Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:37 schreef SpecialK het volgende:
ik zal dat nooit snappen die drang van nieuwe moeders om dat kind volledig aan hun lichaam te binden. 9 maanden over-intiem contact waren niet genoeg ofzo?
Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzoquote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:44 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Snap je wel dat mensen aan kinderen beginnen?
Dumpen in een vatuur vind ik nu eigenlijk toch ook niet alles.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 23:46 schreef SpecialK het volgende:
[..]
Ja hoor maar om dat kind te duct-tapen aan je bovenlichaam... tsja... komst een beetje over als een vreemde fetish ofzo
Ahja... het is dus als vervanging van de wandelwagen... Dan snap ik het een stuk beter. Ik dacht het is gewoon geil om 24 uur per dag met zo'n compleet vastgegipst kind rond te huppelen ofzo.quote:
Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeerquote:Op zondag 24 augustus 2008 08:38 schreef vamperotica het volgende:Solly...had niet in de gaten dak de vorige dichtdeed!
Grappig wel trouwens Wrappie...Ik was eigenlijk aan het speuren naar jou, wordt ik gespot door een andere forumster!
Mmmm...LL hoe draag je 'm in de doek? "rechtop?
En als je als ie al helemaal "zit"voorzichtig zn bovenbeentjes vastpakt, zn kontje iets naar beneden schudt en daarbij zn beentjes omhoog tegen je aan trekt? ( hoop dat de omschrijving duidelijk is...) Dat vond/vindt mijn mannetje altijd wel fijn...Die begint ook altijd gelijk te stijgeren als zn beentjes niet fijn zitten....quote:Op zondag 24 augustus 2008 09:38 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Iig niet in de Komma houding want dan steken zijn voetjes buiten me zij en ik vind dat toch minder prettig (veelste bang dat ik iets te dicht ergens tegen aanloop en zijn voetjes bezeer)
Zoals het in het boekje beschreven staat is het de "foetus"houding
De buikband krijg ik ook niet zo strak bij zijn nekje
Ja daar haak ik weer af. Dat klinkt mij iets teveel als een soort sektevormingquote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Tucana het volgende:
geil is nu toch wel het laatste woord waar ik dat mee zou omschrijven :/
Noem het een levenswijze, een denkswijze, een opvoedingsmethode... iets waar ik in geloof en waarin ik mijn moedergevoel volg.
Gaat mij allemaal ietsjes te ver. Doet me denken aan het kind van m'n nichtje. Non-stop huilen en dat kind kreeg ook zo overdreven veel aandacht. Niet normaal meer. Kan je je afvragen of zo'n kindje fragiel is van zichzelf of juist door al die aandacht die het krijgt.quote:Baby's hebben 9 maand lang in de buik bij mama gezeten, ik vind het echt geen leuk idee om hen daarna zomaar van mij weg te leggen als ik ze ook nog bij mij kan houden.
Die eerste maanden hangen ze inderdaad constant aan mij geplakt.
DD1 heeft 4 maand aan een stuk in de doek gezeten, behalve af en toe eens een kwartiertje om te eten (en zelfs dat gebeurde vaak in de doek) en 's nachts om te slapen (maar dan sliep ze tussen ons), DD2 heeft daar 8 maanden geplakt (maar die was een maand te vroeg geboren en was een heel gevoelig kindje in het begin, die zocht gewoon enorm veel geborgenheid) en DD3 is nu 4,5 maand, maar is een geval apart dat heel graag al eens gewoon wil spelen op de grond of in haar relax.
Alle 3 hebben ze zelf mogen aangeven wanneer ze er klaar voor waren om alleen de wereld te verkennen, ik heb gewoon hun ritme gevolgd.
Hier was het dus meer dan alleen ipv een wandelwagen.
Okquote:In ieder geval, als ik de oudste 2 nu bekijk (3 jaar en 2 jaar), ik denk niet dat ze er slecht vanaf gekomen zijn. Het zijn 2 heel sociale kinderen, verre van mama's-kindjes (buiten soms eens een momentje he, maar welk kind heeft dat niet? Het zijn geen verlegen plak-mama's-kindjes bedoel ik) en zo slecht doen ze het niet. Ze zijn groot kunnen worden vanop mama's hoogte en hebben zo de wereld leren kennen.
Och, ik zeg het, ieder zijn eigen opvoedmethode... wij voelen ons hier nu goed bij, iemand anders heeft zijn eigen manieren...
Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:41 schreef Webkim het volgende:
Ergo's dragen erg fijn en kunnen een gewicht tot 40 kilo aan. En tegen de tijd dat Ive dat weegt wil je man hem vast niet meer dragen.![]()
Zo zien ze eruit:
[ afbeelding ]
En ze zijn te koop bij Knusjes.be.
De Yamo is vergelijkbaar en een tientje goedkoper. ook nog! Hij is ook lichter, qua gewicht. En je kan ze bij Macka kopen.
Kies gewoon wat je het mooiste vindt qua kleur of motief. Waar je wel even op moet letten is dat een Yamo niet zo smal kan worden afgesteld als de Ergo. Dus als je gezegend bent met geen of smalle heupen weet ik niet of je -em goed krijgt afgesteld. Laat er anders zelf Google nog ff op los.
LL, je kunt voor de zekerheid ook oefenen op bed, matras of bank.quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:27 schreef LovelyLady het volgende:
Hmm, en ik wil juist een tricot slen aanschaffen....
Ik ga het later deze week nog wel een keer proberen... nu ff niet, ik ben ongesteld en dan ben ik al helemaal zo'n lompkind... zonde van mijn mooie mannetje als ik die laat vallen.
Zo, dat is een geweldige vergelijking! Ik wist niet dat er zoveel waren.quote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Macka66 het volgende:
(...)
Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
Noooooooooit meer!quote:Op zondag 24 augustus 2008 13:52 schreef Guuzewuus het volgende:
Och kijk nou toch, dat kleine prulleke![]()
Wanneer wordt de hormoonhuishouding eigenlijk weer stabiel na een bevalling? Bij mij schieten nog steeds de tranen in mijn ogen van dit soort ontroerende mama-kind foto's.
Wow wat een prachtplaatjes, kijk hem nou slapenquote:Op zondag 24 augustus 2008 13:50 schreef freecell het volgende:
precies een week oud en test-2-3-4!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Hij vond het wel prima geloof ik, haha.
Alleen de volgende keer kan hij wel iéts minder strak, want hij kon zijn beentjes helemaal niet bewegen en daar heeft hij een hekel aan. Lopen vond hij heerlijk, maar hij vond het niet leuk toen ik ging zitten.
Het zit echt veel steviger en comfortabeler dan ik dacht
Wat leuk! Ik ben er gister 1 tegengekomen in den Bosch!quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:30 schreef E.T. het volgende:
Schattig Freecell
Sprookjeswonderland hebben wij ook met de draagdoek gedaan, een tijdje geleden![]()
Vandaag trouwens een mede-draagdoeker gespot in BlijdorpZe droeg een meisje in een Storch Ulli (volgens mij) in een BWCC. Ik heb even uitvoerig bekeken hoe ze alles geknoopt had zitten
Ze was user op dragen-en-voeden
Wel grappig om een andere draagdoek in het wild te spotten, dat gebeurt niet zo vaak
![]()
In de rij voor het abonnementen-loket was de doek ook wel weer een echte blikvanger
Beco komt ook mee de 21e. En ik wil ook nog wel een BB meenemenquote:Op zondag 24 augustus 2008 12:59 schreef Macka66 het volgende:
[..]
Slingomama.nl verkoopt ook Ergo's.
Ik heb Yamo, Ergo, huishoudcentimeter, oudste dochter en vent even uit de kast gehaald![]()
De heupband op z'n smalst afgesteld in het rond gemeten langs de bovenkant en onderkant: Yamo 73 - 80 cm, Ergo 62 - 64 cm.
Yamo is wijder en heeft dus ook een groter verloop. Dat verklaart denk ik mijn Yamo voorkeur, ik heb weelderig gevormde heupen. Vent en dochter hebben getest of dat verloop ook betekent dat het voor mensen met smalle rechte heupen een te los zittende heupband op kan leveren, maar dat lijkt niet het geval. Zodra het kind in de drager komt wordt alles netjes strakgetrokken.
Ik zal Ergo en Yamo meenemen naar de meeting in Zandvoort.
Leuk lees- en kijkvoer: 23 ssc's vergeleken op The Babywearer (waaronder Yamo en Ergo). Wel even registreren, maar dan heb je ook toegang tot heel veel draaginfo!
Wat leuk!quote:Op zondag 24 augustus 2008 20:21 schreef Maneki.Neko het volgende:
Wij waren 2 weekjes terug ook daar sjak, heb ook een hoop ogen uit hun kassen zien rollen haha
Vooral toen ik samen met mijn lief, ons beppie vastwrapte. Ik hoorde hier en daar wat geroezemoes over al die meters stof die ineens tot bijna niets gereduceerd bleken te zijn
Hehe die Beef, heeft het doekenvirus jou nu toch ook helemaal te pakkenquote:Op zondag 24 augustus 2008 23:40 schreef beefcake het volgende:
Ik heb laatst mijn doek past echt uitgeprobeerd in het wild, tot dan toe was hij alleen maar gebruikt tijdens het uitlaten van de hond. We waren in het dorp en winkels door is met de doek echt zoveel makkelijker dan met de buggy! Toen we even wat gingen eten heb ik Quinten los gemaakt en daarna redelijk snel weer omgeknoopt. Ik ben echt helemaal overtuigd nu![]()
En ik wil nu ook een Yamo of een Ergo![]()
Ik vind alleen de schouderbanden er redelijk smal uitzien, krijg je geen druk op je schouders zoals bij de BabyBjorn?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |