Heb toen een paar keer gevraagd hoe ik de wiki kon wijzigen, maar helaas geen antwoord. De veranderingen moeten dus opnieuwquote:Op maandag 5 januari 2009 17:53 schreef Wombcat het volgende:
Is ook nog de oude OP, dacht dat die aangepast was?
Ik vind het ook vervelend, ik heb het onderin me voet zitten, gelukkig hersteld het aardig dankzij wat middelen van de dokter.quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:49 schreef superbient het volgende:
Pijnscheut van zondag in mijn hamstring lijkt nu serieuzer. Had er gister nagenoeg geen last van maar sinds vanmorgen voelt t niet super en lopen gaat niet vloeiend. Maar even wat extra rust inbouwen. Wie dat heeft uitgevonden, een blessure, is echt niet goed wijs. Echt jammer dat er elke keer wel wat is:-(
Nee dit is 1ste keer hamstrings, na heup, knie, scheen en voet 2x...quote:Op woensdag 7 januari 2009 15:52 schreef computergirl het volgende:
maar het is toch steeds je hamstrings Superbient, of ben ik nou in de war met iemand anders?
Nou op een gegeven moment heb je alles onder de navel wel gehad zoquote:Op woensdag 7 januari 2009 16:32 schreef superbient het volgende:
[..]
Nee dit is 1ste keer hamstrings, na heup, knie, scheen en voet 2x...
Wat een apparaat zeg, volgens mij kan je ondertussen nog telewerken ookquote:Op donderdag 8 januari 2009 10:38 schreef JortK het volgende:
Iemand trouwens hier de Garmin Forerunner 305 ?
Ik ben op het punt om er een te kopen, maar ik wil even wat meningen van mensen horen
Ik vind dat je wel gelijk hebt, maar ik denk dat dat ding ook wel handig is, want ik fiets nogal eens en daar kun je dan die gegevens ook wel goed voor gebruiken.quote:Op donderdag 8 januari 2009 11:32 schreef superbient het volgende:
[..]
Wat een apparaat zeg, volgens mij kan je ondertussen nog telewerken ook![]()
Ik zelf loop met Polar RS200 ofzo en dan nog zonder footpod. Ik merkte dat het best aardig is al die info, maar dat je ook heel goed op gevoel kunt lopen. Die GPS functie, tja, als je veel loopt ken je alle rondjes en blokjes om en bijbehorende afstand uit je hoofd. Op mapmyrun.com kan je ook fit to road aankruisen voor hele precieze berekeningen van afstanden van je rondje. Voor wielrennen geldt eigenlijk hetzelfde denk ik...
Ik zou, tenzij je dat nu al doet en daarom specifiek een beter metertje wilt, gewoon voor een redelijk eenvoudige hartslagmeter gaan met lap-times en stopwatch etc. Dit samen met gevoel en ervaring moet genoeg zijn om lekker te kunnen trainen en niet afgeleid te raken door al die metertjes die weer een ander getal aangeven.
suc6 met de keuze
edit: aanbieding voor jortk
Hee Amstel, daar loop ik ook soms maar dan die weg in het midden en via de Machineweg MP weer terug naar amstel.quote:Op donderdag 8 januari 2009 23:56 schreef Remake het volgende:
Misschien ook leuk als we hardloop routes delen?
Dit is mijn route, maar soms ga ik ook naar amsterdamse bos als het goed weer is.
[ afbeelding ]
Hoe komt dat ?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 08:12 schreef computergirl het volgende:
Alleen wel onderweg weer flinke kramp recht in mijn buik.
Als ik dat wist....quote:
quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Als ik dat wist....
heb er wel vaker last van na 45/50 minuten lopen, maar niet zo erg als gisteren.
Het was trouwens maar 12 km, blijkbaar is mijn polar-geval niet accuraat als je wandelt tussendoor
Yep !quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:41 schreef Remake het volgende:
teveel of te weinig gegeten voor het lopen waarschijnlijk.
Of te kort voor het lopen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 11:48 schreef kleinzusje het volgende:
[..]
Yep !
Te weinig dus.
Maar 1 banaan![]()
Damn !
In m ijn geval klopt dat niet. De pijn zit ook in de buurt van mijn navel (maar dan rechts) dus heeft niks met de (vulling van) maag te maken.quote:
Kan darmgas zijn. Je maag is niet alleen als het op spijsvertering aankomtquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:05 schreef computergirl het volgende:
[..]
In m ijn geval klopt dat niet. De pijn zit ook in de buurt van mijn navel (maar dan rechts) dus heeft niks met de (vulling van) maag te maken.
hehe je loopt netjes om de dag, goed bezigquote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:01 schreef star_gazer het volgende:
Kent iemand een programma als trailrunner, maar dan voor de PC? Ik krijg al koude rillingen als ik aan een Mac denk, maar er is voor dit ogenschijnlijke juweeltje geen PC-versie...
En trouwens; de site slowgeek is veel beter dan de standaard nikeplus-site. Al je runs staan er op en in veel meer detail. Daarnaast zijn de grafieken op een zinvolle wijze geïnterpoleerd, zodat je ook iets aan je grafiek hebt
Hier mijn profiel.
De meest waarschijnlijk boosdoener is de dikke darm want de pijn zit in een vertikale zone rechts naast/boven mijn navel, maar de factor 'te weinig/te veel/te kort na het eten hardlopen' speelt dan geen rol.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:48 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Kan darmgas zijn. Je maag is niet alleen als het op spijsvertering aankomt
quote:Op zondag 11 januari 2009 12:13 schreef beertenderrr het volgende:
wat denken jullie: 3 maanden genoeg om te trainen voor een marathon?
quote:
verstandig, CPC daar staat het WR halve marathon dacht ik, dus razendsnel parcours. Lijkt me een mooie gelegenheid om er een PR te lopen. Er wordt gelet op history dus je staat sowieso in een goed startvak met mensen die hetzelfde PR hebbenquote:Op zondag 11 januari 2009 12:35 schreef beertenderrr het volgende:
[..]vroeg het me af, heb weer een uitdaging nodig, zit nu teveel stil
![]()
edit: zag dat de city-pier-ciy eraan komt, ga daar wel voor trainen, misschien verstandiger
Ik had ongeveer 4 maanden voorbereidingstijd. Alleen liep ik al wedstrijden van 10-15 km toen.quote:Op zondag 11 januari 2009 12:35 schreef beertenderrr het volgende:
[..]vroeg het me af, heb weer een uitdaging nodig, zit nu teveel stil
![]()
edit: zag dat de city-pier-ciy eraan komt, ga daar wel voor trainen, misschien verstandiger
wow, mooie tijd man!!quote:Op zondag 11 januari 2009 20:53 schreef Koen_74 het volgende:
Ging weer lekker in Egmond. Volgens mij was het iets zwaarder dan vorig jaar. Iets hardere wind op het strand en ietsje kouder.
Even goed 5 seconden sneller![]()
![]()
Naam Koen_74
Woonplaats REAAL Verzekeringen
Afstand Halve marathon businessloop wedstrijd
Categorie BussW
Totaal plaats 37 / 473
Categorie plaats 37
Snelheid 14,239 km/uur
10,5 kilometer 44:24
Netto tijd 1:28:54
[ afbeelding ]
Ik ben dik tevreden.
Ik heb de opvolger hiervan (forerunner 405)! Volgens garmin zouden deze apparaatjes ook nog goed onder bomen en dergelijke moeten werken, maar daar heb ik me toch wat teveel van voorgesteld. Ik ren regelmatig langs een verzameling bomen en de weergegeven snelheid daalt dan merkbaar. Het kan natuurlijk best zijn dat de satellieten Eindhoven met opzet mijden.quote:Op donderdag 8 januari 2009 10:38 schreef JortK het volgende:
Iemand trouwens hier de Garmin Forerunner 305 ?
Ik ben op het punt om er een te kopen, maar ik wil even wat meningen van mensen horen
Ik hoor het graag van je!quote:Op maandag 12 januari 2009 00:06 schreef Wolfje het volgende:
[..]
Ik heb de opvolger hiervan (forerunner 405)! Volgens garmin zouden deze apparaatjes ook nog goed onder bomen en dergelijke moeten werken, maar daar heb ik me toch wat teveel van voorgesteld. Ik ren regelmatig langs een verzameling bomen en de weergegeven snelheid daalt dan merkbaar. Het kan natuurlijk best zijn dat de satellieten Eindhoven met opzet mijden.
De wat geavanceerdere functies zoals trainingsprogramma's heb ik nog steeds niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Komende week ga ik het eens proberen.
Ik ook, Ik denk een kilometer of tienquote:Op maandag 12 januari 2009 09:13 schreef beertenderrr het volgende:
mooie tijden vanuit egmond
Vanavond weer een poging wagen te rennen en anders morgen, heb er weer zin in
Vandaag heb ik het uitgetest met een intervalprogramma van 400 meter snel en dan 250 meter rustig hetgeen dan 7 keer herhaald moest worden. Dat werkt prima en het grote voordeel is dat je door de piepjes gedwongen wordt om het programma ook echt af te werken. Het is naar mijn idee zeker motiverend. Andere horloges zullen ook vast dergelijke functionaliteit hebben, dus wat dat betreft hoef je niet specifiek voor de forerunner te gaan. Volgens mij is garmin wel goed in het gps gedeelte.quote:
haha, maar kan goed kloppen. Mijn ervaring is dat iedereen te hard weggaat zowat dus ondanks die blokkades ga je dan toch nog vrij hard.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:12 schreef jde_kok het volgende:
Egmond was van mijn kant ook zwaar op het strand. Die wind stond volle bak op je gezicht. Kon mooi aanhaken in een groepje en na een kilometer of 5 op het strand moest ik ze toch laten gaan, nadat ik op het elastiek zat. Groepje erachter opgepikt en met die groep weer naar die eerste toegelopen. In de duinen lekker uitgelopen. Uiteindelijk 19 minuten sneller dan vorig jaar en gefinished in 1:36:54. Bij de start was het dringen. Stond achteraan in het 1e wedstrijdvak, dus vak voor de businessloop. Daar werd ik de eerste paar km's ook door opgehouden. Onbewust toch enorm hard gegaan, want 1e km ging in 4:01. In de stukken dat ik niet werd geblokkeerd ging het dus megahard.
ligt er een beetje aan wat je wilt natuurlijk. Als je voor uitlopen gaat dan volstaat om tot ongeveer 2/3de van de afstand te trainen. Dus stel dat je 2/3x in de week 10km loopt dan kan bijv de 7heuvelenloop een mooi doel zijn. Als je voor een halve marathon wilt gaan moet je wel regelmatig 15-17km lopen denk ik. Zo voorkom je ook dat je echt helemaal kapot gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:40 schreef kleinzusje het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met wedstrijden of georganiseerde loops ?
Dus hoe ver waren jullie qua conditie, afstand etc. voor je begon met het "serieuze werk "
En met welke kilometercategorie zijn jullie gestart ?
Dat dus, was gewoon alweer het hele topic kwijt.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
TVP![]()
Helaas ben ik er door de kou de laatste weken niet meer aan toegekomen...
Heb een licentie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:00 schreef superbient het volgende:
[..]
haha, maar kan goed kloppen. Mijn ervaring is dat iedereen te hard weggaat zowat dus ondanks die blokkades ga je dan toch nog vrij hard.
Maar hoe kwam je in het wedstrijdvak, omdat je lid bent van een atletiekvereniging??
Het of jijquote:
Ik zit dan bij Olympus '70 in Naaldwijk.. Meer richting Den Haag dan Rotterdam..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:35 schreef FJD het volgende:
Nu zie ik wel een paar verenigingen in Rotterdam maar ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen en op wat voor soort mensen ik moet rekenen etc.. Iemand die wat meer info hier over heeft?
Heel netjes, ik liep zojuist 6km in 31.16.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het of jijIk heb dat vooral als ik op een nuchtere maag loop; dan gaat mijn spijsvertering keihard aan het werk, maar bij gebrek aan zinnig werk wordt er alleen maar gas geproduceerd
Vandaag ff de beuk erin gegooid:
[ afbeelding ]
Zo snel heb ik nog nooit gelopenToegegeven; er zit absoluut geen opbouw in (meer afbraak), maar ik wilde gewoon in een kort loopje even lekker alles opmaken
De twee knikjes bij 4,2 en 5,5 zijn trouwens momenten waarop ik de pas eruit moest halen voor een auto.
Het (hier inAdam in ieder geval). Kreeg ook nog een heftige bui op m'n kop. en nu een warme douche!quote:
Het.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het of jijIk heb dat vooral als ik op een nuchtere maag loop; dan gaat mijn spijsvertering keihard aan het werk, maar bij gebrek aan zinnig werk wordt er alleen maar gas geproduceerd
dank je!quote:
Of vraag er één voor je verjaardagquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:24 schreef JortK het volgende:
Ik wil me salaris zodat ik me GPS meter en hartslagmeter kan kopen
Ik ben pas in december jarig.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:43 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Of vraag er één voor je verjaardag
Welke?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:24 schreef JortK het volgende:
Ik wil me salaris zodat ik me GPS meter en hartslagmeter kan kopen
Laat je je ervaringen weten? Ik twijfel eraan om mezelf zo'n ding cadeau te doen zodra ik weer kan hardlopenquote:
Ik heb me vorige week ingeschreven. Sta in startvak A met streeftijd <1.25. Blessure nu bijna weg en dan volle bak trainenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:44 schreef beertenderrr het volgende:
Wie doen er allemaal mee aan CPC en wat is jullie afstand, streeftijd en startvak?
Ik loop de halve marathon met een streeftijd van 1:35:00 en begin in vak B
Zeker weten, collega van me heeft hem en heeft er zeer goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Laat je je ervaringen weten? Ik twijfel eraan om mezelf zo'n ding cadeau te doen zodra ik weer kan hardlopenmaar twijfel nog over de dekking tussen hoge gebouwen en in bosrijke omgevingen.
Telt die footpod je stappen of doet die het op basis van GPS?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:29 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag lekker 12.5 kilometer gelopenMijn nike+ is alleen finaal in de war en geeft maarliefst 13.3km weer
Volgens mij tijd voor een goede calibratie, want het lijkt nergens meer op
Volgens mij is het een stappenteller. Maar hij haalt volgens diverse berichten zo'n 2% nauwkeurigheid. Bij mij zit ie er toch zo'n 8% naastquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:44 schreef JortK het volgende:
[..]
Telt die footpod je stappen of doet die het op basis van GPS?
Het is een stappenteller en je calibreert hem op een bepaalde snelheid, dus als je dan sneller of langzamer loopt dan hij niet meer zo nauwkeurig. Ik heb het op een een halve marathon gehad dat hij 22 km aangaf.. Maar blijf het nog wel gebruiken omdat ik de ipod sowieso al gebruik voor muziek tijdens het lopen , heb zelf 2 sensoren (een voor korte snelle lopen en ander voor lange duurlopen) en het is leuk om metquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:28 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Volgens mij is het een stappenteller. Maar hij haalt volgens diverse berichten zo'n 2% nauwkeurigheid. Bij mij zit ie er toch zo'n 8% naastVolgens mij heb ik gecalibreerd op het verkeerde moment.
Zo doe ik het nu ook, maar met GPS erin kan ik het in Sportstracker ladenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:14 schreef Koert het volgende:
't enige waar ik mee loop is mn hartslaghorloge (zonder band) met de tijd.. en af en toe doe de band wel om ivm karvonen. Al die electronica is toch niet nodigen als ik dan echt m'n afstand wil weten pak ik deze site erbij.
Heb bij de 405 ook een hartslagmeter dus die informatie krijg ik ook te zienquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:14 schreef Koert het volgende:
't enige waar ik mee loop is mn hartslaghorloge (zonder band) met de tijd.. en af en toe doe de band wel om ivm karvonen. Al die electronica is toch niet nodigen als ik dan echt m'n afstand wil weten pak ik deze site erbij.
Preciesquote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Heb bij de 405 ook een hartslagmeter dus die informatie krijg ik ook te zien
Ik heb ook een hartslaghorloge, maar loop ook meestal zonder band. Heb me er niet echt in verdiept, maar als ik zou trainen op 60%-70% van m'n maximale hartslag moet m'n hartslag tussen 116-136 blijven. Daarvoor moet ik echt een klote tempo aanhouden. Harder dan gewoon lopen, maar niet echt rennen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:14 schreef Koert het volgende:
Ik loop altijd op 150 slagen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:48 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik heb ook een hartslaghorloge, maar loop ook meestal zonder band. Heb me er niet echt in verdiept, maar als ik zou trainen op 60%-70% van m'n maximale hartslag moet m'n hartslag tussen 116-136 blijven. Daarvoor moet ik echt een klote tempo aanhouden. Harder dan gewoon lopen, maar niet echt rennen.
Is dat niet ernstig hard?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:59 schreef FJD het volgende:
Ik ruim daarbovenNormale lopen ergens tussen 170&180, halve marathon gemiddeld 193 oid
170-180 kom ik meestal ook op uit. Dat is dan wel m'n max. 193 gemiddeld zou ik niet overleven denk ik.quote:
Vast wel, misschien was m'n Polar ook wel van slag (productiefoutje ofzo?) want met fietsen met m'n Garmin haalde ik dat nooit en ik ben op de Galibier toch ook enorm diep gegaan. Maar goed, m'n lijf heeft hardlopen altijd intensiever gevonden geloof ik. Zal te straks wel weer eens bijhouden als ik een nieuwe hebquote:
Max. hartslag kan sterk afhangen van de persoon. Ook de leeftijd speelt een rol.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef superbient het volgende:
Hmmm, dan ben ik ckr een uitzondering of jullie durven jezelf geen pijn te doen![]()
Toen ik eens max ging tijdens een eindsprint haalde ik hartslag 206, training meestal tussen 160-185 afhankelijk van de training.
Ben net terug van heerlijk tempo-duurloopje, kleine 16km in 1.05, hamstring heeft t gehoudenen YAYYYY geen pijn meer aan de voet dankzij oa deze supersokken.
Gemiddelde hartslag was 182...
Mijn Polar heeft ook wel eens een max hartslag van boven de 200 geregisteerd, maar dat was denk ik een foutje. Ben ook wat ouder dan jullie, dus in theorie is mijn max hartslag lager.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef superbient het volgende:
Hmmm, dan ben ik ckr een uitzondering of jullie durven jezelf geen pijn te doen![]()
Hardlopen is inderdaad intensiever, je moet je eigen lichaam dragen - bij fietsen doet de fiets dat, en je gebruikt je hele lichaam - bij fietsen eigenlijk alleen je benen. Daarom zal je maxHF bij hardlopen hoger liggen dan bij fietsen. Op de racefiets heb ik wel 's 199 gehaald, hardlopen nog niet gemaxed. Maar ik kan denk ik nog niet goed genoeg lopen om te maxenquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:40 schreef koeii het volgende:
Om ook maar eens te reageren: hartslag is absoluut persoonsafhankelijk, maar ook best wel specifiek per sport denk ik. Heb mezelf op de spinfiets wel eens dusdanig aan gort geholpen, dat ik amper meer kon praten een minuut lang, maar mijn hartslag kwam niet boven de 188 uit. Vandaag heb ik het middelste gedeelte van mijn rondje (5,2 km) op hartslag 181 gelopen, maar had niet echt het idee dat ik heel kapot aan het gaan was. Blijkbaar is hardlopen gewoon van zichzelf een stuk intensiever.
1x per week krachttraining op 40% van m'n 1RM - werk nu naar de 3x15 herhalingen toe. Voor hardlopen leg press, squat, deadlift en buikspier + rugspier. Blessurepreventiequote:Op zondag 25 januari 2009 16:18 schreef JortK het volgende:
Wat voor aanvullende zaken qua krachttraining en dergelijke doen jullie eigenlijk in combinatie met het lopen?
quote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef FJD het volgende:
Morgen 10:10 begint de route naar de Rotterdam Marathon 2011Eerst opensnijden, dichtmaken, 6 weken revalideren en dan weer 9 weken naar Evy luisteren
Medische kliniek Zestienhoven dus niet eens in t grote mensen ziekenhuisquote:Op zondag 25 januari 2009 20:21 schreef computergirl het volgende:
Succes morgen
![]()
Poliklinisch neem ik aan?
Op die map staan de wegen niet, is een rondje om een plas heenquote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef FJD het volgende:
Uitzetten op mapmyrun.com? Die werkt met Google Maps. Kun je zien wat nauwkeuriger is
Morgen 10:10 begint de route naar de Rotterdam Marathon 2011Eerst opensnijden, dichtmaken, 6 weken revalideren en dan weer 9 weken naar Evy luisteren
Satteliet view?quote:Op zondag 25 januari 2009 20:39 schreef beertenderrr het volgende:
Op die map staan de wegen niet, is een rondje om een plas heen
Thanksquote:succes alvast met je programma, mocht ik je de komende 2 jaar niet meer aanmoedigen
Ga het eens proberenquote:Op zondag 25 januari 2009 20:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Satteliet view?
[..]
ThanksDenk dat ik hier weer veelvuldig te vinden zal zijn
Thanks voor je tips, ik woon in Den Haag dus duinen zijn makkelijk te vindenquote:Op zondag 25 januari 2009 21:11 schreef superbient het volgende:
Vandaag extra lange training gedaan voor schoorl en de CPC later. 24.5km in 1.55 wat was het toch een heerlijk weer![]()
voor beertenderrr, ik zag laats www.gmap-pedometer.com voorbijkomen en ben er zeer over te spreken, hij kent zelfs de routes in het Vondelpark![]()
Qua krachttraining voor Jort, ik doe zelf alleen hamstrings en rug/buik(en beetje rest bovenlichaam), weinig squats of lunges ofzo omdat de hersteltijd het lopen gewoon in de weg zit. Ik denk dat je ook veel kracht kan op doen in je intensieve trainingen of als je in de buurt een heuveltje hebt met grote krachtige passen daar tegen op knallen. Nadeel van krachttraining is ook dat je weer zwaarder wordt wat je eigenlijk niet wilt hebben omdat je al dat gewicht moet meenemen, denk bijvoorbeeld aan je benen die je elke keer moet optillen. Als je het toch wilt doen zou ik idd zoals koert gaan voor high-rep low-weight, maar ik denk dat je snel genoeg merkt of het werkt of niet.
Lopen er nog andere mensen Schoorl over 2 weken??
ah ja bekent terrein voor mij, mijn ouders wonen in Den Haag. Dan moet je idd gewoon die duinen richting katwijk nemen, rustig warmlopen en dan die puist voorbij de watertoren 3-4 keer op knallen en heel rustig weer naar beneden lopen, dan moet je met sprongen vooruit gaan als je dat 1x in de week doet, good luckquote:Op maandag 26 januari 2009 08:29 schreef JortK het volgende:
[..]
Thanks voor je tips, ik woon in Den Haag dus duinen zijn makkelijk te vinden
6x 500mg paracetamol p/d en 7.5mg van een ander dingetje, zal wel ontstekingsremmer zijn. Heb me er nog niet in verdieptquote:Op maandag 26 januari 2009 20:43 schreef computergirl het volgende:
fijn dat het goed is gegaan FJD, ben je aan de pillen of heb je er geen last van?
Hmm, ben nu eigenlijk wel benieuwd wat dat dingetje van 7,5mg is, if you dont mind...quote:Op maandag 26 januari 2009 22:41 schreef FJD het volgende:
[..]
6x 500mg paracetamol p/d en 7.5mg van een ander dingetje, zal wel ontstekingsremmer zijn. Heb me er nog niet in verdiept![]()
Normaal gesproken zou ik direct de moeite nemen om naar beneden te hobbelen maar if you don't mindquote:Op maandag 26 januari 2009 23:27 schreef koeii het volgende:
Hmm, ben nu eigenlijk wel benieuwd wat dat dingetje van 7,5mg is, if you dont mind...
heel flauw, maar toch niet McDonalds he, want dat is niet bevorderlijk voor de conditie. Ik zelf haat overigens pauze's, vind het al irritant als mensen rustig gaan drinken tijdens een race en je dan moet afremmenquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:00 schreef JortK het volgende:
Net ook 12km gelopen, met een pauze op het werk van me vriendin
Veel te flauwquote:Op dinsdag 27 januari 2009 14:07 schreef superbient het volgende:
[..]
heel flauw, maar toch niet McDonalds he, want dat is niet bevorderlijk voor de conditie. Ik zelf haat overigens pauze's, vind het al irritant als mensen rustig gaan drinken tijdens een race en je dan moet afremmen
Ik doe mijn altijd in het zakje wat achterop me tight zit, wellicht dat die van jou daar ook inpast?quote:Op dinsdag 27 januari 2009 16:44 schreef Morpheus2002 het volgende:
Afgelopen week m'n eerst hardloopschoenen gekocht. Nu alleen nog op zoek naar een betaalbaar long sleeve shirt met plek om m'n iPod Classic 80gb in te doen. Iemand een goede tip?
Netjes hoorquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:21 schreef beertenderrr het volgende:
gemiddelde snelheid van 13,6km/h met een hartslag van rond de 170. Mn basissnelheid begint steeds hoger te komen
beterquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:29 schreef FJD het volgende:
[..]
Netjes hoorLos van herstel is mijn doel ook minimaal tegen 13km/u de 5km uit te lopen en vanuit die snelheid verder uit te bouwen naar steeds sneller.
Herstel gaat overigens meer dan voorspoedig. Ik kan gewoon weer normaal lopen en alles doen en als dit zo doorzet dan ga ik maandag gewoon weer naar kantoor. Dikke been lijkt voornamelijk vocht te zijn, wat veroorzaakt wordt door slechte doorbloeding, wat veroorzaakt wordt door de steunkousen. Nu ik die losgetrokken heb (na 48uur mag ik ze alleen nog 's nachts) merk ik gewoon dat m'n been kleiner wordt. Niets aan het handje dus.
Mag niet van de sportartsquote:Op woensdag 28 januari 2009 16:38 schreef beertenderrr het volgende:
betermisschien kan je een jaar eerder al de marathon doen
quote:Op woensdag 28 januari 2009 16:40 schreef FJD het volgende:
[..]
Mag niet van de sportartsLaat ik maar naar hem luisteren.
quote:
Evy Gruyaert presenteert zo'n Belgische hardloop podcast Start2Run. Veel hardlopende FOK!kers gebruiken dat schema om zijn of haar conditie op te bouwen.quote:
Thanks!quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:23 schreef star_gazer het volgende:
Iedereen moet beginnen Morpheus. Wees trots dat jij eindelijk die stap neemt waar velen over denken, maar nooit toe overgaan. De moeilijkste stap, die maar weinigen nemen: beginnen!
Succes
Ik luister ook liever m'n eigen muziek, maar zo'n schema vind ik wel ideaal. Ik denk dat het je meer gemotiveerd houdt, en wanneer je klaar bent met de serie kan je lekker op je eigen muziek stampen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:28 schreef beertenderrr het volgende:
whehe meteen stormloop hierik ga het eens bekijken, maar luister liever naar mn eigen muziek
of is het resultaat hiermee zoveel beter?
idd, Evy is meer voor beginners, als je al wat kunt lopen vermoed ik dat je er niet veel aan hebt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:42 schreef beertenderrr het volgende:
ik zie wel dat het alleen voor 5 en 10km is, train juist net voor een halve marathon, dus dat schiet niet op. Ik denk dat ik pas, maar kan me indenken dat het best goed kan werken![]()
en Sanderrrr, trainde je te veel of liep je ongetraind te ver?
Hé dat is dezelfde datum als de circuitrun op zandvoort.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:51 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Loopje van vandaag. Heb mijn nike+ volledig gereset en opnieuw gecalibreerd; dat lijkt het probleem opgelost te hebbenIk heb constanter gelopen (schommelde tussen de 10 en 11km/uur), maar ik had dan ook echt ALLES tegen (verkeerslichten, tegenliggers enz)
Het gaat me lekker af de laatste tijd; ik ga mijn eerste prestatieloop in maart doen (Dwars door Dordt loop)
Als ik 't goed zie start ik dan mijn eerste zwemloop.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Hé dat is dezelfde datum als de circuitrun op zandvoort.
Daar loop ik mijn eerste loop.
ziet er leuk uit, welke doe je, de korte of de lange?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:50 schreef Koert het volgende:
[..]
Als ik 't goed zie start ik dan mijn eerste zwemloop.
De korte, kan helaas nog geen 10km op wedstrijdtempo lopen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:38 schreef superbient het volgende:
[..]
ziet er leuk uit, welke doe je, de korte of de lange?
Dat kun je zo niet zeggen, het verstandigste is om naar een speciaalzaak te gaan. Zij zullen kijken of je aangepaste schoenen moet hebben, omdat je loopstijl dat vereist. Vervolgens zullen ze van verschillende merken een schoen halen die je zelf, vaak buiten, even kunt uitproberen. Dan moet je je gevoel laten spreken en kijken welke schoen het lekkerste zit. Is dit niet mogelijk bij de winkel waar jij bent gaan kijken dan moet je naar een andere zaak, die al in de OP staan genoemd volgens mij. Ik zou als je echt van plan bent hard te gaan lopen niet besparen op een schoen, want niks is zo vervelend als een slechte schoen die je van de ene naar de andere blessure brengt, bijkomende dokterskosten haal je er tevens echt wel uit met die paar tientjes. Maar alleen het plezier in comfortabel lopen moet die paar tientjes al waard zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:30 schreef michail8 het volgende:
Zijn asics goede hardloopschoenen? Die zijn tenminste nog een beetje betaalbaar, vind het zonde om alleen voor het hardlopen 140 euro neer te leggen voor Nikes...
Als ze in de uitverkoop bij een speciaalzaak zijn en goed zijn voor je bouw, manier van lopen etc.. dan is het zeker een koopje.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:44 schreef Loohcs het volgende:
Ik heb zelf Asics en die lopen goed, maar ik ben niet echt een fanatieke hardloper (gemiddeld 2x per maand). Ze waren maar iets van ¤ 30,- trouwens.
Nike zal toch ook wel iets in een andere prijsklasse hebben?
Ja hè? Ik snap niet waarom ze die niet gewoon in het plain zwart of zo maken, iets minder verkeersveilig misschien 's avonds maar daar zijn vestjes voor..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:08 schreef koeii het volgende:
Jammer dat ze altijd zo buttugly zijn. Ik heb deze enorm lelijke krengen:
[ afbeelding ]
Dat dus, ik loop nu op een paar nikes, die in de aanbieding warenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:48 schreef FJD het volgende:
Op alles zou ik bezuinigen tot op de laatste cent maar nooit, en dan ook echt nooit op schoenen.
Het is niet dat ik de winkel inloop om de allerduurste te pakken en die te kopen maar als bij analyse blijkt dat m'n benen beter gebaat zijn bij de schoen van 140,- en minder bij die van 80,- dan is er geen haar op de me hoofd die er aan denkt om er op te besparen.
Ik heb schoenen van +120 euro gehad op advies van een hardloopwinkel analyse en toch een heftige blessure opgelopen. Daarna andere 'dure' schoenen die naar verloop van tijd steeds minder lekker gingen lopen (pijn in kuiten en voeten door bijna geen demping)quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:48 schreef FJD het volgende:
Op alles zou ik bezuinigen tot op de laatste cent maar nooit, en dan ook echt nooit op schoenen.
Het is niet dat ik de winkel inloop om de allerduurste te pakken en die te kopen maar als bij analyse blijkt dat m'n benen beter gebaat zijn bij de schoen van 140,- en minder bij die van 80,- dan is er geen haar op de me hoofd die er aan denkt om er op te besparen.
Bij run2Day geven ze je automatisch een antipronatie advies zelfs als er maar een enkel een heel klein beetje pronert en de ander niet, zoals bij mij.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:50 schreef FJD het volgende:
Ik kreeg bij twee ketens, twee verschillende en tegenstrijdige adviezen. Daarvoor heb ik een jaar zonder blessures of pijntjes gelopen op op de gok gekochte Nike hardloopschoenen van 60,- (weliswaar in Roemenie) waarvan ze bij de eerste winkel met hun hoofd stonden te schudden hoe het toch kon dat ik daar op heb kunnen lopen.
Ik neem het ook met een flinke korrel zout en zodra ik weer echt kan lopen dan ga ik wel voor de prof. analyse in Veldhoven of bij een orthopeed.
Dat mogelijk kunnen ze wel al weglatenquote:
Dat hoor je te vaak inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:28 schreef FJD het volgende:
Zou je niet naar een sportarts gaan? Volgens mij is de std. reactie van een huisarts zoiets van "houd maar een paar weken rust".
Ik probeer toch altijd voor 20 uur de deur uit te gaan, maar alleen omdat ik niet kan slapen als ik nog laat sportief bezig benquote:Op zaterdag 7 februari 2009 14:21 schreef koeii het volgende:
Ben woensdag om kwart over negen nog de deur uit gegaan. Heerlijk juist, niemand in het park.
quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik probeer toch altijd voor 20 uur de deur uit te gaan, maar alleen omdat ik niet kan slapen als ik nog laat sportief bezig ben
Adrineline adrenaline.... Ben sowieso een slechte slaper, dus misschien scheelt dat.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:23 schreef Sanderrrr het volgende:
[..]? Bij mij is het juist andersom, om 10 uur beginnen, daarna douchen en meteen m'n bed in en dan slaap ik binnen 2 minuten.
Ik kan ook niet te laat trainen, sta ik helemaal strak en dat slaapt niet fijn. Ook herstel-wijs gezien ga ik liever 's middags of rond een uurtje of 7 / 8.quote:Op zaterdag 7 februari 2009 20:45 schreef computergirl het volgende:
Adrineline adrenaline.... Ben sowieso een slechte slaper, dus misschien scheelt dat.
Woensdagavond 10 k gelopen ging, vanmiddag wilde ik 13 km, ging zo
dat ik een paar keer heb moeten stoppen en na 4 km dacht aan opgeven. Toch uitgelopen, maar echt met grote moeite
Raar toch, die verschillen.
Haha, dat had ik ook laatst. Ging ik om 22 uur nog ff lopen, heb de halve nacht wakker gelegen... Maar rond 20 uur vind ik ook kut, dan zit m'n maag nog te vol van het avondeten...quote:Op zaterdag 7 februari 2009 15:18 schreef computergirl het volgende:
[..]
Ik probeer toch altijd voor 20 uur de deur uit te gaan, maar alleen omdat ik niet kan slapen als ik nog laat sportief bezig ben
Nog eentje naar zandvoort.quote:Op zondag 8 februari 2009 22:01 schreef beertenderrr het volgende:
zo net even ingeschreven voor circuitrun zandvoort en een race in hoofddorp (thuiswedstrijd)
voor de circuitrun ga ik rustig aan doen, de week erna is de loop in hoofddorp al. Als ik daar zo loop als op mijn schema van de halve marathon wordt ik 18e, dus daar zit potentie in
Heb me ook ingeschreven, altijd gezellig met zoveel mensen en ff lekker bikkelen op het strand.quote:
Voor t eten of 's avonds laat zijn ook mijn favo tijdenquote:Op maandag 9 februari 2009 00:43 schreef star_gazer het volgende:
Ik loop het liefst rond 16:00. Voor het avondeten. Maarja, als student kan dat nog
Dat is positief!quote:Op maandag 9 februari 2009 09:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Voor t eten of 's avonds laat zijn ook mijn favo tijden
Benen gaan goedOver anderhalf uur nog even naar de kliniek en dan woensdag naar de echte fysio voor de revalidatie. Verwacht zelf dat ik over een week of twee m'n eerste hardloopstappen weer kan zetten
Uhuquote:Op maandag 9 februari 2009 13:29 schreef JJH het volgende:
Dat is positief!
Kijk alleen uit dat je niet te snel wil, maar dat had je zelf vast ook wel verzonnen.
versteviging.. Bedoel je soms die x-socks?quote:Op maandag 9 februari 2009 21:00 schreef JortK het volgende:
Iemand had het hier een tijd terug over van die hardloopsokken met versteviging erin, weet iemand nog over welke dat ging?
Je bent een grote kerel, dus je knieën hebben meer te verduren met hardlopen dan een kleine lichte loper. Ik zou langs de fysio gaan, en 'm dit verhaal vertellen..quote:Op maandag 9 februari 2009 20:49 schreef KraZj het volgende:
Een jaar geleden ben ik begonnen met rennen met een conditie van 0(begon echt met 5x 1 minuut rennen)... al met al liep ik twee weken geleden zo'n 10 kilometer in 50 minuten.. 2 a 3 keer per week. Vorig jaar woog ik zon 100 kilo met ene lengte van 193cm.. (ben wel breed gebouwd, echt dik was ik niet.. maar wel iets te)... Maar goed ik merkte al snel dat ik het me best lag, ik liet mijn huisgenoot al snel achter me en begon echt van het rennen te houden!! Ben zon 10 kg afgevallen(veel vet verloren vooral..)
Maar goed.. 2 weken geleden 50 minuten gelopen... en kreeg tijdens het lopen steeds meer last van mijn linker knie.. op een gegeven moment kon ik er gewoon NIET meer op lopen... (2 dagen last van gehad met buigen vooral).. ik kon er wel kracht opzetten maar niet buigen...(en soms steken zegmaar)...
Twee weken rustig gehad, net weer even gelopen.. na 10 minuten maar weer gestopt.. het zit zegmaar net onder de knieschijf..(het zachte gedeelte)..
Enig idee? Ik ga morgen even naar de loopwinkel(heb schoenen met versteviging van 140 euro gekocht vorig jaar)..
Baal er wel van.. maar goed.. et is niet anders.. hopelijk is het niet blijvend!
Die zocht ik jaquote:Op maandag 9 februari 2009 21:11 schreef PieterBas het volgende:
[..]
versteviging.. Bedoel je soms die x-socks?
Oei dit komt me bekend voorquote:Op maandag 9 februari 2009 20:49 schreef KraZj het volgende:
Twee weken rustig gehad, net weer even gelopen.. na 10 minuten maar weer gestopt.. het zit zegmaar net onder de knieschijf..(het zachte gedeelte)..
tx.. het probleem is gewoon dat ik niet kan stilzetten nu.. ik mis het rennen gewoon.. Heb ook best geoefend voor een vijf mijl run waar ik woon .. morgen maar ff doktertje dan..quote:Op maandag 9 februari 2009 22:10 schreef superbient het volgende:
[..]
Oei dit komt me bekend voor![]()
een 10tal (toen jaartje of 13/14 denk ik) jaren geleden dacht ik voor het tennis mijn conditie op te krikken door 5x in de week te gaan hardlopen. Vervolgens kreeg ik ook last van mij knie pcies eronder, foto gemaakt en toen werd er ook geconstateerd dat het met overbelasting te maken heeft (duhhhh achteraf....), maar toen was het een ramp, moest 6 weken rust houden. Vervolgens gestopt met tennis en gaan wielrennen, omdat ik dit eigenlijk altijd al wilde, maar dit ook een sport was die minder belastend was en ik stiekem op aanraden van een nichtje die voor fysio had gestudeerd voor het einde van de 6 weken al kon doen
![]()
Dus inderdaad verstandig om snel even een foto te laten maken en hopelijk kan de dokter er dan iets van zeggen in de hoop dat het met wat rust op te lossen is, succes iig
http://www.blessure-aanwijzer.nl/springersknie_jumpersknee.htmquote:Op maandag 9 februari 2009 20:49 schreef KraZj het volgende:
Maar goed.. 2 weken geleden 50 minuten gelopen... en kreeg tijdens het lopen steeds meer last van mijn linker knie.. op een gegeven moment kon ik er gewoon NIET meer op lopen... (2 dagen last van gehad met buigen vooral).. ik kon er wel kracht opzetten maar niet buigen...(en soms steken zegmaar)...
Tis idd goed om naar de fysio te gaan.quote:Op maandag 9 februari 2009 23:29 schreef KraZj het volgende:
[..]
tx.. het probleem is gewoon dat ik niet kan stilzetten nu.. ik mis het rennen gewoon.. Heb ook best geoefend voor een vijf mijl run waar ik woon .. morgen maar ff doktertje dan..
Ehhhhh, mag dat al wel?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:20 schreef FJD het volgende:
Ik kan op een oude wijven tempo nu zelfs al kleine stukjes hardlopenNog twee weken, dan kom ik jullie allemaal inhalen!
quote:
Hetzelfde hier, morgen weer een dag en morgen ook mijn Forerunner 305quote:Op dinsdag 10 februari 2009 14:14 schreef star_gazer het volgende:
Ik ben niet bang voor een drupje regen (een lichte miezer is juist lekker met lopen), maar ik denk dat ik vandaag maar verstek laat gaan. Wat een gruwelijk takkeweer zeg
Iedereen loopt zijn eigen tempo, maar afgaande op die snelheid is dat beter dan gemiddeld hoor. Neem maar bijvoorbeeld de dam-tot-damloop en kijk naar de uitslagen, met 1.30 ben je 2982 van de 7837 en dit is ongeveer de afstand die je aflegt in 90min.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef The_Hives het volgende:
Ik heb niet het hele topic gelezenMaar hoe hard lopen jullie gemiddeld?
Ik ben nu nog binnen op de loopband aan het trainen op vanwege een instabiele knie, dus om aan het hardlopen zelf te wennen. Wil er eigenlijk naar toe werken dat ik dam tot damloop/halve marathon kan lopen.
Loop nu gemiddeld 10,8 kilometer en dat 90 minuten lang. Dat zal nog wel een stukje sneller moeten wil ik met dat soort evenementen voor de bezemwagen binnen zijn
laat staan als je 24 uur blijft lopenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:51 schreef koeii het volgende:
90 minuten op een loopband... Hoe hersendood ben je wel niet als je daar mee klaar bent?
Dan nog is het echt veels te veelquote:Op woensdag 11 februari 2009 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Ben je wel bij je hoofd? Als je dat dan toch doet, doe het dan afwisselend: fietsend heen, lopend terug, lopend heen, fietsend terug, fietsend heen... enz. enz.
Wel geinig dat er tussen mannen en vrouwen amper verschil zit.quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:57 schreef superbient het volgende:
[..]
laat staan als je 24 uur blijft lopen
Een loop van 5 km doe ik iets minder dan 24 minuten over.quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef The_Hives het volgende:
Opzich prima hoor, maar mén anderhalf uur op zo'n loopband! Ga lekker naar buiten!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 20:22 schreef The_Hives het volgende:
Ik ben nu nog binnen op de loopband aan het trainen op vanwege een instabiele knie, dus om aan het hardlopen zelf te wennen. Wil er eigenlijk naar toe werken dat ik dam tot damloop/halve marathon kan lopen.
Loop nu gemiddeld 10,8 kilometer en dat 90 minuten lang. Dat zal nog wel een stukje sneller moeten wil ik met dat soort evenementen voor de bezemwagen binnen zijn
Bij sneeuw: armen zwaaien tijdens het rustig startenquote:Op dinsdag 10 februari 2009 19:42 schreef JortK het volgende:
Hoe lang is bij jullie trouwens de warming up en bestaat die uit?
Ik loop altijd een minuut of 8-10 rustig in, met wat rek oefeningen
Idemquote:Op woensdag 11 februari 2009 13:47 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een loop van 5 km doe ik iets minder dan 24 minuten over.
nou dat is het dus. Gewone ritmische dingen geen probleem. En op een loopband kan je strak vooruit lopen en heb je geen putten/stoepen/honden enzovoort. Dus daardoor heb ik dan niet veel last van die instabiliteit. En ja het is wel vrij lang maar dat is dus om hem sterker te maken en steeds even wat sneller te leren lopen voordat ik mn kop in de wind steekquote:Op dinsdag 10 februari 2009 22:15 schreef superbient het volgende:
[..]
Iedereen loopt zijn eigen tempo, maar afgaande op die snelheid is dat beter dan gemiddeld hoor. Neem maar bijvoorbeeld de dam-tot-damloop en kijk naar de uitslagen, met 1.30 ben je 2982 van de 7837 en dit is ongeveer de afstand die je aflegt in 90min.
overigens lijkt me 90min hardlopen wel vrij lang ook omdat je zegt dat je een instabiele knie hebt zou ik daar toch mee oppassen, tenzij je echt voor de lange afstanden aan het trainen bent
de loopbanden hebben een eigen tv, oordopjes in en het valt wel meequote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:51 schreef koeii het volgende:
90 minuten op een loopband... Hoe hersendood ben je wel niet als je daar mee klaar bent?
daarom ben ik ook zo lang op die loopband om mn knie te preparen om buiten te gaan lopen. Maar omdat hij zo instabiel is lijkt het me zeker niet verstandig om in deze gladde/natte periode buiten te beginnen. Daarom wacht ik de lente wel afquote:Op woensdag 11 februari 2009 15:12 schreef JJH het volgende:
[..]
Opzich prima hoor, maar mén anderhalf uur op zo'n loopband! Ga lekker naar buiten!
Ik loop ook zo rond de tien gemiddeld, maar wil in de komende maanden dat tempo wel omhoog hebben. Naast het uitlopen wil ik de halve van Zwolle binnen de 2u lopen.
Misschien kan je voor de afwisseling een keertje op de atletiekbaan lopen. Goed wegdek, relatief zachte ondergrond en toch buiten. Kijken of je dat wat vindtquote:Op woensdag 11 februari 2009 17:24 schreef The_Hives het volgende:
daarom ben ik ook zo lang op die loopband om mn knie te preparen om buiten te gaan lopen. Maar omdat hij zo instabiel is lijkt het me zeker niet verstandig om in deze gladde/natte periode buiten te beginnen. Daarom wacht ik de lente wel af
Ik ben redelijk fit, maar nog lang niet zo verquote:Op woensdag 11 februari 2009 08:20 schreef FJD het volgende:
Tenzij je tegen topsportniveau aanzit is dat echt een recept voor overbelasting
Ben 100% helder, moet toch ergens op een werkdag mijn lol uit kunnen halen?quote:Op woensdag 11 februari 2009 09:44 schreef star_gazer het volgende:
Ben je wel bij je hoofd? Als je dat dan toch doet, doe het dan afwisselend: fietsend heen, lopend terug, lopend heen, fietsend terug, fietsend heen... enz. enz.
Haha op zich mag ik toch wel hopen dat 15km hardlopen als je net uit bed komt goed te doen is. Ik denk dat er genoeg energie over blijft voor de rest van de dag, al zal er wel eens een dipje zijnquote:Op woensdag 11 februari 2009 09:54 schreef superbient het volgende:
HAHA, hoop dat je veel kan slapen dan op je werk, want dat zul je wel nodig hebben.
topsportniveau valt nog wel mee denk ik, gebreselassie en tergat maken weken van rond de 300km als ze trainen voor een marathon, maar slapen dan ook minstens 12uur per dag. Maar zodra je aan de start staat beertenderrr wil ik wel 10-15km voor je hazen;)
15km valt naar mijn idee nog wel te doen. Je merkt het wel, maar waarschijnlijk is dat nog gewenning die ontbreekt. Ik merk iig bij mijzelf dat ik er steeds minder moeite mee krijgquote:Op woensdag 11 februari 2009 10:05 schreef FJD het volgende:
[..]
Dan nog is het echt veels te veel2x 15km op een dag lopen is echt een forse aanslag op je lijf, dat kun je niet als std. training pakken.
Ik weet niet of dit een reactie op mij isquote:Op woensdag 11 februari 2009 23:14 schreef FJD het volgende:
Misschien kun je eens een sportarts&sportfysio gaan zoeken? Lijkt me niet normaal dat je niet buiten kunt lopen omdat je dan last krijgt van je knie.
Had het tegen jou jaquote:Op donderdag 12 februari 2009 12:07 schreef The_Hives het volgende:
Ik weet niet of dit een reactie op mij is. Maar mn knie komt door het voetbal jaren geleden. Vooral als ik ineens een onverwachte beweging moet maken heb ik een grote kans om me te 'verstappen' . Daarom ben ik hem nu eerst aan het laten wennen/aansterken
Maar bijvoorbeeld voetbal/tennis ed zal er nooit meer inzitten. (ben al bij arts/fysio geweest en heb kijkoperatie gehad)
Het is inderdaad erg vervelend, want vond voetbal en andere sporten (behalve lopen) erg leuk om te doen. Er is wat aan te doen als ze mn hele knie loshalen en dan 1 of 2 graden ofzo (in ieder geval erg weinig) verdraaien zodat de ruimte die er is verdwijnt. Maarja dat vind ik een iets te grote ingreep met ruim een jaar revalidatie en er is geen garantie dat het dan zeker opgelost is..quote:Op donderdag 12 februari 2009 15:56 schreef FJD het volgende:
[..]
Had het tegen jou jaKlinkt als een vervelend iets
Zijn er geen mogelijkheden om het verder te verbeteren of zit dat er niet meer in?
De arts in de kliniek vond m'n been niet zo heel erg boeiendDe fysio die kon gisteren nog maar net haar kirretjes binnen houden maar de arts keek alsof tie een wolk voorbij zag komen
Niets aan het handje dus, kan ik weer gerust m'n gang gaan.
En, hoe is het gegaan?quote:Op woensdag 11 februari 2009 23:14 schreef FJD het volgende:
Straks naar de kliniek, ze zullen m'n poot wel lek gaan prikken en nee dat komt niet door die 20m huppelenIk zou overigens wel over vier weken alweer kunnen hardlopen
Zie een post naar bovenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 07:49 schreef computergirl het volgende:
En, hoe is het gegaan?
Gemistquote:Op zaterdag 14 februari 2009 10:28 schreef FJD het volgende:
[..]
Zie een post naar bovenWas gewoon normaal
ik ga morgen meedoen aan de Boscross door de duinen bij Castricum. Heb er wel zin in, maar zie er nou al tegen op morgenochtend door de kou naar Castricum te moeten gaanquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:16 schreef JortK het volgende:
Vandaag een run van 8.5km op het programma staan
Laat je nog even weten hoe de 305 bevaltquote:Op zaterdag 14 februari 2009 11:16 schreef JortK het volgende:
Vandaag een run van 8.5km op het programma staan
Eerste resultaten zijn erg goed, maar ik moet hem nog wat vaker gebruikenquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:04 schreef FJD het volgende:
[..]
Laat je nog even weten hoe de 305 bevalt
op zn minst de fiets danquote:Op zaterdag 14 februari 2009 16:01 schreef ShadyLane het volgende:
beertenderrr, kun je dat grapje niet ietsje aanpassen? Je kunt best op maandag hardlopend heen en terug naar je werk, maar pak dan op dinsdag gewoon de auto of de trein?
Fiets is een cookiequote:
T was helemaal niet koud eigenlijk, en ook droog. Het was mijn bedoeling geweest om gewoon lekker door het bos te crossen, maar toch ga je altijd sneller in zo'n wedstrijd situatie dan op je gewone rondje. Moest op gegeven moment wel een beetje gas terug nemen, mijn tempo van de eerste 2 km lag net iets te hoog. Daarna heb ik eigenlijk alleen het rode tshirt van de man voor me gezien, en weinig van de omgevingquote:Op zaterdag 14 februari 2009 13:00 schreef computergirl het volgende:
[..]
ik ga morgen meedoen aan de Boscross door de duinen bij Castricum. Heb er wel zin in, maar zie er nou al tegen op morgenochtend door de kou naar Castricum te moeten gaan
ik deed de 10.7 km, er was ook een 7.7 en 10 engelse mijl (16 km)quote:
Waarom loop je dan ook door?!quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:48 schreef star_gazer het volgende:
@#%$#@!!!! Volgens mij heb ik een runner's knee (lopersknie). Na een kilometer of 5 a 6 wordt de pijn echt ondraaglijkVandaag op mijn tandvlees 12,5km gelopen, maar dat is echt heel slecht. De komende tijd toch maar rustig aan doen.
! Het ging net zo lekker
Soms heb je niet zoveel keuze....of loop je altijd rondjes om je eigen huis?quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:24 schreef Koert het volgende:
[..]
Waarom loop je dan ook door?!Als ik een pijntje voel wat niet hoort (er piept en kraakt altijd wel wat) dan kap er meteen mee. Zoals laatst mn overbelaste bilspier.
Dat heb ik 3,5 jaar geleden ook gehad (denk ik, ben niet naar de dokter geweest). Alleen kreeg ik er pas een dag na het lopen last van en toen kon ik bijna niet meer de trap af lopen. Die erge pijn was redelijk snel weg, maar daarvoor in de plaats kwam een zeurende pijn die soms bijna weg leek te zijn, maar dan ineens weer heel sterk op kwam zetten. Het duurde wel een half jaar voordat 't over was, maar ik heb ook niet genoeg rust genomen.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 13:48 schreef star_gazer het volgende:
@#%$#@!!!! Volgens mij heb ik een runner's knee (lopersknie). Na een kilometer of 5 a 6 wordt de pijn echt ondraaglijkVandaag op mijn tandvlees 12,5km gelopen, maar dat is echt heel slecht. De komende tijd toch maar rustig aan doen.
! Het ging net zo lekker
Daar gaat m'n vertrouwen in jou als hoeder der voorzichtigheidquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:30 schreef computergirl het volgende:
Gisteren wilde ik 5 km loopje doen (flink verkouden en zondag ook al gelopen) maar dat werden er toch 7, de laatste km echt op m'n tandvlees.
Als je ver van huis bent is het lastig ja. dat is waar. Wandelen scheelt wel schade aan je lichaam... En als 't pijn (als in, er klopt iets niet) doet na 5km, ga ik echt niet mijn training afdraaien omdat dat op m'n schema staat - of welke reden dan ook. En nu kan ik nog gaan babbelen over rustpols bijhouden maar dan dwaal ik een beetje afquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:30 schreef computergirl het volgende:
[..]
Soms heb je niet zoveel keuze....of loop je altijd rondjes om je eigen huis?
Gisteren wilde ik 5 km loopje doen (flink verkouden en zondag ook al gelopen) maar dat werden er toch 7, de laatste km echt op m'n tandvlees.
Tja, ik was al 5km van huis vandaan en zoals je weet is 't geen zomer. Daarnaast heb met zo'n irritant pijntje zoiets van 'ik loop het er wel uit', vergelijkbaar met een steekje in de zij of iets dergelijks. Foute gedachte, ik weet het, want je knie is iets heel anders... Ik loop hier al een tijdje mee, maar meestal is het de dag na het hardlopen verdwenen. Als sneeuw voor de zonquote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:24 schreef Koert het volgende:
[..]
Waarom loop je dan ook door?!Als ik een pijntje voel wat niet hoort (er piept en kraakt altijd wel wat) dan kap er meteen mee. Zoals laatst mn overbelaste bilspier.
quote:Op dinsdag 17 februari 2009 14:45 schreef FJD het volgende:
[..]
Daar gaat m'n vertrouwen in jou als hoeder der voorzichtigheid
Tja, pijntjes moet je leren kennen. En vaak is dat via trail & error.. Succes met rust houden, probeer anders wat alternatieve training. (zwemmen, fietsen, aquajoggen?) Die laatste is Dolf Jansen wel fan van, met z'n hielspoor.quote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Tja, ik was al 5km van huis vandaan en zoals je weet is 't geen zomer. Daarnaast heb met zo'n irritant pijntje zoiets van 'ik loop het er wel uit', vergelijkbaar met een steekje in de zij of iets dergelijks. Foute gedachte, ik weet het, want je knie is iets heel anders... Ik loop hier al een tijdje mee, maar meestal is het de dag na het hardlopen verdwenen. Als sneeuw voor de zon
Toch maar een week of 2 rust houdenIk weet niet of ik dat kan, want ik wil zo graag... Ik heb hier zo'n hekel aan. Mijn hersenen willen, mijn longen en hart willen, eigen wil alles, behalve dat kleine stukje aan de buitenkant van de knie
Ik denk dat ik zo gewoon maar eens 10km ga hardlopenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 15:56 schreef computergirl het volgende:
Was gewoon zo slap als een vaatdoek, maar niet door een blessure....
Ik haat fietsen, dus dat gaat m niet wordenquote:Op dinsdag 17 februari 2009 16:41 schreef Koert het volgende:
[..]
Tja, pijntjes moet je leren kennen. En vaak is dat via trail & error.. Succes met rust houden, probeer anders wat alternatieve training. (zwemmen, fietsen, aquajoggen?) Die laatste is Dolf Jansen wel fan van, met z'n hielspoor.
schaatsen kan ook nogquote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:11 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Ik haat fietsen, dus dat gaat m niet wordenTsja, misschien maar een 10-badenkaart kopen. Moet toch iets blijven doen...
Twee kleine probleempjes; 1) banen gaan binnen nu en een paar weken dicht 2) echt rondjes schaatsen is nog verdomd lastig om vol te houden als je niet al fatsoenlijk op noren kunt staan.quote:
Slapjanus, doe ff een marathon dan...quote:Op dinsdag 17 februari 2009 17:08 schreef FJD het volgende:
[..]
Ik denk dat ik zo gewoon maar eens 10km ga hardlopen
Ja dat doe ik ook, lekker ff uurtje tv kijken en de beentjes lostrappenquote:Op donderdag 19 februari 2009 17:22 schreef beertenderrr het volgende:
tijd voor een fiets op mijn kamer om in de avond alsnog wat te doen
stukje stevig wandelen om te kijken hoe dat gaat??quote:Op donderdag 19 februari 2009 22:58 schreef star_gazer het volgende:Ik heb geen kniepijn meer. Het was zo verleidelijk mijn schoentjes weer aan te doen, maar ik heb stand gehouden
Weet zeker dat ik anders weer zat te kermen van de pijn nu
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |