haha, maar kan goed kloppen. Mijn ervaring is dat iedereen te hard weggaat zowat dus ondanks die blokkades ga je dan toch nog vrij hard.quote:Op woensdag 14 januari 2009 09:12 schreef jde_kok het volgende:
Egmond was van mijn kant ook zwaar op het strand. Die wind stond volle bak op je gezicht. Kon mooi aanhaken in een groepje en na een kilometer of 5 op het strand moest ik ze toch laten gaan, nadat ik op het elastiek zat. Groepje erachter opgepikt en met die groep weer naar die eerste toegelopen. In de duinen lekker uitgelopen. Uiteindelijk 19 minuten sneller dan vorig jaar en gefinished in 1:36:54. Bij de start was het dringen. Stond achteraan in het 1e wedstrijdvak, dus vak voor de businessloop. Daar werd ik de eerste paar km's ook door opgehouden. Onbewust toch enorm hard gegaan, want 1e km ging in 4:01. In de stukken dat ik niet werd geblokkeerd ging het dus megahard.
ligt er een beetje aan wat je wilt natuurlijk. Als je voor uitlopen gaat dan volstaat om tot ongeveer 2/3de van de afstand te trainen. Dus stel dat je 2/3x in de week 10km loopt dan kan bijv de 7heuvelenloop een mooi doel zijn. Als je voor een halve marathon wilt gaan moet je wel regelmatig 15-17km lopen denk ik. Zo voorkom je ook dat je echt helemaal kapot gaat.quote:Op woensdag 14 januari 2009 12:40 schreef kleinzusje het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met wedstrijden of georganiseerde loops ?
Dus hoe ver waren jullie qua conditie, afstand etc. voor je begon met het "serieuze werk "
En met welke kilometercategorie zijn jullie gestart ?
Dat dus, was gewoon alweer het hele topic kwijt.quote:Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
TVP![]()
Helaas ben ik er door de kou de laatste weken niet meer aan toegekomen...
Heb een licentie.quote:Op woensdag 14 januari 2009 10:00 schreef superbient het volgende:
[..]
haha, maar kan goed kloppen. Mijn ervaring is dat iedereen te hard weggaat zowat dus ondanks die blokkades ga je dan toch nog vrij hard.
Maar hoe kwam je in het wedstrijdvak, omdat je lid bent van een atletiekvereniging??
Het of jijquote:
Ik zit dan bij Olympus '70 in Naaldwijk.. Meer richting Den Haag dan Rotterdam..quote:Op zaterdag 17 januari 2009 16:35 schreef FJD het volgende:
Nu zie ik wel een paar verenigingen in Rotterdam maar ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen en op wat voor soort mensen ik moet rekenen etc.. Iemand die wat meer info hier over heeft?
Heel netjes, ik liep zojuist 6km in 31.16.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het of jijIk heb dat vooral als ik op een nuchtere maag loop; dan gaat mijn spijsvertering keihard aan het werk, maar bij gebrek aan zinnig werk wordt er alleen maar gas geproduceerd
Vandaag ff de beuk erin gegooid:
[ afbeelding ]
Zo snel heb ik nog nooit gelopenToegegeven; er zit absoluut geen opbouw in (meer afbraak), maar ik wilde gewoon in een kort loopje even lekker alles opmaken
De twee knikjes bij 4,2 en 5,5 zijn trouwens momenten waarop ik de pas eruit moest halen voor een auto.
Het (hier inAdam in ieder geval). Kreeg ook nog een heftige bui op m'n kop. en nu een warme douche!quote:
Het.quote:Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Het of jijIk heb dat vooral als ik op een nuchtere maag loop; dan gaat mijn spijsvertering keihard aan het werk, maar bij gebrek aan zinnig werk wordt er alleen maar gas geproduceerd
dank je!quote:
Of vraag er één voor je verjaardagquote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:24 schreef JortK het volgende:
Ik wil me salaris zodat ik me GPS meter en hartslagmeter kan kopen
Ik ben pas in december jarig.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:43 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
[..]
Of vraag er één voor je verjaardag
Welke?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 11:24 schreef JortK het volgende:
Ik wil me salaris zodat ik me GPS meter en hartslagmeter kan kopen
Laat je je ervaringen weten? Ik twijfel eraan om mezelf zo'n ding cadeau te doen zodra ik weer kan hardlopenquote:
Ik heb me vorige week ingeschreven. Sta in startvak A met streeftijd <1.25. Blessure nu bijna weg en dan volle bak trainenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 12:44 schreef beertenderrr het volgende:
Wie doen er allemaal mee aan CPC en wat is jullie afstand, streeftijd en startvak?
Ik loop de halve marathon met een streeftijd van 1:35:00 en begin in vak B
Zeker weten, collega van me heeft hem en heeft er zeer goede ervaringen mee.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 14:06 schreef FJD het volgende:
[..]
Laat je je ervaringen weten? Ik twijfel eraan om mezelf zo'n ding cadeau te doen zodra ik weer kan hardlopenmaar twijfel nog over de dekking tussen hoge gebouwen en in bosrijke omgevingen.
Telt die footpod je stappen of doet die het op basis van GPS?quote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:29 schreef star_gazer het volgende:
Vandaag lekker 12.5 kilometer gelopenMijn nike+ is alleen finaal in de war en geeft maarliefst 13.3km weer
Volgens mij tijd voor een goede calibratie, want het lijkt nergens meer op
Volgens mij is het een stappenteller. Maar hij haalt volgens diverse berichten zo'n 2% nauwkeurigheid. Bij mij zit ie er toch zo'n 8% naastquote:Op dinsdag 20 januari 2009 16:44 schreef JortK het volgende:
[..]
Telt die footpod je stappen of doet die het op basis van GPS?
Het is een stappenteller en je calibreert hem op een bepaalde snelheid, dus als je dan sneller of langzamer loopt dan hij niet meer zo nauwkeurig. Ik heb het op een een halve marathon gehad dat hij 22 km aangaf.. Maar blijf het nog wel gebruiken omdat ik de ipod sowieso al gebruik voor muziek tijdens het lopen , heb zelf 2 sensoren (een voor korte snelle lopen en ander voor lange duurlopen) en het is leuk om metquote:Op dinsdag 20 januari 2009 21:28 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Volgens mij is het een stappenteller. Maar hij haalt volgens diverse berichten zo'n 2% nauwkeurigheid. Bij mij zit ie er toch zo'n 8% naastVolgens mij heb ik gecalibreerd op het verkeerde moment.
Zo doe ik het nu ook, maar met GPS erin kan ik het in Sportstracker ladenquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:14 schreef Koert het volgende:
't enige waar ik mee loop is mn hartslaghorloge (zonder band) met de tijd.. en af en toe doe de band wel om ivm karvonen. Al die electronica is toch niet nodigen als ik dan echt m'n afstand wil weten pak ik deze site erbij.
Heb bij de 405 ook een hartslagmeter dus die informatie krijg ik ook te zienquote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:14 schreef Koert het volgende:
't enige waar ik mee loop is mn hartslaghorloge (zonder band) met de tijd.. en af en toe doe de band wel om ivm karvonen. Al die electronica is toch niet nodigen als ik dan echt m'n afstand wil weten pak ik deze site erbij.
Preciesquote:Op woensdag 21 januari 2009 13:34 schreef mouzzer het volgende:
[..]
Heb bij de 405 ook een hartslagmeter dus die informatie krijg ik ook te zien
Ik heb ook een hartslaghorloge, maar loop ook meestal zonder band. Heb me er niet echt in verdiept, maar als ik zou trainen op 60%-70% van m'n maximale hartslag moet m'n hartslag tussen 116-136 blijven. Daarvoor moet ik echt een klote tempo aanhouden. Harder dan gewoon lopen, maar niet echt rennen.quote:Op dinsdag 20 januari 2009 23:14 schreef Koert het volgende:
Ik loop altijd op 150 slagen.quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:48 schreef Loohcs het volgende:
[..]
Ik heb ook een hartslaghorloge, maar loop ook meestal zonder band. Heb me er niet echt in verdiept, maar als ik zou trainen op 60%-70% van m'n maximale hartslag moet m'n hartslag tussen 116-136 blijven. Daarvoor moet ik echt een klote tempo aanhouden. Harder dan gewoon lopen, maar niet echt rennen.
Is dat niet ernstig hard?quote:Op woensdag 21 januari 2009 13:59 schreef FJD het volgende:
Ik ruim daarbovenNormale lopen ergens tussen 170&180, halve marathon gemiddeld 193 oid
170-180 kom ik meestal ook op uit. Dat is dan wel m'n max. 193 gemiddeld zou ik niet overleven denk ik.quote:
Vast wel, misschien was m'n Polar ook wel van slag (productiefoutje ofzo?) want met fietsen met m'n Garmin haalde ik dat nooit en ik ben op de Galibier toch ook enorm diep gegaan. Maar goed, m'n lijf heeft hardlopen altijd intensiever gevonden geloof ik. Zal te straks wel weer eens bijhouden als ik een nieuwe hebquote:
Max. hartslag kan sterk afhangen van de persoon. Ook de leeftijd speelt een rol.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef superbient het volgende:
Hmmm, dan ben ik ckr een uitzondering of jullie durven jezelf geen pijn te doen![]()
Toen ik eens max ging tijdens een eindsprint haalde ik hartslag 206, training meestal tussen 160-185 afhankelijk van de training.
Ben net terug van heerlijk tempo-duurloopje, kleine 16km in 1.05, hamstring heeft t gehoudenen YAYYYY geen pijn meer aan de voet dankzij oa deze supersokken.
Gemiddelde hartslag was 182...
Mijn Polar heeft ook wel eens een max hartslag van boven de 200 geregisteerd, maar dat was denk ik een foutje. Ben ook wat ouder dan jullie, dus in theorie is mijn max hartslag lager.quote:Op woensdag 21 januari 2009 16:51 schreef superbient het volgende:
Hmmm, dan ben ik ckr een uitzondering of jullie durven jezelf geen pijn te doen![]()
Hardlopen is inderdaad intensiever, je moet je eigen lichaam dragen - bij fietsen doet de fiets dat, en je gebruikt je hele lichaam - bij fietsen eigenlijk alleen je benen. Daarom zal je maxHF bij hardlopen hoger liggen dan bij fietsen. Op de racefiets heb ik wel 's 199 gehaald, hardlopen nog niet gemaxed. Maar ik kan denk ik nog niet goed genoeg lopen om te maxenquote:Op woensdag 21 januari 2009 22:40 schreef koeii het volgende:
Om ook maar eens te reageren: hartslag is absoluut persoonsafhankelijk, maar ook best wel specifiek per sport denk ik. Heb mezelf op de spinfiets wel eens dusdanig aan gort geholpen, dat ik amper meer kon praten een minuut lang, maar mijn hartslag kwam niet boven de 188 uit. Vandaag heb ik het middelste gedeelte van mijn rondje (5,2 km) op hartslag 181 gelopen, maar had niet echt het idee dat ik heel kapot aan het gaan was. Blijkbaar is hardlopen gewoon van zichzelf een stuk intensiever.
1x per week krachttraining op 40% van m'n 1RM - werk nu naar de 3x15 herhalingen toe. Voor hardlopen leg press, squat, deadlift en buikspier + rugspier. Blessurepreventiequote:Op zondag 25 januari 2009 16:18 schreef JortK het volgende:
Wat voor aanvullende zaken qua krachttraining en dergelijke doen jullie eigenlijk in combinatie met het lopen?
quote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef FJD het volgende:
Morgen 10:10 begint de route naar de Rotterdam Marathon 2011Eerst opensnijden, dichtmaken, 6 weken revalideren en dan weer 9 weken naar Evy luisteren
Medische kliniek Zestienhoven dus niet eens in t grote mensen ziekenhuisquote:Op zondag 25 januari 2009 20:21 schreef computergirl het volgende:
Succes morgen
![]()
Poliklinisch neem ik aan?
Op die map staan de wegen niet, is een rondje om een plas heenquote:Op zondag 25 januari 2009 16:08 schreef FJD het volgende:
Uitzetten op mapmyrun.com? Die werkt met Google Maps. Kun je zien wat nauwkeuriger is
Morgen 10:10 begint de route naar de Rotterdam Marathon 2011Eerst opensnijden, dichtmaken, 6 weken revalideren en dan weer 9 weken naar Evy luisteren
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |