abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64482620
Nee, hoho, ik ben niet ontevreden over mijn Mojito hoor! Ik schrijf alleen dat het voor mij persoonlijk niet de meest ideale doek is.

Stel ik ga een hele dag op stap naar (laat ik eens iets zeggen) de Efteling, waar je je kind wel eens uit de doek moet/wilt halen, dan zou ik de EllaRoo Kristen mee pakken. (Of de Beco Obi, maar dat is een ander verhaal.) Die kan ik veel makkelijk om- en af knopen, wat ik persoonlijk wel belangrijk vind. De Girasol kan misschien wat slordiger omgeslagen worden en dan toch nog goed zitten, maar door de dikte kan ik die knoop als laatste veel moeilijker maken. Dat gaat gewoon heel stug.

De EllaRoo voelt in het dragen ook wat steviger/solide aan. Doordat de stof anders geweven is, lijkt hij minder te 'glijden' en schuiven. Hoef ik dus minder vaak te corrigeren en of nogmaals de knoop strak trekken.

Kwa kleurtjes kan er ook geen één doek aan Kristen tippen, zélfs geen eigen ontwerp

Maar.. Mojito heeft natuurlijk ook een groot pluspunt, zeker de laatste dagen.. Hij is veel warmer voor mijn Baby dan de dunne EllaRoo! Kwa draagcomfort, hoe de doek op je lijf aanvoelt, vind ik ze beiden gelijk. Geen last van drukpunten, bij EllaRoo als zowel Girasol niet.
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
  † In Memoriam † maandag 29 december 2008 @ 23:56:25 #52
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_64484698
Icicle, probeer eens om de uiteinden van Mojito vlak voordat je af gaat knopen in de lengte dubbel te vouwen. Dan wordt je knoop iets platter, en misschien dat het zo net wat makkelijker knoopt.
Dat gevoel dat Girasol kruiskeper minder grip heeft dan linnenbinding (zoals EllaRoo) herken ik wel. Ik heb een prachtige korte gevlamde regenboog Girasol kruiskeper, het is m'n enige korte doek in kruiskeper maar ik gebruik 'm het minst omdat hij het minste grip heeft. En vooral bij korte doeken voel ik me veiliger met veel grip.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64485028
Maak je wel een reefknoop / reefknotIcicle? Moet je maar eens op googelen / youtuben.
Die is veel platter dan de knoop die de meeste mensen instinctief leggen. Aan de onderkant vormt een reefknoop in een doek ook nog eens een soort kussentje, waardoor je knoop niet drukt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64485466
'Grip' is inderdaad het woord wat ik eigenlijk zocht Macka Kon d'r niet opkomen.. het komt volgens mij nóóit meer goed met die zwangerschapshormonen van mij
Ik zal de tip van de dubbelgevouwen uiteinden een proberen!

Ik gebruik instinctief altijd al een platte (reef) knoop
pi_64485763
Wat goed dan Icicle. De meeste mensen doen het namelijk nét verkeerd om bij het laatste stukje. Dan maak je een dikke omaknoop ipv een reefknoop.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64485924
Ik heb een goed instinct.
pi_64486395
Heb je eigenlijk al Mojitofoto's gemaakt?
*nieuwsgierig is*
Hardloper.
IG @webkim
pi_64486557
Wat grappig dat dat een grannyknot heet, ik hoor namelijk nog steeds als ik een knoop leg in mijn achterhoofd mijn oma zeggen "rechts over links, links over rechts"

Dat je grip mist kan ik me wel voorstellen Avalon heeft de laatste twee dagen echt gewoond in mister X en ik vind dat de doek wel wat sneller bijgewerkt moet worden dan dat bijv. mijn bbslen dat moet na een intensief dragen.
pi_64489965
Thanx voor de uitleg!
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me er verder in te verdiepen, dus blijf hier nog lekker ff meelezen, al klinkt wat jullie allemaal schrijven over al die knopen en soorten doeken me echt nog wel als echt vaktaal haha!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_64490108
Laat je niet ontmoedigen hoor tessie, door alle termen die je hier voorbij ziet komen.

Eigenlijk is het net als met bijvoorbeeld breien: het is gemakkelijk te leren (en nog een stuk gemakkelijker als iemand het je voordoet en je op weg helpt), maar er zijn altijd mensen die er verder in gaan en behalve recht en averechts nog veel meer steken en toestanden gaan toepassen en allerlei soorten wol kopen. Maar dat hóeft niet. Met de basis kom je er ook en kan je ook een sjaal breien!

Met dragen net zo. Er zijn 1001 doeken en draagsystemen en knoopmanieren, maar als je 1 doek hebt en 1 draagwijze kan ben je er ook. Uitbreiden van je knoopkunsten / doeken kan altijd nog.

Beetje een vroege ochtend vergelijking, maar het is de beste waar ik nu even op kom.
Hardloper.
IG @webkim
pi_64498036
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 00:46 schreef Webkim het volgende:
Heb je eigenlijk al Mojitofoto's gemaakt?
*nieuwsgierig is*
Ja! Mijn kennisje was een goed model en vond zelfs het dragen heel gemakkelijk Weer iemand over de streep
pi_64498637
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 14:35 schreef lcicle het volgende:

[..]

Weer iemand over de streep
Hardloper.
IG @webkim
pi_64498995
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 08:10 schreef tessie het volgende:
Thanx voor de uitleg!
Gelukkig heb ik nog een paar maanden om me er verder in te verdiepen, dus blijf hier nog lekker ff meelezen, al klinkt wat jullie allemaal schrijven over al die knopen en soorten doeken me echt nog wel als echt vaktaal haha!
Je bent van harte welkom een keertje te komen oefenen bij me
Als we allemaal weer ontziekt zijn iig
Saartje
pi_64502416
Ik laat me gelukkig niet zo snel ontmoedigen, daarvoor lijkt het me veel te leuk!

En Maniki, das een lief aanbod, en vast ook wel handig! Waar woon je eigenlijk?

En hoe gaat dat eigenlijk in het begin... waren jullie dan niet bang dat je het verkeerd deed en dat je baby dan valt ofzo? Zeker als je je baby op je rug draagt?
pi_64502852
Iemand hier interesse in een MisterMirko Mei Tai? Ik heb er twee die weg mogen.
Deze met ecru banden en een slaapkapje.
http://www.mistermirko.be(...)rlelieborduursel.gif
En deze zonder slaapkapje.
http://www.mistermirko.be/ImagesMisterMirko/meitai.jpg
pi_64504289
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:59 schreef tessie het volgende:

En hoe gaat dat eigenlijk in het begin... waren jullie dan niet bang dat je het verkeerd deed en dat je baby dan valt ofzo? Zeker als je je baby op je rug draagt?
Ik heb eigenlijk nooit het gevoel gehad dat ik m'n kind zou laten vallen. Wel vond ik rugdragen eerst eng, niet vanwege het vallen maar meer omdat je minder overzicht hebt en het knopen mij moeilijker leek.
Voorop zie je zelf prima wat je doet en mijn ervaring is dat je de eerste tijd ook erg voorzichtig bent met knopen, goed controleren of je alles wel doet zoals het moet etc. Later gaat dat eigenlijk zonder nadenken omdat je het zo vaak hebt gedaan. Voorop is het wat makkelijker 'kijken' of alles goed zit en eventueel nog corrigeren, vind ik dan....
Pas na een tijd ben ik gaan rugdragen omdat dat vertrouwen er nog niet was, het voelde nog niet 'goed' Zo comfortabel en gemakkelijk het buikdragen ging, zo eng vond ik rugdragen.
Ben begonnen met oefenen op bed voor het geval er iets mis zou gaan en durfde pas te gaan lopen als ik 100% zeker wist dat alles goed zat Toen ik eenmaal over die 'drempel' heen was bleek rugdragen niet zo eng als het leek en nu heb ik er 100% vertrouwen in
Dus ja, in mijn geval was het echt een kwestie van oefenen en er een handigheid in krijgen.
She said you can paint your sky any colour
And you can paint your dark as dark as you need
And you can paint your light as light as you please
It's all up to you
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 19:13:59 #67
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64504553
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 17:59 schreef tessie het volgende:
En Maniki, das een lief aanbod, en vast ook wel handig! Waar woon je eigenlijk?
Bij mij om de hoek (bijna) Dus dan kunnen we samen wel gaan oefenen. Kan ik m'n surrogaat-neefje of nichtje ook dragen
pi_64505090
Oeh leuk Yoni!

En bedankt voor je uitleg Tearsong! En ook wel een goed idee om te oefenen op bed, voelt wel veilig denk ik.
pi_64505230
ik heb mijn draagjas!!!

Wat gaaf!!!!

Daarstraks al snel uitgeprobeerd en dat zit en gaat echt super. Zelfs op mijn rug kreeg ik de jas in 1 keer goed aan. Veel makkelijker dan ik dacht.
En Pepijn heeft net genoeg ruimte voor zijn armen dat hij ook redelijk accepteerd dat ze binnenboord zitten.
Super dus!!!

Morgen echt in gebruik nemen! Gaan we nachtje logeren bij mijn schoonvader.
pi_64505548
Gaaf p_iglet!
Fake it till you make it...
pi_64508294
Klinkt goed p_iglet! Ben benieuwd, want we krijgen toch wel even een fotootje te zien he????

De laatste tijd is Koen erg hangerig zo net na etenstijd, hij wil niet in de wipper, niet in de box en ja juist bij je op schoot, dat dan weer wel. maar juist na het eten willen we graag dat de afwas aan de kant is en samen met Sander even het speelgoed opruimen. De laatste paar dagen biedt de draagdoek een uitkomst. En aangezien ik al een paar dagen de sjaak was met afwassen, was het nu vriendlief zijn beurt... voor de afwas en voor de eerste keer met zijn zoontje in de doek (uiteraard heb ik even geholpen)

Green Tea past goed bij J. zijn trui

Ik hang hier wel lekker hoor mam!:

[ Bericht 82% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:25:58 ]
  dinsdag 30 december 2008 @ 20:56:53 #72
223453 Guuzewuus
Noem me maar Goizewois :-p
pi_64508373
Oh, sjiek Piglet, inderdaad foto!!!
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 20:57:14 #73
141844 Macka66
pi_64508394
Leuk p_iglet! En fijn dat Pepijn het ok vindt.

tessie en Yoni, als jullie bij Maneki gaan oefenen mogen jullie wel een draagpop van me lenen hoor.
('t Is maar een klein beetje om.)
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_64508460
Zal morgen proberen foto's te maken!
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 21:36:41 #75
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64510222
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 20:57 schreef Macka66 het volgende:
tessie en Yoni, als jullie bij Maneki gaan oefenen mogen jullie wel een draagpop van me lenen hoor.
('t Is maar een klein beetje om.)
Lief!

Oh tes, er is ook 24 januari een draagdoekmeet in Den Haag. Is misschien ook wel wat voor jou. Dan kan je meteen verschillende doeken enzo zien.

Wil evt. ook wel met je mee dan Heb ik meteen een goed excuus om kindloos weer eens naar een OUDmeet te gaan
pi_64510284
Uhm ik heb mijn eerdere bericht even ge-edit
Oh Yoni 1 februari is het in Den Haag, 24 januari is het in Zwolle

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 21:39:02 ]
  Hoofdredactie Fotografie dinsdag 30 december 2008 @ 21:40:54 #77
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64510446
Oh net andersom Verkeerd gelezen
pi_64510908
Wat een leuke foto, LL!

Ronja en M. besloten net om Mr. X te misbruiken:
pi_64511055
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:48 schreef owlet het volgende:
Wat een leuke foto, LL!

Ronja en M. besloten net om Mr. X te misbruiken:

lachen!!
De poedersuiker van mijn zelfgemaakte oliebol ligt nu op het toetsenbord
pi_64511156
Wat een leuk filmpje Owlet!

Leuke foto's LovelyLady!
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 21:55:07 #81
141844 Macka66
pi_64511264
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 21:37 schreef LovelyLady het volgende:
Uhm ik heb mijn eerdere bericht even ge-edit
Ja, stiekemerd
Wat een leuk, Koen is zichtbaar aan het genieten!

En Ronja Wat kan jij aanstekelijk lachen!
pi_64511993
Wat een leuk filmpje van Ronja!!
En paps vindt haar duidelijk geen lichtgewicht

Ik vind Koen zo'n schatje he, echt zo'n leuk guitig koppie heeft ie
Een beetje vreemd, maar wel lekker
  dinsdag 30 december 2008 @ 22:25:11 #83
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_64512810
Owlet, wat een geweldig filmpje!

LL, ziet er goed uit!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_64514005
Ik doe weer doeken weg, want ik heb een Kleinsmekker mei tai gewonnen!

- Didymos Red Tom 6 - ¤ 50
- Didymos Aare 6 - ¤ 60
- Didymos Dyed Blue Leaves - ¤ 60
- Didymos Eva 3 - ¤ 30
- Didymos Pink Tom 2 - ¤20
- Girasol Pacifica 6 - ¤ 60
- Girasol Green Tea ringsling - ¤ 40
- Ellaroo Wide Podaegi - ¤40
Hardloper.
IG @webkim
pi_64514144
die nieuwe mei tai vervangt een behoorlijke stapel doeken dan! en hoe doe je dat, dat 'winnen'?
pi_64514456
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:46 schreef Webkim het volgende:

- Didymos Red Tom 6 - ¤ 50
- Didymos Aare 6 - ¤ 60
- Didymos Dyed Blue Leaves - ¤ 60
- Didymos Eva 3 - ¤ 30
- Didymos Pink Tom 2 - ¤20
- Girasol Pacifica 6 - ¤ 60
- Girasol Green Tea ringsling - ¤ 40
- Ellaroo Wide Podaegi - ¤40
Voor de mensen die zich ook afvroegen welke doeken dat waren, er even linkjes van gemaakt
Die Pacifica is mooi! Hier komt er alleen eerst nog geen nieuwe doek bij

En natuurlijk een foto van de nieuwe aanwinst?
pi_64514524
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:49 schreef bixister het volgende:
die nieuwe mei tai vervangt een behoorlijke stapel doeken dan! en hoe doe je dat, dat 'winnen'?
Of hij kost zoveel dat die doeken weg moeten
Ik neem aan dat ze "winnen" bedoelt via Ebay
pi_64514608
Ik doe doeken weg tot ik genoeg geld heb voor de tai, dus ze hoeevn niet per se allemaal te gaan hoor.
De Kleinsmekkers worden gemaakt door een Deense. Ze maakt er van elk model maar 1 of twee en dan ook nog eens niet aan een stuk door, dus ze zijn best speciaal.
Ze verkoopt ze via internet, eens in de paar weken. Je moet dan vliegensvlug je gegevens invullen bij de mt van je keuze en wie het snelste was heeft em.

En ik heb deze gewonnen:

Hardloper.
IG @webkim
pi_64514739
Mooi!
Uniek dus!
pi_64514913
LL, wat lieeeeeef

Owlet, weer een nieuwe mogelijkheid voor het gebruik van de doek ;-). "Nog een keer" .

Webkim, mooie mei tai!
Fake it till you make it...
pi_64515386
Ligt het nou aan mij of lijken pacifica en mister x heel erg op elkaar qua kleuren?
Webkim wat een ontzettend unieke en toffe mei tai is dat!

* LovelyLady schudt haarzelf doorelkaar en zegt *AFBLIJVEN je hebt al genoeg doeken*
Keek net nog op TNT en ik weet niet of ze morgen nog bezorgen maar dan hoop ik toch echt een pakje met mijn aanstaande Indio te mogen ontvangen

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 30-12-2008 23:16:28 ]
  † In Memoriam † dinsdag 30 december 2008 @ 23:11:58 #92
141844 Macka66
pi_64515456
quote:
Op dinsdag 30 december 2008 22:46 schreef Webkim het volgende:
Gefeliciteerd!!!
pi_64537334
wij zijn vandaag ook weer uit wandelen geweest:

met als resultaat:

dit is dus gewoon bij ons achter he
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_64537782
Ooow simmu wat heeft je meissie een lekkere toet!

Indio is hier binnen! Foto's volgen.. ehm weet nie, snel ofzo. Het is een aparte doek, ik moet nog even wennen aan dit soort doek denk ik.(vriendlief vond het eerst een damast tafelkleed, maar nu hij het in het echt ziet vind hij het wel meevallen )

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 31-12-2008 16:53:04 ]
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 18:13:57 #95
141844 Macka66
pi_64540545
Alsdat jullie allen bedankt zijn en gelinkt
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_64542394
Macka, gefeliciteerd En wat leuk om te lezen

Simmu en DJMO, ik probeer jullie doeken vrijdag naar het postkantoor te brengen
  Hoofdredactie Fotografie woensdag 31 december 2008 @ 20:23:54 #97
95752 crew  Chell
Kluns
pi_64543574
Macka, je linkje naar FOK! werkt niet
  † In Memoriam † woensdag 31 december 2008 @ 20:43:46 #98
141844 Macka66
pi_64543979
Verbeterd, dankjewel!
stom he, terwijl ik die url wel kan dromen
pi_64552341
Macka66, ik wist niet eens dat je daar een speciale pop voor had! Handig om te oefenen!
En ik ga nog ff kijken in het topic van de draagdoeken meet in Den Haag.
pi_64553920
Leuke foto LL, ging meteen goed de eerste keer.

Die Ronja, nu wil Anna ook.

Dat ziet eruit als een heerlijk rustgevende wandeling simmu.

Die meitai is mooooooi Webkim.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')