abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41749389
Zijn er hier nog mensen die interesse hebben in ringen om een draagdoek makkelijk mee vast te maken en te verstellen?
Ik wil een setje voor mezelf bestellen bij een amerikaans bedrijfje wat ze maakt maar aangezien ik geen credit card heb zijn de kosten van de money order hoger dan de kosten voor het bestellen van een setje ringen.

De ringen zijn van lichtgewicht aluminium, zonder naad dus zeer veilig voor zowel kleine als grote kinderen, en in verschillende kleuren verkrijgbaar.
Prijs: ¤ 4,00 voor een setje.

Daarnaast heb ik nog aardig wat stof liggen waardoor ik best voor mensen een draagdoek kan maken tegen vergoeding van gemaakte kosten, maar ergens ben ik daar huiverig voor i.v.m. aansprakelijkheid bij verkeerd gebruik van de doek.
pi_41749475
Wat is een draagdoek?
As the officer took her away, she recalled that she asked,
"Why do you push us around?"
And she remembered him saying,
"I don't know, but the law's the law, and you're under arrest."
pi_41749490
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
pi_41749792
Voor 10 euro per jaar heb je een creditcard bij de ING bank Owlet, en die is nu de eerste twee jaar ook gratis. Misschien een andere optie als je geen mede-geinteresseerde vindt.
site
pi_41749823
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:19 schreef chacama het volgende:
wat voor een draagdoek bedoel je Owlet...heb je daar misschien een plaatje van. Want ik ben wel op zoek naar iets om de beeb straks in te dragen tot ze/hij in de babybjorn past...
even een plaatje gestolen

dit is een draagdoek die je met ringen sluit:

Een kleine baby ligt horizontaal tegen je aan.

knopen kan ook maar het voordeel van ringen is dat je met een handbeweging de doek strakker kan trekken of losser doen, bijvoorbeeld om te voeden (losser) of om extra steun te geven aan het hoofdje (strakker).

ik heb ook een tricot doek en die vind ik erg prettig als ik lang moet dragen (treinreis ofzo) maar het voordeel van een doek als dit vind ik dat je je kind er veel sneller in en uit doet en dat hij wat koeler is dan zo'n wikkelding.
pi_41749965
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
pi_41751733
Ik wil de pret niet bederven, maar he ziet eruit als een flanellen laken met een paar ringen. Is dat niet gewoon in een doe-het-zelf winkel en een stoffenzaak te koop?

Daarbij lijkt me dit helemaal niet handig, maar dat is natuurlijk een persoonlijke keus.
** Als iedereen eens net zo perfect was als ik zou moeten zijn **
pi_41753160
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
pi_41756651
die draagdoek is een ringsling, fantastische doek trouwens... mijn jongste dochter (13 dagen oud) ligt er nu op deconstant in eigenlijk...
Voor mensen die het niet zien zitten er zelf een te maken, je hebt enkele bekende merken: maya wrap, dharitri, lovely sling...
De meeste zijn bij beginnings te bestellen, de dharitri wordt gemaakt door een wahm (working at home mum)...
Ikzelf heb een maya wrap en echt aan te raden die doek... nu staat er ook nog een dharitri op mijn lijstje, omdat mijn jongste dochter nog veel te klein is voor een knoopdoek (ze is 4 weken te vroeg geboren en ik vind haar steviger zitten in een sling dan ergens anders nog nu) en de maya wrap wel zwaar weegt na een tijdje (bij de dharitri kan je de schouderkap helemaal openen naar keuze en hoe je het makkelijkste draagt)

Tja, hier een draagdoeken-fanaat!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 02:08:52 #10
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41758814
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 21:32 schreef chacama het volgende:
Ziet er goed uit. En heb dus zeker intresse. Heb zelf ook geen creditcard, maar wellicht dat we daar wel weer een andere optie voor vinden. Zet mij dus maar op de lijst voor de ringen...
Kom maar op met die lijst, dan bestel ik ze wel met mijn credit card tegen gedeelde aanschaf- en verzendkosten bij slingrings.com. Ik heb daar al eens eerder ringen aangeschaft, en die bevallen prima.
Jullie kunnen me voor info mailen op ringring apenstaartje hexenwerk punt nl (en nee, die x is geen vertyping )
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41762117
Macka, je bent een engel! Ik mail je meteen!
pi_41762519
Tucana, ik ben ook echt een draagdoekfanaat . Ronja kan dagen hebben dat ze eigenlijk alleen maar bij me wil liggen en hoe comfortabel zo'n tricot wikkeldoek ook is, die is veels te warm om uren binnenshuis te dragen. Bovendien is het onmogelijk om te zonder veel schuiven te voeden.
Ik vind een sling echt ideaal omdat ik haar er met een handbeweging in kan leggen en er uit kan halen en ze toch stevig genoeg ligt.
De ouderwetse knoop-op-de-rug is wel te doen nu, maar ik wil toch ringen gaan gebruiken zodat ik de doek makkelijker wat lager kan hangen om te voeden en wat strakker kan zetten tijdens het stofzuigen ofzo

Heb nu ook al zin om een Mei Tai te maken voor als ze wat ouder en zwaarder is.

[ Bericht 1% gewijzigd door owlet op 13-09-2006 12:30:05 ]
pi_41762984
slingrings.com is fijn, die leveren zeer snel. Ik trek het ondertussen niet meer, draagdoeken. Ik heb nogal rugpijn de laatste tijd vanwege een verkeerde manouvre. Maar goed idee, dit, zo samen bestellen.
Variety is the spice of life
  woensdag 13 september 2006 @ 12:02:29 #14
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41765905
Ben eveneens een groot draagdoekenfanaat en gebruik de mijne nog steeds bij de jongste van bijna tweeëneenhalf. Alleen heb ik een tricotslen, dus die heeft geen ringen nodig.
Soms gebruik ik gewoon een sjaal of een Indische slendang maar die knoop ik. Deze ringen lijken me echt handig, want zo'n knoop gaat irriteren als je lang moet zeulen.

Ik heb wel ontdekt dat de knoop op de plek waar die ringen zitten op die foto, fijner is dan een knoop op de schouder of rug.
pi_41766144
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.

Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Wisselen jullie af wie het kind draagt (papa/mama)?
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?
Hoe gaat het met 'afkicken'? Wanneer en hoe bouw je het dragen af?

Ik ben benieuwd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_41766304
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 12:27:12 #17
141844 Macka66
pi_41766511
Jelief,op sleepingbaby.net staan goede beschrijvingen van diverse draagdoeken. En een nederlandstalig Mei Tai patroon vind je bij HeleenHayes.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41766583
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:18 schreef Jelief het volgende:
Owlet (of iemand anders) heb je een linkje naar een site waar uitgelegd wordt hoe je zelf éen draagdoek kan maken?
Ik wil eens proberen of het wat voor ons is.
dit vind ik zelf een mooie manier van een ringsling maken maar er zijn er nog heel veel meer te vinden op het net.

Om te kjken of het wat voor je is, zonder meteen achter de naaimachine te moeten kruipen (de ringen moeten vastgezet worden) kan je ook gewoon een doek knopen. Als je maar ongeveer een centimeter of 70 breed hebt (ik vind iets breder prettiger) en ongeveer 2,50 meter lang. Korter kan ook, maar het is een geode maat om mee uit te vinden wat voor jou de lekkerste maat is. Daarnaast vind ik het fijn om een stukje stof over te hebben om over mijn kind heen te trekken tijdens voeden in het openbaar.

Leuke instructies over hoe te dragen staan hier

Een ringsling is makkelijker in gebruik dan een geknoopte doek, maar een geknoopte doek is nog steeds goed te doen, vooral als je de stof goed over je rug en schouder verdeelt.

Voor grotere kinderen is een Mei Tai wat comfortabeler voorje rug.
Een sling blijft echter handig voor snelle boodschappen of als ondersteuning tijdens het dragen.
pi_41766946
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah het volgende:
Ik ben me nav. dit topic eens gaan inlezen, want dit principe spreekt me erg aan.
Ik heb nog wel wat vraagjes voor de enthousiaste ervaringsdeskundigen.

Leggen jullie je kind nog wel eens in de box, of draag je hem/haar zo'n beetje continu bij je?
Hoe zit het met schouder-/nekklachten? (ben net zo'n beetje van chronische nekpijn af...)
Slaapt je kind 's nachts bij je op de kamer of in zijn/haar eigen kamer/bedje? Is dat verschil dan niet erg groot/ of is dat juist goed voor het evenwicht?
Wij hebben twee babybjorns gekregen, grote en kleine. Moet even naar zolder om te kijken welk type precies. Maar zo'n kleine kun je ook vanaf de geboorte gebruiken begrijp ik? Alleen bungelen dan de beentjes. Is dat nadelig? Is een doek dan fijner/beter voor het kind?

Ik ben benieuwd!
Ik draag Ronja zeker niet altijd bij me, maar op de momenten dat ze nergens zin in heeft behalve in bij mij zijn is het wel een lekkere oplossing om toch nog aan wat andere dingen toe te komen!
Een doek over één schouder kan best zwaar zijn. Bij een pasgeborene wat minder, maar ze groeien hard en ik kan me voorstellen dat bij rug- en nekklachten een draagmethode waarbij je twee schouder en je rug gelijkmatig belast prettiger is.
Ik ben gek op mijn tricot wikkel doek van draagdoek.nl. Die gebruik ik vooral als ik op pad ga met Ronja. Je kan de doek zo uitspreiden dat het gewicht echt over je hele rug verdeeld is en dat is heel prettig. Nadeel is dat hij niet zo een twee drie om te knopen is en dat hij warm is.
Een knoop- of ringsling vind ik prettiger in huis omdat je je kind er zo in hebt, zo weer uit hebt. Ik gebruik hem meer als vervanging/ondersteuning van mijn arm.

Mijn vriend heeft nog geen doek geprobeerd, dat is nog niet nodig geweest, maar ik denk dat hij er geen bezwaar tegen heeft.

Ronja slaapt in haar eigen bedje naast mijn bed. Dat vind ik naast belangrijk voor haar vooral érg makkelijk met het voeden. Ik pak haar half slapend er uit, voedt haar en leg haar weer terug en omdat ik wakker wordt van de eerste hongersignalen (smakken, kreunen) hoeft ze zichzelf niet helemaal wakker te huilen voor de voeding en slaapt ze daarna ook weer heel snel in.
Of een draagdoek verwarrend werkt voor een kindje dat op een eigen kamer slaapt weet ik niet, ik kan het me bijna niet voorstellen. Het is immers niet meer dan een manier van dragen, of je je kind overal mee naar toe zeult of niet, laat huilen of niet of vaak of weinig in de box legt heeft in principe niets met de manier van dragen te maken.

Persoonlijk vind ik een babybjorn voor die kleintjes niets. Een doek wekrt omhullender, voelt vaak veiliger voor een kindje. Je kan ook makkelijker voeden met een kindje in de doek (ook handig in het openbaar!) en doordat je een doek vrij strak kan knopen kan je kindje helemaal ondersteund tegen je aan liggen.
Voor sommige onrustige kindjes werkt het een beetje als een softe manier van bakeren.

Afkicken zal niet zo zeer van de draagdoek moeten, maar misschien wel van het altijd bij mama/papa zijn. Maar nogmaals, dat ligt dan meer aan de dingen waar je de draagdoek voor gebruikt (dat kan dus net zo geod een babybjorn zijn of op de arm dragen) dan aan de draagdoek an sich.
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl
pi_41767700
Heb even op de site gekeken. Het lijkt me inderdaad ook wel wat om met een draagdoek te werken. Scheelt ook voor je rug. Maar voor het in en om het huis gemak, lijkt me zo'n sling-ding wel handig.
pi_41768084
Dankjewel voor je uitgebreide antwoord owlet!
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:43 schreef owlet het volgende:
Een draagdoek is een draagmethode, geen levensstijl
Nee, idd. maar als ik die sites zo eens bekijk/lees dan lijkt het daar soms wel naar te neigen. Het is natuurlijk maar net hoe je er zelf mee omgaat.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 13:35:22 #22
141844 Macka66
pi_41768391
quote:
Op woensdag 13 september 2006 12:11 schreef Moonah ondermeer het volgende:
Lucie wordt het grootste gedeelte van de dag gedragen, maar tussendoor zit ze ook wel in de wipstoel of ligt in de box. Ze dut ook in alledrie.
quote:
Hangt voornamelijk van het type drager af. Asymmetrische dragers zoals een ringsling geven een eenzijdige belasting, dat hou je dus geen uren vol. Met een knoopdoek kun je het dragen van het gewicht verdelen over heupen en beide schouders. Voorgevormde dragers met een heupband geven meestal ook minder belasting op de schouders.
quote:
Ja. Enerzijds uit noodzaak (wegens mijn keizersnee), anderzijds om elkaar af en toe 'lucht' te geven (we zijn op dit moment alledrie volle dagen thuis). En ook omdat we het allebei fijn vinden om de kleine dame dichtbij ons te hebben. Maar voor haar is het waarschijnlijk ook prettig om zich bij ons allebei geborgen te kunnen voelen.
quote:
Ze slaapt in een wiegje naast ons bed, en na de eerste ochtendvoeding doet ze nog een dutje bij mij in bed. Af en toe doet ze ook een dutje in het ledikantje in haar eigen kamer. We zijn dan lang niet altijd in de buurt, maar komen wel kijken als we horen dat ze weer wakker is. De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
quote:
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
quote:
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
quote:
Ik ben benieuwd!
Nou, ik vond het zelf wel leerzame antwoorden
Het is leuk om naar aanleiding van dit soort lekker nieuwsgierige vragen eens na te gaan waarom je dingen ook alweer doet zoals je ze doet.
Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken

(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
pi_41768781
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:35 schreef Macka66 het volgende:
De bedoeling is dat ze een stevig genoeg gevoel van basisveiligheid krijgt om 'alleen' te kunnen slapen.
Yep, dat vind ik ook erg belangrijk. Verschil met 9 maanden baarmoeder en ineens helemaal alleen vind ik veel te groot.
quote:
Probleem met de babybjorn is vooral dat het kindje min of meer op z'n kruis zit, in plaats van op de billen. Het probleem groeit met het (gewicht van het) kind mee. Zitten in een doek met de billen iets lager dan de knietjes is een veel natuurlijker en fijnere houding voor een kind. Voordeel van een doek is ook dat pasgeboren babietjes er in kunnen liggen, alsof het een wiegje is.
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van... 36 weken zwanger). Goed argument.
quote:
Afkicken gaat vast moeizaam. Maar als je kind te zwaar is of niet meer wil, dan moet je wel. Cold turkey dan maar. Veel dragers zijn gelukkig wel te gebruiken totdat het kind een jaar of drie is.
Hm, dragen tot 3 jaar lijkt me sowieso wel erg lang.
quote:
Ben ik op mijn beurt wel benieuwd of jij gaat draagdoeken
Zoals ik al zei, het principe spreekt me erg aan. Ik denk dus wel dat we dat gaan doen.
quote:
(Kleine tip: als je toch liever een voorgevormde drager hebt dan zijn de Patapum en de Ergo dragers erg fijn voor ouder én kind. Ik heb een Ergo en die bevalt ons prima.)
Ok.

Jij ook bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?
pi_41769386
quote:
Op woensdag 13 september 2006 13:48 schreef Moonah het volgende:
Ah, die druk constant op het kruis is natuulijk niet fijn voor een kindje (ik heb er nú al zo'n last van... 36 weken zwanger). Goed argument.
quote:
Owlet, ik ben toch niet je topic aan het kapen he?
ja, onwijs.... doe niet zo raar zeg

Misschien kan de TT over een tijdje (als de ringen besteld zijn) veranderd worden naar alleen draagdoeken of draagmethodes of zoiets.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 14:12:31 #25
7074 moussy
kuttekop
pi_41769491
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?! Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Je zou er haast een boek over schrijven!
pi_41769558
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:09 schreef owlet het volgende:
ja, onwijs.... doe niet zo raar zeg
Nou ja, ik denk, laat ik me voor de verandering eens een keertje wat bescheiden opstellen...
pi_41769588
Ik heb nog wel een draagdoek gerelateerd vraagje, ben benieuwd naar jullie meningen.
Ik ben graag met de naaimachine bezig en geïnspireerd door de steeds groter groeiende groep WAHM's (Work At Home Mom) wil ik me langzaam aan weer gaan bezig houden met het maken van o.a. kinderkleding en misschien katoenen luiers en draagdoeken.
Alleen bij die draagdoeken zit ik met een dilemma.
Bij verkeerd gebruik kan een draagdoek natuurlijk gevaarlijk zijn. Dat moet dan ook wel echt verkeerd gebruik zijn, maar toch. Iemand kan natuurlijk iets fout doen en zo een kind laten kletteren.
Bij een door mij gemaakte en verkochte doek, ben ik dan verantwoordelijk? Hoe is dat op te vangen, middels een bijgevoegde disclaimer?
Ik weet niet of ik dat ooit aan durf, terwijl het me juist zo leuk lijkt om ze te maken (ook omdat ik de prijzen in de winkels echt idioot vind, dat is zo veel meer dan ze aan materiaal kosten).
  woensdag 13 september 2006 @ 14:19:02 #28
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769710
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:12 schreef moussy het volgende:
Mijn kinderen passen er echt niet meer in he?! Zien er erg handig en makkelijk uit die ringen!!
Zou m'n kat het leuk vinden?

Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
  woensdag 13 september 2006 @ 14:20:16 #29
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41769763
Owlet, kijk dan eens bij andere sites en dingen in de winkel wat daar bij staat. Als je een goeie disclaimer hebt, al is het maar 'gebruik is op eigen risico' dan zou je gedekt moeten kunnen zijn.
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 14:26:02 #30
7074 moussy
kuttekop
pi_41769952
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Het ziet er altijd zo ontzettend lief en knus uit die dingen.
Ik ben ook vast van plan ze te gaan gebruiken ooit.
Oh daar heb ik er ook wel drie van. Het is echt heerlijk zo'n wurm dicht tegen je aan in zo'n doek, dat gaat zo snel over
pi_41770142
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:19 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten
  woensdag 13 september 2006 @ 14:34:42 #32
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_41770190
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:
lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat) en ze is het nog steeds niet vergeten

*doek scoren gaat!
pi_41771222
quote:
Op woensdag 13 september 2006 14:32 schreef owlet het volgende:

[..]

lach maar, ik moet die van mij van me af slaan als ik de tricot doek om aan het binden ben. Een keer tijdens de zwangerschap gekeken hoe het voelt met gewicht er in (en wat is daar nou beter voor te gebruiken dan een kat)
Ik gebruikte een zak aardappels Lijkt een kat me toch leuker
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 16:15:29 #34
141844 Macka66
pi_41772949
RINGBESTELLING AS ZONDAG

A.s. zondagmiddag om 15.00 uur trek ik de credit card en ga ik ringen bestellen bij slingrings.com. Wil je dat ik ook voor jou bestel, zorg dan dat ik op tijd weet wat je wilt hebben en waar het naar toe moet. Mailadres is ringring apenstaartje hexenwerk punt nl (en die x is dus geen vertyping).

Tipje voor de nieuwe ringslingers: de grootte van de te gebruiken ringen wordt bepaald door de dikte van de stof die je kiest (of vice versa), niet zozeer door je lichaamsgrootte. Je kunt een sampler set bestellen waarin van alledrie de groottes een paar zit.
  woensdag 13 september 2006 @ 16:17:19 #35
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41772998
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?

@Moonah, ik heb Jessai ook gedragen tot bijna drie jaar, dat was zeker niet te lang, want een hele dag weg met al een kind in de kinderwagen en geen zin het ding om te bouwen tot buggy omdat de ligbak eropzit enz. enz. Hij vond het heerlijk, want hij is nooit een kind geweest wat het fijn vindt om een hele dag te lopen. Ik droeg hem niet constant, maar zo ongever een half uur en dan liep hij weer een half uur.

Dat is echt een heel stuk lichter dan een kind op de arm tillen.
pi_41812776
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:17 schreef Tan het volgende:
Eén ding heb ik eigenlijk nooit gedurfd maar wil ik graag proberen, dat is de tricotdraagdoek met het kindje op de rug, toevallig iemand hier ervaring mee? Hoe doe je dat dan? Heb je toch wel hulp bij nodig lijkt me?
Ja, heb ik wel gedaan. Bij omdoen is enige medewerking van het kind vereist, die moet namelijk stil op je rug blijven liggen Met een ziek kind vond ik het wel prettig, want dan zitten die van mij wel stil. In niet-zieke toestand wriemelden ze te veel, dan ging de doek steeds losser aan de bovenkant en dan zitten ze op een gegeven moment te ver van je rug af en dat draagt minder lekker.

edit: ik deed het ongeveer zoals hier uitgelegd staat, alleen knoopte ik hem dan niet op mijn rug (zoals daar) maar kruisde hem nogmaals op mijn rug en knoopte op mijn buik. Dan de gekruiste doekdelen op je rug nog over je kind uitspreiden. Ik had ooit ergens een betere beschrijving, maar die ben ik kwijt
Als ik het nog eens zou proberen zou ik het zo doen denk ik, maar deze methode heb ik dus nog nooit geprobeerd.

Wat ik een enorme ontdekking vond was dat ik mijn bijna- driejarige heel erg goed kon dragen met mijn normale dagrugzakje. Hij zit dan tussen het rugpand en mijn rug in, met zijn beentjes boven de heupband van de rugzak (moet je wel een dagrugzakje met een heupband hebben). Vind ik lekkerder dragen dan de ergo van Beginnings (die we ook geprobeerd hebben), en je kan ook een stuk meer meenemen. Voor middellange wandeltochten was dat echt een uitkomst, hoefden we niet perse de 'grote' framerugdrager mee te nemen.

[ Bericht 10% gewijzigd door anneja op 14-09-2006 20:50:55 ]
  vrijdag 15 september 2006 @ 11:55:12 #37
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41830486
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?

Verder bedankt voor de uitleg, de links met de foto's is ook erg handig, ik ga dat eens uitproberen. Als ze zo oud zijn namelijk als Junah (ruim twee), dan is het op de rug fijner dan op de buik of heup, vind ik.
  vrijdag 15 september 2006 @ 15:53:30 #38
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41836407
Hier een draagdoeknitwit Maar het idee spraakt me wel erg aan.
Iris (nu ruim 2,5 maand) vind het alleen niet zo fijn om langere tijd in de babybjorn te zitten,
maar ik begrijp dat het in een draagdoek (of slen of weet ik het (of is een draagdoek en een slen hetzelfde ))
comfortabeler ligt? Ze vind het wel fijn om bij je te liggen.

Nu lees ik op de www.draagdoek.nl het volgende:
quote:
De draagdoek is verkrijgbaar in de maten S, M, L en XL. De maten komen ongeveer overeen met de maat van de bovenkleding, echter bij een grotere borstomvang of lang bovenlijf, is het raadzaam een maat groter te nemen
Ik heb een grote maat, meestal toch wel xxl, dus houdt dat in dat ik per definitie niet zo een ding kan gebruiken? Of zijn er andere mogelijkheden?

Help mij!
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_41836743
Ik ga straks ff uitproberen, heb nog wel een flinke lap stof ergens liggen.. Die site van Jan andrea is geniaal trouwens, veel patronen van dingen die ik wel zou willen hebben maar niet wil kopen (zoals de stoel-zit-zak) Ik ga aan de slag!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_41838288
LadyS, ik denk dat je dan met de grootste maat draagdoek prima je kindje kan dragen. Eventueel kan je met Kay even overleggen over de maat. Zij kan vast ook wel een grotere doek maken als dat beter zou passen.
Ter vergelijk: ik heb een g-cup op dit moment en een maat 42 taille (gokje) en ik heb een medium.
Die is precies goed, kleiner zou ik niet moeten hebben.

Het kan heel goed dat ze het wel lekker vind om in de doek te liggen. Somige kindjes vinden het juist lekker om te liggen, andere zitten liever in de foetushouding tegen je borst gebonden. Dat is even uitzoeken, maar er is bijna altijd wel een houding die ze lekker vinden.
  vrijdag 15 september 2006 @ 18:47:11 #41
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41841376
tnx owlet,
Ok, maar ik wilde dus eigenlijk kijken voor eentje op marktplaats. (iets goedkoper --> eerst even kijken of het wat is)
Maar jij denkt dus dat een xl dan zou moeten kunnen?
pi_41844545
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:05:40 #43
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41845828
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 20:23 schreef owlet het volgende:
gaat het om een tricot wikkeldoek of een korte, niet stretchende doek?
Geen idee, ben me gewoon aan het orienteren, ik heb me er nooit eerder in verdiept. Ik heb hier even rondgekeken en de tricot-slen lijkt me wel wat, maar de tri-cotti lijkt me wat makkelijker
Ik denk wel dat strech voor mij makkelijker is
  † In Memoriam † vrijdag 15 september 2006 @ 21:08:33 #44
7074 moussy
kuttekop
pi_41845903
Oh LadyS, ik heb de tricotti en met mijn plompe lijf was ie zelfs wat te groot, oftewel, Cas hing op mn kruis
  vrijdag 15 september 2006 @ 21:25:07 #45
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41846337
o kijk aan
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogal en dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dan verkeerd?
pi_41853655
leuk dat er hier ook zoveel draagmama's zijn...
Mijn oudste dochter heeft de eerste 4 maanden van haar leventje constant in de draagdoek gezeten, behalve als ze moest eten en 's nachts als ze bij ons in bed lag.
Vanaf ze 4 maand oud was is ze dan zelf beginnen aangeven dat ze af en toe eens wou spelen en we hebben gewoon haar ritme gevolgd.
De jongste is nu 2 weken oud en ligt toch ook wel dagelijks in de draagdoek, maar zij is eerder eentje van de soort "laat mij maar zoveel mogelijk gerust", dus constant de draagdoek in is (spijtig genoeg) niets voor haar.
De draagdoeken die we in huis hebben: Tricot-slen, Tricotti, Maya Wrap, Kubeba, BB-slen, BB-backpack, lifter, mei tai, ergo baby carrier... op verlanglijstje staat nu dus nog een Dharitri omdat de jongste liever in de sling zit dan in de slen en de maya wrap een beetje zwaar weegt na een tijdje.
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.

@ Owlet: ik ben zo'n wahm die je bedoelt... allez ja, ik begin met mijn project binnen enkele weken (alle voorbereidingen zijn getroffen, maar ik heb eerst de bevalling van de jongste afgewacht... zou stom zijn ermee te beginnen om kort daarna al te moeten stoppen wegens bevallen he).
De doeken die je maakt moeten natuurlijk wel perfect zijn... en ik zou inderdaad ook wel werken met een disclaimer, maar bij verkeerd gebruik ben jij niet verantwoordelijk he. Op mijn site ben ik wel van plan om bij elke doek die ik maak een aparte handleiding bij te steken met foto's en dergelijke... verkeerd gebruik zal dus alleen maar door de gebruiker kunnen gebeuren en daar ben ik niet verantwoordelijk voor.
Draagdoekenblog!
pi_41855592
Ik denk dat een disclaimer en handleiding alles al ondervangen. Want voor verkeerd gebruik is alleen de gebruiker verantwoordelijk mijns inziens. Als je bv. de tricot-slen koopt zit daar ook een gebruiksaanwijzing bij, als ik dat dan fout doe nemen zij echt de verantwoording niet.

En ik denk ook dat mensen zich heus wel verdiepen in het dragen, je wilt toch niet dat je kind valt immers. Je verdiept je toch ook in een wagen alvorens je die in gebruik neemt.

Dat jullie allemaal zo handig zijn om dat zelf te maken, ik ben jaloers
Variety is the spice of life
pi_41856569
Ik heb op marktplaats.nl de tricot-slen besteld voor 30 euro, een nieuwe dus. Daar ben ik erg blij mee!
Ik denk dat zo'n ringsling wel makkelijk voor éven is maar voor mij uiteindelijk niets zou zijn, ik heb erg snel last van m'n rug.
Wij hebben overigens ook een Babybjörn, en daar zijn we wel tevreden over voor tochtjes naar de stad met kind in draagzak. Mijn kinderen zaten daar altijd erg graag in.
pi_41875448
ik heb het niet zo voor draagzakken als de babybjorn eigenlijk...
goed dat je zo'n koopje hebt kunnen doen!!!

@nebelung: gewoon een naaimachine aanschaffen en proberen...
Draagdoekenblog!
  zondag 17 september 2006 @ 08:01:18 #50
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41880901
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 02:01 schreef Tucana het volgende:
In tegenstelling tot wat ik hier gelezen heb, vind ik dragen eigenlijk wel een soort van levenswijze.. maar dat zal afhangen van persoon tot persoon.
Voor mij is het in die zin een levenswijze, dat ik uitga van het punt dat je kind zeker in de eerste levensjaren zoveel (als er behoefte aan is vanuit het kind) mogelijk bij je moet zijn: geborgenheid. In dat plaatje past o.a. lang borstvoeding geven, kind bij je in bed indien nodig, en anders op je slaapkamer tot een jaar of twee minimaal, en: de draagdoek.

Dus in feite een onderdeel van de 'oude' opvoedmethode zoals men in veel culturen en vroeger ook hier toepast(e). Niet dat ik daar heel strikt in ben, want ik geef ze anderzijds ook juist heel veel vrijheid. Geborgenheid is alleen op aanvraag En ik heb ervaren dat mijn kinderen met een dagje weg tot een bepaalde leeftijd liever in de draagdoek zitten dan in de kinderwagen. Maar daar groei je als ouder en kind ook wel in mee denk ik.
pi_41881358
Euhm.....ik vind het ondingen.....mag ik dat ook melden? Ik heb het geveol dat het kind eruit kukeld en anders snoer je het zo in,dat het niks ziet.
Ik heb vroeger de meiden in een draagzak op m'n buik gehad,ideaal Nu heten dat van die Babybjorn's ofzoiets?
Die van mij kreeg ik toen bij ouders van nu en had een extra inlegbare hoofdsteun.Nergens te vinden in de winkel natuurlijk nu En wat ik ook niks vind,is als ze van je buik afkijken,maar goed,da's mijn rare kronkel denk ik
De jongste had ik er zelfs in,dat ik aan het koken was.En ze heeft er tot ruim een jaar in gehangen,met benen en al eronderuit.Want dan sliep ze tenminste.

Groetjes,Minoes
pi_41887225
Dat lijkt me zwaar worden op een gegeven moment, Minoes!
Dat je het een onding kan vinden kan ik me voorstellen. Toen ik die doek net had wist ik ook niet goed hoe ik ermee om moest gaan. Maar ik heb gemerkt dat het erg veilig is met zo'n tricot-slen, alleen erg warm voor het kind en voor jou (dus niet echt in de zomer te doen vind ik). Het zit een stuk lekkerder dan zo'n draagzak, het gewicht wordt veel beter verdeeld. Daardoor wordt het een stuk prettiger dragen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het dragen een levenswijze vinden... ik wilde dat graag bij Noa en heb haar dus ook heel veel gedragen, maar daartegenover stond dat ze vaak in bed niet in slaap wilde komen omdat ze het niet gewend was in bed te slapen. En die rust heb je als moeder écht wel nodig af en toe. Ook het bij je in bed laten slapen was bij mij niet bevorderlijk voor mijn nachtrust, ik hoorde alle kreuntjes en was dan gelijk wakker.
Bij Emma heb ik haar in het begin wel vaak gedragen, maar het wel afgebouwd toen ze wat ouder werd. Ze gaf zelf ook aan er niet zo vaak in te willen (heel beweeglijk en actief kindje) en dus ging dat wel vanzelf.
  † In Memoriam † zondag 17 september 2006 @ 14:18:47 #53
141844 Macka66
pi_41888266
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
pi_41889167
ik volg je volledig, Tan, dat was ook de manier dat ik bedoelde...
borstvoeding tot minstens 2 jaar (onder de 2 jaar zijn ze toch nog niet in staat om zelf te kiezen), in bed leggen om te slapen tot ze aangeven dat ze iets anders willen (mijn oudste dochter wil zelfs van haar 8 maand niet meer bij ons op de kamer, spijtig genoeg, maar we volgen haar ritme en ze slaapt enorm veel beter op haar eigen kamertje... de jongste daarentegen slaapt nog het beste bovenop mijn buik ), draagdoek tot ze aangeven dat ze er af en toe al eens uitwillen...
ik vind samenvallend ook een beetje: eten aanbieden via de Rapley-methode, katoenen luiers en noem maar op...

Ik vind die babybjorns eerlijk gezegd maar ondingen...
is trouwens ook niet goed voor de heupontwikkeling omdat de houding die ze daarin hebben helemaal niet natuurlijk is (de beentjes hangen naar beneden terwijl ze rond de lende van de drager zouden moeten zitten)
Draagdoekenblog!
  zondag 17 september 2006 @ 15:26:57 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41890193
@Tucana, wat is de Rapley methode?

Katoenen luiers heb ik overigens alleen bij de oudste volgehouden, kort erop kwam de tweede al en toen ging ik overstag voor papier (temeer omdat ik vanwege bekkenpijn mijn werk tot het minimum wilde beperken). Maar ik snap wat je bedoelt.

[edit] heb zelf even gegoogled op die Rapley methode. Nooit geweten dat het zo heette, ik heb ze eigenlijk gevoelsmatig zo het eten bijgebracht, behalve op de duur bij de oudste, die lustte echt alleen maar potjes. Wat ik ook probeerde.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tan op 17-09-2006 15:32:14 ]
pi_41891646
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:18 schreef Macka66 het volgende:
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
pi_41891952
Ik vind het voor mezelf ook inderdaad wel een levenswijze, als ik er zo over na denk.
Er zijn gewoon een aantal dingen die ik erg belangrijk vind waaronder het zo lang en veel mogelijk bij me houden van mijn dochter (zowel overdag als snachts) en een draagdoek vind ik voor mezelf en mijn dochter veel comfortabeler en knusser, maar ook rust en regelmaat dus ze doet als ze dat wil haar slaapjes wel in het bedje dat tegen mijn bed aan staat.
Als ze wat ouder is kan ze ook best bij ons in bed, maar nu ze ingebakerd slaapt vind ik het niet zo'n prettig idee. Dan dus maar haar eigen bedje tegen dat van ons aan.

Verder vind ik voeding erg belangrijk, helemaal bij kinderen dus naast lang voeden wil ik ook zeker rapleyen.
De katoenen luiers staan nog in de doos, helaas. Ronja past ze niet lekker en ik heb al geen puf om mijn eigen was te doen, laat staan nog extra luierwas.
Hopelijk zitten ze met een paar maanden wat beter en heb ik ook wat meer energie.

Al met al denk ik dat er toch wel een aantal dingen zijn die vaak, voor veel mensen, samen tot één levensstijl worden. Maar het moet niet zo zijn dat men dingen laat, alleen maar omdat het lijkt alsof je het hele pakket moet nemen.
pi_41904201
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.

Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 00:53:40 #59
141844 Macka66
pi_41908848
Lucie zit vanaf dag vijf de eerste vier dagen waren we nog in het ziekenhuis succesvol in de volgens Noorse methode gevouwen katoenen luiers, met pul luierbroekjes van deze en deze WorkAtHomeMom's. Om de luiers goed passend dicht te doen gebruiken we Snappi luierklemmetjes, en om de gevouwen 'inlegger' gaat een vliespapieren inlegger van de Hema (en die inlegger wassen we rustig een aantal keren mee voor hergebruik).

En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
  maandag 18 september 2006 @ 06:31:42 #60
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41911458
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:32 schreef Tucana het volgende:
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.
Ik neem aan dat je de luiers toch ook niet nat aandoet
Mijn ervaring was: katoenen lappen in de week laten staan, wassen, luiers ophangen, luiers op maat vouwen, luiers in de kast leggen. In de droger is ook geen optie, dan komen ze er heel raar uit. Maar goed, ik gebruikte geen voorgevormde katoenen lappen, maar ouderwetse vierkante lappen die ik zelf moest vouwen.
Ik heb er nu vier, en met twee kinderen zou het inderdaad nog te doen zijn geweest, mits ik niet zoveel bekkenpijn (en ook rugpijn) nog had gehad in het begin.
Ach ja, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig als anderen het wél doen, vroeger deden ze het zelfs met tien kinderen nog, er wás verder niet eens iets anders.
quote:
Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Vooral bij nummer twee en nummer vier was het bij mij een succes. Dat zijn ook de beste eters nu. Ik sta dus helemaal achter deze methode. Alleen nummer een wilde dus niets eten, behalve potjes. En nummer drie lust gewoon niets, maar dat heeft ws. ook met zijn slikprobleem te maken, waarvoor hij (en zijn zus ook trouwens) vandaag geopereerd wordt (keel-neus en hij ook buisjes).
pi_41915483
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:55 schreef Tan het volgende:
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?
Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement ) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
  maandag 18 september 2006 @ 17:41:32 #62
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41925190
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:43 schreef anneja het volgende:

[..]

Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement ) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
pi_41931809
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:46 schreef owlet het volgende:
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
Ja, wij hebben er ook zelf één geïmproviseerd, maar hij is niet helemaal gelukt. Bij mij hangt hij niet lekker en Kendahl duikt steeds in allerlei hoeken...
Ik zal eens vragen aan paplief of hij ook interesse heeft in zo'n ring. Ik zou denken van wel, want onlangs klaagde hij nog over het euvel van verstrakken/verlossen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41938541
hier gaan de katoenen luiers dus wel de droogkast in (behalve de voorgevormde, die hang ik gewoon aan de waslijn en daar moet ik achteraf niets meer mee doen eigenlijk behalve in de kast leggen...
Wij hebben heel lang strikluiers gebruikt...
De wahm's die je opnoemde zijn idd ook mijn 2 favorieten
Zowel de luiers als de overbroekjes...
Draagdoekenblog!
pi_41944773
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef Tan het volgende:

[..]

Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter . De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.

Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:

grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet )

[ Bericht 13% gewijzigd door anneja op 19-09-2006 10:57:45 ]
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:08:52 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41945508
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:34 schreef anneja het volgende:

[..]

Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter . De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.

Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/9/26104525390.jpg]afbeelding][/URL]

grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet )
Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
pi_41945903
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:08 schreef Tan het volgende:

[..]

Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat de gesp van de heupband het een keer begeeft, maar ook dan dondert hij er niet echt uit, hij glijdt redelijk langzaam naar beneden.
pi_41946904
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:53 schreef Macka66 het volgende:
En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
Whhoow! Zelf wasmiddel maken?
Hoe dat dan?

Bij jullie klinkt het idd als een echte lifstyle. Voor mij gaat dat wat te ver. Ik pik er de dingen uit die me aanspreken (draagdoek, bedje naast bed, zo lang mogelijk BV geven). Katoenen luiers heb ik me wel op georienteerd, maar uiteindelijk van af gezien.
Beetje te veel trauma van vroeger! Toen ik 15/16 was kreeg ik nog een zus en een broer en ik héb me een partij luiers staan spoelen en wassen. Mijn hemel! Die stank....

Maar leuk om te lezen!
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 16:40:18 #69
141844 Macka66
pi_41954881
Dat wasmiddel is heel goed te gebruiken voor draagdoeken (ja écht ), omdat het erg zacht is en geen bleekmiddelen bevat.

Recept voor 5 liter vloeibaar wasmiddel
- Men neme 70 à 80 gram marseillezeep en raspt dat tot flinters. Sunlight zeep kan overigens ook.
En met een mes tot flinters schrapen is ook mogelijk.
- Vul dan een emmer met vijf liter goed heet water, doe daar de zeepflintertjes bij en roer tot die goed opgelost zijn. Daarna roer je er nog een kopje soda door.
- Een nachtje laten staan(dan dikt het in), en de volgende ochtend heb je vijf liter vloeibaar wasmiddel. Per wasbeurt ongeveer een wasbolletje vol gebruiken. Werkt goed bij bonte was op 40 en 60 0C.

En nog een draagdoekenonderhoudstip: een te stijf aanvoelende draagdoek is niet fijn in het gebruik. Om 'm soepeler te maken kun je 'm in/op je stoel leggen er een tijdje tegenaan/op gaan zitten. Bij een nieuwe draagdoek dit een aantal dagen doen.
pi_41958104
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Draagdoekenblog!
pi_41958184
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:05:00 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41958790
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:40:42 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41959938
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:25 schreef LadyS het volgende:
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogal en dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dat verkeerd?
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 19:47:16 #74
141844 Macka66
pi_41960142
Mijn tricotdoek komt van marktplaats, een Babycuddle (voor 15 euro). Het enige dat veelgebruikt lijkt is de gebruiksaanwijzing
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 20:16:29 #75
141844 Macka66
pi_41961156
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
[..]
Ja, een slen is makkelijker door twee personen van verschillende omvang te gebruiken dan een tricotti. De tricotti bestaat uit twee tricotkokers die kruislings over de schouders gedragen worden. Tricot rekt een beetje. Dus bij bijvoorbeeld een gebruikerscombi van gespierde spijker en rondborstig appeltje heb je met de tricotti kans dat die zo uitrekt dat geen van beide 'm meer echt lekker dragen kan. De slen kan ieder naar behoefte knopen, ongeacht het postuur.
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:35:59 #76
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41964224
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
[..]
Oh sorry, ik heb er helemaal overheen gelezen

Maar ik sluit me aan bij mijn voorganger. De slen is 'maatloos'.
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:46:29 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41964688
oke bedankt
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld
  woensdag 20 september 2006 @ 08:10:08 #78
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41973988
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:46 schreef LadyS het volgende:
oke bedankt
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld
Je wilt niet weten hoe vaak ik heb staan klungelen Of dan had ik het te strak of juist te los, kon ik baby er weer uit frummelen... Maar je wordt er vanzelf handig in. Succes!
pi_41975314
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:39 schreef Tucana het volgende:
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Ik heb ook een lifter/mei tai gemaakt, maar daarmee draagt het minder lang comfortabel dan met de rugzak en je kan minder dingen meenemen (in de rugzak passen nog jassen en een fles water oid). En ik moet eraan denken 'm mee te nemen. Voordat ik erachter kwam dat ik jongste ook met de rugzak kon dragen had ik de lifter wel altijd in mijn jaszak, maar dan zaten we dus altijd met een tas teveel als jongste het wandelen niet volhield.
Ik vind vanaf een jaar of twee een framedrager trouwens het lekkerst dragen, en de kinderen ook (zitten lekker hoog, wat meer bewegingsvrijheid ook).
pi_41975361
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Mijn doek (van de geboortewinkel, ik heb 'm ook via marktplaats) begint na een rondje vriendenkring wel een beetje de rek kwijt te raken, maar die is dan ook intensief gebruikt voor vijf kinderen (de overige twee vonden het niks, 1 daarvan was mijn jongste trouwens en dat terwijl zijn grote broer zo ongeveer met het ding vergroeid was). Maar hij is nu weer in gebruik bij vrienden, en die vinden hem nog steeds ideaal, dus tja.
pi_41976540
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:05 schreef Tan het volgende:

[..]

Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sig dus da's niet handig.
Tnx anyway!

En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!

Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:03:33 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41977162
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sig dus da's niet handig.
Tnx anyway!

En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!

Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
Ik heb hem binnen twee minuten om. In het begin deed ik er drie keer zo lang over. Het lijkt meer werk dan het is. Enig gedoe vind ik dat je altijd droog moet staan. Dus als je hem na een terrasje weer om wilt knopen moet je of binnen gaan staan, of een schoon stukje straat kiezen of het ding met kind en al omhouden Want die lange punten slepen over de grond bij het omdoen.
Maar ook daar krijg je handigheid in.

Echt, je krijgt geen spijt van je aanschaf, zeker niet als je bijv. een babydraagzak hebt geprobeerd ter vergelijking, je ervaart echt zoveel draagcomfort. Als je wilt heb ik wel beeldmateriaal, maar dat vindt je ook wel op internet.

Enne... 20 euro is niet duur. Als het niet bevalt kun je hem toch ook weer doorverkopen voor dezelfde prijs? Eén keer gebruiken maakt verder weinig uit.
pi_41977182
De eerste keer: tien minuten.
Nu: een minuut.
Ik deed hem in het begint trouwens veels te los, maar omdat tricot zo rekt kan je hem best strak knopen bij zo'n heel klein hummeltje.
pi_41977243
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...
  woensdag 20 september 2006 @ 11:26:06 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41977873
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:06 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...
Oefening baart kunst Voordat de kraamverzorgster weg was had ik er al heel veel handigheid in. Ik ben de eerste week al direct een paar keer buiten gaan wandelen namelijk omdat het zulk lekker weer was (en ik eigenlijk even lekker alleen wilde zijn met de pasgeborene in kwestie). Wat Owlet zei had ik ook: Vaak veel te los, dat draagt echt heel vreselijk. Ook wel eens te strak gedaan , dat zat ook niet lekker. Maar ook dat voel je vanzelf goed aan.
pi_42050659
De Shelter van Lodger is dan geen draagdoek, maar zou het handig/fijn zijn?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42050740
ziet er knus uit... ook nog een idee. Wilde al gaan kijken om mijn draagdoek met fleece te bekleden....
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:27:28 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42074370
ik heb mijn doek binnen

Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
pi_42074541
Dat ziet er heel erg knus uit. Ik was al om, maar nu helemaal.....
pi_42074636
LadyS, dat ziet er goed en netjes uit!! Heb je lang staan oefenen?

Ik heb een doek overgenomen van Belana en heb een paar uurtjes staan oefenen met een pop, maarre het uiteindelijke resultaat was dat de pop op de grond lag en ikzelf vast zat in 3 knopen die ik amper loskreeg
Maar even dooroefenen dus
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 13:40:21 #91
81992 Githa
pi_42074657
Ziet er idd heel knus uit...en dat voetje dat eruit steekt
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:57:31 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075047
Dat oefenen viel hier gelukkig wel mee, we hadden het vrij snel door. Nog niet alle houdingen hoor. Peter heeft ook geoefend om een pop op zijn rug te binden (zonder hulp ) Peter had echter wel een glas water omgegooid in zijn pogingen
pi_42075104
wat lief ladyS! (nee niet dat glas water, hoewel, het feit dat ie geoefend heeft met een pop vind ik wel weer erg schattig ).
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:12:46 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075403
ja, peter vindt het prachtig. Hij ging het meteen uitpakken en Amber in de draagdoek zetten, toen hij doorhad hoe het moest En Amber vindt het ook prachtig
pi_42088549
Leuk, LadyS! en ik vind Iris zo´n prachtig koppie hebben hè
  maandag 25 september 2006 @ 12:50:15 #96
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42110013
Iris kan bij papa ook lekker zitten

Dit zag er zo ontzettend knus uit, echt een buideltje om in te zitten
  maandag 25 september 2006 @ 17:01:58 #97
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42115973
De TT wat algemener gemaakt.

Zat er trouwens een tijdje geleden al aan te denken om een 'draagdoeken-topic' te openen, aangezien ik voor de baby aan een doek zit te denken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42131389
heel mooie foto's!!! *zwijmel*
Vandaag eindelijk de oudste nog eens kunnen dragen... was al een week of 5 geleden nu! Tot 10 dagen voor de bevalling kunnen dragen, maar dan ging het echt niet meer en nu zijn we 3 weken na de bevalling en zijn mijn buikspieren eindelijk aan het versterken en heb ik ze dus terug voor een kwartiertje kunnen dragen... Ik moet zeggen, ik vond het zalig! De kleinste bij de papa in de slen en de oudste bij mij in de kubeba... We hebben genoten! (en de oudste duidelijk in haar nopjes omdat ze nog eens bij mama mocht zitten ipv bij papa in de lifter )
Draagdoekenblog!
pi_42134656
Jaaaah!
Mijn draagdoek is gearriveerd! Tnx again Melonovy!
Wat een enorme lap zeg! Dat wordt flink oefenen.

Grappig, als ik die foto's van LadyS zie, dan is het net of je gewoon nog steeds zwanger bent, maar dan uitwendig!
Maar da's natuurlijk ook de achterliggende gedachte Moonah...
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:39:07 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42135551
Mooie doek Lady_S!

Ik heb vandaag (voor het eerst) eens geprobeerd om Hanne op mijn rug te dragen..
Het was even een gedoe om de boel goed te krijgen maar het is gelukt.

Tadaa!

En nu ligt ze lekker tegen me aan te slapen

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')