SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wie hebben er allemaal welke draagdoek?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.en dan hier de laatste posts:quote:Chan - woensdag 18 februari 2009 @ 17:17
Ik ben opzoek naar een beginnersdoek. Een die je eerst omknoopt en daarna het kind erin doet. Ik ben namelijk als de dood dat ik mn baby laat vallen als ik de doek nog niet goed vast heb zitten en tegelijk babylief moet vasthouden.
Nou heb ik begrepen dat dat alleen met rekbare doeken kan.. klopt dat?
En nu heb ik dus op draagdoek.nl een doek gezien die rekbaar is en die kost 42,50 maar dat lijkt zo goedkoop in verhouding met alle andere prijzen die ik voor doeken tegenkom. Is dat dan wel goede kwaliteit?
Sorry voor mijn beginnersvragen maar er is zoveel keuze dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoekenquote:simmu - woensdag 18 februari 2009 @ 17:25
ik draag al een maand of 4 met een doek van draagdoek.nl en die bevalt prima hoor. maar een niet rekbare kan je ook vooraf al knopen.
[ Bericht 60% gewijzigd door BE op 19-02-2009 09:29:19 ]Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
Nou ja dat dus. Met een rekbare doek dan blijft het mooi strak zitten en met een niet rekbare krijg je het nooit zo mooi strak als om je kindje heen knopen. FCC kan dan nog wel inderdaad maar eigenlijk knoopte ik voor nooit vooraf.quote:Op woensdag 18 februari 2009 17:52 schreef owlet het volgende:
De enige knoop die ik vooraf kan knopen met een niet rekkende doek is een FCC (wat is het toch heeeeerlijk dat Avalon nu eindelijk stevig genoeg is daarvoor!), de andere knopen zouden bij voorknopen niet strak genoeg naar mijn zin komen. Ik vind het zelfs niet prettig om de doek al om te hangen en dan Avalon er in te laten zakken, ik knoop hem liever meteen om haar heen.
ja hoor, daar zou ik me geen zorgen over makenquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Dakota het volgende:
alleen ligt zein de foetushouding..maar volgens mij zitten r beentjes wat raar..al ligt ze te slapen..hmm ze huilt toch wel als t verkeerd zit he?
Haar kontje moet lager zitten dan haar knietjes, dus je moet ervoor zorgen dat haar knietjes wat meer opgetrokken zittenquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:48 schreef mrien het volgende:
Heeft iemand nog tips m.b.t. mijn rugdraagpoging
Dat krijg ik dus juist niet goed voor elkaar nog..sowieso duwt ze d'r benen naar benedenquote:Op woensdag 18 februari 2009 20:53 schreef beefcake het volgende:
[..]
Haar kontje moet lager zitten dan haar knietjes, dus je moet ervoor zorgen dat haar knietjes wat meer opgetrokken zitten
Voor de rest kan ik het niet zo goed zien
Morgen, hopelijk!quote:Op woensdag 18 februari 2009 20:36 schreef LovelyLady het volgende:
Owlet is "Linnie" al naar cattie?
ok.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:19 schreef p_iglet het volgende:
Mijn gevoel zegt dat je beter een FWCC kunt knopen met de beentjes echt goed in kikkerhouding.
Die is inderdaad erg mooiquote:Op woensdag 18 februari 2009 18:27 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja rekbare doeken... ik was zooooooooooooo verliefd op Wrapsody Alyssa... als er ooit nog een kleintje komt... zal die doek er wel niet meer zijn.
Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.quote:Op donderdag 19 februari 2009 09:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Nog even een klein beginnersvraagje: mag een stuit-kind (2wk oud) in de Wieg-knoop geknoopt worden? ivm de heupjes?
Ja, die zit er bijquote:Op donderdag 19 februari 2009 09:40 schreef Chan het volgende:
[..]
Die is inderdaad erg mooiEn ook qua kleur geschikt voor zowel mij als manlief. Hij heeft m zelfs al goedgekeurd ook
Mn man is trouwens heel lang en ik best klein, maar in de breedte verschillen we niet zo heel veel, allebei erg dun. Is een doek van 5.5 meter dan niet veel te lang? Of is dat juist handig? En... weet iemand of bij die doek een gebruiksaanwijzing zit?
Ik zal het doorgeven. thx!quote:Op donderdag 19 februari 2009 10:40 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.
FWCC of Hüftschlinge (en geen andere heupdraagmanier!) helpen wel daarbij en kunnen mits de beentjes echt heel goed gehoekt zijn en het nekje flink ondersteund. (De truc met het spuugdoekje in de nekrand van de doek inrollen.) En liever een niet zo rekbare doek gebruiken.
Belangrijk: overleg met de arts of fysiotherapeut!!! Zij weten precies hoe de heupjes er aan toe zijn en wat ze aan zouden kunnen qua houding.
Het was wennen; mei tais, als je altijd alleen maar lange doeken gebruikt. Maar ik heb Tuur een kans gegeven, omdat iedereen bleef roepen dat die kleinsmekkers geweldig zijn. En het is waar.quote:Op donderdag 19 februari 2009 13:56 schreef p_iglet het volgende:
tering, geld te veel?
ik dacht trouwens dat je ze niet fijn vond dragen?
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Jair hangt heerlijk bij zijn mama te slapen!
Ik heb een mini baby van 2 wk in de doek gehad!![]()
![]()
![]()
het ging helemaal goed!
Zwijmel, zwijmel, zucht (ja, qwas tijdens werk "ff" naar vriendinnetje toe voor lunch
Ach, ik haal het in het weekend wel weer in
als het goed is komen ze vanavond foto's hier showen!
Ik moet echt eens een lijstje gaa n bijhouden van de meest originele manieren waarop mensen vissen naar of en wanneer de tweede komtquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:26 schreef Ticootje het volgende:
Davinia wordt het niet eens tijd om zelf een minibaby te klussen, dan hoef je ze niet steeds te lenen....
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:40 schreef DaviniaHR het volgende:
[..]
Ik moet echt eens een lijstje gaa n bijhouden van de meest originele manieren waarop mensen vissen naar of en wanneer de tweede komt
Nee, je moet gewoon voor dat tweede kind zorgenquote:Op donderdag 19 februari 2009 14:40 schreef DaviniaHR het volgende:
Ik moet echt eens een lijstje gaa n bijhouden van de meest originele manieren waarop mensen vissen naar of en wanneer de tweede komt
quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:05 schreef p_iglet het volgende:
Nou gefeliciteerd dan maar![]()
Al moet ik zeggen dat ik een collectie draagdoeken/dragers van ruim over de 3500 euro rijkelijk overdreven vind![]()
Jij kan ondertussen toch nooit al je doeken gebruiken? Zelfs als je iedere dag wat anders pakt ben je een maand bezig.
Ik vind dat bij ons nu al zo dat er doeken ondergesneeuwd raken en wij hebben er 6 + 2 dragers. Dus hoe je er ruim boven de 30 in ere moet houden zou ik niet weten.
Nee, ik durf geen wol.quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:21 schreef owlet het volgende:
Zeg Webkim, heb je niet toevallig iets met wol dat je nodig moet verkopen om al die mooie smekkies te kunnen financieren?
Niet iedere wol is cashmere hoorquote:
Ja, daar kun je al gauw drie lenzen voor kopenquote:
nou ja zat dus net te rekenen, maar zoveel zit er bijna in mijn tasquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:30 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Ja, daar kun je al gauw drie lenzen voor kopen
Als je een sjieke apres-ski hebt welquote:Op donderdag 19 februari 2009 15:54 schreef Ticootje het volgende:
Ik krijg morgen Satin te logeren! Het zal wel geen doek zijn voor de wintersport...
quote:Op donderdag 19 februari 2009 15:59 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Als je een sjieke apres-ski hebt wel
P_iglet, ik dacht al dat het niet wat voor jou was... Ik zoek nog even verder!quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:04 schreef p_iglet het volgende:
daar zit mijn droomdoek nog niet tussen hoor cattie, je mag nog verder zoeken
ik houd ook niet van beren, nino's, vogeltjes, etc op een doek
Hier mag lang vallende maat 5 wel, maar heb echt minimaal 4.2 meter nodig. Mijn didy Tom is maar 4.1 en dat past echt maar NET. maat 6 zou hier fijner zijn. 7 is te lang.
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:09 schreef cattie het volgende:
[..]
Die beren zijn ook absoluut niet mijn smaak...![]()
katja prima, amar maat 7 is hier echt te lang, en vind dan Aare mooier dan katja.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:11 schreef TearSong het volgende:
Wollen katja leek me toch wel wat voor jou Piglet!
hmm dat heb ik me helemaal niet gerealiseerd.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:13 schreef Macka66 het volgende:
Ik zou een wollen doek niet snel tweedehands kopen omdat wol door verkeerd behandelen en wassen zwakke plekken kan krijgen en kan gaan pillen. Dan kan je dat soort dingen krijgen als scheuren wanneer je de pasgewassen doek alleen maar even strak trekt op het droogrek.
Katja moet je eigenlijk in het echt zien, het is denk ik een van de vaakst en meest slecht gefotografeerde doeken qua kleur.quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:11 schreef TearSong het volgende:
[..]
Hier ook niet! Zo enorm..truttig.
Wollen katja leek me toch wel wat voor jou Piglet!
Ik houd me altijd maar voor dat we nog steeds niet meer geld aan doeken hebben dan mijn schoonmoeder uitgegeven heeft aan onze kinderwagen, pas net de helft ofzoquote:Op donderdag 19 februari 2009 16:19 schreef Troel het volgende:
*probeert haar onderkaak van haar tenen te rapen*
Bert zou me wat aandoen als ik zoveel geld in doeken zou stoppen. Ik vind persoonlijk dat ik er nu eigenlijk al genoeg geld in gestopt hebIk moet echt iets heeeeeel moois zien wil ik nog wat kopen of het echt nodig hebben.
Ik? Nee hoor.quote:
quote:Op donderdag 19 februari 2009 16:37 schreef Dakota het volgende:
de banden zitten nog wat slordig..mar ze ligt prinsesjeheerlijk
Hi, dankzij onze goede vriendin DaviniaHR zou ik me graag in dit topic willen aansluiten. Jair sliep tot zo'n drie uur of kwart over drie nog heerlijk in het doek. Toen heb ik hem maar weer in de wieg gelegd en zelfs daar lag hij nog even door te pitten. Hij sliep ruim over zijn etenstijd heen. Ik zal zo wat foto's posten. De mini baby werd trouwens in een rekbaar doek van Hoppediz gedragen, dat ik van mijn zus had gekregen. Daarnaast heb ik ook nog een girasol, dat een geboorte cadeau'tje was van DaviniaHR, PhysicsRules en hun families.quote:Op donderdag 19 februari 2009 14:23 schreef DaviniaHR het volgende:
Jair hangt heerlijk bij zijn mama te slapen!
Ik heb een mini baby van 2 wk in de doek gehad!![]()
![]()
![]()
het ging helemaal goed!
Zwijmel, zwijmel, zucht (ja, qwas tijdens werk "ff" naar vriendinnetje toe voor lunch
Ach, ik haal het in het weekend wel weer in
als het goed is komen ze vanavond foto's hier showen!
Ja echt he?! Zeker op die onderste foto!quote:
Wat trek je de baby dan uit, bedoel jequote:Op donderdag 19 februari 2009 21:30 schreef Dakota het volgende:
als jullie binnen dragen..wat trek je de baby dan aan?
Elin was net wat oververhit
Hieronder een lijstje met een indicatie:quote:Op donderdag 19 februari 2009 21:33 schreef p_iglet het volgende:
als je alleen binnenshuis draagt is een rompertje en sokjes genoeg lijkt me, volgens mij staat er voor buiten dragen een mooi lijstje in de OP, of zwerft dat lijstje iig ergens rond
ghe ja dat had ik al door..je oververhitte baby nog een laag aantrekken zou wel heel stom zijnquote:Op donderdag 19 februari 2009 21:33 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Wat trek je de baby dan uit, bedoel jeEen doek vervangt een laag kleding.
Wat mogen ze niet doenquote:Op donderdag 19 februari 2009 20:00 schreef lcicle het volgende:
Niet doen Tinuviel en Dakota! Ik zeg: NIET doen!
Wat vréselijk lief, jullie foto's..
Wat mogen wij niet doen?quote:Op donderdag 19 februari 2009 20:00 schreef lcicle het volgende:
Niet doen Tinuviel en Dakota! Ik zeg: NIET doen!
Wat vréselijk lief, jullie foto's..
Bedoel je daarmee de draagmethode waarbij de baby dwars voor je ligt? Die is toevallig de laatste dagen vaker langs gekomen en ik geloof dat de meeste mensen er niet kapot van zijn (en de meeste baby's ook nietquote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:29 schreef Tinuviel het volgende:
Heeft iemand ervaring met de wieg bij een paar weken/ maand oude baby? Hoe zijn die ervaringen?
Zal ik dan even?quote:Op vrijdag 20 februari 2009 10:34 schreef owlet het volgende:
Wat fijn Dakota![]()
mensen met SSC ervaring, ik heb een vraagje![]()
Het lijkt er op dat mijn ergo ergens is blijven liggen. Vakantiehuis, de trein.... hij is in ieder geval wegEn nét terwijl Avalon de stevigheid begint te krijgen om door M. gedragen te kunnen worden. En ik wil zelf ook eigenlijk wel weer een SSC.
Maar wat is wijheid? Weer een ergo? Of nu toch maar een yamo, alpino, maduca, patapum, marsupi, beco, calyx of weet ik veel hoe veel merken er nog zijn![]()
Het zou het lekkerst zijn als Ronja er nog in gedragen kan worden maar ik weet niet of dat nog een reėle verwachting is nu ze een meter lang en 16 kilo zwaar is.
Wie deelt zijn of haar ervaringen met me?!
Ja denk ik ook.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:10 schreef sjak het volgende:
Ze ruiken natuurlijk heel erg vertrouwd!
Ik vind het eerlijk gezegd geen van drieėn echt kleiine babietjes doekenquote:Op vrijdag 20 februari 2009 14:19 schreef Jore het volgende:
Advies gevraagd!
Ik draag mijn zoontje van drie weken nu af en toe in de tricotslen. Hij vindt het heerlijk, ik ook, en ik daarom wil ik graag ook nog een niet rekbare doek aanschaffen.
Nou twijfel ik tussen een Hoppediz Dublin, een Didymos Wellen Acqua en een Zara Ocean. In één van de eerdere delen van dit topic las ik dat een Hoppediz misschien te dik/stug zou zijn om een klein baby'tje mee te dragen. Klopt dat? Ik wil 'm namelijk wel direct gaan gebruiken. Het prijsverschil is trouwens echt enorm vind ik, maar goed, als één van de andere twee opties prettiger draagt heb ik dat er wel voor over.
Hi Makka66quote:Op vrijdag 20 februari 2009 11:45 schreef Macka66 het volgende:
Hoi Tinuviel, leuk dat jullie ook dragen!
Mijn jongste dochter Maja is een van de weinige baby's die de Wiege juist prefereerde boven rechtop gedragen worden. Ik droeg haar in een korte doek in een simpele rebozo wieghouding of in een lange doek in kangaroe wieghouding, zodat ze wel vrij kon bewegen en draaien. De andere wieghoudingen zouden haar teveel beperkt hebben bij de ontwikkeling van haar lijf en bewegingsapparaat.
Maja was (is) een kind dat alitjd beweegt, een en al spier zoals haar oma zegt. Blijkbaar had ze dat liggen erg nodg om toch tot rust te kunnen komen. Toen ze drie maanden was wilde ze ook wel op de heup gedragen worden, en al snel was het gebeurd met het liggen.
Zoals ik al eerder schreef draagt de wieghouding niet bij aan de ontwikkeling van de heupen van een baby, en bij baby's met (vermoedelijke) heupproblemen is 'ie streng af te raden.
Betere houdingen zijn dan de fwcc (zoals Davinia met jullie geknoopt heeft) en de zittende kangaroehouding (zie de Storchenwiege bindeanleitung pdf).
Meer over dragen en heupjes kun je lezen in het artikel Tragen eines Saüglings van Dr. Evelin Kirkilionis op de Didymos site.
Ja, kangoeroe mag. Als je maar heel goed de Spreiz Anhock Haltüng toepast. Maar sowieso ook even overleggen met arts of fysiotherapeut.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:43 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hi Makka66
Bedankt voor de uitvoerige uitleg met link naar de knoophandleiding etc. Ook het artikel op de Didimos website is erg handig en aangezien ik van oorsprong Duitse ben is de taal ook geen probleem. Jair lag in stuit en dus is de wieg sowieso geen handige knoop, want Jair moet nog een heuponderzoek krijgen. De kangoroe houding mag wel bij een mogelijke heupafwijking als ik het goed begrijp?
Niet te stug en wel zacht en goed soepel (moet het rugje mooi kunnen volgen). Niet teveel doorzakken. Geen duidelijk voelbare naden hebben. Ingedragen zijn of snel in te dragen. Goed wasbaar en niet teveel in contrast met de mondjes teruggegeven melkquote:Op vrijdag 20 februari 2009 15:57 schreef owlet het volgende:
Waar moet volgens jullie een doek voor een pasgeborene eigenlijk aan voldoen?
Ik draag Avalon vanaf het begin in alle doeken die ik heb, alleen voor Ronja heb ik mijn favoriete en minder favoriete omdat bij haar het gewicht echt wel mee gaat spelen.
En dat is me een onding, zo'n minimonkey. Mijn mening is dat het ding vooral geschikt is als hangmatje in de box. Kind ligt er niet lekker in (of ik deed iets heel fout) en het draagt voor geen meter. Helemaal niet meer als ze groter zijn en je ze op je heup probeert te dragen.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:47 schreef Chell het volgende:
En veeeeeeeel dames die dat rare monkeyding ofzo aan het passen waren en maar een paar bij de twee stands met draagdoeken....
Idd, dat en de goede PR van de wandelwagen en BabyBjornquote:Op vrijdag 20 februari 2009 20:36 schreef Nijna het volgende:
[..]
En dat is me een onding, zo'n minimonkey. Mijn mening is dat het ding vooral geschikt is als hangmatje in de box. Kind ligt er niet lekker in (of ik deed iets heel fout) en het draagt voor geen meter. Helemaal niet meer als ze groter zijn en je ze op je heup probeert te dragen.
Gelukkig heeft 'ie hier in de box wel goede dienst gedaan als hangmatje.
En gaan we bij nr 2 ook maar weer als hangmatje gebruiken.
Weet je wat het denk ik is... het ziet er gewoon wat ingewikkeld uit dat knopen. En zo'n ding hang je om en je kan je kind erin schuiven. Dat lijkt makkelijk...
ik geloof niet dat mensen in dit topic je uberhaupt een babybjorn gaan aanradenquote:Op zaterdag 21 februari 2009 13:13 schreef seilram het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier. Ook wij willen ons babietje straks in een draagzak. Mijn stiefschoonmoeder had een baby bjorn voor ons gekocht. Dan kan ie niet in de komma houding, maar de verkoopster zei dat ze vanaf 3 kilo al die draagzak kunnen.
Alleen nu het volgende, nu heeft mijn stiefschoonmoeder een 2e handse ergens voor niks gehaald en deze nieuwe terug gebracht. Is een 2e handse nog net zo veilig? Daar kan ik niets over vinden. Bedankt!
Ik wel en dat was jij!quote:Op vrijdag 20 februari 2009 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben net op de huishoudbeurs geweest en heb serieus niet 1 drager gezien! Zelfs geen babybjorn
Ja, heerlijk!quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef owlet het volgende:
Ach wat leuk voor die kindjes om al bungelend zo'n enorme mensenmassa op je af te zien komen
Toen ik hem net binnenhad was hij net zo stug als mijn vloerkleedje wat in de slaapkamer ligtquote:Op zaterdag 21 februari 2009 11:22 schreef cattie het volgende:
Misschien ben ik wat ongevoelig (wat me eigenlijk sterk lijkt, gezien mijn gevoeligheid voor kleding e.d.) maar de indio linnen van LL via Owlet isbinnen
en ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo hard of stug. Mijn wollen indio is wel zachter, maar ik vind de linnen nu al wel fijn!
Oh echt?quote:Op zaterdag 21 februari 2009 18:04 schreef Kaarr het volgende:
[..]
Ik wel en dat was jij!![]()
En 2 met een baby bjorn met de kindjes andersom. Dus gezicht naar voren.
Joh het ging zo snel! Je liep me tegemoet in zo'n lange gang en toen dacht ik eerst: hé wat leuk een draagdoek. En toen zag ik opeens een bekend gezicht (door de foto's hier).quote:Op zaterdag 21 februari 2009 22:33 schreef Maneki.Neko het volgende:
[..]
Oh echt?Yay ik ben gespot
![]()
Waarom ben je niet ff komen kleppen?
beetje mijn naam ijdel gebruikenquote:Op zondag 22 februari 2009 23:22 schreef Maneki.Neko het volgende:
Dan kreeg je leukere reacties dan ik kreeg vandaag
Vanmiddag gingen we even snel iets kopen in het winkelcentrum een paar km verder en ik had dochterlief op de buik hangen in Maija.
Staan we voor de lift die oa naar de parkeergarage gaat, komen er 3 dames uit van boven (trap is naast de lift, is 3 stappen extra, zeg maar) en 1 van de dames kijkt afkeurend naar Saartje om vervolgens net te hard tegen haar vriendinnen te smiespelen 'nou wat achterlijk..die kan al gewoon lopen!''
Stomme troel, m`n baby is nog geen eens 1
die is al verkochtquote:Op maandag 23 februari 2009 09:01 schreef DaviniaHR het volgende:
Trouwens, P_iglet, als je die blauwe indio kwijt wil.... ik heb wel interesse
Ik zal het netjes houden..ik zei nietsquote:Op zondag 22 februari 2009 23:26 schreef Reinhilde het volgende:
Nou ja. Heb je nog iets terug geroepen?
quote:Op maandag 23 februari 2009 09:36 schreef texelonia het volgende:
Wat leuk dat hij zo enthousiast is MeNicole
Hoef ik bij Micha niet op te rekenen denk ik. Die klaagt al over pijn in zn nek als ie een kettinkje om heeft zegt ie
Ik draag mijn drie weken oude schoonheid in een hoppediz rekbare doek. Omdat het gewicht van het kind nog vrij weinig is, zo'n 3,4-3,5 kg en een soepele en aangename stof lijkt het mij een goed iets voor het begin. Ik ben benieuwd wat de experts erover zeggen. Voor binnen is het niet te warm denk ik als het kind gewoon een romper en broek en t-shir aan heeft. Buiten heb ik nog niet gedragen, maar met een muts op en een jasje aan, is dat waarschijnlijk ook geen probleem.quote:Op vrijdag 20 februari 2009 16:11 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Niet te stug en wel zacht en goed soepel (moet het rugje mooi kunnen volgen). Niet teveel doorzakken. Geen duidelijk voelbare naden hebben. Ingedragen zijn of snel in te dragen. Goed wasbaar en niet teveel in contrast met de mondjes teruggegeven melkGeen staarten die zo lang zijn dat er op getrapt kan worden. Niet te warm!
Nee nog niet volgens mijquote:Op dinsdag 24 februari 2009 11:01 schreef Macka66 het volgende:
En mrien, is de mei-tai van je buurvrouw al af? Wat leuk dat je haar hebt aangestoken met dragen![]()
Het is een standaard knoop. kruis op de rug. I. zit er in 'kikker'-houding in en doet dan zelf zijn hoofd opzij om lekker te liggen. Dus eigenlijk maakt hij er zelf een halve komma-houding van. Ik ben zo blij dat mijn zus er voor openstaat. Was eerst een beetje bang dat ze het allemaal niets vond, maar als ik zie hoeveel plezier ze heeft met dragen, ben ik blij dat ik doorgezet heb. Ze krijgt straks een gewevendoek van me, maar we moeten daar dan nog even voor kijken. En gelukkig heeft ze dezelfde problemen met op de buikdragen als ik.... Net niet tot achterin de kast kunnen rekken en iets hoog pakken lukt ook niet altijd even goed. En ik maar denken dat ik zo onhandig was....quote:Op maandag 23 februari 2009 22:50 schreef Tinuviel het volgende:
Leuke foto's koningin en Chacama. Welke knoop heb je daar Chacama, ben benieuwd?
Joh niets van aantrekken Maneki.Neko. Ik ben het met Nijna eens. Deze dames hebben gewoon een ongefundeerde mening gegeven waar niks van klopt.
Zo ga nu even mijn zoontje verschonen en dan lekker slapen.
Mocht je hem nou niet winnen, zou je evt de mijne mogen overnemen, mits je dat een mooie vind natuurlijk. Als je een kleurtje wil dan kan ik je daar helaas nie aan helpen.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 18:22 schreef cattie het volgende:
Dank je voor de tip Webkim! (Een andere lieve fokster had me er ook al op gewezen.) Ik zoek alleen een nieuwe om zelf in te dragen en 95 euro vind ik ook best veel voor een tweedehands. En ik ben op dit moment op ebay hoogste bieder op een linnen indio.
Ja duh ik ook dan wel... mits hij niet zo vloerklederig overkomtquote:Op dinsdag 24 februari 2009 19:58 schreef Macka66 het volgende:
Ik zou Linnie best een kleurtje willen geven
Wat een koppiequote:Op dinsdag 24 februari 2009 21:31 schreef Dakota het volgende:
[ afbeelding ]
nieuwsgierig vanuit de doek
Dat is wel erg jammer. Want ik wil graag een nieuwe, ongedragen linnie met 2 kleuren. Dus zoek ik nu op ebay e.d. en duim ik ondertussen dat didymos nog met nieuwe indio's linnen imet kleur komt.quote:Op dinsdag 24 februari 2009 20:18 schreef owlet het volgende:
Linnen is goed te vervenalleen niet tweekleurig, zoals met een wollen of zijden indio wel mogelijk is
hehehequote:Op woensdag 25 februari 2009 14:16 schreef owlet het volgende:
Kom ik net thuis van het boodschappen doen, tref ik dit aan :
[ afbeelding ]
ja, die's heel mooi die draagdoekquote:Op woensdag 25 februari 2009 17:14 schreef Fruppel het volgende:
Wij zijn ook aan de draagdoek!!
Vandaag voor de 2de keer ermee wezen wandelen en zowel Danique als ik vinden het heerlijk!
Verbaas me wel over de vreemde blikken die je van mensen op straat krijgt, dacht dat ze in Amsterdam wel wat gewend waren!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Welke dan? Nou ben ik nieuwsgierig. Er staat een mooie met vogels en ook nog een tulpe op ebay.quote:Op woensdag 25 februari 2009 21:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
verdorie! In de laatste seconde met 50 cent overboden op een doek die ik wilde
Mooie doek Fruppel! En Avalon
potverdrie zacht uitgedruktquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef cattie het volgende:
Een nieuwe limited edition! Zijde ellipsen lavendel.
Ze zat er inderdaad goed in! Het duurde wel even voor ik het alleen voor elkaar had.quote:Op woensdag 25 februari 2009 20:38 schreef owlet het volgende:
Wat een leuke doek Fruppel! En wat zit ze er goed in
Haaaalt het voor mij niet bij de rode zijden vogelsquote:Op donderdag 26 februari 2009 09:20 schreef cattie het volgende:
Een nieuwe limited edition! Zijde ellipsen lavendel.
Vind ik ook geen geweldoge kleurencombi.quote:Op donderdag 26 februari 2009 12:03 schreef Macka66 het volgende:
En ook al niet zo mijn smaak, nieuwe katoenen Ellipsen Toscana
[ afbeelding ]
http://www.didymos.de/sho(...)zeigen_baumwolle.php
yup, kersjes heeft precies dezelfde, en simmu ookquote:Op donderdag 26 februari 2009 11:20 schreef DaviniaHR het volgende:
Fruppel, leuk zo'n stoere doek!
Volgens mij heeft kersjes die ook
even een vraagje over de indio:
in hoeverre is die bestand voor/tegen wiebelende 13-kg wegende dreumessen?
tis geen pepijn, maar eli zet zijn gewicht erin, en dat helpt ook
die limited edition is wel mooi, maar niet geschikt voor mij
Die vind ik dus wel heel mooiquote:Op donderdag 26 februari 2009 12:03 schreef Macka66 het volgende:
En ook al niet zo mijn smaak, nieuwe katoenen Ellipsen Toscana
[ afbeelding ]
http://www.didymos.de/sho(...)zeigen_baumwolle.php
wat maakt dat hennep en linnen dan zo geschikt?quote:Op donderdag 26 februari 2009 11:45 schreef cattie het volgende:
Davinia, als ik jou was, zou ik voor een indio met hennep of linnen gaan. Die zijn uitermate geschikt voor de grotere kinderen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door Webkim op 26-02-2009 21:04:45 ]Hardloper.
IG @webkim
Is dat deze?quote:Op donderdag 26 februari 2009 19:25 schreef p_iglet het volgende:
Alvast iemand een didymos Tom rood, maat 5 kopen?
Heerlijk soepel en zacht, maar kan toch prima gewassen enzo. Echt zo'n doek om als rauwdouwdoek te gebruiken dragen/picknicken/strand/speeltuin enzo.
Hij is even lang als palermo die ik heb, en die pak ik toch eerder dus Tom mag naar een ander huisje.
50 euro excl verzendkosten.
Dat is zo! En daarom heb ik deze beauty gewonnen (die ik heel misschien nog voor de groenblauwe variant ga ruilen). En Hibiscus is ook roze natuurlijk.quote:Op vrijdag 27 februari 2009 20:59 schreef Maneki.Neko het volgende:
Whehe echte mannen worden rondgedragen (in) roze
[ afbeelding ]
22 kilo schoon aan de haak en het voelde eigenlijk verrrassend licht
Ik zou wel graag die lengte willen uitproberen... ik ben er alleen nog niet uit of ik de kleuren wel mooi vind...quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |