abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62742466
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 16 | 17 | 18 |19 | 20 en
21

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0 / Storchenwiege Anna

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6 / Didymos Millefiori groen/wit / Yamo

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2 m / Medley Satin 4.5

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

freecell: Hoppediz Montreal / TricotSlen

Grijs:: grijze TricotSlen / Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl / EllaRoo Kristen 5.0 / RingSling Ditte / Girasol Mojito 4.6 onderweg..

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25 / Yamo Mocha

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5.4 / Hoppediz Kaapstad 5.4 / Didymos Waves Sequoia 5.2 / 2x Zelfgemaakte Ringslings

LovelyLady: Hoppediz Montreal 4.6 / Amazonas Dyed Milk Chocolate 5.2

Macka: Bara Barn Chili / Bara Barn Lotusblomma / Bara Barn Ocean ringsling / Bebina Regenbogen 4.6 (oude stijl) / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Ergo baby carrier NG black-cranberry / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6 / Mackagemaakte ringsling / Medley Palermo 4.5 / Medley Satin pink 3.5 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Storm Op Zolder Oosterse doek / Wonabang zomer podeagi (2x) / Yamo Mocha Streaks / Chimparoo Jazz

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja / Didymos Indio 4.6

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo 5.2 / Girasol Avalon Rainbow 5.2

Nijna: Néobulle Manon Rouge 4.5, Chimparoo Juliet 4.5

Owlet: storchenwiege Anna 5,20 / hoppediz la paz 4.6 / didymos Olaf 4.2 / Ellaroo LaRae 3,60 / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / tricot draagdoek.nl /zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta / slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: & t_igger Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai / Medley Satin Dark Blue 4.5m / Medley Palermo 4.0m / Medley Alpino Design Prague / Didymos Tom 4.2m

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai / Binana Criquet

sjak: Hoppediz Havana 4.6 / Girasol nr. 20 (Tuli) 5.2 / Zara Earth 5.2 / Didymos Jacob Gr 6 / Rebozo

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos indio 'purple haze' (geverfd ) 6 / didymos indio sonne 6 / didymos natural hemp 6 / didymos emerald wellen (geverfd) 6 / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / Hoppediz Cape Town 4.6 / Girasol Earthy Rainbow Ringsling / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / paars-zwarte mei tai

Ticootje: ringsling / Storchenwiege Vicky 4.6 / Girasol Lampo 4.6 (Op reis)

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai / Medley Monza 5.5

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea ringsling / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 / Girasol Blau sling / Didymos Red Tom 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Acapulco / Girasol Chococabana 2.7 /
Didymos Millefiori grun/rot 6 / Didymos Millefiori Stein 6 / Didymos Pink Tom 2 / Didymos Silber Wellen 7 /
Didymos Indio blauw/wit 6 / - Didymos Wellen Lind 6 / Didymos Aare 6 / Hoppediz Florenz - dyed Auqa 6 / Didymos Rote Blatter 6 / Afrikaase Kanga / DIY Podaegi / EllaRoo Podaegi / Pink Silk Millefiori 6 / Hoppediz Rio maxi / Girasol Riemu 3.6 / Didymos Silk/Cashmere Ellipsen 6 / Didymos Indio Seide 6

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

Laatste post:
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:28 schreef LovelyLady het volgende:
Hier is het ***weer, ongelofelijk, en aangezien mijn plu stuk is gewaaid ben ik maar met de kinderwagen gegaan en de regenhoes erover heen (erg onhandig hoor) Bij school hebben ze ook maar 1 deur waar je doorheen kan. En kleine kindjes die weten nog niet wat " op hun beurt wachten" betekent.

Hier wacht ik nog steeds op Groene Thee, mijn vriend heeft gisteravond nog even gemailt aangezien hij alleen nog maar een bevestiging had gehad dat het betaalt was en verder niets. (ik ben gewoon erg ongeduldig):D

[ Bericht 1% gewijzigd door Webkim op 03-11-2008 10:55:58 ]
pi_62742654
Hoi
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 09:41:52 #3
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62742709
Even in de herhaling
quote:
Op zondag 26 oktober 2008 11:35 schreef DaviniaHR het volgende:
...

Welke soorten doeken zijn er van het niveau "hangmat", zoals P_iglet dat noemt?
Dus de superstevige, voor kinders die over de 11 kg gaan/zijn

...
Hoi Freecell
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_62743029
Davinia: Storchenwiege, hoppediz (gewoon, niet de lichte variant), didy ook wel maar daar bestaan zo veel varianten in weefmethode en materiaal dat ik zo niet durf te zeggen welke meer en welke minder steun geven).
En ik blijf mijn BBslen een ultieme peuterdoek vinden. Lekker grippy, stevig en een stukje breder dan gemiddeld dus ook een peuter is er nog van knie tot nek in te stoppen.
Over hangmat gesproken:

(storch Anna 5.2)
pi_62744707
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 09:53 schreef owlet het volgende:
Over hangmat gesproken:
[ afbeelding ]
(storch Anna 5.2)
Whaha tegek dat beentje er zo over

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 28-10-2008 10:56:43 ]
  dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:29:20 #6
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62749422
Nou is de vraag, wie heeft de TT veranderd van "Draagdoeken Deeltje 22" naar "Draagdoeken 22".
Eigenlijk moet het zijn "Draagdoeken deel 22"

Hoe hou je de modjes van de straat
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 13:31:48 #7
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62749518
Als Webkim het heeft gedaan zou het misschien "22 Draagdoeken" moeten zijn
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62749523
owlet leuke foto!

Het is hier een beetje vreemd weer. Blauwe lucht en zon en dan binnen 10 minuten stikdonker en regen. We zijn vanmorgen maar met de wagen gegaan en ik liep natuurlijk met 1 viel vol door de hondenstront . Gatverdegatver! Had ik nou toch maar de doek meegenomen ipv de wagen .
Fake it till you make it...
pi_62749542
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:29 schreef DaviniaHR het volgende:
Nou is de vraag, wie heeft de TT veranderd van "Draagdoeken Deeltje 22" naar "Draagdoeken 22".
Eigenlijk moet het zijn "Draagdoeken deel 22"

Hoe hou je de modjes van de straat
Guilty.

En om even ontopic te blijven:
ik moet 28 Euro 50 invoer betalen over een doek die ik heb geruild met iemand uit de VS.
Heb er nog over gebeld met de douane, maar het zal ze worst wezen of het een ruil is of een aankoop. Over alles wat je vanuit de VS toegestuurd krijgt met een hogere waarde dan 22 Euro moet je betalen. Of hoger dan 45 Euro als het een gift is.
*grom*
Hardloper.
IG @webkim
pi_62749635
Leuk, die hangmat. Waar hangt de doek aan?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_62749775
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:31 schreef Macka66 het volgende:
Als Webkim het heeft gedaan zou het misschien "22 Draagdoeken" moeten zijn
Eerder 25 . Het is ook helemaal niet meer geloofwaardig als ik beterschap beloof he?

Hier ook nog maar eens mijn decadente asoverzameling:

Links, vbnb

Didy Indio b/w 6
Didy Pink Tom 2
Didy Aare 6
Didy Rote Blatter 6
Didy Red Tom 6
Didy Cashmere/Silk Ellipsen 6
Didy Red Leaves 6 (te leen)
Didy Silk Indio 6
Didy Silver Waves 7
Didy Millefiori Stein 6
Didy Millefiori Grun/Rot 6

Rechts, vbnb

Storchenwiege Anna 6
Amazonas Dyed Milk Chocolate 5.2 (verkocht!)
Hopp Florenz Dyed Aqua 6
Storchenwiege Leo Red 5
Girasol Cocoa Almond 6
Girasol Chococabana 2
Girasol Pacifica 6
Girasol Polkka 5
Girasol Fuoco 6

Niet op de foto:
Linde Waves, purple dyed Pfau, Girasol Riemu, Silk Mille (onderweg), Hopp Acapulco, Girasol Earthy Rainbow (uit logeren)
Hardloper.
IG @webkim
pi_62749815
Ik spam ook nog ff onze "hangmat" in de box :

pi_62749890
Met recht wrapkim hoor webkim .
pi_62749926
wrapkim, ik vind je goed bezig
En Mirte is een dotje en ronja in de hangmat is geweldig!

Mijn lief heeft eindelijk ook een keer geknoopt Hij vond er niks aan zei hij, en droeg bep liever mee op de arm. Afvallige
Saartje
pi_62750058
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:34 schreef YPPY het volgende:
Leuk, die hangmat. Waar hangt de doek aan?
Over de tafel, boven op het blad geknoopt.

Webkim, wat heb je een smulstash zeg!
pi_62750289
Verveelde huisvrouwen topic.
pi_62750411
Verveelde userreactie.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62750585
  † In Memoriam † dinsdag 28 oktober 2008 @ 14:36:13 #19
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62751494
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:39 schreef Webkim het volgende:

[..]

Eerder 25 . Het is ook helemaal niet meer geloofwaardig als ik beterschap beloof he?

Hier ook nog maar eens mijn decadente asoverzameling:

[ afbeelding ]

Heb je inmiddels al een lievelingsdoek?

En wat die douane betreft, balen! Misschien helpt het een volgende keer als je 'used babycarrier, gift' op het pakje laat zetten...
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62751531
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 13:32 schreef Webkim het volgende:

[..]

Guilty.

En om even ontopic te blijven:
ik moet 28 Euro 50 invoer betalen over een doek die ik heb geruild met iemand uit de VS.
Heb er nog over gebeld met de douane, maar het zal ze worst wezen of het een ruil is of een aankoop. Over alles wat je vanuit de VS toegestuurd krijgt met een hogere waarde dan 22 Euro moet je betalen. Of hoger dan 45 Euro als het een gift is.
*grom*
Houdt dat dus in dat ik straks nog eens 28.50 meer moet betalen aan mijn al zo dure green tea?
verdorie das een dure doek waar ik heeeeeeeeel zuinig op moet zijn (nog zuiniger dan ik al ben van mezelf)
pi_62751651
quote:
Op dinsdag 28 oktober 2008 14:36 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Heb je inmiddels al een lievelingsdoek?

En wat die douane betreft, balen! Misschien helpt het een volgende keer als je 'used babycarrier, gift' op het pakje laat zetten...
Dat maakt niet uit.
Ook over een gift kunnen ze heffen, als de waarde hoger is dan 45 Euro.

Gelukkig gaat het steekproefgewijs. Maar ik ben wel even klaar met post over en weer naar de VS.
Ik hoop dat blue leaves (geruild voor red) onbelast overkomt.
Hardloper.
IG @webkim
pi_62754418
Wrapkim waarom zoveel doeken?
Kan je het vergelijken met een soortgelijke schoenenverslaving?
Gebruik je ze echt allemaal?
Wanneer heb je je eerste doek gekocht?
2 Stapels ontzettend mooie doeken!!!

En net als macka wil ik ook wel weten wat nu je favo doek is
pi_62757771
Ik liep net buiten met Mirte, reactie:"Goh dat is vast heel lekker warm " .
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 28 oktober 2008 @ 17:57:07 #24
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_62757807
oeh das niet zo fijn als de douane m er net uitpikt
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_62757890
Whihi die Mirte in de hangmat! Wat een liefie! En Ronja ook al..
Wat een prachtige foto trouwens Owlet, van jouw mooie buik met draagdoek *zucht*

Mijn Beco Obi Lenka is zaterdag in huize lcicle gearriveerd! Waaw, wát een uitvinding Super handig voor 'even snel'.. De maat (S/M) is zelfs wat aan de grote kant heb ik het idee, maar dan kan ik Baby ook nog dragen als hij wat groter wordt.

Dat is zuur.. invoerrechten..
Heb gelukkig geen invoerrechten hoeven te betalen. Het pakketje was als 'Gift' aangevinkt. Anders was het al met al toch ook wel kostbaar geworden.

Zal binnenkort foto's maken
♥ ♥ Jij een beetje van mij, ik een beetje van jou. ♥ ♥
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')