volgens mij is een van de eerste voorwaarde toch echt dat je je in staat van oorlog moet bevinden .. pas dan mag je spreken van een krijgsgevangene ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:22 schreef sp3c het volgende:
[..]
nou martelen mag niet nee en ze moeten idd door het rode kruis bezocht kunnen worden en volgens mij moet het er voor het geheel een representative zijn die een en ander aan berichten door kan geven aan de vijandelijke overheid
de rest hoeft allemaal gewoonweg niet
er hoeft geen verkort juridisch traject gevolgd te worden en er is geen tijdslimiet aan hoelang je vastgezet kunt worden etc.
lees het zelf maar is door, wat je zoekt begint volgens mij vanaf artikel 100
http://www.unhchr.ch/html/menu3/b/91.htm
"artikel 99quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:26 schreef jompo het volgende:
[..]
En lees jij artikel 103 eens. Maar zelfs als ze zich aan (enkele) van deze bepalingen zouden houden dan duidt van de Israelische kant ook op selectieve interpretatie. Waarom deze bepalingen dan wel en andere belangrijke bepalingen die het leven van de gemiddelde-niet-terrorist-palestijnen beknotten niet? Ik heb nergens uit mensenrechtenrapporten kunnen vernemen dat Israel zich maar zelfs aaan de Rode kruis bepalingen houdt..
Ik heb livestation geinstaleerd, en ramattan opstaan, maar ik zie alleen het zelfde beeld met crap geluid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:32 schreef venomsnake het volgende:
Ramattan tv
Al Jazeera English
Al Jazeera Arabisch
BBC World
CNN USA
Sky news
En nog veel meer zenders te zien via livestation:
http://www.livestation.com/
Even downloaden, en je kunt 3100 zenders bekijken met prima beeldkwaliteit.
nope, any form of armed conflictquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:32 schreef moussie het volgende:
de laatste post uit de vorige
[..]
volgens mij is een van de eerste voorwaarde toch echt dat je je in staat van oorlog moet bevinden .. pas dan mag je spreken van een krijgsgevangene ..
en tja, in hoeverre kan je in oorlog zijn met een staat die niet bestaat of een regering die je niet erkend ?
quote:Article 2
In addition to the provisions which shall be implemented in peace time, the present Convention shall apply to all cases of declared war or of any other armed conflict which may arise between two or more of the High Contracting Parties, even if the state of war is not recognized by one of them.
The Convention shall also apply to all cases of partial or total occupation of the territory of a High Contracting Party, even if the said occupation meets with no armed resistance.
Although one of the Powers in conflict may not be a party to the present Convention, the Powers who are parties thereto shall remain bound by it in their mutual relations. They shall furthermore be bound by the Convention in relation to the said Power, if the latter accepts and applies the provisions thereof.
Thanx, straks eens installeren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:32 schreef venomsnake het volgende:
Ramattan tv
Al Jazeera English
Al Jazeera Arabisch
BBC World
CNN USA
Sky news
Inderdaad! Ben blij dat we hier zitten in ons veilige Nederlandje.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:36 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
Wel raar om te kijken, die livestream
Ik heb geen idee, ik heb prima beeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:36 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik heb livestation geinstaleerd, en ramattan opstaan, maar ik zie alleen het zelfde beeld met crap geluid.
Wat doe ik verkeerd?
Idd, als je dat ziet ben je toch blij dat je hier zitquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:38 schreef 0100 het volgende:
[..]
Inderdaad! Ben blij dat we hier zitten in ons veilige Nederlandje.
Mijn zege heb je.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:39 schreef remlof het volgende:
Deze kan desgewenst in de OP, maar dan kan TS 'm niet meer editten.
de 3e?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:35 schreef 0100 het volgende:
Heb het idee dat de 3e nu echt gaat beginnen. Hopelijk blijft het aantal slachtoffers beperkt![]()
Achterin toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:44 schreef moussie het volgende:
wat ik wel raar vind bij die live-stream is dat je om de zoveel tijd iets af hoort gaan, maar je ziet niets gebeuren .. speakers in die drones oid, psychologische oorlogsvoering ?
De 3e fase :quote:
Kun je bij google vertalen toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:47 schreef Dynd het volgende:
Kan iemand mij vertellen wat dit betekent?
מוות לישראל
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:47 schreef Dynd het volgende:
מוות לישראל
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
hier .. http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=386&ar=NanaTV01&dr=02:30:00%20-%202k%20- .. gebeurt niets .. alles donker en stil, op het geluid van die drones en af en toe een BOEM naquote:
lichtkogel?quote:
Dood aan Israel. In het Hebreeuws nog wel!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:47 schreef Dynd het volgende:
מוות לישראל
Ik kan je wel een beschrijving geven, links zit een grote ziekenhuis maar die zie je nou niet omdat het pikkedonker is. Rondom binnen een straal van zeg maar ca. 100 meter heb je al gebouwen en appartementen. Dus zeer zeker in een dichtbevolkt gebied. Alleen zijn alle lichten nou uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:49 schreef NoizEkick het volgende:
Heeft iemand een screenshot van hoe het beeld dat Ramattan nu uitzendt er overdag uitziet? Of staat die camera niet altijd op dezelfde plek?
komt dat niet van die borden die die anti-zionistische Joden ieder jaar weer uithangen in Jeruzalem ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:47 schreef Dynd het volgende:
מוות לישראל
Het beeld is wel OK, ik zag net wat actie, maar het geluid hapert wel als een gek.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:38 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik heb prima beeld.
Alleen heel af en toe hapert het geluid wat.
Bij de andere zenders: Al Jazeera, Sky, BBC World etc heb ik echt perfect beeld met prima geluid.
Press TV is trouwens ook wel interessant, hebben soms ook exclusief beeldmateriaal.
Camara staat daar steeds, maar heeft nu maar een klein gedeelte van Gaza stad in beeld. Als er iets gebeurd draait de camera gewoon en zoomt ie in. Staat 24 u per dag iemand bij dat ding.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:49 schreef NoizEkick het volgende:
Heeft iemand een screenshot van hoe het beeld dat Ramattan nu uitzendt er overdag uitziet? Of staat die camera niet altijd op dezelfde plek?
Idd, maar daar word ik niet vrolijk van, wat een retoriekquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:49 schreef Zero2Nine het volgende:
De politiek leider van Hamas nu op de Engelse Al-Jazeera
Ik ook niet maar ik wil wel graag zijn verhaal horen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Idd, maar daar word ik niet vrolijk van, wat een retoriek
Ok, dank je.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:51 schreef Gizmo12 het volgende:
[..]
Ik kan je wel een beschrijving geven, links zit een grote ziekenhuis maar die zie je nou niet omdat het pikkedonker is. Rondom binnen een straal van zeg maar ca. 100 meter heb je al gebouwen en appartementen. Dus zeer zeker in een dichtbevolkt gebied. Alleen zijn alle lichten nou uit.
Deze doet het bij mij 5 seconden en dan gaat hij uit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:49 schreef moussie het volgende:
[..]
hier .. http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=386&ar=NanaTV01&dr=02:30:00%20-%202k%20- .. gebeurt niets .. alles donker en stil, op het geluid van die drones en af en toe een BOEM na
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:00 schreef Zero2Nine het volgende:
En het gaat er weer lekker gemoedelijk aan toe in de Livestation chat...
Ja want die moet ook steeds diesel in het aggegaat gooien om hem aan de praat te houdenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:53 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Camara staat daar steeds, maar heeft nu maar een klein gedeelte van Gaza stad in beeld. Als er iets gebeurd draait de camera gewoon en zoomt ie in. Staat 24 u per dag iemand bij dat ding.
Lees de Koran er eens op na.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:03 schreef Mr_Memory het volgende:
Wat ik nou niet begrijp is dat vele Palastijnen kwaad zijn op hun Moslim broeders in andere landen.
Net alsof de ene Moslim niet een andere gedachten, levens (politieke) overtuiging mag hebben.
Nee als Moslim moet je elke Moslim steunen, wat voor politieke overtuiging de ander ook heeft.
Vreemd gedachtengang...
Das waarquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:01 schreef remlof het volgende:
[..]
Ja want die moet ook steeds diesel in het aggegaat gooien om hem aan de praat te houden
Religiequote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:03 schreef Mr_Memory het volgende:
Wat ik nou niet begrijp is dat vele Palastijnen kwaad zijn op hun Moslim broeders in andere landen.
Net alsof de ene Moslim niet een andere gedachten, levens (politieke) overtuiging mag hebben.
Nee als Moslim moet je elke Moslim steunen, wat voor politieke overtuiging de ander ook heeft.
Vreemd gedachtengang...
ze zijn kwaad omdat die andere moslims in die andere moslim landen heel hard lopen te roepen dat de palestijnen heel hard tegen de grote boze Israeli's moeten vechten en vervolgens zelf geen poot uitsteken om te helpen ... niet economisch, niet politiek, niet militair ... helemaal nietsquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:03 schreef Mr_Memory het volgende:
Vreemd gedachtengang...
Idem, helemaal mee eens. Ben zelf ook moslim. En zou die mensen daar al te graag willen helpen, zie het ook als m'n plicht maar tsja, wat kan ik doen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn kwaad omdat die andere moslims in die andere moslim landen heel hard lopen te roepen dat de palestijnen heel hard tegen de grote boze Israeli's moeten vechten en vervolgens zelf geen poot uitsteken om te helpen ... niet economisch, niet politiek, niet militair ... helemaal niets
Die namen van mensen, even een bescheiden selectie:quote:
quote:HolocaustNeverHappen
卐卐卐卐卐卐卐卐卐卐
IDFCowards
73rd VIRGIN
Inderdaad, en vervolgens nog een baantje trekken in het zwembad achter hun villa in Dubaiquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
ze zijn kwaad omdat die andere moslims in die andere moslim landen heel hard lopen te roepen dat de palestijnen heel hard tegen de grote boze Israeli's moeten vechten en vervolgens zelf geen poot uitsteken om te helpen ... niet economisch, niet politiek, niet militair ... helemaal niets
hier doet die het al een tijdlang goed, moest wel mijn firewall toestemming geven voor de toegang .. en niet vergeten die rule zo weer te deleten ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:59 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Deze doet het bij mij 5 seconden en dan gaat hij uit.
Het zijn gewoon kansloze stakkers opgejut door wat gelovigen. Ze lopen met spandoeken rond met rare teksten, maar kunnen niet eens lezen of schrijven. Pure propagande i.p.v. massale woede.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Dat moet de Palastijnen toch aan het denken zetten, lijkt me.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Lijkt me ook helemaal niks neequote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:09 schreef moussie het volgende:
[..]
hier doet die het al een tijdlang goed, moest wel mijn firewall toestemming geven voor de toegang .. en niet vergeten die rule zo weer te deleten ..
het is dus op het moment ook meer gewoon achtergrondgeluid, en dat is al eng met het licht aan en dat je niet ieder moment aan gruzelementen kan worden geblazen .. wat een nachtmerrie moet dat zijn, al wekenlang ..
en als dan iemand na 3 weken zo goed als geen slaap ietwat verwildert iets zit te vertellen voor een camera is het : moet je kijken wat een gek dat is
Erg handig.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 20:32 schreef venomsnake het volgende:
Prima als dat jouw overtuiging is, maar steun je ook Al-Quada, dat zijn immers ook Moslims?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:09 schreef Gizmo12 het volgende:
[..]
Idem, helemaal mee eens. Ben zelf ook moslim. En zou die mensen daar al te graag willen helpen, zie het ook als m'n plicht maar tsja, wat kan ik doen?
steun jij de chinezen .. dat zijn immers ook atheïsten ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:12 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Prima als dat jouw overtuiging is, maar steun je ook Al-Quada, dat zijn immers ook Moslims?
ongetwijfeld maar wat moeten ze dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:10 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Dat moet de Palastijnen toch aan het denken zetten, lijkt me.
Ligt eraan in welk opzicht?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:18 schreef moussie het volgende:
[..]
steun jij de chinezen .. dat zijn immers ook atheïsten ?
zoals de joden, christenen en moslims bedoel je ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:18 schreef Halcon het volgende:
[..]
Die vlieger gaat niet op, want atheisten beroepen zich niet op een of ander boekje wat geschreven is door primitieve zandhappers.
Als wij in nood zijn zouden we ook verwachten dat landen als Duitsland, Belgie, Frankrijk, Scandinavie te hulp schieten. Heeft niks met religie te maken maar gewoon omdat het in de wereld onze "broeders" zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:06 schreef sp3c het volgende:
[..]
Wat zou 'ie anders moeten bedoelen?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:22 schreef moussie het volgende:
[..]
zoals de joden, christenen en moslims bedoel je ?
Ik mag jouw wel met je postsquote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:20 schreef sp3c het volgende:
[..]
ongetwijfeld maar wat moeten ze dan?
ik geloof iig niet dat ze bij Hamas e.d. heel erg bezig zijn met het welzijn of de gedachtengang van de gemiddelde palestijn want het eerste is de schuld van Israel en het tweede wordt opgelost door een paar kogels als het lastig wordt
en zo'n moslim kan die keuze niet maken volgens jou ? iedere moslim steunt al quaida .. ligt besloten in hun boekje ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:20 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ligt eraan in welk opzicht?
Maar ik steun ze niet omdat ik toevallig ook een atheist ben.
En dat is nou juist het verschil.
ach de niet gelovige mensen weten nu toch al tig eeuwen dat iemand die geloofig is dat alleen maar doet om zijn eigen vuile hachje te redden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:12 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Prima als dat jouw overtuiging is, maar steun je ook Al-Quada, dat zijn immers ook Moslims?
dat zeg ik toch niet?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:22 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Als wij in nood zijn zouden we ook verwachten dat landen als Duitsland, Belgie, Frankrijk, Scandinavie te hulp schieten. Heeft niks met religie te maken maar gewoon omdat het in de wereld onze "broeders" zijn.
WTF... dat bedoelde ik toch met mijn eerste post over dit onderwerp!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:25 schreef moussie het volgende:
[..]
en zo'n moslim kan die keuze niet maken volgens jou ? iedere moslim steunt al quaida .. ligt besloten in hun boekje ?
als het dan om het volgen van boeken gaat, in dat geval zou ik je aanraden om het boek van de keppeltjes, de talmoed, wat nader te bestuderen en dan opnieuw naar dit conflict te kijken ..
ok!quote:
rare manier dan om dat te vragen, zo suggestief .. ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:32 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
WTF... dat bedoelde ik toch met mijn eerste post over dit onderwerp!
Waarom mag een Moslim niet oordelen over wie hij wel of niet steunt.
Ik vroeg het alleen aan hem of hij het uit overtuiging deed, of omdat ze ook Moslims zijn.
Hier heb ik me altijd zo om verwonderd bij atheisten. "Gooi je vuile reet maar in het openbaar, als je zelf niet onkent kan je ook niet beschuldigd worden"quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:25 schreef RAVW het volgende:
Dus daarom ben ik ook erg blij dat ik geen geloof heb en ik me ook nergens voor hoeft te schamen
heb jij teveel mafia-films gezien of zo ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:25 schreef RAVW het volgende:
[..]
ach de niet gelovige mensen weten nu toch al tig eeuwen dat iemand die geloofig is dat alleen maar doet om zijn eigen vuile hachje te redden.
Want mensen gaan vaak pas geloven als ze door hun eigen fouten geen heil meer in de problemen zien en dan maar bidden tot een god.
En als is dat niet zo dan kom je wat bij de ervaren gelovige ....
Die gaat geloven om alles wat hij of zij fout gaat doen dit uit te kunnen roepen onder god of allah s wil of naam.
Dus daarom ben ik ook erg blij dat ik geen geloof heb en ik me ook nergens voor hoeft te schamen en hier bij zeker geen bloed of modder aan mijn handen heb zitten .
Ik hoor ook wat op de achtergrond, volgens mij muziek.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:39 schreef NoizEkick het volgende:
Volgens mij hoor je Al Jazeera op de achtergrond bij Ramattan TV.
Waarom? hij zegt zelf, omdat hij het als een plicht ziet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:35 schreef moussie het volgende:
[..]
rare manier dan om dat te vragen, zo suggestief .. ..
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:30 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik heb al lang niets meer van de haan gehoord, ik vrees het ergste
Inside Irak?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:51 schreef venomsnake het volgende:
Interessante discussie op Al Jazeera English nu.
net zoals wij hier steun verwachten toen wij bezet waren .. en als er in die tijd al internet was geweest zou er denk ik menig mens hetzelfde hebben gezegd, het als een morele verplichting zou hebben gezien om ons te helpen .. welke ideologie daaraan te gronde ligt maakt mi weinig uit, of die nou gelovig is of politiek, je hoopt/verwacht steun van gelijk gezinden ..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:44 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Waarom? hij zegt zelf, omdat hij het als een plicht ziet.
Of hij het nou zal steunen of niet zal me jeuken.
Ik vind het gewoon gek dat vele Palastijnen en ook de Leider van Hamas vragen om steun van hun Moslim broeders, omdat het toevallig ook Moslims zijn!
Net of ze geen (eigen) keuze (mogen) hebben.
Net rook.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Heb m net uitgezet omdat ik dat gezoem niet meer trok, zo akelig op de achtergrond. Is er ook iets te zien?
Ja, wat zwarte rookpluimen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:01 schreef Zero2Nine het volgende:
Heb m net uitgezet omdat ik dat gezoem niet meer trok, zo akelig op de achtergrond. Is er ook iets te zien?
Ik hoor niks, alleen gezoem en net een paar mannen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:10 schreef 0100 het volgende:
Wat naar, hoor gehuil op de achtergrond bij ramattan![]()
Soms heel zachtjes, soms wat harder. Ik hoor het toch echt duidelijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik hoor niks, alleen gezoem en net een paar mannen.
Ja, nu hoor ik het ook. Een huilende vrouw.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:12 schreef 0100 het volgende:
[..]
Soms heel zachtjes, soms wat harder. Ik hoor het toch echt duidelijkOntzettend naar
Nu hoor ik ook iets volgens mij, maar niet duidelijkquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:12 schreef 0100 het volgende:
[..]
Soms heel zachtjes, soms wat harder. Ik hoor het toch echt duidelijkOntzettend naar
Dat gezoem schijnen drones/uav's te zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:11 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Ik hoor niks, alleen gezoem en net een paar mannen.
Dat zeg je goed, het gaat dus buiten geloof, politiek en ideologie om !quote:Op zaterdag 10 januari 2009 21:57 schreef moussie het volgende:
[..]
net zoals wij hier steun verwachten toen wij bezet waren .. en als er in die tijd al internet was geweest zou er denk ik menig mens hetzelfde hebben gezegd, het als een morele verplichting zou hebben gezien om ons te helpen .. welke ideologie daaraan te gronde ligt maakt mi weinig uit, of die nou gelovig is of politiek, je hoopt/verwacht steun van gelijk gezinden ..
en in dit geval gaat dat dus om moslimbroeders die een staat gebaseerd op de islam wel zien zitten .. SA bvb .. maar die kijken wel mooi uit om zich hiermee te bemoeien, ze zouden de steun van Amerika kwijt kunnen raken
Dat is iets met satellieten toch?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:14 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Dat gezoem schijnen drones/uav's te zijn.
Het is nog steeds niet illigaal venomsnakequote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:15 schreef venomsnake het volgende:
Israel gebruikt dus witte fosfor..
Die spokesman van Israel draait enorm om de vraag heen of Israel witte fosfor gebruikt of niet. Hij wil het niet met ja of nee beantwoorden. Hij zeg dat Israel alleen maar wapens gebruikt die democratiën als Amerika en Groot brittanie ook gebruiken, en wapens die niet verboden zijn.
Hij ontkent dus ook niet.
Weet ik, maar het is een verschikkelijk wapen. Je huid brand letterlijk van je lijf af, en als je die rook in ademt verbranden je longen van binnen. Het is gewoon net zulke grote rotzooi als bijvoorbeeld napalm.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:18 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Het is nog steeds niet illigaal venomsnake
Onbemande vliegtuigjes.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:17 schreef MevrouwHopjes83 het volgende:
[..]
Dat is iets met satellieten toch?
Water helpt wel dacht ik, alleen brand het daarna gewoon verder.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is een verschikkelijk wapen. Je huid brand letterlijk van je lijf af, en als je die rook in ademt verbranden je longen van binnen. Het is gewoon net zulke grote rotzooi als bijvoorbeeld napalm.
Beschermende kleding etc helpen niet..
Fosfor bommen konden ook als flares worden gebruiktquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Weet ik, maar het is een verschikkelijk wapen. Je huid brand letterlijk van je lijf af, en als je die rook in ademt verbranden je longen van binnen. Het is gewoon net zulke grote rotzooi als bijvoorbeeld napalm.
Ik heb vandaag die Deens arts gehoord op Al Jazeera, maar er waren geen gewonden binnen gebracht met zware (fosfor) brandwonden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:21 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Nee, ik ook nietquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:28 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Ik heb vandaag die Deens arts gehoord op Al Jazeera, maar er waren geen gewonden binnen gebracht met zware (fosfor) brandwonden.
Ik denk dat Israel het toch wel gebruikt buiten de stadsgrenzen.
Toch wel vreemd die live streams, veel oorlogsgeweld, maar zo ver van je bed.![]()
ik moet er niet aan denken om dit mee te maken
Je bedoelt deze dingen denk ik?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:25 schreef Sargon het volgende:
[..]
Fosfor bommen konden ook als flares worden gebruikt
Ja zag m rijden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:32 schreef NoizEkick het volgende:
Nou, de eerste ambulances zijn onderweg.
Vind het ontzettend tof van de hulpverleners zich buiten te wagen in deze gevaarlijke situatiesquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:32 schreef NoizEkick het volgende:
Nou, de eerste ambulances zijn onderweg.
Zeker, alleen gewonde Hamas-strijders mogen ze laten liggen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Vind het ontzettend tof van de hulpverleners zich buiten te wagen in deze gevaarlijke situaties
Inderdaad. Je moet het maar durven.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Vind het ontzettend tof van de hulpverleners zich buiten te wagen in deze gevaarlijke situaties
I agreequote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:34 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Zeker, alleen gewonde Hamas-strijders mogen ze laten liggen.
dat werkt met magnesiumquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:29 schreef venomsnake het volgende:
[..]
Je bedoelt deze dingen denk ik?
[ afbeelding ]
Stuk veiligerquote:
Yup, dat zijn gewoon een soort lichtkogels.quote:
mjah je moet het net zo goed niet op je dak krijgenquote:
ik denk dat dat iets is wat op de grond vlakbij die camera staat eerlijk gezegdquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:44 schreef Verluste het volgende:
Constant dat zoemen van de drone.... om gek van te worden
jachtvliegtuigenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Wat voor wapens produceren die knallen eigenlijk? tanks of artillerie?
Die wat sneller achter elkaar gaan is artillerie.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Helicopters en vliegtuigen denk ik, aangezien het om willekeurige, plotselinge knallen gaat.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:44 schreef Zero2Nine het volgende:
Ik vind het ook erg stil, zeker met zulke spanning zou je meer rumoer verwachten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:47 schreef rakotto het volgende:
Het lijkt wel een spookstad met al die donkere huizen.
Dat maakt het juist zo creepy er kan elk moment geknald worden. De hele tijd die nare drones alsof er constant iets staat te gebeuren.quote:
Dit is nog heilig.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:44 schreef Verluste het volgende:
Constant dat zoemen van de drone.... om gek van te worden
Ik zou ook niet lekker slapen, wetende dat de machthebbende beweging van mijn land het streven heeft alle Joden te vermoorden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:54 schreef NorthernStar het volgende:
Niet dat de mensen nu veel slaap krijgen...
Ben net aan het etenquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:00 schreef NorthernStar het volgende:
O jezus weer meer aan gort geschoten lichamen
Nou, nee, het wilt enkel Israël vernietigen, niet alle Joden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 22:59 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Ik zou ook niet lekker slapen, wetende dat de machthebbende beweging van mijn land het streven heeft alle Joden te vermoorden.
Inderdaad afgrijselijk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:02 schreef 0100 het volgende:
Weer beelden. Waarom moeten ze nou alweer gewonde kinderen laten zienHeb het idee dat het een beetje propaganda is. Overigens vind ik het wel afgrijselijk
Omdat het de realiteit is? Omdat de helft van de bewoners van Gaza onder de 18 is? En er dus heel veel kinderen slachtoffer worden?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:02 schreef 0100 het volgende:
Weer beelden. Waarom moeten ze nou alweer gewonde kinderen laten zien
Het is inderdaad de realiteit. Ik word er alleen zo verdrietig van, daarom word ik ook boosquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat het de realiteit is? Omdat de helft van de bewoners van Gaza onder de 18 is? En er dus heel veel kinderen slachtoffer worden?
Zomaar een suggestie hoor.
In het Hamas Handvest zijn ze niet erg populair, de Joden.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:02 schreef Verluste het volgende:
[..]
Nou, nee, het wilt enkel Israël vernietigen, niet alle Joden.
Dat baby'tje is echt wel deels propaganda. Heel erg gewon leek het niet maar het ziet er wel erg zielig uit. Natuurlijk raakt je dat wel, mij ook.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Omdat het de realiteit is? Omdat de helft van de bewoners van Gaza onder de 18 is? En er dus heel veel kinderen slachtoffer worden?
I know..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:05 schreef 0100 het volgende:
[..]
Het is inderdaad de realiteit. Ik word er alleen zo verdrietig van, daarom word ik ook boos
Ik denk toch dat je die beelden met een korreltje zout moet nemen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:04 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
http://switch3.castup.net/cunet/gm.asp?ai=386&ar=NanaTV01&dr=02:30:00%20-%202k%20-quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:07 schreef IHVK het volgende:
Waar kijken jullie precies naar trouwens?
Hoezo?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:07 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Ik denk toch dat je die beelden met een korreltje zout moet nemen.
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:07 schreef 0100 het volgende:
Vinden jullie het intro filmpje van Al jazeera ook een beetje 'sensatiebelust'.
Vast niet nee, maar je hoort geen suggestie te wekken over iets wat je niet zeker weet.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:05 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
In het Hamas Handvest zijn ze niet erg populair, de Joden.
Als we hebben -en ik dacht van wel- over de zojuist getoonde beelden, is dat niet zo moeilijk. Ramattan is een Palestijnse zender, maar dat weet je wel denk ik.quote:
Israel is back with a vengeance... gaza the road to warquote:
Dat lijkt me gewoon verlichting want die lichtjes aan de horizon zijn al de hele tijd te zienquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:11 schreef Verluste het volgende:
Hey, ik hoor zwaar mitrailleurvuur. Zijn die flikkerende lichtjes in de verte mondingsvuur/explosies? Of zijn ze gewoon flikkerend vanwege de stream?
Ambulances gaan niet voor de lol in een oorlogsgebied rijden wanneer ze weten dat ze ieder moment gebombeerd kunnen worden en de slachtoffers pikken ze niet zomaar even op van hey! doe eens een bandage om, je komt op tv!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:11 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Als we hebben -en ik dacht van wel- over de zojuist getoonde beelden, is dat niet zo moeilijk. Ramattan is een Palestijnse zender, maar dat weet je wel denk ik.
eigenlijk zou iedereen de beelden moeten zien,,misschien dat ze zich dan eens bedenken,quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:12 schreef Mr_Memory het volgende:
Dit is werkelijk de eerste keer dat ik zo betrokken wordt door oorlogsbeelden, en ik ben 45 jaar.![]()
Moet je hier het internet nou om bedanken of niet...
vreselijk
Weet je, dat zou me niet eens zo verbazen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:13 schreef rakotto het volgende:
[..]
en de slachtoffers pikken ze niet zomaar even op van hey! doe eens een bandage om, je komt op tv!
Ik bedoel zo'n filmpje met veel sensatiemuziek. Heb de laatste dagen Al jazeera wel wat achteruit zien gaan qua objectiviteit.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:11 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Israel is back with a vengeance... gaza the road to war
bedoel je dat?
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:15 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Weet je, dat zou me niet eens zo verbazen.
Je hoort die drones toch wel?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:13 schreef IHVK het volgende:
Ik zie alleen een stad in de verte en hoor verder niks trouwens.
Maar als ik de reacties lees is het misschien beter.
Nou ik word echt niet pro-hamas door deze beelden hoor, zij zijn ook een oorzaak van deze ellende. Maar natuurlijk hoop ik wel dat dit conflict snel wordt beëindigd.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:14 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
eigenlijk zou iedereen de beelden moeten zien,,misschien dat ze zich dan eens bedenken,
Op dit moment niet nee. Vijf minuten geleden nog wel, dit kan wel opeens veranderen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:18 schreef damian5700 het volgende:
Er is niet echt veel te zien of ligt dat aan mij?
het gaat ook niet om pro -hamas .quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou ik word echt niet pro-hamas door deze beelden hoor, zij zijn ook een oorzaak van deze ellende. Maar natuurlijk hoop ik wel dat dit conflict snel wordt beëindigd.
Het gaat ook niet om het worden of zijn van pro-Hamas. Stel je gewoon de doodsangsten eens voor die de onschuldige burgers uit moeten staan.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou ik word echt niet pro-hamas door deze beelden hoor, zij zijn ook een oorzaak van deze ellende. Maar natuurlijk hoop ik wel dat dit conflict snel wordt beëindigd.
ik hoor er geen uav in hoorquote:
Doet Israel toch niet..quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:22 schreef Verluste het volgende:
http://www.nu.nl/algemeen(...)orwaarden-op-tv.html
Oorlog is wreed, dat weet iedereen, en oorlogen zijn zo oud als de mensheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:14 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
eigenlijk zou iedereen de beelden moeten zien,,misschien dat ze zich dan eens bedenken,
Nee hier gaat de mensheid helemaal niks van leren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[quote]Op zaterdag 10 januari 2009 23:14 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
[/quot]
Oorlog is wreed, dat weet iedereen, en oorlogen zijn zo oud als de mensheid.
Ik betwijfel of de mensheid hier iets van zal leren.
Het gaat niet om Hamas.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Idd het is een irrietant geluid maar het lijkt zich niet te verplaatsen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik hoor er geen uav in hoor
geluid lijkt zich zowieso niet te verplaatsen dus ik denk echt dat het iets wat daar in de buurt op de grond staat hoor
noodaggregaat ofzo
En dan nog durven te spreken van zelfverdediging...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:24 schreef 0100 het volgende:
Dodental op 831 volgens al jazeera. Israëlische dodental op 13, waarvan 3 burgers
Als de mensheid wat zou gaan leren door oorlog te voeren, dan zou men dat allang geleerd hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Oorlog is wreed, dat weet iedereen, en oorlogen zijn zo oud als de mensheid.
Ik betwijfel of de mensheid hier iets van zal leren.
En dat is nou net waar Hamas zich geen reet van aan trekt!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas.
Maar om de Palestijnse burgers.
En Israel al helemaal niet!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:30 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
En dat is nou net waar Hamas zich geen reet van aan trekt!
Israëlische burgers worden gelukkig niet al jaren bestookt met raketten en zelfmoordterroristen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef jompo het volgende:
[..]
En dan nog durven te spreken van zelfverdediging...
Al er een raket op mijn grondgebied zou komen pik ik dat ook niet. Israël heeft er al jaren last van.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef jompo het volgende:
[..]
En dan nog durven te spreken van zelfverdediging...
En het is door dat soort cirkelredenaties waarom er nog geen verbetering is in het conflict, eerder een verslechtering.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Israëlische burgers worden gelukkig niet al jaren bestookt met raketten en zelfmoordterroristen.
Je snapt het niet... en ik ga het ook niet voor de tigste keer uitleggen ook. Kijk maar eens in al die andere topics. Ieder topic lijkt toch hetzelfdequote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Al er een raket op mijn grondgebied zou komen pik ik dat ook niet. Israël heeft er al jaren last van.
Het Israëlische leger is inderdaad ook nogal ruig, maar die doden niet bewust/expres onschuldige burgers. Hamas schiet blindelings raketten. Israël niet. Zouden ze dat gedaan hebben, dan zal het dodental nog vele malen hoger zijn.
Zelfmoordterroristen is aanzienlijk afgenomen, en die raketten zullen blijven neerkomen, je kan dat niet stoppen, door zoveel burgerslachtoffers te maken onder de Palestijnse bevolking neemt de sympathie voor dat soort handelingen juist alleen maar toe. Maar dat is iets wat velen niet onder ogen willen zien.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Israëlische burgers worden gelukkig niet al jaren bestookt met raketten en zelfmoordterroristen.
Ach ja wat is expres/ per ongeluk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Al er een raket op mijn grondgebied zou komen pik ik dat ook niet. Israël heeft er al jaren last van.
Het Israëlische leger is inderdaad ook nogal ruig, maar die doden niet bewust/expres onschuldige burgers. Hamas schiet blindelings raketten. Israël niet. Zouden ze dat gedaan hebben, dan zal het dodental nog vele malen hoger zijn.
Laat ik ook nog even duidelijk zijn: ook Israël is fout bezig, maar ik leg de schuld ook bij Hamas, die in het wilde weg raketten schieten. Zoals ik al zei is Israël ook nogal ruig. Ze konden Hamas beter vanuit binnenin/de kern laten versplinteren(via de mossad ofzo). Ik weet alleen niet of zo'n scenario realistisch was geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Je snapt het niet... en ik ga het ook niet voor de tigste keer uitleggen ook. Kijk maar eens in al die andere topics. Ieder topic lijkt toch hetzelfde
Ze doden wel bewust/expres burgers. Als je ervoor kiest om een plek te bombarderen waar overwegend meer burgers zijn dan Hamasterorristen en je neemt dat risico dan jaag je ze bewust de dood in.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Zie bovenste reactie van mijquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ja wat ik expres/ per ongeluk.
Als je bommen op een school gaat gooien dan weet je dat er burgers slachtoffers omkomen. Zelfde als je witte fosfor gebruikte boven dichtbevolkte gebieden.
Beide partijen (de één meer dan de ander)hebben veel onschuldige doden op hun geweten en of daar nou een label expres of perongeluk op gaat plakken, zou mij als nabestaande weinig boeien.
Dus het is zeker geen moreel argument en zal niet zorgen voor meer sympathie jegens Israël, eerder het tegendeel.
Nee, maar Israel is er ook niet om de Palastijnen in de Gaza te beveiligen, Hamas is dat wel.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:40 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nee, maar Israel is er ook niet om de Palastijnen in de Gaza te beveiligen, Hamas is dat wel.
De lieverds!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef jompo het volgende:
[..]
Zelfmoordterroristen is aanzienlijk afgenomen
Nog steeds zijn het de Palestijnse burgers die de Hamas democratisch gekozen hebben en steunen. De Hamas -die als doel heeft de Joden te verdrijven uit de enige staat waar Joden überhaupt een eigen land hebben- een militante beweging die terroristische aanslagen pleegt.quote:en die raketten zullen blijven neerkomen, je kan dat niet stoppen, door zoveel burgerslachtoffers te maken onder de Palestijnse bevolking neemt de sympathie voor dat soort handelingen juist alleen maar toe. Maar dat is iets wat velen niet onder ogen willen zien.
Palestijnse burgers worden opzettelijk de dood ingejaagd door Israel, een erkende staat met zijn eigen leger en effectief gezag... Daar doet jouw constatering niks aan af..
Dat zou al een hele vooruitgang zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:40 schreef sp3c het volgende:
misschien moet Israel dat voortaan doen, gewoon blind een raket terugschieten voor elke raket die op Israel afgeschoten worden
dan is het iig allemaal binnen de proporties
vallen meer Palestijnse burgerdoden op die manierquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat zou al een hele vooruitgang zijn.
Of gewoon Hamasleden alleen vermoorden. DAn zorg je voor minder haat bij de Palestijnse bevolking (immers minder burgerslachtoffers en minder potentiele Israel-haters die bereid zijn raketten af te vuren of zich op te blazen)quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:40 schreef sp3c het volgende:
misschien moet Israel dat voortaan doen, gewoon blind een raket terugschieten voor elke raket die op Israel afgeschoten worden
Misschien is dat nog het beste , helaasquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:40 schreef sp3c het volgende:
Dit meen je?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:42 schreef rakotto het volgende:
[..]
Dat zou al een hele vooruitgang zijn.
Mr Memory, speciaal voor jou een toepasselijke songtekstquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:12 schreef Mr_Memory het volgende:
Dit is werkelijk de eerste keer dat ik zo betrokken wordt door oorlogsbeelden, en ik ben 45 jaar.![]()
Moet je hier het internet nou om bedanken of niet...
vreselijk
Nee dat doen ze niet, na Fatah en de corruptie en de verslechterde toestand van Palestijnsen gebieden icm de nederzettingspolitiek is het niet verwonderlijk doch wel erg erg jammer dat er op de Hamas gestemd is (ze hebben hun politiek zeer goed bedreven dmv subsiies en voedselverstrekkingen).quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:42 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
De lieverds!![]()
[..]
Nog steeds zijn het de Palestijnse burgers die de Hamas democratisch gekozen hebben en steunen. De Hamas -die als doel heeft de Joden te verdrijven uit de enige staat waar Joden überhaupt een eigen land hebben- een militante beweging die terroristische aanslagen pleegt.
Begrijp me niet verkeerd, dat er burgers de dupe worden vind ik ook geen goede zaak, maar je kan toch niet ontkennen dat ze dit toch een beetje over zichzelf afroepen.
hoe dan?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:44 schreef jompo het volgende:
[..]
Of gewoon Hamasleden alleen vermoorden. DAn zorg je voor minder haat bij de Palestijnse bevolking (immers minder burgerslachtoffers en minder potentiele Israel-haters die bereid zijn raketten af te vuren of zich op te blazen)
Maarja een staat die zich een rechtsstaat noemt en precies reageert als zijn terroristische tegenhanger is niet iets om trots op te zijn dan hé
Nou? Wat denk je?quote:
Waar zeg ik dat?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:42 schreef jompo het volgende:
[..]
Hiermee impliceer je dus dat Israel geen onderscheid hoeft te maken tussen Hamas en burgers. Hoera hoor!
Ja, en dat is nou de pest. Hamas strijders zijn vaak niet te onderscheiden van burgers, en begeven zich (al dan niet expres) onder de burgers ten tijde van conflicten.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef jompo het volgende:
[..]
Nee dat doen ze niet, na Fatah en de corruptie en de verslechterde toestand van Palestijnsen gebieden icm de nederzettingspolitiek is het niet verwonderlijk doch wel erg erg jammer dat er op de Hamas gestemd is (ze hebben hun politiek zeer goed bedreven dmv subsiies en voedselverstrekkingen).
Israel moet proberen zoveel mogelijk burgers te ontzien, is het niet het paradepaardje van alle mensen die menen dat Israel het beste leger heeft ter wereld, nou laat dat dan zien door de burgerbevolking zo min mogelijk te raken ipv elke dode hamaslid, ongeacht hoeveel burgers daarbij omkomen, is goed nieuwspolitik.
Waarvoor bestaat de Mossad? Wat waren al de liquidaties in het verleden op Hamasleden en functionarissen? Worden er geen satellietfoto's genomen? Word er afgetapt?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:51 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe dan?
paketjes droppen met uniformen, rang- en andere onderscheidingstekens en het vriendelijke verzoek of de heren die aan willen trekken voor ze buiten komen spelen?
Hamas wordt gezien als een verzet en niet als een stel dictators. Wat de Palestijnen geloven is, is dat Hamas hun beschermt door verzet te tonen tegen Israel.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Hamas moet inzien dat dit doodlopende weg is.
Israel beschermd zijn bewooners, en Hamas zou het zelfde moeten doen. (dus vragen om het staak en vuren)
Maar nee, de kopstukken van Hamas, veilig in het buitenland, bevelen om de strijd voort te zetten.
Dan rest mij nog maar 1 vraag. Is het dan gerechtvaardigd om ze allemaal te doden?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:56 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Ja, en dat is nou de pest. Hamas strijders zijn vaak niet te onderscheiden van burgers, en begeven zich (al dan niet expres) onder de burgers ten tijde van conflicten.
Ik zeg niet dat je dat zegt, maar dat je door een dergelijk antwoord te geven een bepaald verzwegen argument naar voren laat komen. Dat Israel geen onderscheid hoeft te maken, lees je eigen quote nog eens.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Israel beschermd zijn bewooners, en Hamas zou het zelfde moeten doen. (dus vragen om het staak en vuren)
Maar nee, de kopstukken van Hamas, veilig in het buitenland, bevelen om de strijd voort te zetten.
De Hamas strijders zijn een soort Koningin Wilhelmina?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:54 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Waar zeg ik dat?
Rush- The Treesquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:48 schreef Knip het volgende:
[..]
Mr Memory, speciaal voor jou een toepasselijke songtekst
There is unrest in the forest
There is trouble with the trees
For the maples want more sunligh
And the oaks ignore their pleas
The trouble with the maples
(and theyre quite convinced theyre right)
They say the oaks are just too lofty
And they grab up all the light
But the oaks cant help their feelings
If they like the way theyre made
And they wonder why the maples
Cant be happy in their shade?
There is trouble in the forest
And the creatures all have fled
As the maples scream `oppression!`
And the oaks, just shake their heads
So the maples formed a union
And demanded equal rights
the oaks are just too greedy
We will make them give us light
Now theres no more oak oppression
For they passed a noble law
And the trees are all kept equal
By hatchet,
Axe,
And saw ...
quote:Op zondag 11 januari 2009 00:02 schreef Knip het volgende:
[..]
De Hamas kopstukken zijn een soort Koningin Wilhelmina?
Volgens dit lied is de oplossing dus de hele boel platgooien. Ik geloof dat die optie al eens is geopperd in dit forum.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:03 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Rush- The Trees![]()
Thanks, wel zo toepasselijk.
Nee, ik heb al eerder gezegd dat het jammer is dat burgers hier de dupe van worden. Maar gezien de werkwijze van Hamas is dat gewoon onvermijdelijk. Hamas is in mijn ogen de enige die op dit moment er voor kan zorgen dat de burgers veilig kunnen zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:59 schreef jompo het volgende:
[..]
Dan rest mij nog maar 1 vraag. Is het dan gerechtvaardigd om ze allemaal te doden?
Hier hele artikel http://www.nytimes.com/2009/01/11/washington/11iran.html?hpquote:WASHINGTON — President Bush deflected a secret request by Israel last year for specialized bunker-busting bombs it wanted for an attack on Iran’s main nuclear complex and told the Israelis that he had authorized new covert action intended to sabotage Iran’s suspected effort to develop nuclear weapons, according to senior American and foreign officials.
White House officials never conclusively determined whether Israel had decided to go ahead with the strike before the United States protested, or whether Prime Minister Ehud Olmert of Israel was trying to goad the White House into more decisive action before Mr. Bush left office. But the Bush administration was particularly alarmed by an Israeli request to fly over Iraq to reach Iran’s major nuclear complex at Natanz, where the country’s only known uranium enrichment plant is located.
The White House denied that request outright, American officials said, and the Israelis backed off their plans, at least temporarily. But the tense exchanges also prompted the White House to step up intelligence-sharing with Israel and brief Israeli officials on new American efforts to subtly sabotage Iran’s nuclear infrastructure, a major covert program that Mr. Bush is about to hand off to President-elect Barack Obama.
This account of the expanded American covert program and the Bush administration’s efforts to dissuade Israel from an aerial attack on Iran emerged in interviews over the past 15 months with current and former American officials, outside experts, international nuclear inspectors and European and Israeli officials. None would speak on the record because of the great secrecy surrounding the intelligence developed on Iran.
Several details of the covert effort have been omitted from this account, at the request of senior United States intelligence and administration officials, to avoid harming continuing operations.
The interviews also suggest that while Mr. Bush was extensively briefed on options for an overt American attack on Iran’s facilities, he never instructed the Pentagon to move beyond contingency planning, even during the final year of his presidency, contrary to what some critics have suggested.
inlichtingen verzamelen voor het leger?quote:
flink verminderd sinds men zich terugtrok uit Gaza?quote:Wat waren al de liquidaties in het verleden op Hamasleden en functionarissen?
lijkt me welquote:Worden er geen satellietfoto's genomen?
lijkt me welquote:Word er afgetapt?
zolang je geen mensen op de grond hebt is het gewoon heel erg lastig om mensen te vinden die niet gevonden willen wordenquote:Israel controleert zo bijna al de palestijnse gebieden vanuit technisch, communicatief en militiar-tactisch opzicht en dan zou het lokaliseren van Hamas leden moeilijk zijn? Pfff
ik denk niet dat je nu al kunt stellen dat er veel minder burgerdoden gemaakt kunnen worden want het is simpelweg nog niet duidelijk wat er gedaan wordt ... ik ken de plannen niet, ik weet niet wat er goed of fout gaat en het doel is mij ook niet heel erg duidelijkquote:Ze kunnen veel minder burgerdoden maken dan nu het geval is, en zolang ze die opties niet in overweging nemen zullen ze ongebreidelde haat blijven veroorzaken onder de Palestijnen, dan kan je invallen en bombarderen wat je wilt maar er zullen zonen/dochters/omen/neven en weet ik veel wat van de onschuldig gedode palestijnen proberen het leven zuur te maken van elke Israelier, en dat is wat Israel niet lijkt te begrijpen.
Lijken me waarschuwingslampen voor het vliegverkeer.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:12 schreef yavanna het volgende:
Iemand een idee waar die knipperende lampen voor dienen. Zoals die 'grote' die soms op de voorgrond te zien is.
luchtalarm?quote:Op zondag 11 januari 2009 00:12 schreef yavanna het volgende:
Iemand een idee waar die knipperende lampen voor dienen. Zoals die 'grote' die soms op de voorgrond te zien is.
Ik hoorde laatste dat Israël vele gedwongen burgerspionnen had in Gaza en op de Westoever.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:07 schreef sp3c het volgende:
zolang je geen mensen op de grond hebt is het gewoon heel erg lastig om mensen te vinden die niet gevonden willen worden
[..]
Die hoge op de achtergrond wellicht wel, die andere is wel erg laag.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:14 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Lijken me waarschuwingslampen voor het vliegverkeer.
Joepie.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:18 schreef rakotto het volgende:
En de grond gevechten zijn weer begonnen.
Hier heb je gelijk in, en ik heb er ook niets tegen in te brengenquote:Op zondag 11 januari 2009 00:02 schreef Knip het volgende:
[..]
De Hamas strijders zijn een soort Koningin Wilhelmina?
Hoezo nu weer gedwongen? Hoorde dat fatah in gaza ook informatie doorgeeft aan Israel.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:17 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ik hoorde laatste dat Israël vele gedwongen burgerspionnen had in Gaza en op de Westoever.
Volgens mij was het bij met het oog op morgen.
Dat waren dus mensen die alles moesten vertellen wat er in de buurt allemaal gebeurde etc.
Maar ik weet natuurlijk niet hoe dat precies werkt.
Ik weet niet meer hoe ze werden gedwongen.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:26 schreef Sargon het volgende:
[..]
Hoezo nu weer gedwongen? Hoorde dat fatah in gaza ook informatie doorgeeft aan Israel.
Tsja, zo werken die jokers allemaal, Afghanistan, Irak enz.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:04 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Nee, ik heb al eerder gezegd dat het jammer is dat burgers hier de dupe van worden. Maar gezien de werkwijze van Hamas is dat gewoon onvermijdelijk. Hamas is in mijn ogen de enige die op dit moment er voor kan zorgen dat de burgers veilig kunnen zijn.
Ik geloof niet dat er veel banen zijn daar.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:38 schreef Knip het volgende:
administratief medewerkers, systeembeheerders, schoonmakers, fabrieksarbeiders...
Nou nou... .22 nog wel.quote:Op zondag 11 januari 2009 00:43 schreef 0100 het volgende:
00:58 IDF okays use of .22 ammo to break up demonstrations (Haaretz)
Er heerst daar een behoorlijke werkloosheid en armoede, bovendien is de stroom afgesloten etc..quote:Op zondag 11 januari 2009 00:38 schreef Knip het volgende:
Ik vraag me af hoe het openbare leven er eigenlijk uit ziet. Ja, er is oorlog en er zijn aanvallen met gewonden en doden, maar het gewone leven moet op de één of andere manier doorgaan. Mensen moeten naar hun werk: administratief medewerkers, systeembeheerders, schoonmakers, fabrieksarbeiders... noem maar op. Ligt alles nu stil en is iedereen met de oorlog bezig of is er nog iets van normaal leven dat doorgaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |