Jore, volgens Webkim (met veel Zara ervaring) wordt een nieuwe Zara snel zacht. Uit de drie door jou genoemde doeken lijkt me dat dan een mooie keus omdat de Zara minder dik is dan de Hoppediz en daardoor waarschijnlijk net wat fijner te knopen, en sneller zacht is dan een nieuwe Didymos Wellen.
Fijne doeken voor pasgeborenen zijn volgens mij (met de criteria uit post #163) Binana, Medley piqué tricot, bamboedoeken, Storchenwiege (zowel streep als Leo), Didymos strepen, Didymos jacquard Rhombus, Chimparoo, Bebina en Girasol (maar niet een korte in kruiskeper, knoopt niet fijn). Hoppediz Rio (de meest zachte en dunne Hoppediz). Voor korte doek Bära Barn.
Met andere Didymos jacquards en met Didymos Indios moet je het maar net treffen. Sommige BB-slens zijn fijn (de ene kleur blijkt dikker en stugger dan de andere. Met Green Paprika zit je iig goed). Neobulle lijkt me veelbelovend, de twee die ik gevoeld heb waren lekker zacht.
Dolcino en Nati ken ik niet goed genoeg om een mening te hebben over de geschiktheid voor een pasgeborene.
Van de traditionele tricotdoeken ben ik niet zo gecharmeerd.
Maar trek je hier niks van aan Jore, en ga lekker op je eerste ingeving af. Die zijn meestal het beste!
(Mooi is ook een goed criterium

)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')