abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66296903
oh en tot 16 kilo
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66297419
Maar dan wel met de kanttekening dat vanaf een kilo of 9 de meeste mensen een geweven draagdoek toch een stuk fijner vinden dragen dan een rekkende draagdoek.

Het kan dus wel tot 16 kilo, maar of je het ook wilt is weer wat anders
pi_66297494
Bedankt voor de reacties!

Webkim, helaas woon ik niet bepaald in de buurt, anders was ik zeker even komen voelen. Wat zou jouw voorkeur hebben uit de drie genoemde doeken? Ik hoef de doek niet tot in de peutertijd te kunnen gebruiken, mocht ik dan nog steeds enthousiast zijn dan koop ik vast wel een (of meerdere) nieuwe doek(en). Of heb je nog andere suggesties?

Macka, wat voor doek past er wat jou betreft wél bij een pasgeboren baby? Ik ben heel benieuwd, ik heb namelijk vooral geselecteerd op kleur. Hier en daar heb ik wel over de verschillende doeken gelezen, maar ik mis ervaring.

Vanavond heb ik Lieuwe de hele avond in de doek gehad, heerlijk .
pi_66297594
Jore, in welke regio woon je wel?
Heel veel mensen in dit topic, die bijna allemaal in het bezit zijn van verschillende merken doeken. Vast wel iemand bij jou in de buurt waar je langs mag komen. Dan kun je kijken wat je prettig zou vinden voor jou en je kleintje.
pi_66297870
Regio Groningen. Er zit hier trouwens ook een heuse draagdoeksconsulente in de buurt, maar die wil ik liever pas raadplegen als ik aan het rugdragen toe ben.
  † In Memoriam † zaterdag 21 februari 2009 @ 00:16:24 #181
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66301487
Jore, volgens Webkim (met veel Zara ervaring) wordt een nieuwe Zara snel zacht. Uit de drie door jou genoemde doeken lijkt me dat dan een mooie keus omdat de Zara minder dik is dan de Hoppediz en daardoor waarschijnlijk net wat fijner te knopen, en sneller zacht is dan een nieuwe Didymos Wellen.

Fijne doeken voor pasgeborenen zijn volgens mij (met de criteria uit post #163) Binana, Medley piqué tricot, bamboedoeken, Storchenwiege (zowel streep als Leo), Didymos strepen, Didymos jacquard Rhombus, Chimparoo, Bebina en Girasol (maar niet een korte in kruiskeper, knoopt niet fijn). Hoppediz Rio (de meest zachte en dunne Hoppediz). Voor korte doek Bära Barn.
Met andere Didymos jacquards en met Didymos Indios moet je het maar net treffen. Sommige BB-slens zijn fijn (de ene kleur blijkt dikker en stugger dan de andere. Met Green Paprika zit je iig goed). Neobulle lijkt me veelbelovend, de twee die ik gevoeld heb waren lekker zacht.
Dolcino en Nati ken ik niet goed genoeg om een mening te hebben over de geschiktheid voor een pasgeborene.
Van de traditionele tricotdoeken ben ik niet zo gecharmeerd.

Maar trek je hier niks van aan Jore, en ga lekker op je eerste ingeving af. Die zijn meestal het beste!
(Mooi is ook een goed criterium )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66306567
Ik heb een neobulle Manon rouge, die echt al best zacht is. Mn chimparoo is wat minder zacht, maar ook een lekkere doek. Ik heb manon even op zolder gelegd omdat ik geneigd was om steeds de zachtste te pakken ;-).
Fake it till you make it...
  zaterdag 21 februari 2009 @ 11:22:18 #183
108648 cattie
lieve moeder
pi_66308671
Misschien ben ik wat ongevoelig (wat me eigenlijk sterk lijkt, gezien mijn gevoeligheid voor kleding e.d.) maar de indio linnen van LL via Owlet is binnen en ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo hard of stug. Mijn wollen indio is wel zachter, maar ik vind de linnen nu al wel fijn!
pi_66308847
wat fijn! Ik heb het idee dat hij door het dragen hier ook wel wat zachter is geworden dus als hij door niet zo heel veel dragen al zachter kan worden dan moet hij straks helemaal superzacht bij jullie weg gaan
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:13:23 #185
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66311517
Die rekbare Hoppediz voelt ook wel erg fijn! is al zacht vanaf het begin, en is niet superrekbaar, dus kan je wrs wel iets langer gebruiken dan rekbare doeken die wel superveel rekken.

cattie! het is toch gelukt om je fluffy mail in ontvangst te nemen!
pics or it didn't happen
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:13:52 #186
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66311531
Hoi, ik ben nieuw hier. Ook wij willen ons babietje straks in een draagzak. Mijn stiefschoonmoeder had een baby bjorn voor ons gekocht. Dan kan ie niet in de komma houding, maar de verkoopster zei dat ze vanaf 3 kilo al die draagzak kunnen.

Alleen nu het volgende, nu heeft mijn stiefschoonmoeder een 2e handse ergens voor niks gehaald en deze nieuwe terug gebracht. Is een 2e handse nog net zo veilig? Daar kan ik niets over vinden. Bedankt!
Niet mieten! Door gieten!
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:15:33 #187
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66311585
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 13:13 schreef seilram het volgende:
Hoi, ik ben nieuw hier. Ook wij willen ons babietje straks in een draagzak. Mijn stiefschoonmoeder had een baby bjorn voor ons gekocht. Dan kan ie niet in de komma houding, maar de verkoopster zei dat ze vanaf 3 kilo al die draagzak kunnen.

Alleen nu het volgende, nu heeft mijn stiefschoonmoeder een 2e handse ergens voor niks gehaald en deze nieuwe terug gebracht. Is een 2e handse nog net zo veilig? Daar kan ik niets over vinden. Bedankt!
ik geloof niet dat mensen in dit topic je uberhaupt een babybjorn gaan aanraden
macka heeft daar een heel mooi stuk tekst over, dat het niet goed is voor de rug, en heupen en de hele trits...

stiefschoonmoeder zoeentje heeft mijn man ook

(is dat trouwens niet een idee om als linkje in de OP te zetten? dat komt zo vaak terug?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66311657
rare actie van je stiefschoonmoeder

Ik denk dat een 2 hands babybjorn net zo veilig is als een nieuwe hoor, wel even alles goed controleren natuurlijk.

Maar de meeste mensen in dit topic hebben toch liever een draagdoek dan een babybjorn. Baby's kunnen in een draagdoek ook in komma houding, maar ook rechtop zitten ze ergonomisch in een veel betere houding dan in de babybjorn. ook het draagcomfort voor de drager is bij een doek een stuk beter dan bij een babybjorn.
  zaterdag 21 februari 2009 @ 13:31:44 #189
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_66312096
Nou ja die babybjorn... ik wist dat ik een draagzak/doek wilde en we waren aan het winkelen. Ik had me nog totaal niet verdiept in draagdoeken enzo en toen bood ze aan om die te kopen... vandaar. Nu ik wat gelezen en bekeken heb lijkt de ringsling me wel erg fijn.
Niet mieten! Door gieten!
pi_66318231
Het is een Manduca geworden
En die lieve Olga van slingomama was zo snel met versturen dat we de Manduca vandaag al uitgebreid hebben kunnen uitproberen.
Hij is precies wat ik hoopte: het lijf is lang genoeg om Ronja in te kunnen dragen en door de rits is hij klein genoeg te maken voor Avalon.

Het is even uitvogelen welke riempjes bij welk meisje het beste losser danwel vaster kunnen, maar met elke keer omdoen gaat dat prettiger.

Maandag de blijdorptest
pi_66319414
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:29 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik ben net op de huishoudbeurs geweest en heb serieus niet 1 drager gezien! Zelfs geen babybjorn
Ik wel en dat was jij!
En 2 met een baby bjorn met de kindjes andersom. Dus gezicht naar voren.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
pi_66319775
Ach wat leuk voor die kindjes om al bungelend zo'n enorme mensenmassa op je af te zien komen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 20:24:48 #193
108648 cattie
lieve moeder
pi_66323265
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:20 schreef owlet het volgende:
Ach wat leuk voor die kindjes om al bungelend zo'n enorme mensenmassa op je af te zien komen
Ja, heerlijk!
Vandaag met Fee de stad in geweest en we kwamen langs de carnavalsstoet. Maar ze zat zo dicht tegen me aan, lekker knus, dat ze geen krimp gaf, ondanks al het lawaai. De indio linnen vind ik prima dragen, lekker licht. Hij is alleen wel echt wat lang voor mij, ik heb flinke staarten nog om weg te werken.

Op ebay zag ik een linnen indio manderin te koop waar nog maar weinig op was geboden. Dus ik zat al verlekkerd te kijken, blijkt dat de verkoopster niet naar nederland verstuurd. Balen. Ik blijf toch ebay wel in de gaten houden, misschien kan ik nog een leuk koopje scoren en anders wacht ik op de nieuwe limited editions. Er staat op ebay ook nog een Didymos vogel goud te koop. Mooie doek, maar die gaat denk ik voor (te) veel geld weg.
pi_66323366
Pepijn en ik gaan morgen weer samen werken.
Waren zoveel personele problemen, of ik dan maar met Pepijn wou komen werken als ik anders niet kon.
Hihi naja prima, lang leve de draagdoek
pi_66323820
Ik heb vanmiddag op de 9 maandenbeurs een draagdoek gekocht en ik ben er nu al helemaal blij mee . Zowel ik als mn man kunnen er in dragen, daar is ie lang genoeg voor . Nu alleen nog een baby om er in te knopen
  zaterdag 21 februari 2009 @ 21:11:13 #196
108648 cattie
lieve moeder
pi_66324703
Nog maar 176 dagen wachten Chan! Leuk dat je er zo blij mee bent. Wat voor een doek is het geworden?

P_iglet, veel plezier morgen.
pi_66325105
Haha ja ik tel ook gewoon serieus al af in dagen

deze is het geworden: http://www.draagdoek.nl/bykay-petrol-p30483.html
pi_66326469
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 11:22 schreef cattie het volgende:
Misschien ben ik wat ongevoelig (wat me eigenlijk sterk lijkt, gezien mijn gevoeligheid voor kleding e.d.) maar de indio linnen van LL via Owlet is binnen en ik vind hem eigenlijk helemaal niet zo hard of stug. Mijn wollen indio is wel zachter, maar ik vind de linnen nu al wel fijn!
Toen ik hem net binnenhad was hij net zo stug als mijn vloerkleedje wat in de slaapkamer ligt
Ik denk ook niet dat ik hem ga houden hoor... maar laat hem eerst maar eens flink kennis maken met Fee
pi_66326989
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 18:04 schreef Kaarr het volgende:

[..]

Ik wel en dat was jij!
En 2 met een baby bjorn met de kindjes andersom. Dus gezicht naar voren.
Oh echt? Yay ik ben gespot
Waarom ben je niet ff komen kleppen?
Saartje
pi_66334885
quote:
Op zaterdag 21 februari 2009 22:33 schreef Maneki.Neko het volgende:

[..]

Oh echt? Yay ik ben gespot
Waarom ben je niet ff komen kleppen?
Joh het ging zo snel! Je liep me tegemoet in zo'n lange gang en toen dacht ik eerst: hé wat leuk een draagdoek. En toen zag ik opeens een bekend gezicht (door de foto's hier).
Als je ergens stil had gestaan had ik wel ff hoi gezegd.

Ik was trouwens zonder Sten. Als hij mee was gegaan dan had hij ook in de doek gezeten.
Hoe oud is de oudste?
Hoe oud is de jongste?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')