abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64428455
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 07-01-2009 19:19:04 ]
pi_64428619
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef Webkim het volgende:
[
Didy indio ultramarine (turqoise met groene draden).
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:37 schreef DaviniaHR het volgende:
En in de herhaling, wie zou er een draagdoek kunnen inkorten?
ehm, stukkie afknippen en omzomen maar?

[ Bericht 14% gewijzigd door bixister op 28-12-2008 14:10:19 ]
pi_64428751
Oeh, niet gezien dat we alweer zover waren...

Mr. X komt ook deze kant op. Die kleuren, die kon ik natuurlijk niet weerstaan, blauw en paars passen zo mooi bij mijn ogen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64428941
oooh die diddy is wel heeeeeeeel erg mooi !!

We hebben Thomas nu 2x geprobeerd in de draagdoek te dragen, maar hij vind het echt he-le-maal niks!!!
Morgen nog een keer proberen.
pi_64429094
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:13 schreef Reinhilde het volgende:
oooh die diddy is wel heeeeeeeel erg mooi !!

We hebben Thomas nu 2x geprobeerd in de draagdoek te dragen, maar hij vind het echt he-le-maal niks!!!
Morgen nog een keer proberen.
Er zijn maar weinig babietjes die het echt niks vinden Reinhilde.
Hoe draag je hem? Liggend, in de kommahouding? Sommige kindjes hebben een sterke voorkeur voor rechtop.
En het in een draagdoek geknoopt worden op zich is vaak ook een beetje wennen voor een baby. De truc: wiegen en als je klaar bent met knopen lekker in beweging komen. Het geschommel van je bewegingen, dat vind een baby ; net als in de buik.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64429105
Dat is vast even wennen Reinhilde, Koen brulde eerst ook de boel bij elkaar. Gister zat hij op mijn rug en hij maakte constant hop-paardje-hop bewegingen, zo van: komop MAM hobbelen Was echt supergrappig.

Ik blijf oefenen met rugdragen en Koen weet zolangzamerhand dat hij stil moet blijven liggen. Als de doek dan nog mee werkt lukt het vast wel een keer
pi_64429157
Ik draag hem idd liggend, in de kommahouding. Ik was al van plan om maar rechtop te gaan proberen, dat ga ik ook zeker doen. En dat wiegen, dat is ook een goede tip.Thanks!
pi_64429241
Moeders die hun kind vaak dragen wiegen voortdurend. Ook als ze hun kind niet dragen. Als Thomas hier begint te huilen terwijl ik mijn tanden nog sta te poetsen krijg ik een soort pavlovreactie en ga ik onmiddellijk op een neer staan te deinen.
Je had het eens moeten zien bij de draagdoekwandeling. Of op de draagconsulentencursus. Wiebelmoeders zonder doek om.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 14:23:31 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64429279
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Foto?

En nog een vraagje, wat voor soorten rekbare doeken zijn er allemaal?

ik weet: draagdoek.nl, macka verkoopt een paar, maar verder?

Tis kraamkado voor vrienden

En in de herhaling, wie zou er een draagdoek kunnen inkorten?

Simmu, had je mn PM gehad?
Andere rekbare? Binana (met bamboe en mooie kleuren), Hoppediz en Wrapsody (voorheen GypsyMama) bijvoorbeeld.

Iedereen die een naaimachine kan gebruiken kan een doek inkorten. Kwestie van de doek zorgvuldig evenwijdig lopend aan de bestaande uiteinden knippen en er een tweedubbelgeslagen zoom in maken. Goed kijken naar de zomen die er al in zitten voor de breedte en de manier waarop ze genaaid zijn.
Als je niemand met een naaimachine kent zou je het in een kledingreparatieatelier kunnen laten doen. (Zoals De Gouden Schaar op het Kostverlorenhof)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders dan had ik het even bij een bakkie koffie kunnen doen als er wat tijd en energie was.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64429445
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:22 schreef Webkim het volgende:
Moeders die hun kind vaak dragen wiegen voortdurend. Ook als ze hun kind niet dragen. Als Thomas hier begint te huilen terwijl ik mijn tanden nog sta te poetsen krijg ik een soort pavlovreactie en ga ik onmiddellijk op een neer staan te deinen.
Je had het eens moeten zien bij de draagdoekwandeling. Of op de draagconsulentencursus. Wiebelmoeders zonder doek om.
hehehe, ik zie het helemaal voor me!
pi_64430397
selene wil perse ook niet liggend hoor die wil om haar heen kunnen kijken. als ze dan in slaap valt (rechtop en wel) trek ik gewoon een stuk doek over haar achterhoofdje zodat dat steun heeft dan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 15:16:36 #12
141844 Macka66
pi_64430931
Oh Davinia, nog een aanvullng op het zomenverhaal: niet eerst de rand afwerken met een zigzagsteek. Want dat combineert niet goed met de rek van de doek. Omdat je de zoom twee keer omvouwt voor je 'm vastzet heb je al minder kans op rafelen en is zigzaggen ook niet nodig.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 28 december 2008 @ 15:16:41 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64430937
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:23 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Andere rekbare? Binana (met bamboe en mooie kleuren), Hoppediz en Wrapsody (voorheen GypsyMama) bijvoorbeeld.

Iedereen die een naaimachine kan gebruiken kan een doek inkorten. Kwestie van de doek zorgvuldig evenwijdig lopend aan de bestaande uiteinden knippen en er een tweedubbelgeslagen zoom in maken. Goed kijken naar de zomen die er al in zitten voor de breedte en de manier waarop ze genaaid zijn.
Als je niemand met een naaimachine kent zou je het in een kledingreparatieatelier kunnen laten doen. (Zoals De Gouden Schaar op het Kostverlorenhof)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders dan had ik het even bij een bakkie koffie kunnen doen als er wat tijd en energie was.
Kijk, u snap-um!
Of we komen naar DH, dat kan natuurlijk ook. Maar er is niet zo heel veel meer over van de vakantie, helaas

Ik ga wel ff langs bij de Gouden Schaar dan! Das een goede!

Oeh, die didy! P_Iglet, wanneer spreken we weer af?

LL, fijn dat Koen begint te wennen aan het rugdragen!

Reinhilde, helaas geen tips vanuit hier, wij zijn begonnen met dragen toen Eli 11 mnd was, en toen ging het meteen prima.
Webkim, ik zie het helemaal voor me idd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64431370
Dat wiebelen! Hoe herkenbaar
Reinhilde, Avalon vind liggend ook echt he-le-maal niets. Die zit vanaf de eerste draagdag (toen was ze net een week oud) rechtop. Eerst met de beentjes in de doek maar al snel ook met de beentjes naar buiten.

En zelfs toen vond ze het de eerste twee keer pas fijn toen ik ging lopen.
Hoe meer je oefent hoe zekerder je wordt en hoe minder erg het mopperen van je kind lijkt

Even hier verder inplaats van in het Lampo-topic:
Simmu wil graag een niet rekkende doek proberen. Ze mag mijn medley monza lenen maar misschien zijn er nog meer mensen die interesse hebben in het uitproberen van een medley. In dat geval mag hij op reis en anders gaat hij gewoon alleen naar Simmu
  zondag 28 december 2008 @ 15:36:49 #15
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64431545
Reinhilde, Stella vond liggend ook niks, maar rechtop meteen heerlijk. Echt proberen nog hoor .
  zondag 28 december 2008 @ 16:45:12 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_64433955
Webkim

Ik hoop dat je ogen toch ooit weer normaal kleuren en dat je de doek dan nog steeds mooi vindt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64434088
Het is een Girasol he en daar heb ik toch echt iets mee, dus dat komt wel goed hoor Troeleke.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64434646
Ik heb mijn Girasol nu een aantal weken in gebruik. Ben er niet he-le-maal over te spreken.. Het verschil in dragen met een linnenbinding (EllaRoo Kristen) is goed merkbaar, maar het verschil in dikte zeerzeker ook! Voor mij is dat een minpunt voor Girasol.

Mijn ideale doek zou dus zo dun als een EllaRoo moeten zijn, met een keperbinding geweven én groen met blauw
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 28 december 2008 @ 17:15:27 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64434973
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef lcicle het volgende:
Ik heb mijn Girasol nu een aantal weken in gebruik. Ben er niet he-le-maal over te spreken.. Het verschil in dragen met een linnenbinding (EllaRoo Kristen) is goed merkbaar, maar het verschil in dikte zeerzeker ook! Voor mij is dat een minpunt voor Girasol.

Mijn ideale doek zou dus zo dun als een EllaRoo moeten zijn, met een keperbinding geweven én groen met blauw
Ik heb geen EllaRoo, maa mijn BB Slen is wel (heel) dun, en groen en stevig genoeg om zoonlief in te dragen.

Webkim, wat is er dan met je ogen?
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64435152
* lcicle noteert 'BB Slen'
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:49:31 #21
141844 Macka66
pi_64436224
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef lcicle het volgende:

Keper/kruiskeper en zo dun als EllaRoo gaat niet lukken. Maar misschien is een wat gladdere doek dan die nieuwe Girasol kruiskeperweving al wat fijner voor je. Bijvoorbeeld Storchenwiege (Johannes), Chimparoo, Medley, Amazonas. En BB-slen, lees ik net Of Girasol in oude keperweving. Maar ja, die hebben allemaal geen Mojito
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:52:08 #22
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64436309
Ik dacht dat vingerhoedjes sparen cheesy was, maar draagdoeken sparen is dus niet minder gek . Kruiskeperweving, leuk Scrabblewoord !
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:59:27 #23
141844 Macka66
pi_64436524
Probeer maar eens 28 topics vol te praten over vingerhoedjes
pi_64440949
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Oeh, die didy! P_Iglet, wanneer spreken we weer af?
ik gil wel wanneer ie binnen is, dan kun je uit komen proberen.
pi_64441513
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:59 schreef Macka66 het volgende:
Probeer maar eens 28 topics vol te praten over vingerhoedjes
Hier 39 topics, maar lang niet vol idd
Een beetje vreemd, maar wel lekker
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')