Nee hoor. Het ging mij in eerste instantie om de tegengeluiden vanuit Gaza tegen Hamasquote:Op zondag 25 januari 2009 22:43 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Het bevestigt niet dat Hamas schuilt tussen de burgerbevolking: het huis stond leeg.
Maar goed: wat wil je verder zeggen met dit verhaal? Dat Israel gelijk had/heeft?
bronquote:As Hail, in his mid-30s, sat on his porch and thought about what to do a man came by: He was from Hamas and had left something in Hail's home. He let him in and the man then emerged with a bullet proof vest, a rocket launcher and an ammunitions belt. An hour later a fighter with Islamic Jihad called to the door, then disappeared onto the roof and reappeared with a box of ammunition. "The abused civilians' homes for their own purposes. That is not right," Hail says with disgust while trying to remain polite
Oh, maar ik snap wel waar het je om ging. Maar ik las dit:quote:Op zondag 25 januari 2009 23:00 schreef Mylene het volgende:
[..]
Nee hoor. Het ging mij in eerste instantie om de tegengeluiden vanuit Gaza tegen Hamas.
Het gebruik van menselijke schilden door Hamas was voor mij allang bevestigd door o.a. Amnesty.
En ik weet niet hoor, maar volgens mij stond het huis van deze man niet leeg:
[..]
bron
Nou lijkt me lang leegstaan na de vlucht wat overdreven, want die vlucht zal pakweg 3 weken geleden zijn geweest. Al zijn drie weken onder vuur natuurlijk wel weer lang.quote:Mohammed Sadala's rage is aimed at the man, whose remains he found in his bedroom: a Hamas fighter. He and a comrade broke into the home which had long stood empty after the Sadala family fled. The Hamas men shot at the approaching Israelis from the balcony. The soldiers fired back, killing the militants and destroying the house of the 10-strong family in the process.
Ik denk dan eerder aan Soedan met inmiddels al 300 duizend doden.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:03 schreef Meki het volgende:
reactie op de TT
Israel is de ergste soort van het as van het kwaad.
geen enkele land komt daar dichtbij.
bronquote:Over Darfur hoor je de Arabieren niet
Waarom zwijgt de Arabische wereld over Darfur (300 duizend doden) en maakt ze zo veel kabaal over Gaza (ruim 900 doden)?
Het was een bericht van 106 woorden dat vorige week geen enkele Nederlandse krant haalde. Dateline Caïro, 8 januari, persbureau AP. Vliegtuigen van de Soedanese regering hadden het noorden van de Soedanese regio Darfur gebombardeerd.
Regeringstoestellen bestookten ‘over tweehonderd kilometer afstand dorpen en waterbronnen’. In geen van de kranten die op 9 januari verschenen is het vertaalde AP-bericht opgenomen. Wel telden we die dag in de kranten 29 artikelen waarin het woord ‘Gaza’ voorkwam.
Ja, zal de lezer zeggen, Gaza speelt nu, Darfur, tsja, ‘Darfur’ speelt hoe lang eigenlijk al? Helemaal mee eens, ‘Gaza’ speelt inderdaad nu, de strijd om dat gebiedje aan de Middellandse Zee is nu actueel, daar komen de beelden vandaan van gebombardeerde woonwijken, van dode kindjes, van vrouwen die matrassen door de ruïnestad Rafah slepen.
Dodental
‘Darfur’ is maar ‘Darfur’, daar komen momenteel zelfs helemaal geen beelden vandaan. Uitzichtloos conflict: de burgeroorlog in westelijk Soedan woedt al sinds 2003. Is het nog nieuws dat Soedanezen Soedanezen afmaken, dat de door de regering in Khartoem gesteunde Janjaweed de Darfurianen afslachten, verkrachten, ontvoeren, dat er jachtvliegtuigen de waterbronnen, waar altijd vrouwen en meisjes bijeen zijn met hun jerrycans, met bommen bestoken?
De teller van het aantal dodelijke slachtoffers in Darfur staat al tijden op 300 duizend (zijn we opgehouden met tellen?), het aantal ontheemden loopt ver boven de 2 miljoen.
Zou het er mee te maken hebben dat Israël huishoudt in Gaza, en dat in Darfur moslims moslims afmaken?
Ach, we weten het wel – zo’n beetje. We richten onze blik op Gaza, en vergeten Darfur.
En toch wagen we het hier om ‘Gaza’ met ‘Darfur’ te vergelijken. Waarom wordt in de gehele Arabische wereld (en ver daarbuiten) breed voor het leed van de inwoners van Gaza gedemonstreerd, worden Joden in Toulouse, Antwerpen en Odense fysiek bedreigd en is er geen moslim die een spandoek opsteekt voor de arme inwoners van Darfur?
Bijbelcitaat
Zelfs in Khartoem vinden dagelijks demonstraties plaats die gericht zijn tegen Israël, de VS en andere westerse landen. Westerlingen in de Soedanese hoofdstad wordt afgeraden zich nog langer op te houden in populaire etablissementen als O-Zone en Amwaj. Je zou zo’n verhitte demonstrant het Bijbelcitaat ‘Waarom kijkt u naar de splinter in het oog van een ander, en merkt u de balk niet op in uw eigen oog?’ voor de voeten kunnen werpen, maar dat zal in deze stad vol moskeeën niet al te best vallen.
Nogmaals, waarom zwijgt de Arabische wereld over Darfur (300 duizend doden) en maakt ze zo veel kabaal over Gaza (ruim 900 doden)? Zou het er mee te maken hebben dat Israël huishoudt in Gaza, en dat in Darfur moslims moslims afmaken?
Het is een vraag die ook de mosliminwoners van Darfur zelf bezighoudt. In de interneteditie van de Sudan Tribune komen bewoners van de geplaagde Afrikaanse regio aan het woord die zich afvragen waarom de Arabische wereld ‘met twee maten meet’. Waarom knijpen de Arabieren ‘een oogje toe als het over het geweld in ons eigen land’ gaat?
De Arabische Liga zou vorige week in Doha praten over de ‘kwestie Darfur’, met als gesprekspartners de rebellenbewegingen uit Darfur en de regering in Khartoem. Maar helaas, de bijeenkomst werd afgelast.
De Arabische ministers hadden andere bezigheden: inderdaad, Gaza.
OP gefixed.quote:Op zondag 25 januari 2009 22:53 schreef Kees22 het volgende:
Oh, de afbeeldingen zijn niet helemaal gelukt. Ik probeer het opnieuw.
Ik heb geen idee hoe je die afbeeldingen activeert.
Iemand tips of macht om het te regelen?
Of Sri Lanka, waar in de afgelopen 25 jaar meer dan 70.000 doden. Ook nu wordt daar enorm gevochten, maar het haalt niet meer dan pagina 3 van de landelijke kranten (laat staan de frontpage van Fok!).quote:Op zondag 25 januari 2009 23:07 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ik denk dan eerder aan Soedan met inmiddels al 300 duizend doden.
[..]
bron
Wat de aantallen aangaat .. iedere dode was er eentje teveel toch ?quote:Op zondag 25 januari 2009 15:04 schreef damian5700 het volgende:
[..]
De rode lap waren de beschuldigingen van een genocide, massamoord en een bloedbad in Jenin dat klakkeloos door de internationale media werd overgenomen (Jenin is vooral bekend geworden door het 'bloedbad' dat daar zou hebben plaatsgevonden) en vertaald werd in een heel negatieve houding en bejegening van Israël, Israëliërs, Joodse objecten en Joodse mensen, terwijl daar geen enkele aanwijzingen voor waren en achteraf ook geen bewijzen voor waren geleverd.
Jij mag dan voor jezelf bepalen dat jij het precieze aantal niet weet. Op het niveau van de V.N. is er bevonden dat de initiële berichtgeving en over Jenin overdreven was.
En nogmaals je kan wel zeggen dat jouw bericht voorgekookt was, dat laat onverlet dat ik specifiek een element eruit haal en daar mijn bezwaren over uit.
Niks meer en niks minder.
Ja ik zag het. Mooi!quote:
Je hebt gelijk. Ik had er Bron van het Kwaad van willen maken, maar gokte dat dat te veel weerstand zou oproepen.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:34 schreef Weltschmerz het volgende:
As van het kwaad? Askegel van het kwaad? Turf van het kwaad? Houtskool van het kwaad?
We gaan toch niet die holle retoriek van Bush overnemen? Een as is een verbinding. In WOII hadden we de axis en de allies, de as en de geallieerden. Die verbinding was er niet in Bush' axis of evil, dat was een verzinsel om het volk klaar te stomen voor een oorlog. We weten allemaal hoe dat afgelopen is.
da's wat Hamas de hele tijd al zegt .. vooruit dan maar met die grenzen van 1967 maar dan ook echt, tijdens dat vredesproces wordt er alleen maar meer en meer grond ingepikt .. niets nieuws dusquote:Op zondag 25 januari 2009 23:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Of Sri Lanka, waar in de afgelopen 25 jaar meer dan 70.000 doden. Ook nu wordt daar enorm gevochten, maar het haalt niet meer dan pagina 3 van de landelijke kranten (laat staan de frontpage van Fok!).
Vandaag trouwens in het nieuws:
http://news.yahoo.com/s/a(...)palestinian_politics
Hamas wil een eenheidsregering met Fatah, maar die moeten dan stoppen met het vredesproces met Israel.
Zoals die Midden-Oosten-deskundige van de Schande van Gaza al zei: Israel accepteert het bezit van 78 % van de oppervlakte en wil dan onderhandelen over de andere 22 %.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:53 schreef moussie het volgende:
[..]
da's wat Hamas de hele tijd al zegt .. vooruit dan maar met die grenzen van 1967 maar dan ook echt, tijdens dat vredesproces wordt er alleen maar meer en meer grond ingepikt .. niets nieuws dus
Volgens mij had je de OP van het vorige deel gequote (en de quote-tags weggehaald), waardoor de aafbeeldingen er ook een extra tag (de url-tag) bijkregen. Die heb ik weggehaald en ik heb er alleen img-tags omheen gezet.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:50 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja ik zag het. Mooi!![]()
Wat is nou de truc?
1) Inderdaad.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:03 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
1) Volgens mij had je de OP van het vorige deel gequote (en de quote-tags weggehaald), waardoor de aafbeeldingen er ook een extra tag (de url-tag) bijkregen. 2) Die heb ik weggehaald en ik heb er alleen img-tags omheen gezet.
Edit: ik wilde even zien hoe het nou zat, maar kreeg geen toegang meer.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:06 schreef Kees22 het volgende:
[..]
1) Inderdaad.
2) Ik heb wat zitten stoeien met img- en url-tags, maar dat werkte niet naar wens.
Als jij zegt dat het precieze dodenaantal van Jenin niet na te gaan is en ik zeg daarop zeg dat jij misschien de officiële cijfers van de V.N. en HRW die al ruim zes jaar bekend zijn dan maar moet hanteren behoeft dit geen nadere toelichting, dunkt mij.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:46 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat de aantallen aangaat .. iedere dode was er eentje teveel toch ?
Maar geen veroordeling dus van wat Israël wel heeft gedaan, je praat er weer overheen, oorlogsmisdaden zijn blijkbaar minder erg dan liegen, al dan niet bewust, over het aantal slachtoffers
Israel is de bron van het kwaad. De staat die het meest bedreigend is voor de vrede. Gevolgd door de VSvA en Iran.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:04 schreef damian5700 het volgende:
Hamas het as van het kwaad? Nee, gewoon een terroristische organisatie met een latente neiging een theocratie te vestigen en als het even kan in een groot-Palestina (de ultieme droom die verwezenlikt moet gaan worden); een staat oplossing.
De ware intenties van Hamas komen nu duidelijk naar boven. Net als hun eis dat al Fatah de grens tussen Gaza en Israël mag monitoren onder het voorbehoud dat het wel al Fatah leden zijn die komen uit de Gazastrook zelf, niet uit de Westelijke Jordaanoever.quote:Op zondag 25 januari 2009 23:39 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Of Sri Lanka, waar in de afgelopen 25 jaar meer dan 70.000 doden. Ook nu wordt daar enorm gevochten, maar het haalt niet meer dan pagina 3 van de landelijke kranten (laat staan de frontpage van Fok!).
Vandaag trouwens in het nieuws:
http://news.yahoo.com/s/a(...)palestinian_politics
Hamas wil een eenheidsregering met Fatah, maar die moeten dan stoppen met het vredesproces met Israel.
Ik vervang helemaal niets. Ik vind het helemaal kloppen.quote:Op maandag 26 januari 2009 00:11 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Israel is de bron van het kwaad. De staat die het meest bedreigend is voor de vrede. Gevolgd door de VSvA en Iran.
Als in jouw post Hamas/Palestina vervangen wordt door Jood/Israel blijft ze even waar.
hehe, en officieel is in deze dus niet wat je zelf aan hand van eigen deskundigen hebt kunnen vast stellen maar wat je dan maar samen hebt af gesproken ..quote:Op maandag 26 januari 2009 00:11 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Als jij zegt dat het precieze dodenaantal van Jenin niet na te gaan is en ik zeg daarop zeg dat jij misschien de officiële cijfers van de V.N. en HRW die al ruim zes jaar bekend zijn dan maar moet hanteren behoeft dit geen nadere toelichting, dunkt mij.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |