abonnement Unibet Coolblue
pi_41881358
Euhm.....ik vind het ondingen.....mag ik dat ook melden? Ik heb het geveol dat het kind eruit kukeld en anders snoer je het zo in,dat het niks ziet.
Ik heb vroeger de meiden in een draagzak op m'n buik gehad,ideaal Nu heten dat van die Babybjorn's ofzoiets?
Die van mij kreeg ik toen bij ouders van nu en had een extra inlegbare hoofdsteun.Nergens te vinden in de winkel natuurlijk nu En wat ik ook niks vind,is als ze van je buik afkijken,maar goed,da's mijn rare kronkel denk ik
De jongste had ik er zelfs in,dat ik aan het koken was.En ze heeft er tot ruim een jaar in gehangen,met benen en al eronderuit.Want dan sliep ze tenminste.

Groetjes,Minoes
pi_41887225
Dat lijkt me zwaar worden op een gegeven moment, Minoes!
Dat je het een onding kan vinden kan ik me voorstellen. Toen ik die doek net had wist ik ook niet goed hoe ik ermee om moest gaan. Maar ik heb gemerkt dat het erg veilig is met zo'n tricot-slen, alleen erg warm voor het kind en voor jou (dus niet echt in de zomer te doen vind ik). Het zit een stuk lekkerder dan zo'n draagzak, het gewicht wordt veel beter verdeeld. Daardoor wordt het een stuk prettiger dragen.

Ik kan me voorstellen dat mensen het dragen een levenswijze vinden... ik wilde dat graag bij Noa en heb haar dus ook heel veel gedragen, maar daartegenover stond dat ze vaak in bed niet in slaap wilde komen omdat ze het niet gewend was in bed te slapen. En die rust heb je als moeder écht wel nodig af en toe. Ook het bij je in bed laten slapen was bij mij niet bevorderlijk voor mijn nachtrust, ik hoorde alle kreuntjes en was dan gelijk wakker.
Bij Emma heb ik haar in het begin wel vaak gedragen, maar het wel afgebouwd toen ze wat ouder werd. Ze gaf zelf ook aan er niet zo vaak in te willen (heel beweeglijk en actief kindje) en dus ging dat wel vanzelf.
  † In Memoriam † zondag 17 september 2006 @ 14:18:47 #53
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41888266
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41889167
ik volg je volledig, Tan, dat was ook de manier dat ik bedoelde...
borstvoeding tot minstens 2 jaar (onder de 2 jaar zijn ze toch nog niet in staat om zelf te kiezen), in bed leggen om te slapen tot ze aangeven dat ze iets anders willen (mijn oudste dochter wil zelfs van haar 8 maand niet meer bij ons op de kamer, spijtig genoeg, maar we volgen haar ritme en ze slaapt enorm veel beter op haar eigen kamertje... de jongste daarentegen slaapt nog het beste bovenop mijn buik ), draagdoek tot ze aangeven dat ze er af en toe al eens uitwillen...
ik vind samenvallend ook een beetje: eten aanbieden via de Rapley-methode, katoenen luiers en noem maar op...

Ik vind die babybjorns eerlijk gezegd maar ondingen...
is trouwens ook niet goed voor de heupontwikkeling omdat de houding die ze daarin hebben helemaal niet natuurlijk is (de beentjes hangen naar beneden terwijl ze rond de lende van de drager zouden moeten zitten)
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  zondag 17 september 2006 @ 15:26:57 #55
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41890193
@Tucana, wat is de Rapley methode?

Katoenen luiers heb ik overigens alleen bij de oudste volgehouden, kort erop kwam de tweede al en toen ging ik overstag voor papier (temeer omdat ik vanwege bekkenpijn mijn werk tot het minimum wilde beperken). Maar ik snap wat je bedoelt.

[edit] heb zelf even gegoogled op die Rapley methode. Nooit geweten dat het zo heette, ik heb ze eigenlijk gevoelsmatig zo het eten bijgebracht, behalve op de duur bij de oudste, die lustte echt alleen maar potjes. Wat ik ook probeerde.

[ Bericht 26% gewijzigd door Tan op 17-09-2006 15:32:14 ]
pi_41891646
quote:
Op zondag 17 september 2006 14:18 schreef Macka66 het volgende:
RINGENBESTELMOMENT nadert.
15.00 uur is het zover.
Wil je nog meedoen? Kijk op slingrings.com en mail naar mij op ringring apestaartje hexenwerk punt nl wat ik voor je kan bestellen.
pi_41891952
Ik vind het voor mezelf ook inderdaad wel een levenswijze, als ik er zo over na denk.
Er zijn gewoon een aantal dingen die ik erg belangrijk vind waaronder het zo lang en veel mogelijk bij me houden van mijn dochter (zowel overdag als snachts) en een draagdoek vind ik voor mezelf en mijn dochter veel comfortabeler en knusser, maar ook rust en regelmaat dus ze doet als ze dat wil haar slaapjes wel in het bedje dat tegen mijn bed aan staat.
Als ze wat ouder is kan ze ook best bij ons in bed, maar nu ze ingebakerd slaapt vind ik het niet zo'n prettig idee. Dan dus maar haar eigen bedje tegen dat van ons aan.

Verder vind ik voeding erg belangrijk, helemaal bij kinderen dus naast lang voeden wil ik ook zeker rapleyen.
De katoenen luiers staan nog in de doos, helaas. Ronja past ze niet lekker en ik heb al geen puf om mijn eigen was te doen, laat staan nog extra luierwas.
Hopelijk zitten ze met een paar maanden wat beter en heb ik ook wat meer energie.

Al met al denk ik dat er toch wel een aantal dingen zijn die vaak, voor veel mensen, samen tot één levensstijl worden. Maar het moet niet zo zijn dat men dingen laat, alleen maar omdat het lijkt alsof je het hele pakket moet nemen.
pi_41904201
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.

Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
  † In Memoriam † maandag 18 september 2006 @ 00:53:40 #59
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41908848
Lucie zit vanaf dag vijf de eerste vier dagen waren we nog in het ziekenhuis succesvol in de volgens Noorse methode gevouwen katoenen luiers, met pul luierbroekjes van deze en deze WorkAtHomeMom's. Om de luiers goed passend dicht te doen gebruiken we Snappi luierklemmetjes, en om de gevouwen 'inlegger' gaat een vliespapieren inlegger van de Hema (en die inlegger wassen we rustig een aantal keren mee voor hergebruik).

En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  maandag 18 september 2006 @ 06:31:42 #60
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41911458
quote:
Op zondag 17 september 2006 22:32 schreef Tucana het volgende:
Oh maar ik geef eerlijk toe dat onze jongste ook nog geen katoenen luiers aanheeft hoor...
Ze is 4 weken te vroeg geboren (2,5 weken geleden dus) en is echt nog wat klein en fijn en de strikluiers zijn even groot als zij zelf nog... dus hier is het nog even wegwerp en tegen volgende week aan hopen we met katoen te kunnen beginnen... (ze weegt nu een stukje boven de 3 kilo)
Het wassen daarvan vind ik eigenlijk niet zoveel werk... buiten het in de wasmachine steken dan, voor de rest doen we er niet veel aan eigenlijk.
Ik neem aan dat je de luiers toch ook niet nat aandoet
Mijn ervaring was: katoenen lappen in de week laten staan, wassen, luiers ophangen, luiers op maat vouwen, luiers in de kast leggen. In de droger is ook geen optie, dan komen ze er heel raar uit. Maar goed, ik gebruikte geen voorgevormde katoenen lappen, maar ouderwetse vierkante lappen die ik zelf moest vouwen.
Ik heb er nu vier, en met twee kinderen zou het inderdaad nog te doen zijn geweest, mits ik niet zoveel bekkenpijn (en ook rugpijn) nog had gehad in het begin.
Ach ja, ik vind het altijd wel bewonderenswaardig als anderen het wél doen, vroeger deden ze het zelfs met tien kinderen nog, er wás verder niet eens iets anders.
quote:
Rapleyen is dus de kindjes zichzelf laten leren eten (wat een zin...).
Je biedt ze voedsel aan in de vorm van stukken groter dan hun handje en op die manier leren ze zichzelf eten.
We hebben het zo geprobeerd bij de oudste, bij haar was dat een succes (was ook van in het begin een heel zelfstandige die alles alleen wou doen)! Voor hetzelfde geld is dat bij de jongste absoluut geen goede manier, maar dat zien we dan wel weer!

Uiteindelijk moet iedereen doen waar hij zichzelf goed bij voelt en vooral waar de kindjes zich het beste bij voelen!
Vooral bij nummer twee en nummer vier was het bij mij een succes. Dat zijn ook de beste eters nu. Ik sta dus helemaal achter deze methode. Alleen nummer een wilde dus niets eten, behalve potjes. En nummer drie lust gewoon niets, maar dat heeft ws. ook met zijn slikprobleem te maken, waarvoor hij (en zijn zus ook trouwens) vandaag geopereerd wordt (keel-neus en hij ook buisjes).
pi_41915483
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 11:55 schreef Tan het volgende:
@anneja, dagrugzakje? Wat bedoel je daarmee?
Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement ) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
  maandag 18 september 2006 @ 17:41:32 #62
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41925190
quote:
Op maandag 18 september 2006 11:43 schreef anneja het volgende:

[..]

Gewoon een huis- tuin- en keukenrugzakje, die dan wel een soort van heupband moet hebben (die van mij is van Perry sport). Het kind zit tussen het rugpand van de rugzak en je rug in op de heupband en een deel van het rugpand. Het omdoen is niet echt handig (understatement ) maar het zit voor kind en mij allebei best goed.
Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
pi_41931809
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 22:46 schreef owlet het volgende:
handig is het wel, en in de doe het zelf zaak zijn ze niet te vinden met de juiste maat, wat de veiligheid niet ten goede komt omdat de stof kan gaan glijden.
De stof is inderdaad ook "gewoon een lap stof".
Sterker nog, mijn dochter ligt op dit moment in een verbouwd laken. Werkt prima, is alleen minder mooi en door de knoop wat minder practisch.
Ja, wij hebben er ook zelf één geïmproviseerd, maar hij is niet helemaal gelukt. Bij mij hangt hij niet lekker en Kendahl duikt steeds in allerlei hoeken...
Ik zal eens vragen aan paplief of hij ook interesse heeft in zo'n ring. Ik zou denken van wel, want onlangs klaagde hij nog over het euvel van verstrakken/verlossen.
Deze user werd mede mogelijk gemaakt door Yvonne. Bedankt!
Like does the man say 'Is now the time to take of my pants?' ...'Yes.', I said.
pi_41938541
hier gaan de katoenen luiers dus wel de droogkast in (behalve de voorgevormde, die hang ik gewoon aan de waslijn en daar moet ik achteraf niets meer mee doen eigenlijk behalve in de kast leggen...
Wij hebben heel lang strikluiers gebruikt...
De wahm's die je opnoemde zijn idd ook mijn 2 favorieten
Zowel de luiers als de overbroekjes...
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_41944773
quote:
Op maandag 18 september 2006 17:41 schreef Tan het volgende:

[..]

Ah, toch. Klinkt mij ergens zo onveilig in de oren, daarom snapte ik het niet.... met name omdat er dan zo weinig steun onder de billen zit? Of lijkt dat nou zo?
Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter . De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.

Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:


grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet )

[ Bericht 13% gewijzigd door anneja op 19-09-2006 10:57:45 ]
  dinsdag 19 september 2006 @ 11:08:52 #66
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41945508
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 10:34 schreef anneja het volgende:

[..]

Omdat je de schouderbanden heel lang maakt buigt het rugpand een beetje in, en daar zit hij op, en deels op de heupgordel natuurlijk. Het zit echt net als met die ergo carrier, alleen zitten de schouderbanden aan de onderkant dan op de normale plaats, en is de zak op de rug wat groter . De ergocarrier hebben we ook geprobeerd, maar daarvan is de hele heupband gepolsterd (ook op je rug) en dat zat bij ons niet lekker omdat het zitgedeelte (wat bij de rugzak dus de onderkant van het rugpand is) in verhouding te dun is.

Als ik thuis ben zal ik even zoeken of ik een foto heb waar het duidelijk op staat. Ik heb wel al wat in paint zitten prutsen:
[[url=http://img1.putfile.com/thumb/9/26104525390.jpg]afbeelding][/URL]

grijs is de heupband, rood het rugpand, blauw de schouderbanden. Het kind is wat aan de grote kant, dit is meer de oudste dan de jongste (met oudste kan het ook, maar ik wil niet dat hij dat weet )
Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
pi_41945903
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 11:08 schreef Tan het volgende:

[..]

Haha, leuk tekeningetje, oké zo ziet het er wel veiliger uit dan ik dacht.
Het enige waar ik een beetje bang voor ben is dat de gesp van de heupband het een keer begeeft, maar ook dan dondert hij er niet echt uit, hij glijdt redelijk langzaam naar beneden.
pi_41946904
quote:
Op maandag 18 september 2006 00:53 schreef Macka66 het volgende:
En het verband met het topic: die katoenen luiers zijn samen met draagdoeken, wiegje naast het bed, kostte wat het kost borstvoeding, broodbakken, zelf wasmiddel maken en dat soort dingen geloof ik toch wel onderdeel van onze levensstijl. En ik maar denken dat ik er geen had
Whhoow! Zelf wasmiddel maken?
Hoe dat dan?

Bij jullie klinkt het idd als een echte lifstyle. Voor mij gaat dat wat te ver. Ik pik er de dingen uit die me aanspreken (draagdoek, bedje naast bed, zo lang mogelijk BV geven). Katoenen luiers heb ik me wel op georienteerd, maar uiteindelijk van af gezien.
Beetje te veel trauma van vroeger! Toen ik 15/16 was kreeg ik nog een zus en een broer en ik héb me een partij luiers staan spoelen en wassen. Mijn hemel! Die stank....

Maar leuk om te lezen!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 16:40:18 #69
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41954881
Dat wasmiddel is heel goed te gebruiken voor draagdoeken (ja écht ), omdat het erg zacht is en geen bleekmiddelen bevat.

Recept voor 5 liter vloeibaar wasmiddel
- Men neme 70 à 80 gram marseillezeep en raspt dat tot flinters. Sunlight zeep kan overigens ook.
En met een mes tot flinters schrapen is ook mogelijk.
- Vul dan een emmer met vijf liter goed heet water, doe daar de zeepflintertjes bij en roer tot die goed opgelost zijn. Daarna roer je er nog een kopje soda door.
- Een nachtje laten staan(dan dikt het in), en de volgende ochtend heb je vijf liter vloeibaar wasmiddel. Per wasbeurt ongeveer een wasbolletje vol gebruiken. Werkt goed bij bonte was op 40 en 60 0C.


En nog een draagdoekenonderhoudstip: een te stijf aanvoelende draagdoek is niet fijn in het gebruik. Om 'm soepeler te maken kun je 'm in/op je stoel leggen er een tijdje tegenaan/op gaan zitten. Bij een nieuwe draagdoek dit een aantal dagen doen.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_41958104
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_41958184
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:05:00 #72
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41958790
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
  dinsdag 19 september 2006 @ 19:40:42 #73
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41959938
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
quote:
Op vrijdag 15 september 2006 21:25 schreef LadyS het volgende:
En zou Peter mijn vriend dat ding ook kunnen gebruiken eigenlijk dan? Ik bedoel, onze omvang scheelt nogal en dat lijkt me zo een slen makkelijker op te vangen dan met die tricotti. Of zie ik dat verkeerd?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 19:47:16 #74
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41960142
Mijn tricotdoek komt van marktplaats, een Babycuddle (voor 15 euro). Het enige dat veelgebruikt lijkt is de gebruiksaanwijzing
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † dinsdag 19 september 2006 @ 20:16:29 #75
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_41961156
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
[..]
Ja, een slen is makkelijker door twee personen van verschillende omvang te gebruiken dan een tricotti. De tricotti bestaat uit twee tricotkokers die kruislings over de schouders gedragen worden. Tricot rekt een beetje. Dus bij bijvoorbeeld een gebruikerscombi van gespierde spijker en rondborstig appeltje heb je met de tricotti kans dat die zo uitrekt dat geen van beide 'm meer echt lekker dragen kan. De slen kan ieder naar behoefte knopen, ongeacht het postuur.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:35:59 #76
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41964224
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:40 schreef LadyS het volgende:
Zou iemand me nog hiermee kunnen helpen?
[..]
Oh sorry, ik heb er helemaal overheen gelezen

Maar ik sluit me aan bij mijn voorganger. De slen is 'maatloos'.
  dinsdag 19 september 2006 @ 21:46:29 #77
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_41964688
oke bedankt
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  woensdag 20 september 2006 @ 08:10:08 #78
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41973988
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 21:46 schreef LadyS het volgende:
oke bedankt
Dan gaan we maar voor de slen! lijkt me zo ingewikkeld
Je wilt niet weten hoe vaak ik heb staan klungelen Of dan had ik het te strak of juist te los, kon ik baby er weer uit frummelen... Maar je wordt er vanzelf handig in. Succes!
pi_41975314
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:39 schreef Tucana het volgende:
zijn ook mijn trucs
dat draagrugzakje.... een lifter en mei tai werken ook met dat principe, alleen zijn dat echt wel draagDOEKEN (heb zelf een mei tai gemaakt, zalige doek!) en die knoop je nog, waardoor er geen gesp is die los kan schieten!
Ik heb ook een lifter/mei tai gemaakt, maar daarmee draagt het minder lang comfortabel dan met de rugzak en je kan minder dingen meenemen (in de rugzak passen nog jassen en een fles water oid). En ik moet eraan denken 'm mee te nemen. Voordat ik erachter kwam dat ik jongste ook met de rugzak kon dragen had ik de lifter wel altijd in mijn jaszak, maar dan zaten we dus altijd met een tas teveel als jongste het wandelen niet volhield.
Ik vind vanaf een jaar of twee een framedrager trouwens het lekkerst dragen, en de kinderen ook (zitten lekker hoog, wat meer bewegingsvrijheid ook).
pi_41975361
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 18:41 schreef Moonah het volgende:
Ben vanmiddag even bij Prenatal wezen kijken. Goedkoopste was 49 euro. Zo'n tricot ding. Beetje duur om uit te proberen vind ik. Ik ga ook maar even op marktplaats zoeken. Of verslijten ze behoorljik door gebruik?
Mijn doek (van de geboortewinkel, ik heb 'm ook via marktplaats) begint na een rondje vriendenkring wel een beetje de rek kwijt te raken, maar die is dan ook intensief gebruikt voor vijf kinderen (de overige twee vonden het niks, 1 daarvan was mijn jongste trouwens en dat terwijl zijn grote broer zo ongeveer met het ding vergroeid was). Maar hij is nu weer in gebruik bij vrienden, en die vinden hem nog steeds ideaal, dus tja.
pi_41976540
quote:
Op dinsdag 19 september 2006 19:05 schreef Tan het volgende:

[..]

Die van mij is totaal niet versleten. Woon je in de buurt van Overijssel? Mag je de mijne wel lenen. Als het dan bevalt kun je er altijd zelf eentje kopen (nee ik doe hem niet weg, maar lenen is geen probleem).
Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sig dus da's niet handig.
Tnx anyway!

En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!

Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:03:33 #82
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41977162
quote:
Op woensdag 20 september 2006 10:39 schreef Moonah het volgende:

[..]

Oh wat lief van je Tan.
Maar ik woon in Brabant zie sig dus da's niet handig.
Tnx anyway!

En dat slijten valt dus wel mee. Mooi!

Ik zie alleen een beetje op tegen dat enorme geknoop. Heb op i-net een gebruiksaanwijzing gevonden. Ik neem aan dat je er na verloop van tijd meer handigheid in krijgt? Hoe lang doen jullie over je kind 'inbinden' en ook weer 'ontbinden'?
Ik kan er touwens eentje van Melonovy overnemen, 20 euro.
Ik heb hem binnen twee minuten om. In het begin deed ik er drie keer zo lang over. Het lijkt meer werk dan het is. Enig gedoe vind ik dat je altijd droog moet staan. Dus als je hem na een terrasje weer om wilt knopen moet je of binnen gaan staan, of een schoon stukje straat kiezen of het ding met kind en al omhouden Want die lange punten slepen over de grond bij het omdoen.
Maar ook daar krijg je handigheid in.

Echt, je krijgt geen spijt van je aanschaf, zeker niet als je bijv. een babydraagzak hebt geprobeerd ter vergelijking, je ervaart echt zoveel draagcomfort. Als je wilt heb ik wel beeldmateriaal, maar dat vindt je ook wel op internet.

Enne... 20 euro is niet duur. Als het niet bevalt kun je hem toch ook weer doorverkopen voor dezelfde prijs? Eén keer gebruiken maakt verder weinig uit.
pi_41977182
De eerste keer: tien minuten.
Nu: een minuut.
Ik deed hem in het begint trouwens veels te los, maar omdat tricot zo rekt kan je hem best strak knopen bij zo'n heel klein hummeltje.
pi_41977243
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  woensdag 20 september 2006 @ 11:26:06 #85
12765 Tan
 Isilindil Tasardur
pi_41977873
quote:
Op woensdag 20 september 2006 11:06 schreef Moonah het volgende:
Ah, dat knopen valt dus wel mee.
Ik zal de tijden voor mij maar verdrievoudigen, ben af en toe zo'n kluns...
Oefening baart kunst Voordat de kraamverzorgster weg was had ik er al heel veel handigheid in. Ik ben de eerste week al direct een paar keer buiten gaan wandelen namelijk omdat het zulk lekker weer was (en ik eigenlijk even lekker alleen wilde zijn met de pasgeborene in kwestie). Wat Owlet zei had ik ook: Vaak veel te los, dat draagt echt heel vreselijk. Ook wel eens te strak gedaan , dat zat ook niet lekker. Maar ook dat voel je vanzelf goed aan.
pi_42050659
De Shelter van Lodger is dan geen draagdoek, maar zou het handig/fijn zijn?
Ik heb een blauw snoepje en ik heb een roze snoepje
pi_42050740
ziet er knus uit... ook nog een idee. Wilde al gaan kijken om mijn draagdoek met fleece te bekleden....
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:27:28 #88
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42074370
ik heb mijn doek binnen




Alleen die 2e zit niet helemaal goed, dat moet "rechtop met opgetrokken beentjes" zijn, alleen ik heb het idee dat dat voor pasgeboren frummeltjes is, maar dit vond Iris ook lekker
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42074541
Dat ziet er heel erg knus uit. Ik was al om, maar nu helemaal.....
pi_42074636
LadyS, dat ziet er goed en netjes uit!! Heb je lang staan oefenen?

Ik heb een doek overgenomen van Belana en heb een paar uurtjes staan oefenen met een pop, maarre het uiteindelijke resultaat was dat de pop op de grond lag en ikzelf vast zat in 3 knopen die ik amper loskreeg
Maar even dooroefenen dus
Gependeld
3 kinderen/1 kind, meisje/3 kinderen totaal, meisje, meisje, jongen/
april 2009 en het word een jongen
  † In Memoriam † zaterdag 23 september 2006 @ 13:40:21 #91
81992 Githa
pi_42074657
Ziet er idd heel knus uit...en dat voetje dat eruit steekt
  zaterdag 23 september 2006 @ 13:57:31 #92
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075047
Dat oefenen viel hier gelukkig wel mee, we hadden het vrij snel door. Nog niet alle houdingen hoor. Peter heeft ook geoefend om een pop op zijn rug te binden (zonder hulp ) Peter had echter wel een glas water omgegooid in zijn pogingen
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42075104
wat lief ladyS! (nee niet dat glas water, hoewel, het feit dat ie geoefend heeft met een pop vind ik wel weer erg schattig ).
  zaterdag 23 september 2006 @ 14:12:46 #94
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42075403
ja, peter vindt het prachtig. Hij ging het meteen uitpakken en Amber in de draagdoek zetten, toen hij doorhad hoe het moest En Amber vindt het ook prachtig
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_42088549
Leuk, LadyS! en ik vind Iris zo´n prachtig koppie hebben hè
  maandag 25 september 2006 @ 12:50:15 #96
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_42110013
Iris kan bij papa ook lekker zitten


Dit zag er zo ontzettend knus uit, echt een buideltje om in te zitten
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
  maandag 25 september 2006 @ 17:01:58 #97
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_42115973
De TT wat algemener gemaakt.

Zat er trouwens een tijdje geleden al aan te denken om een 'draagdoeken-topic' te openen, aangezien ik voor de baby aan een doek zit te denken
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_42131389
heel mooie foto's!!! *zwijmel*
Vandaag eindelijk de oudste nog eens kunnen dragen... was al een week of 5 geleden nu! Tot 10 dagen voor de bevalling kunnen dragen, maar dan ging het echt niet meer en nu zijn we 3 weken na de bevalling en zijn mijn buikspieren eindelijk aan het versterken en heb ik ze dus terug voor een kwartiertje kunnen dragen... Ik moet zeggen, ik vond het zalig! De kleinste bij de papa in de slen en de oudste bij mij in de kubeba... We hebben genoten! (en de oudste duidelijk in haar nopjes omdat ze nog eens bij mama mocht zitten ipv bij papa in de lifter )
Katia, wahm van 3 mooie meiden.
Draagdoekenblog!
pi_42134656
Jaaaah!
Mijn draagdoek is gearriveerd! Tnx again Melonovy!
Wat een enorme lap zeg! Dat wordt flink oefenen.

Grappig, als ik die foto's van LadyS zie, dan is het net of je gewoon nog steeds zwanger bent, maar dan uitwendig!
Maar da's natuurlijk ook de achterliggende gedachte Moonah...
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  dinsdag 26 september 2006 @ 10:39:07 #100
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42135551
Mooie doek Lady_S!

Ik heb vandaag (voor het eerst) eens geprobeerd om Hanne op mijn rug te dragen..
Het was even een gedoe om de boel goed te krijgen maar het is gelukt.

Tadaa!




En nu ligt ze lekker tegen me aan te slapen

Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')