abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66205328
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31

Handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
en dan hier de laatste posts:
quote:
Chan - woensdag 18 februari 2009 @ 17:17
Ik ben opzoek naar een beginnersdoek. Een die je eerst omknoopt en daarna het kind erin doet. Ik ben namelijk als de dood dat ik mn baby laat vallen als ik de doek nog niet goed vast heb zitten en tegelijk babylief moet vasthouden.
Nou heb ik begrepen dat dat alleen met rekbare doeken kan.. klopt dat?
En nu heb ik dus op draagdoek.nl een doek gezien die rekbaar is en die kost 42,50 maar dat lijkt zo goedkoop in verhouding met alle andere prijzen die ik voor doeken tegenkom. Is dat dan wel goede kwaliteit?
Sorry voor mijn beginnersvragen maar er is zoveel keuze dat ik niet weet waar ik moet beginnen met zoeken
quote:
simmu - woensdag 18 februari 2009 @ 17:25
ik draag al een maand of 4 met een doek van draagdoek.nl en die bevalt prima hoor. maar een niet rekbare kan je ook vooraf al knopen.

[ Bericht 60% gewijzigd door BE op 19-02-2009 09:29:19 ]
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_66205858
Een doek van draagdoek.nl is goedkoop vergeleken met de meeste doeken omdat het materiaal veel goedkoper is. Het zijn prettige doeken die je inderdaad vast knoopt voor je je kindje er in doet.

Een nadeel van rekbare doeken zoals die van draagdoek.nl is dat je er "maar" een paar maanden mee kan dragen, daarna wordt je kindje te zwaar en draagt een niet rekkende doek prettiger.
Maar heel veel mensen beginnen met een rekbare doek. Als je dan wat meer knoop en draagervaring hebt is het al weer een stuk minder eng (voor zover het al eng is natuurlijk ) om een niet rekkende doek te gebruiken

Overigens zijn er ook andere rekkende doeken zoals de binana, de rekbare medley's en wrapsody. Volgens mij zijn die allemaal net een tikkie minder rekbaar dan de doeken van draagdoek.nl waardoor je ze wat langer kan gebruiken.
pi_66205970
De prijs van een geweven draagdoek ligt over het algemeen genomen hoger dan die van een rekbare doek, maar ik zou me geen zorgen maken over de kwaliteit van de draagdoek.nl doeken. Rekbare doeken kun je prima eerst omknopen en dan je kindje erin doen dus dat heb je helemaal goed Chan

Niet rekbare doeken heb ik nog nooit geslaagd vooraf kunnen knopen dus ik ben benieuwd hoe je dat op een goede strakke manier doet Simmu?
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_66206044
gelukt met knopen en ze viel gelijk in slaap
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
pi_66206064
De enige knoop die ik vooraf kan knopen met een niet rekkende doek is een FCC (wat is het toch heeeeerlijk dat Avalon nu eindelijk stevig genoeg is daarvoor!), de andere knopen zouden bij voorknopen niet strak genoeg naar mijn zin komen. Ik vind het zelfs niet prettig om de doek al om te hangen en dan Avalon er in te laten zakken, ik knoop hem liever meteen om haar heen.

Dakota, wat goed! Hoe vind je het, dragen?
pi_66206229
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 17:52 schreef owlet het volgende:
De enige knoop die ik vooraf kan knopen met een niet rekkende doek is een FCC (wat is het toch heeeeerlijk dat Avalon nu eindelijk stevig genoeg is daarvoor!), de andere knopen zouden bij voorknopen niet strak genoeg naar mijn zin komen. Ik vind het zelfs niet prettig om de doek al om te hangen en dan Avalon er in te laten zakken, ik knoop hem liever meteen om haar heen.
Nou ja dat dus. Met een rekbare doek dan blijft het mooi strak zitten en met een niet rekbare krijg je het nooit zo mooi strak als om je kindje heen knopen. FCC kan dan nog wel inderdaad maar eigenlijk knoopte ik voor nooit vooraf.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
pi_66206338
Owlet! het voelt heerlijk had ik dit maar eerder gedaan
wanna rub mah puppeh?!
pi_66206396
alleen ligt zein de foetushouding..maar volgens mij zitten r beentjes wat raar..al ligt ze te slapen..hmm ze huilt toch wel als t verkeerd zit he?
wanna rub mah puppeh?!
pi_66207096
Ohja rekbare doeken... ik was zooooooooooooo verliefd op Wrapsody Alyssa... als er ooit nog een kleintje komt... zal die doek er wel niet meer zijn.
pi_66210201
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:04 schreef Dakota het volgende:
alleen ligt zein de foetushouding..maar volgens mij zitten r beentjes wat raar..al ligt ze te slapen..hmm ze huilt toch wel als t verkeerd zit he?
ja hoor, daar zou ik me geen zorgen over maken
Je kan haar met haar beentjes opgetrokken in de buidel van de doek doen (de horizontale band) maar je kan haar ook met haar beentjes buiten de doek doen, dat zit misschien iets minder raar.
pi_66211608
Owlet is "Linnie" al naar cattie?
pi_66211932
Ik heb vanavond pannenkoeken staan bakken met een nieuwsgierig meisje op mn rug. Ondanks het gewiebel bleef ze prima zitten. Toen papa thuis kwam sprong ze er wel bijna uit
Fake it till you make it...
pi_66212037
Heeft iemand nog tips m.b.t. mijn rugdraagpoging

Leuk Nijna!

Fijn dat je doek goed bevalt Dakota! Ben ook benieuwd naar de foto!
pi_66212142
Mrien, je foto is niet zo duidelijk te zien... met dat tegenlicht.
Ik zou geloof ik zelf dat stuk over mn schouder wat meer dubbel slaan, maar dat is denk ik ook maar net wat je lekker vindt zelf. Ik ben niet zo bedreven in het knopen dat ik echt tips kan geven geloof ik, maar het ziet er wat losjes uit....

Dakota, ik ben ook benieuwd naar foto!
Fake it till you make it...
pi_66212251
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:48 schreef mrien het volgende:
Heeft iemand nog tips m.b.t. mijn rugdraagpoging
Haar kontje moet lager zitten dan haar knietjes, dus je moet ervoor zorgen dat haar knietjes wat meer opgetrokken zitten
Voor de rest kan ik het niet zo goed zien
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_66212284
Foto is inderdaad wat onduidelijk..zal eens een nieuwe poging wagen binnenkort
Hij zat ook redelijk losjes had ik het idee, maar durfde het ook niet goed aan te trekken
Binnenkort nieuwe poging!
pi_66212404
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:53 schreef beefcake het volgende:

[..]

Haar kontje moet lager zitten dan haar knietjes, dus je moet ervoor zorgen dat haar knietjes wat meer opgetrokken zitten
Voor de rest kan ik het niet zo goed zien
Dat krijg ik dus juist niet goed voor elkaar nog..sowieso duwt ze d'r benen naar beneden \

Trouwens nog een foto gevonden die wat duidelijker is

Zo te zien zit het eigenlijk vrij beroerd
pi_66212553
Mrien hoe je d'r op je rug?

Kan ze al even zitten?
Dan zou je haar op het randje van de commode kunnen zetten met haar billen op de doek en de bovenrails tot in haar nek. Dan met je rug voor haar gaan staan wat door je knieen en dan zo op je rug trekken. Terwijl je met name de rails heel goed vasthoud. Dan kun je meteen goed aanspannen en zit ze al een beetje. Dan de doek aan de voorkant tussen je benen klemmen en de onderrails goed doen en aanspannen zodat die tot in haar knieholtes zit en haar knieen hoger dan haar billen zitten. Dan kun je verder knopen.
pi_66212606
Ow en aantrekken kan je hard! Springen en aantrekken boven rails en onderrails apart.
Dan win je echt nog flink wat centimeters. Ik verbaas me soms echt over hoeveel.
pi_66212735
Ze kan al even zitten ja, klinkt goed zoals je beschrijft, dat ga ik eens proberen
Ik had het nu vanaf mijn bed gedaan, Lotte zittend op de doek en ervoor gaan zitten en haar op m'n rug trekken
Maar vanaf de commode lijkt me qua hoogte beter en daardoor beter te kunnen knopen en straktrekken

Lastige is gewoon dat manlief me niet wil helpen..anders zou het al een stuk makkelijker worden
pi_66212840
hmm das lastig, al is vriendlief hier ook geen hulp hoor
Moet hem nog steeds leren rugknopen. Gelukkig gaat pepijn nu steeds vaker gewoon stil liggen en kun je hem nu beter verbale aanwijzingen geven. Dat gaat een stuk makkelijker dan die klauterkabouter van een tijd geleden.

Waar woon je? Misschien woont er wel iemand in de buurt met wie je kunt oefenen.
En als je er echt neit uit komt dan kun je altijd nog een draagconsult nemen bij een draagconsulent. maar als manlief niet wil dat je rugdraagt dan wil hij vast ook geen geld aan een consult uitgeven.
pi_66212987
Ik woon in Emmen, niet echt in de buurt bij mensen van hier
Hij reageerde gisteren overigens een stuk beter dan ik gedacht had toen ik vertelde dat ze op m'n rug gezeten had..vertelde ook vooral dat Lotte het zo leuk vond
Draagconsult wil ik nog wel een keer doen..kan onder het motto van oefenen

Nja, we proberen gewoon vrolijk verder! Op m'n buik kan ik d'r ook nog goed hebben, al is het wel uitkijken geblazen waar je loopt soms

E.T, ik vind jouw foto van Nienke en jou trouwens erg leuk!
pi_66213038
hmm nee emmen is hier niet in de buurt, zitten wel draagconsulenten in die regio dacht ik.
Maar als je in de buurt van Den Haag komt ben je welkom om te komen oefenen
pi_66214178
En er is ook altijd nog een hoop te verbeteren ná het knopen. Een beetje lopen en springen en dan stukken doek strak trekken en met je vingers voelen waar die doek nou precies naar toe gaat. Zo kan je meestal nog heel wat centimeters doek vrij krijgen. De knoop kan je dan losmaken en weer strakker vastknopen.
pi_66214365
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 20:36 schreef LovelyLady het volgende:
Owlet is "Linnie" al naar cattie?
Morgen, hopelijk!
pi_66214820
Merel was flink overprikkeld vanmiddag, dus lekker in de doek

Knopen gaat steeds beter. Als ik Merel voor draag, knoop ik niet vooraf, dan zit het nooit lekker namelijk, zo gaat het veel beter
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66214837
Doek vrij krijgen ja, ongelofelijk hoe lang die staarten soms nog kunnen worden
Saartje
  woensdag 18 februari 2009 @ 22:43:20 #28
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66217066
Jeumig, dat gaat hard, zo'n topic!

Mrien, wat de anderen zeggen. Lotte is ook al wat groter en steviger, dus je kan lekker hupsen en trekken, gebeurt niets
wat ik doe met het hupsen, ik hou steeds 1 kant van de rail vast ipv de hele doek. en de armen naar buiten bewegen op de hups. kan je beter kracht zetten.
als dit een beetje duidlijk is

leuk, leuk, leuk, allemaal nieuwe doeken!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66217896
bweuh alle foto's die ik maak zijn kut omdat ze te donker.. te klein (als in.ik krijg ons amper er samen op) en zo zi je maar de helft van de doek
wanna rub mah puppeh?!
pi_66219076

ik vraag wel of vriend morgen betere foto's maakt
wanna rub mah puppeh?!
pi_66225316
Maar zo zien we helemaal Elin niet.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_66225481
dat zei ik al
wanna rub mah puppeh?!
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:17:40 #33
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66225777
Nog even een klein beginnersvraagje: mag een stuit-kind (2wk oud) in de Wieg-knoop geknoopt worden? ivm de heupjes?

wel bizar. ik draag al een half jaar, en dan nog beginnersvragen

oh en gister is eli voo het eerst van mijn rug gevallen!
hij gleed zo weg toen ik hem eraf wilde halen. een snelle grijp naar zijn jas kon voorkomen dat hij echt viel, maar het was wel ff raar.

en gister in het zkh (op bezoek) voor toute la famille (die dus helemaal nog nooit van het concept doek hadden gehoord, maar wel de hele wereld en alles kennen) eli opgeknoopt in een snelle ruck.
ze vonden het doodeng
maar hij zat toch prima
pi_66225825
Mijn gevoel zegt dat je beter een FWCC kunt knopen met de beentjes echt goed in kikkerhouding.
  donderdag 19 februari 2009 @ 09:20:51 #35
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66225874
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:19 schreef p_iglet het volgende:
Mijn gevoel zegt dat je beter een FWCC kunt knopen met de beentjes echt goed in kikkerhouding.
ok.
dat is dan toch gewoon met opgetrokken knieen en voetjes naar beneden, maar wel in de buidel?
pi_66225897
Jup, en als dat niet gaat dan met de beentjes naar buiten, maar wel knietjes hoger dan de billen.
pi_66226419
quote:
Op woensdag 18 februari 2009 18:27 schreef LovelyLady het volgende:
Ohja rekbare doeken... ik was zooooooooooooo verliefd op Wrapsody Alyssa... als er ooit nog een kleintje komt... zal die doek er wel niet meer zijn.
Die is inderdaad erg mooi En ook qua kleur geschikt voor zowel mij als manlief. Hij heeft m zelfs al goedgekeurd ook Mn man is trouwens heel lang en ik best klein, maar in de breedte verschillen we niet zo heel veel, allebei erg dun. Is een doek van 5.5 meter dan niet veel te lang? Of is dat juist handig? En... weet iemand of bij die doek een gebruiksaanwijzing zit?
pi_66226536
5.5 meter? Ik weet niet of je een rekbare doek min of emer hetzelfde knoopt als een niet rekbare, amar ik heb met 4.6 meter echt meer dan genoeg.
pi_66226937
De meeste tricot slens zijn volgens mij 5,5 meter. Die van mij in ieder geval wel. Dat is is wel erg lang, maar ik knoop 'm dan nog gewoon een keer extra rond.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66226951
Met 5,5 meter kun je aan de voorkant afknopen zodat je niet tegen de knoop aan zit
Saartje
pi_66227005
Oh, ja dat is wel handig ja. Ik knoop je meestal aan de zijkant af.
pi_66227802
Met 5.5 kun je gaan bungyjumpen vanaf de Dom
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 10:40:49 #43
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66228348
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:17 schreef DaviniaHR het volgende:
Nog even een klein beginnersvraagje: mag een stuit-kind (2wk oud) in de Wieg-knoop geknoopt worden? ivm de heupjes?
Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.
FWCC of Hüftschlinge (en geen andere heupdraagmanier!) helpen wel daarbij en kunnen mits de beentjes echt heel goed gehoekt zijn en het nekje flink ondersteund. (De truc met het spuugdoekje in de nekrand van de doek inrollen.) En liever een niet zo rekbare doek gebruiken.
Belangrijk: overleg met de arts of fysiotherapeut!!! Zij weten precies hoe de heupjes er aan toe zijn en wat ze aan zouden kunnen qua houding.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66228580
bij de buren staat deze te koop :

Stel je nu voor dat ik m zou bewerken met een blauw verfje, zou de doek dan paars worden?
  † In Memoriam † donderdag 19 februari 2009 @ 10:54:14 #45
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66228879
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 09:40 schreef Chan het volgende:

[..]

Die is inderdaad erg mooi En ook qua kleur geschikt voor zowel mij als manlief. Hij heeft m zelfs al goedgekeurd ook Mn man is trouwens heel lang en ik best klein, maar in de breedte verschillen we niet zo heel veel, allebei erg dun. Is een doek van 5.5 meter dan niet veel te lang? Of is dat juist handig? En... weet iemand of bij die doek een gebruiksaanwijzing zit?
Ja, die zit er bij
Zover ik weet hebben fabrikanten voor hun rekbare doeken altijd een lengte (Medley uitgezonderd), en daar kan in ieder geval iedereen mee dragen. Dus jullie hebben allebei (alledrie eigenlijk ) iets aan de Wrapsody!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66228930
Denk het wel, tico!
  donderdag 19 februari 2009 @ 10:56:34 #47
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66228961
quote:
Op donderdag 19 februari 2009 10:40 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Als het kind er niks van over gehouden heeft aan de heupjes kan het in de Wiege. Maar die draagt niet bij aan de ontwikkeling van de heupjes, terwijl de heupjes bij stuitliggers nog wel eens fragiel willen zijn en dus wat extra stimulans in de ontwikkeling kunnen gebruiken.
FWCC of Hüftschlinge (en geen andere heupdraagmanier!) helpen wel daarbij en kunnen mits de beentjes echt heel goed gehoekt zijn en het nekje flink ondersteund. (De truc met het spuugdoekje in de nekrand van de doek inrollen.) En liever een niet zo rekbare doek gebruiken.
Belangrijk: overleg met de arts of fysiotherapeut!!! Zij weten precies hoe de heupjes er aan toe zijn en wat ze aan zouden kunnen qua houding.
Ik zal het doorgeven. thx!
pi_66229001
Ja jij had een blauwe doek en die heb je bewerkt met rood....

Oh, ik twijfel heel erg. Maar heel lang de tijd om te twijfelen heb ik natuurlijk niet.
pi_66229182
Ik heb een blauwe LLL (ik denk dat ze vergelijkbaar zijn qua draagcomfort) met daarover een hardroze verfbad. Dat werd paars met cyclaam.

Sommer kan denk ik bijna niet anders dan paars worden als je er een (niet te donker) blauw verfje overheen gooit.
Als je er paars overheen doet zal hij zeker paars worden, hij kan dan hooguit erg diep donkerpaars worden maar waarschijnlijk wel iets meer richting purper.
pi_66235781
Woei! Vanda is er!
Hardloper.
IG @webkim
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')