Oorlog is wreed, dat weet iedereen, en oorlogen zijn zo oud als de mensheid.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:14 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
eigenlijk zou iedereen de beelden moeten zien,,misschien dat ze zich dan eens bedenken,
Nee hier gaat de mensheid helemaal niks van leren.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[quote]Op zaterdag 10 januari 2009 23:14 schreef Aagjekat het volgende:
[..]
eigenlijk zou iedereen de beelden moeten zien,,misschien dat ze zich dan eens bedenken,
[/quot]
Oorlog is wreed, dat weet iedereen, en oorlogen zijn zo oud als de mensheid.
Ik betwijfel of de mensheid hier iets van zal leren.
Het gaat niet om Hamas.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:18 schreef Zero2Nine het volgende:
[..]
Nou ik word echt niet pro-hamas door deze beelden hoor, zij zijn ook een oorzaak van deze ellende. Maar natuurlijk hoop ik wel dat dit conflict snel wordt beëindigd.
Idd het is een irrietant geluid maar het lijkt zich niet te verplaatsen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:23 schreef sp3c het volgende:
[..]
ik hoor er geen uav in hoor
geluid lijkt zich zowieso niet te verplaatsen dus ik denk echt dat het iets wat daar in de buurt op de grond staat hoor
noodaggregaat ofzo
En dan nog durven te spreken van zelfverdediging...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:24 schreef 0100 het volgende:
Dodental op 831 volgens al jazeera. Israëlische dodental op 13, waarvan 3 burgers
Als de mensheid wat zou gaan leren door oorlog te voeren, dan zou men dat allang geleerd hebben.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:24 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Oorlog is wreed, dat weet iedereen, en oorlogen zijn zo oud als de mensheid.
Ik betwijfel of de mensheid hier iets van zal leren.
En dat is nou net waar Hamas zich geen reet van aan trekt!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef IHVK het volgende:
[..]
Het gaat niet om Hamas.
Maar om de Palestijnse burgers.
En Israel al helemaal niet!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:30 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
En dat is nou net waar Hamas zich geen reet van aan trekt!
Israëlische burgers worden gelukkig niet al jaren bestookt met raketten en zelfmoordterroristen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef jompo het volgende:
[..]
En dan nog durven te spreken van zelfverdediging...
Al er een raket op mijn grondgebied zou komen pik ik dat ook niet. Israël heeft er al jaren last van.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:29 schreef jompo het volgende:
[..]
En dan nog durven te spreken van zelfverdediging...
En het is door dat soort cirkelredenaties waarom er nog geen verbetering is in het conflict, eerder een verslechtering.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Israëlische burgers worden gelukkig niet al jaren bestookt met raketten en zelfmoordterroristen.
Je snapt het niet... en ik ga het ook niet voor de tigste keer uitleggen ook. Kijk maar eens in al die andere topics. Ieder topic lijkt toch hetzelfdequote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Al er een raket op mijn grondgebied zou komen pik ik dat ook niet. Israël heeft er al jaren last van.
Het Israëlische leger is inderdaad ook nogal ruig, maar die doden niet bewust/expres onschuldige burgers. Hamas schiet blindelings raketten. Israël niet. Zouden ze dat gedaan hebben, dan zal het dodental nog vele malen hoger zijn.
Zelfmoordterroristen is aanzienlijk afgenomen, en die raketten zullen blijven neerkomen, je kan dat niet stoppen, door zoveel burgerslachtoffers te maken onder de Palestijnse bevolking neemt de sympathie voor dat soort handelingen juist alleen maar toe. Maar dat is iets wat velen niet onder ogen willen zien.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:32 schreef NoizEkick het volgende:
[..]
Israëlische burgers worden gelukkig niet al jaren bestookt met raketten en zelfmoordterroristen.
Ach ja wat is expres/ per ongeluk.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Al er een raket op mijn grondgebied zou komen pik ik dat ook niet. Israël heeft er al jaren last van.
Het Israëlische leger is inderdaad ook nogal ruig, maar die doden niet bewust/expres onschuldige burgers. Hamas schiet blindelings raketten. Israël niet. Zouden ze dat gedaan hebben, dan zal het dodental nog vele malen hoger zijn.
Laat ik ook nog even duidelijk zijn: ook Israël is fout bezig, maar ik leg de schuld ook bij Hamas, die in het wilde weg raketten schieten. Zoals ik al zei is Israël ook nogal ruig. Ze konden Hamas beter vanuit binnenin/de kern laten versplinteren(via de mossad ofzo). Ik weet alleen niet of zo'n scenario realistisch was geweest.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef Verluste het volgende:
[..]
Je snapt het niet... en ik ga het ook niet voor de tigste keer uitleggen ook. Kijk maar eens in al die andere topics. Ieder topic lijkt toch hetzelfde
Ze doden wel bewust/expres burgers. Als je ervoor kiest om een plek te bombarderen waar overwegend meer burgers zijn dan Hamasterorristen en je neemt dat risico dan jaag je ze bewust de dood in.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:34 schreef 0100 het volgende:
[..]
Zie bovenste reactie van mijquote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:37 schreef IHVK het volgende:
[..]
Ach ja wat ik expres/ per ongeluk.
Als je bommen op een school gaat gooien dan weet je dat er burgers slachtoffers omkomen. Zelfde als je witte fosfor gebruikte boven dichtbevolkte gebieden.
Beide partijen (de één meer dan de ander)hebben veel onschuldige doden op hun geweten en of daar nou een label expres of perongeluk op gaat plakken, zou mij als nabestaande weinig boeien.
Dus het is zeker geen moreel argument en zal niet zorgen voor meer sympathie jegens Israël, eerder het tegendeel.
Nee, maar Israel is er ook niet om de Palastijnen in de Gaza te beveiligen, Hamas is dat wel.quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:40 schreef Mr_Memory het volgende:
[..]
Nee, maar Israel is er ook niet om de Palastijnen in de Gaza te beveiligen, Hamas is dat wel.
De lieverds!quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:36 schreef jompo het volgende:
[..]
Zelfmoordterroristen is aanzienlijk afgenomen
Nog steeds zijn het de Palestijnse burgers die de Hamas democratisch gekozen hebben en steunen. De Hamas -die als doel heeft de Joden te verdrijven uit de enige staat waar Joden überhaupt een eigen land hebben- een militante beweging die terroristische aanslagen pleegt.quote:en die raketten zullen blijven neerkomen, je kan dat niet stoppen, door zoveel burgerslachtoffers te maken onder de Palestijnse bevolking neemt de sympathie voor dat soort handelingen juist alleen maar toe. Maar dat is iets wat velen niet onder ogen willen zien.
Palestijnse burgers worden opzettelijk de dood ingejaagd door Israel, een erkende staat met zijn eigen leger en effectief gezag... Daar doet jouw constatering niks aan af..
Dat zou al een hele vooruitgang zijn.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 23:40 schreef sp3c het volgende:
misschien moet Israel dat voortaan doen, gewoon blind een raket terugschieten voor elke raket die op Israel afgeschoten worden
dan is het iig allemaal binnen de proporties
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |