quote:
Evy Gruyaert presenteert zo'n Belgische hardloop podcast Start2Run. Veel hardlopende FOK!kers gebruiken dat schema om zijn of haar conditie op te bouwen.quote:
Thanks!quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:23 schreef star_gazer het volgende:
Iedereen moet beginnen Morpheus. Wees trots dat jij eindelijk die stap neemt waar velen over denken, maar nooit toe overgaan. De moeilijkste stap, die maar weinigen nemen: beginnen!
Succes
Ik luister ook liever m'n eigen muziek, maar zo'n schema vind ik wel ideaal. Ik denk dat het je meer gemotiveerd houdt, en wanneer je klaar bent met de serie kan je lekker op je eigen muziek stampen.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:28 schreef beertenderrr het volgende:
whehe meteen stormloop hierik ga het eens bekijken, maar luister liever naar mn eigen muziek
of is het resultaat hiermee zoveel beter?
idd, Evy is meer voor beginners, als je al wat kunt lopen vermoed ik dat je er niet veel aan hebt.quote:Op woensdag 28 januari 2009 23:42 schreef beertenderrr het volgende:
ik zie wel dat het alleen voor 5 en 10km is, train juist net voor een halve marathon, dus dat schiet niet op. Ik denk dat ik pas, maar kan me indenken dat het best goed kan werken![]()
en Sanderrrr, trainde je te veel of liep je ongetraind te ver?
Hé dat is dezelfde datum als de circuitrun op zandvoort.quote:Op donderdag 29 januari 2009 18:51 schreef star_gazer het volgende:
[ afbeelding ]
Loopje van vandaag. Heb mijn nike+ volledig gereset en opnieuw gecalibreerd; dat lijkt het probleem opgelost te hebbenIk heb constanter gelopen (schommelde tussen de 10 en 11km/uur), maar ik had dan ook echt ALLES tegen (verkeerslichten, tegenliggers enz)
Het gaat me lekker af de laatste tijd; ik ga mijn eerste prestatieloop in maart doen (Dwars door Dordt loop)
Als ik 't goed zie start ik dan mijn eerste zwemloop.quote:Op donderdag 29 januari 2009 19:49 schreef JJH het volgende:
[..]
Hé dat is dezelfde datum als de circuitrun op zandvoort.
Daar loop ik mijn eerste loop.
ziet er leuk uit, welke doe je, de korte of de lange?quote:Op donderdag 29 januari 2009 20:50 schreef Koert het volgende:
[..]
Als ik 't goed zie start ik dan mijn eerste zwemloop.
De korte, kan helaas nog geen 10km op wedstrijdtempo lopen.quote:Op donderdag 29 januari 2009 21:38 schreef superbient het volgende:
[..]
ziet er leuk uit, welke doe je, de korte of de lange?
Dat kun je zo niet zeggen, het verstandigste is om naar een speciaalzaak te gaan. Zij zullen kijken of je aangepaste schoenen moet hebben, omdat je loopstijl dat vereist. Vervolgens zullen ze van verschillende merken een schoen halen die je zelf, vaak buiten, even kunt uitproberen. Dan moet je je gevoel laten spreken en kijken welke schoen het lekkerste zit. Is dit niet mogelijk bij de winkel waar jij bent gaan kijken dan moet je naar een andere zaak, die al in de OP staan genoemd volgens mij. Ik zou als je echt van plan bent hard te gaan lopen niet besparen op een schoen, want niks is zo vervelend als een slechte schoen die je van de ene naar de andere blessure brengt, bijkomende dokterskosten haal je er tevens echt wel uit met die paar tientjes. Maar alleen het plezier in comfortabel lopen moet die paar tientjes al waard zijn.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:30 schreef michail8 het volgende:
Zijn asics goede hardloopschoenen? Die zijn tenminste nog een beetje betaalbaar, vind het zonde om alleen voor het hardlopen 140 euro neer te leggen voor Nikes...
Als ze in de uitverkoop bij een speciaalzaak zijn en goed zijn voor je bouw, manier van lopen etc.. dan is het zeker een koopje.quote:Op vrijdag 30 januari 2009 14:44 schreef Loohcs het volgende:
Ik heb zelf Asics en die lopen goed, maar ik ben niet echt een fanatieke hardloper (gemiddeld 2x per maand). Ze waren maar iets van ¤ 30,- trouwens.
Nike zal toch ook wel iets in een andere prijsklasse hebben?
Ja hè? Ik snap niet waarom ze die niet gewoon in het plain zwart of zo maken, iets minder verkeersveilig misschien 's avonds maar daar zijn vestjes voor..quote:Op vrijdag 30 januari 2009 18:08 schreef koeii het volgende:
Jammer dat ze altijd zo buttugly zijn. Ik heb deze enorm lelijke krengen:
[ afbeelding ]
Dat dus, ik loop nu op een paar nikes, die in de aanbieding warenquote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:48 schreef FJD het volgende:
Op alles zou ik bezuinigen tot op de laatste cent maar nooit, en dan ook echt nooit op schoenen.
Het is niet dat ik de winkel inloop om de allerduurste te pakken en die te kopen maar als bij analyse blijkt dat m'n benen beter gebaat zijn bij de schoen van 140,- en minder bij die van 80,- dan is er geen haar op de me hoofd die er aan denkt om er op te besparen.
Ik heb schoenen van +120 euro gehad op advies van een hardloopwinkel analyse en toch een heftige blessure opgelopen. Daarna andere 'dure' schoenen die naar verloop van tijd steeds minder lekker gingen lopen (pijn in kuiten en voeten door bijna geen demping)quote:Op vrijdag 30 januari 2009 15:48 schreef FJD het volgende:
Op alles zou ik bezuinigen tot op de laatste cent maar nooit, en dan ook echt nooit op schoenen.
Het is niet dat ik de winkel inloop om de allerduurste te pakken en die te kopen maar als bij analyse blijkt dat m'n benen beter gebaat zijn bij de schoen van 140,- en minder bij die van 80,- dan is er geen haar op de me hoofd die er aan denkt om er op te besparen.
Bij run2Day geven ze je automatisch een antipronatie advies zelfs als er maar een enkel een heel klein beetje pronert en de ander niet, zoals bij mij.quote:Op zaterdag 31 januari 2009 22:50 schreef FJD het volgende:
Ik kreeg bij twee ketens, twee verschillende en tegenstrijdige adviezen. Daarvoor heb ik een jaar zonder blessures of pijntjes gelopen op op de gok gekochte Nike hardloopschoenen van 60,- (weliswaar in Roemenie) waarvan ze bij de eerste winkel met hun hoofd stonden te schudden hoe het toch kon dat ik daar op heb kunnen lopen.
Ik neem het ook met een flinke korrel zout en zodra ik weer echt kan lopen dan ga ik wel voor de prof. analyse in Veldhoven of bij een orthopeed.
Dat mogelijk kunnen ze wel al weglatenquote:
Dat hoor je te vaak inderdaad.quote:Op donderdag 5 februari 2009 19:28 schreef FJD het volgende:
Zou je niet naar een sportarts gaan? Volgens mij is de std. reactie van een huisarts zoiets van "houd maar een paar weken rust".
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |