abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64428455
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 | 16 | 17 | 18 |19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 07-01-2009 19:19:04 ]
pi_64428619
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:41 schreef Webkim het volgende:
[
Didy indio ultramarine (turqoise met groene draden).
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:37 schreef DaviniaHR het volgende:
En in de herhaling, wie zou er een draagdoek kunnen inkorten?
ehm, stukkie afknippen en omzomen maar?

[ Bericht 14% gewijzigd door bixister op 28-12-2008 14:10:19 ]
pi_64428751
Oeh, niet gezien dat we alweer zover waren...

Mr. X komt ook deze kant op. Die kleuren, die kon ik natuurlijk niet weerstaan, blauw en paars passen zo mooi bij mijn ogen.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64428941
oooh die diddy is wel heeeeeeeel erg mooi !!

We hebben Thomas nu 2x geprobeerd in de draagdoek te dragen, maar hij vind het echt he-le-maal niks!!!
Morgen nog een keer proberen.
pi_64429094
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:13 schreef Reinhilde het volgende:
oooh die diddy is wel heeeeeeeel erg mooi !!

We hebben Thomas nu 2x geprobeerd in de draagdoek te dragen, maar hij vind het echt he-le-maal niks!!!
Morgen nog een keer proberen.
Er zijn maar weinig babietjes die het echt niks vinden Reinhilde.
Hoe draag je hem? Liggend, in de kommahouding? Sommige kindjes hebben een sterke voorkeur voor rechtop.
En het in een draagdoek geknoopt worden op zich is vaak ook een beetje wennen voor een baby. De truc: wiegen en als je klaar bent met knopen lekker in beweging komen. Het geschommel van je bewegingen, dat vind een baby ; net als in de buik.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64429105
Dat is vast even wennen Reinhilde, Koen brulde eerst ook de boel bij elkaar. Gister zat hij op mijn rug en hij maakte constant hop-paardje-hop bewegingen, zo van: komop MAM hobbelen Was echt supergrappig.

Ik blijf oefenen met rugdragen en Koen weet zolangzamerhand dat hij stil moet blijven liggen. Als de doek dan nog mee werkt lukt het vast wel een keer
pi_64429157
Ik draag hem idd liggend, in de kommahouding. Ik was al van plan om maar rechtop te gaan proberen, dat ga ik ook zeker doen. En dat wiegen, dat is ook een goede tip.Thanks!
pi_64429241
Moeders die hun kind vaak dragen wiegen voortdurend. Ook als ze hun kind niet dragen. Als Thomas hier begint te huilen terwijl ik mijn tanden nog sta te poetsen krijg ik een soort pavlovreactie en ga ik onmiddellijk op een neer staan te deinen.
Je had het eens moeten zien bij de draagdoekwandeling. Of op de draagconsulentencursus. Wiebelmoeders zonder doek om.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 14:23:31 #9
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64429279
quote:
Op zondag 28 december 2008 13:37 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Foto?

En nog een vraagje, wat voor soorten rekbare doeken zijn er allemaal?

ik weet: draagdoek.nl, macka verkoopt een paar, maar verder?

Tis kraamkado voor vrienden

En in de herhaling, wie zou er een draagdoek kunnen inkorten?

Simmu, had je mn PM gehad?
Andere rekbare? Binana (met bamboe en mooie kleuren), Hoppediz en Wrapsody (voorheen GypsyMama) bijvoorbeeld.

Iedereen die een naaimachine kan gebruiken kan een doek inkorten. Kwestie van de doek zorgvuldig evenwijdig lopend aan de bestaande uiteinden knippen en er een tweedubbelgeslagen zoom in maken. Goed kijken naar de zomen die er al in zitten voor de breedte en de manier waarop ze genaaid zijn.
Als je niemand met een naaimachine kent zou je het in een kledingreparatieatelier kunnen laten doen. (Zoals De Gouden Schaar op het Kostverlorenhof)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders dan had ik het even bij een bakkie koffie kunnen doen als er wat tijd en energie was.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64429445
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:22 schreef Webkim het volgende:
Moeders die hun kind vaak dragen wiegen voortdurend. Ook als ze hun kind niet dragen. Als Thomas hier begint te huilen terwijl ik mijn tanden nog sta te poetsen krijg ik een soort pavlovreactie en ga ik onmiddellijk op een neer staan te deinen.
Je had het eens moeten zien bij de draagdoekwandeling. Of op de draagconsulentencursus. Wiebelmoeders zonder doek om.
hehehe, ik zie het helemaal voor me!
pi_64430397
selene wil perse ook niet liggend hoor die wil om haar heen kunnen kijken. als ze dan in slaap valt (rechtop en wel) trek ik gewoon een stuk doek over haar achterhoofdje zodat dat steun heeft dan
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 15:16:36 #12
141844 Macka66
pi_64430931
Oh Davinia, nog een aanvullng op het zomenverhaal: niet eerst de rand afwerken met een zigzagsteek. Want dat combineert niet goed met de rek van de doek. Omdat je de zoom twee keer omvouwt voor je 'm vastzet heb je al minder kans op rafelen en is zigzaggen ook niet nodig.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  zondag 28 december 2008 @ 15:16:41 #13
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64430937
quote:
Op zondag 28 december 2008 14:23 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Andere rekbare? Binana (met bamboe en mooie kleuren), Hoppediz en Wrapsody (voorheen GypsyMama) bijvoorbeeld.

Iedereen die een naaimachine kan gebruiken kan een doek inkorten. Kwestie van de doek zorgvuldig evenwijdig lopend aan de bestaande uiteinden knippen en er een tweedubbelgeslagen zoom in maken. Goed kijken naar de zomen die er al in zitten voor de breedte en de manier waarop ze genaaid zijn.
Als je niemand met een naaimachine kent zou je het in een kledingreparatieatelier kunnen laten doen. (Zoals De Gouden Schaar op het Kostverlorenhof)
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders dan had ik het even bij een bakkie koffie kunnen doen als er wat tijd en energie was.
Kijk, u snap-um!
Of we komen naar DH, dat kan natuurlijk ook. Maar er is niet zo heel veel meer over van de vakantie, helaas

Ik ga wel ff langs bij de Gouden Schaar dan! Das een goede!

Oeh, die didy! P_Iglet, wanneer spreken we weer af?

LL, fijn dat Koen begint te wennen aan het rugdragen!

Reinhilde, helaas geen tips vanuit hier, wij zijn begonnen met dragen toen Eli 11 mnd was, en toen ging het meteen prima.
Webkim, ik zie het helemaal voor me idd
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64431370
Dat wiebelen! Hoe herkenbaar
Reinhilde, Avalon vind liggend ook echt he-le-maal niets. Die zit vanaf de eerste draagdag (toen was ze net een week oud) rechtop. Eerst met de beentjes in de doek maar al snel ook met de beentjes naar buiten.

En zelfs toen vond ze het de eerste twee keer pas fijn toen ik ging lopen.
Hoe meer je oefent hoe zekerder je wordt en hoe minder erg het mopperen van je kind lijkt

Even hier verder inplaats van in het Lampo-topic:
Simmu wil graag een niet rekkende doek proberen. Ze mag mijn medley monza lenen maar misschien zijn er nog meer mensen die interesse hebben in het uitproberen van een medley. In dat geval mag hij op reis en anders gaat hij gewoon alleen naar Simmu
  zondag 28 december 2008 @ 15:36:49 #15
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64431545
Reinhilde, Stella vond liggend ook niks, maar rechtop meteen heerlijk. Echt proberen nog hoor .
  zondag 28 december 2008 @ 16:45:12 #16
35189 Troel
scherp en bot
pi_64433955
Webkim

Ik hoop dat je ogen toch ooit weer normaal kleuren en dat je de doek dan nog steeds mooi vindt
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64434088
Het is een Girasol he en daar heb ik toch echt iets mee, dus dat komt wel goed hoor Troeleke.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64434646
Ik heb mijn Girasol nu een aantal weken in gebruik. Ben er niet he-le-maal over te spreken.. Het verschil in dragen met een linnenbinding (EllaRoo Kristen) is goed merkbaar, maar het verschil in dikte zeerzeker ook! Voor mij is dat een minpunt voor Girasol.

Mijn ideale doek zou dus zo dun als een EllaRoo moeten zijn, met een keperbinding geweven én groen met blauw
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  zondag 28 december 2008 @ 17:15:27 #19
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64434973
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef lcicle het volgende:
Ik heb mijn Girasol nu een aantal weken in gebruik. Ben er niet he-le-maal over te spreken.. Het verschil in dragen met een linnenbinding (EllaRoo Kristen) is goed merkbaar, maar het verschil in dikte zeerzeker ook! Voor mij is dat een minpunt voor Girasol.

Mijn ideale doek zou dus zo dun als een EllaRoo moeten zijn, met een keperbinding geweven én groen met blauw
Ik heb geen EllaRoo, maa mijn BB Slen is wel (heel) dun, en groen en stevig genoeg om zoonlief in te dragen.

Webkim, wat is er dan met je ogen?
pi_64435152
* lcicle noteert 'BB Slen'
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:49:31 #21
141844 Macka66
pi_64436224
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:05 schreef lcicle het volgende:

Keper/kruiskeper en zo dun als EllaRoo gaat niet lukken. Maar misschien is een wat gladdere doek dan die nieuwe Girasol kruiskeperweving al wat fijner voor je. Bijvoorbeeld Storchenwiege (Johannes), Chimparoo, Medley, Amazonas. En BB-slen, lees ik net Of Girasol in oude keperweving. Maar ja, die hebben allemaal geen Mojito
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:52:08 #22
77924 Skaai
I am beyond coffee.
pi_64436309
Ik dacht dat vingerhoedjes sparen cheesy was, maar draagdoeken sparen is dus niet minder gek . Kruiskeperweving, leuk Scrabblewoord !
Fat bikers bounce better.
I'm not confused brother! I just took picture of my face, is defo not my confused face!
  † In Memoriam † zondag 28 december 2008 @ 17:59:27 #23
141844 Macka66
pi_64436524
Probeer maar eens 28 topics vol te praten over vingerhoedjes
pi_64440949
quote:
Op zondag 28 december 2008 15:16 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Oeh, die didy! P_Iglet, wanneer spreken we weer af?
ik gil wel wanneer ie binnen is, dan kun je uit komen proberen.
pi_64441513
quote:
Op zondag 28 december 2008 17:59 schreef Macka66 het volgende:
Probeer maar eens 28 topics vol te praten over vingerhoedjes
Hier 39 topics, maar lang niet vol idd
Een beetje vreemd, maar wel lekker
pi_64441582
Beef!
Hardloper.
IG @webkim
pi_64444211
Wij zijn weer terug van een weekje Frankrijk, helaas was het te koud om buiten te dragen. In de supermarkt maakten we wel de blits
Fake it till you make it...
  zondag 28 december 2008 @ 23:11:51 #28
35189 Troel
scherp en bot
pi_64448617
Wij (=mams en ik) hebben van het weekend geprobeerd Bert zover te krijgen dat hij Ruben zou dragen, maar dat is jammerlijk mislukt. Ik vond het moeilijk om Ruben bij Bert goed achterop te krijgen en Ruben vond het te lang duren.

Overigens kan ik op dit moment Ruben zelf helemaal niet dragen, als ik hem achterop knoop (geen idee met welke knoop, maar dat weet p_iglet wel ) dan doet het gewoon zeer in mijn buik. Niet fijn dus op dit moment. Nouja, zal wel weer overgaan.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64450844
BWCC
pi_64460012
Wat jammer dat Mojito niet helemaal naar je zin is, Icicle!
Ik heb mister X nu even naast mijn bbslen en naast mijn ellaroo liggen en de bbslen is inderdaad een stukje dunner dan de girasol maar nog wel dikker dan de ellaroo.

Maar goed, de bbslen is veeeeeel gebruikt en in die gebruiksperiode echt verbazingwekkend veel dunner en soepeler geworden, vind ik.
De girasol is de laatste paar dagen intensief gebruikt en al heel wat soepeler dan dat hij voor gebruik was. Ik ben heel benieuwd hoe hij over een paar maanden is.
Beide doeken (bbslen en girasol) hebben dat "lossige", mijn hopp en storch zijn bijvoorbeeld veel strakker en dichter geweven.

Nog zo'm transformatiedoek vind ik mijn didy waves. Die was downright ruw en stug in de doos en ik heb hem niet eens zo veel gebruikt maar inmiddels is hij heel soepel.

De gestreepte storch en hopp zijn veel minder veranderd terwijl toch vooral de eerste véél is gebruikt.

En waarom ik dit schrijf? Nergens om eigenlijk, maar ik vind het zo leuk om te merken hoe doeken veranderen door gebruik. En ook hoe verschillende mensen doeken zo verschillend kunnen ervaren (dik-dun, soepel-stug, etc.)

oh, en ik ben toch wel erg verliefd op mijn girasol. Zowel qua kleur als qua gebruik.
  maandag 29 december 2008 @ 12:05:33 #31
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64460042
Troel, je kan de doek ook op z'n tibetaans afknopen, net als een rucksack, dan heb je geen knoop op je buik.
is dat een idee?

jammer dat Bert ruben niet wilde/kon dragen.
PR is ook niet echt enthousiast om zelf ook te dragen.
Ach, ik vind het wel leuk
pi_64460523
Edit: en weg.

[ Bericht 90% gewijzigd door Webkim op 29-12-2008 12:54:42 ]
Hardloper.
IG @webkim
pi_64464408
Wilde Bert het zelf wel? Anders wordt het lastig natuurlijk.

Volgende week gaan we naar centreparcs. Ben even aan het twijfelen wat ik meeneem. De mei tai is handig voor langere stukken, maar dan kan ik haar alleen knopen vanaf een opstapje. En niet vanaf familie, die gaan te veel zenuwen. De Ulli kan ook, dan zit ik (rugdragend) ook met het opstapjes probleem. De wereldwinkeldoek is wat korter, die kan goed mee om te gaan heupdragen voor wat kortere stukken. Ik kan d'r ook gewoon laten lopen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_64465356
Je kunt ook alle 3 de doeken meenemen, want dan is het nog steeds minder ruimte dan een kinderwagen
pi_64465559
De kinderwagen gaat sowieso niet mee. Die staat al sinds de verhuizing ongebruikt in de schuur.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  maandag 29 december 2008 @ 15:55:01 #36
108648 cattie
lieve moeder
pi_64467228
Mag de op aangepast worden? Mijn ringsling is onderweg naar Fuente, dus die kan er uit bij mij en ik heb natuurlijk nu mijn Didymos Indio Zinnober met wol.
pi_64467357
Mei tai en de wereldwinkeldoek? Scheelt 1 doek in je bagage ;-). Of idd alle drie, zoveel ruimte nemen ze vast niet in...
pi_64468745
icicle als mojito je niet bevalt waarom verkoop je hem dan niet. Aan mij bijvoorbeeld.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_64471601

Mr X is mooi!
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 december 2008 @ 19:10:57 #40
108648 cattie
lieve moeder
pi_64473588
Thomas is het er helemaal mee eens!
En ik ook.
Bedankt voor het aanpassen van de op.
pi_64475076
Wat een leuke foto Webkim!
Op jouw foto komen de kleuren ook beter tot hun recht dan op de foto's van slingomama. Jammer dat ze daar zo flets lijken want ze zijn juist heel diep en helder. Toen ik de eerste foto's zag had ik bijna spijt van het bestellen maar dat gevoel was weg toen de doek binnen was.

Tico! Waarom koop je geen nieuwe Mojito? Zo veel goedkoper zal je ze nu nog niet tweedehands kunnen krijgen en iets zegt me dat Icicle de door haar ontworpen doek niet zal verkopen
pi_64475133
Wat een ontzettend leuke foto Webkim!
Je ziet dat Thomas helemaal aan het dragen gewend is en dat hij het ook echt heel leuk vind!

MrX of Mojito vind ik ook wel mooie doeken om te hebben..maar eerst maar wat meer ervaring krijgen met knopen enzo
pi_64475215
De kleuren zijn nog veel feller dan op mijn niet zo goed belichte webcamkiekje hoor. Ik zal van de week nog eens een betere proberen te maken. Thomas was al 5 dagen niet gedragen en had superveel schik toen hij weer in de doek mocht.
Hardloper.
IG @webkim
  maandag 29 december 2008 @ 20:12:06 #44
35189 Troel
scherp en bot
pi_64475602
Ja, hij wilde zowaar zelf wel Maar ik zat hem gewoon ook verkeerd te knopen, ben dat niet gewend natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64476751
ok.. ik weet echt nog zo goed als niks over draagdoeken, behalve dat het me ontzettend fijn lijkt en ook veel handiger dan altijd maar die kinderwagen..
Maaruhm.. .kan je pasgeboren baby´s gelijk al in een draagdoek doen, of moeten ze eerst een paar maanden oud zijn?
En watvoor draagdoek is goed om dan mee te beginnen? En bestel je dat online, of kan je het ook gewoon in een winkel gebruiken?
En ik ben zelf vrij stevig, en mijn man ook, heb je dan ook speciaal extra lange draagdoeken?
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 29 december 2008 @ 20:46:39 #46
35189 Troel
scherp en bot
pi_64476965
tessie, het kan al vanaf de geboorte. Meestal gebruik je dan een tricotdoek. Ik heb er zelf eentje gemaakt van (driemaal raden ) tricot, maar je kan ze ook op internet bestellen.
Je hebt ze in verschillende maten. Mijn tricot is vijf meter lang en dat is heerlijk!
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_64477512
Een draagdoek kan je vanaf de eerste dag gebruiken, Tessie of je dat zelf al aan kan zo kort na de bevalling is een tweede natuurlijk

Een fijne, makkelijk te gebruiken doek om mee te beginnen is een rekbare doek. Bijvoorbeeld een doek van draagdoek.nl of binana.net.

Maar ook niet rekkende doeken zoals je in dit topic veel voorbij ziet komen ( te veel producenten/winkels om te linken ) kunnen vanaf de eerste dag gebruikt worden.

Ik weet natuurlijk niet wat je bedoelt met vrij stevig, maar er zijn inderdaad verschillende maten draagdoeken.
Als ik kijk naar mezelf (maat 44-46, flinke cupmaat) dan kan ik prima uit de voeten met een medium draagdoek.nl (rekkende doek).
Bij niet rekkende doeken kan ik met een 4.6 meter alles knopen maar dan zit soms de knoop op mijn rug. Met een doek van 5,2 meter kan heb ik meer vrijheid bij het knopen maar dan heb ik meer staart over.
Zou ik maar één doek mogen hebben dan zou ik zelf een 5,20 willen.
pi_64479547
Mooie kleuren webkim!
pi_64481536
owlet, het was een geintje. Ja ik vind de mojito mooi. En ja ik heb getwijfeld. Maar ik ga toch voor nr 23 op mijn wishlist.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 29 december 2008 @ 22:50:28 #50
3011 E.T.
hormonaal stuiterballetje
pi_64482093
In het kader van multi-functionele doeken..
Mijn EllaRoo vind ik niet zo fijn nu in de winter.. Als tochtstrip voor de voordeur voldoet hij prima
I can only please one person per day. Today is not your day. Tomorrow isn't looking too good either.
pi_64482620
Nee, hoho, ik ben niet ontevreden over mijn Mojito hoor! Ik schrijf alleen dat het voor mij persoonlijk niet de meest ideale doek is.

Stel ik ga een hele dag op stap naar (laat ik eens iets zeggen) de Efteling, waar je je kind wel eens uit de doek moet/wilt halen, dan zou ik de EllaRoo Kristen mee pakken. (Of de Beco Obi, maar dat is een ander verhaal.) Die kan ik veel makkelijk om- en af knopen, wat ik persoonlijk wel belangrijk vind. De Girasol kan misschien wat slordiger omgeslagen worden en dan toch nog goed zitten, maar door de dikte kan ik die knoop als laatste veel moeilijker maken. Dat gaat gewoon heel stug.

De EllaRoo voelt in het dragen ook wat steviger/solide aan. Doordat de stof anders geweven is, lijkt hij minder te 'glijden' en schuiven. Hoef ik dus minder vaak te corrigeren en of nogmaals de knoop strak trekken.

Kwa kleurtjes kan er ook geen één doek aan Kristen tippen, zélfs geen eigen ontwerp

Maar.. Mojito heeft natuurlijk ook een groot pluspunt, zeker de laatste dagen.. Hij is veel warmer voor mijn Baby dan de dunne EllaRoo! Kwa draagcomfort, hoe de doek op je lijf aanvoelt, vind ik ze beiden gelijk. Geen last van drukpunten, bij EllaRoo als zowel Girasol niet.
  † In Memoriam † maandag 29 december 2008 @ 23:56:25 #52
141844 Macka66
pi_64484698
Icicle, probeer eens om de uiteinden van Mojito vlak voordat je af gaat knopen in de lengte dubbel te vouwen. Dan wordt je knoop iets platter, en misschien dat het zo net wat makkelijker knoopt.
Dat gevoel dat Girasol kruiskeper minder grip heeft dan linnenbinding (zoals EllaRoo) herken ik wel. Ik heb een prachtige korte gevlamde regenboog Girasol kruiskeper, het is m'n enige korte doek in kruiskeper maar ik gebruik 'm het minst omdat hij het minste grip heeft. En vooral bij korte doeken voel ik me veiliger met veel grip.
pi_64485028
Maak je wel een reefknoop / reefknotIcicle? Moet je maar eens op googelen / youtuben.
Die is veel platter dan de knoop die de meeste mensen instinctief leggen. Aan de onderkant vormt een reefknoop in een doek ook nog eens een soort kussentje, waardoor je knoop niet drukt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64485466
'Grip' is inderdaad het woord wat ik eigenlijk zocht Macka Kon d'r niet opkomen.. het komt volgens mij nóóit meer goed met die zwangerschapshormonen van mij
Ik zal de tip van de dubbelgevouwen uiteinden een proberen!

Ik gebruik instinctief altijd al een platte (reef) knoop
pi_64485763
Wat goed dan Icicle. De meeste mensen doen het namelijk nét verkeerd om bij het laatste stukje. Dan maak je een dikke omaknoop ipv een reefknoop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64485924
Ik heb een goed instinct.
pi_64486395
Heb je eigenlijk al Mojitofoto's gemaakt?
*nieuwsgierig is*
Hardloper.
IG @webkim
pi_64486557
Wat grappig dat dat een grannyknot heet, ik hoor namelijk nog steeds als ik een knoop leg in mijn achterhoofd mijn oma zeggen "rechts over links, links over rechts"

Dat je grip mist kan ik me wel voorstellen Avalon heeft de laatste twee dagen echt gewoond in mister X en ik vind dat de doek wel wat sneller bijgewerkt moet worden dan dat bijv. mijn bbslen dat moet na een intensief dragen.
pi_64489965
Thanx voor de uitleg!
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me er verder in te verdiepen, dus blijf hier nog lekker ff meelezen, al klinkt wat jullie allemaal schrijven over al die knopen en soorten doeken me echt nog wel als echt vaktaal haha!
pi_64490108
Laat je niet ontmoedigen hoor tessie, door alle termen die je hier voorbij ziet komen.

Eigenlijk is het net als met bijvoorbeeld breien: het is gemakkelijk te leren (en nog een stuk gemakkelijker als iemand het je voordoet en je op weg helpt), maar er zijn altijd mensen die er verder in gaan en behalve recht en averechts nog veel meer steken en toestanden gaan toepassen en allerlei soorten wol kopen. Maar dat hóeft niet. Met de basis kom je er ook en kan je ook een sjaal breien!

Met dragen net zo. Er zijn 1001 doeken en draagsystemen en knoopmanieren, maar als je 1 doek hebt en 1 draagwijze kan ben je er ook. Uitbreiden van je knoopkunsten / doeken kan altijd nog.

Beetje een vroege ochtend vergelijking, maar het is de beste waar ik nu even op kom.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64498036
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:46 schreef Webkim het volgende:
Heb je eigenlijk al Mojitofoto's gemaakt?
*nieuwsgierig is*
Ja! Mijn kennisje was een goed model en vond zelfs het dragen heel gemakkelijk Weer iemand over de streep
pi_64498637
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:35 schreef lcicle het volgende:

[..]

Weer iemand over de streep
Hardloper.
IG @webkim
pi_64498995
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 08:10 schreef tessie het volgende:
Thanx voor de uitleg!
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me er verder in te verdiepen, dus blijf hier nog lekker ff meelezen, al klinkt wat jullie allemaal schrijven over al die knopen en soorten doeken me echt nog wel als echt vaktaal haha!
Je bent van harte welkom een keertje te komen oefenen bij me
Als we allemaal weer ontziekt zijn iig
Saartje
pi_64502416
Ik laat me gelukkig niet zo snel ontmoedigen, daarvoor lijkt het me veel te leuk!

En Maniki, das een lief aanbod, en vast ook wel handig! Waar woon je eigenlijk?

En hoe gaat dat eigenlijk in het begin... waren jullie dan niet bang dat je het verkeerd deed en dat je baby dan valt ofzo? Zeker als je je baby op je rug draagt?
pi_64502852
Iemand hier interesse in een MisterMirko Mei Tai? Ik heb er twee die weg mogen.
Deze met ecru banden en een slaapkapje.
http://www.mistermirko.be(...)rlelieborduursel.gif
En deze zonder slaapkapje.
http://www.mistermirko.be/ImagesMisterMirko/meitai.jpg
pi_64504289
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:59 schreef tessie het volgende:

En hoe gaat dat eigenlijk in het begin... waren jullie dan niet bang dat je het verkeerd deed en dat je baby dan valt ofzo? Zeker als je je baby op je rug draagt?
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik m'n kind zou laten vallen. Wel vond ik rugdragen eerst eng, niet vanwege het vallen maar meer omdat je minder overzicht hebt en het knopen mij moeilijker leek.
Voorop zie je zelf prima wat je doet en mijn ervaring is dat je de eerste tijd ook erg voorzichtig bent met knopen, goed controleren of je alles wel doet zoals het moet etc. Later gaat dat eigenlijk zonder nadenken omdat je het zo vaak hebt gedaan. Voorop is het wat makkelijker 'kijken' of alles goed zit en eventueel nog corrigeren, vind ik dan....
Pas na een tijd ben ik gaan rugdragen omdat dat vertrouwen er nog niet was, het voelde nog niet 'goed' Zo comfortabel en gemakkelijk het buikdragen ging, zo eng vond ik rugdragen.
Ben begonnen met oefenen op bed voor het geval er iets mis zou gaan en durfde pas te gaan lopen als ik 100% zeker wist dat alles goed zat Toen ik eenmaal over die 'drempel' heen was bleek rugdragen niet zo eng als het leek en nu heb ik er 100% vertrouwen in
Dus ja, in mijn geval was het echt een kwestie van oefenen en er een handigheid in krijgen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 19:13:59 #67
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64504553
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:59 schreef tessie het volgende:
En Maniki, das een lief aanbod, en vast ook wel handig! Waar woon je eigenlijk?
Bij mij om de hoek (bijna) Dus dan kunnen we samen wel gaan oefenen. Kan ik m'n surrogaat-neefje of nichtje ook dragen
pi_64505090
Oeh leuk Yoni!

En bedankt voor je uitleg Tearsong! En ook wel een goed idee om te oefenen op bed, voelt wel veilig denk ik.
pi_64505230
ik heb mijn draagjas!!!

Wat gaaf!!!!

Daarstraks al snel uitgeprobeerd en dat zit en gaat echt super. Zelfs op mijn rug kreeg ik de jas in 1 keer goed aan. Veel makkelijker dan ik dacht.
En Pepijn heeft net genoeg ruimte voor zijn armen dat hij ook redelijk accepteerd dat ze binnenboord zitten.
Super dus!!!

Morgen echt in gebruik nemen! Gaan we nachtje logeren bij mijn schoonvader.
pi_64505548
Gaaf p_iglet!
pi_64508294
Klinkt goed p_iglet! Ben benieuwd, want we krijgen toch wel even een fotootje te zien he????

De laatste tijd is Koen erg hangerig zo net na etenstijd, hij wil niet in de wipper, niet in de box en ja juist bij je op schoot, dat dan weer wel. maar juist na het eten willen we graag dat de afwas aan de kant is en samen met Sander even het speelgoed opruimen. De laatste paar dagen biedt de draagdoek een uitkomst. En aangezien ik al een paar dagen de sjaak was met afwassen, was het nu vriendlief zijn beurt... voor de afwas en voor de eerste keer met zijn zoontje in de doek (uiteraard heb ik even geholpen)

Green Tea past goed bij J. zijn trui

Ik hang hier wel lekker hoor mam!:

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:25:58 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:56:53 #72
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64508373
Oh, sjiek Piglet, inderdaad foto!!!
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 20:57:14 #73
141844 Macka66
pi_64508394
Leuk p_iglet! En fijn dat Pepijn het ok vindt.

tessie en Yoni, als jullie bij Maneki gaan oefenen mogen jullie wel een draagpop van me lenen hoor.
('t Is maar een klein beetje om.)
pi_64508460
Zal morgen proberen foto's te maken!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 21:36:41 #75
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64510222
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Macka66 het volgende:
tessie en Yoni, als jullie bij Maneki gaan oefenen mogen jullie wel een draagpop van me lenen hoor.
('t Is maar een klein beetje om.)
Lief!

Oh tes, er is ook 24 januari een draagdoekmeet in Den Haag. Is misschien ook wel wat voor jou. Dan kan je meteen verschillende doeken enzo zien.

Wil evt. ook wel met je mee dan Heb ik meteen een goed excuus om kindloos weer eens naar een OUDmeet te gaan
pi_64510284
Uhm ik heb mijn eerdere bericht even ge-edit
Oh Yoni 1 februari is het in Den Haag, 24 januari is het in Zwolle

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:39:02 ]
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 21:40:54 #77
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64510446
Oh net andersom Verkeerd gelezen
pi_64510908
Wat een leuke foto, LL!

Ronja en M. besloten net om Mr. X te misbruiken: