abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62975013
Ringslings, Tricot Slens en Tricotti's met rek, Storchenwieges zonder rek, Mei Tai's om zelf te maken, en hoe gebruik je al die doeken.

Vervolg op Draagdoeken 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 |12 | 13| 14 |15 16 | 17 | 18 |19 | 2021 | 22

handige links:
Wikipedia over de sling
Draagmethodes bij Mamatoto
Draagdoekinstructie filmpjes op YouTube
Ringsling zelf maken
Mei Tai zelf maken
Uitgebreide info over doeken en dragen

Uitgebreide uitleg over verschillende draagmethodes.

Handleidingen knoopmethodes in pdf
Knoopmethodes tricot doek (pdf)
Duidelijke fotohandleiding met draagmanieren (pdf)
Hoe je een doek soepel krijgt: vingerhaken (filmpje)
Vergelijking rekkende doek en niet rekkende doek

Als je wilt weten waar de afkortingen voor staan, klik op het plusje hieronder.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
----------------------------------------
Wie hebben er allemaal welke draagdoek?

Ardenlyn: draagdoek.nl 4.6 / Ellaroo Ysabel 4.6 / Hoppediz Rio 4.6

BE: draagdoek.nl 5.4 / Ellaroo LaRae 5.0 / Storchenwiege Anna

beefcake: Hoppediz Costa Rica 4.6

Bla_Bla_Bla: draagdoek.nl

Cattie: korte doek wereldwinkel, tricotdoek BabyCuddle, draagdoek.nl, mei tai, ringsling, hoppediz Osaka 4.6 / Didymos Millefiori groen/wit / Yamo

Chacama: draagdoek.nl / Hoppediz Rio / Beco Butterfly

DaviniaHR: Girasol Mokka 4.2 m / Medley Satin 4.5

E.T.: TricotSlen / Hoppediz Antigua 5.4 / EllaRoo LaRae 4.6

freecell: Hoppediz Montreal / TricotSlen

Grijs:: grijze TricotSlen / Storchenwiege Ulli 4.6 / Storchenwiege Anna 4.6

lcicle: draagdoek.nl / EllaRoo Kristen 5.0 / RingSling Ditte / Girasol Mojito 4.6 onderweg..

Iksje: TricotSlen / Ringsling (dharitri) / Ergo Carrier

Jelief: Mei Tai, gemaakt door Owlet, indiase doek als snelle sling bij paniek.

Kersjes: draagdoek.nl / Girasol nr.25 / Yamo Mocha

LadyS: Tricot Slen / Oililly mei tai / Amazonas Lollipop

Llewella: Hoppediz Miami 5.4 / Hoppediz Kaapstad 5.4 / Didymos Waves Sequoia 5.2 / 2x Zelfgemaakte Ringslings

LovelyLady: Hoppediz Montreal 4.6 / Amazonas Dyed Milk Chocolate 5.2

Macka: Bara Barn Chili / Bara Barn Lotusblomma / Bara Barn Ocean ringsling / Bebina Regenbogen 4.6 (oude stijl) / Didymos Millefiori Stein 4.7 / Ergo baby carrier NG black-cranberry / Girasol nr. 26 (Tuulipani) 2.6 / Mackagemaakte ringsling / Medley Palermo 4.5 / Medley Satin pink 3.5 / Storchenwiege Johannes I 4.1 / Storchenwiege Albert 5.2 / Storm Op Zolder Oosterse doek / Wonabang zomer podeagi (2x) / Yamo Mocha Streaks / Chimparoo Jazz

mamali: draagdoek.nl petrol / Storchenwiege Inka 4.6

Maneki.Neko: TricotSlen / Ellaroo Maija 5.0 /rood-oranje-gele Perraja / Didymos Indio 4.6 / Hoppediz Florenz 4.6 / DIY Maneki.Tai

Memmel: Girasol nr. 31 5.2

Noli.: zelfgemaakte Mei Tai / Girasol Lampo 5.2 / Girasol Avalon Rainbow 5.2

Nijna: Néobulle Manon Rouge 4.5, Chimparoo Juliet 4.5

Owlet: storchenwiege Anna 5,20 / hoppediz la paz 4.6 / didymos Olaf 4.2 / Ellaroo LaRae 3,60 / merkloze kleine Podaegi / Babycuddle / tricot draagdoek.nl /zelfgemaakte ringsling / grote manta / kleine manta / slendang / zelfgemaakte mei tai / Ellaroo Podaegi orange sakura / Ergo zwart-cranberry / Lodger shelter

Paradijsvogeltje draagdoek.nl / zelf gemaakte Mei Tai / heupdrager uit het echte Afrika

p_iglet: & t_igger Ellaroo Christiane 4.6 / Hoppediz Rio 4.6 / Girasol Espresso 3.6 / Maneki Mei Tai / Medley Satin Dark Blue 4.5m / Medley Palermo 4.0m / Medley Alpino Design Prague / Didymos Tom 4.2m

PM-girl: Tricotti / Storchenwiege Anna / zelfgemaakte Mei Tai

Reinhilde: Ellaroo Mei Tai / Binana Criquet

sjak: Hoppediz Havana 4.6 / Girasol nr. 20 (Tuli) 5.2 / Zara Earth 5.2 / Didymos Jacob Gr 6 / Rebozo

Tearsong: 2x tricot draagdoek.nl (tijdelijk uit logeren) / didymos indio 'purple haze' (geverfd ) 6 / didymos indio sonne 6 / didymos natural hemp 6 / didymos emerald wellen (geverfd) 6 / Girasol Earthy Rainbow 5.2 / Hoppediz Cape Town 4.6 / Girasol Earthy Rainbow Ringsling / Mr. Mirko MT wraparound sleepy / paars-zwarte mei tai

Ticootje: ringsling / Storchenwiege Vicky 4.6 / Girasol Lampo 4.6 (Op reis)

Troel: Troelgemaakte Tricotslen / Ellaroo Jan 4.6 / Paarsblauwe Afrikaanse lange pagne / Roodblauwe Afrikaanse korte pagne / Troel tai / Medley Monza 5.5

Tucana: Didymos Nora / Didymos LLL shortie / Hoppediz Caïro / oranje Nesthäcken / Ellaroo La Rae / BBslen Blueberry Blue / Girasol Tulipaani / Hoppediz Havana / Vatanai Maruyama / onderweg: Storchenwiege Ulli /GypsyMama Morgaine / Hoppediz Santiago / Hoppediz Lille / Storchenwiege Leo Rouge / Amazonas Lollipop

Vamperotica: Amazonas Laguna

Webkim: Tricot Slen / Girasol Pacifica 4.6 / Girasol Green Tea ringsling / Sleepy Nico / Girasol Cocoa Almond 4.6 / Girasol Polkka 4.2 / Girasol Fuoco 4.6 / Girasol Earthy Rainbow 4.6 / Girasol Blau sling / Didymos Red Tom 4.6 / Storchenwiege Anna / Hoppediz Acapulco / Girasol Chococabana 2.7 /
Didymos Millefiori grun/rot 6 / Didymos Millefiori Stein 6 / Didymos Pink Tom 2 / Didymos Silber Wellen 7 /
Didymos Indio blauw/wit 6 / - Didymos Wellen Lind 6 / Didymos Aare 6 / Hoppediz Florenz - dyed Auqa 6 / Didymos Rote Blatter 6 / Afrikaase Kanga / DIY Podaegi / EllaRoo Podaegi / Pink Silk Millefiori 6 / Hoppediz Rio maxi / Girasol Riemu 3.6 / Didymos Silk/Cashmere Ellipsen 6 / Didymos Indio Seide 6

YPPY storchenwiege Ulli / lange doek wereldwinkel / draagdoek.nl (tijdelijk uitgeleend) / mei tai

[ Bericht 0% gewijzigd door Webkim op 06-11-2008 22:19:50 ]
Saartje
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 17:25:41 #2
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_62975470
Wat vooraf ging: de Sint doet z'n best voor Guuzewuus en LL, freecell en nu ook Sjak doen aan antiek blau-hellblau, Davinia wil een Hopp Lima maar is in denial , Krijtlijk heeft een BB-sling Green Paprika en wij wachten af wat Webkim nu gaat doen; bieden of stalken

Wat nog gaat komen:
16 november Grote Draagdoekwandeling in Utrecht vanwege International Babywearing Week, site met route
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 17:30:28 #3
141844 Macka66
pi_62975604
En Yara maakt een week lang draagreclame op borstvoeding.com!
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_62975669
hmmm... wat voor creatieve TVP zal ik eens verzinnen

Wellen (waves) sinfonie is na een gemene martelsessie (lees, wasmachine, droger en strijkbout) al een heel stuk soepeler. De droger gaat hierna niet meer gebeuren, maar omdat het een 5.2 is hoopte ik bewust dat hij een beetje zou krimpen.
Geen idee of het gebeurt is, maar hij is in ieder geval precies de goede lengte voor een BWCC met buik en peuter nu.

Wat een aparte doek is het toch. Best wel wat stretch in de schuinte, zeker niet zo supportive dat ik er de voorkeur aan zou geven voor peuterdragen maar waarschijnlijk juist weer heel erg lekker soepel voor een baby.
En de weving is intrigerend met al die verschillende kleurtjes en structuurtjes.
  woensdag 5 november 2008 @ 17:33:54 #5
35189 Troel
scherp en bot
pi_62975697
Hoi
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  woensdag 5 november 2008 @ 17:34:33 #6
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_62975714
Sorry Davinia. Had niet goed gelezen, ik dacht dat je een sling zocht.
pi_62979161
Terug Vind Doek
Fake it till you make it...
  woensdag 5 november 2008 @ 19:54:57 #8
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62979288
Maakt niet uit, krijtlijk
Macka Ik ben niet in denial, heur!
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
  † In Memoriam † woensdag 5 november 2008 @ 20:18:52 #9
141844 Macka66
pi_62980069
quote:
Op woensdag 5 november 2008 19:54 schreef DaviniaHR het volgende:
Maakt niet uit, krijtlijk
Macka Ik ben niet in denial, heur!
Eh... betekent dit dat ik je niet meer hoef te vragen of een Hopp met geel ook een optie is?
er staan een paar mooie op ebay.de, waarvan een ook op ebay.nl. maar ik bljf voor Lima
pi_62980083
Nog iemand van hier zin om morgen naar het borstvoedingscafe in Utrecht te komen? Draagdoekmama-meet!
Hardloper.
IG @webkim
pi_62980556

Vergeet mijn dikke kop op de foto's even, maar:
ik heb hier heel veel enthousiaste reacties gehad op mijn Polkka. Het was een special edition Girasol, waar nu lastig aan te komen is. Maar Lotusbarn heeft na e-mail stalken ( ) aangegeven een nieuwe batch Polkka's te maken als er voldoende interesse is ( > 10 bestellingen). Je kan hier een formuliertje invullen.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 november 2008 @ 20:46:57 #12
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_62981039
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:19 schreef Webkim het volgende:
Nog iemand van hier zin om morgen naar het borstvoedingscafe in Utrecht te komen? Draagdoekmama-meet!
Lijkt me best gezellig, maar tegen de tijd dat ik daar aan kom zit ik met een huilend kind die wil slapen.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:18:18 #13
35189 Troel
scherp en bot
pi_62982165
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:19 schreef Webkim het volgende:
Oew, zin wel eigenlijk, maar dan zou ik Ruben van de opvang moeten houden
Hoe laat enzo is het?
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62982318
Morgen.... dan kan ik niet.... Waarom niet vrijdag??
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  woensdag 5 november 2008 @ 21:34:58 #15
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62982821
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:18 schreef Macka66 het volgende:

[..]

Eh... betekent dit dat ik je niet meer hoef te vragen of een Hopp met geel ook een optie is?
er staan een paar mooie op ebay.de, waarvan een ook op ebay.nl. maar ik bljf voor Lima
Wat voor een is dat dan?

Ik ben eigenlijk inmiddels voor de BB-slen paprika
(Ik neem een stalkende webkim op de koop toe )

Oeh, die polkka is wel heel leuk, zeg!
Maar kheb al een girasol en wil juist een superstevige...
pi_62982853
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:18 schreef Troel het volgende:

[..]

Oew, zin wel eigenlijk, maar dan zou ik Ruben van de opvang moeten houden
Hoe laat enzo is het?
Het bv cafe is tussen 10 en 1130, maar ze zijn daarna wel gewoon open ook, dus als je dan nog niet bent uitgekletst kan je blijven zitten. Ik wil erna nog even naar H&M ofzo.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 november 2008 @ 21:37:31 #17
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62982921
quote:
Op woensdag 5 november 2008 20:33 schreef Webkim het volgende:

Vergeet mijn dikke kop op de foto's even, maar:
Doe niet zo gemeen tegen jezelf! Kijk ook eens naar hoe lief je eruit ziet op de foto!
quote:
ik heb hier heel veel enthousiaste reacties gehad op mijn Polkka. Het was een special edition Girasol, waar nu lastig aan te komen is. Maar Lotusbarn heeft na e-mail stalken ( ) aangegeven een nieuwe batch Polkka's te maken als er voldoende interesse is ( > 10 bestellingen). Je kan hier een formuliertje invullen.
Oeffff, zo mooi... maar wel wat te duur op dit moment.
Lekker douchen!
pi_62982991
Hoi
Mijn kind moet naar school... en utrecht is ook niet echt OM de hoek.
pi_62983169
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:37 schreef sjak het volgende:

[..]

Doe niet zo gemeen tegen jezelf! Kijk ook eens naar hoe lief je eruit ziet op de foto!
[..]

Oeffff, zo mooi... maar wel wat te duur op dit moment.
Het formuliertje is een interesse-peiling. Ze worden dan pas in januari gemaakt.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 november 2008 @ 21:46:32 #20
593 sjak
Juffie Bloem
pi_62983286
Dan heb ik mijn winst-deling (hoe heet dat nou?) binnen Hmmm, ik ga nadenken.
Lekker douchen!
pi_62983373
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:34 schreef DaviniaHR het volgende:

[..]

Wat voor een is dat dan?

Ik ben eigenlijk inmiddels voor de BB-slen paprika
(Ik neem een stalkende webkim op de koop toe )
Dan moet er maar snel weer een draagdoekmeet komen, dan kan ik in het echt kijken of ik hem zie zitten.
Je zal geen spijt krijgen van een BB-slen!
  woensdag 5 november 2008 @ 21:54:52 #22
35189 Troel
scherp en bot
pi_62983625
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:35 schreef Webkim het volgende:

[..]

Het bv cafe is tussen 10 en 1130, maar ze zijn daarna wel gewoon open ook, dus als je dan nog niet bent uitgekletst kan je blijven zitten. Ik wil erna nog even naar H&M ofzo.
Oew ja, H&M

Ik zal morgen eens kijken Hoe laat ben jij er, want dan is het wel leuk om Lamp mee te nemen denk ik Kan je hem toch nog even voelen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_62983789
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:54 schreef Troel het volgende:

[..]

Oew ja, H&M

Ik zal morgen eens kijken Hoe laat ben jij er, want dan is het wel leuk om Lamp mee te nemen denk ik Kan je hem toch nog even voelen
Ja nou en ik HEB al spijt.
Ik neem de trein van 09.38 en ben dan om 10.07 op CS.
Hardloper.
IG @webkim
  woensdag 5 november 2008 @ 22:02:22 #24
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_62983907
Hoor ik daar draagdoekenmeet?

Moet ik wel eerst ff uitvogelen waar ik die BB-slen dan kan kopen
Weet iemand eigenlijk of ze een beetje kort vallen? Want ze hebben maar 3 maten, en dan zou ik de 4,9 meter nemen, maar dat klinkt zo lang! (Hierbij laten we even buiten beschouwing dat mijn 4,2 girasol ook uit 4,5m is )

Trouwens, ligt het aan mij of draagt een BWCC echt lichter dan een rucksack?
  woensdag 5 november 2008 @ 22:09:46 #25
35189 Troel
scherp en bot
pi_62984168
quote:
Op woensdag 5 november 2008 21:59 schreef Webkim het volgende:

[..]

Ja nou en ik HEB al spijt.
Ik neem de trein van 09.38 en ben dan om 10.07 op CS.
Ik zal hoe dan ook wel langskomen, maar ik moet nog even kijken of ik Ruben meeneem
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')