leuk vond
Draagconsult wil ik nog wel een keer doen..kan onder het motto van oefenen

Nja, we proberen gewoon vrolijk verder! Op m'n buik kan ik d'r ook nog goed hebben, al is het wel uitkijken geblazen waar je loopt soms

E.T, ik vind jouw foto van Nienke en jou trouwens erg leuk!
pi_66213038
hmm nee emmen is hier niet in de buurt, zitten wel draagconsulenten in die regio dacht ik.
Maar als je in de buurt van Den Haag komt ben je welkom om te komen oefenen
pi_66214178
En er is ook altijd nog een hoop te verbeteren nį het knopen. Een beetje lopen en springen en dan stukken doek strak trekken en met je vingers voelen waar die doek nou precies naar toe gaat. Zo kan je meestal nog heel wat centimeters doek vrij krijgen. De knoop kan je dan losmaken en weer strakker vastknopen.
pi_66214365
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:36 schreef LovelyLady het volgende:
Owlet is "Linnie" al naar cattie?
Morgen, hopelijk!
pi_66214820
Merel was flink overprikkeld vanmiddag, dus lekker in de doek

Knopen gaat steeds beter. Als ik Merel voor draag, knoop ik niet vooraf, dan zit het nooit lekker namelijk, zo gaat het veel beter
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66214837
Doek vrij krijgen ja, ongelofelijk hoe lang die staarten soms nog kunnen worden
Saartje
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:43:20 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66217066
Jeumig, dat gaat hard, zo'n topic!

Mrien, wat de anderen zeggen. Lotte is ook al wat groter en steviger, dus je kan lekker hupsen en trekken, gebeurt niets
wat ik doe met het hupsen, ik hou steeds 1 kant van de rail vast ipv de hele doek. en de armen naar buiten bewegen op de hups. kan je beter kracht zetten.
als dit een beetje duidlijk is

leuk, leuk, leuk, allemaal nieuwe doeken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66217896
bweuh alle foto's die ik maak zijn kut omdat ze te donker.. te klein (als in.ik krijg ons amper er samen op) en zo zi je maar de helft van de doek
wanna rub mah puppeh?!
pi_66219076

ik vraag wel of vriend morgen betere foto's maakt
wanna rub mah puppeh?!
pi_66225316
Maar zo zien we helemaal Elin niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66225481
dat zei ik al
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:17:40 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66225777
Nog even een klein beginnersvraagje: mag een stuit-kind (2wk oud) in de Wieg-knoop geknoopt worden? ivm de heupjes?

wel bizar. ik draag al een half jaar, en dan nog beginnersvragen

oh en gister is eli voo het eerst van mijn rug gevallen!
hij gleed zo weg toen ik hem eraf wilde halen. een snelle grijp naar zijn jas kon voorkomen dat hij echt viel, maar het was wel ff raar.

en gister in het zkh (op bezoek) voor toute la famille (die dus helemaal nog nooit van het concept doek hadden gehoord, maar wel de hele wereld en alles kennen) eli opgeknoopt in een snelle ruck.
ze vonden het doodeng
maar hij zat toch prima
pi_66225825
Mijn gevoel zegt dat je beter een FWCC kunt knopen met de beentjes echt goed in kikkerhouding.
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:20:51 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66225874
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:19 schreef p_iglet het volgende:
Mijn gevoel zegt dat je beter een FWCC kunt knopen met de beentjes echt goed in kikkerhouding.
ok.
dat is dan toch gewoon met opgetrokken knieen en voetjes naar beneden, maar wel in de buidel?
pi_66225897
Jup, en als dat niet gaat dan met de beentjes naar buiten, maar wel knietjes hoger dan de billen.
pi_66226419
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:27 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja rekbare doeken... ik was zooooooooooooo verliefd op Wrapsody Alyssa... als er ooit nog een kleintje komt... zal die doek er wel niet meer zijn.
Die is inderdaad erg mooi En ook qua kleur geschikt voor zowel mij als manlief. Hij heeft m zelfs al goedgekeurd ook Mn man is trouwens heel lang en ik best klein, maar in de breedte verschillen we niet zo heel veel, allebei erg dun. Is een doek van 5.5 meter dan niet veel te lang? Of is dat juist handig? En... weet iemand of bij die doek een gebruiksaanwijzing zit?
pi_66226536
5.5 meter? Ik weet niet of je een rekbare doek min of emer hetzelfde knoopt als een niet rekbare, amar ik heb met 4.6 meter echt meer dan genoeg.
pi_66226937
De meeste tricot slens zijn volgens mij 5,5 meter. Die van mij in ieder geval wel. Dat is is wel erg lang, maar ik knoop 'm dan nog gewoon een keer extra rond.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66226951
Met 5,5 meter kun je aan de voorkant afknopen zodat je niet tegen de knoop aan zit
Saartje
pi_66227005
Oh, ja dat is wel handig ja. Ik knoop je meestal aan de zijkant af.
pi_66227802
Met 5.5 kun je gaan bungyjumpen vanaf de Dom
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 10:40:49 #43
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66228348
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Nog even een klein beginnersvraagje: mag een stuit-kind (2wk oud) in de Wieg-knoop geknoopt worden? ivm de heupjes?
Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.
FWCC of Hüftschlinge (en geen andere heupdraagmanier!) helpen wel daarbij en kunnen mits de beentjes echt heel goed gehoekt zijn en het nekje flink ondersteund. (De truc met het spuugdoekje in de nekrand van de doek inrollen.) En liever een niet zo rekbare doek gebruiken.
Belangrijk: overleg met de arts of fysiotherapeut!!! Zij weten precies hoe de heupjes er aan toe zijn en wat ze aan zouden kunnen qua houding.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66228580
bij de buren staat deze te koop :

Stel je nu voor dat ik m zou bewerken met een blauw verfje, zou de doek dan paars worden?
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 10:54:14 #45
141844 Macka66
pi_66228879
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:40 schreef Chan het volgende:

[..]

Die is inderdaad erg mooi En ook qua kleur geschikt voor zowel mij als manlief. Hij heeft m zelfs al goedgekeurd ook Mn man is trouwens heel lang en ik best klein, maar in de breedte verschillen we niet zo heel veel, allebei erg dun. Is een doek van 5.5 meter dan niet veel te lang? Of is dat juist handig? En... weet iemand of bij die doek een gebruiksaanwijzing zit?
Ja, die zit er bij
Zover ik weet hebben fabrikanten voor hun rekbare doeken altijd een lengte (Medley uitgezonderd), en daar kan in ieder geval iedereen mee dragen. Dus jullie hebben allebei (alledrie eigenlijk ) iets aan de Wrapsody!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66228930
Denk het wel, tico!
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:56:34 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66228961
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.
FWCC of Hüftschlinge (en geen andere heupdraagmanier!) helpen wel daarbij en kunnen mits de beentjes echt heel goed gehoekt zijn en het nekje flink ondersteund. (De truc met het spuugdoekje in de nekrand van de doek inrollen.) En liever een niet zo rekbare doek gebruiken.
Belangrijk: overleg met de arts of fysiotherapeut!!! Zij weten precies hoe de heupjes er aan toe zijn en wat ze aan zouden kunnen qua houding.
Ik zal het doorgeven. thx!
pi_66229001
Ja jij had een blauwe doek en die heb je bewerkt met rood....

Oh, ik twijfel heel erg. Maar heel lang de tijd om te twijfelen heb ik natuurlijk niet.
pi_66229182
Ik heb een blauwe LLL (ik denk dat ze vergelijkbaar zijn qua draagcomfort) met daarover een hardroze verfbad. Dat werd paars met cyclaam.

Sommer kan denk ik bijna niet anders dan paars worden als je er een (niet te donker) blauw verfje overheen gooit.
Als je er paars overheen doet zal hij zeker paars worden, hij kan dan hooguit erg diep donkerpaars worden maar waarschijnlijk wel iets meer richting purper.
pi_66235781
Woei! Vanda is er!
Hardloper.
IG @webkim
pi_66236076
tering, geld te veel?

ik dacht trouwens dat je ze niet fijn vond dragen?
pi_66236206
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:56 schreef p_iglet het volgende:
tering, geld te veel?

ik dacht trouwens dat je ze niet fijn vond dragen?
Het was wennen; mei tais, als je altijd alleen maar lange doeken gebruikt. Maar ik heb Tuur een kans gegeven, omdat iedereen bleef roepen dat die kleinsmekkers geweldig zijn. En het is waar. Dus nu zijn er doeken verhuisd en woont Vanda hier ook.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66236502
Nou gefeliciteerd dan maar

Al moet ik zeggen dat ik een collectie draagdoeken/dragers van ruim over de 3500 euro rijkelijk overdreven vind

Jij kan ondertussen toch nooit al je doeken gebruiken? Zelfs als je iedere dag wat anders pakt ben je een maand bezig.

Ik vind dat bij ons nu al zo dat er doeken ondergesneeuwd raken en wij hebben er 6 + 2 dragers. Dus hoe je er ruim boven de 30 in ere moet houden zou ik niet weten.
pi_66236668
30?? Dat is echt veel! haha en ik twijfel of ik er nog wel een doek bij moet nemen omdat ik er al 3 heb.
pi_66236939
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 13:49 schreef Webkim het volgende:
Woei! Vanda is er!
[ afbeelding ]
Ik vind Arthur persoonlijk mooier, die staat jullie echt super!
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:23:33 #56
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66237406
Jair hangt heerlijk bij zijn mama te slapen!
Ik heb een mini baby van 2 wk in de doek gehad!
het ging helemaal goed!

Zwijmel, zwijmel, zucht (ja, qwas tijdens werk "ff" naar vriendinnetje toe voor lunch
Ach, ik haal het in het weekend wel weer in

als het goed is komen ze vanavond foto's hier showen!
pi_66237448
Ik gebruik echt alles nog regelmatig en wat te lang ligt krijgt weer een nieuw thuis. Mijn lijst in de OP moet ik nodig eens aanpassen, op mijn weblog staat de kloppende versie. Ruim 30 is dus ook niet het geval hoor; er zijn een boel doeken verkocht. Ik gebruik meerdere doeken per dag en heb er een paar speciaal voor de consulten gereserveerd. Er schuilt geloof ik een verzamelaar in me. Typisch, want ik heb nog nooit iets gespaard. Maar ik vind het zo leuk om verschillende soorten en merken en wevingen te hebben en te proberen. Ik ben misschien wel de verloren zus van Stpehmaus. Hoewel, die heeft voor 30duizend Euro aan doeken denk ik.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66237559
Davinia wordt het niet eens tijd om zelf een minibaby te klussen, dan hoef je ze niet steeds te lenen....
pi_66237592
Ik had ook op je weblog geteld, dan nog zit je op 31
Dat je verzamelaar geworden bent dat was me dus al opgevallen

Ja die Stephmaus op babywearer is helemaal belachelijk, sorry maar dan heb je gewoon zo'n verslaving aan draagdoeken verzamelijk dat het een psychiatrische stoornis wordt.
Meerdere van dezelfde soort enzo.
pi_66238069
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:23 schreef DaviniaHR het volgende:
het ging helemaal goed!

Zwijmel, zwijmel, zucht (ja, qwas tijdens werk "ff" naar vriendinnetje toe voor lunch

ik zal proberen vanavond Tinuviel zo ver te krijgen
  donderdag 19 februari 2009 @ 14:40:04 #61
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66238099
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:26 schreef Ticootje het volgende:
Davinia wordt het niet eens tijd om zelf een minibaby te klussen, dan hoef je ze niet steeds te lenen....
Ik moet echt eens een lijstje gaa n bijhouden van de meest originele manieren waarop mensen vissen naar of en wanneer de tweede komt
pi_66238163
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:40 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Ik moet echt eens een lijstje gaa n bijhouden van de meest originele manieren waarop mensen vissen naar of en wanneer de tweede komt
pi_66238217
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:40 schreef DaviniaHR het volgende:

Nee, je moet gewoon voor dat tweede kind zorgen
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 14:45:42 #64
141844 Macka66
pi_66238263
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:05 schreef p_iglet het volgende:
Nou gefeliciteerd dan maar

Al moet ik zeggen dat ik een collectie draagdoeken/dragers van ruim over de 3500 euro rijkelijk overdreven vind

Jij kan ondertussen toch nooit al je doeken gebruiken? Zelfs als je iedere dag wat anders pakt ben je een maand bezig.

Ik vind dat bij ons nu al zo dat er doeken ondergesneeuwd raken en wij hebben er 6 + 2 dragers. Dus hoe je er ruim boven de 30 in ere moet houden zou ik niet weten.
Ik heb natuurlijk ook een idioot grote collectie met wat dure dingen er in.
Van doeken heb ik veel verschillende maten, en van al die maten twee stuks. Van de meeste dragers heb ik ook twee stuks.

Als ik niet aan handelen en consultancy deed zou de collectie veel kleiner zijn, zeker weten. Ik vond het toen ik met de handel begon wel eens balen dat ik doeken die ik verkocht zelf uit moest testen terwijl ik veel liever m'n nieuwe millefiori in wilde dragen. En ik heb doeken liggen die ik zelf niet gebruik of verkoop maar die ik puur voor de consultancy en uitleen heb. M'n mei-tai's heb ik ook alleen vanwege de consultancy gekocht. Maar Neel zou ik denk ik wel houden als ik zou stoppen met beroepsmatig dragen *
Zijden vogels is dan weer een puur voor mezelf aankoop die ik gelukkig ook goed kan gebruiken bij consulten.

* en yamo olive flowers, chimparoo jazz, bebina regenboog, didymos indio zinnober, didymos millefiori stein, didymos rood-gouden zijden vogels, bära barn chili, medley satin pink, en voor lief de ergo en storchenwiege johannes I. mijn favoriete doek is de zijden vogels, met jazz en zinnober op een gedeelde tweede plaats.
pi_66238631
hihi ja weet het, maar jou collectie valt minder op, en bevat voor mijn gevoel wat minder absurd dure dingen.
Geen 2 ks mei tai's en CSE etc. En vooral meer diversiteit dan webkims vooral uit girasol en didymos bestaande collectie.

Naja het was ook geen aanval, maar meer opperste verbazing.
Verschilldende stofjes, weefsoorten, merken enzo kan ik me nog levendig voorstellen. Maar tig van hetzelfde merk en weving, alleen ander kleurtje. Zou niet mijn ding zijn. En dan blijf ik me afvragen of je ze allemaal wel gebruikt. Het nut voor consultancy lijkt me dan ook weg namelijk.

al wil ik wel nog graag een doek met wol of met linnen of hennep en een lana, en een vatanai..
naja mijn slaaptekort en ik moeten niet zoveel typen geloof ik
pi_66239026
Ik heb geen cse meer.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66239039
Die stond nog wel op je weblog
pi_66239601
Zeg Webkim, heb je niet toevallig iets met wol dat je nodig moet verkopen om al die mooie smekkies te kunnen financieren?
pi_66239657
ja zoals de polka?
pi_66239674
Mijn man vindt dat ik al te veel doeken/dragers heb! Ik haal dan met plezier jullie collecties aan. Er zijn nog zoveel doeken die ik wel zou willen, vooral die met bijzondere stoffen of wevingen. En ik ben didymos fan. Maar gelukkig is er een "linnie" onderweg!
Heeft er hier iemand trouwens een Lana? Die zijn ook mooi!
pi_66239811
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:21 schreef owlet het volgende:
Zeg Webkim, heb je niet toevallig iets met wol dat je nodig moet verkopen om al die mooie smekkies te kunnen financieren?
Nee, ik durf geen wol.
Hardloper.
IG @webkim
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 februari 2009 @ 15:27:14 #72
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66239850
meer als 3500 euro aan doeken
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 15:28:54 #73
141844 Macka66
pi_66239919
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:26 schreef Webkim het volgende:

[..]

Nee, ik durf geen wol.
Niet iedere wol is cashmere hoor
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 15:30:04 #74
141844 Macka66
pi_66239971
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:27 schreef Ynske het volgende:
Ja, daar kun je al gauw drie lenzen voor kopen
pi_66240015
En toch durf ik het niet. Ik kan niet tegen wollen truien, dus ik ben bang dat mijn huid ook bij een doek fel in protest zal gaan. En het wassen vind ik eng. Misschien onterecht, maar laat me nou maar in die waan, dat scheelt weer een beetje.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66240039
Ik moet ook echt geen cashmere doek, maar een gewone wollen doek schijnt ook prima op wol wasprogramma in de wasmachine te kunnen. Nou dan durf ik dat wel aan. (ok geen witte, maar Aare ofzo )
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie donderdag 19 februari 2009 @ 15:35:19 #77
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_66240191
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Ja, daar kun je al gauw drie lenzen voor kopen
nou ja zat dus net te rekenen, maar zoveel zit er bijna in mijn tas
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_66240197
Er staat veel wollen doeken te koop in webshops en in fora p_iglet. Zal ik een rondje voor je zoeken? Als je maat en prijsindicatie geeft kan ik wat gerichter zoeken.
Ik vind doeken zoeken leuk. Maar ben zelf te scheiterig om ze tweedehands te kopen.
pi_66240304
Nou zoek dan maar voor mij naar een wolletje, Cattie Maat zes of eventueel zeven en prijs.... tsja... onder de nieuwprijs

Aare heb ik ook al een paar keer over gedacht, maar ik vind het zo'n lastige te beoordelen kleur.
pi_66240308
Vandaag met Thomas en de binana de stad in geweest. Bij de kassa van een winkel werd ik aangesproken door een verse mama. Ze had een dochtertje van 3 maanden, en een BB. Die haar niet beviel. Hoe dat nou was, zo'n draagdoek. Thomas lag heerlijk te tukken tegen me aan, alleen dat al leek haar over te halen.
Na een babbeltje van een minuut leek ze al om! Leuk is dat!
pi_66240364
hahaah nou je mag voor mij best zoeken hoor...
Een nieuwe Aare met wol kost 105 euro op de didymos site. Daarboven wil ik dus zeker niets.
2e hand euro of 70? Leuke zoekuitdaging.
En dus GEEEEN indio, indio en ik combineren absoluut niet. Maat 6. En gekleurd! Geen beige, wit, roze, streepje van die erdoor is niet erg, maar vooral kleurtjes.
pi_66240956
Ik krijg morgen Satin te logeren! Het zal wel geen doek zijn voor de wintersport...
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 15:59:18 #83
141844 Macka66
pi_66241128
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg morgen Satin te logeren! Het zal wel geen doek zijn voor de wintersport...
Als je een sjieke apres-ski hebt wel
Maar ik vind het behalve een feestelijke doek toch vooral een fijne zomerdoek.
pi_66241230
Als zwembad doek deed ie het ook prima
pi_66241244
met beren
blauwe indio
moritz, helaas maat 5
Katja maat 7
zinnober maat 6
terra geverfd maat 6 (duur)
nino grijs maat 6

Deze vond ik nu snel even. Als maat 5 ook mag, zijn er veel meer te vinden.
pi_66241329
daar zit mijn droomdoek nog niet tussen hoor cattie, je mag nog verder zoeken

ik houd ook niet van beren, nino's, vogeltjes, etc op een doek

Hier mag lang vallende maat 5 wel, maar heb echt minimaal 4.2 meter nodig. Mijn didy Tom is maar 4.1 en dat past echt maar NET. maat 6 zou hier fijner zijn. 7 is te lang.
pi_66241401
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:59 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als je een sjieke apres-ski hebt wel
Als ik ooit op wintersport zou gaan (niet mijn ding ) dan ging m'n wollen indio mee (lekker zacht en warm!) en een 'maakt niet uit of hij in de sneeuw valt hij kan het wel hebben doek' , een storch, hopp of m'n katja ofzo
It's all up to you
pi_66241503
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:04 schreef p_iglet het volgende:
daar zit mijn droomdoek nog niet tussen hoor cattie, je mag nog verder zoeken

ik houd ook niet van beren, nino's, vogeltjes, etc op een doek

Hier mag lang vallende maat 5 wel, maar heb echt minimaal 4.2 meter nodig. Mijn didy Tom is maar 4.1 en dat past echt maar NET. maat 6 zou hier fijner zijn. 7 is te lang.
P_iglet, ik dacht al dat het niet wat voor jou was... Ik zoek nog even verder!
Die beren zijn ook absoluut niet mijn smaak...
pi_66241590
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:09 schreef cattie het volgende:

[..]

Die beren zijn ook absoluut niet mijn smaak...
Hier ook niet! Zo enorm..truttig.

Wollen katja leek me toch wel wat voor jou Piglet!
It's all up to you
pi_66241595
Die beren.... brrrrr....

Indio ga ik maar volgen, als er nou niemand zo dom is om alvast te gaan bieden dan lukt het heel misschien om hem goedkoop te krijgen

* owlet droomt van een wollen naturel pfau
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 16:13:32 #91
141844 Macka66
pi_66241667
Ik zou een wollen doek niet snel tweedehands kopen omdat wol door verkeerd behandelen en wassen zwakke plekken kan krijgen en kan gaan pillen. Dan kan je dat soort dingen krijgen als scheuren wanneer je de pasgewassen doek alleen maar even strak trekt op het droogrek.
pi_66241686
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:11 schreef TearSong het volgende:

katja prima, amar maat 7 is hier echt te lang, en vind dan Aare mooier dan katja.
pi_66241700
oeh, goed punt Macka!
pi_66241718
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:13 schreef Macka66 het volgende:
Ik zou een wollen doek niet snel tweedehands kopen omdat wol door verkeerd behandelen en wassen zwakke plekken kan krijgen en kan gaan pillen. Dan kan je dat soort dingen krijgen als scheuren wanneer je de pasgewassen doek alleen maar even strak trekt op het droogrek.
hmm dat heb ik me helemaal niet gerealiseerd.
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 16:17:47 #95
141844 Macka66
pi_66241840
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:11 schreef TearSong het volgende:

[..]

Hier ook niet! Zo enorm..truttig.

Katja moet je eigenlijk in het echt zien, het is denk ik een van de vaakst en meest slecht gefotografeerde doeken qua kleur.
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:19:34 #96
35189 Troel
scherp en bot
pi_66241918
*probeert haar onderkaak van haar tenen te rapen*

Bert zou me wat aandoen als ik zoveel geld in doeken zou stoppen. Ik vind persoonlijk dat ik er nu eigenlijk al genoeg geld in gestopt heb Ik moet echt iets heeeeeel moois zien wil ik nog wat kopen of het echt nodig hebben.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66242009
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:19 schreef Troel het volgende:
*probeert haar onderkaak van haar tenen te rapen*

Bert zou me wat aandoen als ik zoveel geld in doeken zou stoppen. Ik vind persoonlijk dat ik er nu eigenlijk al genoeg geld in gestopt heb Ik moet echt iets heeeeeel moois zien wil ik nog wat kopen of het echt nodig hebben.
Ik houd me altijd maar voor dat we nog steeds niet meer geld aan doeken hebben dan mijn schoonmoeder uitgegeven heeft aan onze kinderwagen, pas net de helft ofzo
Die kinderwagen staat nu weer bij haar omdat wij hem niet gebruiken
pi_66242129
Lisa met wol!!! nieuw
echt niet de moritz maat 5?

[ Bericht 27% gewijzigd door cattie op 19-02-2009 16:33:25 ]
pi_66242386
Ik heb zojuist Juliet bij m'n buuf om helpen knopen met haar zoontje van bijna 10 weken erin
En Juliet maar even uit logeren gestuurd, hij was gelijk in slaap gevallen en lag zo lekker te slapen
pi_66242657

de banden zitten nog wat slordig..mar ze ligt prinsesjeheerlijk
wanna rub mah puppeh?!
pi_66242701
Aaaaah
Sara
Merel
Ukje
  donderdag 19 februari 2009 @ 16:45:36 #102
108648 cattie
lieve moeder
pi_66243022
Dakota.
Ik ben even klaar met zoeken. Als ik de komende tijd nog wat leuks zie, meld ik het wel!
pi_66243048
wat lief!
pi_66243084
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 15:27 schreef Ynske het volgende:
Ik? Nee hoor.
Bij lange na niet. Ik heb veel gelukkige 11-uur-smorgens-eBay-scores en doeken van kleine buitenlandse veilingsites. Er zijn wel asociale uitschieters, zoals de Kleinsmekkers, maar mijn verzameling gaat no way de 3000 Euro in.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66243086
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef Dakota het volgende:

de banden zitten nog wat slordig..mar ze ligt prinsesjeheerlijk
Je ziet gewoon dat ze echt heerlijk ligt...en dat handje
It's all up to you
pi_66243127
Dakota, wat doe je nu! *rammelt de tent uit*
Hardloper.
IG @webkim
pi_66243408
Artgggggggh Dakota! Wat een poppie

Nu weet ik zeker dat ik dit weekend mijn neefje gewoon in de draagdoek MOET dragen.
pi_66243578
en als ik haar eruit haal heeft ze helemaal een frommelgezicht
wanna rub mah puppeh?!
pi_66244837
Elin
pi_66245023
Aww Koot wat ligt ze er lekker bij
Saartje
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 17:43:35 #111
141844 Macka66
pi_66245135
Elin
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 17:55:07 #112
141844 Macka66
pi_66245475
En dan heb ik nu foto's van m'n Veritable Julius Orange pineapple & butterflies

Je koopt 'm zo, een lap van 6 yard Dutch Wax met allerlei stickers die vertellen dat het een hele echte blockprint wax van Julius Holland is

Een goede kanga is twee armlengtes wijd en loopt van borst tot enkels, las ik. Check. Twee panelen breed, er kunnen drie kanga's uit een veritable julius.

Maja zat in no time prinsesheerlijk op m'n rug.

Na het afladen wilde Hare Majasteit nog graag even met haar doek spelen.

geen foto's van de knoop aan voorkant helaas, de fotograaf had het iets te druk met het repareren van ons slaapkamerraam
pi_66245682
ze is een beetje een rood saartje
wanna rub mah puppeh?!
pi_66246125
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 14:23 schreef DaviniaHR het volgende:
het ging helemaal goed!

Hi, dankzij onze goede vriendin DaviniaHR zou ik me graag in dit topic willen aansluiten. Jair sliep tot zo'n drie uur of kwart over drie nog heerlijk in het doek. Toen heb ik hem maar weer in de wieg gelegd en zelfs daar lag hij nog even door te pitten. Hij sliep ruim over zijn etenstijd heen. Ik zal zo wat foto's posten. De mini baby werd trouwens in een rekbaar doek van Hoppediz gedragen, dat ik van mijn zus had gekregen. Daarnaast heb ik ook nog een girasol, dat een geboorte cadeau'tje was van DaviniaHR, PhysicsRules en hun families.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_66250083
En dan nu de foto's!

De eerste keer omdoen van het doek, gisteren. Ging niet helemaal goed

En deze van vandaag met dank aan DaviniaHR voor de knoop

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_66250228
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 18:02 schreef Dakota het volgende:
ze is een beetje een rood saartje
Ja echt he?! Zeker op die onderste foto!
Mooie stof Macka, en mooie dames heb je

Tinuviel jeetje
Saartje
pi_66250285
Niet doen Tinuviel en Dakota! Ik zeg: NIET doen!
Wat vréselijk lief, jullie foto's..
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_66250294
Agossie die frummeltjes
*rammel*
  donderdag 19 februari 2009 @ 20:36:18 #119
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66251723
Hoi Tinu!

Als jullie in de OP willen, dan is het de volgende tekst:
Tinuviel en iamredleader: Hoppediz rekbaar 5,4m, Girasol 07 5,2m

pi_66252477
oooh wat een lieve Jair!
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 21:18:08 #122
141844 Macka66
pi_66253313
Tinuviel, wat een heerlijke mini heb je daar
pi_66253333
33
pi_66253371
Daar zijn ook niet-doeken bij.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66253433
Wel allemaal draagdingen
pi_66253481
Macka, is er ook een minimale cup-size voor zo'n doek nodig. Ik kan me voorstellen dat het met mijn A75 (als het dan al is) slecht/niet blijft hangen....
pi_66253628
Ik heb een kanga en vind dat met mijn, wat zal het zijn, grote B / kleine C ofzo, erg lastig. De doek zakt af. Net als ik dat met strapless jurkjes heb. Torsodragen is ook een beetje voorgeveldragen denk ik.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66253848
als jullie binnen dragen..wat trek je de baby dan aan?
Elin was net wat oververhit
wanna rub mah puppeh?!
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 21:32:53 #129
141844 Macka66
pi_66253973
Ik heb wel eens foto's gezien van torsodragende mannen die nou niet bepaald een grote cupmaat hadden Dus het kan misschien wel met een A.
Strapless jurken blijven bij mij overigens ook niet zitten.
pi_66253979
als je alleen binnenshuis draagt is een rompertje en sokjes genoeg lijkt me, volgens mij staat er voor buiten dragen een mooi lijstje in de OP, of zwerft dat lijstje iig ergens rond
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 21:33:57 #131
141844 Macka66
pi_66254026
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:30 schreef Dakota het volgende:
als jullie binnen dragen..wat trek je de baby dan aan?
Elin was net wat oververhit
Wat trek je de baby dan uit, bedoel je Een doek vervangt een laag kleding.
pi_66254049
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:33 schreef p_iglet het volgende:
als je alleen binnenshuis draagt is een rompertje en sokjes genoeg lijkt me, volgens mij staat er voor buiten dragen een mooi lijstje in de OP, of zwerft dat lijstje iig ergens rond
Hieronder een lijstje met een indicatie:
Rond het vriespunt: jasje aan + sjaal + half onder je jas.
Boven de 5 graden: jasje aan + sjaal + muts op
Boven de 10 graden: dun jasje of vestje aan
Boven de 15 graden: de normale kleding aandoen
Boven de 20 graden: luchtige kleding
Boven de 25 graden: enkel een rompertje
boven de 30 graden: niet meer in de draagdoek

Die?

Voor binnen zou ik inderdaad gewoon een rompertje en sokjes doen, wat p_iglet ook al zegt. Warm zat
It's all up to you
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 22:38:02 #133
141844 Macka66
pi_66257262
Youtube filmpje met een torsodragende Afrikaanse. Kijk maar, je hoeft echt geen C cup of meer te hebben om te kunnen torsodragen.
pi_66259385
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 21:33 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Wat trek je de baby dan uit, bedoel je Een doek vervangt een laag kleding.
ghe ja dat had ik al door..je oververhitte baby nog een laag aantrekken zou wel heel stom zijn

ik had r in een romper met lange mouwen en katoenen broekje.. en nog was ze heel warm. dus romper mouwloos en geen broekje proberen..
wanna rub mah puppeh?!
pi_66267481
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:00 schreef lcicle het volgende:
Wat mogen ze niet doen
pi_66267525
foto's plaatsen van minibabietjes in draagdoeken omdat dan het gros van de posters hier spontaan rammelende eierstokken krijgt
pi_66267538
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 09:58 schreef iamredleader het volgende:

[..]

Wat mogen ze niet doen
Foto's van zo'n klein hummeltje in een doek plaatsen
Daar worden de dames WEEK van
pi_66268025
ik kan bv geven in de doek !
wanna rub mah puppeh?!
pi_66268311
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 20:00 schreef lcicle het volgende:
Wat mogen wij niet doen?

Ja mogen wij in de OP: Tinuviel en iamredleader: Hoppediz rekbaar 5,4m, Girasol 07 5,2m? K' weet niet of ik dat zelf kan aanpassen en hoe?

Bedankt Maneki. Neko, Makka66 en p_iglet. Jullie knopen zien er goed uit. Zeker kunnen wij nog iets van jullie leren. Heeft iemand ervaring met de wieg bij een paar weken/ maand oude baby? Hoe zijn die ervaringen?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_66268468
Wat fijn Dakota

mensen met SSC ervaring, ik heb een vraagje

Het lijkt er op dat mijn ergo ergens is blijven liggen. Vakantiehuis, de trein.... hij is in ieder geval weg En nét terwijl Avalon de stevigheid begint te krijgen om door M. gedragen te kunnen worden. En ik wil zelf ook eigenlijk wel weer een SSC.

Maar wat is wijheid? Weer een ergo? Of nu toch maar een yamo, alpino, maduca, patapum, marsupi, beco, calyx of weet ik veel hoe veel merken er nog zijn

Het zou het lekkerst zijn als Ronja er nog in gedragen kan worden maar ik weet niet of dat nog een reėle verwachting is nu ze een meter lang en 16 kilo zwaar is.
Wie deelt zijn of haar ervaringen met me?!
pi_66268547
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:29 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand ervaring met de wieg bij een paar weken/ maand oude baby? Hoe zijn die ervaringen?
Bedoel je daarmee de draagmethode waarbij de baby dwars voor je ligt? Die is toevallig de laatste dagen vaker langs gekomen en ik geloof dat de meeste mensen er niet kapot van zijn (en de meeste baby's ook niet )
Ik vind het in ieder geval onhandig, rechtop lijkt de baby veel meer de natuurlijke bolling van je borst te volgen. Mijn dochters wilden sowieso nooit liggend gedragen worden.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 10:45:26 #142
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66268811
@Owlet. Als je wilt mag je mijn beco uittesten. Hij ligt nu toch alleen maar in de kast. Maud wil nl. lopuh! Fleur heeft er vorig jaar nog in gehangen met d'r 16 kilo en dat was geen probleem voor Fred.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 11:00:22 #143
141844 Macka66
pi_66269382
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 10:34 schreef owlet het volgende:
Wat fijn Dakota

mensen met SSC ervaring, ik heb een vraagje

Het lijkt er op dat mijn ergo ergens is blijven liggen. Vakantiehuis, de trein.... hij is in ieder geval weg En nét terwijl Avalon de stevigheid begint te krijgen om door M. gedragen te kunnen worden. En ik wil zelf ook eigenlijk wel weer een SSC.

Maar wat is wijheid? Weer een ergo? Of nu toch maar een yamo, alpino, maduca, patapum, marsupi, beco, calyx of weet ik veel hoe veel merken er nog zijn

Het zou het lekkerst zijn als Ronja er nog in gedragen kan worden maar ik weet niet of dat nog een reėle verwachting is nu ze een meter lang en 16 kilo zwaar is.
Wie deelt zijn of haar ervaringen met me?!
Zal ik dan even?

Niet doen: Patapum omdat die verschillende maten heeft voor baby's en peuters, Medley alpino omdat 'ie niet goed genoeg afgewerkt is en de banden niet fijn zijn bij lang dragen, Marsupi omdat 'ie niet geschikt is voor peuters en beter niet tweedehands aangeschaft kan worden vanwege de levensverwachting van het klittenband, Beco butterfly omdat er dan nog een laag stof tussen kind en ouder zit (dat gaan jullie denk ik niet fijn vinden)

Geen idee: Calyx ( let iig op bij tweedehands aanschaffen, ze hebben ook een petite model voor kleine mama's)

Wel doen: Ergo (zeker als 'ie goed zat bij M.), Yamo (kom eens passen en vergeljiken met Ergo en Alpino), Manduca (super verstelbaar, bijvoorbeeld in ruglengte)

Het beste idee is dragers passen voor je wat aanschaft, ze hebben allemaal hun eigen pasvorm en dat kan veel uitmaken voor het draaggemak. Ook kan het verschillen qua voorop of achterop dragen, dus kies op basis van de draagmethode die je in de komende jaren het meest gaat gebruiken.
Ik kan langer dragen met Yamo, mijn lief draagt weer beter met Ergo
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:01:29 #144
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66269422
Grappig om te lezen. Mijn dochter vond rechtop ook een verademing , en ik ook .

Draagdoeken zijn ook heel lekkere dekentjes heb ik laatst in de trein ontdekt, toen we net te laat terug naar huis gingen en mijn dochter lag te slapen in de buggy. Buggy plat, draagdoek eroverheen, en snurken maar
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:10:37 #145
593 sjak
Juffie Bloem
pi_66269783
Ze ruiken natuurlijk heel erg vertrouwd!
Lekker douchen!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:11:17 #146
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_66269803
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:10 schreef sjak het volgende:
Ze ruiken natuurlijk heel erg vertrouwd!
Ja denk ik ook.
pi_66270388
macka, daar hoopte ik al op!

Chacama, lief van je! Ik wacht nog even af wat de reacties hier en op de andere fora zijn en dan kom ik misschien bij je aankloppen

Wat me zo beviel aan de ergo was vooral de degelijkheid.Ik hoef geen mooi printje als ik weet dat alles gewoon goed in elkaar zit en ik me niet ga ergeren aan dingen die missen.
pi_66270493
Mag Elin al met de beentjes buiten ?
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:30:14 #149
108648 cattie
lieve moeder
pi_66270497
Owlet, Ive (zelfde formaat als Ronja) kan nu nog in de Yamo.

Mag ik even vloeken? Ik ging even een boodschapje doen. Kom ik terug, zie ik het afleverbusje van tnt een straat verderop staan. Ik liep wat harder, in de hoop dat hij daarna naar mij zou rijden. Maar nee. Thuis had ik een briefje in de bus. Aflevering gemist, morgen nieuwe poging. Geen Linnie dus vandaag. Waarom nou niet bij de buren afleveren? En ik weet niet of we morgen wel de hele dag thuis zijn. Nou ja, stelt mijn geduld in iedergeval weer even op de proef.
  vrijdag 20 februari 2009 @ 11:31:03 #150
108648 cattie
lieve moeder
pi_66270520
Dakota, Fee gaat al lang met de beentjes naar buiten. Wel zorgen dat de knietjes goed opgetrokken zijn.
pi_66270671
Merel hangt ook met beentjes buiten. Ze vindt het veel fijner zo
Sara
Merel
Ukje
pi_66270795
mja ik zag een manier om r bbbb te knopen maar ik geloof dat er stond vanaf 3 mnd..maar ik heb het idee dat ze de foetushouding niet erg prettig vind voor langere tijd.. en de beentjes buiten ging prima.
wanna rub mah puppeh?!
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 11:45:19 #153
141844 Macka66
pi_66271099
Hoi Tinuviel, leuk dat jullie ook dragen!
Mijn jongste dochter Maja is een van de weinige baby's die de Wiege juist prefereerde boven rechtop gedragen worden. Ik droeg haar in een korte doek in een simpele rebozo wieghouding of in een lange doek in kangaroe wieghouding, zodat ze wel vrij kon bewegen en draaien. De andere wieghoudingen zouden haar teveel beperkt hebben bij de ontwikkeling van haar lijf en bewegingsapparaat.

Maja was (is) een kind dat alitjd beweegt, een en al spier zoals haar oma zegt. Blijkbaar had ze dat liggen erg nodg om toch tot rust te kunnen komen. Toen ze drie maanden was wilde ze ook wel op de heup gedragen worden, en al snel was het gebeurd met het liggen.

Zoals ik al eerder schreef draagt de wieghouding niet bij aan de ontwikkeling van de heupen van een baby, en bij baby's met (vermoedelijke) heupproblemen is 'ie streng af te raden.
Betere houdingen zijn dan de fwcc (zoals Davinia met jullie geknoopt heeft) en de zittende kangaroehouding (zie de Storchenwiege bindeanleitung pdf).
Meer over dragen en heupjes kun je lezen in het artikel Tragen eines Saüglings van Dr. Evelin Kirkilionis op de Didymos site.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 11:56:12 #154
141844 Macka66
pi_66271557
Wat betreft beentjes uit de doek ter illustratie een foto uit het artikel dat ik Tinuviel net aanraadde:

Dit doen baby's vanzelf als je ze optilt, en zo gebogen en gespreid zouden de beentjes dan ook moeten zitten als je de baby met de beentjes uit de doek draagt.
pi_66271864
ah oke, dankjewel
wanna rub mah puppeh?!
pi_66276802
Advies gevraagd!

Ik draag mijn zoontje van drie weken nu af en toe in de tricotslen. Hij vindt het heerlijk, ik ook, en ik daarom wil ik graag ook nog een niet rekbare doek aanschaffen.

Nou twijfel ik tussen een Hoppediz Dublin, een Didymos Wellen Acqua en een Zara Ocean. In één van de eerdere delen van dit topic las ik dat een Hoppediz misschien te dik/stug zou zijn om een klein baby'tje mee te dragen. Klopt dat? Ik wil 'm namelijk wel direct gaan gebruiken. Het prijsverschil is trouwens echt enorm vind ik, maar goed, als één van de andere twee opties prettiger draagt heb ik dat er wel voor over.
pi_66277363
Waar woon je? Ik heb een Hopp, Wellen en een Zara dus als je in de buurt van Den Bosch zit zou je kunnen komen voelen wat je het fijnste vindt.
Sommige Hopps zijn heerlijk zacht, de Wellen wat luchtiger en een Zara is dun, maar iets minder luchtig, maar ik kan me er wel een klein kindje in voorstellen. Daarnaast is het ook nog eens persoonlijk wat je het aangenaamst vindt.
Van de drie doeken die je noemt kan je met een Hopp het langste doen, dwz, je kan er een stevige peuter ook nog in dragen, als je dat zou willen.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 14:44:53 #158
141844 Macka66
pi_66277871
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:19 schreef Jore het volgende:
Advies gevraagd!

Ik draag mijn zoontje van drie weken nu af en toe in de tricotslen. Hij vindt het heerlijk, ik ook, en ik daarom wil ik graag ook nog een niet rekbare doek aanschaffen.

Nou twijfel ik tussen een Hoppediz Dublin, een Didymos Wellen Acqua en een Zara Ocean. In één van de eerdere delen van dit topic las ik dat een Hoppediz misschien te dik/stug zou zijn om een klein baby'tje mee te dragen. Klopt dat? Ik wil 'm namelijk wel direct gaan gebruiken. Het prijsverschil is trouwens echt enorm vind ik, maar goed, als één van de andere twee opties prettiger draagt heb ik dat er wel voor over.
Ik vind het eerlijk gezegd geen van drieėn echt kleiine babietjes doeken
Wellen zou ik iig alleen doen als je 'm tweedehands kunt kopen. Vanwege de prijs, maar vooral ook omdat Wellen in het begin wat 'knisperig' is en een tijdje ingedragen moet worden voordat 'ie zacht is.
pi_66280525
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:45 schreef Macka66 het volgende:
Hoi Tinuviel, leuk dat jullie ook dragen!
Mijn jongste dochter Maja is een van de weinige baby's die de Wiege juist prefereerde boven rechtop gedragen worden. Ik droeg haar in een korte doek in een simpele rebozo wieghouding of in een lange doek in kangaroe wieghouding, zodat ze wel vrij kon bewegen en draaien. De andere wieghoudingen zouden haar teveel beperkt hebben bij de ontwikkeling van haar lijf en bewegingsapparaat.

Maja was (is) een kind dat alitjd beweegt, een en al spier zoals haar oma zegt. Blijkbaar had ze dat liggen erg nodg om toch tot rust te kunnen komen. Toen ze drie maanden was wilde ze ook wel op de heup gedragen worden, en al snel was het gebeurd met het liggen.

Zoals ik al eerder schreef draagt de wieghouding niet bij aan de ontwikkeling van de heupen van een baby, en bij baby's met (vermoedelijke) heupproblemen is 'ie streng af te raden.
Betere houdingen zijn dan de fwcc (zoals Davinia met jullie geknoopt heeft) en de zittende kangaroehouding (zie de Storchenwiege bindeanleitung pdf).
Meer over dragen en heupjes kun je lezen in het artikel Tragen eines Saüglings van Dr. Evelin Kirkilionis op de Didymos site.
Hi Makka66

Bedankt voor de uitvoerige uitleg met link naar de knoophandleiding etc. Ook het artikel op de Didimos website is erg handig en aangezien ik van oorsprong Duitse ben is de taal ook geen probleem. Jair lag in stuit en dus is de wieg sowieso geen handige knoop, want Jair moet nog een heuponderzoek krijgen. De kangoroe houding mag wel bij een mogelijke heupafwijking als ik het goed begrijp?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_66280584
Eenmaal ingedragen Wellen zijn heerlijk! Ingedragen Hopps kunnen ook heul erg zacht zijn. En aan een Zara heb je weinig werk om die in te dragen. En babietjes wegen nog heel weinig. Ik vind het heel goed kunnen. Heb je het draadje van een van de draagdoekforumsters gevolgd? Waarin ze de baby in haar bestaande verzameling draagt? Niks geenn klachten; alleen steeds een heel tevreden slapend mannetje.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 15:56:44 #161
141844 Macka66
pi_66281017
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hi Makka66

Bedankt voor de uitvoerige uitleg met link naar de knoophandleiding etc. Ook het artikel op de Didimos website is erg handig en aangezien ik van oorsprong Duitse ben is de taal ook geen probleem. Jair lag in stuit en dus is de wieg sowieso geen handige knoop, want Jair moet nog een heuponderzoek krijgen. De kangoroe houding mag wel bij een mogelijke heupafwijking als ik het goed begrijp?
Ja, kangoeroe mag. Als je maar heel goed de Spreiz Anhock Haltüng toepast. Maar sowieso ook even overleggen met arts of fysiotherapeut.
pi_66281048
Waar moet volgens jullie een doek voor een pasgeborene eigenlijk aan voldoen?
Ik draag Avalon vanaf het begin in alle doeken die ik heb, alleen voor Ronja heb ik mijn favoriete en minder favoriete omdat bij haar het gewicht echt wel mee gaat spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 16:11:44 #163
141844 Macka66
pi_66281637
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:57 schreef owlet het volgende:
Waar moet volgens jullie een doek voor een pasgeborene eigenlijk aan voldoen?
Ik draag Avalon vanaf het begin in alle doeken die ik heb, alleen voor Ronja heb ik mijn favoriete en minder favoriete omdat bij haar het gewicht echt wel mee gaat spelen.
Niet te stug en wel zacht en goed soepel (moet het rugje mooi kunnen volgen). Niet teveel doorzakken. Geen duidelijk voelbare naden hebben. Ingedragen zijn of snel in te dragen. Goed wasbaar en niet teveel in contrast met de mondjes teruggegeven melk Geen staarten die zo lang zijn dat er op getrapt kan worden. Niet te warm!
pi_66284155
Zo net met Pepijn op mijn rug in Vicky boodschappen gedaan. Vicky is nog wat stroef en stug, maar bied zeker potentie hoor, ik houd wel van wat grip in een doek. Draagt prima! In ieder geval zeker geen doorzakkende pepijn .

En ik kwam vandaag al voor de 3e keer in ruim een week iemand tegen met een kind op de buik in iets anders dan een babybjorn, volgens mij een SSC. Zo zie je ze nooit, zo 3x in een week
pi_66284474
Ik ben net op de huishoudbeurs geweest en heb serieus niet 1 drager gezien! Zelfs geen babybjorn
Saartje
pi_66284679
Ik kom hier eigenlijk nooit mensen tegen met een kind in iets anders dan een babybjorn (maar ook niet zoveel eigenlijk).
Maar ik krijg altijd wel leuke reacties
pi_66284879
Ik heb echt het idee dat het bekender wordt, ik zie vaker dragers/doeken etc. (ok nog niet dagelijks, maar wel vaker dan voorheen). En ik merk ook dat ik minder aangesproken wordt, dat mensen het al kennen en het minder vreemd vinden.

Naja ik vind het alleen maar positief
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 februari 2009 @ 17:47:58 #168
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66284996
Viel mij ook op Maneki! Hoewel ik wel één Babybjorn heb gezien.

En veeeeeeeel dames die dat rare monkeyding ofzo aan het passen waren en maar een paar bij de twee stands met draagdoeken....
pi_66285104
Ik ben net met Elin in de doek naar het winkelcentrum geweest..ze sliep de hele tijd (2 uur ) en iedereen bleef even staan om te kijken.. en afrikaanse vrouwen vinden het prachtig en vroegen of ik haar ook op mijn rug zou gaan dragen

(vooral opa-meneren bleven kijken )
wanna rub mah puppeh?!
pi_66285152
k krijg trouwens ook vaak afkeurende blikken omdat mensen denken dat ik een tienermoeder ben
wanna rub mah puppeh?!
pi_66291025
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:47 schreef Chell het volgende:
En veeeeeeeel dames die dat rare monkeyding ofzo aan het passen waren en maar een paar bij de twee stands met draagdoeken....
En dat is me een onding, zo'n minimonkey. Mijn mening is dat het ding vooral geschikt is als hangmatje in de box. Kind ligt er niet lekker in (of ik deed iets heel fout) en het draagt voor geen meter. Helemaal niet meer als ze groter zijn en je ze op je heup probeert te dragen.
Gelukkig heeft 'ie hier in de box wel goede dienst gedaan als hangmatje .
En gaan we bij nr 2 ook maar weer als hangmatje gebruiken.
Weet je wat het denk ik is... het ziet er gewoon wat ingewikkeld uit dat knopen. En zo'n ding hang je om en je kan je kind erin schuiven. Dat lijkt makkelijk...
pi_66291750
Ik wilde eerst ook een minimoneky omdat het er zo leuk uitzag..maar omdat iedereen zo enthousiast was over de draagdoeken hier..tada! ik ben fan!

ik heb ook een premaxx babybag gekregen van iemand maar dat vind ik echt een irritant ding, misschien dat ik er ooit een ander blij mee kan maken.
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:10:46 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66296205
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:36 schreef Nijna het volgende:

[..]

En dat is me een onding, zo'n minimonkey. Mijn mening is dat het ding vooral geschikt is als hangmatje in de box. Kind ligt er niet lekker in (of ik deed iets heel fout) en het draagt voor geen meter. Helemaal niet meer als ze groter zijn en je ze op je heup probeert te dragen.
Gelukkig heeft 'ie hier in de box wel goede dienst gedaan als hangmatje .
En gaan we bij nr 2 ook maar weer als hangmatje gebruiken.
Weet je wat het denk ik is... het ziet er gewoon wat ingewikkeld uit dat knopen. En zo'n ding hang je om en je kan je kind erin schuiven. Dat lijkt makkelijk...
Idd, dat en de goede PR van de wandelwagen en BabyBjorn
Je krijgt een kind, dus welke wandewagen koop je dan?

Ach, de mensen zien ook wel hoe relaxed het kind erbij hangt. ik krijg altijd van de cassičres bij de AH opmerkingen dat hij er weer zo lekker bij hangt
pi_66296543
Vandaag op de 9 maandenbeurs heb ik een draagdoek van draagdoek.nl 'gepast' Nou is het met zo'n kleine pop natuurlijk heel anders dan met een baby, dus ik vroeg me af hoe zijn jullie ervaringen met de doeken van draagdoek.nl? En tot wanneer kan de baby er in?
pi_66296885
nou..ik heb er sinds 3 dagen 1..en ik ben er gelukkig mee
wanna rub mah puppeh?!
pi_66296903
oh en tot 16 kilo
wanna rub mah puppeh?!
pi_66297419
Maar dan wel met de kanttekening dat vanaf een kilo of 9 de meeste mensen een geweven draagdoek toch een stuk fijner vinden dragen dan een rekkende draagdoek.

Het kan dus wel tot 16 kilo, maar of je het ook wilt is weer wat anders
pi_66297494
Bedankt voor de reacties!

Webkim, helaas woon ik niet bepaald in de buurt, anders was ik zeker even komen voelen. Wat zou jouw voorkeur hebben uit de drie genoemde doeken? Ik hoef de doek niet tot in de peutertijd te kunnen gebruiken, mocht ik dan nog steeds enthousiast zijn dan koop ik vast wel een (of meerdere) nieuwe doek(en). Of heb je nog andere suggesties?

Macka, wat voor doek past er wat jou betreft wél bij een pasgeboren baby? Ik ben heel benieuwd, ik heb namelijk vooral geselecteerd op kleur. Hier en daar heb ik wel over de verschillende doeken gelezen, maar ik mis ervaring.

Vanavond heb ik Lieuwe de hele avond in de doek gehad, heerlijk .
pi_66297594
Jore, in welke regio woon je wel?
Heel veel mensen in dit topic, die bijna allemaal in het bezit zijn van verschillende merken doeken. Vast wel iemand bij jou in de buurt waar je langs mag komen. Dan kun je kijken wat je prettig zou vinden voor jou en je kleintje.
pi_66297870
Regio Groningen. Er zit hier trouwens ook een heuse draagdoeksconsulente in de buurt, maar die wil ik liever pas raadplegen als ik aan het rugdragen toe ben.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 00:16:24 #181
141844 Macka66
pi_66301487
Jore, volgens Webkim (met veel Zara ervaring) wordt een nieuwe Zara snel zacht. Uit de drie door jou genoemde doeken lijkt me dat dan een mooie keus omdat de Zara minder dik is dan de Hoppediz en daardoor waarschijnlijk net wat fijner te knopen, en sneller zacht is dan een nieuwe Didymos Wellen.

Fijne doeken voor pasgeborenen zijn volgens mij (met de criteria uit post #163) Binana, Medley piqué tricot, bamboedoeken, Storchenwiege (zowel streep als Leo), Didymos strepen, Didymos jacquard Rhombus, Chimparoo, Bebina en Girasol (maar niet een korte in kruiskeper, knoopt niet fijn). Hoppediz Rio (de meest zachte en dunne Hoppediz). Voor korte doek Bära Barn.
Met andere Didymos jacquards en met Didymos Indios moet je het maar net treffen. Sommige BB-slens zijn fijn (de ene kleur blijkt dikker en stugger dan de andere. Met Green Paprika zit je iig goed). Neobulle lijkt me veelbelovend, de twee die ik gevoeld heb waren lekker zacht.
Dolcino en Nati ken ik niet goed genoeg om een mening te hebben over de geschiktheid voor een pasgeborene.
Van de traditionele tricotdoeken ben ik niet zo gecharmeerd.

Maar trek je hier niks van aan Jore, en ga lekker op je eerste ingeving af. Die zijn meestal het beste!
(Mooi is ook een goed criterium )
pi_66306567
Ik heb een neobulle Manon rouge, die echt al best zacht is. Mn chimparoo is wat minder zacht, maar ook een lekkere doek. Ik heb manon even op zolder gelegd omdat ik geneigd was om steeds de zachtste te pakken ;-).
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:22:18 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_66308671
Misschien ben ik wat ongevoelig (wat me eigenlijk sterk lijkt, gezien mijn gevoeligheid voor kleding e.d.) maar de indio linnen van LL via Owlet is binnen en ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo hard of stug. Mijn wollen indio is wel zachter, maar ik vind de linnen nu al wel fijn!
pi_66308847
wat fijn! Ik heb het idee dat hij door het dragen hier ook wel wat zachter is geworden dus als hij door niet zo heel veel dragen al zachter kan worden dan moet hij straks helemaal superzacht bij jullie weg gaan
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:13:23 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66311517
Die rekbare Hoppediz voelt ook wel erg fijn! is al zacht vanaf het begin, en is niet superrekbaar, dus kan je wrs wel iets langer gebruiken dan rekbare doeken die wel superveel rekken.

cattie! het is toch gelukt om je fluffy mail in ontvangst te nemen!
pics or it didn't happen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:13:52 #186
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66311531
Hoi, ik ben nieuw hier. Ook wij willen ons babietje straks in een draagzak. Mijn stiefschoonmoeder had een baby bjorn voor ons gekocht. Dan kan ie niet in de komma houding, maar de verkoopster zei dat ze vanaf 3 kilo al die draagzak kunnen.

Alleen nu het volgende, nu heeft mijn stiefschoonmoeder een 2e handse ergens voor niks gehaald en deze nieuwe terug gebracht. Is een 2e handse nog net zo veilig? Daar kan ik niets over vinden. Bedankt!
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:15:33 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66311585
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:13 schreef seilram het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier. Ook wij willen ons babietje straks in een draagzak. Mijn stiefschoonmoeder had een baby bjorn voor ons gekocht. Dan kan ie niet in de komma houding, maar de verkoopster zei dat ze vanaf 3 kilo al die draagzak kunnen.

Alleen nu het volgende, nu heeft mijn stiefschoonmoeder een 2e handse ergens voor niks gehaald en deze nieuwe terug gebracht. Is een 2e handse nog net zo veilig? Daar kan ik niets over vinden. Bedankt!
ik geloof niet dat mensen in dit topic je uberhaupt een babybjorn gaan aanraden
macka heeft daar een heel mooi stuk tekst over, dat het niet goed is voor de rug, en heupen en de hele trits...

stiefschoonmoeder zoeentje heeft mijn man ook

(is dat trouwens niet een idee om als linkje in de OP te zetten? dat komt zo vaak terug?
pi_66311657
rare actie van je stiefschoonmoeder

Ik denk dat een 2 hands babybjorn net zo veilig is als een nieuwe hoor, wel even alles goed controleren natuurlijk.

Maar de meeste mensen in dit topic hebben toch liever een draagdoek dan een babybjorn. Baby's kunnen in een draagdoek ook in komma houding, maar ook rechtop zitten ze ergonomisch in een veel betere houding dan in de babybjorn. ook het draagcomfort voor de drager is bij een doek een stuk beter dan bij een babybjorn.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:31:44 #189
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66312096
Nou ja die babybjorn... ik wist dat ik een draagzak/doek wilde en we waren aan het winkelen. Ik had me nog totaal niet verdiept in draagdoeken enzo en toen bood ze aan om die te kopen... vandaar. Nu ik wat gelezen en bekeken heb lijkt de ringsling me wel erg fijn.
Niet mieten! Door gieten!
pi_66318231
Het is een Manduca geworden
En die lieve Olga van slingomama was zo snel met versturen dat we de Manduca vandaag al uitgebreid hebben kunnen uitproberen.
Hij is precies wat ik hoopte: het lijf is lang genoeg om Ronja in te kunnen dragen en door de rits is hij klein genoeg te maken voor Avalon.

Het is even uitvogelen welke riempjes bij welk meisje het beste losser danwel vaster kunnen, maar met elke keer omdoen gaat dat prettiger.

Maandag de blijdorptest
pi_66319414
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben net op de huishoudbeurs geweest en heb serieus niet 1 drager gezien! Zelfs geen babybjorn
Ik wel en dat was jij!
En 2 met een baby bjorn met de kindjes andersom. Dus gezicht naar voren.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_66319775
Ach wat leuk voor die kindjes om al bungelend zo'n enorme mensenmassa op je af te zien komen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:24:48 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_66323265
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef owlet het volgende:
Ach wat leuk voor die kindjes om al bungelend zo'n enorme mensenmassa op je af te zien komen
Ja, heerlijk!
Vandaag met Fee de stad in geweest en we kwamen langs de carnavalsstoet. Maar ze zat zo dicht tegen me aan, lekker knus, dat ze geen krimp gaf, ondanks al het lawaai. De indio linnen vind ik prima dragen, lekker licht. Hij is alleen wel echt wat lang voor mij, ik heb flinke staarten nog om weg te werken.

Op ebay zag ik een linnen indio manderin te koop waar nog maar weinig op was geboden. Dus ik zat al verlekkerd te kijken, blijkt dat de verkoopster niet naar nederland verstuurd. Balen. Ik blijf toch ebay wel in de gaten houden, misschien kan ik nog een leuk koopje scoren en anders wacht ik op de nieuwe limited editions. Er staat op ebay ook nog een Didymos vogel goud te koop. Mooie doek, maar die gaat denk ik voor (te) veel geld weg.
pi_66323366
Pepijn en ik gaan morgen weer samen werken.
Waren zoveel personele problemen, of ik dan maar met Pepijn wou komen werken als ik anders niet kon.
Hihi naja prima, lang leve de draagdoek
pi_66323820
Ik heb vanmiddag op de 9 maandenbeurs een draagdoek gekocht en ik ben er nu al helemaal blij mee . Zowel ik als mn man kunnen er in dragen, daar is ie lang genoeg voor . Nu alleen nog een baby om er in te knopen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:11:13 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_66324703
Nog maar 176 dagen wachten Chan! Leuk dat je er zo blij mee bent. Wat voor een doek is het geworden?

P_iglet, veel plezier morgen.
pi_66325105
Haha ja ik tel ook gewoon serieus al af in dagen

deze is het geworden: http://www.draagdoek.nl/bykay-petrol-p30483.html
pi_66326469
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:22 schreef cattie het volgende:
Misschien ben ik wat ongevoelig (wat me eigenlijk sterk lijkt, gezien mijn gevoeligheid voor kleding e.d.) maar de indio linnen van LL via Owlet is binnen en ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo hard of stug. Mijn wollen indio is wel zachter, maar ik vind de linnen nu al wel fijn!
Toen ik hem net binnenhad was hij net zo stug als mijn vloerkleedje wat in de slaapkamer ligt
Ik denk ook niet dat ik hem ga houden hoor... maar laat hem eerst maar eens flink kennis maken met Fee
pi_66326989
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:04 schreef Kaarr het volgende:

[..]

Ik wel en dat was jij!
En 2 met een baby bjorn met de kindjes andersom. Dus gezicht naar voren.
Oh echt? Yay ik ben gespot
Waarom ben je niet ff komen kleppen?
Saartje
pi_66334885
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:33 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Oh echt? Yay ik ben gespot
Waarom ben je niet ff komen kleppen?
Joh het ging zo snel! Je liep me tegemoet in zo'n lange gang en toen dacht ik eerst: hé wat leuk een draagdoek. En toen zag ik opeens een bekend gezicht (door de foto's hier).
Als je ergens stil had gestaan had ik wel ff hoi gezegd.

Ik was trouwens zonder Sten. Als hij mee was gegaan dan had hij ook in de doek gezeten.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_66338261
Guus voor het eerst in de draagdoek
Hij vond het heerlijk

pi_66338362
Guus bij papa !
Saartje
pi_66341697
Koningin Wauw
Sara
Merel
Ukje
pi_66344551
Wat lief Koningin!
pi_66348850
Mooi plaatje Koningin
pi_66350677
Lekker he Guus
pi_66350834
Lief Koningin!

Vertelde ik van de week dat ik m'n buuf geholpen had met mijn doek, ze heeft nu gelijk stof gekocht op de markt om d'r doeken van te maken en is ook bezig met een Mei Tai. Helemaal leuk!
  zondag 22 februari 2009 @ 20:17:04 #208
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_66351193
Wat een lieve foto Koningin!
  zondag 22 februari 2009 @ 21:44:17 #209
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66354291
Heerlijke foto!

Hier twee van mijn neefje in de tricotdoek van Maud. Hij wordt binnenstebuiten gedragen om een identiteitscrisis van het jochie te voorkomen . De doek bevalt in elk geval prima. Mijn zus is er erg blij mee en vind het jammer dat ze het bij de eerste en tweede niet heeft gehad. De kleine vent heeft er vanaf het voeden tot aan het volgende voedmoment heerlijk in liggen slapen. Eerst buiten tijden de optocht (die komt bij hun voor de deur langs) en daarna binnen heerlijk tegen zijn mama aan. En Maud heeft lekker tijdens de optocht bij mij gehangen in Rio.

pi_66357210
Vanochtend 2 leuke draagdoek reacties....

allereerst lopend onderweg naar de bus, een niet meewerkende Pepijn op mijn rug, veels te vroeg om 7.30 op zondag ochtend.

We werden uitgebreid bewonderd door een junk/zwerver die voorbij fietste op een fiets die overduidelijk niet van hem was.
En wat handig, en hoe zit dat nou. En zit ie nou in je jas. En goh das vast wel handig in de tram. Zou iedereen moeten doen, heerlijk warm.
Ik moest er wel om lachen, dat was nou niet bepaald iemand waarvan ik zo'n reactie verwacht had.
Meestal komen de reacties van vrouwen op leeftijd.

En nog een leuke van vanochtend. Pepijn was nu mee naar mijn werk in Rio, vorige week in een blauwe indio. Ik kwam de kamer van 1 van de kinderen binnen die heel hard riep "he je hebt um geel geverft". Ik met mijn duffe hoofd "wat heb ik geel geverft?" "ja de vorige keer wassie blauw".
Het duurde even voordat ik snapte dat hij de doek bedoeld.
Maar uitgelegd dat ik er meer heb, net als broeken en truien, en dat ik dus ook verschillende kleutjes heb.
Dat snapte hij wel zei hij "want dan heb je er nog 1 als ander in de was zit".
Soms zijn ze toch niet zo dom als hun op basis van hun IQ punten lijkt
pi_66357646
Leuk P_iglet!

Oooh die kleine babietjes in de draagdoek
pi_66357898
Dan kreeg je leukere reacties dan ik kreeg vandaag

Vanmiddag gingen we even snel iets kopen in het winkelcentrum een paar km verder en ik had dochterlief op de buik hangen in Maija.
Staan we voor de lift die oa naar de parkeergarage gaat, komen er 3 dames uit van boven (trap is naast de lift, is 3 stappen extra, zeg maar) en 1 van de dames kijkt afkeurend naar Saartje om vervolgens net te hard tegen haar vriendinnen te smiespelen 'nou wat achterlijk..die kan al gewoon lopen!''

Stomme troel, m`n baby is nog geen eens 1
Saartje
pi_66358044
Nou ja . Heb je nog iets terug geroepen?
pi_66363977
maneki, wat een reactie zeg... . Ze zijn vast jaloers dat zij zo vroeger niet lekker bij hun mammie hebben gehangen of dat ze zelf niet op het briljante idee zijn gekomen om hun kind te dragen. Blegh.
  maandag 23 februari 2009 @ 09:01:11 #215
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66364431
Guus, wat lig je heerlijk bij je papa!
En het neefje van Chaca ook
P_iglet, idd leuke reacties! Vooral die van het kindje van je werk!

Maneki, ik ben idd benieuwd of je wat hebt teruggeroepen

Trouwens, P_iglet, als je die blauwe indio kwijt wil.... ik heb wel interesse
  maandag 23 februari 2009 @ 09:20:18 #216
35189 Troel
scherp en bot
pi_66364736
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dan kreeg je leukere reacties dan ik kreeg vandaag

Vanmiddag gingen we even snel iets kopen in het winkelcentrum een paar km verder en ik had dochterlief op de buik hangen in Maija.
Staan we voor de lift die oa naar de parkeergarage gaat, komen er 3 dames uit van boven (trap is naast de lift, is 3 stappen extra, zeg maar) en 1 van de dames kijkt afkeurend naar Saartje om vervolgens net te hard tegen haar vriendinnen te smiespelen 'nou wat achterlijk..die kan al gewoon lopen!''

Stomme troel, m`n baby is nog geen eens 1
beetje mijn naam ijdel gebruiken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66364815
Vriendlief heeft op de 9 maandenbeurs bij de stand van draagdoek.nl gekeken en besloten dat ie toch liever eerst met zo'n doek wil beginnen. En als baby daar dan niet meer lekker inzit vind hij dat er wel geld vrij gemaakt kan worden voor een andere doek als het bevalt

Nu wil hij dus graag een stoere jongensdoek Maar als het roze had moeten zijn had ie het ook gedaan Maar hij gaat dus zelf een doek samenstellen. Ben benieuwd
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
pi_66364866
MeNicole, wat leuk! En dan ook zelf samenstellen, dat wordt vast een mooie doek waar hij ook mee gaat dragen!
pi_66364884
Ja hij was/is helemaal blij dat zoiets er is. Het lijkt hem gewoon lekker dat hij dan ook eens de kleine bij zich kan dragen enzo. Hij is ook zo lief
Liefde
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen!!
  maandag 23 februari 2009 @ 09:36:34 #220
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_66365011
Wat leuk dat hij zo enthousiast is MeNicole

Hoef ik bij Micha niet op te rekenen denk ik. Die klaagt al over pijn in zn nek als ie een kettinkje om heeft zegt ie
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_66365572
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:01 schreef DaviniaHR het volgende:

Trouwens, P_iglet, als je die blauwe indio kwijt wil.... ik heb wel interesse
die is al verkocht
D'r vroeg iemand op D&V om een blauwe indio, en die wou voor een hele leuke prijs mijn indio overnemen.
pi_66365589
quote:
Op zondag 22 februari 2009 23:26 schreef Reinhilde het volgende:
Nou ja . Heb je nog iets terug geroepen?
Ik zal het netjes houden..ik zei niets
Saartje
pi_66366609
quote:
Op maandag 23 februari 2009 09:36 schreef texelonia het volgende:
Wat leuk dat hij zo enthousiast is MeNicole

Hoef ik bij Micha niet op te rekenen denk ik. Die klaagt al over pijn in zn nek als ie een kettinkje om heeft zegt ie
wanna rub mah puppeh?!
  maandag 23 februari 2009 @ 13:57:17 #224
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_66372510
Mijn vent vind het eng..
Nou ja ik hoef niet proberen te pushen want dan gooit ie aleen maar meer de kont tegen de kribbe. Maar naar anderen weet ie wel precies alle voordelen van een doek op te sommen.
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_66373151
hehehe Maneek .

En Micha!
pi_66387945
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 16:11 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Niet te stug en wel zacht en goed soepel (moet het rugje mooi kunnen volgen). Niet teveel doorzakken. Geen duidelijk voelbare naden hebben. Ingedragen zijn of snel in te dragen. Goed wasbaar en niet teveel in contrast met de mondjes teruggegeven melk Geen staarten die zo lang zijn dat er op getrapt kan worden. Niet te warm!
Ik draag mijn drie weken oude schoonheid in een hoppediz rekbare doek. Omdat het gewicht van het kind nog vrij weinig is, zo'n 3,4-3,5 kg en een soepele en aangename stof lijkt het mij een goed iets voor het begin. Ik ben benieuwd wat de experts erover zeggen. Voor binnen is het niet te warm denk ik als het kind gewoon een romper en broek en t-shir aan heeft. Buiten heb ik nog niet gedragen, maar met een muts op en een jasje aan, is dat waarschijnlijk ook geen probleem.

Ben benieuwd wat de experts hierover zeggen. Bedankt Macka66. Ik zal de kinderarts erover vragen bij de heupafspraak, maar dat is pas over twee maanden.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_66391260
Leuke foto's koningin en Chacama. Welke knoop heb je daar Chacama, ben benieuwd?

Joh niets van aantrekken Maneki.Neko. Ik ben het met Nijna eens. Deze dames hebben gewoon een ongefundeerde mening gegeven waar niks van klopt.

Zo ga nu even mijn zoontje verschonen en dan lekker slapen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_66394256
ik had elin er vandaag wat lullig bijhangen iets te los waardoor ze in haar slaap opzij viel..dus toen ben ik maar snel het CB ingelopen om r weer goed vast te knopen
wanna rub mah puppeh?!
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2009 @ 11:01:42 #229
141844 Macka66
pi_66401262
Ik word steeds weer geraakt door het fotootje van Guus bij z'n papa. Omdat het zo mooi laat zien dat je met dragen het kostbaarste en liefste zo heel dichtbij hebt. En Guus heeft ook zo'n lief koppie.

Tinuviel, de rekbare Hopp heb ik nog nooit in het echt gezien. Maar ik heb gelezen in commentaren van gebruikers dat 'ie wat minder rek zou hebben dan andere rekkende doeken, en dat lijkt mij (zeker met Jair) een pluspunt. Fijn dat de doek zo goed aanvoelt!

Dakota, goede plek uitgezocht! Hoe meer doeken er bij het cb te zien zijn hoe beter

En mrien, is de mei-tai van je buurvrouw al af? Wat leuk dat je haar hebt aangestoken met dragen

Mijn zijden vogels zijn zo fijn dat ik het gevoel heb dat ik er voorlopig helemaal geen doek meer bij wil.
(Tenzij Didymos iets echt onweerstaanbaars met linnen uit gaat brengen misschien.)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 11:14:31 #230
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66401655
Die hopp rekt idd niet superveel en is erg zacht. wel meer als wanneer je de medley satin in de goede richting trekt, maar het is zeker geen elastiek.

Enneh, tinu, je zou ook op het cb kunnen vragen. grote kans dat ze je wazig aankijken, maar toch. niet geschoten is altijd mis
of je pa uiteraard
pi_66402006
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 11:01 schreef Macka66 het volgende:
En mrien, is de mei-tai van je buurvrouw al af? Wat leuk dat je haar hebt aangestoken met dragen
Nee nog niet volgens mij
Ben wel heel benieuwd, hij zag er heel gaaf uit in ieder geval!
Ik heb gisteren al wel vast een leuk stofje meegenomen bij de ikea voor mijn Mei Tai in wording
  dinsdag 24 februari 2009 @ 12:23:52 #232
144006 chacama
Ondernemend!
pi_66404276
quote:
Op maandag 23 februari 2009 22:50 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke foto's koningin en Chacama. Welke knoop heb je daar Chacama, ben benieuwd?

Joh niets van aantrekken Maneki.Neko. Ik ben het met Nijna eens. Deze dames hebben gewoon een ongefundeerde mening gegeven waar niks van klopt.

Zo ga nu even mijn zoontje verschonen en dan lekker slapen.
Het is een standaard knoop. kruis op de rug. I. zit er in 'kikker'-houding in en doet dan zelf zijn hoofd opzij om lekker te liggen. Dus eigenlijk maakt hij er zelf een halve komma-houding van. Ik ben zo blij dat mijn zus er voor openstaat. Was eerst een beetje bang dat ze het allemaal niets vond, maar als ik zie hoeveel plezier ze heeft met dragen, ben ik blij dat ik doorgezet heb. Ze krijgt straks een gewevendoek van me, maar we moeten daar dan nog even voor kijken. En gelukkig heeft ze dezelfde problemen met op de buikdragen als ik.... Net niet tot achterin de kast kunnen rekken en iets hoog pakken lukt ook niet altijd even goed. En ik maar denken dat ik zo onhandig was....
  dinsdag 24 februari 2009 @ 16:40:26 #233
108648 cattie
lieve moeder
pi_66413325
Wat een mooie foto's!
Fijn dat de vogels zo goed bevalt Macka!

Ik ben op ebay aan het bieden op een indio met linnen. Ik ben benieuwd. Maar ik zie didymos draagdoeken voor de meest bizarre prijzen weggaan, dus ik heb er een hard hoofd in. (Ik bied niet boven de nieuwprijs.)
  dinsdag 24 februari 2009 @ 17:26:17 #234
35189 Troel
scherp en bot
pi_66414897
302 euro?? Is dat met gouddraad geweven ofzo

(Note to self: in volgend leven weefster worden )
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66415172
Dat is een hele zeldzame, daar bestaan er maar een paar van geloof ik. Deze linnen indio (Rosso) staat voor 95 Euro te koop op het draagforum. Is dat iets?
Hardloper.
IG @webkim
  dinsdag 24 februari 2009 @ 18:22:32 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_66416568
Dank je voor de tip Webkim! (Een andere lieve fokster had me er ook al op gewezen.) Ik zoek alleen een nieuwe om zelf in te dragen en 95 euro vind ik ook best veel voor een tweedehands. En ik ben op dit moment op ebay hoogste bieder op een linnen indio.
pi_66417685
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef cattie het volgende:
Dank je voor de tip Webkim! (Een andere lieve fokster had me er ook al op gewezen.) Ik zoek alleen een nieuwe om zelf in te dragen en 95 euro vind ik ook best veel voor een tweedehands. En ik ben op dit moment op ebay hoogste bieder op een linnen indio.
Mocht je hem nou niet winnen, zou je evt de mijne mogen overnemen, mits je dat een mooie vind natuurlijk. Als je een kleurtje wil dan kan ik je daar helaas nie aan helpen.
Ik denk dat "Linnie" en ik geen beste vriendinnen worden
  dinsdag 24 februari 2009 @ 19:35:53 #238
108648 cattie
lieve moeder
pi_66418746
Bedankt voor het aanbod LL, maar ik zoek er idd eentje met een kleurtje. Maar wacht eerst maar even af hoe hij voelt als je hem terug hebt, hij is al best zacht en soepel nu!
  † In Memoriam † dinsdag 24 februari 2009 @ 19:58:08 #239
141844 Macka66
pi_66419593
Ik zou Linnie best een kleurtje willen geven
pi_66420279
Linnen is goed te verven alleen niet tweekleurig, zoals met een wollen of zijden indio wel mogelijk is
pi_66420788
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 19:58 schreef Macka66 het volgende:
Ik zou Linnie best een kleurtje willen geven
Ja duh ik ook dan wel... mits hij niet zo vloerklederig overkomt
  dinsdag 24 februari 2009 @ 20:38:51 #242
35189 Troel
scherp en bot
pi_66420912
Welke lengte heeft jouw Linnie LL?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_66422484
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:38 schreef Troel het volgende:
Welke lengte heeft jouw Linnie LL?
4.6
pi_66422737

nieuwsgierig vanuit de doek
wanna rub mah puppeh?!
pi_66423069
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 21:31 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]

nieuwsgierig vanuit de doek
Wat een koppie
  dinsdag 24 februari 2009 @ 21:47:37 #246
108648 cattie
lieve moeder
pi_66423413
quote:
Op dinsdag 24 februari 2009 20:18 schreef owlet het volgende:
Linnen is goed te verven alleen niet tweekleurig, zoals met een wollen of zijden indio wel mogelijk is
Dat is wel erg jammer. Want ik wil graag een nieuwe, ongedragen linnie met 2 kleuren. Dus zoek ik nu op ebay e.d. en duim ik ondertussen dat didymos nog met nieuwe indio's linnen imet kleur komt.
pi_66438891
M'n halfbroer(tje) zit op dit moment in senegal voor een kinderpostzegelproject; ik zit net op de hyves te kijken en die daar een mooie draagdoekfoto en stoffenfoto's.
Ik had hem graag gevraagd of hij zo'n mooie doek voor me mee kon nemen.
"Next was Llewella, whose hair matched her jade-colored eyes. For some reason, I knew she was not like the rest of us."
Amber Mae
pi_66445161
Kom ik net thuis van het boodschappen doen, tref ik dit aan :

woensdag 25 februari 2009 @ 14:18:20 #249
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_66445232
Ach gos wat een droppie foto Owlet...
pi_66445254
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 14:16 schreef owlet het volgende:
Kom ik net thuis van het boodschappen doen, tref ik dit aan :
[ afbeelding ]

hehehe
  woensdag 25 februari 2009 @ 14:19:19 #251
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66445262

Wat is dat voor drager?
Een man die multitaskt!
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 14:23:55 #252
141844 Macka66
pi_66445467
Ha, Avalon in de M.anduca
pi_66448975
en bijkomend voordeel, papa kan gewoon doorgamen
pi_66449387
Avalon in de Manduca En guitekopje Elin.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 25 februari 2009 @ 17:14:14 #255
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66452139
Wij zijn ook aan de draagdoek!!
Vandaag voor de 2de keer ermee wezen wandelen en zowel Danique als ik vinden het heerlijk!
Verbaas me wel over de vreemde blikken die je van mensen op straat krijgt, dacht dat ze in Amsterdam wel wat gewend waren!

pi_66452441
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 17:14 schreef Fruppel het volgende:
Wij zijn ook aan de draagdoek!!
Vandaag voor de 2de keer ermee wezen wandelen en zowel Danique als ik vinden het heerlijk!
Verbaas me wel over de vreemde blikken die je van mensen op straat krijgt, dacht dat ze in Amsterdam wel wat gewend waren!

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
ja, die's heel mooi die draagdoek
  woensdag 25 februari 2009 @ 18:39:11 #257
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66454726
Tja het moest een beetje stoer zijn anders wilde mijn man haar niet dragen!
pi_66456862
, stoere doek!
pi_66458536
Wat een leuke doek Fruppel! En wat zit ze er goed in
pi_66458615
Fruppel met Frummel in draagdoek
pi_66459990
verdorie! In de laatste seconde met 50 cent overboden op een doek die ik wilde
Mooie doek Fruppel! En Avalon
Saartje
pi_66462417
Ah nee!! Ik weet welke doek jij wilde, kan niet missen Jammer joh, hopelijk komt er snel weer een voorbij
pi_66462989
er staan er nog een paar te beobachten maar het was wel een hele mooie geweest voor vandaag
Saartje
pi_66463260
įl die draagdoek.nl-letjes
Owlet, wat een schitterende foto haha!

Maneki, nog van harte met de verjaardag van Jozefien Hoop dat jullie een bijzondere dag hebben gehad! Kut van die doek zeg
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
pi_66463309
Whehe bedankt Jozefien ja. die doek komt er wel
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 25 februari 2009 @ 23:25:02 #266
141844 Macka66
pi_66464540
Balen Maneki! Het was zo'n leuk cadeau geweest voor Bep...
  woensdag 25 februari 2009 @ 23:30:17 #267
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_66464746
Owlet, die foto is zo typisch en herkenbaar!

Fruppel, ik vind jouw doek erg mooi! (*optie op neemt)
I'm so glamourous I piss glitter!
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:00:08 #268
108648 cattie
lieve moeder
pi_66470428
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 21:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
verdorie! In de laatste seconde met 50 cent overboden op een doek die ik wilde
Mooie doek Fruppel! En Avalon
Welke dan? Nou ben ik nieuwsgierig. Er staat een mooie met vogels en ook nog een tulpe op ebay.

Owlet, geweldige foto! Fruppel, mooie stoere doek hoor.
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:20:59 #269
108648 cattie
lieve moeder
pi_66470776
Een nieuwe limited edition! Zijde ellipsen lavendel.
pi_66470884
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef cattie het volgende:
potverdrie zacht uitgedrukt
die vind ik dan wel weer mooi
Tot ik scrollde naar benee
die prijzen

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-02-2009 09:26:06 ]
  donderdag 26 februari 2009 @ 09:47:28 #271
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_66471311
quote:
Op woensdag 25 februari 2009 20:38 schreef owlet het volgende:
Wat een leuke doek Fruppel! En wat zit ze er goed in
Ze zat er inderdaad goed in! Het duurde wel even voor ik het alleen voor elkaar had.
Eerst te los geknoopt dus toen zakte ze opzij en toen te strak toen kreeg ik haar er niet meer in, maar toen ze eenmaal goed zat wilde ze er niet meer uit!
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 11:14:31 #272
141844 Macka66
pi_66473841
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef cattie het volgende:
Haaaalt het voor mij niet bij de rode zijden vogels
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:20:25 #273
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66474005
Fruppel, leuk zo'n stoere doek!
Volgens mij heeft kersjes die ook

even een vraagje over de indio:
in hoeverre is die bestand voor/tegen wiebelende 13-kg wegende dreumessen?
tis geen pepijn, maar eli zet zijn gewicht erin, en dat helpt ook

die limited edition is wel mooi, maar niet geschikt voor mij
  donderdag 26 februari 2009 @ 11:45:32 #274
108648 cattie
lieve moeder
pi_66474815
Davinia, als ik jou was, zou ik voor een indio met hennep of linnen gaan. Die zijn uitermate geschikt voor de grotere kinderen.
  † In Memoriam † donderdag 26 februari 2009 @ 12:03:56 #275
141844 Macka66
pi_66475460
En ook al niet zo mijn smaak, nieuwe katoenen Ellipsen Toscana

http://www.didymos.de/sho(...)zeigen_baumwolle.php
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:06:15 #276
108648 cattie
lieve moeder
pi_66475530
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:03 schreef Macka66 het volgende:
[ afbeelding ]
Vind ik ook geen geweldoge kleurencombi.
pi_66475559
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Fruppel, leuk zo'n stoere doek!
Volgens mij heeft kersjes die ook

even een vraagje over de indio:
in hoeverre is die bestand voor/tegen wiebelende 13-kg wegende dreumessen?
tis geen pepijn, maar eli zet zijn gewicht erin, en dat helpt ook

die limited edition is wel mooi, maar niet geschikt voor mij
yup, kersjes heeft precies dezelfde, en simmu ook
hij's gewoon leuk. ik vond het ook een prima startersdoek hoor
pi_66476070
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 12:03 schreef Macka66 het volgende:
[ afbeelding ]
Die vind ik dus wel heel mooi En de prijs op zich ook wel.
Alleen heb mijn zinnen op een doek met wol/linnen/hennep of zoiets. Of een Lana omdat dat echt ultieme stevige peuterdoeken schijnen te zijn en ik dat natuurlijk eens moet proberen met mijn klauterkabouter.
pi_66476229
Indio Scilla net wat voor mij
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:44:04 #280
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66476721
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 11:45 schreef cattie het volgende:
Davinia, als ik jou was, zou ik voor een indio met hennep of linnen gaan. Die zijn uitermate geschikt voor de grotere kinderen.
wat maakt dat hennep en linnen dan zo geschikt?
steviger? stugger?
  donderdag 26 februari 2009 @ 12:57:54 #281
108648 cattie
lieve moeder
pi_66477135
Volgens mij omdat ze steviger zijn, minder snel uitzakken en goed in vorm blijven. Maar misschien weet Macka dat beter.
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:03:58 #282
108648 cattie
lieve moeder
pi_66490627
Ding dong
hier
zijn interessante aanbiedingen, o.a, Aare wol en zijde vogels!!
(Dat het sonderangebote zijn, wil niet direct zeggen dat er iets mis mee is, kan ook zijn dat het restpartijtjes zijn of teruggezonden doeken.)
pi_66491079
Aare met wol
en scheelt toch weer 15 euro met de normale prijs. en ik vinnum mooi, maar is wel 100 euro incl verzendkosten *twijfel*, maar wollen doeken 2e hands kopen was niet slim toch? Dus dan moet ik deze wel gewoon kopen toch??
  donderdag 26 februari 2009 @ 19:18:54 #284
108648 cattie
lieve moeder
pi_66491152
Tweedehands die niet/nauwelijks gebruikt zijn kan wel volgens mij (dan moet je de verkoper wel vertrouwen), maar ik kom nergens Aare wol tweedehands tegen.
pi_66491364
ik kom ook vooral indio's tegen, en p_iglet en indio's zijn gewoon geen combi, die weeftechniek is voor mij echt te haaltjes gevoelig.

Hmm,geloof dat als vriendlief terugkomt van het zwemmen ik hem toch maar ga bestellen (hij heef MIJN creditcard nog in zijn portemonee )

Alvast iemand een didymos Tom rood, maat 5 kopen?
Heerlijk soepel en zacht, maar kan toch prima gewassen enzo. Echt zo'n doek om als rauwdouwdoek te gebruiken dragen/picknicken/strand/speeltuin enzo.
Hij is even lang als palermo die ik heb, en die pak ik toch eerder dus Tom mag naar een ander huisje.
50 euro excl verzendkosten.
pi_66491539
Ik heb mijn Aare katoen te koop: verkocht
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door Webkim op 26-02-2009 21:04:45 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_66497160
Ik heb een Aare met wol besteld
pi_66497304
Moooi! Die is een veel warmer baksteenrood dan de katoenen. Ikwoudatikwoldeed.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66497405
oew dat klinkt goed!
ik doe wel wol, maar geen zijde. De wasmachine doet wel aan wolwas, en ik niet aan handwas, dus komt geen zijde hier in huis.
  vrijdag 27 februari 2009 @ 12:56:10 #290
108648 cattie
lieve moeder
pi_66516200
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 21:31 schreef p_iglet het volgende:
Ik heb een Aare met wol besteld
Leuk! En net op tijd, want ze zijn nu al weer weg.
Net als de blauw/bruine ellipsen.
pi_66534078
Whehe echte mannen worden rondgedragen (in) roze

22 kilo schoon aan de haak en het voelde eigenlijk verrrassend licht
Saartje
pi_66535057
Ah maneek wat lief
En je hebt ook een Florenz bank!
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  vrijdag 27 februari 2009 @ 21:53:05 #293
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66536481
quote:
Op donderdag 26 februari 2009 19:25 schreef p_iglet het volgende:
Alvast iemand een didymos Tom rood, maat 5 kopen?
Heerlijk soepel en zacht, maar kan toch prima gewassen enzo. Echt zo'n doek om als rauwdouwdoek te gebruiken dragen/picknicken/strand/speeltuin enzo.
Hij is even lang als palermo die ik heb, en die pak ik toch eerder dus Tom mag naar een ander huisje.
50 euro excl verzendkosten.
Is dat deze?
Met een lengte van 4.20?
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66537228
Jup!
  † In Memoriam † vrijdag 27 februari 2009 @ 22:16:22 #295
141844 Macka66
pi_66537505
Maneki, stoer!!!

Aare met wol lijkt me mooi. Hij stond op m'n wenslijstje totdat Zinnober uitkwam (ook wol, ook mooi, maar op dat moment veel betaalbaarder). Dus ik ben benieuwd hoe 'ie jullie gaat bevallen, p_iglet.
pi_66538832
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 20:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Whehe echte mannen worden rondgedragen (in) roze
[ afbeelding ]

22 kilo schoon aan de haak en het voelde eigenlijk verrrassend licht
Dat is zo! En daarom heb ik deze beauty gewonnen (die ik heel misschien nog voor de groenblauwe variant ga ruilen). En Hibiscus is ook roze natuurlijk.
Hardloper.
IG @webkim
pi_66540349
Koen heeft vandaag mijn groene theedoek ondergesnotterd... het arme schaap is ziek... en ondanks dat hij ontzettend moe was ging hij mooi nie slapen...
  † In Memoriam † vrijdag 27 februari 2009 @ 23:45:40 #298
141844 Macka66
pi_66540558
Arme Koen en arme jij. Hopelijk slapen jullie vannacht lekker!
Koen had wel een mooie grote snotlap zo
  vrijdag 27 februari 2009 @ 23:46:34 #299
22740 Grijs
en eigenwijs
pi_66540591
quote:
Op vrijdag 27 februari 2009 22:08 schreef p_iglet het volgende:
Jup!
Ik zou wel graag die lengte willen uitproberen... ik ben er alleen nog niet uit of ik de kleuren wel mooi vind...
"Het meeste werk is onbegonnen werk
...eenmaal begonnen wordt het al snel minder"
- [i]Rikkert Zuiderveld[/i]
pi_66540816
ik heb je een PM gestuurd.
pi_66540902
Groene Thee kan gelukkig lekker in een badje.
Beterschap voor Koen!
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')