Tja als je pro Israël bent en dagelijks hier ervaart hoe irrationeel de zeikerds zijn die het voor de terroristen oh pardon Palestijnen opnemen ach .. noem het dom wij zij gevoel idd. ..quote:Op zondag 8 februari 2009 18:16 schreef Verluste het volgende:
[..]
toch grappig om te lezen dat er nog steeds het irrationeel en dom wij-zij gevoel hier prevaleert
Bedoel je trouwens het eenzijdig verdrag?
- edit -quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik proef bij jou enkel verdediging van je eigen belangen.
ik ga niet enkel aan mezelf denken en enkel hopen dat mij niks overkomt.
Ik ben openhartig voor elke slachtoffers ter wereld.
Ik ben Palestijn in hart en nier en de hele Palestijnse volk zie ik als mijn familie.
Geef nou eens gewoon antwoord op een paar directe vragen.quote:Op maandag 9 februari 2009 00:27 schreef Meki het volgende:
[..]
Ik proef bij jou enkel verdediging van je eigen belangen.
ik ga niet enkel aan mezelf denken en enkel hopen dat mij niks overkomt.
Ik ben openhartig voor elke slachtoffers ter wereld.
Ik ben Palestijn in hart en nier en de hele Palestijnse volk zie ik als mijn familie.
Je dient je te verdedigen voor je land en te verdedigen tegen de bloeddorstige moordmachines van Hamas dus Israël verdedigt zich enkel.quote:Op zondag 8 februari 2009 23:51 schreef Meki het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en verdedigen tegen de dorstige moordmachines van Israel.
en de Palestijnen en Hamas verdedigen enkel zich,
Nou, nou Tiesemans, denk je nou echt dat deze emoties de discussie vooruit helpenquote:Op maandag 9 februari 2009 06:31 schreef Tiesemans het volgende:
[..]
- edit -
Voor jou zijn Palestijnen een excuus om verkapt een hekel te hebben aan Joden en iedereen die hen steunen.
Waar zijn je reacties in het topic over de moordlustige president van Madagaskar, het dictator plan van Chavez, de condoleances met betrekking tot de vele doden in Australië, de veroordeling van de zoveelste Hamas uitlokking, je afkeuring en verbittering over de Marokkaanse Islamitische namenlijst ?
- edit -
Denk je nou echt dat het ook maar één donder uitmaakt?quote:Op maandag 9 februari 2009 07:18 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nou, nou Tiesemans, denk je nou echt dat deze emoties de discussie vooruit helpen
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:27 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Denk je nou echt dat het ook maar één donder uitmaakt?
Ik heb nog niemand gezien die van mening geswitched is.
Hij is niet overtuigd van zijn gelijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.
Daarnaast zie ik het gesprek met bijvoorbeeld Meki niet als discussie maar als debat. Ik wil (en kan) hem niet overtuigen omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar hoop anderen te overtuigen dat mijn standpunten zinniger zijn.
Los daarvan hebben scheldkanonnades geen zin, dus is zonde van de tijd, moeite en energie.
Ik zal hooguit hard maar correct reageren op aperte leugens en misvattingen, maar dat is ook met het bovenstaande op het oog. Bovendien vind ik het belangrijk dat we hier in Nederland op een beschaafde manier kunnen praten over het Midden-Oosten, zonder het geweld en de rancune uit de streek over te nemen.
Waarom direct alle moslims erbij betrekken?quote:Op maandag 9 februari 2009 08:00 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Hij is niet overtuigd van zijn gelijk.
Hij kan door indoctrinatie niet verder kijken dan zijn geloof.
M.a.w hij heeft gewoon gelijk, ook als hij geen gelijk heeft, heeft hij nog gelijk en zo zit dat met elke muzelman.
quote:'Israel-Hamas truce agreement expected to be signed within next 48 hours'
An Israel-Hamas truce agreement is expected to be signed within the next 48 hours, the Egyptian Al-Gomhuria newspaper reported on Monday morning.
The paper said the deal would consist of two stages. Firstly, unwritten understandings according to which an interim cease-fire between the two sides would be secured, followed by a written agreement which would lead to a comprehensive truce for at least a year.
According the report, Hamas leader Mahmoud Zahar was due to arrive in Cairo with a positive response to the Egyptian truce proposals, adding that Turkey was also involved in the cease-fire efforts.
quote:Palestinian poll: Hamas support drops
A Palestinian poll conducted after Operation Cast Lead has found that 56 percent of residents in the Gaza Strip and 48.3% of Palestinians in the West Bank and east Jerusalem believe Hamas is leading them in the wrong direction.
The poll, conducted by the Beit Sahour-based Palestinian Center for Public Opinion and published last week, also found that the popularity of Fatah among Palestinians now exceeds the popularity of Hamas, in contrast to a November 2008 poll conducted well before Israel's military operation.
Today, Hamas is supported by only 27.8% of the population in the Gaza Strip, compared to 51.5% in November, said Dr. Nabil Kukali, founder and general director of the PCPO.
Fatah's popularity in the Hamas-controlled coastal territory lies at 42.5%, compared to 31.4% in November.
Waarom niet.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:09 schreef Karrs het volgende:
[..]
Waarom direct alle moslims erbij betrekken?
Meki is een geval apart: eigenwijs, obduraat en koppig. Zijn afkomst of religie doet daar niets aan af.
quote:ANALYSIS / Fatah fears Shalit deal will bring down Abbas
By Avi Issacharoff, Haaretz Correspondent
Concerned voices have been heard in the Muqata in Ramallah over the past few days: Senior Palestinian Authority and Fatah officials are speaking openly of the end of an era if an agreement to free abducted IDF soldier Gilad Shalit is reached.
Palestinian officials say a Shalit deal would bring about early elections in the territories, and Hamas would win again - but this time it would win the Palestinian presidential election, too. Israel would then be forced to deal with a Hamas-controlled Palestinian Authority in both the West Bank and Gaza Strip, they say.
The latest poll from the Jerusalem Media and Communication Centre conducted in the territories shows the recent war between Israel and Hamas in the Gaza Strip afforded the Islamic organization unprecedented popularity.
For the first time, Hamas is leading Fatah in the polls: 28.6 percent for Hamas compared to 27.9 percent for Fatah. Despite the euphoria in Israel over the Gaza operation, on the Palestinian side at least, some 46.7 percent view the Gaza fighting as a Hamas victory and only 9.8 percent deemed Israel the victor. Some 37.4 percent thought there was no winner.
The reports first published in Haaretz, that there was a breakthrough in the deal for Shalit's return, bode ill for Palestinian President Mahmoud Abbas. The immediate significance of a Shalit agreement would be the assembly of the Palestinian parliament again, including all the Hamas representatives now sitting in Israeli prisons. This has Fatah concerned, as Hamas would apparently claim a large majority in the parliament and could therefore render Salam Fayyad's government illegal. Hamas could also pass a law stating Abbas's term had ended on January 9 and he now had to resign and hold new elections.
It is not at all clear if any or all of these events would transpire. Egypt, which is mediating the contacts to free Shalit, will try to receive guarantees from Hamas that it will not take such steps, but nothing can truly prevent the organization from making use of its majority in the parliament.
Before the war in Gaza, Hamas did not seek early elections for either the parliament or the presidency as it feared it would lose power; however, after securing a Shalit deal and a "victory" against Israel in Gaza, it would expect increased support.
Arab papers have mentioned Tanzim leader Marwan Barghouti as one of the prisoners who could be freed in the Shalit deal. However, even though Barghouti enjoys wide support among the Palestinian public, he would have a difficult time lashing out against those who secured his release. Such a move might provide Fatah with a future leader, but even Barghouti could not stop the wave of support for Hamas.
Omdat op de man spelen onvriendelijk is. Op de hele bevolkingsgroep; generalisatie. En discriminatie.quote:
In vergelijking:quote:Humanitarian Aid Continues Despite Ongoing Attacks
The Gaza crossings have remained open to allow international aid organizations to transfer humanitarian supplies into the region despite continued rocket attacks fired by terrorists at Israel.
All of the border crossings, with the exception of the Rafiah terminal straddling the Egyptian-Gaza border, were open on Sunday.
A total of 142 trucks delivered 3,783 tons of supplies to Gaza warehouses from the World Food Program, the World Health Organization and CARE.
According to IDF Major Peter Lerner, spokesman for the Coordinator for Government Activities in the Territories (COGAT), the shipments also included goods for the public sector, such as communications equipment for cellular phone companies and food commodities.
Among the commercial supplies delivered to private business owners were meat and dairy products, canned food, oil, diapers, reproductive eggs, powdered milk, flour, sugar and rice.
In addition, 792,000 liters of heavy duty diesel fuel was pumped into the region through the Nahal Oz fuel depot. The Karni Crossing conveyor was also in operation; 1,848 tons of different types of grain lalso were transferred.
"Due to two different incidents of organized theft of humanitarian aid by Hamas terrorists, UNRWA has still not resumed shipping of aid in to Gaza," noted Lerner in a statement released to the media.
He added that approximately 200 trucks were scheduled to carry goods in to Gaza via the Kerem Shalom and Karni Crossings on Monday. In addition, more fuel was expected to be pumped into the region via the Nahal Oz fuel depot.
quote:19 January, 2009
Humanitarian aid flows in to Gaza via Kerem Shalom, Karni and Nahal Oz crossings
Kerem Shalom, Karni, Nahal Oz and Erez crossings operated today in order to enable humanitarian movements and convey humanitarian goods in to Gaza.
Throughout the day 195 trucks laden with 4946 tons of supplies at the request of various international organizations, donations from Jordan, Egypt and the Israeli organization "latet" all made their way to Gaza. Following a successful pilot yesterday, direct access from Egypt to Gaza was conducted and 10 trucks with an Egyptian donation of 198 tons of flour entered directly in to Gaza though Kerem Shalom. Also, the ICRC facilitated the transfer of ten ambulances from the Palestinian Red Crescent Society in the West Bank to the Gaza Strip, in order to strengthen the ambulance fleet in Gaza. Further medical movements included 33 Palestinians that left Gaza for medical treatment in Israel, including eight cancer patients en route to Augusta Victoria hospital in Jerusalem.
Also, 537,100 liters of heavy duty diesel and 206 tons of domestic gas were transferred to the Gaza Strip via Nahal Oz fuel depot.
Since the beginning of the operation, 41,937 tons of humanitarian supplies have been transferred to Gaza in 1693 trucks. Also, 2,263,351 liters of fuel have been conveyed through Nahal Oz and Kerem Shalom. Bron
Ik heb een uiterst gezond wantrouwen tegen alles dat moslim is ontwikkeld.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:58 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Omdat op de man spelen onvriendelijk is. Op de hele bevolkingsgroep; generalisatie. En discriminatie.
En het voegt niets toe aan de discussie anders dan polarisatie. Daar is geen behoefte aan.
Het lijkt me dat de steun voor Hamas is afgenomen, maar electoraal gezien was de steun voor Al Fatah minder. Dit lijkt me evident.quote:Op maandag 9 februari 2009 10:57 schreef PhysicsRules het volgende:
Haaretz schrijft het tegenovergestelde.
Samengevat: Hamas is voor het eerst populairder dan Fatah en wil nieuwe verkiezingen.
Snap je dan niet dat dat ook de denkwijze van de Palestijnen is tegen joden?quote:Op maandag 9 februari 2009 11:12 schreef DrDarwin het volgende:
[..]
Ik heb een uiterst gezond wantrouwen tegen alles dat moslim is ontwikkeld.
En dat wil ik graag zo houden.
De palestijnen kunnen ook alleen kiezen uit twee kwaden, corrupt of radicaal.quote:Op maandag 9 februari 2009 11:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het lijkt me dat de steun voor Hamas is afgenomen, maar electoraal gezien was de steun voor Al Fatah minder. Dit lijkt me evident.
Ik denk ook dat er een nuance tussen beide onderzoeksopdrachten zit.
Verder vind ik de analyse uit het artikel van Haaretz plausibel als nagaat dat in de Shalit deal mogelijk tot 1400 Palestijnen door Israël worden vrijgelaten waarvan een groot deel Hamas-leden en dan nog eens veel parlementsleden en andere politici.
Hear hear ..quote:Op maandag 9 februari 2009 07:50 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Nee, maar er zitten hier ook mensen waarmee wel een zinnig gesprek gevoerd kan worden. Het is niet mijn illusie dat iemand van kant gaat switchen. Het is ook niet mijn doel. Wel wil ik meer begrip kweken voor de standpunten en situatie van Israël, net zoals anderen begrip willen kweken voor de standpunten en situatie van de Palestijnen. Als we iets dichter bij elkaar komen is er al veel gewonnen.
Daarnaast zie ik het gesprek met bijvoorbeeld Meki niet als discussie maar als debat. Ik wil (en kan) hem niet overtuigen omdat hij zo overtuigd is van zijn eigen gelijk, maar hoop anderen te overtuigen dat mijn standpunten zinniger zijn.
Los daarvan hebben scheldkanonnades geen zin, dus is zonde van de tijd, moeite en energie.
Ik zal hooguit hard maar correct reageren op aperte leugens en misvattingen, maar dat is ook met het bovenstaande op het oog. Bovendien vind ik het belangrijk dat we hier in Nederland op een beschaafde manier kunnen praten over het Midden-Oosten, zonder het geweld en de rancune uit de streek over te nemen.
quote:Op maandag 9 februari 2009 07:17 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Je dient je te verdedigen voor je land en te verdedigen tegen de bloeddorstige moordmachines van Hamas dus Israël verdedigt zich enkel.
Denk daar maar eens over na, Meki.
de spellingcorrecties krijg je er gratis bij
Dat heb je met een paramilitaire organisatie he. Kwestie van definitie.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Iemand net één vandaag gezien?
Journalisten worden nu wel toegelaten in Gaza![]()
Je zag Hamas strijders oefenen en een interview geven in een sinasappelboomgaard, inclusief geweren en dergelijke, constant omhoog kijkend of ze niet gespot werden door de iDF.
Wat scherts mijn verbazing, in diezelfde boomgaard zitten gewoon kinderen en kleuters bij manden sinnasappels te kijken.
Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou wordenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Je zag Hamas strijders oefenen en een interview geven in een sinasappelboomgaard, inclusief geweren en dergelijke, constant omhoog kijkend of ze niet gespot werden door de iDF.
Wat scherts mijn verbazing, in diezelfde boomgaard zitten gewoon kinderen en kleuters bij manden sinnasappels te kijken.
Ja, maar die zaten op een veilige afstand van 20 meter toe te kijkenquote:Op maandag 9 februari 2009 20:02 schreef Mr_Memory het volgende:
Zie welk een haat Israël heeft voortgebracht.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou worden.
Ah, blijkbaar had ik ook moeten zeggen: denk daar maar eens over na, Verluste.quote:Op maandag 9 februari 2009 19:39 schreef Verluste het volgende:
[..]
Sorry ls dit wellicht flamen betekent, maar dit kun je classificeren als jiskefet- humor.![]()
Denk jij nu werkelijk dat dit de mainstream mening van palestijnen is? Er toch heb je zoveel begrip voor Hamas?quote:Op maandag 9 februari 2009 20:21 schreef Verluste het volgende:
[..]
Zie welk een haat Israël heeft voortgebracht.
Dat komt echt niet door de vredeslievende Islam hoor. (ik ben hier niet sarcastisch)
Dat is dan wel een foute.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:11 schreef Verluste het volgende:
[..]
Dat heb je met een paramilitaire organisatie he. Kwestie van definitie.
Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:45 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat is dan wel een foute.![]()
Ze kunnen toch op zijn minst die kinderen en eventuele volwassenen wegsturen.
Ik zie de kop al voor me: Onschuldige sinasappelplukkers gedood door IDF!![]()
Immers de dode Hamasstrijders komen nooit in beeld.
Yup, was een paar dagen geleden op TV, heb hem helaas niet gezien.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:13 schreef cultheld het volgende:
[..]
Ik heb pas ook een andere reportage gezien (Palestijnse vrouwen die verantwoordelijk waren voor mislukte zelfmoordaanslagen of zijdelings betrokken waren bij de dood van Israëli's), waarin te zien was dat een moeder die in de gevangenis was bevallen, haar baby probeerde te leren dat Israël zal vergaan en dat haar zoontje later "inshallah" een Hamasstrijder zou worden.
Maar Hamas zit natuurlijk wel in een ander schuitje, dan een splintergroepering in NL.quote:Op maandag 9 februari 2009 20:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Ja, maar die zaten op een veilige afstand van 20 meter toe te kijken![]()
Afschuwelijk lui trouwens van Hamas, diezelfde walgelijke figureren zie je hier terug bij splinterpartijtjes zoals de Nederlandse Volks Unie en Cp86.
Nou dat is dus geen onzin, er blijken een aantal rechtszaken te lopen over de onrechtmatige verkoop van grond ..quote:Op maandag 9 februari 2009 20:48 schreef buachaille het volgende:
[..]
Het journaille is de gazastrook wordt met de dood bedreigd als men probeert om hamasstrijders te filmen. Hamas is ook iets slimmer geworden en men wil alleen vrouwen en kinderen laten filmen. Zo heeft men het ook altijd over sleutels en eigendomsbewijzen van israelische grond, totale onzin natuurlijk.
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou dat is dus geen onzin, er blijken een aantal rechtszaken te lopen over de onrechtmatige verkoop van grond ..
zover ik weet is dat een van de redenen waarom de bevolking zo af is geknapt op Fatah, die hebben daaraan meegeholpen
wij-zij reactie hé? ik vind het aardig stompzinnigquote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?
Toevoeging: het wordt tijd dat de BBC zich eens druk gaat maken om joden die uit de islamitische landen hebben moeten vluchten met achterlating van hun eigendommen![]()
Stompzinnig is de islam "vredelievend" noemen. De Islam is zo ongeveer even vredelievend als de Sovjet Unie anti-imperialistisch was.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:25 schreef Verluste het volgende:
[..]
wij-zij reactie hé? ik vind het aardig stompzinnig
Als het onrechtmatig is, blijft het onrechtmatig...quote:Op maandag 9 februari 2009 21:14 schreef buachaille het volgende:
[..]
Okay en dus moet natuurlijk de Israelier die de grond "onrechtmatig" zou hebben gekocht het land waarop hij ongetwijfeld al tientallen jaren woont en zijn huis heeft gebouwd "teruggeven" (weggeven) aan een arabier en uiteraard kan hij dan naar zijn centen fluiten?
Als er al op moord een verjaringstermijn zit van 20 jaar dan is dat helemaal van toepassing op een "onrechtmatige" aankoop (als dat al het geval is want deze eigendomsvraag is gewoon de israelbestaansrechtdiscussie in het klein).quote:Op maandag 9 februari 2009 21:36 schreef Mr_Memory het volgende:
Als het onrechtmatig is, blijft het onrechtmatig...
Veel Israeliers zijn ook geen engeltjes.
non-issues ? Er zit een verlooptermijn op eigendomsrecht ? Bij overlijden gaat het automatisch over op de staat en niet op de erfgenamen ? Je moet je eigendomsakte jaarlijks vernieuwen daar, anders verlies je je rechten ?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:45 schreef PhysicsRules het volgende:
moussie haalt er recente rechtzaken bij, maar die sleutels en eigendomsbewijzen stammen al uit 1948. Dat zijn echte non-issues. De Palestijnen moeten kiezen: of een eigen land en dan kappen met zeuren over huizen en grond in Israel, of ook die grond blijven claimen: maar dan moeten ze niet verbaasd zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt
Dat zeg je nu wel, maar er was enkele maanden geleden een item op TV over het eigendomrecht van vele dure panden in Amsterdam.quote:Op maandag 9 februari 2009 21:39 schreef buachaille het volgende:
[..]
Als er al op moord een verjaringstermijn zit van 20 jaar dan is dat helemaal van toepassing op een "onrechtmatige" aankoop (als dat al het geval is want deze eigendomsvraag is gewoon de israelbestaansrechtdiscussie in het klein).
Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:07 schreef moussie het volgende:
[..]
non-issues ? Er zit een verlooptermijn op eigendomsrecht ? Bij overlijden gaat het automatisch over op de staat en niet op de erfgenamen ? Je moet je eigendomsakte jaarlijks vernieuwen daar, anders verlies je je rechten ?
En dit specifieke artikel gaat niet over grond in Israël maar op de West-Bank .. wat je argument nogal absurd maakt .. je zou eerder moeten zeggen dat de Israëliërs niet verbaasd moeten zijn als er de komende 100 jaar geen vrede komt, als zij op deze manier grond blijven claimen buiten Israël, in de bezette gebieden
Als je de grenzen van 67 gedoeld, ben ik het wel met je eens.quote:Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:
[..]
Westbank? Die sleutelverhalen gaan over 1948, dat kunnen woningen overal in Israel zijn, waar ook niemand ( ik in ieder geval niet) van ontkent dat die huizen ooit van hen zijn geweest. Het is alleen niet realistisch en totaal absurd.
Palestijnen willen alle Israeli's weg hebben uit de Gaza en de Westbank (zoek maar eens op hoeveel joden er nog in Gaza wonen). En ondertussen willen ze ook terug naar Israel. Dan krijg je twee Arabische staten. Het is het een OF het ander. Zoals ik al eerder heb geschreven: als ze één land hadden gewild, joden en arabieren, Israëli en Palestijnen door elkaar hadden ze in 1987 niet in opstand moeten komen. Nu zullen ze dat nooit uit onderhandelingen kunnen slepen. Het is gewoon niet reëel.
Dan krijg je 4 staten waarvan 3 arabisch. Gaza + Westbank, Jordanië is al de palestijnse staat op 80% israelisch grondgebied gelegen, maar dat feit wordt maar al te graag over het hoofd gezien door de pers (vanwege racistische redenen).quote:Op maandag 9 februari 2009 22:19 schreef PhysicsRules het volgende:
Dan krijg je twee Arabische staten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |