even een plaatje gestolenquote:Op dinsdag 12 september 2006 21:19 schreef chacama het volgende:
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
Kom maar op met die lijst, dan bestel ik ze wel met mijn credit card tegen gedeelde aanschaf- en verzendkosten bij slingrings.com. Ik heb daar al eens eerder ringen aangeschaft, en die bevallen prima.quote:Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef chacama het volgende:
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
dit vind ik zelf een mooie manier van een ringsling maken maar er zijn er nog heel veel meer te vinden op het net.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef Jelief het volgende:
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
Ik draag Ronja zeker niet altijd bij me, maar op de momenten dat ze nergens zin in heeft behalve in bij mij zijn is het wel een lekkere oplossing om toch nog aan wat andere dingen toe te komen!quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.
Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?
Ik ben benieuwd!
Nee, idd. maar als ik die sites zo eens bekijk/lees dan lijkt het daar soms wel naar te neigen. Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf mee omgaat.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:43 schreef owlet het volgende:
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl![]()
Lucie wordt het grootste gedeelte van de dag gedragen, maar tussendoor zit ze ook wel in de wipstoel of ligt in de box. Ze dut ook in alledrie.quote:Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah ondermeer het volgende:
Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hangt voornamelijk van het type drager af. Asymmetrische dragers zoals een ringsling geven een eenzijdige belasting, dat hou je dus geen uren vol. Met een knoopdoek kun je het dragen van het gewicht verdelen over heupen en beide schouders. Voorgevormde dragers met een heupband geven meestal ook minder belasting op de schouders.quote:Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Ja. Enerzijds uit noodzaak (wegens mijn keizersnee), anderzijds om elkaar af en toe 'lucht' te geven (we zijn op dit moment alledrie volle dagen thuis). En ook omdat we het allebei fijn vinden om de kleine dame dichtbij ons te hebben. Maar voor haar is het waarschijnlijk ook prettig om zich bij ons allebei geborgen te kunnen voelen.quote:Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Ze slaapt in een wiegje naast ons bed, en na de eerste ochtendvoeding doet ze nog een dutje bij mij in bed. Af en toe doet ze ook een dutje in het ledikantje in haar eigen kamer. We zijn dan lang niet altijd in de buurt, maar komen wel kijken als we horen dat ze weer wakker is. De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.quote:Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.quote:Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.quote:Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?
Nou, ik vond het zelf wel leerzame antwoordenquote:Ik ben benieuwd!
Yep, dat vind ik ook erg belangrijk. Verschil met 9 maanden baarmoeder en ineens helemaal alleen vind ik veel te groot.quote:Op woensdag 13 september 2006 13:35 schreef Macka66 het volgende:
De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van...quote:Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
Hm, dragen tot 3 jaar lijkt me sowieso wel erg lang.quote:Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
Zoals ik al zei, het principe spreekt me erg aan. Ik denk dus wel dat we dat gaan doen.quote:Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken![]()
Ok.quote:(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
quote:Op woensdag 13 september 2006 13:48 schreef Moonah het volgende:
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van...36 weken zwanger). Goed argument.
ja, onwijs....quote:Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |