Met andere woorden al die 'vrienden' van die arme Palestijnen alle weken schande spreken over hoe Israël expres die arme burgerluitjes honger laat lijden maar ondertussen !!!!!quote:GAZA-STAD - De Palestijnse (terroristische) Hamasbeweging heeft op grote schaal hulpgoederen van de Verenigde Naties gestolen die waren bestemd voor de noodlijdende bevolking in de Gazastrook.
Hamas stal de goederen nadat de Unrwa had geweigerd hulp pakketten te overhandigen aan het door Hamas gerunde ministerie van "Sociale" Zaken.
ANP © Reuters
Niet teveel blowen joh .. Daar ga je allemaal van die samenzwering complot theorie website linkjes door verzinnen en posten onder het mom van "ik wil serieus genomen worden"..quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:02 schreef Salvad0R het volgende:
Rustig maar.
http://www.wariscrime.com(...)s-founded-by-mossad/
The article below originally appeared in the French daily L'Humanité on December 14, 2001, translated to English by Global Outlook in 2002, and published by Global Research in March 2004. It shows how the so-called Islamic Resistance Movement (Hamas) was founded by Israel's Institute for Intelligence and Special Tasks (Mossad) with the strategic purpose to prevent the creation of a Palestinian State.
L'Humanité is een dagblad in Frankrijk, geen shady website.quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:03 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Niet teveel blowen joh .. Daar ga je allemaal van die samenzwering complot theorie website linkjes van verzinnen en posten.
Doe ook even de groeten aan Skulls en Bones en je matties at NWO.com
Ja Panorama is ook een dagblad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:08 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
L'Humanité is een dagblad in Frankrijk, geen shady website.
En de creatie van een instelling als Hamas is per definitie een samenzwering, wat hebben mensen toch met dat woord, de betekenis ervan is door massamedia veranderd totdat het iets ridicuuls is.
Elke afspraak tussen 1 of meer personen over welk concept dan ook, is een samenzwering. Gaat heen met je misplaatste gelabel, gij schaap.
http://www.humanite.fr/20(...)le-produit-du-Mossad
Het is geen blad die dat beweert, maar de heer Zeev Sternell, historicus aan de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem.quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:09 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Ja Panorama is ook een dagblad, daar las ik laatst in dat Gordon die EuroSongFestival hit gejat heeft.
Das echt serieus hoor !
Laatst hoorde ik ene Dokter Snuggles, (Dr. Ashraf al-Kurdi) afgestudeerd aan de universiteit van Cairo beweren dat Jasser Arafat homofiel was en overleden is aan de gevolgen van Aids..quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:10 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Het is geen blad die dat beweert, maar de heer Zeev Sternell, historicus aan de Hebreeuwse Universiteit van Jeruzalem.
“Israel thought that it was a smart ploy to push the Islamists against the Palestinian Liberation Organisation (PLO)”.
Ja.quote:Op donderdag 5 februari 2009 06:13 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Laatst hoorde ik ene Dokter Snuggles, (Dr. Ashraf al-Kurdi) afgestudeerd aan de universiteit van Cairo beweren dat Jasser Arafat homofiel was en overleden is aan de gevolgen van Aids..
Tja ... zal mij niets verbazen ... Bij wie kroop die ouwe viespeuk niet binnen om z'n zin te krijgen ...
Nou ja die Snuggels kon ik zo niet vinden maar dan nog :
http://www.worldnetdaily.com/news/article.asp?ARTICLE_ID=46221
Of dat het überhaupt een argument kan zijn voor het jatten van hulpgoederen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:37 schreef SicSicSics het volgende:
Waarom dat het schieten met raketten minder erg zou maken snap ik dan weer niet.
Kort maar krachtig.quote:Op donderdag 5 februari 2009 08:37 schreef SicSicSics het volgende:
Vette site hoor!_!
Maar op zich kan ik wel geloven dat Israël Hamas heeft gesteund. De CIA steunde Bin Laden ook in het verleden. Engeland en Frankrijk, 'Hell' zelfs Nederland vroeger, hebben dat soort spelletjes gespeeld.
Waarom dat het schieten met raketten minder erg zou maken snap ik dan weer niet.
slechter kan het er niet van worden als ik sommige bronnen moet gelovenquote:Op woensdag 4 februari 2009 22:33 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Er zijn aanbiedingen genoeg van de Palestijnen geweest. Kort geleden heeft Hamas bijvoorbeeld opnieuw een tien jarig bestand aangeboden. En al eerder zijn er eenzijdige wapenstilstanden geweest.
Maar wat ik al eerder aan een ander vroeg, hoe zie volgens jouw geweldloos verzet eruit voor de Palestijnen?
Wegrotten in Gaza en de reservaten op de Westbank, kijk eens hoe geweldloos we zijn en nog rustig tig jaar wachten op zelfbeschikking, hopen dat het uit de hemel komt vallen oid ?
In minder bewoordingen roep ik dit al jaren.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
slechter kan het er niet van worden als ik sommige bronnen moet geloven
van het aanvallen van Israel zijn ze in de laatste 8 jaar iig niet beter geworden, ze raken stukken meer land en mensen kwijt dan voor de entifadah en de leefomstandigheden gaan ook in een sneltrijdvaart van kwaad tot erger
als ik een Palestijnse leider was met hart voor mijn volk dan had ik me onvoorwaardelijk overgegeven, gewoon alle wapens op 1 grote hoop en handjes in de lucht steken ... you win, gefeliciteerd
en als er per se gevochten moet worden zou ik dat uitsluitend op eigen gebied doen, dus niet lukraak 1 of 2 zo raketten zo ver mogelijk wegschieten zonder dat je kunt controleren waar ze terechtkomen maar setjes van 10 tegelijk op aanvallende eenheden, ik zou mijn zelfmoordenaars niet op hoop van zegen Israel insturen maar ergens op een hoek van de straat neerzetten en aanvallende infanterie op laten blazen. Als ze geen Israelische burgers aanvallen dan wordt het nogal moeilijk voor Israelische politici om te roepen dat ze aanvielen (en dus verliezen leden) om het eigen volk te beschermen
is het nu een guerilla of een terreurcampagne?
weet je het verschil tussen de twee?
want ik hoor mensen roepen dat er met geweldloos verzet nog nooit iets is gewonnen maar dat is met blinde terreur ook het geval ... alleen vallen bij die laatste meer doden
Realistisch!quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:27 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
In minder bewoordingen roep ik dit al jaren.
Tsja, er zijn mensen die al jaren geloven dat de hamas in staat moet zijn om "redelijk" te kunnen zijn.quote:
Zieke lui!quote:Op donderdag 5 februari 2009 11:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Tsja, er zijn mensen die al jaren geloven dat de hamas in staat moet zijn om "redelijk" te kunnen zijn.Het moet fijn zijn om in een dergelijke naïeve gemoedstoestand te kunnen leven maar realistisch is het idd. niet. Overigens heb ik speciaal voor dit soort mensen deze week mijn "onderschrift" aangepast.
Weet je... als de Palestijnen dit zo zouden doen, zouden die zelfmoordterroristen sterven van ouderdom op hun hoekje van de straat... want dan komen er namelijk geen Israëlische militairen meer voorbijquote:Op donderdag 5 februari 2009 10:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
van het aanvallen van Israel zijn ze in de laatste 8 jaar iig niet beter geworden, ze raken stukken meer land en mensen kwijt dan voor de entifadah en de leefomstandigheden gaan ook in een sneltrijdvaart van kwaad tot erger
als ik een Palestijnse leider was met hart voor mijn volk dan had ik me onvoorwaardelijk overgegeven, gewoon alle wapens op 1 grote hoop en handjes in de lucht steken ... you win, gefeliciteerd
en als er per se gevochten moet worden zou ik dat uitsluitend op eigen gebied doen, dus niet lukraak 1 of 2 zo raketten zo ver mogelijk wegschieten zonder dat je kunt controleren waar ze terechtkomen maar setjes van 10 tegelijk op aanvallende eenheden, ik zou mijn zelfmoordenaars niet op hoop van zegen Israel insturen maar ergens op een hoek van de straat neerzetten en aanvallende infanterie op laten blazen. Als ze geen Israelische burgers aanvallen dan wordt het nogal moeilijk voor Israelische politici om te roepen dat ze aanvielen (en dus verliezen leden) om het eigen volk te beschermen
Geweldloos verzet is een STUK effectiever lijkt me. Zo win je ook nog de goodwill van je tegenstander. Of het spectaculaire resultaten biedt weet ik niet, maar je bereikt er héél wat meer mee dan nu.quote:is het nu een guerilla of een terreurcampagne?
want ik hoor mensen roepen dat er met geweldloos verzet nog nooit iets is gewonnen maar dat is met blinde terreur ook het geval ... alleen vallen bij die laatste meer doden
http://www.nos.nl/nosjour(...)elthulpgoederen.htmlquote:VN: Hamas steelt hulpgoederen 4-02-09
De VN-hulporganisatie UNRWA zegt dat Hamas duizenden voedselpakketten en dekens heeft gestolen. De spullen waren voor 500 Palestijnse families in de Gazastrook.
Hamas wilde dat UNRWA de hulpgoederen aan de organisatie overhandigde en niet rechtstreeks aan de families. Toen dat niet gebeurde namen agenten de spullen met geweld in beslag. UNRWA eist dat Hamas ze onmiddellijk teruggeeft.
Israël laat steeds meer goederen de Gazastrook binnen, behalve glas, staal en cement. Volgens Israël kan Hamas de bouwmaterialen gebruiken voor het maken van raketten, bunkers en tunnels.
Dezelfde Hamas die door Israel gesteund werd?quote:Op donderdag 5 februari 2009 12:57 schreef damian5700 het volgende:
De UNRWA valt niet bepaald serieus te nemen, maar er zijn al eerder berichten in de media verschenen dat Hamas zich verrijkte met hulpgoederen van de V.N.
oud nieuws.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dezelfde Hamas die door Israel gesteund werd?
Wow oud nieuws, dan geldt het opeens niet meer. Wat vind jij ervan als mensen de holocaust als oud nieuws bestempelen, zet je dan ook zo'n "quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:02 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
oud nieuws.Neem jij jezelf wel serieus?
En dit is een argument waarom zij hulpgoederen jatten om ze vervolgens voor een hoge prijs te verkopen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:00 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dezelfde Hamas die door Israel gesteund werd?
Dit is voor mij des te meer aanleiding om te geloven dat de steun nog niet is opgehouden, maar stilletjes doorloopt.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
En dit is een argument waarom zij hulpgoederen jatten om ze vervolgens voor een hoge prijs te verkopen?
Ga vooral je gang, maar ik neem jouw theorie niet serieus. Of heb je misschien wat tastbaars om de bewering te staven dat de Israëlische steun aan Hamas niet is opgehouden, want zo is het maar een lege huls?quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:13 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Dit is voor mij des te meer aanleiding om te geloven dat de steun nog niet is opgehouden, maar stilletjes doorloopt.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Paard_van_Troje
Oud nieuws hoeft niet irrelevant te zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:05 schreef Meh7 het volgende:
[..]
Wow oud nieuws, dan geldt het opeens niet meer. Wat vind jij ervan als mensen de holocaust als oud nieuws bestempelen, zet je dan ook zo'n "" kop op?
idd een backlash zoals de VS en osamaquote:Op donderdag 5 februari 2009 13:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ga vooral je gang, maar ik neem jouw theorie niet serieus. Of heb je misschien wat tastbaars om de bewering te staven dat de Israëlische steun aan Hamas niet is opgehouden, want zo is het maar een lege huls?
Ik ben natuurlijk wel een klein beetje voor rede vatbaar, dus verras me maar.
Ah we beginnen nu in het oostenquote:Israel Kills Top Militant Leader in West Bank
NABLUS, West Bank — Israeli troops on a West Bank arrest raid have killed a top Islamic Jihad militant.
The military says it killed Ala a-Din Abu Rop, the 21-year-old militant commander in northern West Bank village of Qabatiya. Abu Rop's brother said he had been arrested in the past and has been wanted for the past year and a half. He said troops barged their home and shot his brother while he was sitting at a computer.
The military says it arrived in the home early Thursday to find Abu Rop fully armed. Weapons and ammunition were found in a search of the home, the military said. It added that Abu Rop was currently planning attacks against Israel.
The Israeli army frequently carries out arrest raids against militants in the West Bank
Niet echt aangepakt? Ze hebben Hamas ongelooflijk aangepakt!quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:12 schreef Nielsch het volgende:
Hamas is inderdaad een groot probleem. Nog veel erger is het dat Israël niet wil meehelpen aan een duurzame oplossing van het Hamas-probleem. In plaats van Hamas echt aan te pakken met steun van de EU en de VS schieten de terroristische leiders van Israel liever 400 onschuldige kinderen dood om wat stemmen te winnen in de komende verkiezingen.
Dit is vrij ernstig, want de Islamitische Jihad heeft al gedreigd burgers aan te vallen als vergelding waardoor de situatie in de westelijke Jordanoever snel achteruit kan gaan.quote:
quote:UN backtracks on claim that deadly IDF strike hit Gaza school
The United Nations has reversed its stance on one of the most contentious and bloody incidents of the recent Israel Defense Forces operation in Gaza, saying that an IDF mortar strike that killed 43 people on January 6 did not hit one of the United Nations Relief and Works Agency schools after all.
It seems that the UN has been under pressure to put the record straight after doubts arose that the school had actually been targeted. Maxwell Gaylord, the UN humanitarian coordinator in Jerusalem, said Monday that the IDF mortar shells fell in the street near the compound, and not on the compound itself.
Gaylord said that the UN "would like to clarify that the shelling and all of the fatalities took place outside and not inside the school."
UNRWA, an agency whose sole purpose is to work with Palestinian refugees, said in response Tuesday that it had maintained from the day of attack that the wounded were outside of the school compound. UNRWA said that the source of the mistake in recent weeks had originated with a separate branch of the United Nations.
Senior IDF officials had previously expressed skepticism that the school had been struck, saying that two mortar shells could not kill 43 people and wound dozens more.
Questions about the veracity of the claims that the school had been hit by the IDF were also raised last week by the Canadian newspaper The Globe and Mail. The newspaper said that a teacher in the UNRWA compound at the time of the strike "was adamant" that no people had been killed inside the compound.
The newspaper quoted the teacher as saying that, "I could see some of the people had been injured... But when I got outside, it was crazy hell. There were bodies everywhere, people dead, injured, flesh everywhere."
The newspaper said that the teacher had been told by the UN not to speak to the media. "Three of my students were killed," he said. "But they were all outside."
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1061189.html
Nee, de staatsterroristen van Israel hebben het onschuldige volk ongelooflijk aangepakt. Bijvoorbeeld door bewust kleine kinderen te vermoorden en te verminken.quote:Op donderdag 5 februari 2009 13:48 schreef Roi het volgende:
[..]
Niet echt aangepakt? Ze hebben Hamas ongelooflijk aangepakt!
Je denkt zeker dat Hamas rondloopt in militaire outfits met een HAMAS patch op?
Wat een onzinverhaal. Als er één volk bloeddorstig is en er geen problemen mee heeft om vrouwen en kinderen af te slachten dan zijn het de palestijnen wel. In Libanond zijn 100.000 christelijke vrouwen en kinderen afgeslacht door de barbaarse fatah palestijnen. Israel laat het zover niet komen en gelijk heeft men (klik ook mijn onderschrift maar eens aan).quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:22 schreef Nielsch het volgende:
Nee, de staatsterroristen van Israel hebben het onschuldige volk ongelooflijk aangepakt. Bijvoorbeeld door bewust kleine kinderen te vermoorden en te verminken.
Veel Hamas strijders lopen nu weer fluitend rond, terwijl ze eten van het gestolen voedsel dat bestemd is voor de Palestijnse burger.
Als Israel echt oprecht was in zijn strijd tegen Hamas, dan zou het voor een andere tactiek kiezen waarbij. Een tactiek waarbij de Palestijnse burgers worden voorzien van voedsel, medicijnen en zorg terwijl de Hamas strijders worden afgeschoten. Israelische machthebbers willen dit echter niet en knallen liever nog een kogel door de kop van een 8-jarig meisje om zo stemmen te winnen.
quote:Hamas leaves Egypt without cease-fire
A senior Hamas official on Thursday said his group was leaving Cairo without an agreement on a long-term truce with Israel, saying differences remained over opening border crossings into the territory.
Hamas official Mohammed Nasr, who is part of the negotiating team, said Israel was trying to avoid fully reopening Gaza's borders. He added that his group was expecting more answers from the Egyptians who would talk with Israeli representatives.
Nasr said no date was set for Hamas to return to Cairo.
The dramatic announcement came after Hamas official Salah al-Bardawil said earlier Thursday that Israel and Hamas had drafted an agreement for an 18-month cease-fire between them.
quote:Hamas reply to Gaza truce proposal expected by Saturday
Hamas is expected to give Egypt its response to proposals for a truce with Israel in the Gaza Strip by Saturday, Egypt's state-run Middle East News Agency (MENA) reported on Thursday.
Talks between Egyptian intelligence officials and a Hamas delegation ended on Wednesday without a deal. Hamas said Israeli proposals for an agreement, carried through Egypt, were vague.
An unidentified Egyptian official told MENA the Hamas delegation "will come back to Cairo on Saturday to inform the Egyptian officials of the final response".
Meanwhile, a representative of the Hamas delegation, Salah al-Bardawil, told the Egyptian newspaper Al-Ahram on Thursday that Egypt and Hamas had reached a draft agreement for a cease-fire.
Bardwail said that the draft stipulates a year-and-a-half long truce between Hamas and Israel. It also includes the opening of all border crossings for 80 percent of goods, though would need to clarify exactly what type of goods it would allow in, Bardawil said.
"We want to understand ... what are the materials that Israel wants to ban because they are used to make rockets? or will this be subject to the whim of Israel?" he said.
Bardawil also told Al-Ahram that according to the draft agreement, the Rafah crossing would be closed from time to time. He also said that Israel rejected a proposal to station international observers on the Rafah border.
Denk je niet ook dat dat nogal verschilt per regio/stad .. net zoals overal ter wereld ?quote:Op donderdag 5 februari 2009 09:46 schreef SilkTie het volgende:
Om het weer even wat vrolijker te maken hier, even een gedachte die gisteren bij mij opkwam (en nee, ik hoefde daartegen geen Rennie te nemen).
Gisterochtend brachten wij weer een paar uurtjes door in een groot ziekenhuis in Jeruzalem, op de fertiliteitskliniek (ja, alles goed met ons, dank u). Daar loopt werkelijk van alles door elkaar. Religieuze Joden naast religieuze Moslims, klikvrije Joden naast klokvrije Moslims en alles wat daar tussenin zit. En dat was zowel medisch personeel, als ondersteunend personeel, als cliënten.Het is een op religieus-Joodse leest geschoeid ziekenhuis, maar iedereen is daar gelijk. Joden, christenen, moslims, ze krijgen daar allemaal dezelfde behandeling, in dit geval dus fertiliteitsbehandelingen. Jawel, religieuze Joden helpen Arabieren kinderen te krijgen. Dát is de werkelijke realiteit in Israel.
Ooh, ik begreep heus wel dat het sarcastisch bedoelt was, ik vond het alleen nogal misplaatst, gezien de track-record die Israël heeft aangaande het 'uitschakelen' van tegenstanders. Bij velen is het gelukt, bij Arafat nou toevallig niet, maar aanslagen plegen op leidinggevenden van hetgeen gezien wordt als de 'vijand', zelfs op andermans grondgebied, is blijkbaar heel normaal in die streken ..quote:En moussie, mijn opmerking in het vorige topic over Hamas miste de![]()
etc. emoticons, maar ik dacht dat de ironie er zo ook wel van afdroop. Blijkbaar niet ... ik zal er de volgende keer rekening mee houden
![]()
![]()
.
Ik ben er idd nog nooit geweest, klopt ..quote:Voor zover ik weet is moussie hier nog nooit geweest, dus met alle respect, geloof ik liever wat ik met eigen ogen zie dan wat iemand in Nederland aan tweede-/derdehands informatie voorgeschoteld krijgt.
waarom zitten jullie steeds hetzelfde nieuws te postenquote:Op donderdag 5 februari 2009 18:16 schreef qonmann het volgende:
'Hamas steelt hulppakketten'
Geplaatst: 04 februari 2009 12:42
ANP
GAZA-STAD - De Palestijnse Hamasbeweging heeft honderden voedselpakketten en duizenden dekens gestolen.
De spullen waren bestemd voor de noodlijdende bevolking in de Gazastrook, stelde VN-hulporganisatie Unrwa woensdag. Politieagenten hebben circa 3500 dekens en ruim vierhonderd voedselpakketten uit een opslagplaats in Gaza weggehaald.
Dit gebeurde nadat Unrwa eerder had geweigerd hulppakketten te overhandigen aan het door Hamas gerunde ministerie van Sociale Zaken. ,,De politie brak in de opslagplaats in en nam de producten met geweld in beslag'', stond in een verklaring van de hulporganisatie. De goederen waren bestemd voor vijfhonderd families. Unrwa heeft Hamas verzocht de spullen onmiddellijk te retourneren.
http://www.nd.nl/artikele(...)teelt-hulppakketten-
Weet zo'n fijne actie van HAMAS.![]()
![]()
terroristen die niet aarzelen de spullen zelf in te pikken.
quote:Egypt detains senior Hamas official taking $11m to Gaza
Egyptian authorities prevented senior Hamas member Ayman Taha from returning to the Gaza Strip on Thursday because he had more than $11 million in cash in his bags, police sources said.
Taha was part of a Hamas delegation which has been in Cairo this week for talks with Egyptian intelligence on a long-lerm truce between Israel and armed Palestinian groups in Gaza.
Hamas officials will return to Cairo on Saturday to resume the talks, the Egyptian state agency MENA said.
Advertisement
The police sources at the Rafah border crossing into Gaza said the border authorities were contacting the Egyptian finance ministry to ask for instructions on Taha's money.
They said the money comprised $9 million in U.S. dollars and 2 million euros.
The five other members of the Hamas delegation, including Jamal Abu Hashim and Salah el-Bardawil, were allowed to cross.
quote:PCPO Poll No.167 Date: 04.Feb.2009
The most recent poll prepared by Dr. Nabil Kukali revealed that:(72.0 %) evaluated their economic situation as 'bad'. (34.1 %) believe that Hamas has won the Gaza war. (54.4 %) hold Israel responsible for the war that recently flamed in Gaza. (43.5 %) believe that Hamas' power has increased after the Gaza war. (40.6 %) are in favor of Fateh, (31.4 %) of Hamas. (61.2 %) oppose the deployment of multinational (UN) forces in Gaza Strip. (46.0 %) propose for the present the formation of a national unity government. (57.8 %) were in favor of the participation of Khaled Misha'l and some factions' heads in the Doha's Summit Conference. (51.3 %) of the Palestinians are of the opinion that Hamas is navigating the country towards the wrong direction, (46 %) believe Fateh is doing that.
Of je nu in Barzilay in Ashkelon komt, of in Sheba in Tel Hashomer, In Ha'Emek in Afula of Hillel Yaffe in Netanya, al deze ziekenhuizen hebben religieuzen en niet religieuzen van alle denominaties zowel als personeelsleden als als patiënten. Door mijn werk heb ik nogal wat ziekenhuizen van binnen gezien ...quote:Op donderdag 5 februari 2009 16:37 schreef moussie het volgende:
[..]
Denk je niet ook dat dat nogal verschilt per regio/stad .. net zoals overal ter wereld ?
Zo ongeveer hetzelfde dus als Amsterdam vergelijken met een dorp uit de achterhoek of de bible-belt, er ligt een wereld van verschil.
Bedankt.quote:Succes trouwens, en sterkte, met jouw/jullie persoonlijke beslommeringen ..
Met dien verstande dat wij dit doen uit lijfsbehoud: hier gaat het om terroristen die aanslagen aan het voorbereiden zijn, waarvan (preventieve) arrestatie onmogelijk is danwel te risicovol voor de krachten die de arrestatie zouden moeten verrichten (let op, ik zeg niet of dit een goede of slechte manier is!).quote:Ooh, ik begreep heus wel dat het sarcastisch bedoelt was, ik vond het alleen nogal misplaatst, gezien de track-record die Israël heeft aangaande het 'uitschakelen' van tegenstanders. Bij velen is het gelukt, bij Arafat nou toevallig niet, maar aanslagen plegen op leidinggevenden van hetgeen gezien wordt als de 'vijand', zelfs op andermans grondgebied, is blijkbaar heel normaal in die streken ..
Ik denk het niet. Ik praat met veel mensen van divers pluimage, links, rechts, religieus en seculier. Daarbij ook veel met mijn familie in Nederland. Ik denk dat dat al mij redelijk in het gareel houdtquote:btw, nog een korte reactie hierop .. ook op iets uit het vorige topic
[..]
Ik ben er idd nog nooit geweest, klopt ..
en wat betreft het 'met eigen ogen zien', daar heb je tot bepaalde hoogte gelijk in, jij weet hoe 'de mens' in jouw omgeving het beleeft, het voelt .. maar is dat nou niet juist weer een handicap, dat je het zicht op het grote plaatje verliest omdat je er met je neus bovenop zit ?
Gelukkig hebben we volgende week dinsdag verkiezingen (dat betekent hier: een vrije dagquote:Wat dat aangaat kan ik alleen maar mijn eerdere vraag herhalen .. in hoeverre kan je je eigen regering vertrouwen ? Ze vertellen je dan wel dat ze vrede willen, de 2-landen oplossing, maar als je kijkt naar wat er in de praktijk gebeurt klopt daar toch geen snars van ?
Wat een gelul zegquote:Op donderdag 5 februari 2009 14:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Nee, de staatsterroristen van Israel hebben het onschuldige volk ongelooflijk aangepakt. Bijvoorbeeld door bewust kleine kinderen te vermoorden en te verminken.
Veel Hamas strijders lopen nu weer fluitend rond, terwijl ze eten van het gestolen voedsel dat bestemd is voor de Palestijnse burger.
Als Israel echt oprecht was in zijn strijd tegen Hamas, dan zou het voor een andere tactiek kiezen waarbij. Een tactiek waarbij de Palestijnse burgers worden voorzien van voedsel, medicijnen en zorg terwijl de Hamas strijders worden afgeschoten. Israelische machthebbers willen dit echter niet en knallen liever nog een kogel door de kop van een 8-jarig meisje om zo stemmen te winnen.
Mooi verhaalquote:Op donderdag 5 februari 2009 21:29 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Of je nu in Barzilay in Ashkelon komt, of in Sheba in Tel Hashomer, In Ha'Emek in Afula of Hillel Yaffe in Netanya, al deze ziekenhuizen hebben religieuzen en niet religieuzen van alle denominaties zowel als personeelsleden als als patiënten. Door mijn werk heb ik nogal wat ziekenhuizen van binnen gezien ...
Ook tijdens de laatste oorlog waren er Gazaanse vrouwen in Ashkelon om te bevallen of voor behandeling van hun kinderen en moesten dus ook dekking zoeken wanneer er weer een Grad was afgeschoten, waarna ze een paar minuten later met hun mannen in Gaza spraken die op hun beurt weer dekking moesten zoeken. Reken maar dat die vrouwen en kinderen dezelfde behandeling kregen als de Israelische (Joods, Bedouin, of wat dan ook) patiënten.
Het is bizar, onwezenlijk.
Maar Israel doet er alles aan waar het kan om levens te redden of draaglijker te maken. Is er een ramp, stuurt Israel hulp of biedt het plaatsen aan ter behandeling. Na de aardbevingen in Iran een paar jaar terug, zieken uit Irak, kinderen uit Tschernobyl of gewonden uit Gaza. Zelfs zelfmoordterroristen die de aanslag overleven krijgen een ziekenhuisbed en alle vereiste levensreddende behandelingen.
Dat het daarnaast fouten maakt, is niet goed te praten. Maar Israel is geen bloeddorstige staat, het Joodse volk geen bloeddorstig volk dat ervan geniet om anderen af te schieten. We hebben echt geen kinderbloed nodig voor onze matzes.
Wat wij willen is in rust en vrede leven met onze buren. Over de vraag waar mijn erf ophoudt en jouw erf begint, kunnen we het eens worden. Dat kan op twee manieren: onderhandelen, praten, geven en nemen; of met geweld, maar dan moet je niet huilen als je het gevecht verliest. Wij praten liever dan dat we vechten. Wij willen namelijk dat onze vaders, broers, zonen, buren veilig thuis zijn. Het leven is ons liever dan de dood.
[..]
Bedankt.
[..]
Met dien verstande dat wij dit doen uit lijfsbehoud: hier gaat het om terroristen die aanslagen aan het voorbereiden zijn, waarvan (preventieve) arrestatie onmogelijk is danwel te risicovol voor de krachten die de arrestatie zouden moeten verrichten (let op, ik zeg niet of dit een goede of slechte manier is!).
Wist je dat Israel de doodstraf niet kent? Alleen voor nazi's, maar dat is ook de enige uitzondering (en ook dan is men heel voorzichtig: Ivan Demyanyuk kreeg het voordeel van de twijfel en is weer vrijgelaten). De terroristen bijvoorbeeld die minister Rechavam Ze'evi vermoord hebben, zitten in de gevangenis. Niks niet 'auf der Flücht erschossen' of zo, gewoon in het gevang, hetgeen mij als belastingbetaler heel veel geld kost. Alleen als arresteren niet kan, kiest men voor een andere oplossing (terecht of niet).
In het geval van Hamas gaat het om politieke rivalen.
[..]
Ik denk het niet. Ik praat met veel mensen van divers pluimage, links, rechts, religieus en seculier. Daarbij ook veel met mijn familie in Nederland. Ik denk dat dat al mij redelijk in het gareel houdt.
[..]
Gelukkig hebben we volgende week dinsdag verkiezingen (dat betekent hier: een vrije dag; lang leve de socialistische grondleggers
![]()
), hopelijk komt er dan een regering die koppen met spijkers kan slaan.
Je maakt een paar goede punten waar ik het best mee eens ben.quote:Op donderdag 5 februari 2009 10:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
is het nu een guerilla of een terreurcampagne?
Hoe hoog was het percentage dat achter de oorlog stond? Ook nadat bekend werd wat voor bloedbad het was? In de peilingen stijgen vooral de pro-oorlog kandidaten.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:29 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Dat het daarnaast fouten maakt, is niet goed te praten. Maar Israel is geen bloeddorstige staat, het Joodse volk geen bloeddorstig volk dat ervan geniet om anderen af te schieten. .
Vrij simpel. Hopelijk heeft een volgende regering genoeg power om zowel hard op te treden om onze levens te beschermen als de politieke wil en macht om tot een definitieve oplossing te komen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 21:52 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Mooi verhaal![]()
Maar wat bedoel je met de laatste zin?
Er komt volgens mij gewoon weer een (ultra) rechtse regering, niets nieuw onder de zon.
Dus wat bedoel je met koppen met spijkers?
Misschien omdat het zuiden van Israel al 8 jaar onafgebroken met raketten bestookt was? Dat deze beschietingen na de terugtrekking in 2005 verveelvoudigd werden?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe hoog was het percentage dat achter de oorlog stond? Ook nadat bekend werd wat voor bloedbad het was? In de peilingen stijgen vooral de pro-oorlog kandidaten.
De oppositie in Israel is nog nooit zo stil geweest. Als een nieuwslezer emotioneel raakt van de beelden wordt ze beschuldigd van "anti-zionisme" en wordt een campagne gestart om haar ontslagen te krijgen. Vooraanstaande rabbi's die hun zegen aan de oorlog geven, soldaten opdragen geen medelijden te tonen en verklaren dat alle Palestijnen, ongeacht hun leeftijd, de vijand zijn.
Israeli soccer matches were suspended during the assault on Gaza. When the games resumed last week, the fans had come up with a new chant: "Why have the schools in Gaza been shut down?" sang the crowd. "Because all the children were gunned down!" came the answer. [bron]
...om een paar voorbeelden te geven.
Als Israel geen geen bloeddorstige staat is hebben ze een vreemde manier om dat te tonen.
Er is één echt effectieve manier, waarmee ze rechts Israel enorm de stuipen op het lijf zouden jagen en dat is door morgen Israel te erkennen en allemaal een Israelisch paspoort aan te vragen. Het is één land, of het nu Israel en Palestina heet is eigenlijkj een bijzaak, zolang ze er maar kunnen wonen.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:02 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Je maakt een paar goede punten waar ik het best mee eens ben.
Waar ik een probleem mee heb is dat sommige mensen (jij niet persoonlijk) heel gemakkelijk zeggen dat de Palestijnen ongewapend of vreedzaam verzet zouden moeten kiezen. Zonder erbij te vertellen van hoe dat dan precies moet.
...
Als de radicalisatie van Israel een logisch gevolg is van het geweld hoe oordeel je dan over de radicalisatie van de Palestijnen?quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:30 schreef SilkTie het volgende:
[..]
Misschien omdat het zuiden van Israel al 8 jaar onafgebroken met raketten bestookt was? Dat deze beschietingen na de terugtrekking in 2005 verveelvoudigd werden?
De pro-israeliers zijn hier sneller dan de licht erbij om hun afschuw te vermelden.quote:Op donderdag 5 februari 2009 18:16 schreef qonmann het volgende:
'Hamas steelt hulppakketten'
Geplaatst: 04 februari 2009 12:42
ANP
GAZA-STAD - De Palestijnse Hamasbeweging heeft honderden voedselpakketten en duizenden dekens gestolen.
De spullen waren bestemd voor de noodlijdende bevolking in de Gazastrook, stelde VN-hulporganisatie Unrwa woensdag. Politieagenten hebben circa 3500 dekens en ruim vierhonderd voedselpakketten uit een opslagplaats in Gaza weggehaald.
Dit gebeurde nadat Unrwa eerder had geweigerd hulppakketten te overhandigen aan het door Hamas gerunde ministerie van Sociale Zaken. ,,De politie brak in de opslagplaats in en nam de producten met geweld in beslag'', stond in een verklaring van de hulporganisatie. De goederen waren bestemd voor vijfhonderd families. Unrwa heeft Hamas verzocht de spullen onmiddellijk te retourneren.
http://www.nd.nl/artikele(...)teelt-hulppakketten-
Weet zo'n fijne actie van HAMAS.![]()
![]()
terroristen die niet aarzelen de spullen zelf in te pikken.
Corruopte Fatah zegt iequote:Op donderdag 5 februari 2009 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
De pro-israeliers zijn hier sneller dan de licht erbij om hun afschuw te vermelden.
want dat is wel erg he. maar de 1500 doden in Gaza daar hoor je ze niet over.
Tevens steelt Hamas het niet, zij zijn de regering daar en zij bewaken slechts erover anders valt het bij de corrupte Fatah.
Duh natuurlijk zijn ze alle 2 corruptquote:Op donderdag 5 februari 2009 23:33 schreef Meki het volgende:
Nee hoor, Fatah die wilt het geld hebben maar Fatah die zit niet in Gazastrook.
Kijk het zijn dus dit soort zinnen waardoor ik een keer met de neus op de feiten gedrukt word wat betreft de vraag wat voor een labiele idioot er achter de formulering van zo'n zin schuil gaat ...quote:Op donderdag 5 februari 2009 14:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Zeg het is bijna Carnaval Meki ...quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
De pro-israeliers zijn hier sneller dan de licht erbij om hun afschuw te vermelden.
Tevens steelt Hamas het niet, zij zijn de regering daar en zij bewaken slechts erover anders valt het bij de corrupte Fatah.
Hamas heeft zichzelf geen dienst bewezen door de adviezen van zowel Israël en Egypte, in de week dat het halfjaar lange bestand afliep, de raketbeschietingen te staken, in de wind te slaan.quote:Op donderdag 5 februari 2009 22:10 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Hoe hoog was het percentage dat achter de oorlog stond? Ook nadat bekend werd wat voor bloedbad het was? In de peilingen stijgen vooral de pro-oorlog kandidaten.
Waarover heb je het nu? Het lijkt op een verkeerde weergave van de zaak Barbara Plett, maar misschien heb je het over een ander voorbeeld.quote:De oppositie in Israel is nog nooit zo stil geweest. Als een nieuwslezer emotioneel raakt van de beelden wordt ze beschuldigd van "anti-zionisme" en wordt een campagne gestart om haar ontslagen te krijgen. Vooraanstaande rabbi's die hun zegen aan de oorlog geven, soldaten opdragen geen medelijden te tonen en verklaren dat alle Palestijnen, ongeacht hun leeftijd, de vijand zijn.
Van mij mag je rustig jouw stellingname bloemrijk uitdragen, maar wat er in een voetbalstadion gebeurt is niet zo heel verschillend met het gebeuren van de spreekkoren in een Nederlands voetbalstadion.quote:Israeli soccer matches were suspended during the assault on Gaza. When the games resumed last week, the fans had come up with a new chant: "Why have the schools in Gaza been shut down?" sang the crowd. "Because all the children were gunned down!" came the answer. [bron]
...om een paar voorbeelden te geven.
Jij wil dit heel graag geloven door al Jazeera te kijken en vervolgens jou oordeel te vellen. Dit is vrij riskant, te meer omdat je het zo in algemenen zin verwoordt, alsof het algemeen geldend is.quote:Als Israel geen geen bloeddorstige staat is hebben ze een vreemde manier om dat te tonen.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:16 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Kijk het zijn dus dit soort zinnen waardoor ik een keer met de neus op de feiten gedrukt word wat betreft de vraag wat voor een labiele idioot er achter de formulering van zo'n zin schuil gaat ...
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 03:18 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Zeg het is bijna Carnaval Meki ...
[ afbeelding ]
Heb jij je Hamas kostuum al besteld bij de plaatselijke Carnaval winkel ?! Incl je nep mitrailleur en bom gordel ?
Een tip kom niet bij ons het café binnen want dan kom je er verkleed als lijk weer buiten ..
Lijkt me een terechte uitspraak. Je mag best tegen de staat Israël demonstreren, maar niet tegen alle joden in het algemeen. En ze zeker niet op zo'n manier beledigen met een gruwelijke daad uit de geschiedenis.quote:Straf na anti-Joodse leuzen tijdens demonstratie
Utrecht, 6 februari 2009 - Een 25-jarige man en 30-jarige man zijn vrijdag door de politierechter in Utrecht veroordeeld tot respectievelijk een boete van 400 euro en een werkstraf van 30 uur en drie weken voorwaardelijk gevangenisstraf, omdat zij tijdens een demonstratie op 15 januari in Utrecht anti-Joodse leuzen hadden geroepen.
De 25-jarige man werd bij verstek veroordeeld tot een boete van 400 euro. De man had ,,Joden aan gas’’ geroepen. De rechter liet het bij een boete, omdat de man direct na zijn aanhouding spijt had betuigd en niet eerder met Justitie in aanraking was geweest.
De 30-jarige man kreeg een werkstraf van 30 uur en een voorwaardelijke gevangenisstraf van 3 weken. Hij had volgens twee agenten teksten als ,,Hamas, Hamas Joden aan het gas’’ geroepen. De man ontkende, maar de rechter geloofde de verklaring van de agenten. Omdat hij al eerder voor (andersoortige) beledigingen was veroordeeld, legde de rechter een hogere straf op dan de officier van justitie, die alleen een werkstraf had geëist.
In beide zaken was de rechter van oordeel dat het recht op vrijheid van meningsuiting op juiste gronden was beperkt. De rechter oordeelde dat de uitspraken een verwijzing waren naar de gruwelen van de Tweede Wereldoorlog en beledigend voor de Joodse gemeenschap.
omdat het de meningen verdeelt.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:07 schreef Satanist het volgende:
Ik begrijp nog steeds niet waarom dit conflict zoveel aandacht krijgt.
quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:18 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
omdat het de meningen verdeelt.
Darfur vinden we allemaal erg, saai onderwerp dus.
Ja, belediging van een bevolkingsgroep in dit geval. Er moet wel aan bepaalde criteria zijn voldaan, zoals de opzettelijkheid. Dit is de samenvatting, volledige uitspraak moet nog geplaatst zijn.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:07 schreef Drijfzand het volgende:
vind ik een vreemde motivering van de rechter. Is het beledigen van mensen verboden?
je mag het Vlaams Blok kakkerlakken, moslims geiteneukers en migranten ongedierte noemen, maar je mag geen bevolkingsgroepen beledigen?quote:Op vrijdag 6 februari 2009 14:34 schreef Pool het volgende:
[..]
Ja, belediging van een bevolkingsgroep in dit geval. Er moet wel aan bepaalde criteria zijn voldaan, zoals de opzettelijkheid. Dit is de samenvatting, volledige uitspraak moet nog geplaatst zijn.
bronquote:Een Turkse openbare aanklager is een onderzoek begonnen om na te gaan of het recente Israëlische Gaza-offensief tegen Hamas valt te rangschikken onder 'genocide, marteling en misdaden tegen de menselijkheid'. Het bureau van de procureur-generaal in Ankara heeft dit vrijdag bekendgemaakt.
Het onderzoek is geopend nadat een islamitische mensenrechtenorganisatie een officiële klacht had ingediend tegen Israëlische leiders, onder wie de president, de premier en de minister van Buitenlandse Zaken.
De groep wil ook dat de betrokken Israëlische regeringsfunctionarissen worden gearresteerd zodra ze voet op Turkse bodem zetten.
Turkse aanklagers zijn verplicht een onderzoek te openen wanneer er een officiële klacht wordt ingediend.
De Turkse wet voorziet in de mogelijkheid om personen te vervolgen voor genocide en misdaden tegen de menselijkheid die in een ander land zijn begaan.
Turkije was lang Israëls nauwste bondgenoot in de islamitische wereld. Veel Turken zijn echter woedend over de vele Palestijnse burgerslachtoffers bij het recente. Ruim de helft van de ongeveer 1.300 dodelijke slachtoffers waren burgers.
hoogstaand niveau weer.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 @ 16:08 schreef buachaille het volgende:
Iedereen die toenadering zoekt tot Hamas is een oorlogsmisdadiger. Steek die maar in jullie zak, onbeschofte politici van SP, GroenLinks en Dries van Agt.
ook al zo'n mooie avatarquote:
Deze opmerking maak ik vanuit een emotie die mij nog steeds meester is na het zien van het filmpje deze week die ik nu geplaatst heb in mijn onderschrift.quote:
Idioten. Ze doen het helemaal zelf.quote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:37 schreef qonmann het volgende:
VN staken noodhulp Gaza na actie Hamas
print rss Internationaal - door Redactie op 06-02-2009 @ 15:53
Internationaal De VN-hulporganisatie Unrwa staakt de noodhulp aan de Gazastrook tot nader order. Dit vanwege de inbeslagname door Hamas van tien vrachtwagenladingen met voedsel. Dat heeft Unrwa vandaag laten weten.
In totaal zouden honderden tonnen voedsel in beslag zijn genomen door Hamas, de militant islamitische beweging die de baas is in de Palestijnse kustenclave. De opleggers werden weggereden door vrachtwagens, die waren gehuurd door het ministerie van Sociale Zaken van Hamas.
Bron: VN staken noodhulp Gaza na actie Hamas
De domheid van de Hamas-terroristen kent geen grenzen.
Ze denken overal mee weg te komen en alles te kunnen jatten...
Tijd om de geldkraan wat dicht te draaien
quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:26 schreef Meki het volgende:
[..]
Hoe kan Fatah die hulpgoederen nou in handen krijgen, je zegt zelf dat Fatah niet in de Gazastrook zit.quote:Op donderdag 5 februari 2009 23:33 schreef Meki het volgende:
Nee hoor, Fatah die wilt het geld hebben maar Fatah die zit niet in Gazastrook.
Je zou denken dat Nederlands overheid en die vele instanties gewoon een plaat voor hun hoofd hebben hangenquote:Op vrijdag 6 februari 2009 17:37 schreef qonmann het volgende:
VN staken noodhulp Gaza na actie Hamas
print rss Internationaal - door Redactie op 06-02-2009 @ 15:53
Internationaal De VN-hulporganisatie Unrwa staakt de noodhulp aan de Gazastrook tot nader order. Dit vanwege de inbeslagname door Hamas van tien vrachtwagenladingen met voedsel. Dat heeft Unrwa vandaag laten weten.
In totaal zouden honderden tonnen voedsel in beslag zijn genomen door Hamas, de militant islamitische beweging die de baas is in de Palestijnse kustenclave. De opleggers werden weggereden door vrachtwagens, die waren gehuurd door het ministerie van Sociale Zaken van Hamas.
Bron: VN staken noodhulp Gaza na actie Hamas
De domheid van de Hamas-terroristen kent geen grenzen.
Ze denken overal mee weg te komen en alles te kunnen jatten...
Tijd om de geldkraan wat dicht te draaien
http://www.haaretz.com/hasen/spages/1061720.htmlquote:Haaretz: Gaza burn victims exhibit possible signs of white phosphorous wounds
Palestinian doctors at a number of hospitals in the Gaza Strip informed foreign medical experts allowed into the area over the past two weeks that they were witnessing an unexpected deterioration in the condition of their burn victims. They described the same phenomenon: Two weeks after being injured, the burn victims seemed to be getting worse, requiring skin grafts abroad. In other instances, internal tissue was also destroyed. Some of the wounded died a week to 10 days after being injured, even though they had not appeared to suffer extensive injuries. The doctors only later discovered that their liver and kidneys had been affected. But at this point, it was already too late to save many of the wounded.
http://washingtonbureau.t(...)-hostile-entity.htmlquote:Washington Bureau: Israel considers declaring Al Jazeera “hostile entity”
Israel has decided to deny work visas to the the Al Jazeera reporters and allow the station’s journalists to talk only to spokespeople for the prime minister, foreign minister and Israeli military.
The moves come in response to a decision by Qatar, which launched and funds Al Jazeera, to sever ties with Israel in the aftermath of Israel’s 22-day military operation in Gaza.
According to Haaretz, Israel even considered declaring Al Jazeera a “hostile entity” and shutting down its offices in Israel. But top officials decided not to go that far because it wasn’t clear the decision would be approved by the country’s high court.
http://www.standaard.be/A(...)elId=DMF15012009_139quote:Maar mag ik dat nog wel zeggen in Nederland? Het joodse parlementslid Gerald Kaufman in het Britse Lagerhuis wel. Die vergeleek het Israëlische bloedbad in Gaza met wat zijn grootmoeder in de Tweede Wereldoorlog overkwam: "Zij lag ziek te bed toen de nazi’s haar geboortedorp in Polen binnenkwamen (…) Een Duits soldaat heeft haar in haar bed doodgeschoten. Mijn grootmoeder is niet gestorven om te rechtvaardigen dat Israëlische soldaten Palestijnse grootmoeders in Gaza doodschieten."
"Het Palestijnse volk bestaat niet. Er is alleen een Arabisch sprekend publiek dat zich opeens als volk heeft geïdentificeerd, een omgekeerde zionistische beweging, parasieten. Het feit dat ze dat niet eerder hebben gedaan bewijst alleen maar nog beter hoe inferieur ze zijn. De Afrikanen kennen ook geen volkeren. Aleen Zulu’s, Tutsi’s."quote:LONDEN - Een Brits parlementslid heeft het Israëlische optreden in de Gazastrook vergeleken met de methodes die de nazi's gebruikten. Gerald Kaufman is lid van de Labourpartij van premier Gordon Brown, en is zelf Joods.
De Labour-MP eiste voorts een embargo op de wapenverkopen aan Israël, maar dat laatste heeft minister van Buitenlandse Zaken en partijgenoot David Miliband al bij voorbaat uitgesloten.
Kaufman maakte zijn opmerkingen donderdag tijdens een debat in het Lagerhuis. Hij vergeleek het Israëlische offensief met wat zijn grootmoeder in de Tweede Wereldoorlog overkwam.
'Zij lag ziek te bed toen de nazi's haar geboortedorp in Polen binnenkwamen (...) Een Duits soldaat heeft haar in haar bed doodgeschoten. Mijn grootmoeder is niet gestorven om te rechtvaardigen dat Israëlische soldaten Palestijnse grootmoeders in Gaza doodschieten', zei Kaufman.
Kaufman klaagde voorts de 'cynische en gewetenloze' manier aan waarop de Israëlische regering 'de schuld van de goyims (niet-Joden) aan de bloedbaden onder de Joden tijdens de Holocaust uitbuit om de moord op de Palestijnen te rechtvaardigen'.
De uitleg van Israël als waren veel van de Palestijnse doden eigenlijk militanten, 'werd ook door de nazi's gebruikt'.
'Ik denk trouwens dat de Joden die in het getto van Warschau voor hun leven vochten door de nazi's ook als militanten bestempeld hadden kunnen worden'.
Niet dat Kaufman Hamas - 'een door en door slechte organisatie'- een warm hart toedraagt, maar zij 'werd wel democratisch verkozen'. BELGA
http://www.elsevier.nl/we(...)-nazis-vervolgen.htmquote:De Israëlische ambassadeur in Nederland, Harry Kney-Tal (64) vindt dat mensen die het militaire optreden van Israël in Gaza vergelijken met nazi-methodes moeten worden vervolgd.
‘Als Geert Wilders wordt vervolgd, dan moeten degenen die roepen ‘Joden zijn nazi’s’ ook voor de rechter,’ zegt Kney-Tal deze week in Elsevier.
De ambassadeur ziet het aantal uitingen van antisemitisme in Nederland toenemen.
Radicaal links
‘Vooral onder moslims constateer ik een problematisch taalgebruik jegens Israël en de Joden. Maar ook onder radicaal links bespeur ik een groeiend antisemitisme.’
Volgens Kney-Tal begeeft Tweede Kamer-lid Harry van Bommel (SP) zich op glad ijs door onlangs tijdens een demonstratie het Palestijnse volk op te roepen tot een Intifada tegen Israël.
Gevaarlijk
‘Van Bommel komt gevaarlijk dicht bij het demoniseren van de staat Israël als hij niet wegloopt van een demonstratie waar ‘Hamas, Joden aan het gas’ wordt geroepen’.
Ook de oud-politici Dries van Agt en Hans van den Broek, die het Israëlische optreden in Gaza scherp veroordeelden, krijgen kritiek van Kney-Tal. Over Van Agts inspanningen voor de Palestijnse zaak oordeelt de ambassadeur: ‘Wat je als oud-politicus al niet doet om niet in de vergetelheid te geraken’.
quote:PFLP Official Reports: Agreement On Crossings In The Works
Jamil Majdalawi, a member of the PFLP political bureau, has reported, citing Egypt, on an agreement for the crossings that is being drawn up, to include: a tahdia ("calm") agreement in exchange for a 60% opening of the crossings between Israel and Gaza, with Israeli reservations over the passage of goods likely to be used to develop missiles; a complete opening of the crossings between Israel and Gaza in exchange for the return of Gilead Schalit; and the operation of the Rafah crossing after Hamas-PLO relations are resolved over the issue of who is to be national security representative at the crossing.
Source: Al-Hayat, London, February 6, 2009
quote:
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 00:12 schreef Meki het volgende:
"Hitler was een onvergelijkbaar militair genie.
Dat was ie dus totaal niet waarom zeiden alle hoge leiders van Hitler,tijdens invasie van Rusland terug trekken of te bevoorraden nee Hitler ging toch aanvallen met amper voorraad en munitiequote:Hitler was een onvergelijkbaar militair genie
Bronquote:Gaza – Ma’an – The de facto government’s information office on Sunday expressed astonishment about declarations made by Secretary General of the international federation of journalists Aiden White after he visited the Gaza Strip.
The statement says White accused the de facto government of suppressing freedom of press, which officials say is “completely null and false.”
White’s report on his return from the area says that “In Gaza we found evidence of intimidation by Hamas. This is completely unacceptable. We understand that humanitarian help to media including safety vests for journalists in danger have been seized and confiscated. This is intolerable.”
The report went on to suggest that “All sides must take their hands off the media and allow journalists to work freely without any form of intimidation.”
The de facto government called the comparison between Israel violations of human rights in Gaza, which the IFJ delegation had set out to identify in Gaza, with de facto government actions “inappropriate,” and said it was “like comparing the victim to the executioner.”
The de facto government does not interfere with the media in Gaza, said the official response, and affirmed that Arab and foreign journalists move freely in the Strip and “interview whoever they want without any impediments.”
quote:
UN to probe Hamas for use of children
The United Nations is ready to address Hamas's use of children as human shields during last month's IDF offensive in Gaza, the UN special representative for children and armed conflict told The Jerusalem Post on Thursday.
"We have not yet dealt directly with the human shield issue, but we will now mention it in our reports," Radhika Coomaraswamy said in an exclusive interview following a four-day visit to the region.
"It is still very difficult for us to say that it was actually happening and we still need to conduct a full investigation into what exactly took place... but we are not denying that it happened; it is absolutely possible that Hamas was using its civilians as human shields," she said.
However, Coomaraswamy said that the UN's policy not to meet with leading members of the Hamas government - because it was officially considered a terrorist organization - seriously hampered all types of humanitarian relief work in the Gaza Strip.
"It makes all our humanitarian jobs very difficult, because we cannot meet with Hamas at a political level," said Coomaraswamy, who this week met with high-level Israeli and Palestinian Authority officials, including PA Prime Minister Salaam Fayad, as well as with many children in both Gaza and Ashkelon to hear about the conflict from a more personal angle.
quote:Fatah publishes names of 181 claimed killed, shot or maimed by de facto government forces in Gaza
Ramallah – Ma’an – A senior leader within Fatah slammed what he called “Hamas crimes against patriotic people” in the Gaza Strip Monday.
The comments come after a string of reports of human rights violations committed by Palestinians against Palestinians in the Gaza Strip during the Israeli war on Gaza.
The Undersecretary of the caretaker government’s Ministry of Prisoners Affairs Ziyad Abu Ein spoke out against the rights violations and accused Hamas of “terrorism,” and said they were preventing media outlets in Gaza report on their crimes.
“Our people badly need a free press capable of protecting the truth,” he said, noting that the truth was all that could counter the “terrorist procedures against patriotic Palestinians.”
Abu Ein also published a list of names and neighborhoods of those in Gaza who were killed, maimed, beaten or tortured during the Israeli war on Gaza.
He encouraged aid organizations inside Gaza to check the list and contact those who have given testimony and prove the truth of the list of 181 names. Abu Ein also called on the Arab League to send a fact-finding mission to Gaza and uncover the reality behind the shocking information.
Abu Ein said he held the current caretaker government responsible for initiating the proper legal procedures against those responsible for the crimes and anyone who gave the directives for murder or torture. These people must be brought to justice in front of Palestinians and the Arab world, he said.
quote:On February 3, 2009, James Lindsay and Andrew Whitley addressed a Policy Forum luncheon at The Washington Institute marking the publication of Mr. Lindsay's new study Fixing UNRWA: Repairing the UN's Troubled System of Aid to Palestinian Refugees. Mr. Lindsay, an Aufzien fellow at The Washington Institute, served with UNRWA from 2000 to 2007. As legal advisor and general counsel for the agency from 2002, he oversaw all UNRWA legal activies, from aid contracts to relations with Israel, Jordan, Syria, Lebanon, and the Palestinian Authority. Mr. Whitley is director of the UNRWA representative office at UN headquarters in New York. He previously served as a UN official in Geneva, East Timor, and Kosovo, and was the founding director of Middle East Watch (now Human Rights Watch/Middle East and North Africa). The following is a rapporteur's summary of their remarks.
James G. Lindsay
As the title of the study implies, UNRWA is not necessarily part of the problem, but it needs fixing to become part of the solution. The report's purpose is to examine UNRWA critically and fairly with the insight available only to someone who has worked at a senior level in the agency. The goal is to make UNRWA more effective and supportive of U.S. policy objectives.
The study suggests UNRWA undertake the following reforms:• End the oxymoronic policy of providing refugee aid to "citizen-refugees." A great number of UNRWA aid recipients are not refugees in any conventional meaning of the term, including the definition used by the office of the UN High Commissioner for Refugees, the body that coordinates worldwide action to protect all other refugees around the world. These "refugees" are citizens of a country and thereby have a claim on that country's protection and national services. Thus UNRWA should end its assistance to the hundreds of thousands of refugees who are Jordanian citizens. • Focus on shifting from a status-based to a needs-based system of aid delivery. It is true, for example, that education is a universal right, but should U.S. taxpayers be paying for education for those who can afford to contribute to their own education? • Limit public pronouncements to humanitarian and relief issues, rather than getting involved in political issues, especially when taking Hamas's point of view. There are other UN platforms for political pronouncements. UNRWA claims that it condemns attacks by both sides, but in reality, the agency responds only to Israeli attacks and condemns Hamas's firing of Qassam rockets toward Israeli civilians only as an afterthought. • Vet staff and beneficiaries more rigorously. The United States has laws prohibiting taxpayer funds going to terrorist organizations such as Hamas. Although UNRWA says it is takes measures to ensure that it is avoiding those with terrorist ties, in reality it does not check its staff and beneficiaries against conviction records or appropriate terrorist lists. UNRWA crosschecks against the UN's 1267 list, but this register contains only a few hundred al-Qaeda and Taliban terrorists and none from Palestinian terrorist groups. UNRWA has rebuffed attempts to have staff and beneficiaries checked against U.S. lists of terrorist suspects on the grounds that these lists come from a single country rather than from the UN. • Monitor textbooks more carefully. The agency should not use textbooks that do not meet international standards. A different agency -- such as UNESCO -- might be appropriate for taking responsibility for this. • Toughen welfare eligibility rules to discourage large families. • Expand loans to refugees who want to move out of refugee camps and become self-sufficient.
UNRWA does valuable work. It should not be dissolved. It should be repaired so that it can give Palestinians a greater opportunity to lead normal lives.
A draft of Fixing UNRWA was submitted to the agency in July 2008 for general comment. The agency's official readers were struck by, among other things, the report's "inaccuracies" and "faulty analysis." Despite repeated requests, however, UNRWA did not provide any specific comments, citations, or corrections to fix the alleged errors.
quote:Hamas denies CNN Turk report Schalit deal will soon be reached
Senior Hamas leader Osama al-Muzaini denied Turkish media reports that a deal for the release of kidnapped IDF soldier Cpl. Gilad Schalit could be reached by Tuesday and said that no progress has been made on the subject, Army Radio reported late on Saturday morning.
Muzaini claimed that the reports regarding Scahlit were "motivated by political motives ahead of the elections in Israel."
According to a report on Turkish news channel CNN Turk on Friday, which could not be confirmed by the Jerusalem Post, Turkish officials were discussing a possible deal with Hamas leaders in Damascus.
Turkey has offered to mediate negotiations over the issue in the past.
Officials in Jerusalem confirmed that progress has been made in the negotiations toward a truce with Hamas, Army Radio reported on Saturday morning.
However, the officials did no make any comments on the Turkish media report regarding Schalit.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 05:28 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Tuurlijk Meki en de aarde is plat
![]()
Als je je een beetje verdiept in de vraag waarom de legers van de Nazi's zo succesvol waren dan kom je er zeer snel achter dat het niet aan Hitler's mentale gestoordheid te danken was.
Leer nou toch eens lezen .. dat zijn de woorden van Moshe Feiglinquote:Op zaterdag 7 februari 2009 11:13 schreef Slappy het volgende:
Meki domme clown met je
[..]
Dat was ie dus totaal niet waarom zeiden alle hoge leiders van Hitler,tijdens invasie van Rusland terug trekken of te bevoorraden nee Hitler ging toch aanvallen met amper voorraad en munitie
Gelijke monniken, gelijke kappen.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 00:15 schreef Meki het volgende:
[..]‘Als Geert Wilders wordt vervolgd, dan moeten degenen die roepen ‘Joden zijn nazi’s’ ook voor de rechter,’ zegt Kney-Tal deze week in Elsevier.[..]
http://www.elsevier.nl/we(...)-nazis-vervolgen.htm
Wat ik echter volgens de Israëlische ambasseur in Nederland, Harry Kney-Tal (zie foto), niet mag zeggen is dat joden nazi’s zijn.
grapjes over carnavalsvierders neerschieten zijn inhoudelijk hoor.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 05:26 schreef Tiesemans het volgende:
Heb je je avatar wel is bekeken héNee jij hebt recht van quoten
Quotes uit hun verband rukken en nog denken ook dat je gelikt overkomt terwijl je gewoon bewijst dat je inhoudelijk net zo weinig te vertellen heeft als knippie plakkie Meki.
Pro Islam club is ook weer aanwezigquote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:14 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Leer nou toch eens lezen .. dat zijn de woorden van Moshe Feiglin
http://en.wikipedia.org/w(...)zi_Germany_and_Arabs
Hij is zelfs in Israel veroordeeld voor zijn activiteiten. Niet bepaald een toonaangevend persoon dus.quote:Moshe Zalman Feiglin (Hebrew משה זלמן פייגלין, born 1962) is an Israeli politician. In 1993, he co-founded Zo Artzeinu ("This [is] our Land/Country") movement with Shmuel Sackett to protest the Oslo Accords. He is one of the founders of the Israeli civil disobedience movement that developed in protest against the accords. As a result of his activities, he was sentenced to six months in prison in 1997 for sedition, but the sentence was later commuted to community service.[1] In March 2008, Feiglin was banned by the Home Secretary from entering Britain, on the grounds that his presence "would not be conducive to the public good".[2]
bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/1062242.htmlquote:UN: Cargo of Iranian ship seized en route to Gaza violates resolution 1747
By The Associated Press
The sanctions department of the United Nations Security Council on Saturday informed Cyprus that the cargo of the Iranian ship seized en route to Gaza in late January violates UNSC resolution 1747, which forbids the trafficking of weapons with Iran.
The ship will not be returned to Iran, Cypriot officials said Saturday, but they refused to say what exactly was found onboard the boat or whether the cargo contravened UN resolutions.
Cyprus inspected the Monchegorsk twice after it arrivedafter it arrived Jan. 29 under suspicion of ferrying weapons from Iran to Hamas fighters in Gaza. The U.S. military stopped the ship last month in the Red Sea, and said it found artillery shells and other arms aboard. But it could not legally detain the ship, which continued to Port Said, Egypt, and then to Cyprus.
Authorities will decide what to do with the cargo once they have finished
searching the ship, Cyprus' President Dimitris Christofias said, without
saying how long that could take.
bron: israel mediaquote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:59 schreef PhysicsRules het volgende:
Iran probeert wapens naar Gaza te smokkelen:
[..]
bron: http://www.haaretz.com/hasen/spages/1062242.html
Ik reageer niet op mensen die hoogmoedig blijven en niet de waarheid onder de ogen zien.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 05:26 schreef Tiesemans het volgende:
* Tiesemans]Kijk het zijn dus dit soort zinnen waardoor ik een keer met de neus op de feiten gedrukt word wat betreft de vraag wat voor een labiele idioot er achter de formulering van zo'n zin schuil gaat ...
//
* Tiesemans]Zeg het is bijna Carnaval Meki ...Heb jij je Hamas kostuum al besteld bij de plaatselijke Carnaval winkel ?!Incl je nep mitrailleur en bom gordel ?Een tip kom niet bij ons het café binnen want dan kom je er verkleed als lijk weer buiten.
[..]
Heb je je avatar wel is bekeken héNee jij hebt recht van quoten
Quotes uit hun verband rukken en nog denken ook dat je gelikt overkomt terwijl je gewoon bewijst dat je inhoudelijk net zo weinig te vertellen heeft als knippie plakkie Meki.
Ziehier de reden dat dit conflict nooit gaat worden opgelost.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik reageer niet op mensen die hoogmoedig blijven en niet de waarheid onder de ogen zien.
enkel hoogmoedig blijven.
Ik begrijp dat die ondanks zijn veroordeling (het was immers maar voor burgerlijke ongehoorzaamheid, dus niet hinderlijk voor een politieke functie .. jammer Bibi) niet alleen gewoon in de Knesset mag zitten, maar zijn ster is rijzende .. hij wint maar stemmen ..quote:Op zaterdag 7 februari 2009 18:55 schreef PhysicsRules het volgende:
Tuurlijk, haal Feiglin erbij:![]()
[..]
Hij is zelfs in Israel veroordeeld voor zijn activiteiten. Niet bepaald een toonaangevend persoon dus.
Een discussie kan je niet aangaan met iemand die enkel de belangen verdedigt van israel.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:36 schreef Specularium het volgende:
[..]
Ziehier de reden dat dit conflict nooit gaat worden opgelost.
Vooral Holocaust blijven roepen (zo hard en vaak mogelijk), en geen discussie aangaan met tegenstanders.
Waarom zou het zo zwart-wit zijn?quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:44 schreef Meki het volgende:
[..]
Een discussie kan je niet aangaan met iemand die enkel de belangen verdedigt van israel.
maar niet voor de mensheid en rechtvaardigheid en vrede.
waarom zou ik met mensen gaan discussieren die Gaza-slachtoffers toejuichen en hoogmoedig spelen |? waarom ? is enkel tijdverspilling.
Er schijt aan hebben komt ook dicht in de buurt.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom zou het zo zwart-wit zijn?
Het is niet zo dat iedereen die de kant van Israel kiest aan het juichen is vanwege de doden, het is vrij absurd om dat te stellen.
Je kan niet in een oorlog de kant kiezen die oorlogsmisdaden begaat en de Palestijnen vermoordt met zijn moordmachines.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:52 schreef Specularium het volgende:
[..]
Waarom zou het zo zwart-wit zijn?
Het is niet zo dat iedereen die de kant van Israel kiest aan het juichen is vanwege de doden, het is vrij absurd om dat te stellen.
Het absurde is dat het gepresenteerd wordt alsof het iets is dat niet zou mogen, wapens invoeren om jezelf te verdedigen .. en het gaat erin als zoete koek ..quote:
toch praat jij alles wat de Palestijnen doen goedquote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:58 schreef Meki het volgende:
[..]
Je kan niet voor een land zijn die alle rechten en oorlogswetten boycot om een massamoord te plegen.
Dat verbaast me ook steeds: waarom zou de Palestijnse Autoriteit, in de vorm van El Fatah of Hamas, geen wapens mogen invoeren, terwijl Israel zich wel het recht voorbehoudt om wapens uit allerlei landen in te voeren.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Het absurde is dat het gepresenteerd wordt alsof het iets is dat niet zou mogen, wapens invoeren om jezelf te verdedigen .. en het gaat erin als zoete koek ..
hoeveel wapens heet Israël recentelijk ingevoerd, om zichzelf te verdedigen ?
en voor iemand zegt 'ja maar, het is geen land' .. dat onze administratie niet klopt met hun wereldbeeld is inmiddels wel duidelijk
quote:French TV apologises over footage mix-up
PARIS: France’s public broadcaster was forced to apologise to viewers yesterday after it mistakenly used amateur footage shot in 2005 to illustrate a report on the current Gaza conflict.
France 2 television on Monday broadcast part of an amateur video presented in a voiceover commentary as showing the fallout from an Israeli air strike on a civilian area in Gaza on January 1.
Dating from September 2005, the video, which has been widely circulated on the Internet, actually shows civilians wounded in the accidental explosion of a pick-up truck loaded with Hamas rockets at a rally in Jabaliya refugee camp.
Alerted by the French website LePost.fr, France 2 admitted its mistake yesterday and made a formal apology to viewers in its midday news broadcast.
“It is an error on our behalf. There was an internal malfunction in the checking of information,” a France 2 executive told AFP.
France 2’s head of news reporting, Etienne Leenhardt, told LePost.fr that the sequence was “intended to illustrate the war of images on the Internet. The people who put it together worked too fast”.
Israel unleashed its “Operation Cast Lead” on Hamas on December 27 with a massive air bombardment of Gaza, and poured in thousands of ground troops a week later.
Since then, at least 580 Palestinians have been killed, nearly 100 of them children, and more than 2,700 wounded, according to Gaza medics. – AFP
quote:Israel seals borders, blast kills 15 Palestinians
JERUSALEM (AP) — The Israeli military on Saturday sealed off the West Bank and Gaza Strip in response to Palestinian rocket attacks.
The army said 21 rockets fired from Gaza fell in Israel on Saturday, injuring five Israelis.
Israel earlier responded with airstrikes on what the army called Hamas weapons facilities. The attacks were the first airstrikes in Gaza since Israel withdrew from the coastal strip last week after 38 years of occupation.
At a Hamas rally Friday, a truck filled with masked militants and homemade weapons exploded, killing at least 15 Palestinians and wounding 80 — including children — bringing a grisly and terrifying end to one of the last gatherings by armed groups celebrating Israel's Gaza pullout.
The blast sent a huge cloud of white smoke over the mass festivities, a sea of green Hamas flags and thousands of people gathered at Jebaliya, a Palestinian refugee camp that was the scene of harsh fighting between militants and Israeli soldiers during the past five years of violence.
After initial confusion, people began running away from the rally and gunmen fired in the air. People wailed in grief as others tried to tend to the mangled and dismembered bodies of the dead and wounded.
Mishandled explosives apparently caused the blast, which came a day before an agreement by militants not to publicly parade weapons is to take effect.
Witnesses said many children were among the casualties.
Hamas said six militants were killed, including Jihad Shaleal, head of the group's military wing in Jebaliya. Hamas blamed Israel, but the Israeli military denied any connection. Palestinian security officials said the blast was an accident.
"There was smoke all over, and then we saw people in pieces, but we couldn't make out what really happened," said 18-year-old Hazem Abu Rashad.
Since Israel left Gaza last week, ending a 38-year military occupation, militant groups have held rallies throughout the Mediterranean coastal strip. Masked militants paraded with rockets, grenades and rifles in celebrations lauding their campaign of suicide attacks and other violence as having forced Israel's withdrawal from land Palestinians claim for a future state.
Palestinian leader Mahmoud Abbas, struggling to combat the chaos and the public display of arms in Gaza, wrested a pledge from militant groups to stop holding military-style parades with weapons after Saturday.
"There is absolutely no excuse to parade weapons in the streets," Palestinian National Security Adviser Jibril Rajoub said Friday. "The (militant groups) are merely trying to express their power and their capabilities. I would hope Palestinian society will soon be rid of all of these images."
The explosion came in the middle of the celebration. The militants are extremely popular with young Palestinians, and teenagers surrounded the pickup before the blast, said Abu Rashad, who was just a few feet away. He said three militants with two homemade rockets were in the truck's bed, and three or four other militants rode inside.
Men carried bloody body parts and corpses wrapped in blankets to nearby cars. At Shifa Hospital, doctors treated patients on the emergency room floor after they ran out of beds. Masked Hamas men wheeled in casualties.
Palestinian hospital officials said 15 people were killed and 80 others injured. Dozens of children were wounded in the blast, health officials said.
Hamas swiftly claimed Israeli aircraft had targeted the militants with a missile. "We will avenge the blood of our martyrs," said Nizar Rayan, a Hamas leader.
But Palestinian officials said the explosion was set off by the mishandling of explosives. The Interior Ministry issued a statement calling on Hamas "to shoulder its responsibility for these ... explosions instead of making accusations against others."
An accidental explosion would be only the latest in a string of deadly mishaps for militant groups in Gaza.
A Hamas weapons warehouse exploded this month in Gaza City, killing six people. Hamas claimed it was an Israeli attack, but Palestinian security forces found the blast was an accident caused by the militants.
During an Islamic Jihad rally at the abandoned Jewish settlement of Netzarim last week, a gunman died after accidentally shooting himself in the head.
Even after the blast Friday, seven or eight gunmen stood in the back of another truck riding through Gaza, using their feet to stop a half-dozen rockets from bouncing around in the bed.
Elsewhere Friday, Israeli forces killed three Palestinian gunmen in a West Bank raid.
Troops entered the village of Ilar near Tulkarem after midnight and surrounded a building to arrest senior Islamic Jihad militants inside. Three gunmen fled and were shot dead after opening fire on pursuing Israeli troops, the military said.
Abbas called the killing a "dangerous and unjustified action. We are exerting efforts to maintain the (February) cease-fire and they are doing this action without any reason."
Despite the truce, Israel continues to target cells of Islamic Jihad, which has been involved in several attacks on Israeli targets. The group launched four homemade rockets into Israel on Friday afternoon, claiming it was retaliation for the raid. The rockets caused no injuries or damage.
Meanwhile, Palestinians temporarily opened the crossing between Gaza and Egypt, hoping to set a precedent and pressure Israel to reach a permanent border agreement with them.
Israel shut down Rafah, Gaza's main gateway to the outside world, before pulling out. It wants Rafah sealed for six months for a technological upgrade and to test Palestinian ability to take control. In the meantime, Palestinians are to use an alternative crossing in Israel, to be opened next week.
Israel, however, approved opening Rafah for two days starting Friday, mainly to allow the passage of people seeking medical treatment or studying or living abroad. Several thousand travelers arrived at the once-heavily guarded crossing Friday morning, some sitting on suitcases and napping as they waited.
Thousands of Palestinians broke through the Gaza-Egypt border last week after Israel withdrew and before the frontier was sealed. Mark Regev, an Israeli Foreign Ministry spokesman, said Israel was concerned by the border chaos last week and doesn't want the crossing permanently reopened until security is upgraded.
het heet smokkel omdat het niet wordt aangegeven als wapentuig en er dus geen enkele vorm van controle op mogelijk is en nee als ze wel zeggen dat het wapens zijn laat Israel ze niet binnen neem ik aanquote:Op zondag 8 februari 2009 03:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook steeds: waarom zou de Palestijnse Autoriteit, in de vorm van El Fatah of Hamas, geen wapens mogen invoeren, terwijl Israel zich wel het recht voorbehoudt om wapens uit allerlei landen in te voeren.
Waarom heet de invoer van wapens opeens smokkel?
Evenals trouwens de invoer van geiten en andere levensmiddelen?
Je bedoelt de woorden zoals geknipt en geplakt en vervolgens geplaatst op Wikipedia ?!quote:Op zaterdag 7 februari 2009 12:14 schreef moussie het volgende:
[..]
[..]
Leer nou toch eens lezen .. dat zijn de woorden van Moshe Feiglin
http://en.wikipedia.org/w(...)zi_Germany_and_Arabs
Vooral niet reageren ... en vooral dan niet niet :quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik reageer niet op mensen die hoogmoedig blijven en niet de waarheid onder de ogen zien.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 23:15 schreef Meki het volgende:
[..]
Ach ja Israël gebruikt die wapens om terroristen een koppie kleiner te maken.quote:Op zondag 8 februari 2009 03:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat verbaast me ook steeds: waarom zou de Palestijnse Autoriteit, in de vorm van El Fatah of Hamas, geen wapens mogen invoeren, terwijl Israel zich wel het recht voorbehoudt om wapens uit allerlei landen in te voeren.
Mischien omdat Fatah en Hamas geen leger is of heeft?quote:Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Het absurde is dat het gepresenteerd wordt alsof het iets is dat niet zou mogen, wapens invoeren om jezelf te verdedigen .. en het gaat erin als zoete koek ..
en voor iemand zegt 'ja maar, het is geen land' .. dat onze administratie niet klopt met hun wereldbeeld is inmiddels wel duidelijk
quote:U.S. Jew 'stabbed in the face by Palestinians in Jerusalem'
Three Palestinian youths are believed to have stabbed an American Jewish youth in the face near the Hebrew University campus in Jerusalem late Saturday.
The victim was later hospitalized for treatment in light-to-moderate condition.
The victim said he was returning from a friend's home on the capital's Hebron Road, when he lost his way and asked three Arab youths for directions to the university's dormitories.
The Palestinians subsequently pulled out a blade and stabbed him in the face and hand, he said.
In a separate incident Sunday morning, a 20-year-old Israel Defense Forces soldier fought off an assailant who tried to stab him in Jaffa.
The attacker later fled, after which police embarked on a manhunt to find him.
The soldier was unharmed in the attempted stabbing, the motivation of which is still being investigated.
quote:
Qassam strikes Negev as talks on Gaza truce progress
A Qassam rocket fired from the Gaza Strip struck the western Negev on Sunday, as talks to bring a truce between Israel and Hamas were progressing.
The Israel Defense Forces said one car was set ablaze and several others were damaged by shrapnel. No injuries were reported.
Militants have sporadically fired rockets into Israel since declaring their cease-fire at the end of Israel's three-week Gaza operation on Jan.18. They also killed one soldier in a border bombing attack.
IDF troops have killed three Palestinians in border shootings.
Also on Sunday, IDF troops arrested a wanted militant in a village north of Ramallah in the West Bank.
quote:Report: Israel to free Marwan Barghouti as part of Shalit deal
Israel has agreed to free jailed Fatah leader Marwan Barghouti as part of a deal to secure the release of abducted Israeli soldier Gilad Shalit, the pan-Arab newspaper Al-Hayat reported Sunday.
According to the daily, Barghouti will be among the 1,000 Palestinian prisoners Israel will free in the exchange. But the London-based paper also said that Israel has refused to release Popular Front for the Liberation of Palestine leader Ahmed Sa'adat.
Israel has also agreed to release 350 of the 372 prisoners on a list presented by Hamas, Al-Hayat reported.
Barghouti is the former head of Tanzim, the armed-wing of Fatah. He was arrested in a raid by the Israel Defense Forces in 2002 and in 2004 an Israeli court sentenced him to five life sentences for five murders of Israeli citizens.
The report came as significant progress had been made in the indirect negotiations between Israel and Hamas regarding a new cease-fire formula in the Gaza Strip that will also include the reopening of the border crossings and the release of Shalit.
However, much still depends on Hamas politburo chief Khaled Meshal in Damascus approving the deal.
[..]
At this point the following are believed to be the main points of the deal that is being formulated:A cease-fire for 18 months in the Gaza Strip (unrelated to the West Bank). Once the cease-fire comes to an end, it will be possible to extend it for another 18 months. Hamas has promised to prevent attacks from the Gaza Strip and the IDF will avoid attacks of its own. A full reopening of the crossings between Israel and the Strip, which means more than mere humanitarian assistance will be allowed to cross into Gaza. Israel has conditioned a full reopening of the crossings on the release of Gilad Shalit. Gilad Shalit will be returned to Israel in the near future, in return for hundreds of Palestinian prisoners. Reopening of the Rafah border crossing. Following Egyptian insistence, the crossing will be run by Palestinian Authority officials loyal to President Mahmoud Abbas. However, unlike a similar 2005 agreement, Hamas will be allowed to maintain a presence at the crossings.
This formula appears to be acceptable to Israel, Egypt and the Hamas leadership in the Gaza Strip, under Ismail Haniyeh. The main obstacle at this point may lie in Damascus, since Meshal may block it. Also opposed to the formula under negotiation is the head of Hamas' military wing, Ahmed Ja'abari.
Bron: AP, lezen is een kunst. Haaretz wordt trouwens regelmatig gequote door de Israelbashers als het hen uitkomt, dus ik zie niet helemaal wat je probleem isquote:
Lezen is ook een kunst. Het artikel benadrukt dat Iran geen wapens mag exporteren. Heeft onze geliefde VN bepaald. Heeft niets met Israel te maken.quote:Op zondag 8 februari 2009 00:03 schreef moussie het volgende:
[..]
Geknipt en geplakt uit de bron, de krant Haaretz, ja .. die btw ook gewoon in het Engels verschijnt .. die dingen tussen de "-" zijn woordelijk overgenomen uit de bron .. die ik btw dik 13 jaar geleden met mijn eigen oogjes gelezen heb, in de papieren versie van de Haaretzquote:Op zondag 8 februari 2009 03:35 schreef Tiesemans het volgende:
Je bedoelt de woorden zoals geknipt en geplakt en vervolgens geplaatst op Wikipedia ?!
Ik lees Engels géén Hebreeuws, en Moshe_ Feiglin spreekt en schrijft Hebreeuws dus iets klopt er inderdaad niet en ik ruik een Moussie opportunist die iets kansloos probeert.
quote:Volgens de Palestijnse Autoriteit heeft de radicale islamitische beweging Hamas ziekenhuizen in de Gazastrook als gevangenis gebruikt.
Het Palestijnse ministerie van Volksgezondheid stelt dat Hamas "medische faciliteiten, waaronder veel ziekenhuizen, als stations voor convocaties, verhoren, foltering en gevangenschap" heeft gebruikt. Dit zou hebben plaatsgevonden na het 23 dagen durende offensief in de Gazastrook, meldt Het Laatste Nieuws
bron: Spits
quote:
Ik kan uiteraard alleen voor mezelf spreken, maar ik persoonlijk vindt Haaretz een redelijk betrouwbare krant ..quote:Op zondag 8 februari 2009 10:35 schreef PhysicsRules het volgende:
Bron: AP, lezen is een kunst. Haaretz wordt trouwens regelmatig gequote door de Israelbashers als het hen uitkomt, dus ik zie niet helemaal wat je probleem is![]()
Je hebt gelijk, had het artikel zelf niet gelezen, sorry ..quote:Lezen is ook een kunst. Het artikel benadrukt dat Iran geen wapens mag exporteren. Heeft onze geliefde VN bepaald. Heeft niets met Israel te maken.
Op zich natuurlijk niet, in principe zou je moeten willen voorkomen dat wie dan ook zich bewapend (helaas een utopie), wat ik dus wel gek vind is dat men dat 'voorkomen' blijkbaar normaal vindt, alsof 'hunnie' geen recht zouden hebben om zichzelf te bewapenen/verdedigenquote:En ja, vind je het gek dat Israel zal proberen te voorkomen dat Hamas (of Fatah) zichzelf bewapenen? Zolang er geen vrede is vind ik dat normaal.
wie? Israël?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:12 schreef qonmann het volgende:
[..]
\
Elk volk krijgt de leiders die het verdient..terroristen in dit geval, die zich nergens iets van aantrekken
toch grappig om te lezen dat er nog steeds het irrationeel en dom wij-zij gevoel hier prevaleertquote:Op zondag 8 februari 2009 17:39 schreef thestoryofus2009 het volgende:
toch grappig dat je alle pro hamas schreeuwers niet meer hoort over de schending van het verdrag door hamas...
welk verdrag .. heb ik iets gemist ?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:39 schreef thestoryofus2009 het volgende:
toch grappig dat je alle pro hamas schreeuwers niet meer hoort over de schending van het verdrag door hamas...
Welke volk wordt nu aangevallen , bezet en geterroriseerd ?quote:Op zondag 8 februari 2009 02:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch praat jij alles wat de Palestijnen doen goed
hypocriet?
Maar daarom zijn de Palastijnen nog niet het braafste jongetjes van de klas. (net zomin Israel dat is)quote:Op zondag 8 februari 2009 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Welke volk wordt nu aangevallen , bezet en geterroriseerd ?
zijn dat de israelieten of de Palestijnen.
quote:Op zondag 8 februari 2009 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
zijn er dan zoveel?quote:Op zondag 8 februari 2009 17:39 schreef thestoryofus2009 het volgende:
Berichten?quote:Op zondag 8 februari 2009 22:34 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
zijn er dan zoveel?
't Is misschien een contrast met hoe er op berichten over oorlogsmisdaden van Israelische kant gereageerd wordt. Dan zwijgen de pro IDF schreeuwers niet.
Ik vermoed de oogkleppen toch meer aan de Meki kant.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:44 schreef Drijfzand het volgende:
ik merk eigenlijk oogkleppen aan beide zijden op.
altijd hetzelfde...
Volgens mij staat er nog helemaal niemand achter het hekje voor oorlogsmisdaden.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:34 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
zijn er dan zoveel?
't Is misschien een contrast met hoe er op berichten over oorlogsmisdaden van Israelische kant gereageerd wordt. Dan zwijgen de pro IDF schreeuwers niet.
beiden?quote:Op zondag 8 februari 2009 22:11 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
beiden?
maar dat is het punt niet
je kunt niet op het ene moment roepen dat Hamas ok is en het volgende moment dat je niemand mag steunen die oorlogswetten en what not breekt want dan ben je een hypocriet
Ben jij Palestijn?quote:Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.
en de Palestijnen en Hamas verdedigen enkel zich,
Het is meer de vraag of je daarom drie weken lang moet bombarderen, mensen met fosfor moet bestoken, ze de eerste levensbehoeften moet onthouden en duizenden slachtoffers moet maken.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:10 schreef Drijfzand het volgende:
Dat Hamas met ondermeer z'n raketbeschietingen oorlogsmisdaden pleegt daar is iedereen het over eens.
quote:Israeli minister sees Hamas prisoner swap in weeks
Israel and Hamas could carry out a long-discussed prisoner swap within six weeks, an Israeli cabinet minister said on Sunday, playing down media speculation that a deal was more imminent.
Israel wants to retrieve Gilad Shalit, a soldier held captive in Gaza for 2 1/2 years, as part of Egyptian-brokered talks on consolidating the Jan. 18 truce that ended a punishing Israeli offensive in the impoverished Palestinian enclave.
[..]
Hamas insists Israel lift a blockade on Gaza's crossings while Israel says it will not do so unless Shalit is freed.
Having assaulted Gaza with the stated aim of stopping Palestinian cross-border rocket salvoes, Israel has also demanded a mechanism, administered with international help, to prevent arms-smuggling to the territory from neighbouring Egypt.
"Hamas took serious hits. Hamas needs quite a long period of time in order to recover. For this, it needs the crossings open," Eitan said, adding that Israel was treating Shalit and the other ceasefire issues under discussion as "one package".
quote:Group: Investigate man's death in Hamas detention
A Palestinian rights group demanded on Sunday an investigation into the death of a man who appeared to have been tortured by security officials loyal to the Gaza Strip's rulers, militant group Hamas.
In the West Bank, ruled by the main Hamas rival Fatah, security officials said a Hamas loyalist committed suicide in a lockup in the northern town of Jenin on Sunday.
Since Hamas seized power of Gaza in 2007, both groups have used detentions and beatings to intimidate opponents and cement their rule.
Three people have died in Hamas lockups since the militant group seized power of Gaza, four have died in Palestinian Authority detention during the same period, according to human rights groups.
The Gaza-based Palestinian Center for Human Rights said on Sunday that Hamas security officials took Jamil Shakoura, 51, into detention in late January, where he was blindfolded, handcuffed and taken to a detention center. There, the group says he was beaten and forced to change his testimony. It was not immediately clear what kind of case security services were investigating.
Ik proef bij jou enkel verdediging van je eigen belangen.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:59 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ben jij Palestijn?
Woon je daar?
Is jouw huis beschoten?
Bronquote:Correction
CORRECTION PUBLISHED IN THE INTERNATIONAL HERALD TRIBUNE DATED: Saturday, January 31, 2009 : The Views article on Jan. 9 included an unverified quotation. A former Israeli Defense Forces chief of staff, Moshe Yaalon, was quoted as saying in 2002 that "the Palestinians must be made to understand in the deepest recesses of their consciousness that they are a defeated people." This quotation, while cited widely, does not appear in the Israeli newspaper interview to which it is usually attributed. Its original source has not been found, and thus it should not have appeared in the article. The article has been revised to reflect this correction.
Je bent een berber en geen lichtjaren gerelateerd aan een Arabische volk. Accepteer dat nou maar.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik proef bij jou enkel verdediging van je eigen belangen.
ik ga niet enkel aan mezelf denken en enkel hopen dat mij niks overkomt.
Ik ben openhartig voor elke slachtoffers ter wereld.
Ik ben Palestijn in hart en nier en de hele Palestijnse volk zie ik als mijn familie.
Tja als je pro Israël bent en dagelijks hier ervaart hoe irrationeel de zeikerds zijn die het voor de terroristen oh pardon Palestijnen opnemen ach .. noem het dom wij zij gevoel idd. ..quote:Op zondag 8 februari 2009 18:16 schreef Verluste het volgende:
[..]
toch grappig om te lezen dat er nog steeds het irrationeel en dom wij-zij gevoel hier prevaleert
Bedoel je trouwens het eenzijdig verdrag?
- edit -quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik ben Palestijn in hart en nier en de hele Palestijnse volk zie ik als mijn familie.
Geef nou eens gewoon antwoord op een paar directe vragen.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en te verdedigen tegen de bloeddorstige moordmachines van Hamas dus Israël verdedigt zich enkel.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.
en de Palestijnen en Hamas verdedigen enkel zich,
Nou, nou Tiesemans, denk je nou echt dat deze emoties de discussie vooruit helpenquote:Op maandag 9 februari 2009 06:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
- edit -
Voor jou zijn Palestijnen een excuus om verkapt een hekel te hebben aan Joden en iedereen die hen steunen.
Waar zijn je reacties in het topic over de moordlustige president van Madagaskar, het dictator plan van Chavez, de condoleances met betrekking tot de vele doden in Australië, de veroordeling van de zoveelste Hamas uitlokking, je afkeuring en verbittering over de Marokkaanse Islamitische namenlijst ?
- edit -
Denk je nou echt dat het ook maar één donder uitmaakt?quote:Op maandag 9 februari 2009 07:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nou, nou Tiesemans, denk je nou echt dat deze emoties de discussie vooruit helpen
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het ook maar één donder uitmaakt?
Ik heb nog niemand gezien die van mening geswitched is.
Hij is niet overtuigd van zijn gelijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.
Daarnaast zie ik het gesprek met bijvoorbeeld Meki niet als discussie maar als debat. Ik wil (en kan) hem niet overtuigen omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar hoop anderen te overtuigen dat mijn standpunten zinniger zijn.
Los daarvan hebben scheldkanonnades geen zin, dus is zonde van de tijd, moeite en energie.
Ik zal hooguit hard maar correct reageren op aperte leugens en misvattingen, maar dat is ook met het bovenstaande op het oog. Bovendien vind ik het belangrijk dat we hier in Nederland op een beschaafde manier kunnen praten over het Midden-Oosten, zonder het geweld en de rancune uit de streek over te nemen.
Waarom direct alle moslims erbij betrekken?quote:Op maandag 9 februari 2009 08:00 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Hij is niet overtuigd van zijn gelijk.
Hij kan door indoctrinatie niet verder kijken dan zijn geloof.
M.a.w hij heeft gewoon gelijk, ook als hij geen gelijk heeft, heeft hij nog gelijk en zo zit dat met elke muzelman.
quote:'Israel-Hamas truce agreement expected to be signed within next 48 hours'
An Israel-Hamas truce agreement is expected to be signed within the next 48 hours, the Egyptian Al-Gomhuria newspaper reported on Monday morning.
The paper said the deal would consist of two stages. Firstly, unwritten understandings according to which an interim cease-fire between the two sides would be secured, followed by a written agreement which would lead to a comprehensive truce for at least a year.
According the report, Hamas leader Mahmoud Zahar was due to arrive in Cairo with a positive response to the Egyptian truce proposals, adding that Turkey was also involved in the cease-fire efforts.
quote:Palestinian poll: Hamas support drops
A Palestinian poll conducted after Operation Cast Lead has found that 56 percent of residents in the Gaza Strip and 48.3% of Palestinians in the West Bank and east Jerusalem believe Hamas is leading them in the wrong direction.
The poll, conducted by the Beit Sahour-based Palestinian Center for Public Opinion and published last week, also found that the popularity of Fatah among Palestinians now exceeds the popularity of Hamas, in contrast to a November 2008 poll conducted well before Israel's military operation.
Today, Hamas is supported by only 27.8% of the population in the Gaza Strip, compared to 51.5% in November, said Dr. Nabil Kukali, founder and general director of the PCPO.
Fatah's popularity in the Hamas-controlled coastal territory lies at 42.5%, compared to 31.4% in November.
Waarom niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom direct alle moslims erbij betrekken?
Meki is een geval apart: eigenwijs, obduraat en koppig. Zijn afkomst of religie doet daar niets aan af.
quote:ANALYSIS / Fatah fears Shalit deal will bring down Abbas
By Avi Issacharoff, Haaretz Correspondent
Concerned voices have been heard in the Muqata in Ramallah over the past few days: Senior Palestinian Authority and Fatah officials are speaking openly of the end of an era if an agreement to free abducted IDF soldier Gilad Shalit is reached.
Palestinian officials say a Shalit deal would bring about early elections in the territories, and Hamas would win again - but this time it would win the Palestinian presidential election, too. Israel would then be forced to deal with a Hamas-controlled Palestinian Authority in both the West Bank and Gaza Strip, they say.
The latest poll from the Jerusalem Media and Communication Centre conducted in the territories shows the recent war between Israel and Hamas in the Gaza Strip afforded the Islamic organization unprecedented popularity.
For the first time, Hamas is leading Fatah in the polls: 28.6 percent for Hamas compared to 27.9 percent for Fatah. Despite the euphoria in Israel over the Gaza operation, on the Palestinian side at least, some 46.7 percent view the Gaza fighting as a Hamas victory and only 9.8 percent deemed Israel the victor. Some 37.4 percent thought there was no winner.
The reports first published in Haaretz, that there was a breakthrough in the deal for Shalit's return, bode ill for Palestinian President Mahmoud Abbas. The immediate significance of a Shalit agreement would be the assembly of the Palestinian parliament again, including all the Hamas representatives now sitting in Israeli prisons. This has Fatah concerned, as Hamas would apparently claim a large majority in the parliament and could therefore render Salam Fayyad's government illegal. Hamas could also pass a law stating Abbas's term had ended on January 9 and he now had to resign and hold new elections.
It is not at all clear if any or all of these events would transpire. Egypt, which is mediating the contacts to free Shalit, will try to receive guarantees from Hamas that it will not take such steps, but nothing can truly prevent the organization from making use of its majority in the parliament.
Before the war in Gaza, Hamas did not seek early elections for either the parliament or the presidency as it feared it would lose power; however, after securing a Shalit deal and a "victory" against Israel in Gaza, it would expect increased support.
Arab papers have mentioned Tanzim leader Marwan Barghouti as one of the prisoners who could be freed in the Shalit deal. However, even though Barghouti enjoys wide support among the Palestinian public, he would have a difficult time lashing out against those who secured his release. Such a move might provide Fatah with a future leader, but even Barghouti could not stop the wave of support for Hamas.
Omdat op de man spelen onvriendelijk is. Op de hele bevolkingsgroep; generalisatie. En discriminatie.quote:
In vergelijking:quote:Humanitarian Aid Continues Despite Ongoing Attacks
The Gaza crossings have remained open to allow international aid organizations to transfer humanitarian supplies into the region despite continued rocket attacks fired by terrorists at Israel.
All of the border crossings, with the exception of the Rafiah terminal straddling the Egyptian-Gaza border, were open on Sunday.
A total of 142 trucks delivered 3,783 tons of supplies to Gaza warehouses from the World Food Program, the World Health Organization and CARE.
According to IDF Major Peter Lerner, spokesman for the Coordinator for Government Activities in the Territories (COGAT), the shipments also included goods for the public sector, such as communications equipment for cellular phone companies and food commodities.
Among the commercial supplies delivered to private business owners were meat and dairy products, canned food, oil, diapers, reproductive eggs, powdered milk, flour, sugar and rice.
In addition, 792,000 liters of heavy duty diesel fuel was pumped into the region through the Nahal Oz fuel depot. The Karni Crossing conveyor was also in operation; 1,848 tons of different types of grain lalso were transferred.
"Due to two different incidents of organized theft of humanitarian aid by Hamas terrorists, UNRWA has still not resumed shipping of aid in to Gaza," noted Lerner in a statement released to the media.
He added that approximately 200 trucks were scheduled to carry goods in to Gaza via the Kerem Shalom and Karni Crossings on Monday. In addition, more fuel was expected to be pumped into the region via the Nahal Oz fuel depot.
quote:19 January, 2009
Humanitarian aid flows in to Gaza via Kerem Shalom, Karni and Nahal Oz crossings
Kerem Shalom, Karni, Nahal Oz and Erez crossings operated today in order to enable humanitarian movements and convey humanitarian goods in to Gaza.
Throughout the day 195 trucks laden with 4946 tons of supplies at the request of various international organizations, donations from Jordan, Egypt and the Israeli organization "latet" all made their way to Gaza. Following a successful pilot yesterday, direct access from Egypt to Gaza was conducted and 10 trucks with an Egyptian donation of 198 tons of flour entered directly in to Gaza though Kerem Shalom. Also, the ICRC facilitated the transfer of ten ambulances from the Palestinian Red Crescent Society in the West Bank to the Gaza Strip, in order to strengthen the ambulance fleet in Gaza. Further medical movements included 33 Palestinians that left Gaza for medical treatment in Israel, including eight cancer patients en route to Augusta Victoria hospital in Jerusalem.
Also, 537,100 liters of heavy duty diesel and 206 tons of domestic gas were transferred to the Gaza Strip via Nahal Oz fuel depot.
Since the beginning of the operation, 41,937 tons of humanitarian supplies have been transferred to Gaza in 1693 trucks. Also, 2,263,351 liters of fuel have been conveyed through Nahal Oz and Kerem Shalom. Bron
Ik heb een uiterst gezond wantrouwen tegen alles dat moslim is ontwikkeld.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Omdat op de man spelen onvriendelijk is. Op de hele bevolkingsgroep; generalisatie. En discriminatie.
En het voegt niets toe aan de discussie anders dan polarisatie. Daar is geen behoefte aan.
Het lijkt me dat de steun voor Hamas is afgenomen, maar electoraal gezien was de steun voor Al Fatah minder. Dit lijkt me evident.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:57 schreef PhysicsRules het volgende:
Haaretz schrijft het tegenovergestelde.
Samengevat: Hamas is voor het eerst populairder dan Fatah en wil nieuwe verkiezingen.
Snap je dan niet dat dat ook de denkwijze van de Palestijnen is tegen joden?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:12 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb een uiterst gezond wantrouwen tegen alles dat moslim is ontwikkeld.
En dat wil ik graag zo houden.
De palestijnen kunnen ook alleen kiezen uit twee kwaden, corrupt of radicaal.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de steun voor Hamas is afgenomen, maar electoraal gezien was de steun voor Al Fatah minder. Dit lijkt me evident.
Ik denk ook dat er een nuance tussen beide onderzoeksopdrachten zit.
Verder vind ik de analyse uit het artikel van Haaretz plausibel als nagaat dat in de Shalit deal mogelijk tot 1400 Palestijnen door Israël worden vrijgelaten waarvan een groot deel Hamas-leden en dan nog eens veel parlementsleden en andere politici.
Hear hear ..quote:Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.
Daarnaast zie ik het gesprek met bijvoorbeeld Meki niet als discussie maar als debat. Ik wil (en kan) hem niet overtuigen omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar hoop anderen te overtuigen dat mijn standpunten zinniger zijn.
Los daarvan hebben scheldkanonnades geen zin, dus is zonde van de tijd, moeite en energie.
Ik zal hooguit hard maar correct reageren op aperte leugens en misvattingen, maar dat is ook met het bovenstaande op het oog. Bovendien vind ik het belangrijk dat we hier in Nederland op een beschaafde manier kunnen praten over het Midden-Oosten, zonder het geweld en de rancune uit de streek over te nemen.
quote:Op maandag 9 februari 2009 07:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en te verdedigen tegen de bloeddorstige moordmachines van Hamas dus Israël verdedigt zich enkel.
Denk daar maar eens over na, Meki.
de spellingcorrecties krijg je er gratis bij
Dat heb je met een paramilitaire organisatie he. Kwestie van definitie.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand net één vandaag gezien?
Journalisten worden nu wel toegelaten in Gaza![]()
Je zag Hamas strijders oefenen en een interview geven in een sinasappelboomgaard, inclusief geweren en dergelijke, constant omhoog kijkend of ze niet gespot werden door de iDF.
Wat scherts mijn verbazing, in diezelfde boomgaard zitten gewoon kinderen en kleuters bij manden sinnasappels te kijken.
Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou wordenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Je zag Hamas strijders oefenen en een interview geven in een sinasappelboomgaard, inclusief geweren en dergelijke, constant omhoog kijkend of ze niet gespot werden door de iDF.
Wat scherts mijn verbazing, in diezelfde boomgaard zitten gewoon kinderen en kleuters bij manden sinnasappels te kijken.
Ja, maar die zaten op een veilige afstand van 20 meter toe te kijkenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Zie welk een haat Israël heeft voortgebracht.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou worden.
Ah, blijkbaar had ik ook moeten zeggen: denk daar maar eens over na, Verluste.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:39 schreef Verluste het volgende:
[..]
Sorry ls dit wellicht flamen betekent, maar dit kun je classificeren als jiskefet- humor.![]()
Denk jij nu werkelijk dat dit de mainstream mening van palestijnen is? Er toch heb je zoveel begrip voor Hamas?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:21 schreef Verluste het volgende:
[..]
Zie welk een haat Israël heeft voortgebracht.
Dat komt echt niet door de vredeslievende Islam hoor. (ik ben hier niet sarcastisch)
Dat is dan wel een foute.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:11 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat heb je met een paramilitaire organisatie he. Kwestie van definitie.
Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:45 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is dan wel een foute.![]()
Ze kunnen toch op zijn minst die kinderen en eventuele volwassenen wegsturen.
Ik zie de kop al voor me: Onschuldige sinasappelplukkers gedood door IDF!![]()
Immers de dode Hamasstrijders komen nooit in beeld.
Yup, was een paar dagen geleden op TV, heb hem helaas niet gezien.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou worden.
Maar Hamas zit natuurlijk wel in een ander schuitje, dan een splintergroepering in NL.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, maar die zaten op een veilige afstand van 20 meter toe te kijken![]()
Afschuwelijk lui trouwens van Hamas, diezelfde walgelijke figureren zie je hier terug bij splinterpartijtjes zoals de Nederlandse Volks Unie en Cp86.
Nou dat is dus geen onzin, er blijken een aantal rechtszaken te lopen over de onrechtmatige verkoop van grond ..quote:Op maandag 9 februari 2009 20:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou dat is dus geen onzin, er blijken een aantal rechtszaken te lopen over de onrechtmatige verkoop van grond ..
zover ik weet is dat een van de redenen waarom de bevolking zo af is geknapt op Fatah, die hebben daaraan meegeholpen
wij-zij reactie hé? ik vind het aardig stompzinnigquote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?
Toevoeging: het wordt tijd dat de BBC zich eens druk gaat maken om joden die uit de islamitische landen hebben moeten vluchten met achterlating van hun eigendommen![]()
Stompzinnig is de islam "vredelievend" noemen. De Islam is zo ongeveer even vredelievend als de Sovjet Unie anti-imperialistisch was.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:25 schreef Verluste het volgende:
[..]
wij-zij reactie hé? ik vind het aardig stompzinnig
Als het onrechtmatig is, blijft het onrechtmatig...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?
Als er al op moord een verjaringstermijn zit van 20 jaar dan is dat helemaal van toepassing op een "onrechtmatige" aankoop (als dat al het geval is want deze eigendomsvraag is gewoon de israelbestaansrechtdiscussie in het klein).quote:Op maandag 9 februari 2009 21:36 schreef Mr_Memory het volgende:
Als het onrechtmatig is, blijft het onrechtmatig...
Veel Israeliers zijn ook geen engeltjes.
non-issues ? Er zit een verlooptermijn op eigendomsrecht ? Bij overlijden gaat het automatisch over op de staat en niet op de erfgenamen ? Je moet je eigendomsakte jaarlijks vernieuwen daar, anders verlies je je rechten ?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:45 schreef PhysicsRules het volgende:
moussie haalt er recente rechtzaken bij, maar die sleutels en eigendomsbewijzen stammen al uit 1948. Dat zijn echte non-issues. De Palestijnen moeten kiezen: of een eigen land en dan kappen met zeuren over huizen en grond in Israel, of ook die grond blijven claimen: maar dan moeten ze niet verbaasd zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt
Dat zeg je nu wel, maar er was enkele maanden geleden een item op TV over het eigendomrecht van vele dure panden in Amsterdam.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er al op moord een verjaringstermijn zit van 20 jaar dan is dat helemaal van toepassing op een "onrechtmatige" aankoop (als dat al het geval is want deze eigendomsvraag is gewoon de israelbestaansrechtdiscussie in het klein).
Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:07 schreef moussie het volgende:
[..]
non-issues ? Er zit een verlooptermijn op eigendomsrecht ? Bij overlijden gaat het automatisch over op de staat en niet op de erfgenamen ? Je moet je eigendomsakte jaarlijks vernieuwen daar, anders verlies je je rechten ?
En dit specifieke artikel gaat niet over grond in Israël maar op de West-Bank .. wat je argument nogal absurd maakt .. je zou eerder moeten zeggen dat de Israëliërs niet verbaasd moeten zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt, als zij op deze manier grond blijven claimen buiten Israël, in de bezette gebieden
Als je de grenzen van 67 gedoeld, ben ik het wel met je eens.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.
Palestijnen willen alle Israeli's weg hebben uit de Gaza en de Westbank (zoek maar eens op hoeveel joden er nog in Gaza wonen). En ondertussen willen ze ook terug naar Israel. Dan krijg je twee Arabische staten. Het is het een OF het ander. Zoals ik al eerder heb geschreven: als ze één land hadden gewild, joden en arabieren, Israëli en Palestijnen door elkaar hadden ze in 1987 niet in opstand moeten komen. Nu zullen ze dat nooit uit onderhandelingen kunnen slepen. Het is gewoon niet reëel.
Dan krijg je 4 staten waarvan 3 arabisch. Gaza + Westbank, Jordanië is al de palestijnse staat op 80% israelisch grondgebied gelegen, maar dat feit wordt maar al te graag over het hoofd gezien door de pers (vanwege racistische redenen).quote:Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan krijg je twee Arabische staten.
Het gaat in het artikel waar ik naar verwees over grond in Ofra, op de West-Bank dusquote:Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.
Ja ja, en de Joden die in Gaza hebben gewoond wonen nu (of ergens binnenkort) op de West-Bank, in een speciaal voor hun gebouwde nederzetting, tegen alle afspraken, internationale wetgeving en tig resoluties in, dus voor de Palestijnen is dat lood om oud ijzer ..quote:Palestijnen willen alle Israeli's weg hebben uit de Gaza en de Westbank (zoek maar eens op hoeveel joden er nog in Gaza wonen). En ondertussen willen ze ook terug naar Israel. Dan krijg je twee Arabische staten. Het is het een OF het ander. Zoals ik al eerder heb geschreven: als ze één land hadden gewild, joden en arabieren, Israëli en Palestijnen door elkaar hadden ze in 1987 niet in opstand moeten komen. Nu zullen ze dat nooit uit onderhandelingen kunnen slepen. Het is gewoon niet reëel.
Nee, twee: Palestina en Israel, waarbij Israel door terugkeer van vluchtelingen ook een arabische meerderheid krijgtquote:Op maandag 9 februari 2009 22:56 schreef buachaille het volgende:
[..]
Dan krijg je 4 staten waarvan 3 arabisch. Gaza + Westbank, Jordanië is al de palestijnse staat op 80% israelisch grondgebied gelegen, maar dat feit wordt maar al te graag over het hoofd gezien door de pers (vanwege racistische redenen).
Zelfs 80 joden waren er 80 teveel.quote:Gaza's Jewish community was roughly 2,000 years old,[21] and in 1481 there were sixty Jewish householders.[85] Most of them left Gaza after the 1929 Riots, when they consisted of fifty families.[21] In Sami Hadawi's land and population survey, Gaza had a population of 34,250, including 80 Jews in 1945.[58] Most Jews left after the 1948 War, due to mutual distrust between them and the Arab majority.[86]
Zie post hierboven, daar had ik het niet eens overquote:Op maandag 9 februari 2009 22:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Het gaat in het artikel waar ik naar verwees over grond in Ofra, op de West-Bank dus
[..]
Ja ja, en de Joden die in Gaza hebben gewoond wonen nu (of ergens binnenkort) op de West-Bank, in een speciaal voor hun gebouwde nederzetting, tegen alle afspraken, internationale wetgeving en tig resoluties in, dus voor de Palestijnen is dat lood om oud ijzer ..
Een heleboel, Zionisme = Racisme en dat soort onzin waar de VN zich nu voor schaamt.quote:Hoeveel resoluties lagen er eigenlijk bij de UN, die Israël niet na is gekomen, voor die volksopstand uit barste toen .. en was die niet vredelievend in het begin, burgerlijke ongehoorzaamheid en demonstraties, tot er wat Palestijnen dood werden gewalst door een tank ?
Wat wil je hier nu zeggen in relatie tot waar je op reageert? Ik raak de draad een beetje kwijt.quote:En tja, als je dan een keer die beelden hebt gezien van de broken bones strategie van Rabin en je zet dat naast het beeld van dat jochie tegenover die tank ..
als je dat dan vergelijkt met die beelden van vorig jaar, dat die protesterende student met een zak over het hoofd van dichtbij beschoten wordt, weliswaar met een rubberen kogel maar dat kan op zo'n korte afstand behoorlijk schade aanrichten, dat dan afgezien van het feit dat het gewoon sadistisch is ..
Ik bedoel maar, ik zie daar weinig 'morele superioriteit' in, het is gewoon een smerige veroveringsoorlog waarin beide kanten smerig vechten
Punt 1 hoor je iedereen altijd over, maar punt 2 is net zo belangrijk. En dat wordt vaak even vergeten.quote:http://en.wikipedia.org/wiki/United_Nations_Security_Council_Resolution_242
The Security Council,
Expressing its continuing concern with the grave situation in the Middle East,
Emphasizing the inadmissibility of the acquisition of territory by war and the need to work for a just and lasting peace in which every State in the area can live in security,
Emphasizing further that all Member States in their acceptance of the Charter of the United Nations have undertaken a commitment to act in accordance with Article 2 of the Charter,
1. Affirms that the fulfillment of Charter principles requires the establishment of a just and lasting peace in the Middle East which should include the application of both the following principles:
(i ) Withdrawal of Israel armed forces from territories occupied in the recent conflict;
(ii) Termination of all claims or states of belligerency and respect for and acknowledgement of the sovereignty, territorial integrity and political independence of every State in the area and their right to live in peace within secure and recognized boundaries free from threats or acts of force;
2. Affirms further the necessity
(a) For guaranteeing freedom of navigation through international waterways in the area;
(b) For achieving a just settlement of the refugee problem;
(c) For guaranteeing the territorial inviolability and political independence of every State in the area, through measures including the establishment of demilitarized zones;
3. Requests the Secretary-General to designate a Special Representative to proceed to the Middle East to establish and maintain contacts with the States concerned in order to promote agreement and assist efforts to achieve a peaceful and accepted settlement in accordance with the provisions and principles in this resolution;
4. Requests the Secretary-General to report to the Security Council on the progress of the efforts of the Special Representative as soon as possible.
OK, daar hebben we de crux: het gaat er dus om aan welke kant je staat.quote:Op zondag 8 februari 2009 03:38 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Ach ja Israël gebruikt die wapens om terroristen een koppie kleiner te maken.
de Palestijnen gebruiken die wapens om te terroriseren .. tja .. big difference.
Oh ja? Welke dan?quote:Op maandag 9 februari 2009 00:10 schreef Drijfzand het volgende:
Dat Hamas met ondermeer z'n raketbeschietingen oorlogsmisdaden pleegt daar is iedereen het over eens.
Wat dacht je van 10.000 raketten die de afgelopen 8 jaar uit de gazastrook zijn geschoten in willekeurige richting op steden en dorpen. Willekeurig op steden en dorpen is een oorlogsmisdaad.quote:
Want anders wat?quote:Op maandag 9 februari 2009 06:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
Jij een Palestijn ?
Lul niet man ...
Voor jou zijn Palestijnen een excuus om verkapt een hekel te hebben aan Joden en iedereen die hen steunen.
Waar zijn je reacties in het topic over de moordlustige president van Madagaskar, het dictator plan van Chavez, de condoleances met betrekking tot de vele doden in Australië, de veroordeling van de zoveelste Hamas uitlokking, je afkeuring en verbittering over de Marokkaanse Islamitische namenlijst ?
Jij bent in mijn ogen het instrument van de vijand en je mag in je handen knijpen dat je niet in mijn straat woont want anders .....
Dat is wel grappig: eerst wordt gezegd, dat het schieten van raketten Israel erg onveilig maakt en dus noodzaakt tot terugslaan en nu gebruik je juist de geringe effectiviteit van de raketten als argument om maatregelen te nemen.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:59 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Wat dacht je van 10.000 raketten die de afgelopen 8 jaar uit de gazastrook zijn geschoten in willekeurige richting op steden en dorpen. Willekeurig op steden en dorpen is een oorlogsmisdaad.
Maar dat had je ook zelf kunnen bedenken.
Eensch!quote:Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik had nooit gedacht dat ik het nog eens zou zeggen:quote:Op maandag 9 februari 2009 11:28 schreef Karrs het volgende:
[..]
Snap je dan niet dat dat ook de denkwijze van de Palestijnen is tegen joden?
En je zou kunnen zeggen dat zij zo worden opgevoed - jij kiest ervoor. Dat is nog veel erger.
Dus hoe moeten die volkeren nou gaan samenleven als jij hier in Nederland al een wantrouwende denkwijze hebt terwijl je niet eens direct niet met moslims te maken hebt?
Je kunt dit niet zomaar stellen aan de hand van deze cijfers (als dit al de officiële dodenaantallen zijn). Israël is sowieso niet verplicht haar militaire acties te ijken aan het maximum geweldsniveau van haar tegenstander.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:
Pakweg 1.300 Palestijnen dood tegen 13 Israeli's. Reken even uit wie het meest het oorlogsrecht schendt.
Dus omdat Israël haar burgers beter beveiligt, is Israël de boosdoener?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Pakweg 1.300 Palestijnen dood tegen 13 Israeli's. Reken even uit wie het meest het oorlogsrecht schendt.
Ach, en je hebt niet de expliciete ontkenning gehoord van schuilen of verbergen onder de burgerbevolking?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Het ging over oorlogsmisdaden. Die verboden zijn, los van de omvang van de acties van de tegenstanders.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:21 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je kunt dit niet zomaar stellen aan de hand van deze cijfers (als dit al de officiële dodenaantallen zijn). Israël is sowieso niet verplicht haar militaire acties te ijken aan het maximum geweldsniveau van haar tegenstander.
Dat is geen kwestie van betere beveiliging, maar van slechtere mikking (neologismequote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:26 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dus omdat Israël haar burgers beter beveiligt, is Israël de boosdoener?
Nee, dat is geen onzin.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.
In Sderot heeft bijna iedereen een schuilkelder in huis laten bouwen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:41 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is geen kwestie van betere beveiliging, maar van slechtere mikking (neologisme) En vooral van minder vuurkracht.
De suggestie dat israel beter voor de eigen burgers zorgt dan de Palestijnen of Hamas, is demagogisch. Immers: het verschil in aantallen doden kan volledig worden verklaard door technische en financiële aspecten.
Dit is een vage argumentatie met allerlei onterechte aanhalingstekens..quote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Toevoeging: het wordt tijd dat de BBC zich eens druk gaat maken om joden die uit de islamitische landen hebben moeten vluchten met achterlating van hun eigendommen![]()
Dat staat nog te bezien, die vijandelijke intenties.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
In Sderot heeft bijna iedereen een schuilkelder in huis laten bouwen.
Het is demagogisch om te stellen dat het verschil in technische en financiële aspecten tussen de Palestijnen en de Israëli's aan vijandelijke intenties van Israël is toe te schrijven. De Palestijnse machtshebbers hebben miljarden ontvangen: in plaats van dit geld uit te geven aan veiligheidsmaatregelen, kozen zij er voor om deze middelen aan te wenden voor oorlogsvoering en zelfverrijking (Arafat en consorten).
Je verdraait mijn woorden; drogredenen had ik achter jou niet gezocht: jammer.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:02 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat staat nog te bezien, die vijandelijke intenties.
Het is een veilige schatting om te zeggen dat de miljarden aan hulp die Israel ontvangen heeft, gestoken zijn in militaire zaken, voorzover ze al geen militaire vorm hadden.
Je stelt dat de Palestijnen de miljarden aan hulp gebruikt hebben voor zelfverrijking.
Dan valt toch eenvoudig te constateren, dat de Israelische leiders meer aandacht hadden voor geweld (en eigen verrijking, gezien de beschuldigingen van corruptie) dan de Palestijnse (die ook hun eigen belang niet uit het oog verloren)?
Kortom: uit je eigen argumentatie blijkt, dat de Israelische regering vijandelijker optrad dan de Palestinse regering.
Overigens kan in Sderot iedereen tamelijk makkelijk aan beton komen, denk ik. Hetgeen in Gaza wel anders is.
Nog los van de inkomens en bestedingsmogelijkheden in beide plaatsen.
Dat is geen drogreden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:05 schreef cultheld het volgende:
[..]
Je verdraait mijn woorden; drogredenen had ik achter jou niet gezocht: jammer.
Dat is een aperte leugen. Maar misschien heb je gewoon niet goed gelezen: helaas ben ik het Farsi niet machtig, dus doe je best en lees mijn keurig in het Nederlandse geformuleerde post even opnieuwquote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:17 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is geen drogreden.
Jij zelf zegt, dat Israel de miljarden steun in het leger gestoken heeft en dat de Palestijnse leiders de miljarden ten eigen bate gebruikt hebben.
Er valt nogal het een en ander hierover te zeggen, en ik moet toegeven dat ik het ter plekke bedacht heb.
Maar een drogreden is het niet.
Je kunt je gevoeglijk afvragen hoe de toestand zou zijn als de Palestijnen hun ontvangen steun hadden gebruikt ofwel voor wapens ofwel voor sociale opbouw.
Deze cijfers zeggen niets, Hamas strijders en IDF soldaten zijn legitieme doelen.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, je hebt gelijk.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is een aperte leugen. Maar misschien heb je gewoon niet goed gelezen: helaas ben ik het Farsi niet machtig, dus doe je best en lees mijn keurig in het Nederlandse geformuleerde post even opnieuw.
Dat maakt de aggressie van Israelische zijde niet minder.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:48 schreef cultheld het volgende:
[..]
In Sderot heeft bijna iedereen een schuilkelder in huis laten bouwen.
Het is demagogisch om te stellen dat het verschil in technische en financiële aspecten tussen de Palestijnen en de Israëli's aan vijandelijke intenties van Israël is toe te schrijven. De Palestijnse machtshebbers hebben miljarden ontvangen: in plaats van dit geld uit te geven aan veiligheidsmaatregelen, kozen zij er voor om deze middelen aan te wenden voor oorlogsvoering en zelfverrijking (Arafat en consorten).
Wat heeft het Farsi hier mee te maken?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:21 schreef cultheld het volgende:
[..]
Dat is een aperte leugen. Maar misschien heb je gewoon niet goed gelezen: helaas ben ik het Farsi niet machtig, dus doe je best en lees mijn keurig in het Nederlandse geformuleerde post even opnieuw.
OK, let op de burgers onder deze doden.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:40 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Deze cijfers zeggen niets, Hamas strijders en IDF soldaten zijn legitieme doelen.
Ik meen ergens gelezen te hebben dat je een geboren Iraniër bent, maar mogelijk verwar ik je met een andere user. In dat geval kun je die opmerking als 'niet gemaakt' beschouwenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Wat heeft het Farsi hier mee te maken?
Inderdaad.quote:OK, je hebt gelijk.
Je hebt alleen gezegd dat de Palestijnse machthebbers miljarden ontvangen hebben in plaats van dit geld uit te geven aan veiligheidsmaatregelen. Zij kozen er voor om deze middelen aan te wenden voor oorlogsvoering en zelfverrijking (Arafat en consorten).
Agressie leidt niet per se tot een oorlogsmisdaad.quote:Dat maakt de aggressie van Israelische zijde niet minder.
En de Palestijnse corruptie ook niet minder.
Wie bepaalt in een oorlog wat proportioneel geweld is? De hele Westerse wereld (Nederland nog tijdens de politionele acties) heeft zich schuldig gemaakt aan 'disproportioneel geweld' , maar die term lijkt pas gebezigd te worden sinds Israël haar gram haalt op Hamas.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:31 schreef Drijfzand het volgende:
Honderden burgerslachtoffers kan je moeilijk proportioneel geweld noemen.
Neh het is een gevolg van Israels beroep op zelfverdediging.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:44 schreef cultheld het volgende:
[..]
Wie bepaalt in een oorlog wat proportioneel geweld is? De hele Westerse wereld (Nederland nog tijdens de politionele acties) heeft zich schuldig gemaakt aan 'disproportioneel geweld' , maar die term lijkt pas gebezigd te worden sinds Israël haar gram haalt op Hamas.
Ja, daar ging het eerste gedeelte van mijn bericht over.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:36 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het ging over oorlogsmisdaden. Die verboden zijn, los van de omvang van de acties van de tegenstanders.
Burgers zijn geen legitieme doelen. Dat is een feit.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 01:45 schreef Kees22 het volgende:
[..]
OK, let op de burgers onder deze doden.
Burgers zijn geen legitieme doelen.
De feitelijke beoordeling van disproportioneel of proportioneel volgens oorlogsrecht is alleen in relatie tot de legitieme doelstelling van beëindiging van de agressie.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 02:31 schreef Drijfzand het volgende:
Honderden burgerslachtoffers kan je moeilijk proportioneel geweld noemen.
Alleen niet in relatie met de vooraf aangebrachte schade, maar in relatie tot de legitieme doelstelling van het beëindigen van de agressie (het stoppen/verminderen van de raketbeschietingen op burgers en soeverein territoriaal gebied).quote:Op dinsdag 10 februari 2009 04:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Neh het is een gevolg van Israels beroep op zelfverdediging.
Aan een beroep op zelfverdediging zit altijd de vraag van proportionaliteit vast.
Als het disproportioneel is begaat men zelf een misdaad. Dat op individueel niveau precies hetzelfde.
De aangedragen legitieme doelstelling is zelfverdediging.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 06:40 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Alleen niet in relatie met de vooraf aangebrachte schade, maar in relatie tot de legitieme doelstelling van het beëindigen van de agressie (het stoppen/verminderen van de raketbeschietingen op burgers en soeverein territoriaal gebied).
Het is zo simpel, ik begrijp niet wat je er allemaal bijhaalt:quote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:09 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Dat is wel grappig: eerst wordt gezegd, dat het schieten van raketten Israel erg onveilig maakt en dus noodzaakt tot terugslaan en nu gebruik je juist de geringe effectiviteit van de raketten als argument om maatregelen te nemen.
"Kop jij verliest. munt ik win."
Dat kan ik zelf ook wel bedenken, inderdaad.
Overigens zijn de Israelische wapens net zo min effectief: tien bommen van elk twee ton op een politiebureau en acht doden als resultaat. Pakweg 1.300 Palestijnen dood tegen 13 Israeli's. Reken even uit wie het meest het oorlogsrecht schendt.
Hmz .. dus het is goed om een halve wijk plat te schieten als je een handjevol Hamas-strijders wil gaan raken ?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is zo simpel, ik begrijp niet wat je er allemaal bijhaalt:
Burgerslachtoffers in een oorlog is geen oorlogsmisdaad. Het is een ramp, een drama, vreselijk en moet ten alle tijden voorkomen worden, maar het is, en ik herhaal, geen oorlogsmisdaad, op zichzelf.
Wat wel een oorlogsmisdaad is, is opzettelijk burgerslachtoffers maken.
Dus: raketten naar een stad schieten in willekeurige richting: opzettelijk burgers willen raken ->
oorlogsmisdaad
En: raketten naar een militair doel schieten in een stad waar ook burgers zijn -> drama, maar
geen oorlogsmisdaad.
Ik volg je niet helemaal. Zeg je nu dat Israel willekeurig heeft gebombardeerd? Zomaar een bommetje hier en daar?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 10:11 schreef moussie het volgende:
[..]
Hmz .. dus het is goed om een halve wijk plat te schieten als je een handjevol Hamas-strijders wil gaan raken ?
Met die logica is het dus ook goed elk willekeurig dorp in Israël te beschieten, er wonen vast wel een paar IDF-ers of reservisten .. of zijn dat geen strijders meer op het moment dat ze thuis zitten, in tegenstelling tot de strijders aan de andere kant .. ?
op je eerdere post mbt 1987 ga ik later nog in, daar heb ik atm niet genoeg tijd voor
niet per definitie, licht er een beetje aan hoeveel raketten je afschiet en wat voor koppen erop zittenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
En: raketten naar een militair doel schieten in een stad waar ook burgers zijn -> drama, maar
geen oorlogsmisdaad.
Je weet te weinig wat er is gebeurd.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 11:35 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Ik volg je niet helemaal. Zeg je nu dat Israel willekeurig heeft gebombardeerd? Zomaar een bommetje hier en daar?
Militair doel is ook zo'n dubieuze term. Dresden was ook een militair doel te noemen, terwijl het dat helemaal niet was.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 08:03 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Het is zo simpel, ik begrijp niet wat je er allemaal bijhaalt:
Burgerslachtoffers in een oorlog is geen oorlogsmisdaad. Het is een ramp, een drama, vreselijk en moet ten alle tijden voorkomen worden, maar het is, en ik herhaal, geen oorlogsmisdaad, op zichzelf.
Wat wel een oorlogsmisdaad is, is opzettelijk burgerslachtoffers maken.
Dus: raketten naar een stad schieten in willekeurige richting: opzettelijk burgers willen raken ->
oorlogsmisdaad
geen oorlogsmisdaad.
welquote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Militair doel is ook zo'n dubieuze term. Dresden was ook een militair doel te noemen, terwijl het dat helemaal niet was.
Niet vergelijkbaar.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Militair doel is ook zo'n dubieuze term. Dresden was ook een militair doel te noemen, terwijl het dat helemaal niet was.
Graag een betrouwbare bron voordat ik hierop inga.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:33 schreef Verluste het volgende:
[..]
Je weet te weinig wat er is gebeurd.
Israël heeft preventief huizen platgebombardeerd voordat ze het leger liet oprukken, in het kader van: 'omstandigheden creëeren waarin alleen jij de overhand hebt en je geen dode militairen krijgt'.
Ze zullen echt niet kijken of daar dan burgers inzitten, dat doet het hele bovenstaande principe teniet. Israël heeft waarschuwende pamfletten gestrooid en smsjes rondverstuurd dus dat is dan een goedkope manier om van die verantwoordelijkheid af te zijn.
Trouw maybe?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:09 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Graag een betrouwbare bron voordat ik hierop inga.
En ik heb jou er nog niet op betrapt dat je een goed beeld hebt over wat er gebeurd is, anders dan dat je palestijnse propaganda nablaat, dus stop aub te beweren dat ik niet weet waar ik het over heb.
nou je kunt erover twisten of het gewraakte bombardement proportioneel of uberhaupt legitiem was maar Dresden was wel degenlijk een militair doelwit daar is volgens mij geen debat over mogelijkquote:
Jij beweert dat Israel opzettelijk burgerdoelen aanvalt, zonder militaire noodzaak. Daar wil ik graag bewijs voor zien ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:13 schreef Verluste het volgende:
[..]
Trouw maybe?
En ik kan net zo goed zeggen dat je Israëlische propaganda nablaat. Hou eens op met dat stompzinnig gedoe.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/middle_east/5215366.stmquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:37 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Jij beweert dat Israel opzettelijk burgerdoelen aanvalt, zonder militaire noodzaak. Daar wil ik graag bewijs voor zien ja.
nou hier was gewoon sprake van een mafketel in een tank hoor ... althans hij (of zij) zat in een vliegtuig maar die posten zijn dusdanig duidelijk gemarkeerd dat je daar echt niet per ongeluk op kunt schieten en dit is niet het enige incident ook, UNIFIL veteranen kunnen je er ongetwijfeld verhalen vertellen waar je bang van wordtquote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:48 schreef PhysicsRules het volgende:
Ok, maar het Israel's standpunt is meteen ook duidelijk.
UN Secretary General Kofi Annan said he was "shocked" at the "apparently deliberate targeting" of the post. Israel has expressed "deep regret".
En dit is een incident, Hamas heeft beleid. Volgens mij is het gewoon niet vol te houden dat het Israel's beleid is om burgerdoeleinden aan te vallen. Ik zal echt niet beweren dat het nooit gebeurd is, en zelfs niet dat het nooit opzettelijk gebeurd is door een enkele mafketel-in-tank. Wat mijn punt is, is dat er absoluut geen sprake is van systematische aanvallen op burgerdoelen, wat door sommigen hier beweerd of geïnsinueerd wordt.
Hehe, de softies van Amnesty die met Hamas een bakje thee willen drinken. Lieve mensen van Amnesty, de enige taal die Hamas verstaat is die van geweld. Ik zou het ook graag anders willen zien maar het is nou eenmaal zo.quote:126 Teletekst di 10 feb
Amnesty:Hamas martelde en moordde
` Hamas heeft in de Gazastrook begin
dit jaar een moord- en martelcampagne
uitgevoerd tegen Palestijnen die als
verraders worden beschouwd.Dat beweert
Amnesty International.De campagne vond
plaats tijdens en na het Israëlische
offensief in de Gazastrook.
Amnesty had toen een onderzoeksteam in
de Gazastrook.Die stelt in een rapport
vast dat meer dan 20 Palestijnen door
Hamas zijn vermoord.Veel anderen werden
met opzet invalide gemaakt,gemarteld of
met de dood bedreigd.
Amnesty roept de Hamas-regering op om
de campagne onmiddellijk te stoppen en
een grondig onderzoek in te stellen.
volgende nieuws weer&verkeer sport
--> --> --> -->
Inderdaad, jij zit te posten op fok. Dapper!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hehe, de softies van Amnesty die met Hamas een bakje thee willen drinken. Lieve mensen van Amnesty, de enige taal die Hamas verstaat is die van geweld. Ik zou het ook graag anders willen zien maar het is nou eenmaal zo.
Jij zit semi-lollig te dichten op Fok! ook heel dapperquote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:54 schreef Dichtpiet. het volgende:
[..]
Inderdaad, jij zit te posten op fok. Dapper!
quote:Op maandag 9 februari 2009 14:13 schreef Dichtpiet. het volgende:
Twee christelijke homo's uit Putten
zaten aan elkander te frutten.
Boos zei Yvette Lont:
"Zit niet in elkaars kont
maar zit liever in meerdere kutten."
commentaar overbodigquote:De Palestijnse beweging schoot twintig mensen dood en ontvoerde, martelde en bedreigde tientallen critici en 'collaborateurs met Israël'. De meeste slachtoffers werden uit hun huizen gehaald en later gedumpt, dood of levend, in afgelegen gebieden, mortuaria of ziekenhuizen. Enkelen werden zelfs in het ziekenhuis doodgeschoten waar ze behandeld werden voor verwondingen.
[/meki modus]quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hehe, de softies van Amnesty die met Hamas een bakje thee willen drinken. Lieve mensen van Amnesty, de enige taal die Hamas verstaat is die van geweld. Ik zou het ook graag anders willen zien maar het is nou eenmaal zo.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:51 schreef TheZapster het volgende:
[..]
[/meki modus]
Israëlische propaganda!
[/meki modus]
Het was gewoon in beeldquote:Op dinsdag 10 februari 2009 00:35 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ach, en je hebt niet de expliciete ontkenning gehoord van schuilen of verbergen onder de burgerbevolking?
Je kunt je natuurlijk afvragen of de zegslieden liegen, maar zeg dat dan. In plaats van te suggereren dat Hamas zich verschuilt achter de burgers.
Ben je trouwens wel eens in een boomgaard geweest? En weet je wel zeker dat de beelden ook weergaven wat jij denkt dat ze weergaven? Ik ken boomgaarden en ik vond het maar een verwarrend geheel.
Nog steeds dat gezeur dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeft... DUH, wat wil je anders met een militie die uit een volksbeweging komt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:53 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het was gewoon in beeld![]()
Ik ben nooit in zo'n boomgaard geweest, maar wat ik zag was dat Hamasstrijders een interview gaven, terwijl 2 meter verderop gewoon kinderen zaten.
Als ze zelf bang waren voor IDF beschietingen, hoe noem jij dit voorval dan
Edit hier is het filmpje
Kijk op 07:28.
Hoort dat dan weer van een persoon die bijna begon te gillen van verontwaardiging over een paar burgerslachtoffers in de Hamas-Israel oorlog.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nog steeds dat gezeur dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeft... DUH, wat wil je anders met een militie die uit een volksbeweging komt.
Op de man spelenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:42 schreef buachaille het volgende:
[..]
Hoort dat dan weer van een persoon die bijna begon te gillen van verontwaardiging over een paar burgerslachtoffers in de Hamas-Israel oorlog.
De legitimatie voor de militaire operatie in Gaza is het recht van politieke entiteiten op zelfverdediging van haar soevereiniteit, volgens artikel 51 van het handvest van de Verenigde Naties. De raketaanvallen van onder andere Hamas zijn een schending van de Israëlische soevereiniteit. Het recht op zelfverdediging is de legitimatie voor een gewapende reactie daarop.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:12 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
De aangedragen legitieme doelstelling is zelfverdediging.
En de beoordeling heeft betrekking op de middelen die gebruikt worden.
Om vast te stellen wat proportioneel en disproportioneel is zijn er richtlijnen zoals mensenrechten, oorlogsrecht, confenties en verdragen.
De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties Navi Pillay gaat oorlogsmisdaden in Gaza en Israël onderzoeken, maar jij denkt het nu al allemaal te weten?quote:Het antwoord is duidelijk.
Hamas mag zich natuurlijk onder de burgerbevolking begeven.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nog steeds dat gezeur dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeft... DUH, wat wil je anders met een militie die uit een volksbeweging komt.
Kinderachtig gedoe om stompzinnig morele superioriteit waar moraal bij beide partijen ver te vinden is.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De legitimatie voor de militaire operatie in Gaza is het recht van politieke entiteiten op zelfverdediging van haar soevereiniteit, volgens artikel 51 van het handvest van de Verenigde Naties. De raketaanvallen van onder andere Hamas zijn een schending van de Israëlische soevereiniteit. Het recht op zelfverdediging is de legitimatie voor een gewapende reactie daarop.
De legitieme doelstelling is de dreiging vanuit Gaza voor de Israëlische bevolking in zuid-Israël te stoppen.
Israël is, volgens internationaal recht, hierbij niet verplicht haar militaire acties te ijken aan het maximum geweldsniveau van de gewapende acties van Hamas. Het inzetten van een overmacht heeft niets te maken met disproportionaliteit. Ook kan de evenredigheid niet beoordeelt worden in relatie met de aangebrachte schade (bijvoorbeeld, hoe groter het geanticipeerde voordeel van een militaire actie hoe groter de hoeveelheid collateral damage gerechtvaardigd of noodzakelijk is), maar in hoeverre de militaire actie specifiek gericht is de dreiging van in dit geval raketbeschietingen op burgers in zuid-Israël te stoppen.
Het gebruik van witte fosfor wordt afgeraden bij inzet in dichtbevolkte gebieden, maar an sich is het een niet-verboden middel, dat ook door legers van NAVO-landen worden gebruikt. Tijdens oorlogsvoering is het gebruik van witte fosfor niet verboden en is niet tegen internationale regels voor oorlogsvoering.
[..]
De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties Navi Pillay gaat oorlogsmisdaden in Gaza en Israël onderzoeken, maar jij denkt het nu al allemaal te weten?
Ik denk dat dit het verschil is tussen een onafhankelijk onderzoek en jouw wetenschap.
Klopt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 12:09 schreef sp3c het volgende:
[..]
voor mijn gevoel was het gewoon een ordinaire strafexpeditie, zoveel mogelijk vijandelijke poppetjes en gebouwtjes stukmaken zodat ze in het vervolg misschien twee keer nadenken
Ik heb mijn eigen oordeel idd. Zoals de meeste mensen hun eigen oordeel vormen. Het politieke getouwtrek heeft daar geen invloed op, dat bepaalt niet hoe mensen er op individueel niveau over moeten denken. Ja alleen als je helemaal geen eigen mening hebt, dan laat je het misschien afhangen van wat een ander zegt.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De Hoge Commissaris voor de Mensenrechten van de Verenigde Naties Navi Pillay gaat oorlogsmisdaden in Gaza en Israël onderzoeken, maar jij denkt het nu al allemaal te weten?
Een eigen oordeel is prima, maar daarmee is het nog geen feit.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:59 schreef NorthernStar het volgende:
Ik heb mijn eigen oordeel idd. Zoals de meeste mensen hun eigen oordeel vormen. Het politieke getouwtrek heeft daar geen invloed op, dat bepaalt niet hoe mensen er op individueel niveau over moeten denken. Ja alleen als je helemaal geen eigen mening hebt, dan laat je het misschien afhangen van wat een ander zegt.
Feiten bestaan niet, er zijn enkel meningen. En gezien de politisering van bvb het internationaal gerechtshof kijk ik meer naar wat AI, IRC en HRW te zeggen hebben..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:17 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Een eigen oordeel is prima, maar daarmee is het nog geen feit.
Denken dat, en strafrecht is niet hetzelfde, daar doet politiek getouwtrek en geen eigen mening niets aan.
Ik was het eens met cultheld. Ik heb al eerder gesteld dat ik vind dat het begrip disproportioneel geweld in de context van het Gazaconflict gepolitiseerd is en op een zodanige wijze in de media is gepresenteerd dat het nauwelijks steek houdt met het internationaal humanitair recht.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:59 schreef NorthernStar het volgende:
Het begon trouwens met een klacht over proportionaliteit. Mijn antwoord was dat dit samenhangt met Israels beroep op zelfverdediging. Was je het daar nou mee eens of niet?
Nogmaals het is in antwoord op Israels aangevoerde verdediging dat ze slechts handelt uit zelfverdediging.quote:Op woensdag 11 februari 2009 00:29 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik was het eens met cultheld. Ik heb al eerder gesteld dat ik vind dat het begrip disproportioneel geweld in de context van het Gazaconflict gepolitiseerd is en op een zodanige wijze in de media is gepresenteerd dat het nauwelijks steek houdt met het internationaal humanitair recht.
Het heeft in beginsel niets te maken met het recht op zelfverdediging. Het recht op zelfverdediging is een legitimatie om te reageren op agressie die de soevereiniteit schendt.
Het begrip disproportioneel wordt ten onrechte gesimplificeerd door te wijzen naar de ratio slachtofferaantallen en/of het maximum geweldsniveau van beide entiteiten te vergelijken, waarbij het lijkt alsof de Israëlische militaire superioriteit als gegeven al wordt beoordeeld als disproportioneel.
Dit is vanzelfsprekend, althans zo ik het zie, nonsens.
Ik kwam kort geleden een opmerking tegen in een of andere docu, van een oudere joodse man, naam en functie zou ik zo 123 niet meer weten, die heel simpel stelde dat het Ministerie van Defensie ook midden in Tel Aviv staat, gewoon, tussen de burgers ..quote:Op dinsdag 10 februari 2009 21:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Hamas mag zich natuurlijk onder de burgerbevolking begeven.
Maar dit zijn Hamasstrijders, dus een potentieel doelwit voor een IDF aanval.
Waarom oefenen die in een gebied waar ook kinderen aanwezig zijn?
Toeval? Ik denk het niet, ze kunnen ook de burgers waarschuwen om even elders hun heil te zoeken.
Nee, ze doen dit alleen om later te kunnen roepen dat Israel alleen onschuldige burgers dood.
Ik ben het met je eens dat het moraal aan beide partijen ver te zoeken is, maar dit slaat toch wel alles.
En zeker niet kinderachtig.
No shit Einstein ...quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:34 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik kwam kort geleden een opmerking tegen in een of andere docu, van een oudere joodse man, naam en functie zou ik zo 123 niet meer weten, die heel simpel stelde dat het Ministerie van Defensie ook midden in Tel Aviv staat, gewoon, tussen de burgers ..
inherent aan wat ? Jouw standaard van moraliteit ?!quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nogmaals het is in antwoord op Israëls aangevoerde verdediging dat ze slechts handelt uit zelfverdediging.
Recht op zelfverdediging en de vraag van proportionaliteit zijn inherent aan elkaar.
Dat is op individueel niveau net zo. Of iemand een beroep kan doen op zelfverdediging staat of valt met de wijze waarop iemand zich verdedigt en hoe de reactie en de dreiging zich verhouden. Proporties.
Zo wordt het wel heel moeilijk discussie voeren als zelfs dit soort algemeenheden ontkent worden.
Eerst mag je er niks van het geweld zeggen want het is "zelfverdediging". En als je aanvoert dat die zelfverdediging wel erg disproportioneel is mag dat ook niet want dan ben je aan het politiseren en simplificeren. Met andere woorden, kritiek is nicht erwunscht!
Volgens het internationale recht heeft ie wel gelijk. Dat jij het niet eens ben met het internationale recht, tjaquote:Op woensdag 11 februari 2009 05:28 schreef Tiesemans het volgende:
inherent aan wat ? Jouw standaard van moraliteit ?!
Alsof proportionaliteit en zelfverdediging op die manier tot elkaar gebracht mogen komen ...
- edit -
Na jaren Wing Chun Kung fu kan ik je vertellen dat als ik mezelf verdedig en ik flinke klappen uitdeel het voor de aangevallen partij als een disproportionele agressie gezien kan worden omdat de klappen zo ervaren worden doch voor mij niet meer is dan redelijk bescheiden zelfverdediging, zeker omdat het om effectiviteit gaat van die zelfverdediging.
- edit -
Je bent hier lichtelijk onzin aan het verkopen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 01:14 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Nogmaals het is in antwoord op Israels aangevoerde verdediging dat ze slechts handelt uit zelfverdediging.
Recht op zelfverdediging en de vraag van proportionaliteit zijn inherent aan elkaar.
Dat is op individueel niveau net zo. Of iemand een beroep kan doen op zelfverdediging staat of valt met de wijze waarop iemand zich verdedigt en hoe de reactie en de dreiging zich verhouden. Proporties.
Zo wordt het wel heel moeilijk discussie voeren als zelfs dit soort algemeenheden ontkent worden.
Eerst mag je er niks van het geweld zeggen want het is "zelfverdediging". En als je aanvoert dat die zelfverdediging wel erg disproportioneel is mag dat ook niet want dan ben je aan het politiseren en simplificeren. Met andere woorden, kritiek is nicht erwunscht!
Je was al klaar voordat er überhaupt sprake was van een discussie en jouw oordeel is dat ongeacht wat Israël hoe dan ook schuldig is.quote:Ik ben wel klaar met deze "technische" discussie.
Jank je ook zo over disproportioneel geweld als stenengooiende voetbalhooligans worden bestreden met gummiknuppels, rubberen kogels en waterkanonnen?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 04:30 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Neh het is een gevolg van Israels beroep op zelfverdediging.
Aan een beroep op zelfverdediging zit altijd de vraag van proportionaliteit vast.
Als het disproportioneel is begaat men zelf een misdaad. Dat op individueel niveau precies hetzelfde.
Dat staat niet in verband met elkaar. Hou eens op met je geflame svp.quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:35 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Jank je ook zo over disproportioneel geweld als stenengooiende voetbalhooligans worden bestreden met gummiknuppels, rubberen kogels en waterkanonnen?
Als mijn voorbeeld je niet aanstaat mutant01 moet je dat als flame melden in feedback.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:16 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat staat niet in verband met elkaar. Hou eens op met je geflame svp.
http://www.amnesty.org/en(...)/mde210012009en.htmlquote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:52 schreef buachaille het volgende:
[..]
quote:There is incontrovertible evidence that Hamas security forces and armed militias have been responsible for grave human rights abuses and that the victims of such abuses and many others are being intimidated and discouraged from testifying about their ordeal. The Hamas de-facto administration has displayed a flagrant disregard for the most fundamental human rights norms, not only allowing such abuses to be perpetrated, but actually facilitating and encouraging the abuses by justifying them and by granting absolute impunity to the perpetrators.
???quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:41 schreef Dr.Nikita het volgende:
[..]
Als mijn voorbeeld je niet aanstaat mutant01 moet je dat als flame melden in feedback.
Goh, waarom dan dat gejank dat Hamas zich onder de burgerbevolking begeeft, als dat dan zo normaal is ?quote:Op woensdag 11 februari 2009 05:24 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
No shit Einstein ...
Waar denk je dat het Binnenhof en het ministerie van Defensie hier in Nederland zich te midden van bevinden ?![]()
Je vergeet de stipulatie : totdat de Veiligheidsraad de noodzakelijke maatregelen ter handhaving van de internationale vrede en veiligheid heeft genomen.quote:Op woensdag 11 februari 2009 08:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je bent hier lichtelijk onzin aan het verkopen.
Inherent zijn politieke entiteiten (meestal staten) en het recht op zelfverdediging. De schending van de territoriale soevereiniteit door agressie mag rechtens artikel 51 van het handvest van de Verenigde Naties worden beantwoord.
Nee, ik ben dat niet vergeten. Ook binnen het internationale recht geldt het principe van de soevereiniteit.quote:
aah, dus als je je via de beschikbare diplomatieke kanalen probeert te verweren tegen de staat Israël ben je net zo verkeerd bezig als wanneer je wel tot de wapens grijpt .. die akelige onbeschaafde Arabieren en socialisten toch ook, dat ze gebruik maken van de middelen die wij bedacht hebbenquote:Op woensdag 11 februari 2009 14:57 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Nee, ik ben dat niet vergeten. Ook binnen het internationale recht geldt het principe van de soevereiniteit.
De bindende resoluties van de Veiligheidsraad tegen Israël zijn nooit aangenomen, maar het is überhaupt erg opvallend dat er in verhouding zoveel resoluties zijn aangenomen in vergelijking met andere landen.
Dit houdt natuurlijk enig verband met de Arabische/islamitische machtsblok binnen de V.N. en enige hypocrisie van sommige leden van de Mensenrechtenraad van de Verenigde Naties, zoals Saoedi-Arabië, China, Rusland en Cuba.
De veroordelingen door de Human Rights Council van Israël zijn nog niet opgedroogd of er vliegt alweer een nieuwe de deur uit, terwijl er een oogje wordt dichtgeknepen bij mensenrechtenschendingen in bijvoorbeeld Tibet, Soedan of Noord-Korea.
Het maakt het een en ander niet bepaald geloofwaardig en ik vind het wel begrijpelijk dat, met het oog op zelfbehoud, Israël onder deze omstandigheden op zijn minst vast wil blijven houden aan het principe van soevereiniteit en het recht op zelfverdediging.
In het antwoord op jouw bewering dat ik de stipulatie zou zijn vergeten zei ik en zeg nogmaals dat de bindende resoluties nooit zijn aangenomen en de resoluties die wel zijn aangenomen vallen onder bemiddelingen in conflicten en niet-bindend zijn.quote:Op woensdag 11 februari 2009 17:07 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, dus als je je via de beschikbare diplomatieke kanalen probeert te verweren tegen de staat Israël ben je net zo verkeerd bezig als wanneer je wel tot de wapens grijpt .. die akelige onbeschaafde Arabieren en socialisten toch ook, dat ze gebruik maken van de middelen die wij bedacht hebben
Dat er zoveel resoluties liggen zou niet te maken kunnen hebben met het feit dat er heel wat overtredingen worden begaan zeker, die hebben de klagers uit hun grote duim gezogen ? Die nederzettingen, die muur, die brandende fosfor op de straten, dat zijn hallucinaties ?
quote:Gaza mortar shells strike western Negev; no casualties
Fired by Gaza militants exploded late Tuesday evening in an open field near the western Negev city of Sderot, just half an hour before the polls were to close.
Also Tuesday night, someone opened fire on a car with Israeli license plates near the settlement of Beit El in the West Bank. No injuries were reported in the incident.
Security personnel who examined the scene of the shooting found 17 bullet shells on the ground.
Nearly 40 Qassam rockets, mortar shells, and Grad missiles have been fired at Israel since a shaky cease-fire with Hamas took effect over two weeks ago, according to the Israel Defense Forces.
tja, en als die keer op keer tegen worden gehouden door het veto-recht van je machtigste bondgenoot kan je in feite doen waar je zin in hebt .. maakt de machteloze frustratie van diegene wiens land wordt afgepakt ten bate van nog een nederzetting/stukje muur alleen maar begrijpelijkerquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:20 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In het antwoord op jouw bewering dat ik de stipulatie zou zijn vergeten zei ik en zeg nogmaals dat de bindende resoluties nooit zijn aangenomen en de resoluties die wel zijn aangenomen vallen onder bemiddelingen in conflicten en niet-bindend zijn.
Sowieso geldt binnen het internationale recht geldt het principe van de soevereiniteit, behoudens bij resoluties die bijvoorbeeld sancties of militair ingrijpen inhouden.
er is, voor zover ik weet, ook nooit een poging gedaan om een Chapter VII resolutie aan te nemen, dus dat veto staat er los van.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:20 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, en als die keer op keer tegen worden gehouden door het veto-recht van je machtigste bondgenoot kan je in feite doen waar je zin in hebt .. maakt de machteloze frustratie van diegene wiens land wordt afgepakt ten bate van nog een nederzetting/stukje muur alleen maar begrijpelijker
Ik denk dat de geloofwaardigheid van de Human Rights Council van de Verenigde Naties, maar ook de Verenigde Naties zelf als instituut er niet bepaald op vooruit gaat dat met notoire mensenrechtenschenders zoals China, Rusland en Saoedi-Arabië die daarin zitting hebben bepalen wie er mensenrechten schendt.quote:Op woensdag 11 februari 2009 18:20 schreef moussie het volgende:
[..]
tja, en als die keer op keer tegen worden gehouden door het veto-recht van je machtigste bondgenoot kan je in feite doen waar je zin in hebt .. maakt de machteloze frustratie van diegene wiens land wordt afgepakt ten bate van nog een nederzetting/stukje muur alleen maar begrijpelijker
Een beschuldiging van AI als voldoende bewijs beschouwen? Gevaarlijke uitspraak...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 17:50 schreef qonmann het volgende:
Het was al veel eerder gemeld, Hamas nam de gelegenheid te baat om wat politieke tegenstanders uit de weg te ruimen.
Het is nu zowaar bewezen...
Een citaat nog:
[..]
commentaar overbodig
ach, als je na Jenin onder de paraplu van Chapter VII Artikel 42 oproept tot internationaal ingrijpen en dat eindigt met een onderzoekscommissie die haar uiteindelijke verslag maar moet baseren op andermans gegevens weet je wel hoe de wind waaitquote:Op woensdag 11 februari 2009 18:31 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
er is, voor zover ik weet, ook nooit een poging gedaan om een Chapter VII resolutie aan te nemen, dus dat veto staat er los van.
cultheld: De discussie over proportionaliteit is er alleen nu het om Israel gaatquote:Op woensdag 11 februari 2009 08:34 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Je was al klaar voordat er überhaupt sprake was van een discussie en jouw oordeel is dat ongeacht wat Israël hoe dan ook schuldig is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |