abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:55:14 #1
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60704195
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13 en 14

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

Grijs:: grijze TricotSlen / (merkloze?) korte niet-rekkende doek (te leen) / Storchenwiege Ulli 4.6

lcicle: draagdoek.nl

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5,4 / 2 Llewella-gemaakte ringslings

Macka: Barabarn Chili 2.6 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Ergo NG black-cranberry / Storm Op Zolder Aziatische doek / Mackagemaakte ringsling / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Yamo Moccha Streaks / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo

Owlet: tricot draagdoek.nl / storchenwiege Anna 5,20 / zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta, slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo LaRae 3,60 / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai

sjak: Hoppediz Havana / Girasol nr. 20 (Tuli)

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos eva 4.7 / didymos indio sonne 4.7 / didymos natural hemp 4.7 / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / GM/Wrapsody BBB Morgaine 4.6 / Storchenwiege Anna 5.2 / Didymos Millefiori Grun/Blau

Ticootje: ringsling, Storchenwiege Vicky 4.6

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Hoppediz Oslo 4.1 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / onderweg: Storchenwiege Ulli /Girasol Tuulpaani /GypsyMama Morgaine

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Ellaroo La Rae 4.6 / Mister Mirko Mei Tai / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea 4.6 / Girasol Lampo 4.6 / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 /Didymos Red Tom 4.6 / Girasol Blau Ringsling / Zara Candy 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Antigua / Girasol Chococabana 2.7 / Amazonas Natural / Zara Ocean / Didymos Millefiori grun/rot 6 / Girasol Tulppaani 4.2

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

Laatste posts:
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:46 schreef k_i_m het volgende:
Het lijkt mij uiteindelijk allebei hetzelfde, alleen trek je bij de ene de schuine stukken over het rechte, en bij de ander het rechte stuk over de schuine. Maar toch twijfel ik of ik het wel goed zie.

Hmm, lekker verhaal weer k_i_m .
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:46 schreef owlet het volgende:
Net wat je zel prettiger vindt, Kim. Ik vind het zelf onhandig om eerst te knopen, dan kan ik het nooit zo goed aanspannen als wanneer is het kind tegen me aan knoop.
Behalve met een tricotdoek, die knoop ik eerst (strak) om en daarna gaat de baby er in.

Maar als je het lastig vind om te knopen terwijl je de baby tegen je aan houdt dan kan je natuurlijk voorknopen en daarnastukje bij beetje strak trekken.
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe eerst die band voor m`n borsten, kruis de banden en hang ze over m`n schouders. Daarna doe ik beppie erttussen, trek alles strak en knoop verder
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:52 schreef owlet het volgende:

[..]

oh, ik dacht dat je bedoelde of je eerst de doek om knoopt voor je het kind er in zet of dat je de doek om het kind heen knoopt.

Voor wat betreft éérst de horizontale band of éérst de schuine banden: ik vind het eerste verreweg het makkelijkst en het veiligst.
De horizontale band is de kuip waar het kind in zit, de schuine banden werken alleen als extra stevigheid en om bijvoorbeeld stabiliteit aan een wankel nekkie te geven. De horizontale band is bij de meeste knoopmanieren de basis, die móet goed zitten (strak, tot in de knietjes, etc.).

Veel draagmanieren voor tricotdoeken werken andersom en ik deed dat ook wel (en zou dat ook wel doen) met een babay die nog in de wiegehouding horizontaal voor je ligt in een van de schuine banden.
Maar zodra je rechtop gaat dragen zou ik zelf liever eerst de horizontale band om het kind knopen en daarna de schuine banden.
Dan kan je later ook weer meer aanpassen (band over het hoofdje of juist bij warmte de banden opzij)
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:49 schreef Maneki.Neko het volgende:
Ik doe eerst die band voor m`n borsten, kruis de banden en hang ze over m`n schouders. Daarna doe ik beppie erttussen, trek alles strak en knoop verder
Kijk, Maneki is van de compromissen, jij knoopt volgens een poldermodel. (eigenlijk wel een erg goed idee, dat ga ik volgende keer ook doen want de banden zit soms te strak of te los en op deze manier kan je dat goed voorkomen)

[ Bericht 45% gewijzigd door Webkim op 20-08-2008 13:40:40 ]
Lekker douchen!
  zondag 10 augustus 2008 @ 13:57:08 #2
14746 k_i_m
Oldbies Automatisering BV.
pi_60704252
Zo heb ik het gisteren ook gedaan Maneki, en dat ging eigenlijk best goed (op wat dubbelgeplooide banden na . ) Maar omdat ik knoop n00b ben wil ik natuurlijk toch even weten of dat wel een goede manier is .
In my life
Why do I smile
At people who I'd much rather kick in the eye ?
pi_60704291
Ik vind het altijd te veel gedoe om eerst de doek om te knopen en daarna beppie erin te wurmen..de banden zitten dan altijd veel te strak of veel te los, en met deze methode zit het eigenlijk altjd goed
Ik en mijn lief hebben zelfs een methode ontwikkeld om samen te knopen op locatie, zonder dat de staarten de grond raken
Saartje
pi_60704324
-edit- post staat inmiddels in de OP

[ Bericht 46% gewijzigd door owlet op 10-08-2008 14:20:54 ]
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:04:46 #5
14746 k_i_m
pi_60704463
Hier mijn bijdrage voor de worst wrapjobs ever .

In my life
Why do I smile
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:06:59 #6
593 sjak
Juffie Bloem
pi_60704525
Sorry Owlet!
Ik kan nnu niet meer de OP aanpassen (en was nog zo leuk bezig). Ik zou er ook graag inwillen met mijn doeken:
sjak Hoppediz Havana / Girasol nr. 20 (Tuli)
Lekker douchen!
pi_60704556
Wat lijkt Lilah al groot zo!
En wat voor doek is dat k_i_m?
pi_60704620

Goed strak trekken zou al heel veel moeten helpen, en als je de horizontale band zo ver mogelijk tot in haar knieën trekt aan de onderkant en aan de bovenkant tot in haar nek dan zakt ze vanzelf een beetje achterover er in.
Dat zit lekkerder voor haar en het is veiliger want ze kan er niet uitschieten.

Wat voor doek is het?
  zondag 10 augustus 2008 @ 14:21:59 #9
14746 k_i_m
pi_60704888
Een Medley Satin Violet .
In my life
Why do I smile
pi_60705779
oee hij is echt mooi k_i_m! Voelt ie ook als satijn?
pi_60706351
quote:
Op zondag 10 augustus 2008 14:21 schreef k_i_m het volgende:
Een Medley Satin Violet .
  zondag 10 augustus 2008 @ 15:21:48 #12
94046 PM-girl
Is geen haartje betoeterd...
pi_60706717
Ligt het aan mij? Ik zie vaak het 'slechte' niet aan die worst wrapjobs ever foto's? Deze van Kim is wat gekreukt en daarom niet straks genoeg, maar bij veel andere van die foto's zie ik het niet?
...maar weI in de aap gelogeerd :P
*
Ik stuur al sinds oktober 2006 PM's, word ik dan nu PM-woman?
Laat maar: PMS-girl it is.....
pi_60707896
Ik heb hier eigenlijk ook nooit een echte "wordt job ever" gezien, in ieder geval niets wat zo dramatisch is als sommige foto's uit dat TBW-topic.
Deze van Kim nu is idd wat los, de stof wat ver in Kim's nek en Lilah zou wat meer in de kikkerhouding kunnen zitten maar dat zijn dingen die iedereen wel in het begin heeft en die met een beetje oefenen snel beter gaan.

Op elke foto is wel iets aan te merken, er zijn maar weinig tot geen momenten dat alles helemaal goed gaat (of althans, bij mij iig ).
  † In Memoriam † zondag 10 augustus 2008 @ 15:56:12 #14
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_60707918
Bij die foto van k_i_m en Lilah zouden ook de billetjes nog wat lager dan de knietjes mogen, en de buitenste kruisband zou wat nog wat meer gespreid mogen worden naar de knieholtes. Maar voor een prille beginners wrap vind ik 'm helemaal niet zo worse!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 10 augustus 2008 @ 16:04:03 #15
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_60708136
Ik zag laatst een man met een piepklein babietje in een draagdoek. In eerste instantie vond ik het natuurlijk heel schattig en vertederend Maar toen ik wat beter keek zag ik dat d'r knietjesveel lager dan de billen hingen. En wat ik nog wel het zieligste vond, zowel de horizontale als schuine banden zaten helemaal over d'r hoofdje heen Je kon nog geen mm van het hoofdje zien en vroeg me serieus af of ze überhaupt wel genoeg frisse lucht kon krijgen zo...
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_60708822
Dat van die knietjes die lager moeten dan de billen staat ook nooit zo goed aangegeven in de handleidingen vind ik, terwijl het echt de basis is van comfortabel en veilig dragen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 augustus 2008 @ 18:00:50 #17
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60710832
k heb vandaag live mogen aanschouwen hoe eli, devin en pepijn in een doek gehesen werden, leuke puzzel
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_60710869
Zijn er foto's van?
Hardloper.
IG @webkim
pi_60710894
zelfs Lampo foto's

overigens wel 1 per doek... niet alle 3 drie de kids in 1 doek, dat durfden we toch niet aan
het rugdragen met die 3 klauterkabouters is al uitdaging genoeg!!!
pi_60711217

3 rugzakjes op een rij
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 augustus 2008 @ 18:20:43 #21
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60711257
yepz en nog veel meer
Today is life -

Dale Carnegie
pi_60711488
wat een leuk gezicht!
  zondag 10 augustus 2008 @ 18:55:13 #23
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_60711941
Die is idd erg leuk geworden, P_iglet!

v.l.n.r. pepijn, eli, devin met bijbehorende mama's
en uiteraard v.l.n.r. lampo, girasol mokka en girasol nog iets.
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie zondag 10 augustus 2008 @ 18:57:27 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_60711995
ze kunnen ook slapen met zn allen

Today is life -

Dale Carnegie
pi_60712049
Wat een ontzettend leuk gezicht zo
Een beetje vreemd, maar wel lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')