abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41749389
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in ringen om een draagdoek makkelijk mee vast te maken en te verstellen?
Ik wil een setje voor mezelf bestellen bij een amerikaans bedrijfje wat ze maakt maar aangezien ik geen credit card heb zijn de kosten van de money order hoger dan de kosten voor het bestellen van een setje ringen.

De ringen zijn van lichtgewicht aluminium, zonder naad dus zeer veilig voor zowel kleine als grote kinderen, en in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Prijs: ¤ 4,00 voor een setje.

Daarnaast heb ik nog aardig wat stof liggen waardoor ik best voor mensen een draagdoek kan maken tegen vergoeding van gemaakte kosten, maar ergens ben ik daar huiverig voor i.v.m. aansprakelijkheid bij verkeerd gebruik van de doek.
pi_41749475
Wat is een draagdoek?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41749490
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
pi_41749792
Voor 10 euro per jaar heb je een creditcard bij de ING bank Owlet, en die is nu de eerste twee jaar ook gratis. Misschien een andere optie als je geen mede-geinteresseerde vindt.
site
pi_41749823
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:19 schreef chacama het volgende:
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
even een plaatje gestolen

dit is een draagdoek die je met ringen sluit:

Een kleine baby ligt horizontaal tegen je aan.

knopen kan ook maar het voordeel van ringen is dat je met een handbeweging de doek strakker kan trekken of losser doen, bijvoorbeeld om te voeden (losser) of om extra steun te geven aan het hoofdje (strakker).

ik heb ook een tricot doek en die vind ik erg prettig als ik lang moet dragen (treinreis ofzo) maar het voordeel van een doek als dit vind ik dat je je kind er veel sneller in en uit doet en dat hij wat koeler is dan zo'n wikkelding.
pi_41749965
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
pi_41751733
Ik wil de pret niet bederven, maar he ziet eruit als een flanellen laken met een paar ringen. Is dat niet gewoon in een doe-het-zelf winkel en een stoffenzaak te koop?

Daarbij lijkt me dit helemaal niet handig, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_41753160
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
pi_41756651
die draagdoek is een ringsling, fantastische doek trouwens... mijn jongste dochter (13 dagen oud) ligt er nu op deconstant in eigenlijk...
Voor mensen die het niet zien zitten er zelf een te maken, je hebt enkele bekende merken: maya wrap, dharitri, lovely sling...
De meeste zijn bij beginnings te bestellen, de dharitri wordt gemaakt door een wahm (working at home mum)...
Ikzelf heb een maya wrap en echt aan te raden die doek... nu staat er ook nog een dharitri op mijn lijstje, omdat mijn jongste dochter nog veel te klein is voor een knoopdoek (ze is 4 weken te vroeg geboren en ik vind haar steviger zitten in een sling dan ergens anders nog nu) en de maya wrap wel zwaar weegt na een tijdje (bij de dharitri kan je de schouderkap helemaal openen naar keuze en hoe je het makkelijkste draagt)

Tja, hier een draagdoeken-fanaat!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 02:08:52 #10
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41758814
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef chacama het volgende:
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
Kom maar op met die lijst, dan bestel ik ze wel met mijn credit card tegen gedeelde aanschaf- en verzendkosten bij slingrings.com. Ik heb daar al eens eerder ringen aangeschaft, en die bevallen prima.
Jullie kunnen me voor info mailen op ringring apenstaartje hexenwerk punt nl (en nee, die x is geen vertyping )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41762117
Macka, je bent een engel! Ik mail je meteen!
pi_41762519
Tucana, ik ben ook echt een draagdoekfanaat . Ronja kan dagen hebben dat ze eigenlijk alleen maar bij me wil liggen en hoe comfortabel zo'n tricot wikkeldoek ook is, die is veels te warm om uren binnenshuis te dragen. Bovendien is het onmogelijk om te zonder veel schuiven te voeden.
Ik vind een sling echt ideaal omdat ik haar er met een handbeweging in kan leggen en er uit kan halen en ze toch stevig genoeg ligt.
De ouderwetse knoop-op-de-rug is wel te doen nu, maar ik wil toch ringen gaan gebruiken zodat ik de doek makkelijker wat lager kan hangen om te voeden en wat strakker kan zetten tijdens het stofzuigen ofzo

Heb nu ook al zin om een Mei Tai te maken voor als ze wat ouder en zwaarder is.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 13-09-2006 12:30:05 ]
pi_41762984
slingrings.com is fijn, die leveren zeer snel. Ik trek het ondertussen niet meer, draagdoeken. Ik heb nogal rugpijn de laatste tijd vanwege een verkeerde manouvre. Maar goed idee, dit, zo samen bestellen.
Variety is the spice of life
  woensdag 13 september 2006 @ 12:02:29 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41765905
Ben eveneens een groot draagdoekenfanaat en gebruik de mijne nog steeds bij de jongste van bijna tweeëneenhalf. Alleen heb ik een tricotslen, dus die heeft geen ringen nodig.
Soms gebruik ik gewoon een sjaal of een Indische slendang maar die knoop ik. Deze ringen lijken me echt handig, want zo'n knoop gaat irriteren als je lang moet zeulen.

Ik heb wel ontdekt dat de knoop op de plek waar die ringen zitten op die foto, fijner is dan een knoop op de schouder of rug.
pi_41766144
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.

Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?

Ik ben benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_41766304
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 12:27:12 #17
141844 Macka66
pi_41766511
Jelief,op sleepingbaby.net staan goede beschrijvingen van diverse draagdoeken. En een nederlandstalig Mei Tai patroon vind je bij HeleenHayes.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41766583
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef Jelief het volgende:
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
dit vind ik zelf een mooie manier van een ringsling maken maar er zijn er nog heel veel meer te vinden op het net.

Om te kjken of het wat voor je is, zonder meteen achter de naaimachine te moeten kruipen (de ringen moeten vastgezet worden) kan je ook gewoon een doek knopen. Als je maar ongeveer een centimeter of 70 breed hebt (ik vind iets breder prettiger) en ongeveer 2,50 meter lang. Korter kan ook, maar het is een geode maat om mee uit te vinden wat voor jou de lekkerste maat is. Daarnaast vind ik het fijn om een stukje stof over te hebben om over mijn kind heen te trekken tijdens voeden in het openbaar.

Leuke instructies over hoe te dragen staan hier

Een ringsling is makkelijker in gebruik dan een geknoopte doek, maar een geknoopte doek is nog steeds goed te doen, vooral als je de stof goed over je rug en schouder verdeelt.

Voor grotere kinderen is een Mei Tai wat comfortabeler voorje rug.
Een sling blijft echter handig voor snelle boodschappen of als ondersteuning tijdens het dragen.
pi_41766946
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.

Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?

Ik ben benieuwd!
Ik draag Ronja zeker niet altijd bij me, maar op de momenten dat ze nergens zin in heeft behalve in bij mij zijn is het wel een lekkere oplossing om toch nog aan wat andere dingen toe te komen!
Een doek over één schouder kan best zwaar zijn. Bij een pasgeborene wat minder, maar ze groeien hard en ik kan me voorstellen dat bij rug- en nekklachten een draagmethode waarbij je twee schouder en je rug gelijkmatig belast prettiger is.
Ik ben gek op mijn tricot wikkel doek van draagdoek.nl. Die gebruik ik vooral als ik op pad ga met Ronja. Je kan de doek zo uitspreiden dat het gewicht echt over je hele rug verdeeld is en dat is heel prettig. Nadeel is dat hij niet zo een twee drie om te knopen is en dat hij warm is.
Een knoop- of ringsling vind ik prettiger in huis omdat je je kind er zo in hebt, zo weer uit hebt. Ik gebruik hem meer als vervanging/ondersteuning van mijn arm.

Mijn vriend heeft nog geen doek geprobeerd, dat is nog niet nodig geweest, maar ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft.

Ronja slaapt in haar eigen bedje naast mijn bed. Dat vind ik naast belangrijk voor haar vooral érg makkelijk met het voeden. Ik pak haar half slapend er uit, voedt haar en leg haar weer terug en omdat ik wakker wordt van de eerste hongersignalen (smakken, kreunen) hoeft ze zichzelf niet helemaal wakker te huilen voor de voeding en slaapt ze daarna ook weer heel snel in.
Of een draagdoek verwarrend werkt voor een kindje dat op een eigen kamer slaapt weet ik niet, ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is immers niet meer dan een manier van dragen, of je je kind overal mee naar toe zeult of niet, laat huilen of niet of vaak of weinig in de box legt heeft in principe niets met de manier van dragen te maken.

Persoonlijk vind ik een babybjorn voor die kleintjes niets. Een doek wekrt omhullender, voelt vaak veiliger voor een kindje. Je kan ook makkelijker voeden met een kindje in de doek (ook handig in het openbaar!) en doordat je een doek vrij strak kan knopen kan je kindje helemaal ondersteund tegen je aan liggen.
Voor sommige onrustige kindjes werkt het een beetje als een softe manier van bakeren.

Afkicken zal niet zo zeer van de draagdoek moeten, maar misschien wel van het altijd bij mama/papa zijn. Maar nogmaals, dat ligt dan meer aan de dingen waar je de draagdoek voor gebruikt (dat kan dus net zo geod een babybjorn zijn of op de arm dragen) dan aan de draagdoek an sich.
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl
pi_41767700
Heb even op de site gekeken. Het lijkt me inderdaad ook wel wat om met een draagdoek te werken. Scheelt ook voor je rug. Maar voor het in en om het huis gemak, lijkt me zo'n sling-ding wel handig.
pi_41768084
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord owlet!
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:43 schreef owlet het volgende:
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl
Nee, idd. maar als ik die sites zo eens bekijk/lees dan lijkt het daar soms wel naar te neigen. Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf mee omgaat.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 13:35:22 #22
141844 Macka66
pi_41768391
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah ondermeer het volgende:
Lucie wordt het grootste gedeelte van de dag gedragen, maar tussendoor zit ze ook wel in de wipstoel of ligt in de box. Ze dut ook in alledrie.
quote:
Hangt voornamelijk van het type drager af. Asymmetrische dragers zoals een ringsling geven een eenzijdige belasting, dat hou je dus geen uren vol. Met een knoopdoek kun je het dragen van het gewicht verdelen over heupen en beide schouders. Voorgevormde dragers met een heupband geven meestal ook minder belasting op de schouders.
quote:
Ja. Enerzijds uit noodzaak (wegens mijn keizersnee), anderzijds om elkaar af en toe 'lucht' te geven (we zijn op dit moment alledrie volle dagen thuis). En ook omdat we het allebei fijn vinden om de kleine dame dichtbij ons te hebben. Maar voor haar is het waarschijnlijk ook prettig om zich bij ons allebei geborgen te kunnen voelen.
quote:
Ze slaapt in een wiegje naast ons bed, en na de eerste ochtendvoeding doet ze nog een dutje bij mij in bed. Af en toe doet ze ook een dutje in het ledikantje in haar eigen kamer. We zijn dan lang niet altijd in de buurt, maar komen wel kijken als we horen dat ze weer wakker is. De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
quote:
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
quote:
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
quote:
Ik ben benieuwd!
Nou, ik vond het zelf wel leerzame antwoorden
Het is leuk om naar aanleiding van dit soort lekker nieuwsgierige vragen eens na te gaan waarom je dingen ook alweer doet zoals je ze doet.
Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken

(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
pi_41768781
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:35 schreef Macka66 het volgende:
De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
Yep, dat vind ik ook erg belangrijk. Verschil met 9 maanden baarmoeder en ineens helemaal alleen vind ik veel te groot.
quote:
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van... 36 weken zwanger). Goed argument.
quote:
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
Hm, dragen tot 3 jaar lijkt me sowieso wel erg lang.
quote:
Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken
Zoals ik al zei, het principe spreekt me erg aan. Ik denk dus wel dat we dat gaan doen.
quote:
(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
Ok.

Jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?
pi_41769386
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:48 schreef Moonah het volgende:
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van... 36 weken zwanger). Goed argument.
quote:
Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?
ja, onwijs.... doe niet zo raar zeg

Misschien kan de TT over een tijdje (als de ringen besteld zijn) veranderd worden naar alleen draagdoeken of draagmethodes of zoiets.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 14:12:31 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_41769491
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?! Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')