abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 april 2008 @ 09:17:24 #1
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58081858
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Draagdoeken 5

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
http://www.doekentheek.be/

Knoopmethodes tricot slen:
Handleiding

Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren:
http://www.binana.net/pdf/binana_nl.pdf

Veelgebruikte draagdoek, die je naar eigen smaak kan samenstellen:
http://www.draagdoek.nl/

Waarom een draagdoek:

1. Een draagdoek is niet alleen een manier om je kindje te vervoeren, het is voor je kind ook een manier om lekker dicht bij mama of papa te zijn. Vooral jonge babietjes kunnen erg ontspannen als ze lekker opgekruld tegen je lijf liggen, je warmte voelen en je hartslag horen.

2. Als je al een kind hebt en er komt een broertje of zusje is een draagdoek de manier om de onhandige combiwagen af en toe eens thuis te laten. Een kind in de buggy, een kind in de doek.

3. Je hebt je handen vrij met je kind in de draagdoek. Je kan dus gemakkelijk een was ophangen, een boodschap doen, noem maar op.
LET OP: ga niet koken met een kind in de draagdoek. En fietsen doe je ook beter niet terwijl je je kind draagt.

Welke draagdoek:

Een rekkende doek, bijvoorbeeld een tricot slen (bij vrijwel alle babyzaken te krijgen voor zo'n 50 Euro), is heel zacht en soepel. Je kan hem van te voren omknopen en daarna je kind er in zetten en je kan hem daarna nog weer goed plooien en aanpassen om je kind op de juiste plekken te ondersteunen. Vandaar dat hij voor een jonge baby heel prettig kan zijn.

Voor oudere kinderen is hij vaak weer minder prettig omdat tricot sneller rekt en een zwaardere dreumes dus te laag kan hangen en dat is weer minder prettig voor je rug. Rugdragen is met een tricot doek minder makkelijk dan met een niet-rekkende doek.

Een niet rekkende doek gaat langer mee, daar kan je een kleuter nog mee op je rug dragen als je dat zou willen. Hij is ook veelzijdiger met knopen, je kan er mee op je borst, zij en rug dragen. Hij wordt soms wat koeler ervaren dan een tricotdoek.

[ Bericht 0% gewijzigd door BE op 21-04-2008 18:05:15 ]
pi_58082140
Alweer een nieuwe

SAINT, wat leuk dat je doeken gaat proberen. Het is fijn als iemand je helpt om te knopen, veel plezier!
Als ze scheef hangt bij het dragen dan kan het ook dat je en ietsjes strakker moet knopen. Maar dat merk je snel genoeg als je het uitprobeert.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:05:45 #3
35189 Troel
scherp en bot
pi_58082709
Knoopmethodes trocot slen:
http://www.babyplezier.nl(...)en/tricotslen_nl.pdf

in de OP werkt niet echt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 april 2008 @ 10:11:04 #4
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58082825
Nu weer wel. FOK! maakt er een raar iets van en bij het knippen en plakken van de OP gaat het verkeerd.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:13:17 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_58082869
Ja, snapte het ook niet echt, maarja, het werkt weer
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 16 april 2008 @ 10:52:10 #6
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_58083757
Van de week ook maar eens oefenen met de kikkerhouding, nu ligt Nienke in kommahouding maar ik vind d'r hoofdje best scheef liggen als ze tegen mijn borst leunt... D;r schouders worden te breed
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
  woensdag 16 april 2008 @ 10:56:14 #7
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58083837
E.T,
Ik vond de kommahouding er zo raar uitzien van boven af dat ik ook meteen ben overgestapt op de kikkerhoudig. Zoë lag toen ook een stuk meer ontspannen dan in de komma houding.
Als ik de kommahouding van voren af zag zag het er redelijk normaal uit maar van bovenaf zag het er erg onconfortabel uit.

Succes
  woensdag 16 april 2008 @ 11:01:09 #8
3011 E.T.
pi_58083956
Nienke draait wel vaak haar hoofdje zodanig dat ze lekker met d'r gezicht in de volle buitenlucht ligt; alsof ze naar buiten kijkt
Heerlijk met d'r snoetje in het zonnetje
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_58096002
Gisteren zat Anna in de doek toen we naar het kdv liepen. Toen er voor de 4e keer een hond voorbij kwam werd ze bijna gek: "Uit! Uit! Uit!"
Wat jammer nou dat zo'n doek erg stevig zit.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 16 april 2008 @ 21:01:21 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58096826
Aggos! Maar toch wel omdat ze wilde aaien? Of was ze er bang voor?

Sasha viel vanmiddag bij me in de doek in slaap, dus toen hebben we samen eten staan koken. Zo knus!
pi_58099236
quote:
Op donderdag 10 april 2008 20:19 schreef Iksje het volgende:

[..]

draagt de slen regelmatig, maar 't is dan ook een stoere bruine doek. Plus dat hij geniet van de aandacht die een dragende papa krijgt
Hij draagt zelfs de sling (foto volgt gauw, dan snap je de zelfs in de zin wel )
Dit is dus de nieuwe doek (sinds een maandje):

Goedgekeurd door de baby (let op het duimpje )
sta er zelf wel niet zo charmant op

detail:

Ik vind jullie altijd zo lief klinken over jullie kleintjes in de doek. Maar ja, dragen is ook gewoon heerlijk
  † In Memoriam † woensdag 16 april 2008 @ 23:08:10 #12
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_58100419
Mooie sling Iksje! Dat moet haast wel een Dharitri zijn.
En ik vind het een leuke foto van jullie tweetjes
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_58100511
Klopt, 't is een Dharitri, je bent echt een kenner
en bedankt voor 't complimentje
pi_58100613
Wat een mooie doek is dat!

Van voren vind ik die kommahouding er ook lang niet zo raar uitzien als van bovenaf, maar saartje lijkt het heerlijk te vinden want ze slaapt altijd heel snel als ik har zo draag. De kikkerhouding vind ze juist weer niets, dan gaat ze enorm afzetten en met haar gezicht draaien tegen met boezem. Ben benieuwd of ze straks wel met de benen buitenboord wil
Saartje
  donderdag 17 april 2008 @ 08:52:16 #15
60568 S-A-I-N-T
Je heb het gelezen ;)
pi_58104815
aaarrrggg ik word gek ik heb gister weer geprobeerd Zoë te dragen met de beentjes buitenboord maar ze wil het echt niet ze gaat meteen al krijsen maar ook echt krijsen niet van boos zijn ofzo. In de kikkerhouding was het meteen goed.
Ben blij als ik straks bij de verkooppunt ben geweest dan hoop ik dat zij mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe.

Ik heb hier ook een ringsling maar men wat een onding ik kom er niet uit hoe hij werkt die neem ik mooi meteen mee als ik daar heen ga.

Leuke foto van jullie samen en wat ziet het er gezellig uit.

Be heerlijk he zo samen bezig zijn als ze tegen je aan hangen en wat een luxe dat je dan ook nog twee handen vrij hebt.

Maneki,
Zoë schuurt ook met haar toetje langs mijn borsten tot ze een lekker plekje gevonden heeft. alhoewel nu niet meer nu zet ze zich met haar handjes af om over het randje heen te kunnen kijken zo schattig
pi_58113237
Wat een mooie Iksje.

Ze wilde idd aaien BE. Dat vond ik alleen niet zo'n goed plan. Wordt nog een uitdaging als we verhuisd zijn, daar wonen heeeel veel katten.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  zaterdag 19 april 2008 @ 13:41:26 #17
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_58157837
Simon wil niet meer zo graag in de doek (net zoals dat hij niet graag in de buggy/autostoel/fietsstoel zit). De beperking ervan bevalt hem niet zo, denk ik. Hij wil zelf banjeren, klimmen en bepalen wanneer hij getild wordt.
Een klein stukje lukt nog wel, maar daarna is de lol eraf, ook voor mij.
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_58184053
Ik wil ook een EllaRoo! En laat het nou bijna moederdag zijn.

Mijn tricot doek begint nu al te lubberen, is dat normaal? Ik gebruik -em wel redelijk frequent en Thomas is al ruim 5 kilo, maar toch vind ik het snel. En dan heb ik -em nog niet eens gewassen, de doek dan, Thomas wel natuurlijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 20-04-2008 18:43:39 ]
Hardloper.
IG @webkim
  zondag 20 april 2008 @ 18:35:59 #19
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58184255
Ik heb de doek inmiddels 1 keer gewassen, toen was het wel iets beter, maar nu na laatst een paar keer achter elkaar dragen vond ik hem dus ook flink lubberen bovenaan.
Dus die EllaRoo komt steeds dichterbij.
  zondag 20 april 2008 @ 19:30:30 #20
153480 Maneki.Neko
sloopkogel©
pi_58185496
Ik vind het jammer dat ik haar niet wat vaker kan dragen, tis altijd zo gezellig

Saartje
  Jubileum moderator zondag 20 april 2008 @ 19:35:57 #21
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_58185638
Ahhhhh
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  zondag 20 april 2008 @ 20:18:01 #22
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_58186702
*smelt*
  zondag 20 april 2008 @ 20:35:19 #23
3011 E.T.
pi_58187130
Saartje

Mijn doek lubbert ook behoorlijk langs de randen, maar die is dan ook al minimaal 3ehands en door de vorige eigenaar(s) intensief gebruikt

Ik vind trouwens de kikikerhouding prettiger voor Nienke in de doek; ze heft nog wel eens last van lae, vastzittende boertje die echt pijn lijken te doen. In de kommahouding kan ze die niet kwijt en is het dus krijsen,als ze rechtop hangt komt de lucht er gewoon uit (gelukkig is het alleen maar lucht wat er uit komt )

Maar een EllaRoo als moederdagkadootje vind ik wel een goede vondst
  zondag 20 april 2008 @ 20:36:57 #24
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_58187166
*klapper*
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
pi_58187274
Mooie foto!

Hier vandaag naar het Asserbos en de doek wil niet meer wat ik wil
Heb er dus ook last van. Op zich niet raar want Maarten is dik 8 kilo maar toch.
Ik had onderweg de doek even afgedaan maar Maarten had er helemaal geen zin meer in dus de poging om opnieuw te knopen had ik geen behoefte meer aan.
Bovenaan krijg ik hem dus ook niet meer goed zelfs na het wassen. Tis heel slap geworden.
Beetje jammer want zo lang heb ik hem niet en hij is niet zo goedkoop.

Positieve is dat de nieuwe doek al naar die vrouw is verzonden dus van de week zal ze hem binnen krijgen en stuurt ze hem meteen op en dan heb ik een mooie EllaRoo Ysabel
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')