abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_66270671
Merel hangt ook met beentjes buiten. Ze vindt het veel fijner zo
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_66270795
mja ik zag een manier om r bbbb te knopen maar ik geloof dat er stond vanaf 3 mnd..maar ik heb het idee dat ze de foetushouding niet erg prettig vind voor langere tijd.. en de beentjes buiten ging prima.
http://elinhuijboom.punt.nl/
wanna rub mah puppeh?!
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 11:45:19 #153
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_66271099
Hoi Tinuviel, leuk dat jullie ook dragen!
Mijn jongste dochter Maja is een van de weinige baby's die de Wiege juist prefereerde boven rechtop gedragen worden. Ik droeg haar in een korte doek in een simpele rebozo wieghouding of in een lange doek in kangaroe wieghouding, zodat ze wel vrij kon bewegen en draaien. De andere wieghoudingen zouden haar teveel beperkt hebben bij de ontwikkeling van haar lijf en bewegingsapparaat.

Maja was (is) een kind dat alitjd beweegt, een en al spier zoals haar oma zegt. Blijkbaar had ze dat liggen erg nodg om toch tot rust te kunnen komen. Toen ze drie maanden was wilde ze ook wel op de heup gedragen worden, en al snel was het gebeurd met het liggen.

Zoals ik al eerder schreef draagt de wieghouding niet bij aan de ontwikkeling van de heupen van een baby, en bij baby's met (vermoedelijke) heupproblemen is 'ie streng af te raden.
Betere houdingen zijn dan de fwcc (zoals Davinia met jullie geknoopt heeft) en de zittende kangaroehouding (zie de Storchenwiege bindeanleitung pdf).
Meer over dragen en heupjes kun je lezen in het artikel Tragen eines Saüglings van Dr. Evelin Kirkilionis op de Didymos site.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 11:56:12 #154
141844 Macka66
pi_66271557
Wat betreft beentjes uit de doek ter illustratie een foto uit het artikel dat ik Tinuviel net aanraadde:

Dit doen baby's vanzelf als je ze optilt, en zo gebogen en gespreid zouden de beentjes dan ook moeten zitten als je de baby met de beentjes uit de doek draagt.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_66271864
ah oke, dankjewel
wanna rub mah puppeh?!
pi_66276802
Advies gevraagd!

Ik draag mijn zoontje van drie weken nu af en toe in de tricotslen. Hij vindt het heerlijk, ik ook, en ik daarom wil ik graag ook nog een niet rekbare doek aanschaffen.

Nou twijfel ik tussen een Hoppediz Dublin, een Didymos Wellen Acqua en een Zara Ocean. In één van de eerdere delen van dit topic las ik dat een Hoppediz misschien te dik/stug zou zijn om een klein baby'tje mee te dragen. Klopt dat? Ik wil 'm namelijk wel direct gaan gebruiken. Het prijsverschil is trouwens echt enorm vind ik, maar goed, als één van de andere twee opties prettiger draagt heb ik dat er wel voor over.
pi_66277363
Waar woon je? Ik heb een Hopp, Wellen en een Zara dus als je in de buurt van Den Bosch zit zou je kunnen komen voelen wat je het fijnste vindt.
Sommige Hopps zijn heerlijk zacht, de Wellen wat luchtiger en een Zara is dun, maar iets minder luchtig, maar ik kan me er wel een klein kindje in voorstellen. Daarnaast is het ook nog eens persoonlijk wat je het aangenaamst vindt.
Van de drie doeken die je noemt kan je met een Hopp het langste doen, dwz, je kan er een stevige peuter ook nog in dragen, als je dat zou willen.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 14:44:53 #158
141844 Macka66
pi_66277871
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 14:19 schreef Jore het volgende:
Advies gevraagd!

Ik draag mijn zoontje van drie weken nu af en toe in de tricotslen. Hij vindt het heerlijk, ik ook, en ik daarom wil ik graag ook nog een niet rekbare doek aanschaffen.

Nou twijfel ik tussen een Hoppediz Dublin, een Didymos Wellen Acqua en een Zara Ocean. In één van de eerdere delen van dit topic las ik dat een Hoppediz misschien te dik/stug zou zijn om een klein baby'tje mee te dragen. Klopt dat? Ik wil 'm namelijk wel direct gaan gebruiken. Het prijsverschil is trouwens echt enorm vind ik, maar goed, als één van de andere twee opties prettiger draagt heb ik dat er wel voor over.
Ik vind het eerlijk gezegd geen van drieën echt kleiine babietjes doeken
Wellen zou ik iig alleen doen als je 'm tweedehands kunt kopen. Vanwege de prijs, maar vooral ook omdat Wellen in het begin wat 'knisperig' is en een tijdje ingedragen moet worden voordat 'ie zacht is.
pi_66280525
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 11:45 schreef Macka66 het volgende:
Hoi Tinuviel, leuk dat jullie ook dragen!
Mijn jongste dochter Maja is een van de weinige baby's die de Wiege juist prefereerde boven rechtop gedragen worden. Ik droeg haar in een korte doek in een simpele rebozo wieghouding of in een lange doek in kangaroe wieghouding, zodat ze wel vrij kon bewegen en draaien. De andere wieghoudingen zouden haar teveel beperkt hebben bij de ontwikkeling van haar lijf en bewegingsapparaat.

Maja was (is) een kind dat alitjd beweegt, een en al spier zoals haar oma zegt. Blijkbaar had ze dat liggen erg nodg om toch tot rust te kunnen komen. Toen ze drie maanden was wilde ze ook wel op de heup gedragen worden, en al snel was het gebeurd met het liggen.

Zoals ik al eerder schreef draagt de wieghouding niet bij aan de ontwikkeling van de heupen van een baby, en bij baby's met (vermoedelijke) heupproblemen is 'ie streng af te raden.
Betere houdingen zijn dan de fwcc (zoals Davinia met jullie geknoopt heeft) en de zittende kangaroehouding (zie de Storchenwiege bindeanleitung pdf).
Meer over dragen en heupjes kun je lezen in het artikel Tragen eines Saüglings van Dr. Evelin Kirkilionis op de Didymos site.
Hi Makka66

Bedankt voor de uitvoerige uitleg met link naar de knoophandleiding etc. Ook het artikel op de Didimos website is erg handig en aangezien ik van oorsprong Duitse ben is de taal ook geen probleem. Jair lag in stuit en dus is de wieg sowieso geen handige knoop, want Jair moet nog een heuponderzoek krijgen. De kangoroe houding mag wel bij een mogelijke heupafwijking als ik het goed begrijp?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_66280584
Eenmaal ingedragen Wellen zijn heerlijk! Ingedragen Hopps kunnen ook heul erg zacht zijn. En aan een Zara heb je weinig werk om die in te dragen. En babietjes wegen nog heel weinig. Ik vind het heel goed kunnen. Heb je het draadje van een van de draagdoekforumsters gevolgd? Waarin ze de baby in haar bestaande verzameling draagt? Niks geenn klachten; alleen steeds een heel tevreden slapend mannetje.
Hardloper.
IG @webkim
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 15:56:44 #161
141844 Macka66
pi_66281017
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Hi Makka66

Bedankt voor de uitvoerige uitleg met link naar de knoophandleiding etc. Ook het artikel op de Didimos website is erg handig en aangezien ik van oorsprong Duitse ben is de taal ook geen probleem. Jair lag in stuit en dus is de wieg sowieso geen handige knoop, want Jair moet nog een heuponderzoek krijgen. De kangoroe houding mag wel bij een mogelijke heupafwijking als ik het goed begrijp?
Ja, kangoeroe mag. Als je maar heel goed de Spreiz Anhock Haltüng toepast. Maar sowieso ook even overleggen met arts of fysiotherapeut.
pi_66281048
Waar moet volgens jullie een doek voor een pasgeborene eigenlijk aan voldoen?
Ik draag Avalon vanaf het begin in alle doeken die ik heb, alleen voor Ronja heb ik mijn favoriete en minder favoriete omdat bij haar het gewicht echt wel mee gaat spelen.
  † In Memoriam † vrijdag 20 februari 2009 @ 16:11:44 #163
141844 Macka66
pi_66281637
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 15:57 schreef owlet het volgende:
Waar moet volgens jullie een doek voor een pasgeborene eigenlijk aan voldoen?
Ik draag Avalon vanaf het begin in alle doeken die ik heb, alleen voor Ronja heb ik mijn favoriete en minder favoriete omdat bij haar het gewicht echt wel mee gaat spelen.
Niet te stug en wel zacht en goed soepel (moet het rugje mooi kunnen volgen). Niet teveel doorzakken. Geen duidelijk voelbare naden hebben. Ingedragen zijn of snel in te dragen. Goed wasbaar en niet teveel in contrast met de mondjes teruggegeven melk Geen staarten die zo lang zijn dat er op getrapt kan worden. Niet te warm!
pi_66284155
Zo net met Pepijn op mijn rug in Vicky boodschappen gedaan. Vicky is nog wat stroef en stug, maar bied zeker potentie hoor, ik houd wel van wat grip in een doek. Draagt prima! In ieder geval zeker geen doorzakkende pepijn .

En ik kwam vandaag al voor de 3e keer in ruim een week iemand tegen met een kind op de buik in iets anders dan een babybjorn, volgens mij een SSC. Zo zie je ze nooit, zo 3x in een week
pi_66284474
Ik ben net op de huishoudbeurs geweest en heb serieus niet 1 drager gezien! Zelfs geen babybjorn
Saartje
pi_66284679
Ik kom hier eigenlijk nooit mensen tegen met een kind in iets anders dan een babybjorn (maar ook niet zoveel eigenlijk).
Maar ik krijg altijd wel leuke reacties
Fake it till you make it...
pi_66284879
Ik heb echt het idee dat het bekender wordt, ik zie vaker dragers/doeken etc. (ok nog niet dagelijks, maar wel vaker dan voorheen). En ik merk ook dat ik minder aangesproken wordt, dat mensen het al kennen en het minder vreemd vinden.

Naja ik vind het alleen maar positief
  Hoofdredactie Fotografie vrijdag 20 februari 2009 @ 17:47:58 #168
95752 crew  Chell
Kluns
pi_66284996
Viel mij ook op Maneki! Hoewel ik wel één Babybjorn heb gezien.

En veeeeeeeel dames die dat rare monkeyding ofzo aan het passen waren en maar een paar bij de twee stands met draagdoeken....
pi_66285104
Ik ben net met Elin in de doek naar het winkelcentrum geweest..ze sliep de hele tijd (2 uur ) en iedereen bleef even staan om te kijken.. en afrikaanse vrouwen vinden het prachtig en vroegen of ik haar ook op mijn rug zou gaan dragen

(vooral opa-meneren bleven kijken )
wanna rub mah puppeh?!
pi_66285152
k krijg trouwens ook vaak afkeurende blikken omdat mensen denken dat ik een tienermoeder ben
wanna rub mah puppeh?!
pi_66291025
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 17:47 schreef Chell het volgende:
En veeeeeeeel dames die dat rare monkeyding ofzo aan het passen waren en maar een paar bij de twee stands met draagdoeken....
En dat is me een onding, zo'n minimonkey. Mijn mening is dat het ding vooral geschikt is als hangmatje in de box. Kind ligt er niet lekker in (of ik deed iets heel fout) en het draagt voor geen meter. Helemaal niet meer als ze groter zijn en je ze op je heup probeert te dragen.
Gelukkig heeft 'ie hier in de box wel goede dienst gedaan als hangmatje .
En gaan we bij nr 2 ook maar weer als hangmatje gebruiken.
Weet je wat het denk ik is... het ziet er gewoon wat ingewikkeld uit dat knopen. En zo'n ding hang je om en je kan je kind erin schuiven. Dat lijkt makkelijk...
Fake it till you make it...
pi_66291750
Ik wilde eerst ook een minimoneky omdat het er zo leuk uitzag..maar omdat iedereen zo enthousiast was over de draagdoeken hier..tada! ik ben fan!

ik heb ook een premaxx babybag gekregen van iemand maar dat vind ik echt een irritant ding, misschien dat ik er ooit een ander blij mee kan maken.
wanna rub mah puppeh?!
  vrijdag 20 februari 2009 @ 22:10:46 #173
170545 DaviniaHR
Mrs. PhysicsRules
pi_66296205
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 20:36 schreef Nijna het volgende:

[..]

En dat is me een onding, zo'n minimonkey. Mijn mening is dat het ding vooral geschikt is als hangmatje in de box. Kind ligt er niet lekker in (of ik deed iets heel fout) en het draagt voor geen meter. Helemaal niet meer als ze groter zijn en je ze op je heup probeert te dragen.
Gelukkig heeft 'ie hier in de box wel goede dienst gedaan als hangmatje .
En gaan we bij nr 2 ook maar weer als hangmatje gebruiken.
Weet je wat het denk ik is... het ziet er gewoon wat ingewikkeld uit dat knopen. En zo'n ding hang je om en je kan je kind erin schuiven. Dat lijkt makkelijk...
Idd, dat en de goede PR van de wandelwagen en BabyBjorn
Je krijgt een kind, dus welke wandewagen koop je dan?

Ach, de mensen zien ook wel hoe relaxed het kind erbij hangt. ik krijg altijd van de cassières bij de AH opmerkingen dat hij er weer zo lekker bij hangt
*O* Trotse mama van E l i en A v i v a *O*
Insanity is heritable. You get it from your children.
Ik ben wel gek, maar niet achterlijk.
If you can't beat them, confuse them.
pi_66296543
Vandaag op de 9 maandenbeurs heb ik een draagdoek van draagdoek.nl 'gepast' Nou is het met zo'n kleine pop natuurlijk heel anders dan met een baby, dus ik vroeg me af hoe zijn jullie ervaringen met de doeken van draagdoek.nl? En tot wanneer kan de baby er in?
pi_66296885
nou..ik heb er sinds 3 dagen 1..en ik ben er gelukkig mee
wanna rub mah puppeh?!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')