quote:
Op zondag 10 augustus 2008 13:46 schreef k_i_m het volgende:Het lijkt mij uiteindelijk allebei hetzelfde, alleen trek je bij de ene de schuine stukken over het rechte, en bij de ander het rechte stuk over de schuine. Maar toch twijfel ik of ik het wel goed zie.
Hmm, lekker verhaal weer k_i_m

.
oh, ik dacht dat je bedoelde of je eerst de doek om knoopt voor je het kind er in zet of dat je de doek om het kind heen knoopt.
Voor wat betreft éérst de horizontale band of éérst de schuine banden: ik vind het eerste verreweg het makkelijkst en het veiligst.
De horizontale band is de kuip waar het kind in zit, de schuine banden werken alleen als extra stevigheid en om bijvoorbeeld stabiliteit aan een wankel nekkie te geven. De horizontale band is bij de meeste knoopmanieren de basis, die móet goed zitten (strak, tot in de knietjes, etc.).
Veel draagmanieren voor tricotdoeken werken andersom en ik deed dat ook wel (en zou dat ook wel doen) met een babay die nog in de wiegehouding horizontaal voor je ligt in een van de schuine banden.
Maar zodra je rechtop gaat dragen zou ik zelf liever eerst de horizontale band om het kind knopen en daarna de schuine banden.
Dan kan je later ook weer meer aanpassen (band over het hoofdje of juist bij warmte de banden opzij)