abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_64933012
quote:
Op zondag 11 januari 2009 20:53 schreef Koen_74 het volgende:
Ging weer lekker in Egmond. Volgens mij was het iets zwaarder dan vorig jaar. Iets hardere wind op het strand en ietsje kouder.

Even goed 5 seconden sneller

Naam Koen_74
Woonplaats REAAL Verzekeringen
Afstand Halve marathon businessloop wedstrijd
Categorie BussW
Totaal plaats 37 / 473
Categorie plaats 37
Snelheid 14,239 km/uur
10,5 kilometer 44:24
Netto tijd 1:28:54

[ afbeelding ]

Ik ben dik tevreden.
wow, mooie tijd man!!
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_64934935
quote:
Op donderdag 8 januari 2009 10:38 schreef JortK het volgende:
Iemand trouwens hier de Garmin Forerunner 305 ?

Ik ben op het punt om er een te kopen, maar ik wil even wat meningen van mensen horen
Ik heb de opvolger hiervan (forerunner 405)! Volgens garmin zouden deze apparaatjes ook nog goed onder bomen en dergelijke moeten werken, maar daar heb ik me toch wat teveel van voorgesteld. Ik ren regelmatig langs een verzameling bomen en de weergegeven snelheid daalt dan merkbaar. Het kan natuurlijk best zijn dat de satellieten Eindhoven met opzet mijden.
De wat geavanceerdere functies zoals trainingsprogramma's heb ik nog steeds niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Komende week ga ik het eens proberen .
  maandag 12 januari 2009 @ 08:20:06 #53
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_64938682
quote:
Op maandag 12 januari 2009 00:06 schreef Wolfje het volgende:

[..]

Ik heb de opvolger hiervan (forerunner 405)! Volgens garmin zouden deze apparaatjes ook nog goed onder bomen en dergelijke moeten werken, maar daar heb ik me toch wat teveel van voorgesteld. Ik ren regelmatig langs een verzameling bomen en de weergegeven snelheid daalt dan merkbaar. Het kan natuurlijk best zijn dat de satellieten Eindhoven met opzet mijden.
De wat geavanceerdere functies zoals trainingsprogramma's heb ik nog steeds niet uitgeprobeerd, dus daar kan ik nog niets over zeggen. Komende week ga ik het eens proberen .
Ik hoor het graag van je!
  maandag 12 januari 2009 @ 09:13:29 #54
137929 beertenderrr
Wup Holland Wup
pi_64939490
mooie tijden vanuit egmond

Vanavond weer een poging wagen te rennen en anders morgen, heb er weer zin in
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  maandag 12 januari 2009 @ 09:14:41 #55
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_64939512
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:13 schreef beertenderrr het volgende:
mooie tijden vanuit egmond

Vanavond weer een poging wagen te rennen en anders morgen, heb er weer zin in
Ik ook, Ik denk een kilometer of tien
pi_64939534
TVP

Helaas ben ik er door de kou de laatste weken niet meer aan toegekomen...
Rise or Die Trying!
  dinsdag 13 januari 2009 @ 18:05:40 #57
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_64998645

Lekker loopje Lekker opgebouwd; zowaar 12km/uur op het laatst

[ Bericht 1% gewijzigd door star_gazer op 13-01-2009 18:10:45 ]
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_65001832
Ik had vanaf half december niets meer gedaan wegens enkelklachten. Aangezien het schaatsen afgelopen weekend redelijk ging - en het nu niet meer zo koud was - ben ik vanochtend toch maar een rondje gaan lopen. Het plan was om 6,5 KM te lopen, maar omdat m'n enkel toch nog zat te kloten heb ik uiteindelijk maar de helft daarvan gelopen...
Heb er nu geen last meer van, maar dat zegt niet zoveel aangezien ik er sowieso alleen maar last van heb tijdens het sporten.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_65004735
Ik heb zondag ook in Egmond de halve marathon gelopen. Ik had alleen vanaf de zevenheuvelen geen meter meer op mijn hardloopschoenen gelopen
Op het strand volle wind tegen. In de duinen verzuurde ik echt heel erg. 5 keer doodgegaan. Uiteindelijk 1.48 gelopen. pfff Ik moet echt weer eens wat gaan doen
pi_65010481
quote:
Op maandag 12 januari 2009 08:20 schreef JortK het volgende:

[..]

Ik hoor het graag van je!
Vandaag heb ik het uitgetest met een intervalprogramma van 400 meter snel en dan 250 meter rustig hetgeen dan 7 keer herhaald moest worden. Dat werkt prima en het grote voordeel is dat je door de piepjes gedwongen wordt om het programma ook echt af te werken. Het is naar mijn idee zeker motiverend. Andere horloges zullen ook vast dergelijke functionaliteit hebben, dus wat dat betreft hoef je niet specifiek voor de forerunner te gaan. Volgens mij is garmin wel goed in het gps gedeelte.
pi_65018797
Egmond was van mijn kant ook zwaar op het strand. Die wind stond volle bak op je gezicht. Kon mooi aanhaken in een groepje en na een kilometer of 5 op het strand moest ik ze toch laten gaan, nadat ik op het elastiek zat. Groepje erachter opgepikt en met die groep weer naar die eerste toegelopen. In de duinen lekker uitgelopen. Uiteindelijk 19 minuten sneller dan vorig jaar en gefinished in 1:36:54. Bij de start was het dringen. Stond achteraan in het 1e wedstrijdvak, dus vak voor de businessloop. Daar werd ik de eerste paar km's ook door opgehouden. Onbewust toch enorm hard gegaan, want 1e km ging in 4:01. In de stukken dat ik niet werd geblokkeerd ging het dus megahard.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_65020109
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 09:12 schreef jde_kok het volgende:
Egmond was van mijn kant ook zwaar op het strand. Die wind stond volle bak op je gezicht. Kon mooi aanhaken in een groepje en na een kilometer of 5 op het strand moest ik ze toch laten gaan, nadat ik op het elastiek zat. Groepje erachter opgepikt en met die groep weer naar die eerste toegelopen. In de duinen lekker uitgelopen. Uiteindelijk 19 minuten sneller dan vorig jaar en gefinished in 1:36:54. Bij de start was het dringen. Stond achteraan in het 1e wedstrijdvak, dus vak voor de businessloop. Daar werd ik de eerste paar km's ook door opgehouden. Onbewust toch enorm hard gegaan, want 1e km ging in 4:01. In de stukken dat ik niet werd geblokkeerd ging het dus megahard.
haha, maar kan goed kloppen. Mijn ervaring is dat iedereen te hard weggaat zowat dus ondanks die blokkades ga je dan toch nog vrij hard.
Maar hoe kwam je in het wedstrijdvak, omdat je lid bent van een atletiekvereniging??
"Winning is a funny thing, it's one of those rare commodities on earth that money cannot buy, until you called me!"
pi_65025607
Wanneer zijn jullie begonnen met wedstrijden of georganiseerde loops ?
Dus hoe ver waren jullie qua conditie, afstand etc. voor je begon met het "serieuze werk "
En met welke kilometercategorie zijn jullie gestart ?
All I need is for my man to live up to his role
Onwetendheid is zaligmakend (Nalby)
pi_65028347
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 12:40 schreef kleinzusje het volgende:
Wanneer zijn jullie begonnen met wedstrijden of georganiseerde loops ?
Dus hoe ver waren jullie qua conditie, afstand etc. voor je begon met het "serieuze werk "
En met welke kilometercategorie zijn jullie gestart ?
ligt er een beetje aan wat je wilt natuurlijk. Als je voor uitlopen gaat dan volstaat om tot ongeveer 2/3de van de afstand te trainen. Dus stel dat je 2/3x in de week 10km loopt dan kan bijv de 7heuvelenloop een mooi doel zijn. Als je voor een halve marathon wilt gaan moet je wel regelmatig 15-17km lopen denk ik. Zo voorkom je ook dat je echt helemaal kapot gaat.

Bovenstaande is eigenlijk alleen maar als je doel uitlopen is. Als je echt voor een goede tijd wilt gaan en je steeds wilt verbeteren dan denk ik dat je niet onder de afstand uitkan. Dus voor halve marathon dus minstens 1x in de 2 weken een km of 20 en vervolgens ook veel tempo en interval voor de snelheid.

Maar als je nu minstens 2x in de week loopt zo rond een km of 10 (dat is volgens mij wat de meeste mensen doen). Dan zou ik gewoon een mooie 10km loop in de buurt uitzoeken en eens kijken of je dat wat lijkt. Als dit je al makkelijk afgaat zou ik bijv de CPC nemen als doel, goed parcours en dan heb je 2 maanden om langzaam uit te breiden. Niet meer dan 5km per week uitbreiden (verspreid over al je trainingen) en beter is 3 weken uitbreiden en dan 1 week weer ff terug om weer verder te gaan waar je was. Je zou dan precies 2 blokken kunnen doen en dan ligt je langste loop op ongeveer 18km en loop je regelmatig 12-15 dat moet ruim voldoende zijn.

succes
  woensdag 14 januari 2009 @ 21:53:59 #65
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65049224
quote:
Op maandag 12 januari 2009 09:15 schreef kipmetbiefstuk het volgende:
TVP

Helaas ben ik er door de kou de laatste weken niet meer aan toegekomen...
Dat dus, was gewoon alweer het hele topic kwijt.

Maar vanaf nu zal het alleen maar meer gaan worden! Vanaf aanstaande zondag ga ik meelopen met een groep(je) In voorbereiding op de halve marathon van Zwolle, duurt nog een eeuwigheid, maar goed.

Vanavond dus voor het eerst sinds véél te lang de schoenen weer eens aangetrokken. Weer was prima, en de eerste helft ook lekker gelopen. Maar toen liep ik tegen een steek aan die maar niet helemaal weg wilde , en dat is echt kut lopen. Hopen dat het de volgende keer beter gaat.
pi_65065769
quote:
Op woensdag 14 januari 2009 10:00 schreef superbient het volgende:

[..]

haha, maar kan goed kloppen. Mijn ervaring is dat iedereen te hard weggaat zowat dus ondanks die blokkades ga je dan toch nog vrij hard.
Maar hoe kwam je in het wedstrijdvak, omdat je lid bent van een atletiekvereniging??
Heb een licentie.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_65144819
Zijn er hier heel toevallig mensen die bij een atletiekvereniging zitten in de buurt van Rotterdam?

Ik verwacht begin juni (7 weken revalidatie operatie, 9 weken Evy start-to-run) weer op een niveau te zijn waarop ik fatsoenlijk verder kan bouwen maar ik wil dat deze keer gaan doen mbv een vereniging. Dat geeft me net even meer motivatie om echt diep te gaan en vooruit te komen plus dat betere begeleiding ook zal voorkomen dat ik te snel vooruit ga en daarmee m'n benen kapot loop.

Nu zie ik wel een paar verenigingen in Rotterdam maar ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen en op wat voor soort mensen ik moet rekenen etc.. Iemand die wat meer info hier over heeft?
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_65157460
waarschijnlijk zijn het Feyenoord fans
A "Nederlands restaurant" is a 'contradictio in terminus'.
If it don't matter to you, it don't matter to me
  zondag 18 januari 2009 @ 11:59:34 #69
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65165635
Vandaag dus voor het eerst in groepsverband gelopen. Aangezien er dik dertig man waren, eerst maar een eerste schifting gemaakt. Ik kwam in de snelste groep uit. Maar dat viel dus alles mee, nog nooit zo snel gelopen, en ik had helemaal niet het idee dat het zo hard ging . 7 kilometer in 3 kwartier. Een groep werkt dus toch wel motiverend.

Was wel een beetje winderig vandaag
  zondag 18 januari 2009 @ 14:04:58 #70
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_65169699
quote:
Op zondag 18 januari 2009 11:59 schreef JJH het volgende:
Was wel een beetje winderig vandaag
Het of jij Ik heb dat vooral als ik op een nuchtere maag loop; dan gaat mijn spijsvertering keihard aan het werk, maar bij gebrek aan zinnig werk wordt er alleen maar gas geproduceerd

Vandaag ff de beuk erin gegooid:

Zo snel heb ik nog nooit gelopen Toegegeven; er zit absoluut geen opbouw in (meer afbraak), maar ik wilde gewoon in een kort loopje even lekker alles opmaken De twee knikjes bij 4,2 en 5,5 zijn trouwens momenten waarop ik de pas eruit moest halen voor een auto.
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_65169900
quote:
Op zaterdag 17 januari 2009 16:35 schreef FJD het volgende:

Nu zie ik wel een paar verenigingen in Rotterdam maar ik heb geen idee wat ik me er bij voor moet stellen en op wat voor soort mensen ik moet rekenen etc.. Iemand die wat meer info hier over heeft?
Ik zit dan bij Olympus '70 in Naaldwijk.. Meer richting Den Haag dan Rotterdam..
Ik ben zelf dan wel een baanatleet.. maar weet wel dat er bij deze vereniging meerdere lopersgroepen zijn.. qua snelheid en afstand. Leeftijd is verschillend, maar is rond de 30 en ouder.
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_65170989
Net ingeschreven voor de city pier city
  zondag 18 januari 2009 @ 16:09:35 #73
107951 JortK
Immer kwaliteitsposts
pi_65174837
quote:
Op zondag 18 januari 2009 14:04 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Het of jij Ik heb dat vooral als ik op een nuchtere maag loop; dan gaat mijn spijsvertering keihard aan het werk, maar bij gebrek aan zinnig werk wordt er alleen maar gas geproduceerd

Vandaag ff de beuk erin gegooid:

[ afbeelding ]

Zo snel heb ik nog nooit gelopen Toegegeven; er zit absoluut geen opbouw in (meer afbraak), maar ik wilde gewoon in een kort loopje even lekker alles opmaken De twee knikjes bij 4,2 en 5,5 zijn trouwens momenten waarop ik de pas eruit moest halen voor een auto.
Heel netjes, ik liep zojuist 6km in 31.16.
pi_65175965
quote:

[..]

Het of jij
Het (hier inAdam in ieder geval). Kreeg ook nog een heftige bui op m'n kop. en nu een warme douche!
  zondag 18 januari 2009 @ 16:53:16 #75
202014 JJH
Knetter. O+
pi_65176733
quote:

[..]

Het.
Wij hebben het droog gehouden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')