abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62973858

Van links naar rechts:
3de rij: Norbert Keulen, Vincent Lachambre, Boldiszar Bodor, Frank van Kouwen, Pa Madouh Kah, Sekou Cissé, Fatih Sonkaya, Bas Sibum, Elbakay Bouchiba & Rutger Sanders.
2de rij: Hans Wiltenburg, Willem Janssen, Jamaique Vandamme, Martin Koopman, Raymond Atteveld, Anton Scheutjens, Ger Senden, Roy Bejas & Mark Luypers.
1ste rij: Marcel Meeuwis, Davy de Fauw, Jan-Paul Saeijs, Bram Castro, Cliff Mardulier, Dieter van Tornhout, Andres Oper & Marcel de Jong.

Nieuwe spelers voor seizoen 2007-2008:
  • Cliff Mardulier (KFC Schoten SK)
  • Frank van Kouwen (VVV Venlo)
  • Willem Janssen (VVV Venlo)
  • Fatih Sonkaya (FC Porto)
  • Anouar Hadouir (Willem II)
  • Nelson Wau (Willem II

Spelers die vertrokken na 2006-2007:
  • Kemy Agustien (AZ Alkmaar)
  • Vladan Kujovic (Levante UD)
  • Adil Ramzi (Al-Wakrah)
  • Kevin van Dessel (Sint Truiden)
  • Ken Leemans (VVV Venlo)
  • Humprey Rudge (RKC Waalwijk)
  • Bas Sibum (NEC Nijmegen)

DarkShine:
    West 7

TheGHunter:
    Theo Pickee Tribune, Vak 17

Schimpie:
    West, overal & nergens

planethugo:
    West 12

RD4:
    West 3

LeonH:
    Noord 11

Professional:
    West 12

Robjuhhh:
    West, overal & nergens

ZoneKill:
    Theo Pickee Tribune, Vak 18

Plato1980:
    Ergens op de Theo Pickée tribune

SuzukiSwift:
    Theo Pickee Tribune, Vak 13

[Roda JC | #30] Geel-Zwart lint richting de Kuip!
    [Roda JC | #29] Ut sjunste op de welt!
    [Roda JC | #28] Op naar de Kuip, beker halen!
    [Roda JC | #27] We are going for a European Tour!
    [Roda JC #26] We are Roda; Kaalheide is the place!
    [Roda JC #25] Wie wordt op Kaalhei vermoord?
    [Roda JC #24] VVV - Roda, Derby of streekduel?
    [Roda JC #23] Butcher is back in town
    [Centraal] Roda JC #22 Waar versterkingen noodzakelijk zijn
    [Centraal] Roda JC #21: Met Atte Europa in!
    [Centraal] Roda JC #20: Wij gaan Europa in!
    [Centraal] Roda JC #19 met De Fauw in de spits!
    [Centraal]Roda JC #18 Huub's Army on tour!
    [Centraal]Roda JC #17 KNVB weg ermee!
    [Centraal] Roda JC #16: Nieuw seizoen, nieuwe kansen!
    [Centraal] Roda JC #15 Huub's Yellow-Blacks Army!
    [Roda JC] Roda los mer joa [Deel 11]
    [Roda JC] Huuuuuuuuuuuuub! [Deel 10]
    [Roda JC] Op naar volgend seizoen! [Deel 9]
    [Roda JC]De Trots van het Zuiden[Deel 8]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 7]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden [Deel 6]
    [Roda JC] De Trots van het Zuiden deeltje 5
    [Centraal] Roda JC [Topic 4]
    [Centraal] Trots van het Zuiden - Roda JC [Topic4]
    [Centraal]Trots van het Zuiden topic (Roda), # 3
    [Centraal] Trots van het Zuiden topic (Roda)
    Roda JC landskampioen 02/03, Deel II alweer
    Roda JC landskampioen 02/03

Ger Senden stopt ermee! [Roda JC: 1989 - 2008]
    Vriendin van Kah overleden in auto ongeval
    Dankbetuiging Roda JC
    Theo Pickée overleden

Roda JC
    West Side Ultras
    Roda World
    Koempel's Pleasure Dome
    Fanproject '98
    Rodafans Helden

• 20-04-2008 14:30 Feijenoord - Roda JC (Competitie)
  • 27-04-2008 18:00 Feijenoord - Roda JC (Bekerfinale)

• ...

De op vind je hier
  • pi_62974145
    creatieve titel

Naast Koopman zijn er(officieel) geen andere kanidaten aldus van geel. Ik denk echter dat ie toch nog met iets anders gaat komen waar niemand aan gedacht heeft
      woensdag 5 november 2008 @ 16:46:42 #3
    60704 LeonH
    Fuck the Reputation Game!
    pi_62974218
    ik laat me verassen en tevens een tvp
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_62974229
    quote:
    Op woensdag 5 november 2008 16:44 schreef planethugo het volgende:
    creatieve titel

Naast Koopman zijn er(officieel) geen andere kanidaten aldus van geel. Ik denk echter dat ie toch nog met iets anders gaat komen waar niemand aan gedacht heeft
    laten we het hopen
    pi_62975421
    Is zo 10 november, dus er zal toch een beslissing gemaakt moeten worden.
    Persoonlijk ben ik geen fan van Koopman. Ik zie in hem geen trainer die Roda beter maakt.
    pi_62978480
    Koopman is iemand met héél veel kijk op het spelletje, iemand die heel goed ziet wat er mis is op elk moment qua spel in het eigen team.. Nadeel is dat ik in hem ook meer een assistent-trainer (met inspraak!) zie dan hoofdtrainer..
    pi_62996667
    Er staat trouwens heel wat te gebeuren, is al weken in het geheim over een fusie gesproken..

Zal waarschijnlijk in de loop van de dag/week héél veel naar buiten gaan komen via de supportersverenigingen..
      donderdag 6 november 2008 @ 12:53:08 #8
    154193 TheYoung1
    Lief zijn loont nog steeds!!
    pi_62996848
    Bij de jeugd zijn er toch ook al fusie-geluiden te horen? De RFC, Roda Fortuna Combinatie....Ben eens benieuwd wat er nog allemaal bekokstoofd is achter gesloten deuren...
    ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
    Patat, dat is het!!
    pi_62996993
    dan wordt het tijd om het pls nogeens bezet te houden
      donderdag 6 november 2008 @ 13:34:06 #10
    154193 TheYoung1
    pi_62998217
    Hebben jullie dat verhaal van Maarten op de fan-site gelezen??

Heftig voor die jongen, hopelijk lukt het 'm om gerechtigheid te vinden!
    Patat, dat is het!!
      donderdag 6 november 2008 @ 13:50:11 #11
    60704 LeonH
    pi_62998781
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 12:47 schreef NoMercy285 het volgende:
    Er staat trouwens heel wat te gebeuren, is al weken in het geheim over een fusie gesproken..

Zal waarschijnlijk in de loop van de dag/week héél veel naar buiten gaan komen via de supportersverenigingen..
    wilde het al niet zeggen, maar ik heb idd ook al van alles gehoord. Zouden al enkele dingen in een ver stadium zitten. Je krijgt namelijk nog wel eens wat mee als je op noord zit met wat mensen in de buurt die dicht bij het vuur zitten

Wel een klote verhaal van die gozer zeg!
    Als ie in het gelijk wordt gesteld, kan ie zomaar een behoorlijk flinke schadeclaim in gaan dienen, en dat dan alleen al op psychologisch gebied.
    11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
    pi_62999523
    die maarten verdiende het volgens mij wel. Tenminste als je dit schrijft:
    quote:
    Ik koos ervoor om na de wedstrijd nog een biertje te drinken in de kick off, even later liep ik op mijn gemak naar t busstation bij t stadion om weer lekker naar Waubach terug te reizen, nog steeds was ik vrolijk, want er was niks aan de hand om echte slechte zin te hebben.
    0-4 afgang tegen feyenoord wat het zelf belabberd doet en dan geen slechte zin hebben?

de rest van t verhaal spreekt voor zich en erg herkenbaar.... misschien is dit eens iets voor undercover in nederland
      donderdag 6 november 2008 @ 14:39:07 #13
    154193 TheYoung1
    pi_63000602
    quote:
    die maarten verdiende het volgens mij wel.
    Vind ik een beetje domme uitspraak van je Hugo.
    Patat, dat is het!!
    pi_63000879
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 14:39 schreef TheYoung1 het volgende:

[..]

Vind ik een beetje domme uitspraak van je Hugo.
    je moet het niet zo serieus opvatten lees het nog maar eens goed en let op de smiley's
    pi_63004735
    Zoals het er NU voorstaat WAARSCHIJNLIJK:
    Roda en Fortuna leveren licentie in, een NIEUWE club ontstaat op 1 licentie.
    4 grote jongens + begroting van nu geeft 30miljoen per jaar.
    Kleur, naam en plaats van handeling ongewis..

Ben benieuwd wat voor k*tnieuws de komende dagen naar buiten komt
      donderdag 6 november 2008 @ 17:04:14 #16
    60704 LeonH
    pi_63005016
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef NoMercy285 het volgende:

als dit allemaal waar is ben ik dan nou zo gek..? of zijn hun dat?
    Waarom zou Maastricht zich er wel tussenuit kunnen pissen? Waarom zou Roda die er nog het minst slecht voor staat van de 3 het willen doen? Waarom geen Fortuna als satelliet club?
    Stel je voor die sponsors (grote jongens) komen er niet?

Mocht het allemaal officieel worden, dan mogen ze bij mij uit het bestand schrijven... no way dat ik daar heen ga, hoe goed het ook gaat
      donderdag 6 november 2008 @ 18:03:30 #17
    154193 TheYoung1
    pi_63006470
    quote:
    Op donderdag 6 november 2008 16:53 schreef NoMercy285 het volgende:

Bron?
    Patat, dat is het!!
      donderdag 6 november 2008 @ 19:20:05 #18
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63008413
    Als dit gebeurt moeten we maar eens bij de supporters van Wimbledon gaan informeren wat zij gedaan hebben toen hun club afgepakt is. Wat mij betreft doen we hetzelfde en richten we Roda opnieuw op als amateurclub. Geen haar op m'n hoofd die er aan denkt naar deze fusieclub te gaan kijken, nooit zal ik met die grijze ratten op een tribune staan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Plato1980 op 06-11-2008 23:40:30 ]
    Giallo e nero è il tuo colore,
    giallo e nero Roda nel cuore.
    pi_63018301
    Mocht dit allemaal waar zijn dan is mijn laatste wedstrijd een 0-4 nederlaag.
    pi_63018437
    meewerken aan een onderzoek waar de uitslag al van vast staat? NOOIT!

voorzitters die aan alles behalve roda denken? OPZOUTE!
      donderdag 6 november 2008 @ 23:46:41 #21
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63018465
    Dit verklaart overigens wel de komst van Van Geel. Wat overigens geen verwijt in de richting vsn Van Geel is.
    pi_63018550
    dergelijke geluiden heb ik van de zomer al gehoord, kwam toen ietwat belachelijk op me over. Nu nog steeds overigens
    pi_63024619
    Als dit er van komt zien ze mij in ieder geval niet meer terug
    pi_63029027
    Schokkend verhaal van die Maarten, lijkt veel op het verhaal van de bewuste avond in Amsterdam.
    En ik zeg dit niet om negatief te doen, maar wie zegt dat dit verhaal 100% klopt? Misschien heeft hij wel iets gedaan, maar we gaan uit van het positieve. Als het waar is bewijst dit maar weer eens in wat voor waardeloze samenleving we leven.
    pi_63051213
    Nog Fokkers hier die vanavond de reis richting Tilburg gaan maken?
    pi_63051295
    Nope, ik niet, moet zaalvoetballen vanavond, dus heeft geen zin voor mij.
    Hopelijk worden het weer eens drie punten, al gaat het weer lastig worden.
    pi_63053248
    vanavond ook niet aanwezig, kijk wel op eredivisie live, daarna naar t mecc
    staat wel in de planning om naar volendam, de graafschap en ado(mits normale voorwaarden) te gaan
      zaterdag 8 november 2008 @ 14:57:11 #28
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63053566
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 14:35 schreef planethugo het volgende:
    daarna naar t mecc
    Verrader .
    pi_63053827
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 14:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Verrader .
    sorry
      zaterdag 8 november 2008 @ 22:28:41 #30
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63063532
    Wat een drama. Eerste helft speelde Roda niet beroerd maar kom je op achterstand door een blunder van Castro. In de tweede helft ben je wederom niet de mindere, maar speel je slordig en word je er uitgecounterd. Het grootste probleem is misschien nog wel dat we geen spts hebben nu Oper niet in vorm en niet helemaal fit is. Heel frustrerende nederlaag want een gelijkspel is zeker verdiend, maar als je in de hoek zit waar de klappen vallen krijg je die kennelijk ook.
      zaterdag 8 november 2008 @ 22:38:49 #31
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63063751
    Nou ja, het wordt dan nog 2-1, maar die veel viel te laat.
      zaterdag 8 november 2008 @ 22:40:02 #32
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63063773
    Het Koopmaneffect kunnen we ook als afgedaan beschouwen, ik wil niet beweren dat hij hier veel aan kan doen, maar ik zou nog even wachten met hem een contract als hoofdtrainer aan te bieden.
    pi_63063970
    quote:
    Op zaterdag 8 november 2008 22:40 schreef Plato1980 het volgende:
    Het Koopmaneffect kunnen we ook als afgedaan beschouwen, ik wil niet beweren dat hij hier veel aan kan doen, maar ik zou nog even wachten met hem een contract als hoofdtrainer aan te bieden.
    idd en dan moet je vooral gaan roepen dat je niet gaat wisselen in de opstelling omdat je vertrouwen wil geven, als spelers keer op keer falen dan mag je toch weleens ingrijpen

t grootste probleem zijn de basisdingen, overicht en balbehandeling. Nog steeds gaan veel te veel ballen over pakweg 5 meter fout in de aanname of de passing. Tijd voor een trainer die zoiets wel kan leren. En een nummer 10, hadouir kan t ook niet alleen
      zondag 9 november 2008 @ 12:34:47 #34
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63071374
    Tsja...

1-0... Saeijs dekt de verre hoek, op het moment van het nemen van de vrije trap rent die daar echter weg en gaat die doodleuk voor Castro staan en ontneemt hem dus ook alle zicht op de bal...
    2-0... De Man, Kah, Castro, de Fauw worden voorbij gespeeld, de Jong kijkt op de doellijn toe...

Kah mag er, van mij, ook weer uit, die maakt veel te veel onnodige overtredingen die ons opbreken ( de 1-0 gisteren bv.).

Lachambre kan men wat mij betreft zo snel mogelijk weg doen. Hoe sneu het ook voor deze vriendelijke (daar koop je niks mee in het voetbal) Waal is, hij gaat niet meer terugkomen op het niveau dat hij het laatste (anderhalf)jaar voor zijn blessure had, dat was ook het enige niveau waarmee hij bij ons, zeer goed, mee kon!

Bodor, twee leuke wedstrijden en een paar doelpunten later is hij weer terug op zijn oude, matige, niveau. Probeert wel te dekken, maar om eens iemand goed op zijn plek te zetten (tackle, "body-check") ho maar, liever laat Boldi ze voorbij gaan... Hij wou weg? Nou tot ziens dan maar!

Marcel de Jong. Mogelijk de oplossing voor de op een vertrek zinspelende Bodor. Kans op kans gekregen als linksback, telkens valt hij hiet door de mand. Dekt continu aan de buitenkant. Zijn mannetje tikte gisteren vrij de 2-0 binnen (hij stond immers op de doellijn toe te kijken, maar goed hier waren ook de laatste 5 man (de gehele verdediging + keeper) uitgespeeld door twee Willem II spelers... Nee schuif maar door links op het middenveld, mogelijk dat die hier van waarde is met zijn 'rush' langs de lijn, zijn voorzet en vrije trap. Linksback is geen optie meer, hierin heeft hij veels te veel kansen onbenut gelaten om zich te bewijzen. Geef Kjell dan maar een kans op die plek. Slechter dan deze, altijd aan de buitenkant dekkendetoekijkende speler lijkt niet mogelijk.

Tyton mag van mij ook nogmaals een kans krijgen in het eerste. Niet dat ik een hoge pet op heb van hem, maar om beide alert te houden is dit een goede stimulans! En een alerte keeper is momenteel wel nodig.

Oper Hopeloos uit vorm! Aan de ene kant zou je hem graag eens een wedstrijd langs de kant houden, aan de andere kant is hij typisch weer zo'n speler waar het gaat draaien als hij weer eens het netje heeft gevonden!

Koopman... Hopelijk krijgt die geen contractverlenging als hoofdcoach morgen! Drie leuke, goede, wedstrijden (Heerenveen, PSV & AZ) later is het nog hopelozer dan voor het ontslag van Atteveld! Mogelijk dat van Geel toch nog eens zijn kandidaten moet bellen voor een extra gesprek?

Nog even en dan is winterstop, ik hoop dat van Mierlo en van Geel eens goed in de Jupiler League rond gekeken hebben. Aangezien er niet veel geld is en er zeker versterking nodig is is de Jupiler League een leuk alternatief. Goede voetballers / talenten voor niet al te hoge transfersommen.

En voor ik het vergeet, een fusie? Toen niet, nu niet, nooit niet!

[ Bericht 4% gewijzigd door DarkShine op 09-11-2008 12:42:09 ]
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
    pi_63076438
    wat een kutavond/wedstrijd gisteren in Tilburg, bah bah bah
      zondag 9 november 2008 @ 20:01:23 #36
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63082564
    Oper uit vorm? Die is gewoon op z'n retour.
    Forza Roda
    pi_63099143
    Oper moet je imo ALTIJD laten staan. Hij kan totaal niet in de wedstrijd zitten maar dan toch opeens scoren. Bovendien is er geen andere speler die makkelijker kan scoren
      maandag 10 november 2008 @ 13:05:25 #38
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63099896
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 12:33 schreef planethugo het volgende:
    Oper moet je imo ALTIJD laten staan. Hij kan totaal niet in de wedstrijd zitten maar dan toch opeens scoren. Bovendien is er geen andere speler die makkelijker kan scoren
    Dat geef ik al aan.
    Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
    Planning:
    -
      maandag 10 november 2008 @ 14:37:03 #39
    60704 LeonH
    pi_63101954
    zo weekend RH overleefd. Hadden ook groot scherm op het park, maar na de 2-0 ben ik me maar meer op het bowlen en het bier gaan richten dan nog naar de wedstrijd te kijken...
    quote:
    maandag 10 november 2008
    Roda JC op zoek naar nieuwe trainer
    KERKRADE - Roda JC gaat op zoek naar een nieuwe trainer. De huidige interim-coach Martin Koopman komt niet langer in aanmerking om de onlangs ontslagen hoofdcoach Raymond Atteveld op te volgen.
    afbeelding vergroten Martin Koopman. FOTO ANP
    Tot die nieuwe oefenmeester gevonden is, zal de Koopman voor de selectie staan.

Koopman trainde na het ontslag van Atteveld de selectie van Roda en was in onderhandeling met het bestuur om de positie van hoofdtrainer over te nemen.

Koopman had het bestuur tot vandaag de gelegenheid gegeven om met een voorstel te komen, maar beide partijen zijn er niet uitgekomen.

Op de ranglijst van de eredivisie neemt Roda JC momenteel de 17e en voorlaatste positie in. Dat is dezelfde plek als ten tijde van het ontslag van Atteveld. Bron: AD Sportwereld
    In tegenstelling met wat ik eerder zei, denk ik toch dat dit het beste is. Dat je nog van AZ en Feyenoord nouja... maar van Willem II had je moeten winnen

Ben benieuwd wat het morgen wordt, had eigenlijk carnaval willen gaan vieren maar denk toch dat het Roda-hart wint en dat ik gewoon naar het stadion ga
    pi_63102051
    quote:
    Op maandag 10 november 2008 14:37 schreef LeonH het volgende:
    zo weekend RH overleefd. Hadden ook groot scherm op het park, maar na de 2-0 ben ik me maar meer op het bowlen en het bier gaan richten dan nog naar de wedstrijd te kijken...
    [..]

In tegenstelling met wat ik eerder zei, denk ik toch dat dit het beste is. Dat je nog van AZ en Feyenoord nouja... maar van Willem II had je moeten winnen

Ben benieuwd wat het morgen wordt, had eigenlijk carnaval willen gaan vieren maar denk toch dat het Roda-hart wint en dat ik gewoon naar het stadion ga
    Dit jaar was er geen slotconcert voor mij, ik zat dus helaas in Tilburg

Moet morgenavond om 10 uur werken, dus wilde eigenlijk niet gaan kijken, maar maybe dat ik toch ff ga, en wat later begin met werken...

Ben blij dat Koopman geen hoofdtrainer wordt overigens
    pi_63102322
    Ben er morgen helaas niet bij, opening van het carnavalsseizoen. En het is zowiezo een kuttijd dat 20.45, waarom zo laat? Net zoals komende zaterdag ook om 20.45 is.

Koopman krijgt de groep ook niet aan het voetballen. Las net op LD.nl dat hij Kah, Oper en Hadouir gaat slachtofferen en dat hij ook Tyton een kans wou geven (afspraak) maar dat die nu net geblesseerd is.
    Oper ben ik het niet mee eens, die moet je altijd laten spelen. Als ik Yulu over het veld zie rennen krijg ik echt kramp aan mijn poten. Goal tegen Willem II was mooi, maar voor de rest is het nog niet veel bijzonder geweest.
      maandag 10 november 2008 @ 14:58:31 #42
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63102602
    Is die Tyton nu alweer geblesseerd? Sjezus...

Met Castro / Tyton was dus afgesproken dat de een de competitie keept en de andere de beker.
    Planning:
    -
      maandag 10 november 2008 @ 15:24:11 #43
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63103351
    Hadouir slachtofferen? Dat is samen met Meeuwis onze beste speler.
    pi_63104951
    Hadouir en Oper, echt een schande. Koopman snapt er dus geen zak van. De jong laat ie gewoon staan.
    Oper staat constant op een eiland, moet ie dan 5 man voorbij gaan? Hadouir is zowat de enige met een goede pass al speelt ie ook gewoon matig maar t is tenminste iemand met potentie, dat kan van een hoop anderen niet gezegd worden
    pi_63105076
    owja en WTF! Van geel zegt doodleuk dat het misschien nog wel maanden kan duren voordat er een nieuwe trainer is. Hoezo crisis?!
    pi_63105175
    Zijn allemaal smoesjes.. Roda beslist misschien niet eens zelf wie de trainer wordt.. en anders is het maar een contract tot komende zomer.
      dinsdag 11 november 2008 @ 09:34:32 #47
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63122367
    Marcel de Jong mag blijven staan, Hadouir en Oper gaan eraf???
    Planning:
    -
      dinsdag 11 november 2008 @ 14:06:57 #48
    154193 TheYoung1
    pi_63128582
    Zijn van die momenten dat ik me serieus afvraag, of ik er nog wel naar toe ga..... Onbegrijpelijk van Koopman.
    Kunnen ze hem, nu het toch zeker is dat hij niet de nieuwe coach wordt, gewoon aan de kant schuiven? Of heeft Roda verder niemand rondlopen met de vereiste papieren om als coach op de bank te zitten.

Benieuwd of Vandamme vandaag speeltijd krijgt.....

en ik ga er toch wel weer naartoe, ondanks de datum en het tijdstip en de opstelling..
    Patat, dat is het!!
    pi_63129291
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef TheYoung1 het volgende:

en ik ga er toch wel weer naartoe, ondanks de datum en het tijdstip en de opstelling..
    ik ook heb meer op me werk geregeld dat ik vanavond uurtje later kom, hopelijk niet met zo'n gevoel
    pi_63129460
    vanavond wordt er gewoon gewonnen, waarom? Omdat we daar voorlopig nog geen steek verder mee komen
      dinsdag 11 november 2008 @ 14:46:28 #51
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63129480
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 14:06 schreef TheYoung1 het volgende:
    Zijn van die momenten dat ik me serieus afvraag, of ik er nog wel naar toe ga..... Onbegrijpelijk van Koopman.
    Kunnen ze hem, nu het toch zeker is dat hij niet de nieuwe coach wordt, gewoon aan de kant schuiven? Of heeft Roda verder niemand rondlopen met de vereiste papieren om als coach op de bank te zitten.
    Trost heeft de vereiste papieren en Van Mierlo misschien ook wel, maar het lijkt me nogal bizar om nu ook Koopman al aan de kant te schuiven, het moet immers geen duiventil worden. Laat hem voorlopig dus maar even op z'n plek zitten en ondertussen moet Van Geel snel een goede nieuwe hoofdtrainer vinden, zonder een overhaast besluit te nemen.
      dinsdag 11 november 2008 @ 14:47:04 #52
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63129502
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 14:45 schreef planethugo het volgende:
    vanavond wordt er gewoon gewonnen, waarom? Omdat we daar voorlopig nog geen steek verder mee komen
    Degraderen maar wel de beker winnen .
      dinsdag 11 november 2008 @ 15:05:08 #53
    60704 LeonH
    pi_63130001
    twijfelgeval of ik vanavond aanwezig ben. zijn wat plannen om te gaan karten omdat een vriend van ons deze week voor een paar maanden vertrekt naar Afghanistan. Als het alsnog niet doorgaat kom ik gewoon lekker in de kou naar die ellende kijken
      dinsdag 11 november 2008 @ 15:25:57 #54
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63130583
    Stel die fusie is er al doorheen gedrukt... Zou een degradatie eigenlijk wel erg zijn dan? Roda zijn we toch kwijt dan, FCL kan dan ook meteen de boeken sluiten!
    Planning:
    -
      dinsdag 11 november 2008 @ 15:26:52 #55
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63130618
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 14:47 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Degraderen maar wel de beker winnen .
    Alemannia-scenario. In de op één-na-hoogste spelen maar wel Europees.
    Planning:
    -
    pi_63131222
    Het kan zomaar gebeuren, maar laten we dat niet hopen.
    Thuis tegen NEC zaterdag word zwaar genoeg.
    pi_63135325
    stel die fusie is er al doorheen gedrukt dan hebben kuijer en die frissen toch een groot probleem voor de komende 10 jaar denk ik
    pi_63135952
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 15:05 schreef LeonH het volgende:
    twijfelgeval of ik vanavond aanwezig ben. zijn wat plannen om te gaan karten omdat een vriend van ons deze week voor een paar maanden vertrekt naar Afghanistan. Als het alsnog niet doorgaat kom ik gewoon lekker in de kou naar die ellende kijken
    NIET DOEN!
    een maat van mij gaat over 2 weken, is vorige week gaan karten met zijn peloton, heeft ie zijn middenhandsbeentje gebroken en paar weken gips, niet echt handig

Vanavond gaan we zoals eerder gezegd gewoon winnen (of gelijkspelen ), aangezien we daar inderdaad op het moment totaal niks mee opschieten..
      dinsdag 11 november 2008 @ 19:24:44 #59
    60704 LeonH
    pi_63137188
    quote:
    Op dinsdag 11 november 2008 18:44 schreef NoMercy285 het volgende:

[..]

NIET DOEN!
    een maat van mij gaat over 2 weken, is vorige week gaan karten met zijn peloton, heeft ie zijn middenhandsbeentje gebroken en paar weken gips, niet echt handig

Vanavond gaan we zoals eerder gezegd gewoon winnen (of gelijkspelen ), aangezien we daar inderdaad op het moment totaal niks mee opschieten..
    zit vanavond gewoon in het stadion. Heb al genoeg uitgegeven afgelopen weekend en de komende 2 weekenden ben ik ook weer weg, dus moet het nu maar even rustig aan doen en heb het karten dus maar afgezegd. Ga 'm morgennacht maar "uitzwaaien"

Heb zelf steeds een voorgevoel dat we gaan winnen vanavond.
      dinsdag 11 november 2008 @ 23:38:03 #60
    60704 LeonH
    pi_63145857
    mooi meegenomen zo'n ronde verder. had deze overwinning liever in de competitie gehad.
    anyway. op zich een redelijke wedstrijd waarin Roda gewoon beter was. Vandaag vond ik Saeijs de mindere, maar dat zeg ik omdat ik hem een sterke reeks vond neerzetten kwa spel, Vandamme had veel meer ballen moeten krijgen toen ie wel vrij stond tegen het einde en goddamn wat is Cisse goed zeg! Als ie zo blijft doorgaan moet je in ieder geval zorgen dat ie in de winterstop nog blijft.
    pi_63146461
    Cissé is vooral érg balvast geworden de laatste maanden.. alleen jammer dat hij nog te moeilijk in de 16 doet waar hij soms gewoon eens moet knallen tussen die palen.
    Verdiende overwinning, was niet goed, maar wie weet doet het wat met de groep.. ik zelf vrees echter wel voor NEC komend weekend, geen idee waarom..
      woensdag 12 november 2008 @ 10:13:27 #62
    60704 LeonH
    pi_63151764
    iemand de krant gelezen?
    ergens al protest acties in en/of rondom het stadion?
    vieze vuile smerige klootzak van een Kuijer... Sinds hij weer terug is is het alleen maar FCL wat de klok slaat...
    pi_63152584
    Ik lees ook overal dat er veel politie en ME op de been was. Beetje opgefokte sfeer gisteren? Kan ik me best wel voorstellen eigenlijk.
    pi_63152907
    gvd krant niet gelezen, wel stukje op fp site, vanavond hebben fp etc spoedberaad met bestuur. benieuwd wat daar gezegd gaat worden

smerige klote kut kuijer, aanpakken die vent! Waar haalt ie gvd het recht vandaan. Net als die kut frissen, dat ie blogjes gaat schrijven over de verkiezingen van amerika ofzo
      woensdag 12 november 2008 @ 11:23:58 #65
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63153707
    Vandaag dus d-day, spoedberaad en besturen FP, WSU & Bakker Bejaarden Sociëteit zijn uitgenodigd. Spelers & werknemers worden ingelicht, supporters worden opgelicht.

KUIJER ROT OP!
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 11:27:07 #66
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63153781
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 10:42 schreef Professional het volgende:
    Ik lees ook overal dat er veel politie en ME op de been was. Beetje opgefokte sfeer gisteren? Kan ik me best wel voorstellen eigenlijk.
    Alleen al voor ingang West 2 busjes ME en een gewoon woutenbusje...
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 11:27:32 #67
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63153793
    Planning:
    -
    pi_63154051
    die politie zal wel door kuijer zelf geregeld zijn, en hij zal ook wel met een kogelvrijvest rond gaan lopen en zich laten fotograferen door de krant om te laten zien wat voor tuig het wel niet is wat gisteren om kuijers hoofd vroeg...
    pi_63154069
    ps. darkshine, kan je ld krantenberichten niet hier plaatsen van gisteren en fcl?
    pi_63154735
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 11:27 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Alleen al voor ingang West 2 busjes ME en een gewoon woutenbusje...
    idd, dat viel echt op, voor de wedstrijd 4 paarden met blauw daarop gezien. Na de wedstrijd 2 ME busjes...pfff wat een vertoning weer.
      woensdag 12 november 2008 @ 12:09:32 #71
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63154935
    LD/DDL 07-11-2008
    quote:
    Roda bereid tot gesprek over fusie

PROFCLUBS Samenwerking met Fortuna Sittard inzet van onderhandelingen

KERKRADE/SITTARD – Roda JC staat niet langer afwijzend tegenover gesprekken over verregaande samenwerking met Fortuna Sittard.

Roda-directeur Huub Narinx heeft dat gisteren bevestigd.

Het is voor het eerst sinds het mislukken van de FC Limburg-pogingen van 2002 dat een van de betrokken clubs zich openlijk bereid toont tot onderhandelingen. „We willen nog steeds het liefste doorgaan als Roda, maar als we een uitnodiging krijgen van de provincie om te praten, kunnen we niet de arrogantie hebben om dat bij voorbaat af te wijzen”, zegt Narinx.

Diverse ingewijden melden dat Roda JC en Fortuna achter de schermen al langer praten over een verregaande samenwerking, die op termijn moet uitmonden in een fusie.

Ook bij het in financiële nood verkerende Fortuna zou men beseffen dat de club niet in de positie is om samenwerking te blokkeren.

Fortuna-directeur Hans Erkens ontkent dat al onderhandeld wordt. Zijn club is alleen bezig met overleven, stelt hij. „Voor 17 november moeten we de zaken voor de licentiecommissie in orde hebben.

Anders is het afgelopen met Fortuna en hoeven we niet eens meer na te denken over andere scenario’s.”

Een fusie tussen in elk geval twee van de drie Zuid-Limburgse profclubs is de grote wens van zowel voetbalbond KNVB als de provincie provincie Limburg, die een haalbaarheidsonderzoek heeft gestart.

Henk Kesler, directeur betaald voetbal van de KNVB, zegt „dagelijks” op de hoogte te worden gehouden van de ontwikkelingen in Zuid-Limburg. Als het uitzicht op een fusie reëel is, zou de KNVB mogelijk bereid zijn tot een milder oordeel over Fortuna, zo valt uit zijn woorden af te leiden. „Een fusie op redelijk korte termijn heeft voor ons een hogere prioriteit dan de stekker eruit trekken bij Fortuna.”

Roda JC heeft woensdagavond afgevaardigden van de supportersverenigingen ingelicht over de ‘koerswijziging’ van de club. „Roda zou zich niet in de financiële positie bevinden om een dergelijke uitnodiging naast zich neer te leggen, zo is ons gezegd. De club heeft wel de voorwaarde gesteld dat er een begroting van rond de 25 miljoen euro komt”, zegt een bestuurslid van fanclubWSU. De supporters reageren verbaasd en afwijzend. „We beraden ons op acties.”

Bron: LD/DDL
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 12:13:57 #72
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63155066
    LD/DDL 12-11-2008
    quote:
    Roda en Fortuna willen fusie
    Roda en door Hans Goossen en Bjorn Oostra

INTENTIEVERKLARING Provincie nauw betrokken bij samenwerking voetbalclubs

Diverse bronnen rond provincie en clubs bevestigen de intentieverklaring.

Roda JC licht vanochtend per- SITTARD/KERKRADE – Roda JC en Fortuna Sittard komen vandaag met een intentieverklaring, waarin de beide voetbalclubs uitspreken dat ze willen fuseren. De provincie Limburg is nauw betrokken bij de samenwerking.

en Fortuna soneel, staf en spelers in over de laatste ontwikkelingen.

Het is voor het eerst sinds 1998 dat voetbalclubs in Zuid-Limburg openlijk de intentie uitspreken samen verder te willen gaan. Wanneer de fusie zijn beslag moet krijgen is onduidelijk. Ook is het nog de vraag hoe het nu verder moet met Fortuna Sittard. Bronnen binnen de club geven aan dat Fortuna genoeg geld (naar verluidt 1,2 miljoen) vergaard zou hebben om het Fortuna willen tot het eind van dit seizoen uit te zingen. Of dit voldoende is om de licentiecommissie te overtuigen van de levensvatbaarheid van de club moet begin volgende week blijken.

Dan beslist de licentiecommissie van de KNVB of ze haar voornemen om de licentie van Fortuna in te trekken ook daadwerkelijk uitvoert.

Directeur betaald voetbal Henk Kesler van de KNVB, verklaard voorstander van een voetbalfusie, weigerde gisteravond elk commentaar willen fusie commentaar op „wat er loopt in Limburg”.

Eerder liet hij doorschemeren dat samenwerking tussen Limburgse profclubs een hogere prioriteit voor de KNVB heeft dan de stekker eruit trekken bij Fortuna.

De provincie zal een faciliterende rol spelen. Dat houdt in dat de provincie zelf geen geld steekt in de fusieclub, maar wel voor ‘smeerolie’ zorgt die het samenwerkingsproces vergemakkelijkt. Te denken valt daarbij onder meer aan het financieren fusie financieren van benodigde onderzoeken.

Een ‘campagneteam’ gaat de fusiegesprekken begeleiden en zal ook de zoektocht naar sponsors voortzetten. Daarbij valt ook de naam van communicatiebedrijf Vodafone, dat eerder ontkende geïnteresseerd te zijn in sponsoring van een fusieclub. Fortuna-directeur Hans Erkens was gisteravond niet voor commentaar bereikbaar.

Zijn Kerkraadse collega Huub Narinx weigert te reageren.

quote:
    Roda bezorgt zichzelf een opkikkertje
    ACHTSTE FINALE Minimale bekerzege op Willem II zorgt eindelijk voor feeststemming

Roda JC kan toch nog winnen.

TegenWillem II werd een aspirine gevonden voor de stevige hoofdpijn die was veroorzaakt door drie nederlagen op rij in de competitie: 1-0.

KNVB-Beker Roda JC 1

Roda JC 1 Willem II 0

42. Cissé 1-0. Scheidsrechter Bossen.

Toeschouwers 6200. Gele kaart: Janssen, Oper (Roda).

Roda: Castro, Linssen, De Fauw, Saeijs, De Jong, Vormer, Meeuwis, Bodor, Janssen (87. Oper), Yulu-Matondo (78. Vandamme), Cissé.

Willem II: Aerts, Van Eijden, Schenkel, Swinkels, Quasten, Janse, Mathijsen (75. Vorthoren), Akgün, Boutahar (46. Messoudi), Demouge (55. Gregoire), Zijler.

Natuurlijk was er blijdschap over het bereiken van de achtste finale. Iedereen kon zich de fantastische beelden van het bekeravontuur van vorig seizoen nog helder voor de geest halen. Met een beetje geluk in de loting is in de beker alles mogelijk.

Roda bevindt zich echter in een positie waarin de nadruk ligt op de competitie. Het succes in het bekertoernooi is leuk en aardig, wat nu telt zijn de punten in de competitie.

Als dat niet lukt, dan is het resultaat van gisteren niet meer dan een hele kleine pleister op een steeds groter wordende wond. Zaterdag gaat de degradatiestrijd in de eredivisie verder met de thuiswedstrijd tegen NEC. Dan zal moeten blijken of de overwinning van gisteren het zelfvertrouwen de benodigde injectie heeft gegeven.

Trainer Martin Koopman toonde zich in elk geval tevreden. „Dit geeft een goed gevoel.We hebben laten zien aardig te kunnen voetballen en daarnaast strijd geleverd.”

Met name dat laatste had Koopman afgelopen zaterdag tegen hetzelfdeWillem II gemist. Nadat de coach vijf wedstrijden lang voor dezelfde basis had gekozen, besloot hij na de wanprestatie in Tilburg het hakmes te hanteren en het team op drie plaatsen te wijzigen.

Willem Janssen verving Anour Hadouir, voorin werd Jeanvion Yulu- Matondo gekoppeld aan Cissé, niet bepaald de meest logische combinatie gezien hun stijl van voetballen.

De opvallendste ingreep was die op de rechtsbackplaats, de plek waarvoor Roda in de zomer geen versterking had weten aan te trekken.

Met als gevolg dat de carrousel aan die kant vrolijk blijft doordraaien.

Davy de Fauw, Jan Paul Saeijs en Mark de Man mochten het (met frisse tegenzin) proberen, gisteren was het de beurt aan nummer vier, Edwin Linssen. Van nature een middenvelder die weliswaar met zijn hart speelt, maar de pure snelheid mist om te worden gezien als een zekerheidje tegen een ouderwetse linksbuiten. Geen wonder dat Linssen constant rugdekking kreeg van Davy de Fauw. De Midden- Limburger bleef echter keurig op de been tegen de snelle Sergio Zijler. „Het was een risico om daar voor Edwin te kiezen, maar hij heeft het goed opgepakt”, oordeelde Koopman. Niet alleen Linssen, heel Roda bleef gisteren betrekkelijk eenvoudig op de been. Eén keer trok het geelzwarte legioen wit weg van schrik, toen Rens van Eijden vlak voor rust rakelings naast kopte. Het was de enige Tilburgse kans van de avond. Nadat Said Boutahar (zaterdag nog goed voor twee treffers) en onruststoker Frank Demouge naar de kant waren gehaald, waren de gasten als een leeuw zonder klauwen en tanden.

Ongevaarlijk dus.

Voor Roda was daarom één treffer voldoende. Sekou Cissé ontfutselde in het strafschopgebied de knoeiende Danny Schenkel de bal, wist vervolgens niet precies wat hij met de kans aanmoest en verraste daarna met een achteloze voetbeweging de verbouwereerde Maikel Aerts: 1-0.

Die stand had eerder al op het scorebord moeten staan, toen Boldizsar Bodor alleen op Aerts af mocht. De Hongaar zag Cissé meelopen, maar legde de bal te hard breed waardoor deze enorme kans geen treffer opleverde.

Het spel van Roda was ook na rust niet groots, maar de strijd en passie zorgden er in elkaar voor dat het publiek achter de ploeg bleef staan.

Janssen had op aangeven van Yulu- Matondo na een uur de 2-0 op zijn schoen, maar had iets te veel tijd nodig.

Daardoor bleef het spannend tot de laatste minuut, ook al omdat de gasten zich niet wensten neer te leggen bij de uitschakeling. In de slotseconden hapte de Kerkraadse aanhang nog eenmaal naar adem toen Jan Paul Saeijs de bal na een corner tegen zijn hand kreeg. De actie bleef onbestraft waardoor een strafschop en mogelijk verlengingen uitbleven. Die dertig minuten extra kon Roda met het oog op de competitie missen als kiespijn.

Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 12:17:27 #73
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63155166
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 12:01 schreef ZoneKill het volgende:

[..]

idd, dat viel echt op, voor de wedstrijd 4 paarden met blauw daarop gezien. Na de wedstrijd 2 ME busjes...pfff wat een vertoning weer.
    Die 4 paarden voor West was ik idd alweer vergeten.

Triest gedoe, of was Kuijer niet meer zeker van zijn eigen veiligheid?
    Planning:
    -
    pi_63155498
    thnx darkshine!
    opvallend dat er geen woord wordt geschreven over de anti fcl acties en spreekkoren gisteren. In het ad was dat wel anders! Maarja die zijn ook onafhankelijk in tegenstelling tot het ld
      woensdag 12 november 2008 @ 12:59:49 #75
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63156279
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 12:29 schreef planethugo het volgende:
    thnx darkshine!
    opvallend dat er geen woord wordt geschreven over de anti fcl acties en spreekkoren gisteren. In het ad was dat wel anders! Maarja die zijn ook onafhankelijk in tegenstelling tot het ld
    Wat verwacht je anders van onze fusiegeile Limburgse media
    Planning:
    -
    pi_63156672
    L1 staat ook al een bericht:
    http://www.l1.nl/l1sprt/_(...)e/1_1023/_pid/links4

Als je de namen in de commissie ziet dan weet je gewoon dat dit al heel lang speelt. En dat de supporters gewoon belogen zijn.
      woensdag 12 november 2008 @ 13:31:09 #77
    154193 TheYoung1
    pi_63157109
    Meewis én Vormer geselecteerd voor Oranje B?
    Patat, dat is het!!
      woensdag 12 november 2008 @ 13:32:56 #78
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63157151
    RIP Roda JC
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 13:34:38 #79
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63157205
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 13:32 schreef DarkShine het volgende:
    RIP Roda JC
    Ik krijg er een hoop extra vrije tijd bij vanaf nu, dat is op zich wel lekker.
    pi_63157354
    Whehehe ik vind die fusie wel humor!!!!
    Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
      woensdag 12 november 2008 @ 13:41:40 #81
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63157475
    I predict a riot!
    Wat stond er in het AD dan?
      woensdag 12 november 2008 @ 13:42:00 #82
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63157489
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 13:38 schreef dekilo het volgende:
    Whehehe ik vind die fusie wel humor!!!!

Ik vind jullie jarenlange bestaan als marginale eerste divisieclub ook leuk .
    pi_63157534
    het slaat echt werkelijk NERGENS op. Fortuna gaat binnenkort vanzelf wel dood, mensen uit geleen en sittard gaan nu al niet naar fortuna en zullen ook niet naar kerkrade komen. tijd voor actie!
      woensdag 12 november 2008 @ 13:43:38 #84
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63157553
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 13:41 schreef RD4 het volgende:
    I predict a riot!
    Wat stond er in het AD dan?
    Sjek FP site
    Planning:
    -
    pi_63157611
    mocht t er van komen dan moeten we eigenlijk allemaal een seizoenskaart pakken en dan massaal juichen als de tegenpartij scoort. Constant de sfeer verzieken en gloryhunters het stadion uitjagen
    pi_63157725
    Of gewoon op Ad.nl even zoeken.
    pi_63157799
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 13:43 schreef planethugo het volgende:
    het slaat echt werkelijk NERGENS op. Fortuna gaat binnenkort vanzelf wel dood, mensen uit geleen en sittard gaan nu al niet naar fortuna en zullen ook niet naar kerkrade komen. tijd voor actie!
    Klopt, ik zie dit dus ook niet gebeuren.
    Noem het sentiment, noem het geen zin hebben maar die mensen zullen ook straks niet komen. Wat te denken van mensen rond de 60,70 die nu op hun gemak naar stadion moeten en nu opeens de auto moeten pakken?

En over het juichen bij tegendoelpunten, in deze staat zal dat heel vaak gaan gebeuren.
      woensdag 12 november 2008 @ 14:00:36 #88
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63158059
    Ik ben mobiel online, op het werk en zeer lui...
      woensdag 12 november 2008 @ 14:03:07 #89
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63158146
    Het AD ging vrij diep in op de nooit FCL sfeer gisteren!
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 14:03:40 #90
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63158160
    Owja, fuck Heerenveen!
    Planning:
    -
    pi_63158340
    Succes ermee gasten. Moet veel pijn doen dit.
    As long as I gaze on Waterloo sunset I am in paradise.
      woensdag 12 november 2008 @ 14:11:13 #92
    21578 Elvislives
    Fietstas, Pumista
    pi_63158392
    Slotje (speciaal voor DS met zijn gezellige toevoegingen in het Vitesse topic altijd)
    No chingues con mi barrio!
    Vamos el TRI!
    pi_63158398
    Wordt tijd om eens iets te gaan doen.

Van die grijns krijg je echt zin om de beste man eens te komen opzoeken.
    pi_63158735
    En het gek vinden dat er bedreigingen worden geuit. Die ik overigens niet goed praat, maar zulke reacties kun je nu eenmaal verwachten als je nooit luistert.
    pi_63158832
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 13:42 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Ik vind jullie jarenlange bestaan als marginale eerste divisieclub ook leuk .
    Maar wij houden tenminste onze clubnaam.
    Only when the last tree has died and the last river has been poisoned and the last fish has been caught will we realize we cannot eat money.
    pi_63158934
    Gecondoleerd.
    pi_63158948
    Godver, het komt nu wel heel dichtbij. Fortuna profiteert al jarenlang van de non-degradatie in de eerste divisie en nu weer van Roda profiteren.
    Actie!
    pi_63159148
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 14:03 schreef DarkShine het volgende:
    Owja, fuck Heerenveen!
    Ik begrijp ineens waar dat dweilorkest voor nodig was laatst (tegen Feyenoord?). Alvast wat Thialfpubliek lokken.
      woensdag 12 november 2008 @ 14:36:10 #99
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63159232
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 14:33 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Ik begrijp ineens waar dat dweilorkest voor nodig was laatst (tegen Feyenoord?). Alvast wat Thialfpubliek lokken.
    Mijn reactie is meer omdat L1 bij de berichtgeving over een fusie continu over Heerenveen kwijlt. Ieder zinnetje komt die club wel in voor.

Meest trieste opmerking (althans 'mvv hobbelt er maar een beetje bij' : "De nieuwe fusieclub word het Heerenveen van het zuiden en MVV hobbelt er net als Cambuur in Friesland maar een beetje bij."
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 14:36:21 #100
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63159241
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 14:11 schreef Elvislives het volgende:
    Slotje (speciaal voor DS met zijn gezellige toevoegingen in het Vitesse topic altijd)

Mijn mening blijft nog altijd dat ze bij jullie al lang de stekker eruit hoorden te halen!
    Planning:
    -
    pi_63159368
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Meest trieste opmerking (althans 'mvv hobbelt er maar een beetje bij' : "De nieuwe fusieclub word het Heerenveen van het zuiden en MVV hobbelt er net als Cambuur in Friesland maar een beetje bij."
    Ik had nu wel graag in de positie van MVV gezeten.
      woensdag 12 november 2008 @ 14:52:02 #102
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63159700
    Voor mij is het doek voorlopig in ieder geval gevallen, ik reis komend weekend niet naar Kerkrade af om naar Roda-NEC te gaan kijken. Ik zal de wedstrijd met zeer gemengde gevoelens via Eredivisie Live aanschouwen en totdat de fusiebseprekingen van de baan zijn zet ik geen stap meer in het stadion.
      woensdag 12 november 2008 @ 15:19:57 #103
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63160430
    Misschien kan Red-Bull sponsoren, die zijn hier ook niet vies van (zie Salzburg)...
    Planning:
    -
    pi_63160688
    bij mvv heeft t bestuur tenminste ruggegraat! respect daarvoor
    hoofdsponsor zal wel een firma van plastische chirurgie worden, ook NEP!
      woensdag 12 november 2008 @ 15:34:24 #105
    11102 knep
    Mountainfreak
    pi_63160809
    Gecondoleerd .
    pi_63161557
    ik wil íets doen, dan is dit een begin
    pi_63161755
    die vreselijke grijns op die bek van die Frissen vraagt er echt om
    pi_63162378
    idd ja die frissen....
    ze krijgen nu beveiliging las ik maar als dit allemaal doorgaat dan kan men voor de komende 20 jaar een bodyguard aanschaffen. Ze willen een 2de heerenveen, dat is precies het soort publiek wat hierop af zal komen... als roda 1 of 2 sterke sponsoren kan binden, een fatsoenlijke selectie regelt en weer resultaten gaat halen dan komen de mensen weer vanzelf. Alsof we daarvoor fortuna nodig hebben. Alleen die sponsoren.... als ze echt willen komen die ook wel als fortuna failliet is
      woensdag 12 november 2008 @ 16:47:09 #109
    60704 LeonH
    pi_63162935
    en dat snap ik dus ook niet, waarom ze nu opeens een "concurrent" die het loodje gaat leggen gaan helpen terwijl je zelf omhoog wilt klimmen
    ben zaterdag er niet bij omdat ik naar een feest ben, maar had graag m'n stem laten horen en dat ook nog wel terwijl ik op het saaie (maar ontspannen ) noord zit.
    ben dan ook zwaar benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in en rondom het stadion, terwijl ik m'n verdriet sta weg te drinken.

waarom kan er niet gepraat worden over een satelliet constructie? of zitten hier weer andere haken en ogen aan vast?
    en die bedreigingen keur ik niet goed, maar je kan het verwachten als je alleen maar je eigen zakken wilt vullen en niet aan de emoties denkt
    vandaag moest ik trouwens nog in Maastricht zijn, even langs het gouvernement gereden maar was niks te bekennen buiten een wagen van canal digitaal (wat misschien was om die luiaards tv te laten kijken )
    voor het stadion stonden vanochtend nog een handjevol journalisten te wachten

ben bang dat het over en sluiten is voor Roda... of we moeten nog redelijk geluk hebben dat onze naam, clubkleuren en alles blijft maar die kans acht ik klein.
      woensdag 12 november 2008 @ 17:08:44 #110
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63163568
    - Frissen heeft heeft het over 25-30 miljoen;
    - Kuijer heeft heeft het over 24-28 miljoen;
    - Erkens praat over 20 miljoen...
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 17:10:36 #111
    21578 Elvislives
    Fietstas, Pumista
    pi_63163613
    Hoe moeten we het ons voor gaan stellen? Er staan twee redelijk nieuwe stadions, en het lijkt me niet dat Fortuna fans ineens naar Kerkrade willen iedere 2 weken, en vice versa. Misschien ene thuiswedstrijd in Kerkrade, de volgende in Fortuna?
    No chingues con mi barrio!
    Vamos el TRI!
    pi_63163721
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 16:47 schreef LeonH het volgende:
    en dat snap ik dus ook niet, waarom ze nu opeens een "concurrent" die het loodje gaat leggen gaan helpen terwijl je zelf omhoog wilt klimmen
    ben zaterdag er niet bij omdat ik naar een feest ben, maar had graag m'n stem laten horen en dat ook nog wel terwijl ik op het saaie (maar ontspannen ) noord zit.
    ben dan ook zwaar benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in en rondom het stadion, terwijl ik m'n verdriet sta weg te drinken.

waarom kan er niet gepraat worden over een satelliet constructie? of zitten hier weer andere haken en ogen aan vast?
    en die bedreigingen keur ik niet goed, maar je kan het verwachten als je alleen maar je eigen zakken wilt vullen en niet aan de emoties denkt
    vandaag moest ik trouwens nog in Maastricht zijn, even langs het gouvernement gereden maar was niks te bekennen buiten een wagen van canal digitaal (wat misschien was om die luiaards tv te laten kijken )
    voor het stadion stonden vanochtend nog een handjevol journalisten te wachten

ben bang dat het over en sluiten is voor Roda... of we moeten nog redelijk geluk hebben dat onze naam, clubkleuren en alles blijft maar die kans acht ik klein.
    ik ben er zaterdag ook niet bij, carnavalsverplichtingen enzo helaas eigenlijk wel, want was idd ook wel benieuwd over of er iets te gebeuren staat zaterdag...

ik zie het ook heel somber in...
    pi_63163772
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 17:10 schreef Elvislives het volgende:
    Hoe moeten we het ons voor gaan stellen? Er staan twee redelijk nieuwe stadions, en het lijkt me niet dat Fortuna fans ineens naar Kerkrade willen iedere 2 weken, en vice versa. Misschien ene thuiswedstrijd in Kerkrade, de volgende in Fortuna?
    zou eventueel (op de lange termijn) sprake van een stadion in Nuth of omstreken zijn
      woensdag 12 november 2008 @ 17:28:12 #114
    60704 LeonH
    pi_63164090
    zometeen maar weer eens het nieuws bekijken op L1 om half 6.

waar het allemaal op neer komt wat Kuijer zegt is dat Roda wel alles bepaalt hoe het gaat gebeuren. Althans dat maak ik er op uit...

[ Bericht 66% gewijzigd door LeonH op 12-11-2008 17:33:17 ]
      woensdag 12 november 2008 @ 17:33:31 #115
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63164265
    AD

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00183/fortuna_rjc_183067a.jpg

@ Biertjuhhh: SMS eens terug op die uitnodiging voor vanavond
    Planning:
    -
    pi_63166708
    ook een heel erg onafhankelijke commissie die t gaat 'onderzoeken'. Iedereen heeft ooit al eens geroepen dat ie voor een fcl is
      woensdag 12 november 2008 @ 23:26:47 #118
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63177561
    Na een avondje in de kou staan kleumen kan ik weer iets rustiger adem halen...!
    Planning:
    -
      woensdag 12 november 2008 @ 23:32:29 #119
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63177773
    quote:
    Op woensdag 12 november 2008 14:11 schreef Elvislives het volgende:
    Niet te vroeg lachen.

FC Lienden uit, altijd lastig
    Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:28:28 #120
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182549
    quote:
    Bestuurders clubs bedreigd
    FUSIECLUB Roda JC en Fortuna Sittard willen uitgroeien tot het ‘Heerenveen van het Zuiden’

KERKRADE/SITTARD – Voorzitter Servé Kuijer en directeur Huub Narinx van Roda JC worden sinds bekend is dat de Kerkraadse club wil fuseren met Fortuna Sittard ernstig bedreigd.

Ook bestuurders van Fortuna en commissaris van de koningin Léon Frissen - verklaard voorstander van het samengaan van de Zuid-Limburgse voetbalclubs - zeggen zich in meer of mindere mate bedreigd te voelen. Kuijer en Narinx krijgen sinds kort bewaking; de politie houdt hun woningen op gezette tijden in de gaten en bij openbare optredens is de politie al dan niet zichtbaar aanwezig. Of dit ook voor Frissen en de Fortuna-leiding geldt is niet duidelijk.

Kuijer maakte de bedreigingen aan zijn adres gisteren wereldkundig tijdens een persconferentie over de ambitie van Roda JC en Fortuna om op termijn samen uit te groeien tot het ‘Heerenveen van het Zuiden’. Boze Roda-supporters die vinden dat hun club na een fusie met de aartsvijand uit Sittard in de uitverkoop gaat, hebben niet alleen Kuijer zelf, maar ook diens kinderen bedreigd. De Roda-voorzitter zegt niet te willen zwichten voor intimidaties, maar stelt dat er grenzen zijn. „Als de bedreigingen aan mij en mijn gezin niet meer zijn op te vangen door politie en justitie, dan is het over en sluiten.”

Roda-directeur Narinx, wiens adres gisteren gepubliceerd werd op een website van Fortuna-fans, zegt dat wat hem betreft de grens al bijna bereikt is. Een eventueel gedwongen vertrek van de Roda-leiding heeft overigens geen gevolgen voor de pogingen de twee Mijnstreek-verenigingen te laten samensmelten tot een club die qua ambitie, sportiviteit en uitstraling te vergelijken is met Heerenveen. „Ook zonder mij gaat dit proces door”, zegt Kuijer.

De besturen van Roda en Fortuna Fortuna hopen de ergste kou uit de lucht te halen door hun achterban zo goed als mogelijk op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen.

De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij een stuurgroep die gaat onderzoeken of en op welke manier Roda en Fortuna kunnen samengaan.

samengaan.

Hoewel het de intentie is te fuseren, bekijken de onderzoekers ook het zelfstandig voortbestaan van Roda en/of Fortuna. De stuurgroep wordt geleid door Peter Vogelzang, voormalig chef de mission van de Nederlandse Olympische ploeg en huidig voorzitter van de Eredivisie CV. Een ander lid is Sef Vergoossen, oud-trainer van onder meer Roda en PSV. Het onderzoek moet in het voorjaar klaar zijn.

Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:30:44 #121
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182595
    quote:
    ‘Wat gun ik mijn kleinkind?

De weg naar ‘het Heerenveen van het zuiden’ eist ook zijn tol. Bestuurders en hun gezinnen voelen zich bedreigd, politie surveilleert door hun straat. „Tussen weten dat er iets op je afkomt en ermee geconfronteerd worden zit wereld van verschil.”

Soms glimmen zijn ogen.

Roda JC-voorzitter Servé Kuijer is zowel een rationeel bestuurder als een emotioneel man. Die niet voor het eerst in zijn loopbaan aan het roer van de Kerkraadse voetbalclub aan den lijve ondervindt welke emoties er loskomen als supporters het gevoel hebben dat het voortbestaan van hun cluppie op het spel staat. „Het is een emotionele spiraal die ongelooflijk direct werkt.”

Ach, dat hij massaal wordt toegezongen als hoerenzoon of homo, het geeft geen pas. „Het is niet leuk, maar het wordt pas anders als je je moet afvragen of je gezin wel veilig is. Als ik het gevoel heb dat we er geen grip meer op hebben, is de grens bereikt. Dat geldt ook voor onze directeur Huub Narinx.”

De Roda-preses haalt de oude wijsheid van stal dat niemand onvervangbaar is. Ook Kuijer zelf niet.

Het proces dat is ingezet om te onderzoeken hoe Roda en Fortuna Sittard kunnen uitgroeien tot het Heerenveen van het zuiden, gaat ook door als hij afhaakt. Maar Kuijer zegt niet te willen weglopen voor zijn verantwoordelijkheid als bestuurder. „Mag ik als bestuurder het plichtsbesef hebben ook na te denken over de supporters van morgen?”

Voetbal is emotie, ook dat cliché klopt als een zwerende vinger. Dat Roda voor de fans bijna religie is, kan Kuijer zich voorstellen. „Maar is dat dan alleen de naam Roda of de kleuren geel-zwart? Het afzetten tegen Fortuna of MVV of zijn dat vooral die momenten waar iedereen het jaren later nog over heeft?

Die historische overwinning op Ajax, de bekerfinales, de Europacupwedstrijden tegen Sofia en Benfica.

Als je dat als supporter belangrijk vindt, dan kan ik niet begrijpen dat je het onacceptabel vindt als Roda iets met een ander moet doen om dat ook in de toekomst mogelijk te maken.”

Officieel, heel officieel worden alle scenario’s opengehouden in de dienstopdracht die de stuurgroep met onder anderen Sef Vergoossen, Peter Vogelzang en Frank van denWall Bake heeft meegekregen.

Misschien gaan Roda JC en Fortuna wel gewoon door op de oude voet, misschien moet Roda JC het wel alleen doen omdat Fortuna het niet redt en misschien is fusie wel de beste oplossing.Wie gisteren in het Maastrichtse provinciehuis ambities hoorde uitspreken als ‘het Heerenveen van het zuiden’ en ‘structureel topvoetbal in Limburg’ kan weinig anders dan concluderen dat de kans - uiterst voorzichtig gesteld - klein is dat beide clubs het op eigen houtje zo ver zullen schoppen. Fortuna-directeur Hans Erkens hoefde niet te goochelen met cijfers om aan te geven dat voor zijn club zelfs de sprong van kelder eerste divisie naar kelder eredivisie budgettair schier onmogelijk is, om nog maar te zwijgen van een plekje in de subtop van de hoogste klasse. En Roda JC prees zich dan wel gelukkig dat het met zijn relatief lage begroting in de afgelopen twintig jaar regelmatig in diezelfde subtop bivakkeerde, de club wordt qua begroting en prestatie voorbijgelopen. door collega-provincieclubs als bijvoorbeeld Heerenveen, maar ook FC Twente en FC Groningen.

Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg, helemaal als commissaris van de koningin Léon Frissen zich roerde. Hij liet er nauwelijks misverstand over bestaan dat in zijn ogen de enige echte oplossing een samengaan van Roda en Fortuna is.

Met alle begrip voor de gevoelens die een dergelijke stap oproept bij de fans overigens. „De besturen van Fortuna Sittard en Roda JC realiseren zich dat zelfs het uitspreken van de bereidheid om de verschillende toekomstscenario’s te gaan onderzoeken veel emoties bij supporters losmaakt. Toch kunnen deze emoties de ambities niet in de weg staan”, meldt het gezamenlijk persbericht. De initiatiefnemers weten ook dat eerdere pogingen tot samenwerking sneuvelden door een overdosis aan diezelfde emotie. „Maar nu is er veel beter over nagedacht”, meent Kuijer. „De grote uitdaging is nu om de manier te vinden hoe we dat naar de supporters kunnen communiceren. Ja, in een huwelijk moet je dingen delen, die je daarvoor niet had. Hoe krijgen we de discussie in die richting dat ook de fans beseffen dat het ook voor hen vooruitgang betekent?”

Roda is ook zijn club, maar Kuijer is vooral een liefhebber van voetbal.

Van mooi voetbal. „Als jongetje van acht, negen lag ik langs de lijn. Te genieten van Limburgia. Later rook ik de midalgan van Cor van der Hart bij Fortuna ’54 en bij Roda heb ik meegemaakt hoe we de beker naar Kerkrade hebben gebracht.

Mag ik ernaar streven dat ook mijn kleinkind op die manier van voetbal kan genieten? Misschien is dat wel de vraag die ook supporters die nu elke verandering afwijzen zich moeten stellen: wat gun ik mijn kleinkind?”

Roda JC en ook Fortuna Sittard kunnen in elk geval niet de kans laten lopen die de provincie nu biedt om op haar kosten te onderzoeken welke weg naar het Heerenveen van het zuiden leidt. De discussie daarover mag in elk geval niet smoren door verbaal en schriftelijk supportersgeweld, waarschuwt gouverneur Frissen. „Het kan niet zo zijn dat ik in dit land om veiligheidsredenen niet kan zeggen wat ik wil.

Kuijer en Narinx worden ernstig bedreigd, dat kunnen en mogen we niet accepteren.”

ONDERZOEK NAAR VOETBALBELEVING LIMBURGERS
    ‘Wat gun Bureau RMI heeft onderzoek gedaan naar de houding van Limburgers ten opzichte van betaald voetbal. 46 procent van de Limburgers is zeer of enigszins geïnteresseerd in voetbal als kijksport. 41 procent van de Limburgse voetballiefhebbers ziet samenwerking gun samenwerking tussen de Limburgse clubs zitten.

Van de voorstanders heeft 71 procent een voorkeur voor de combinatie Roda JC, MVV en Fortuna Sittard. 68 procent van de voetballiefhebbers denkt dat één sterke club de Limburg op de kaart kan zetten.

Stuurgroep met Sef Vergoossen
    De stuurgroep die de toekomst van Roda JC en Fortuna Sittard in kaart brengt, bestaat naast vertegenwoordigers van de clubs uit Peter Vogelzang, voorzitter Eredivisie CV, trainer Sef Vergoossen (foto), sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake, bedrijfsadviseur Jos Haverkort en Arie de Zeeuw, directeur communicatie Vodafone.

‘Is het dan alleen de naam Roda of de kleuren geel-zwart?’

Servé Kuijer: „Mag ik als bestuurder nadenken over de supporter van morgen?”

Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:34:36 #122
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182677
    quote:
    ‘Fusie absoluut onaanvaardbaar’
    GEWELD Supportersverenigingen Roda JC keuren dreigementen af

‘Het gaat allemaal wel heel erg snel’ is een veelgehoorde opmerking in verschillende Roda-kringen op het nieuws dat gekeken wordt naar de mogelijkheden om met Fortuna Sittard te fuseren.

De openlijke bekentenis leidt tot een dag vol ontzetting, opluchting en woede in Kerkrade.

Terwijl het personeel op deze gedenkwaardige dag tamelijk rustig de woorden van algemeen directeur Huub Narinx inhaleert, reageert een groep oudere supporters tevreden en kunnen leden van het Fanproject en deWest Side Ultras (WSU) hun woede en ongeloof nauwelijks verbergen. ,,We worden bezeikt waar we bij staan”, vindt Ludo Gulpen, woordvoerder van het Fanproject. Een afvaardiging van zijn organisatie schuift tegen het einde van de dag samen met leden van de Supportersvereniging en deWSU in het Parkstad Limburg Stadion aan voor een gesprek met onder anderen de Roda-directeuren Huub Narinx en Marc Jetten.

Terwijl de gesprekspartners zich melden, verzamelt zich voor het stadion een groeiende groep supporters.

Narinx arriveert iets later en neemt eerst alle tijd om met de wachtenden te praten voordat hij bij het overleg aansluit. Na een uurtje dreigt buiten heel even de vlam in de pan te slaan als een aantal van de fans naar binnen wil, maar al snel is het weer rustig en gaat het geduldig wachten op de terugkeer van de woordvoerders verder.

Na ruim anderhalf uur is het overleg ten einde en wordt de achterban bijgepraat. De boodschap is duidelijk: „Wij accepteren onder geen enkele voorwaarde een fusie”, aldus Cyril Engels van deWSU. „Huub Narinx heeft ons verteld dat er nog niets is getekend, dat er gekeken wordt naar meerdere scenario's, dat er nog geen toezeggingen zijn over de twintig miljoen euro waarover wordt gesproken en dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt wanneer Roda afhaakt”, vult Gulpen aan. „We gaan ervan uit dat die informatie klopt. Bovendien zal de mening van de supporters worden gevraagd door middel van een onderzoek op de publieke tribunes. Iedereen roept wel dat een minderheid tegen is, maar dat is helemaal niet zo.” Een doos met 900 opzeggingen van seizoenkaarthouders wordt als bewijs van die stelling getoond.

Ondanks het constructieve onderhoud staan de pakweg vijftig supporters met gemengde gevoelens bij het stadion. „Want we hadden natuurlijk liever niet gehoord dat er gesproken wordt”, aldus Gulpen. „De club moet beseffen dat ze niet om haar fans heen kan.”

Bovendien wil de achterban graag een onderhoud met Servé Kuijer, die wordt gezien als de kwade genius.

Maar of dat er van komt na de spandoeken en spreekkoren aan diens adres? ,,Ik kan me voorstellen dat hij daar nu even geen trek in heeft”, aldus Engels, die de dreigementen van de afgelopen periode aan het adres van de voorzitter afkeurt. „Daar heb je helemaal niets aan en dat vinden we absoluut onaanvaardbaar.

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat individuen roepen, maar als we er achter komen dat mensen van deWSU zoiets doen, worden ze geroyeerd.”

Duidelijk is wel dat de groepen op de hoogte willen blijven van de vorderingen.

Elke twee weken (of indien nodig eerder) zitten de supporters met de directie om de tafel.

,,Maar we gaan wel verder met publieksvriendelijke acties”, geeft Engels aan.

Daarmee komt een rustig einde aan een bewogen dag die dertien uur eerder van start is gegaan met een bijeenkomst op Kaalheide.

Kort voor half tien druppelen de spelers, (jeugd)trainers en overige personeelsleden binnen voor een interne bijeenkomst. Een politiebusje draait voor de zekerheid een rondje op de parkeerplaats en vertrekt weer. De toelichting van Narinx aan het personeel duurt drie kwartier, daarna vertrekt iedereen weer.

Zonder veel te zeggen, want dat is zo afgesproken. „Huub Narinx is de woordvoerder”, klinkt het. Van een teneergeslagen sfeer of woede is geen sprake, de algemeen directeur heeft met zijn uitleg de kalmte kunnen bewaren. ,,Het personeel was blij met de openheid van zaken die we hebben gegeven”, aldus Narinx. „Deze bijeenkomst was al gepland voor het artikel dat vandaag (gisteren, red.) in de krant stond. Op de inhoud daarvan heb ik uiteraard wel gereageerd, maar ik ga daar verder niets over zeggen. Vanmiddag komen we met een statement."

Het groepje oudere fans, dat bijna dagelijks op Kaalheide de ins en outs bij Roda tot op het bot analyseert, kan daar nauwelijks op wachten.

De vaste kliek volgers van de trainingen is opgelucht dat het proces in een stroomversnelling lijkt te zijn geraakt en spreekt de hoop uit dat de fusie wordt doorgezet. ‘Maar de club moet de supporters nu wel laten weten hoe het er precies voor staat. Daar hebben we recht op’, klinkt het. Narinx is inmiddels vertrokken richting het Gouvernement in Maastricht. Daar wordt enkele uren later de buitenwereld op de hoogte gebracht van het nieuws dat eigenlijk geen nieuws meer is, maar desondanks in Kerkrade kan rekenen op reacties uiteenlopend van vreugde tot teleurstelling en woede.

Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:35:51 #123
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182703
    quote:
    Schelden, bedreigen en fraaie stukjes proza op fansites van Roda en Fortuna

Op de internetsites van de supportersclubs van Fortuna en Roda JC is het deze woensdagmiddag spitsuur. Met name Hans Erkens (Fortuna) en Serve Kuijer (Roda JC) krijgen als beleidsbepalers de wind van voren.

Maar ook de KNVB, Huub Narinx, gouverneur Leon Frissen en het bestuur van de provincie moeten het ontgelden. En daarbij wordt niet gekeken op een scheldwoord meer of minder.

De fanatici nemen geen blad voor de mond, wensen de verantwoordelijken allerlei enge ziektes toe en soms nog ergere dingen. De teneur is over het algemeen negatief tot heel negatief.

Anoniem vooral ook, dat scheldt zo lekker weg.

Slechts hier en daar een opbeurend woord, een kreet van een voetbalfan die de fusie tussen beide clubs wel ziet zitten.

Tussendoor duiken ook fraaie stukjes proza op, die te vergelijken zijn met de ludieke spandoeken die je wel eens ziet hangen in het Thialf-ijsstadion in Heerenveen.

De homepage van Fortunahome van de supporters toont onder de kop ‘Fortuna Sittard pleegt zelfmoord’ een tekening van een kerkhof met daaronder de welluidende tekst: ‘Voor de statistieken speelt Fortuna Sittard woensdag een bekerwedstrijd tegen ADO Den Haag.

Winst of verlies doet er niet meer toe want vandaag is bekend gemaakt dat onze clubleiding instemt met een fusie met de vijand uit Kerkrade waarbij we de naam niet eens door de strot krijgen. Sponsoren, supporters, spelers en medewerkers zijn belogen en bedrogen.’

Ook ene ZD ziet het helemaal niet meer zitten in Sittard-Geleen, gezien zijn bijdrage: Gemeente Sittard - Geleen: thanx!

- Dossier MediaMarkt - failed - Dossier Hornbach - failed - Dossier Lemborgh - failed - Dossier KvK - failed - Dossier Sportzone - failed - Dossier Citaplazza - failed - Dossier Fortuna Sittard - failed Roberto is heel duidelijk in zijn mening: ‘Het kan mij aan mijn reet roesten waar dat stadion staat, al komt het in mijn voortuin, mij zul je NOOIT bij die fusieclub zien.’

Gael - Greun geeft een eigen invulling aan de plannen: ‘We pakke de kleur sjurts van Roda en de kleur baokse en zuk van Fortuna .. en wae spele in Sittard … en wae heite FCL Fortuna Combinatie Limburg.’

Fred de Jong bekijkt het een beetje luchtiger: ‘Fortuna koopt tijd met dit huichelen met de vijand en volgend jaar is de conclusie van de werkgroep dat de fusie niet doorgaat!!!’

Ook op de fansites van Roda JC staan weinig juichende commentaren.

Wiertz wil kennelijk de hele buit binnen halen: ‘Fortuna kan komen onder de volgende voorwaarden’, zo schrijft hij. ‘de naam blijft Roda JC; clubkleuren blijven Geel-Zwart; stadion blijft in Kerkrade.’

Timbo75 heeft het helemaal gehad met Roda JC. ‘Verraden voel ik me en velen met mij.

Waarschijnlijk ben ik gisteren na 20 jaar supporter te zijn geweest de laatste keer naar een thuiswedstrijd van Roda gaan kijken. Kan het niet meer opbrengen met zo een bestuur dat zijn eigen fans niet serieus neemt.’ Tussen de vele opmerkingen van de fans vallen ook de boodschappen op van collega- supporters uit onder andere Venlo en Maastricht. Niet alleen maar leedvermaak, maar ook steunbetuigingen. Vanuit Venlo klinkt via Venlo het opbeurende geluid: ‘Wat een klotezooi.

Sterkte uit het noorden’.

Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:36:37 #124
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182716
    quote:
    Iedereen is verrast, fans én spelers
    FUSIEBESPREKINGEN Voetballers vernemen nieuws uit de krant, aanhang teleurgesteld in bestuur

Bedrukte gezichten en een gelaten stemming gisteren in de buik van het Fortuna Sittard Stadion waar de spelers Nen een kleine groep supporters verzamelden voor de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag.

ee, een lekkere manier om wakker te worden was het niet. Om het eens heel voorzichtig uit te drukken. Voorzitter Richard Coenen van de officiële supportersvereniging Nao Veure kreeg een sms’je van een vriend die iedere ochtend de krant bezorgt. Die was zo vriendelijk om het nieuws dat gisteren de voorpagina sierde al heel vroeg door te seinen. ,,Mijn haren stonden meteen overeind toen ik het hoorde”, vertelt Coenen woensdagmiddag voor het supportershome in het stadion. ,,We wisten dat er iets speelde, maar dit? Nee, dit hadden wij niet verwacht.”

Vijf dagen na de bejubelde zege op aartsrivaal MVV, staan de gezichten van het groengele kamp bedrukt.

,,Het is contrast is groot hè.

Vrijdag winnen we in Maastricht, vandaag is het niet eens meer zeker of we volgend seizoen nog wel bestaan.”

Want of er nou gefuseerd gaat worden met Roda, of innig samengewerkt, het einde van Fortuna Sittard is hoe dan ook nabij.

Coenen: „Liever failliet dan fuseren, dat blijft ons standpunt.” De preses is niet de enige die er zo over denkt. Een supporter deelt handjes uit. „Gecondoleerd hè.” De stemming is gelaten. „Of we vanavond nou winnen of niet, het doet er allemaal niet meer toe”, verwoordt de webmaster van de grootste fansite FortunaHome het algemene gevoel. „Zelfs de overwinning van afgelopen week stelt vandaag niks meer voor.”Woede en teleurstelling vechten om voorrang.

Huub Queis is al een halve eeuw trouw fan. „Ik ben zwaar teleurgesteld.

Dat een bestuur dit soort beslissingen neemt, kan ik niet geloven.”

Vlak voordat de bus met de fans naar de Hofstad vertrekt, licht directeur Hans Erkens het bestuur van Noa Veure in over de plannen. Het overleg beantwoordt een paar vragen.

Maar de grote onzekerheid blijft. Ook bij de spelers die het nieuws in de krant lazen of op de radio hoorden. „Ik las het vanmorgen in de krant. Dat was wel even schrikken”, laat Ruud Boymans weten. „Het is allemaal zo onduidelijk.

Wat gaat er nou precies gebeuren en wanneer gaat dat gebeuren?

Speelt een deel van ons volgend jaar in de eredivisie? Niemand weet het.” Het nieuws mag in ieder geval geen invloed hebben op de bekerpartij tegen ADO, vindt aanvoerder Zarko Grabovac. „Iedereen is nieuwsgierig naar de toekomst.

Maar je kunt niet voetballen met een stemmetje in je achterhoofd dat zegt ‘wat zal er volgend seizoen allemaal gebeuren’.We zijn allemaal professionals die daar mee om moeten kunnen gaan. Als de scheidsechter straks fluit, moet de knop om zijn.” Het zal Roger Reijners als muziek in de oren klinken.

De trainer weigert ieder commentaar over het nieuws. ,,We gaan voetballen in Den Haag”, is het enige dat hij kwijt wil voordat hij zijn speler volgt en de bus induikt.

Fortuna-coach Roger Reijners praat met de pers voor het vertrek naar Den Haag. foto Annemiek Mommers

Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:37:14 #125
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182731
    quote:
    Twee fans van Roda opgepakt
    TIJDENS BEKERDUEL

VOETBAL Rond de bekerwedstrijd Roda JC-Willem II zijn dinsdag twee personen opgepakt die betrokken waren bij problemen tijdens de competitiewedstrijd tegen Feyenoord anderhalve week geleden.

Het tweetal, dat een stadionverbod boven het hoofd hangt, was herkend op videobeelden.

Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 09:38:45 #126
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63182773
    Planning:
    -
    pi_63196992
    wat is die kuijer toch een huichelaar met zijn sentiment dat ie zijn kleindkinderen voetbal wil laten kijken. Als ie daar begaan mee is dan begint ie toch een kreche?
      donderdag 13 november 2008 @ 19:37:08 #128
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63198952
    Is Kuijer ook begaan met mij? Als ik ooit kids krijg wil ik met hun naar Roda JC en niet naar een of ander commercieel gedrocht!
    Planning:
    -
    pi_63199406
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 19:37 schreef DarkShine het volgende:
    Is Kuijer ook begaan met mij? Als ik ooit kids krijg wil ik met hun naar Roda JC en niet naar een of ander commercieel gedrocht!
    Ben bang dat als de fusie neit doorgaat er tegen die tijd geen Roda/ Fortuna of MVV meer is.
    Net efkes anges
    pi_63203196
    weer een prima stuk op de fp site
      donderdag 13 november 2008 @ 22:01:53 #131
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63204043
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 19:56 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Ben bang dat als de fusie neit doorgaat er tegen die tijd geen Roda/ Fortuna of MVV meer is.
    Onzin, als we maar met z'n allen voor Roda kiezen dan komt het goed. Helaas laten voor manipulatie vatbare figuren, waar jij kennelijk bijhoort, zich in de luren leggen door Frissen, zijn trawanten en zijn propagandamachine het LD.
    pi_63204901
    Plato ik ben zeker niet gevoelig voor Manipulatie, het is gewoon waarheid wat er wordt gezegd (hoe pijn het voor sommige ook zal doen).
    Het gaat gewoon al een paar jaar niet goed met het voetbal in Zuid Limburg, Niet bij Fortuna, niet bij MVV en ook niet bij Roda JC.
    Er wordt wel door supporters geroepen ‘liever failliet dan een fusie’ maar als er weer een dreigend Faillissement is (zie Fortuna en MVV) zijn de supporters weer de eerste die de boel afbreken omdat er geen geld (al dan niet via overheids wegen beschikbaar wordt gesteld).
    Een profclub is tegenwoordig een volwaardig bedrijf.
    Als het met een bedrijf slecht gaat wordt er ook naar een oplossing (lees: fusiepartner) gezocht.
    Als ik lees dat er nu al met bakstenen gegooid moet worden omdat een paar ‘supporters’ het niet eens is met een beslissing, denk ik toch dat het probleem bij de supporters ligt. Schijnbaar vergeten die dat:
    MVV uit een fusie voortkomt
    Fortuna Sittard uit een fusie voortkomt
    Roda JC uit een fusie voortkomt.

Maargoed, ik denk wel dat deze discussie beter thuishoort in het FC Limburg topic.
    Net efkes anges
      donderdag 13 november 2008 @ 22:24:27 #133
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63205052
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 22:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Plato ik ben zeker niet gevoelig voor Manipulatie, het is gewoon waarheid wat er wordt gezegd (hoe pijn het voor sommige ook zal doen).
    Het gaat gewoon al een paar jaar niet goed met het voetbal in Zuid Limburg, Niet bij Fortuna, niet bij MVV en ook niet bij Roda JC.
    Roda eindigt al zes jaar op rij in het linkerrijtje en de afgelopen 20 jaar is dat zelfs 17 keer gelukt en in die periode hebben we vijf bekerfinales gespeeld waarvan we er twee gewonnen hebben, ik snap dus werkelijk niet waar je het over hebt.
    pi_63205289
    Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Zie Fortuna (2x beker finalist). Maargoed terug On-topic: RJC verder in beker, Wie gaat er als tegenstander geloot worden.
    Net efkes anges
      donderdag 13 november 2008 @ 22:43:59 #135
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63205942
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 22:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Zie Fortuna (2x beker finalist). Maargoed terug On-topic: RJC verder in beker, Wie gaat er als tegenstander geloot worden.
    In het kader van 2x Graafschap, 2x Heracles, 2x Willem II ga ik nu voor Heerenveen. Treffen we die ook 2x.
    Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 23:02:13 #136
    60704 LeonH
    pi_63206689
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 22:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Schijnbaar vergeten die dat:
    MVV uit een fusie voortkomt
    Fortuna Sittard uit een fusie voortkomt
    Roda JC uit een fusie voortkomt.

Maargoed, ik denk wel dat deze discussie beter thuishoort in het FC Limburg topic.
    MVV weet ik zo even niet aangezien de geschiedenis van die club me geen zak boeit.
    Roda kwam voort uit 2 kerkraadse clubs
    Fortuna uit clubs van Sittard en Geleen wat in dezelfde gemeente/regio ligt.

Vandaar dat het toen dus makkelijker was.
    Nu moet er een fusie komen van 2 clubs waarvan sowieso de supporters elkaar niet kunnen luchten, en wat gewoon compleet uit 2 andere regio's komen

en daarbij ook nog eens dat je nu opeens een concurrent moet gaan helpen omdat het bij die financieel niet goed gaat...
      donderdag 13 november 2008 @ 23:05:04 #137
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63206807
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:02 schreef LeonH het volgende:
    Roda kwam voort uit 2 kerkraadse clubs
    3 Kerkraadse en 1 Heerlense, maar dat maakt verder niet uit.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:08:00 #138
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63206911
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Kerkrade / Heerlen, whatever. Zelfde regio, zelfde mentaliteit.
    Planning:
    -
    pi_63206936
    Thuis tegen FC Lienden, dan moet eem kwartfinale toch een zekerheidje zijn..
      donderdag 13 november 2008 @ 23:09:02 #140
    60704 LeonH
    pi_63206943
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

ok bij deze een . Was van de combi Roda Sport en Rapid JC uitgegaan
      donderdag 13 november 2008 @ 23:09:25 #141
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63206953
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Kerkrade / Heerlen, whatever. Zelfde regio, zelfde mentaliteit.
    Precies.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:10:24 #142
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63206984
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef NoMercy285 het volgende:
    Dat lijkt me ook, alweer voor het vierde jaar op rij minimaal de kwartfinale van de beker. Roda JC Cupfighters.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:11:35 #143
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63207016
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:09 schreef LeonH het volgende:

[..]

ok bij deze een . Was van de combi Roda Sport en Rapid JC uitgegaan
    Klopt en Rapid komt voort uit Juliana en Rapid'54 en die laatste was van origine Heerlens, maar omdat daar nog geen stadion was zijn ze op Kaalheide gaan spelen. Voor die club is later wel het Caldebornstadion gebouwd.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:15:20 #144
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63207123
    Sowieso wel een goede loting trouwens met Feyenoord-Heerenveen, NAC-Groningen, ADO-Twente en NEC-Sparta. Sowieso minimaal vier eredivisieclubs eruit.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:16:00 #145
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63207146
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook, alweer voor het vierde jaar op rij minimaal de kwartfinale van de beker. Roda JC Cupfighters.
    En dan heb je nog lui die volhouden dat Roda op basis van de laatste jaren niet onder een fusie uitkan
    Planning:
    -
    pi_63207200
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef NoMercy285 het volgende:
    Dat zei Vitesse ook van de 8e finale.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:20:24 #147
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63207308
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:17 schreef Prosac het volgende:

[..]

In 2000 was men ook zeker van een derby in de finale, Zafarin dacht daar anders over
    Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 23:21:54 #148
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63207345
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:17 schreef Prosac het volgende:

[..]

Maar wij zijn dan ook niet zo gemaakt als Vitesse. Wij spelen o.a. nog wel in een echt voetbalstadion.
    Forza Roda
      donderdag 13 november 2008 @ 23:30:12 #149
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63207564
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:20 schreef DarkShine het volgende:

[..]

In 2000 was men ook zeker van een derby in de finale, Zafarin dacht daar anders over
    God, wat was dat mooi. Ik heb toen minstens vijf minuten lopen schreeuwen en dol van vreugde op de glasplaten in het Gelredome staan slaan, terwijl om me heen iedereen gek werd. Een goede vriend van me heeft toen letterlijk op de grond liggen huilen van vreugde. Om maar te zwijgen over mijn vader die volgens mij binnen vijf seconden van bovenin het uitvak juichend naar beneden gerend is .
      donderdag 13 november 2008 @ 23:35:27 #150
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63207712
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

God, wat was dat mooi. Ik heb toen minstens vijf minuten lopen schreeuwen en dol van vreugde op de glasplaten in het Gelredome staan slaan, terwijl om me heen iedereen gek werd. Een goede vriend van me heeft toen letterlijk op de grond liggen huilen van vreugde. Om maar te zwijgen over mijn vader die volgens mij binnen vijf seconden van bovenin het uitvak juichend naar beneden gerend is .
    En dan de sfeer in 'ons' vak. Van ver voor tot ver na de wedstrijd, inclusief de rust Nog altijd kippenvel als ik daar beelden van zie!

De eerste wedstrijd erna, thuis @ Kaalheide, kwam Vergoossen ons voor het begin van de wedstrijd nog bedanken voor de geweldige ondersteuning.
    Planning:
    -
      donderdag 13 november 2008 @ 23:37:50 #151
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63207773
    quote:
    Op donderdag 13 november 2008 23:35 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En dan de sfeer in 'ons' vak. Van ver voor tot ver na de wedstrijd, inclusief de rust

Nog altijd kippenvel als ik daar beelden van zie!
    Dat was wel 1 van onze mooiste momenten ja. Al vind ik het nog altijd jammer dat ik niet leefde bij het doelpunt van Dick Nanninga in de WK-finale 1978.
      donderdag 13 november 2008 @ 23:44:02 #152
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63207964
    Trouwens ls je het over fusie hebt... Die Toten Hosen - Bayern, pas de plaat iets aan en je hebt een passende plaat!
    quote:
    Es gibt nicht viel auf dieser Welt
    Woran man sich halten kann
    Manche sagen die Liebe
    Vielleicht ist da was dran

Und es bleibt ja immer noch Gott
    Wenn man sonst niemand hat
    Und wir, wir glauben an Roda!
    Das Leben hat sie hart gemacht

Es kann so viel passieren
    Es kann so viel geschehen
    Nur eins weiß ich 100%ig
    Nie im Leben würde ich zu Limburgia gehen
    En iets verderop:
    quote:
    Wir haben nichts gegen Limburg
    Wir wurden nur nit zum Limburgia gehen
    En voor Kuijer:
    quote:
    Muß denn so was wirklich sein
    Ist das Leben nicht viel zu schön
    Sich selber so wegzuschmeißen
    Und zum Limburgia zu gehen

break

Was für Eltern muß man haben
    Um so verdorben zu sein
    Einen Vertrag zu unterschreiben
    Bei diesem Scheiß-Verein
    Planning:
    -
    pi_63210219
    Lienden thuis altijd lastig
    gelukkig wel thuis, dan zijn die amateurs meestal na een kwartiertje al uitgespeeld
    pi_63211892
    quote:
    GEUR VAN OMKOPING?

ZEIST - Er bestaan sterke vermoedens dat de wedstrijd Roda JC-Willem II van afgelopen dinsdag, die eindigde in een 1-0 overwinning voor de Limburgers, is verkocht. Frank Huizinga, woordvoerder van de KNVB en van directeur betaald voetbal Henk Kesler, werd dinsdagavond telefonisch door Telesport vooraf ingelicht over het scenario, dat zich in Kerkrade inderdaad voltrok. Zonder zelfs maar de blunderende Willem II-speler Danny Schenkel, trainer Andries Jonker, scheidsrechter Ruud Bossen of een Roda JC'er te horen, concludeerde de KNVB nog dezelfde avond dat er niks mis was met het bekerduel. Oordeelt u zelf.

Deze krant kreeg dinsdag in de late namiddag een tip dat er in Azië buitengewoon zwaar (miljoenen euro's) werd gegokt op de wedstrijd Roda JC-Willem II, met de Limburgers als zekere winnaar. Later, vlak voor het beginsignaal van arbiter Ruud Bossen, stuurde de informant een sms-bericht: 'Roda JC wint!! Kijk naar de tv vanavond!' Even later gevolgd door een telefoontje dat de inzet bij het internetgokkantoor Betfair voor een zege van Roda JC zonder direct aanwijsbare reden in korte tijd steeg van 50.000 euro naar 350.000 euro. Tijdens de wedstrijd liep dit bedrag met enige honderdduizenden euro's verder op.

Met bovenstaande wetenschap bekeek Telesport de wedstrijd en de commentaren op Roda JC-Willem II. Daarbij aangetekend dat zelfs een amateurpsycholoog weet dat met die 'bagage' bepaalde fouten meer in het oog springen dan in andere duels. Het volgende viel op:

- Na een tamme openingsfase krijgt Roda JC de eerste grote kans in de 34e minuut als Danny Mathijssen in een één tegen twee situatie blind stapt voor buitenspel. Boldizsar Bodor en Sekou Cissé gaan alleen op doelman Maikel Aerts af, maar spelen het slecht uit.

- In de 42e minuut maakt Schenkel een kapitale blunder door over een simpele terugspeelbal van Mathijssen te struikelen. Cissé loopt zo vrij op Aerts af en scoort door de benen van de Willem II-goalie 1-0.

- Commentator Leo Driessen zegt: "Schenkel zal boos zijn op zichzelf."

- Rens van Eijden (Willem II) kopt pal na rust rakelings naast.

- Willem II-trainer Jonker haalt ondanks de achterstand in de knock-outwedstrijd zijn twee beste spelers (Said Boutahar en Frank Demouge) naar de kant in respectievelijk de 45e en 54e minuut.

- Jonker na afloop: "Bij Boutahar hebben we tevoren gezegd: we gaan het proberen. Het is toch een belangrijke wedstrijd. We kijken of hij het een half uur volhoudt of een halve wedstrijd. Het werd het laatste. Demouge had problemen in zijn kuit en wordt ook nog eens twee keer vol geraakt in die kuit. Dan houdt het op. Dat heeft iedereen kunnen zien. Dan moet je wisselen."

- Analist Adrie Koster zegt in de studio, na de voorzet van presentator Humberto Tan dat Boutahar en Demouge volgens Jonker niet fit waren: "Ja, dat zegt-ie. Maar ik denk dat als er een andere wedstrijd gespeeld had moeten worden, hij ze had laten staan. Als je die spelers - ze hebben tien doelpunten gemaakt in de competitie - eruit haalt, geef je aan dat je ze rust wilt geven, dat je de competitie belangrijker vindt. Dat vind ik onbegrijpelijk."

- Na rust roept commentator Leo Driessen: "Het is niet zijn avond, van Schenkel." In de 59e minuut levert Schenkel, aangegooid door Aerts, de bal zo maar in bij Willem Janssen.

- Uit een Willem II-vrije trap mist Niels Vorthoren vijf minuten voor tijd dé kans op 1-1.

- In de 90e minuut hangt Schenkel bij een corner van Willem II opzichtig met twee handen aan de schouders van Jan-Paul Saeijs, die daardoor hands maakt. Arbiter Bossen laat doorspelen. Schenkels ploeggenoten appelleren voor een penalty, de verdediger van Willem II zelf nauwelijks.

- Jonker staat na afloop interviewer Marcel Maijer te woord.

Maijer: "Jullie hebben wel heel weinig kansen gecreëerd?"

Jonker: "Ja, dat is ook niet zo gek. De voorhoede was afgelopen zaterdag Muhamadu, Demouge, Boutahar. Nu niet."

Maijer: "Je oogt niet erg teleurgesteld?"

Jonker: "Nee, want je moet reëel zijn. We zijn gestraft voor een grote individuele fout."

Maijer: "Neem je dat Danny Schenkel nog kwalijk?"

Jonker: "Absoluut niet, absoluut niet. Ik ben een trainer die vindt dat dit een onderdeel is van het spel. Spelers moeten fouten kunnen maken zonder dat daar de doodstraf op staat van de trainer."

Maijer: "Daarna gaat-ie bijna nog een keer in de fout, wat je bijna de kop kost!"

Jonker: "Ja oké, maar als je ziet wat voor inbreng hij zaterdag had."

- De ervaring van een aantal basisspelers bij Roda JC is dat zij het idee kregen dat de Willem II'ers helemaal geen zin in de bekerwedstrijd hadden, zo weinig tegenstand ondervonden ze.

Of dat Roda JC-Willem II is verkocht of de uitslag is beïnvloed door een van de deelnemers, zal boven de markt blijven hangen zolang de KNVB geen serieus onderzoek start. Een volwassen onderzoek, waarbij betrokkenen gehoord worden, kan juist bewijzen dat geen sprake is van illegale praktijken bij het bekertreffen. Zodoende kunnen alle betrokkenen ook in één klap worden bevrijd van iedere mogelijke verdachtmaking. Zoals ook Willem II-trainer Andries Jonker voorstelt.

telesport
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      vrijdag 14 november 2008 @ 08:32:28 #155
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63211959
    Danny $ch¤nk¤l
    Planning:
    -
    pi_63219880
    thnx voor t hele artikel, is natuurlijk wel verdacht dat er zoveel geld op gezet is en als je de feiten bekijkt zou t nog weleens kunnen ook. Maar boeiend we hebben andere dingen aan ons hoofd
    pi_63224803
    Kraaij over loting Roda: 'strafkamp'

Een strafkamp in Limburg. Zo noemt Hans Kraaij junior, de trainer van amateurclub FC Lienden, de bekerwedstrijd van zijn club tegen Roda. In de achtste finales van het bekertoernooi lootte Roda een thuiswedstrijd tegen de amateurs.

Dit tot ontzetting van Kraaij, die dinsdag nog met Lienden Vitesse uitschakelde. Tegenover Omroep Gelderland zei Kraaij dat het voelde als een ontslag. 'Deze loting heeft voor ons generlei waarde, het is als een strafkamp in Limburg', aldus de coach.
      vrijdag 14 november 2008 @ 16:57:55 #158
    60704 LeonH
    pi_63224890
    quote:
    Op vrijdag 14 november 2008 16:54 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    Kraaij over loting Roda: 'strafkamp'

Een strafkamp in Limburg. Zo noemt Hans Kraaij junior, de trainer van amateurclub FC Lienden, de bekerwedstrijd van zijn club tegen Roda. In de achtste finales van het bekertoernooi lootte Roda een thuiswedstrijd tegen de amateurs.

Dit tot ontzetting van Kraaij, die dinsdag nog met Lienden Vitesse uitschakelde. Tegenover Omroep Gelderland zei Kraaij dat het voelde als een ontslag. 'Deze loting heeft voor ons generlei waarde, het is als een strafkamp in Limburg', aldus de coach.
    hop meteen boete, en uit het toernooi flikkeren. Zeikzak wat het is... ben blij dat je er nog inzit met dat kut clubje van je...
    pi_63225606
    ik snap hem niet waarom van die overdreven uitspraken
      vrijdag 14 november 2008 @ 17:56:13 #160
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63226180
    Kraai, ausweis bitte! FC Lienden, gegen die mauer!
    Planning:
    -
    pi_63230966
    Kraaij doet t goed met die sympathieke dorpsclub maar steeds dat overdreven gedoe en die idiote uitspraken zijn geen reclame voor hem en zijn clubje. Hij wil zelf ook best hogerop in t betaalde voetbal maar dan moet ie eerst serieus genomen worden en zo gaat dat natuurlijk nooit gebeuren
    pi_63246635
    Hans Kraaij excuseert zich bij Roda-aanhang zaterdag 15 nov 2008 13:14uur
    Hans Kraaij biedt de achterban van Roda JC excuses aan voor zijn reactie op de bekerloting. Als trainer van de amateurclub Lienden treft Kraaij in de volgende ronde Roda JC in Kerkrade. De TV-presentator betitelde die loting als "een strafkamp". Oliedom, zo zegt Kraaij nu.

De oud-voetballer verklaart zijn uitspraak uit emotie. "Ik vind Roda een prachtige club", aldus Kraaij. "Vorige week heb ik nog aangegeven dat ik er graag trainer zou worden."
    Als goedmaker naar de Kerkraadse aanhang wil Hans Kraaij op een supportersavond van Roda JC persoonlijk zijn excuses komen aanbieden.

volgend jaar onze nieuwe trainer?
      zaterdag 15 november 2008 @ 17:25:16 #163
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63246885
    quote:
    Op zaterdag 15 november 2008 17:10 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    Hans Kraaij excuseert zich bij Roda-aanhang zaterdag 15 nov 2008 13:14uur
    Hans Kraaij biedt de achterban van Roda JC excuses aan voor zijn reactie op de bekerloting. Als trainer van de amateurclub Lienden treft Kraaij in de volgende ronde Roda JC in Kerkrade. De TV-presentator betitelde die loting als "een strafkamp". Oliedom, zo zegt Kraaij nu.

De oud-voetballer verklaart zijn uitspraak uit emotie. "Ik vind Roda een prachtige club", aldus Kraaij. "Vorige week heb ik nog aangegeven dat ik er graag trainer zou worden."
    Als goedmaker naar de Kerkraadse aanhang wil Hans Kraaij op een supportersavond van Roda JC persoonlijk zijn excuses komen aanbieden.

volgend jaar onze nieuwe trainer?
    Hij heeft godzijdank het diploma coach betaald voetbal niet .

Ik denk trouwens dat hij met Limburgs strafkamp niet eens zozeer negatief over Roda wilde zijn, maar vooral wilde zeggen dat hij denkt dat Lienden er kansloos af gaat. En dat ben ik wel met hem eens .
      zondag 16 november 2008 @ 11:18:30 #164
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63257863
    Ben benieuwd of Maarten weer een briefje naar RodaJCfans stuurt na gisteren. Hij is gisteren, eigen schuld, na het duel opgepakt...

Verder heeft iedereen die na Roda - Feijenoord is opgepakt, naar 't schijnt, een SV. Was Maarten toen niet ook al opgepakt?
    Planning:
    -
      zondag 16 november 2008 @ 16:48:46 #165
    60704 LeonH
    pi_63265953
    nou, gister niet geweest maar gelukkig toch 3 punten binnen! nu weer 3 weken wachten op de volgende thuiswedsrijd...
      zondag 16 november 2008 @ 18:08:40 #166
    154193 TheYoung1
    pi_63267932
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 11:18 schreef DarkShine het volgende:
    Ben benieuwd of Maarten weer een briefje naar RodaJCfans stuurt na gisteren. Hij is gisteren, eigen schuld, na het duel opgepakt...

Verder heeft iedereen die na Roda - Feijenoord is opgepakt, naar 't schijnt, een SV. Was Maarten toen niet ook al opgepakt?
    Ja toch. Maar wel pas in het centrum van Heerlen. Dus helemaal kosjer is die gozer ook niet.

Eigen schuld, dikke bult dus.
    Patat, dat is het!!
    pi_63267985
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 16:48 schreef LeonH het volgende:
    nou, gister niet geweest maar gelukkig toch 3 punten binnen! nu weer 3 weken wachten op de volgende thuiswedsrijd...
    haha ja ik kon ook niet gaan kijken, hoorde al meteen dat ik wat vaker niet moest gaan kijken, dan winnen ze teminste

vrijdag richting Volendam! nog meer fokkers die richting de familie Smit gaan?
      zondag 16 november 2008 @ 18:14:35 #168
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63268065
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 18:10 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

haha ja ik kon ook niet gaan kijken, hoorde al meteen dat ik wat vaker niet moest gaan kijken, dan winnen ze teminste

vrijdag richting Volendam! nog meer fokkers die richting de familie Smit gaan?
    Helaas geen Volendam voor mij, krijg geen vrij.
      zondag 16 november 2008 @ 20:02:44 #169
    60704 LeonH
    pi_63270680
    zit in Disneyland dus moet ook op de hoogte gehouden worden door familie en vrienden
      maandag 17 november 2008 @ 08:30:59 #170
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281008
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 18:14 schreef RD4 het volgende:

[..]

Helaas geen Volendam voor mij, krijg geen vrij.
    Same here.

Maar naar 't schijnt mogen er vanaf 18:00 geen Roda fans meer in de stad zijn, de bussen mogen pas om 15:00 vertrekken op zijn vroegst...
    Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:33:07 #171
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281030
    quote:
    ME ingezet tegen boze voetbalfans
    RELLEN Harde kern Fortuna zoekt confrontatie met Roda JC-aanhang

KERKRADE/SITTARD – De politie heeft zaterdagavond 175 man ingezet om woedende Roda JC- en Fortuna- supporters in toom te houden.

Zeker negentien man zijn aangehouden, vooral Fortuna-aanhangers die in Kerkrade de confrontatie met de Roda-aanhang zochten.

De twee clubs laten tot woede van de fans onderzoek doen naar samenwerking of fusie.

Volgens een politiewoordvoerder politiewoordvoerder heeft de inzet tussen de 120.000 en de 150.000 euro gekost, „geld dat uiteindelijk door de belastingbetaler wordt opgebracht.”

Twee pelotons ME, waarvan een uit Noord-Brabant, met in totaal 130 mensen werden ingezet in Kerkrade en Sittard, waar beide sportclubs een thuiswedstrijd speelden.

Rond 18 uur reisde een groep van negentig man uit de harde kern van Fortuna naar de Markt in Kerkrade, waar zij met vuurwerk gooiden. De politie wist een confrontatie confrontatie met Roda-supporters te voorkomen door het centrum af te grendelen.

Het OM bood vijftien verdachten een transactie aan waarmee zij vervolging konden voorkomen. Op een paar anderen werd supersnelrecht toegepast. Twee verdachten van openlijke geweldpleging zitten nog vast.

Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:34:05 #172
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281042
    quote:
    Op zondag 16 november 2008 11:18 schreef DarkShine het volgende:

Opgepakt... Wat ik hoorde na het duel klopte ook niet volledig, hij is wel staande gehouden en mocht zijn gegevens weer eens afgeven...
    Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:35:23 #173
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281056
    quote:
    Agressief Roda JC geeft NEC geen schijn van kans
    PRIMEUR Eerste thuiszege in competitie

VOETBAL – Roda JC boekte in de competitie de eerste thuiszege van het seizoen en hield voor het eerst de nul. De overtuigende 3-0 zege op NEC moet het startschot zijn voor betere tijden.

Twee zeges op rij, een op papier eenvoudige bekerloting en een plaatsje gestegen op de ranglijst: na een periode vol kommer en kwel keerde zaterdag de glimlach terug in het Parkstad Limburg Stadion.

De afsluiting van de (buiten het veld) onrustige week was er eentje in stijl: NEC kreeg geen poot aan de grond en werd met een kansloze 3-0 huiswaarts gestuurd. Tot tevredenheid uiteraard van trainer Martin Koopman. „We hebben na de wedstrijd tegen Willem II in de spiegel gekeken en geconcludeerd dat je onderin blijft hangen als je zo speelt. We hebben vandaag agressie getoond en spelplezier uitgestraald.

Dat hebben we de voorgaande weken wel eens nagelaten.

Als je zo speelt als vandaag, kom je onderin snel weg.”

Roda won bijna alle duels en veroverde de meeste tweede ballen.

Bovendien profiteerde de thuisploeg van het trage en niet al te wendbare verdedigingsduo Wisgerhof/Zomer. Als de tegenstander dan ook nog eens zo vriendelijk is bij de eerste twee doelpunten een handje toe te steken, beland je al snel in een comfortabele zetel. Bij de vroege 1-0 maaide verdediger Dani Fernandez over de bal waardoor Sekou Cissé (foto) vrije doortocht kreeg naar het doel van Gabor Babos. Bij de 2-0 loste diezelfde Babos een schuiver van de door Bas Sibum uit het oog verloren Boldizsar Bodor en hoefde Willem Janssen maar zijn voet tegen de bal te zetten. Die treffer viel op het juiste moment, want na een ijzersterk eerste kwartier (waarin Roda een paar keer dicht bij de 2-0 was) kwamen de gasten beter in de wedstrijd. De 3-0 meteen na rust betekende de definitieve genadeklap.

Marcel de Jongs verre bal werd door Jeanvion Yulu-Matondo doorgekopt waarna Janssen voor de beslissende actie zorgde. Lasse Schöne had tweemaal de eretreffer kunnen laten aantekenen, maar stuitte eerst op Bram Castro en raakte daarna de paal. Aan de andere kant ontsnapte NEC aan de 4-0 toen De Jong de lat teisterde.

Eredivisie Roda 3

Roda 3 NEC 0

5. Cissé 1-0, 38. Janssen 2-0, 46. Janssen 3-0. Scheidsrechter: Wegereef. Gele kaart: Zomer (NEC). Toeschouwers: 13.839.

Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:36:12 #174
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281067
    quote:
    Mario Been: wanvertoning NEC

NEC-trainer Mario Been had zaterdagavond na het kansloze verlies tegen Roda JC geen goed woord over voor zijn ploeg. „Een wanvertoning van NEC. Geen agressie, geen beleving, slecht verdedigen.”

Volgens Been leeft zijn ploeg op een wolk. Iedereen praat over NEC. „Het gaat goed in de competitie, we zitten nog in de beker, we spelen Europees voetbal. Maar de spelers moeten wel beseffen dat we iedere wedstrijd keihard moeten werken om de punten te pakken.

Als we dat nalaten, zoals tegen Roda JC, en belabberd verdedigen, dan gaat het faliekant mis. Dat accepteer ik niet.” Been liet zijn spelers weten dat er volgende week elf basisplaatsen te verdienen zijn. „De heilige huisjes gaan komende week omver. De spelers moeten hun plaats weer gaan verdienen.”

Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:37:08 #175
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281079
    quote:
    Kappen en draaien tijdens herstel
    OEFENEN Willem Janssen schaaft in blessureperiode metWiel Coervers oefenstof aan techniek

Zelden zal een voetballer zoveel baat hebben gehad bij een blessure. Aan de hand vanWiel Coervers oefenstof schaafde en schuurdeWillem Janssen onder het wakend oog van de technische staf de afgelopen weken in zijn uppie aan zijn techniek.

Een ongelukkige botsing met medespeler Kenny Tokaya leverdeWillem Janssen zes weken geleden een zwaar beschadigde oogkas op. Nadat de gebroken stukjes door een ingreep via zijn mond met plaatjes aan elkaar waren gezet, keerde de middenvelder snel terug op het veld.

Op het trainingsveld wel te verstaan, want lichamelijk contact en duels moesten vermeden worden.

En dus mocht de Noord-Limburger nog geen wedstrijden spelen en niet deelnemen aan de groepstrainingen.

Zelf een beetje pielen met de bal, meer was niet mogelijk.

Nou ja pielen…Jan Laurs zette pylonnen uit op het veld, gooide een zak met ballen leeg en liet Janssen ontelbaar vaak dezelfde oefeningen van techniekgoeroeWiel Coerver uitvoeren. „In de blessureperiode zijn we met hem bezig geweest om hem sterker te maken aan de bal”, aldus trainer Martin Koopman. „We doen er alles aan om hem een completere voetballer te maken. Je ziet op de trainingen dat hij meer vertrouwen heeft aan de bal. Dat moet hij nu ook plaatsen in de wedstrijden.”

Janssen is een voetballer die je vandaag nog in een marathon zou kunnen droppen. Een jongen met een onvoorstelbaar loopvermogen en een geweldige drive. Iemand ook die in zijn ijver en enthousiasme wel eens twee handelingen tegelijk wil uitvoeren en de tweede actie start voordat de eerste op een fatsoenlijke manier is voltooid. Daaraan is de afgelopen weken hard gewerkt. „De eerste aanname in de kleine ruimte moet meteen goed zijn”, aldus Janssen. „Ik heb daar de afgelopen periode veel op getraind.

Het is geen kwestie van twee weken oefenen, je moet het blijven doen. Dan hoop ik dat het nog meer rendement oplevert.”

Tegen NEC was het in elk geval goed voor twee treffers. De eerste was een eenvoudige intikker, zijn tweede hét voorbeeld van het ideaalplaatje waaraan gewerkt wordt: op het juiste moment de diepte kiezen, de bal goed meenemen, het lichaam gebruiken om de tegenstander op afstand te houden en de rust bewaren door pas op het laatste moment af te drukken. Niet voor niets noemde Koopman zijn pupil, die afgelopen dinsdag in het bekerduel tegenWillem II (1-0) terugkeerde in de basis, de missing link. Al geeft de trainer toe dat een aanvalsduo Cissé/Yulu-Matondo met daarachter een hyperactieve Janssen niet de meest logische combinatie is, omdat ze allen graag de diepte zoeken. „Ze zullen dus heel goed naar elkaar moeten kijken”, aldus Koopman. Het compliment van zijn trainer deed Janssen lichtelijk blozen. „Mooi dat hij dat zegt.

Het is lekker als je erin komt en je wint twee keer, maar we hebben het als ploeg gedaan. Ook Edwin Linssen en Yulu-Matondo zijn erbij gekomen.We hebben gezegd dat we vertrouwen moesten houden, dan zou het wel goed komen. Nu gaan de kansen die je in de eerste helft krijgt er wel in en draait het ineens.Waar dat precies aan ligt, ik weet het niet.” Misschien wel aan de ingreep van Koopman, die na de wanvertoning bijWillem II in de competitie de basis op drie plaatsen wijzigde? Janssen: „Dat is moeilijk te zeggen. Vóór die wedstrijd hebben we bij elkaar gezeten, omdat het op de training niet goed ging en sommige jongens niet brachten wat in deze fase nodig is.

Toch konden we het in dat duel niet ombuigen. Daarna zijn enkele koppen gerold en ineens gaat het lopen. Door die wisselingen heeft de trainer een signaal afgegeven.

Dat hebben we goed opgepakt.”

Terwijl de spelers het feestje vieren met het publiek, kan ook coach Martin Koopman zijn geluk niet op. foto Marcel van Hoorn

Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:39:58 #176
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281123
    quote:
    Een mislukte veldtocht

Een mislukte veldtocht FUSIE Fortuna-aanhang zoekt in centrum Kerkrade de confrontatie met Roda-supporters op Politie verricht twaalf arrestaties

Het bezoek van circa negentig Fortuna-supporters aan Kerkrade eindigde zaterdagavond in een confrontatie met de Mobiele Eenheid.

Een reconstructie.

De tegenstelling had niet groter kunnen zijn. Op het moment dat de spelersbus van FC Zwolle zaterdag rond 18 uur de A2 afdraait in de richting van Sittard, rijden 45 auto's in colonne de andere kant op. Gevuld met ongeveer negentig Fortuna-supporters, zet de stoet koers naar de Markt van d’r Joep in Kerkrade. En niet naar het eigen stadion waar FC Zwolle de tegenstander is. Het is een ludieke actie, luiden de eerste berichten vrijdagavond.

De harde kern van Fortuna Sittard heeft het gehad met de plannen van het bestuur om na te denken over een mogelijke fusie met aartsrivaal Roda. Tijd voor actie!

Onder het motto ‘als we samen gaan met Roda, moeten we onze vrienden in Kerkrade beter leren kennen’, besluit een deel van de fans om zaterdag naar Parkstad af te reizen. Tegen het einde van de middag een biertje drinken op de Markt en dan hup terug naar Sittard, waar Fortuna om half acht moet aantreden. Zaterdagmiddag gaat het gerucht dat er honderd kaartjes in omloop zijn voor het Parkstad Limburg Stadion waar Roda later op de avond aan de aftrap verschijnt.

Dat lijkt niet te kloppen. De colonne laat het Roda-stadion rond twintig over zes letterlijk links liggen en zet koers naar Kerkrade Centrum.

Daar verzamelen de supporters zich in café deWieëtsjaf. Niemand lijkt te weten hoe het verder moet.

Er wordt druk getelefoneerd, maar er gebeurt niks. Ja, we hebben kaartjes voor de wedstrijd tussen Roda en NEC, zegt de een, we gaan zo naar het stadion. Nee, vertelt een ander, we drinken een biertje en gaan terug naar Sittard. De politie is op de hoogte van de actie en is alert. Vanuit Sittard rijdt een auto en een busje met de groep mee.

Op de Markt houden agenten een oogje in het zeil. Dat is hard nodig ook.Want al heel snel blijkt dat de harde kern van de Fortuna-aanhang een geheel eigen invulling geeft aan het ‘kennismaken’ met de collega’s van Roda. Zij willen een signaal afgeven, zijn uit op een harde confrontatie. Vijf voor zeven ontploft onder luid gejuich met een harde knal een eerste zware vuurwerkstaaf. Er volgen er nog drie. „Sittard neemt Kerkrade over”, hoont een Sittardenaar. „Andersom durven ze niet.Wie is er nu de beste club van Limburg?” En al spoedig volgen pesterige spreekkoren in hartje Kerkrade. „Wir wollen keine Deutsche Schweine”, klinkt het luid over de Markt.

Dan komt een Fortunees opgewonden aanrennen. „Ze komen er aan, zeker vijftig man”, roept hij. Dat brengt de Sittardse meute in opperste staat van opwinding. De gehoopte confrontatie komt eraan.

Denken ze. Maar inmiddels zijn politiebusjes en ME-wagens de Markt opgereden. De politie sluit de wegen er naartoe hermetisch af.

In de verte is luid geblaf van politiehonden te horen. De uitdaging van de Fortuna-aanhang is inmiddels ook tot de harde kern van de Roda- supporters doorgedrongen.

Zij pogen op de Markt te komen, maar dat lukt niet. De politie is meester van de binnenstad. Leden van de Mobiele Eenheid jagen aan de rand van het centrum met honden een groep van circa twintig, dertig Roda-fans uiteen.

Even dreigt het toch nog mis te gaan. Rond 19.30 uur komen uit een zijstraat Roda-supporters richting Markt. „Hooligans”, schreeuwen ze woedend. De Sittardenaren willen dan woedend het gevecht opzoeken. Ze gooien met lege glazen naar de ME. Die grijpt meteen in. De Roda-supporters krijgen de Fortunezen niet eens te zien. De Sittardenaren worden zonder veel moeite met wapenstok en politiehonden weer het terras op gedreven.

Hun branie smelt dan weg als sneeuw voor de zon, zeker als de ME een raddraaier van het terras plukt. De politie filmt de groep.

Stilletjes wacht die af wat gaat gebeuren.

Dat blijkt om acht uur. Op basis van een noodbevel moeten de Fortunezen meteen de stad uit, anders volgt arrestatie. Een voor een worden ze uit de groep gehaald.

Wie geen identiteitsbewijs bij zich heeft, wordt aangehouden.

Dat lot treft 12 van de 87 supporters.

De rest druipt smadelijk af, de laatste rond 20.45 uur.

Op het terras is alleen wat glas gesneuveld. „Ze hebben nog gelijk ook”, scheldt een woedende ober. „Roda en Fortuna horen niet bijelkaar.”

Dat gevoel wordt om elf uur bij het Parkstad-stadion, na de gewonnen wedstrijd tegen NEC, ook vertolkt door een dertigtal harde-kern-supporters van Roda. Ze staan te joelen bij de hoofdingang, waar ze verhaal proberen te halen. „Nooit FC Limburg”, zingen ze. „Kuijer rot op”, is verder nog de vriendelijkste van de verwensingen voor de niet zichtbare Roda-voorzitter.

De ME houdt de ‘hooligans’ op veilige afstand. Drie heethoofden worden ter afkoeling even opgepakt.

Om half twaalf is de ME het zat.

Na een charge met paarden druipt ook de harde kern van Roda machteloos af. De rust keert weer.

Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 08:47:53 #177
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63281204
    LD/DDL artikelen op verzoek van Planethugo
    Planning:
    -
    pi_63285947
    thnx!

heeft die maarten zeik gehad na de wedstrijd toen we met ongeveer 50 man voor de hoofdingang stonden? Enige wat daar gebeurd is, was dat de ME het opeens nodig vond, zonder te waarschuwen, om maar even 30 meter op te schuiven terwijl daar gewoon iedereen in de buurt stond wat te ouwehoeren mét de politie, liet volgens mij iemand zijn telefoon vallen en toen ie die op wilde pakken kreeg ie wat klappen. Echt totaal onnodig, er hing geen agressief sfeertje of wat dan ook, maarja das normaal met die gasten als ze eenmaal een helmpje en een knuppel bij zich hebben
      maandag 17 november 2008 @ 19:10:40 #179
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63296256
    quote:
    Clubliefde
    Brun & Vinders

Serve Kuijer vraagt zich af of het bij Roda JC dan alleen maar gaat om de kleuren geel-zwart en de naam Roda! Als je je dat afvraagt, ben je dan wel de goede man op de goede plek? Moet je voor een topfunctie als voorzitter van Roda dan alleen een goed bestuurder zijn? Of moet je ook met hart en ziel van je club houden?

Het gaat zoals altijd: belangrijke bestuurders hebben een idee en willen dat koste wat kost doorduwen.

Zonder rekening te houden met de meeste Rodafans.

Ik lees in deze krant de advertentie van Roda: Kom en beleef Roda JC.

Is toch vreselijk als gevraagd wordt de club te komen beleven en dat tegelijkertijd diezelfde club de nek wordt omgedraaid!

Weer is het motto geld en topvoetbal!

Roda gaat de failliete club Fortuna overnemen. Ja, daar zul je dan beter van worden. Alle respect voor MVV: dat doet niet mee en wil de eigen identiteit bewaren.

Kuijer vraagt zich af: ‘Wat gun ik mijn kleinkind?’ Het antwoord moet zijn: hij gunt zijn kleinkind een wijze opa, die Roda heeft behouden voor het nageslacht. Een opa die meer van Roda houdt dan van geld en fusie. Een Roda dat in de eredivisie eervol en met bravoure strijdt voor welke plek dan ook!

Ik ben tegen elke vorm van geweld en vraag de supporters om ludieke acties te houden. Ik ben zelf ook woest, verbaasd en verbolgen.

De provincie - lees gouverneur Léon Frissen - komt wéér met geld: ‘smeerolie’ om het proces te vergemakkelijken.

Heeft een provincie niets beters te doen dan zich te bemoeien met een fusie van voetbalclubs? Dan doeken we het Limburgs Parlement maar op.

Jack Vinders

Planning:
    -
    pi_63296375
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 19:10 schreef DarkShine het volgende:

[..]

maandag 17 november 2008 @ 19:24:25 #181
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63296705
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 19:10 schreef DarkShine het volgende:

[..]
    Jack Vinders .
    pi_63296718
    Jack Vinders
    pi_63298166
    Kijk, dat zijn nog een harde woorden richting Kuijer, die Vinders zal wel niet meer uitgenodigd worden.
      maandag 17 november 2008 @ 20:33:47 #184
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63298703
    Mijn opa was net in beeld bij Netwerk bij de beelden van ons kampioenschap in 1956.
      maandag 17 november 2008 @ 20:37:35 #185
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63298806
    Verslag was summier, Fortunezen worden als hoolies geportretteerd.....Rick P had wel wijze woorden....
      maandag 17 november 2008 @ 20:40:29 #186
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63298897
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:37 schreef RD4 het volgende:
    Verslag was summier, Fortunezen worden als hoolies geportretteerd.....Rick P had wel wijze woorden....
    Het was inderdaad vrij tendentieus, hoewel er ook ruimte was voor de tegenstanders om hun woordje te doen. Daar heeft L1 nog geen kans voor geboden.

En op zich had die Fortuna-loser gelijk toen hij zei dat ze niet kwamen om rotzooi te trappen, want dan waren ze natuurlijk niet naar een plek gegaan waarvan ze wisten dat Roda daar zeker niet zou zijn .

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 17-11-2008 20:55:10 ]
      maandag 17 november 2008 @ 20:42:17 #187
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_63298954
    quote:
    Onder het motto ‘als we samen gaan met Roda, moeten we onze vrienden in Kerkrade beter leren kennen’, besluit een deel van de fans om zaterdag naar Parkstad af te reizen. Tegen het einde van de middag een biertje drinken op de Markt en dan hup terug naar Sittard, waar Fortuna om half acht moet aantreden
    En de reactie bij Netwerk zojuist wat beelden van afgelopen zaterdag. Ook het moment dat de ME optrad. Reactie van een Fortuna Supporter: Ja als die uit Kerkrade niet waren gekomen, was dit ook niet gebeurd.

HALLO JULLIE KWAMEN NAAR KERKRADE OM DIE FANS TE LEREN KENNEN. KOMEN ZE, WIL JE GELIJK WILD OM JE HEEN SLAAN
    Net efkes anges
      maandag 17 november 2008 @ 20:44:43 #188
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63299025
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
    En de reactie bij Netwerk zojuist wat beelden van afgelopen zaterdag. Ook het moment dat de ME optrad. Reactie van een Fortuna Supporter: Ja als die uit Kerkrade niet waren gekomen, was dit ook niet gebeurd.
    Hij had in zoverre gelijk dat ze op een plek zaten waar ze Roda niet verwacht hadden, want ze weten doders goed dat de harde kern van Roda nooit in Kerkrade Centrum verzamelt .
      maandag 17 november 2008 @ 20:47:38 #189
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_63299120
    Dan nog. Ze willen kennis maken met de fans. Nou goed 'jullie' (geen idee of er verder een van het fok forum bij was) komen. Worden jullie gelijk bedreigd.
    Net efkes anges
      maandag 17 november 2008 @ 20:49:49 #190
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63299203
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Dan nog. Ze willen kennis maken met de fans. Nou goed 'jullie' (geen idee of er verder een van het fok forum bij was) komen. Worden jullie gelijk bedreigd.
    Ik was er niet bij hoor, geen misverstanden.
      maandag 17 november 2008 @ 20:53:15 #191
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63299312
    Ik stond de opzeg formulieren uit te delen en in te nemen (en er zijn er zaterdag weer vele opgehaald!).
    Planning:
    -
      maandag 17 november 2008 @ 21:01:37 #192
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63299578
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 20:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Stomme vraag, maar ik kijk naar je avatar en was jij zaterdag bij Roda? Ik heb namelijk een vlag zien hangen met een gelijkend logo....
      maandag 17 november 2008 @ 22:22:19 #193
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_63302365
    Nee dat was ik niet. Weet wel dat die vlag van een dorpsgenoot is.
    Die vlag hangt bijna wekelijks op West, is het logo van de plaatselijke carnavalsvereniging.
    Heb wel voor een seizoenskaart liggen denken, maar heb teveel andere verplichtingen om alle wedstrijden bij te wonen. Ga wel eens met mijn oom en tante mee die seizoenskaarten hebben voor de senioren tribune.
    Net efkes anges
      maandag 17 november 2008 @ 22:27:02 #194
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63302519
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 22:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
    Nee dat was ik niet. Weet wel dat die vlag van een dorpsgenoot is.
    Die vlag hangt bijna wekelijks op West, is het logo van de plaatselijke carnavalsvereniging.
    Heb wel voor een seizoenskaart liggen denken, maar heb teveel andere verplichtingen om alle wedstrijden bij te wonen. Ga wel eens met mijn oom en tante mee die seizoenskaarten hebben voor de senioren tribune.
    Hehe, we dachten dat het een NEC vlag was, maar na nadere bestudering bleek het idd een vlag van een carnavalsvereniging te zijn....
      maandag 17 november 2008 @ 22:34:53 #195
    71199 Sjoerd102
    Oet Zjwame!!!
    pi_63302796
    quote:
    Op maandag 17 november 2008 22:27 schreef RD4 het volgende:

[..]

Hehe, we dachten dat het een NEC vlag was, maar na nadere bestudering bleek het idd een vlag van een carnavalsvereniging te zijn....
    Haha heb ik tijd terug met mijn oom nog over gehad dat die kleuren hetzelfde zijn.
    Net efkes anges
      dinsdag 18 november 2008 @ 00:46:58 #196
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63306238
    Draaien de wieken op de vlag ook? :D
    Forza Roda
      dinsdag 18 november 2008 @ 10:34:34 #197
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63310258
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 00:46 schreef Robjuhhh het volgende:
    Draaien de wieken op de vlag ook? :D
    Als je goed zuipt wel.
    Planning:
    -
      dinsdag 18 november 2008 @ 10:53:41 #198
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63310767
    Kortom, met dat steeds smeriger stadionbier dus niet!
    Forza Roda
      dinsdag 18 november 2008 @ 11:06:54 #199
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63311087
    quote:
    Op dinsdag 18 november 2008 10:53 schreef Robjuhhh het volgende:
    Kortom, met dat steeds smeriger stadionbier dus niet!
    En jij durft dat smerige Brabantse gele goedje bier te noemen?
    Planning:
    -
      woensdag 19 november 2008 @ 19:02:39 #200
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63352780
    Oberhausen - Aachen:

Planning:
    -
      woensdag 19 november 2008 @ 21:30:26 #201
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63357562
    Picca van mij
    Forza Roda
    pi_63364643
    Ziet er beter uit dan die van ons.
    pi_63369502
    quote:
    Roda JC kiest Van Veldhoven als opvolger van Atteveld

20/11/2008 10:52

Interim-trainer Martin Koopman keert per direct terug naar zijn rol als assistent. Roda JC heeft in Harm Van Veldhoven een nieuwe trainer gevonden.

Van Veldhoven en Roda JC hebben elkaar gevonden in een contract tot medio 2010. De 46-jarige Brabander neemt met onmiddellijke ingang de taken over van Koopman, die na het ontslag van Raymond Atteveld begin oktober de honneurs waarnam.

De tot Belg genaturaliseerde Van Veldhoven heeft zijn hele trainersloopbaan in België doorgebracht. Tot vorige week was hij werkzaam voor Germinal Beerschot, waar hij uit eigen beweging opstapte wegens een gebrek aan chemie. Daarvóór was hij trainer bij onder meer SK Lommel en Cercle Brugge.

Roda JC was sinds het ontslag van Atteveld begin oktober op zoek naar een nieuwe trainer. Onder anderen Hugo Broos voerde een gesprek met de Limburgse club zonder dat het leidde tot een samenwerking. De tijdelijk gepromoveerde Koopman wilde zelf wel, en had ook de steun van de selectie, maar de clubleiding achtte een nieuw gezicht voor de groep beter.

VI
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      donderdag 20 november 2008 @ 11:33:48 #204
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63369555
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 11:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]
    Ridicuul.
    pi_63371643
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 11:31 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Ik laat me maar verrassen door van Veldhoven, had idd meegekregen dat het dit seizoen niet zo lekker ging bij GBA, maar wie weet kan ie ons mooi omhoog helpen
      donderdag 20 november 2008 @ 13:25:20 #206
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63372216
    Wie de neuk is van Veldhoven?
    pi_63372492
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 13:25 schreef RD4 het volgende:
    pi_63373091
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 13:25 schreef RD4 het volgende:
    idd, willen ze ons op deze manier duidelijk maken dat er geen geld is?
      donderdag 20 november 2008 @ 14:28:33 #209
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63374038
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 13:54 schreef planethugo het volgende:

[..]

idd, willen ze ons op deze manier duidelijk maken dat er geen geld is?
    Veel meer dan het minimumloon zal hij inderdaad wel niet verdienen.
    pi_63374294
    wat weet darkshine over 'm aangezien hij volgens mij de belgische compeitie wél volgt.
    wat is z'n reputatie, wat voor soort voetbal speelt ie, laat ie talenten doorstromen?
      donderdag 20 november 2008 @ 14:51:13 #211
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63374690
    Kreeg direct een sms van een Belgische kameraad... "Zeer goede trainer, wil combinatievoetbal brengen. Proficiat!"
    Planning:
    -
    pi_63374817
    Verrassend, maar denk ik wel verfrissend, een nieuwe trainer in het Nederlandse voetbal.
    That's all folks!
    pi_63375141
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 14:51 schreef DarkShine het volgende:
    Kreeg direct een sms van een Belgische kameraad... "Zeer goede trainer, wil combinatievoetbal brengen. Proficiat!"
    maar had dennis van wijk niet ook zo een reputatie?
      donderdag 20 november 2008 @ 17:40:02 #214
    60704 LeonH
    pi_63379386
    wat moeten we hier nu weer mee... werkelijk nog nooit van gehoord....
    maja dan kunnen we niets anders dan vertrouwen op het smsje van DS
      donderdag 20 november 2008 @ 17:40:25 #215
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_63379395
    Ben benieuwd. Kwam op zich wel sympahtiek over zojuist op L1. Hoop dat het wat wordt, we moeten `m op z`n minst een eerlijke kans geven.
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 15:08 schreef planethugo het volgende:

[..]

maar had dennis van wijk niet ook zo een reputatie?
    Maar dan noem je er ook 1: Dennis van Wijk
      donderdag 20 november 2008 @ 17:53:15 #216
    60704 LeonH
    pi_63379674
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 17:40 schreef Timo20 het volgende:
    Ben benieuwd. Kwam op zich wel sympahtiek over zojuist op L1. Hoop dat het wat wordt, we moeten `m op z`n minst een eerlijke kans geven.
    dat moeten we sowieso doen. het is alleen even wat zeg... als je hoort welke namen er zijn rondgegaan en wie dan nu komt...
    maargoed, misschien is het wel de juiste persoon voor Roda waar we naar op zoek waren sinds uhm... mwoa zullen we eens zeggen Vergoossen?
      donderdag 20 november 2008 @ 18:34:09 #217
    128088 Masanga
    Hakuna matata!
    pi_63380542
    Van Veldhoven was 3 jaar trainer van mijn favoriete team (Cercle Brugge). Ik weet zo niet wat ik van hem denken moet.
    Dat hij goede, aanvallende intenties heeft klopt. In het begin (zijn eerste seizoen) speelden we naar onze normen (vrij nieuw in 1ste klasse) mooi voetbal. Pressing naar voor, combinaties opzoeken,..
    Maar goed, toen kreeg de groep een tegenslag (overlijden van een spelersvrouw die dicht bij de groep stond) en Cercle verloor 2 of 3 weken op rij heel zwaar.
    Als reactie ging hij vanaf dan met 2 controlerende middenvelders spelen. Het was gedaan met het aanvallende voetbal en het vermijden van tegendoelpunten leek prioriteir aan het zelf scoren. Zijn populariteit daalde snel. Hij slaagde er wel steeds in zijn ploeg messcherp te maken voor de stadsderby tegen onze vijand . In de problemen kwamen we nooit echt met hem, maar regelmatig hadden wij supporters het gevoel na een wedstrijd: waren we echt onze kans gegaan, dan zat hier meer in.
    Nu was het ook zo dat onze vereniging geen superspelersgroep had en het talent (relatief) schaars was, net zoals we indertijd een budget hadden van misschien 3 miljoen euro.

Voor Cercle was hij coach in lagere afdelingen waar hij het prima deed.

Na Cercle ging hij naar GBA waar hij het, op een gemiste competitiestart na(gebeurt wel opvallend vaak bij hem) een prachtseizoen speelde. Hij beschikte over een talentvolle kern die ook een groep vormde. Aanvallend en verzorgd voetbal zorgden ervoor dat GBA nipt naast Europees voetbal greep.
    Dit jaar was de kern serieus gewijzigd. De sterkhouders verlieten de ploeg en ondanks 'grote namen' bleek het team niet evenwichtig. Hij slaagde er niet in het vuur aan te wakkeren.

Mijn conclusie: hij is op zich zeker geen slechte trainer maar ik vind persoonlijk dat hij niet sterk overkomt als hij zwaar onder druk staat. Als hij echter de ploeg snel op de rails kan krijgen zal Roda veel plezier aan hem beleven.

[ Bericht 32% gewijzigd door Masanga op 20-11-2008 18:44:43 (aanvulling+nuancering) ]
    When all things seem to end, the future still remains..
      donderdag 20 november 2008 @ 19:06:45 #218
    52543 Timo20
    RODA JC FOREVER!!
    pi_63381481
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 17:53 schreef LeonH het volgende:

[..]

dat moeten we sowieso doen. het is alleen even wat zeg... als je hoort welke namen er zijn rondgegaan en wie dan nu komt...
    maargoed, misschien is het wel de juiste persoon voor Roda waar we naar op zoek waren sinds uhm... mwoa zullen we eens zeggen Vergoossen?
    Als ik sommige reacties lees ik dan hebben (zoals wel vaker) een hoop mensen hun reacties al weer klaar. Dus of er veel mensen hem een echte kans geven?? hoop van wel.En of het de juiste persoon is kunnen we eigenlijk pas over een tijdje zeggen, denk ik...
    pi_63387595
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 19:06 schreef Timo20 het volgende:

[..]

Als ik sommige reacties lees ik dan hebben (zoals wel vaker) een hoop mensen hun reacties al weer klaar. Dus of er veel mensen hem een echte kans geven?? hoop van wel.En of het de juiste persoon is kunnen we eigenlijk pas over een tijdje zeggen, denk ik...
    idd zullen ff moeten afwachten, ken de kerel totaal niet eigenlijk dus ja kan er niks zinnigs over zeggen...

tot morgen
    pi_63389503
    quote:
    Op donderdag 20 november 2008 17:40 schreef Timo20 het volgende:
    Maar dan noem je er ook 1: Dennis van Wijk
    Tja naar belgische maatstaven was hij in belgie ook zeer succesvol geloof ik

maar mooie reactie van Masanga, daar kunnen we wat mee! Hij moet idd gewoon een kans krijgen van de fans. Hij heeft iig al meer ervaring dan bijv. Atteveld. Hopelijk heeft ie de klik met de spelersgroep snel te pakken, laat ie Knops veel spelen en eindigen we nog in de middenmoot.

Maar eerst morgen maareens winnen, heb wel zin in t tripje naar volendam, alleen jammer dat we niet daar kunnen blijven na de wedstrijd
      vrijdag 21 november 2008 @ 08:37:29 #221
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63395446
    Ik hoor net dat ik mogelijk alsnog verlof kan krijgen vanmiddag...
    Planning:
    -
    pi_63401298
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 08:37 schreef DarkShine het volgende:
    Ik hoor net dat ik mogelijk alsnog verlof kan krijgen vanmiddag...
    ga je alsnog mee dan?
      vrijdag 21 november 2008 @ 12:44:52 #223
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63401673
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 12:31 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

ga je alsnog mee dan?
    Forget it. Het is ineens stervens druk hier
    Planning:
    -
      vrijdag 21 november 2008 @ 12:59:52 #224
    154193 TheYoung1
    pi_63402066
    Hij zit nog niet op de bank vanvond hè!

Begint ná het weekend pas met de groep, goeie beslissing. Krijgt Koopman iig nog een kans om in stijl afscheid te nemen.
    Hij heeft het redelijk goed gedaan, gezien hoe en waarom hij coach is geweest.
    Patat, dat is het!!
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:07:29 #225
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63419057
    Wat een ramp. Volendam is absoluut niet Eredivisiewaardig maar toch hebben we er terecht verloren. Het is zinloos om er meer over te zeggen en da doe ik dus ook maar even niet.
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:13:03 #226
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63419202
    Blij dat ik neit geweest ben. Wat ik vooraf had verwacht werd nog werkelijkheid ook

Vooraf rellen in Volendam, Feijenoord was in het dorp. Bekogelde de Roda supporters die de kroeg uitkwamen met bakstenen waarvan er nu nog enkele onschuldig vastzitten. FP'98 bus heeft naar 't schijnt nog amper ruiten erin...
    Planning:
    -
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:13:22 #227
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63419214
    Tijd voor whiskey, wat een kutavond en al die NSB'ers die voor een fusie zijn zich maar in de handen wrijven.
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:13:59 #228
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63419236
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 23:13 schreef DarkShine het volgende:
    Feijenoord was in het dorp.
    Wat deed dat uitschot daar?
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:14:33 #229
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63419248
    Herstel, de Bakker bus mist de ruiten schijnbaar!
    Planning:
    -
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:14:53 #230
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63419254
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 23:13 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat deed dat uitschot daar?
    Geen id...
    Planning:
    -
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:16:59 #231
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63419306
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 23:14 schreef DarkShine het volgende:
    Herstel, de Bakker bus mist de ruiten schijnbaar!
    Dat is in het jaar dat we tweede werden in Enschede gebeurd. Van te voren waren er al vechtpartijen in het stadion, maar daar waren de Bakkermense uiteraard niet bij betrokken. Maar zij werden wel het slachtoffet en konden op een ijskoude wineravond zonder ruiten in de bus terugrijden van Enschede naar Kerkrade rijden .
      vrijdag 21 november 2008 @ 23:45:32 #232
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63419940
    Ik ben er echt agressief van geworden. Als mijn buurman het morgen weer flikt om om een uur of acht 's morgens te gaan verbouwen loopt hij gevaar.
    pi_63420742
    quote:
    Op vrijdag 21 november 2008 23:45 schreef Plato1980 het volgende:
    Als mijn buurman het morgen weer flikt om om een uur of acht 's morgens te gaan verbouwen loopt hij gevaar.
    Kom dan ook gelijk hier even langs, mijn buurman heeft daar ook een handje van.
      zaterdag 22 november 2008 @ 00:27:50 #234
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63420779
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 00:26 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Kom dan ook gelijk hier even langs, mijn buurman heeft daar ook een handje van.
    Als je even de petitie tegen FC Limburg tekent doe ik dat graag.
      zaterdag 22 november 2008 @ 00:30:16 #235
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63420843
    Gisteren bij dames Roda - Utrecht liet het handjevol Utrechtfans ook blijken dat FC Limburg een doodgeboren kind is en dat Roda JC Roda JC moet blijven!
    Planning:
    -
    pi_63423975
    Verschrikkelijk die kakkerlakken in ons dorp neerknuppelen dat uitschot.
    pi_63424186
    in de kroeg gisteren was het wel gezellig, alles wat daarna kwam was
      zaterdag 22 november 2008 @ 12:28:52 #238
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63426246
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 10:10 schreef Biertjuhhhh het volgende:
    in de kroeg gisteren was het wel gezellig, alles wat daarna kwam was
    Wat is er precies gebeurd?
    pi_63426281
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 00:27 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Als je even de petitie tegen FC Limburg tekent doe ik dat graag.
    Waar kan ik tekenen?
      zaterdag 22 november 2008 @ 12:48:02 #240
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63426647
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 12:28 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Wat is er precies gebeurd?
    Wij waren in de kroeg aanwezig en hadden een gezellige avond met o.a. Volendamfans. Toen we naar buiten gingen om richting stadion te vertrekken kwam er een groep Volendammers een steegje uit. Ik liep paar meter vooruit en stond al gauw oog in oog met Volendammers waarbij ik het had moeten ontgelden, resultaat is een blauwe rug, doordat 4 a 5 man op mij stonden in te schoppen toen ik op de grond lag.

Politie was niet bang om pepperspray te gebruiken en ze hadden ook nog stroomstootwapens gebruikt. Rodafans hebben in deze eigenlijk weinig tot geen schuld.
    Forza Roda
      zaterdag 22 november 2008 @ 12:50:04 #241
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63426678
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 12:48 schreef Robjuhhh het volgende:

[..]

Wij waren in de kroeg aanwezig en hadden een gezellige avond met o.a. Volendamfans. Toen we naar buiten gingen om richting stadion te vertrekken kwam er een groep Volendammers een steegje uit. Ik liep paar meter vooruit en stond al gauw oog in oog met Volendammers waarbij ik het had moeten ontgelden, resultaat is een blauwe rug, doordat 4 a 5 man op mij stonden in te schoppen toen ik op de grond lag.

Politie was niet bang om pepperspray te gebruiken en ze hadden ook nog stroomstootwapens gebruikt. Rodafans hebben in deze eigenlijk weinig tot geen schuld.
    Dat is kut. Maar het waren dus geen Feyenoorders?

Triest trouwens dat het zelfs in Volendam misgaat, ik ben daar vroeger heel wat keren geweest en er was nooit wat aan de hand. Behalve dan dat we er altijd verliezen en die traditie blijft wel gehandhaafd .
      zaterdag 22 november 2008 @ 12:51:36 #242
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63426711
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 12:30 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Waar kan ik tekenen?
    Goede vraag. Je kunt alleen een formulier tekenen waarin je aangeeft je seizoenskaart op te zeggen als er een fusie komt, maar daar heb jij niks aan .

Maar mijn buurman was vanochtend stil en zijn buurvrouw zei zelfs vriendelijk goedemorgen toen ik toen net langs hun huis liep, kennelijk gaat er een preventieve werking van mijn uitbarsting van laatst uit .
      zaterdag 22 november 2008 @ 13:04:48 #243
    101281 Robjuhhh
    Ultras Kerkrade
    pi_63427002
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 12:50 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat is kut. Maar het waren dus geen Feyenoorders?

Triest trouwens dat het zelfs in Volendam misgaat, ik ben daar vroeger heel wat keren geweest en er was nooit wat aan de hand. Behalve dan dat we er altijd verliezen en die traditie blijft wel gehandhaafd .
    Nopez absoluut niet, vond het ook jammer, maar goed, Rodafans kunnen hier helaas ook niets aan doen, we hebben ons enkel weten te verdedigen. Weet dat één Rodafan een volle lading pepperspray in zijn gezicht kreeg.
    Forza Roda
      zaterdag 22 november 2008 @ 13:06:19 #244
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63427028
    Dat wordt Jupiler Leaugue in 2009 als dit zo doorgaat.
    Ontstellend zwak speelde Roda JC. Groot contract vergeken met vorige week tegen NEC.
    kloep kloep
      zaterdag 22 november 2008 @ 13:09:02 #245
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63427078
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 13:06 schreef Borizzz het volgende:
    Dat wordt Jupiler Leaugue in 2009 als dit zo doorgaat.
    Ontstellend zwak speelde Roda JC. Groot contract vergeken met vorige week tegen NEC.
    En dat laatste geeft me voldoende moed om te denken dat Roda niet zal degraderen. We hebben meer kwaliteit dan ploegen als De Graafschap, Sparta, ADO en Volendam (al bleek dat gisteren niet) en hopelijk weet Van Veldhoven die kwaliteit te benutten, want als we zo blijven spelen als gisteren dan gaat het mis.
    pi_63427164
    quote:
    Op zaterdag 22 november 2008 12:51 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Goede vraag. Je kunt alleen een formulier tekenen waarin je aangeeft je seizoenskaart op te zeggen als er een fusie komt, maar daar heb jij niks aan .
    .

Misschien eens zo'n site opzetten waar je een digitale handtekening kunt zetten tegen FCL?
      zondag 23 november 2008 @ 22:42:05 #247
    60704 LeonH
    pi_63463781
    ah heb niet veel gemist in m'n weekendje weg
    pi_63475508
    van veldhoven vindt dat er veel teveel duels verloren worden en daardoor de organisatie steeds zoek is. Prima constatering, nu tijd om de jong te wisselen kjell eens 5 wedstrijden de kans te geven. Hoeveel doelpunten zijn dit seizoen over de linkerkant gevallen? Volgens mij 75% ofzo
      maandag 24 november 2008 @ 13:35:28 #249
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63476541
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 12:53 schreef planethugo het volgende:
    van veldhoven vindt dat er veel teveel duels verloren worden en daardoor de organisatie steeds zoek is. Prima constatering, nu tijd om de jong te wisselen kjell eens 5 wedstrijden de kans te geven. Hoeveel doelpunten zijn dit seizoen over de linkerkant gevallen? Volgens mij 75% ofzo
    Beste voorbeeld, Feijenoord thuis. Alle tegengoals over die kant...
    Planning:
    -
    pi_63477686
    quote:
    Op maandag 24 november 2008 13:35 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Beste voorbeeld, Feijenoord thuis. Alle tegengoals over die kant...
    Is naar mijn idee niet helemaal waar en volgens mij hebben we het daar toen ook over gehad.

De Jong vond ik de meeste wedstrijden ook zwak hij leek afwezig aanvallend kreeg hij de bal nooit en wilde hem ook niet, achterlijn komt hij nooit, maar dit heb ik dacht ik ook al eens geschreven hier.

Tegen Feyenoord werd De Jong weliswaar geklopt in de lucht maar die voorzet kon heel makkelijk gegeven worden vanaf rechts (Saeijs).

En daarom zeg ik ook het is een team probleem, niet 1 speler. Uiteraard missen 'we' kwaliteit maar dat is niet altijd nodig om 'succes' te hebben. Er zijn geen automatismen iedereen doet maar wat onderling staan ze niet goed t.o.v. elkaar.

'Duels worden verloren' m.a.w. de tweede bal heeft Roda bijna nooit, maar wel tegen Heerveen thuis, PSV uit en NEC thuis toen kon het ineens wel. Mentaal probleem ook naar mijn idee te maken met periode Atte er is nu geen hoofdcoach.

Ik hoop dat de nieuwe trainer de juiste beslissingen neemt.
      dinsdag 25 november 2008 @ 08:13:27 #251
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63497580
    quote:
    Hameren op het collectief
    ONTSPANNEN Eerste trainingsdag Harm van Veldhoven bij Roda JC

Een glimlach op het gelaat, de handen op de rug. Harm van Veldhoven beleefde een ontspannen eerste trainingsdag bij Roda JC.

Donderdag werd Harm van Veldhoven voorgesteld als de nieuwe coach van Roda JC, vrijdag zag hij zijn ploeg ploeteren bij hekkensluiter FC Volendam (3-1 nederlaag), zaterdag bekeek hij De Graafschap- Sparta. Toch werd gisteren pas gezien als zijn eerste échte werkdag. „Gelukkig konden anderen zaterdag de hersteltraining doen”, aldus Van Veldhoven. „De spelersgroep kon de nederlaag afsluiten waardoor we vandaag (gisteren, red.) een nieuwe start konden maken. Een nederlaag tegen de laatste geeft altijd een mentale tik, daarvan moet je je herstellen. Je kunt dan als nieuwe trainer meteen met de harde hand te werk gaan of kiezen voor een andere aanpak. Ik stel me sociaal op en sta open voor de problemen die er zijn. Dan wordt het ook voor de kwetsbare jongens makkelijker zich snel goed te voelen.”

Voor een aantal spelers betekent de komst van Van Veldhoven een grotere of nieuwe kans op speelminuten, anderen zullen zich weer moeten bewijzen. „We beginnen met een propere lei. Iedereen krijgt de ruimte om zich te bewijzen en zich te tonen. Het is te vroeg om nu al aan te geven of ik veel ga veranderen. Zo groot is de kern nu ook weer niet. Bovendien is onlangs nog gewonnen vanWillem II en NEC. Deze groep heeft genoeg kwaliteiten, maar het moet wel een collectief worden.”

De 46-jarige Belg zag vrijdag in Volendam een Roda dat in zijn ogen vooral mentaal kwetsbaar is en als los zand aan elkaar hing. Aan die aspecten zal de komende tijd flink geschaafd worden. „De spelers moeten meer in functie van elkaar voetballen.

Ik hamer dan ook op discipline en een goede organisatie.

Gaan ze te veel op de individuele toer, dan is de kans op slagen een stuk kleiner. Ik heb het idee dat het team problemen heeft om met tegenslagen om te gaan. Straks heb ik nog een vergadering met de spelersraad.

Ik wil graag weten wat er speelt in de selectie en of er misschien kleine irritaties zijn.”

Planning:
    -
      dinsdag 25 november 2008 @ 08:15:54 #252
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63497595
    quote:
    PSV volgt Marcel Meeuwis
    OP LIJSTJE Roda JC’er in beeld als mogelijke vervanger Edison Mendez

VOETBAL – PSV ziet in Roda JC’er Marcel Meeuwis een goede vervanger van Edison Mendez. De Eindhovense club houdt er rekening mee dat de Ecuadoriaan in de winter vertrekt. Hij heeft een vaste afkoopsom in zijn contract laten opnemen.

PSV-trainer Huub Stevens werkte in zijn Roda-periode al samen met Meeuwis en liet zich toen geregeld zeer positief uit over de middenvelder.

PSV verliest wellicht ook Carlos Salcido. De verdediger zegt serieus te willen nadenken over aanbiedingen die hem vanuit Zuid- Amerika zijn gedaan. „Het heeft geen zin om daar nu meer over te zeggen.

Binnen een paar weken zal er wel duidelijkheid komen”, aldus de Mexicaan. Een klein jaar geleden werd hij nadrukkelijk in verband gebracht met Valencia, waar voormalig PSV-coach Ronald Koeman toen emplooi vond. Volgens Salcido is díe club op dit moment niet in beeld om hem aan te trekken.

Bron: LD / DDL
    Planning:
    -
      dinsdag 25 november 2008 @ 08:16:38 #253
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63497608
    Als Roda eerst een goede vervanger (Luijx, mag weg in Alkmaar) en een versterking in de verdediging of aanval kan halen voor de transfersom van Marcel Meeuwis weet ik niet of ik het erg vind dat Meeuwis vertrekt.
    Planning:
    -
      dinsdag 25 november 2008 @ 09:03:21 #254
    60704 LeonH
    pi_63498220
    quote:
    Op dinsdag 25 november 2008 08:16 schreef DarkShine het volgende:
    Als Roda eerst een goede vervanger (Luijx, mag weg in Alkmaar) en een versterking in de verdediging of aanval kan halen voor de transfersom van Marcel Meeuwis weet ik niet of ik het erg vind dat Meeuwis vertrekt.
    x2

tijdje terug stond dat ook al in de VI met dat interview met Hendriks. Absoluut niks tegen Meeuwis maar had liever gezien dat Meeuwis vertrok en Lamah en Tiote bleven, met gedeeltelijke financiering van Hendriks uiteraard. Denk dat je daar meer aan had gehad
      woensdag 26 november 2008 @ 09:35:06 #255
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63529231
    quote:
    Bom onder fusie
    STICHTING RODA JC

KERKRADE – Een eventuele fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard kan geen doorgang vinden zonder de toestemming van de Stichting Roda JC. Volgens stichting-voorzitter Hubert Vankan is de stem van dit orgaan ‘beslissend’. Vankan benadrukt dat de stichting nog geen standpunt heeft ingenomen in de discussie. Het is wel duidelijk dat een eventueel ‘nee’ de fusie kan dwarsbomen. Zolang dat besluit niet is genomen, ligt er dus een bom onder de plannen. „We zijn de cultuurbewaker van de club”, stelt Vankan.

Planning:
    -
      woensdag 26 november 2008 @ 09:42:01 #256
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63529369
    quote:
    Stichting legt bom onder fusie
    BESLUIT Roda kan hoogste orgaan niet negeren

VOETBAL – Een eventuele fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard kan geen doorgang vinden zonder de toestemming van de Stichting Roda JC.

Volgens stichting-voorzitter Hubert Vankan is de stem van dit orgaan ‘beslissend’. Roda-directeur Huub Narinx bevestigt de visie van Vankan. „We hebben het laten uitzoeken en het is inderdaad zo dat de stichting een belangrijke en beslissende rol in de besluitvorming speelt.”

Vankan benadrukt dat de Stichting nog geen standpunt heeft ingenomen in de discussie. Het is wel duidelijk dat een eventueel ‘nee’ de fusie kan dwarsbomen. Zolang dat besluit niet is genomen ligt er dus een bom onder de plannen. „We zijn de cultuurbewaker van de club en hebben ons de afgelopen jaren vooral beziggehouden met de jeugdafdeling”, laat Vankan weten. „Toen de geluiden over een samenwerking of fusie luider werden, zijn we in de statuten gedoken om uit te zoeken wat onze rol is. Het blijkt dat we juridisch het machtigste orgaan zijn om een uitspraak te doen.”

De Stichting werd anderhalve week geleden op de hoogte gebracht door de directie van Roda met betrekking tot het fusieverhaal. „Daarmee waren we de laatste in de rij en daarvoor hebben we Roda een standje gegeven”, aldus Vankan. „We vonden het vreemd, omdat dit soort plannen zeker aan ons moet worden voorgelegd, blijkt nu.

Eerlijk gezegd waren wij ons er ook niet van bewust dat wij de instantie zijn waarbij Roda uiteindelijk uit moet komen.”

De Stichting heeft Roda per brief laten weten kennis te hebben genomen van de stand van zaken en voor de toekomst een actieve rol in het proces geclaimd. „We willen door Roda nauwer op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen en leggen ons oor ook elders te luister. Als andere partijen, zoals supporters of de gemeente, met ons willen praten staan we daarvoor open. We zullen in elk geval niet passief wachten tot de resultaten van het onderzoek bekend zijn.”

Planning:
    -
      woensdag 26 november 2008 @ 10:31:57 #257
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63530417
    Dat ze hun ding maar doen en de clubcultuur blijven bewaken. Vader van de voorzitter van het Fanproject zit trouwens ook in het bestuur van die stichting.
    pi_63534889
    dat is geweldig nieuws, ik proost alvast op t vertrek van Kuijer
      woensdag 26 november 2008 @ 14:10:12 #259
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63536041
    En zover bekend zijn 4 van de 7 lui in de stichting tegen.
    Planning:
    -
    pi_63538127
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 14:10 schreef DarkShine het volgende:
    En zover bekend zijn 4 van de 7 lui in de stichting tegen.
    laten we hopen dat dat zo blijft
    pi_63539223
    hopen dat ze niet op 1 iemand van die stichting gaan inpraten en 'm een mooie functie in de toekoemst beloven
      woensdag 26 november 2008 @ 17:19:18 #262
    60704 LeonH
    pi_63541135
    ik kan jullie gerust stellen dat het merendeel echt tegen de fusie is. Wanneer er binnen de Stichting gestemd gaat worden en er toch opeens net zoveel tegens als voor zijn, dan is de voorzitter van de Stichting die de doorslag geeft. En ook Vankan is tegen de komst van FC Limburg

Bewijst maar weer hoe goed Kuijer de structuur van "zijn" Roda weet
      woensdag 26 november 2008 @ 17:27:03 #263
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63541305
    quote:
    Op woensdag 26 november 2008 17:19 schreef LeonH het volgende:
    Bewijst maar weer hoe goed Kuijer de structuur van "zijn" Roda weet
    Kuijer is dan ook een clown die hier enkel wegens eigen belang zit.
    Planning:
    -
    pi_63589672
    Zo morgen maar weer eens met Roda mee richting de Graafschap, hopen op 3 punten

nog meer fok!kers die meegaan ?
      vrijdag 28 november 2008 @ 11:49:32 #265
    134116 RD4
    Reinigingsdiensten
    pi_63590763
    Ik ga wederom mee!
      vrijdag 28 november 2008 @ 12:13:17 #266
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63591397
    De punten blijven in Doetinchem.
    kloep kloep
    pi_63591421
    vorig weekend nogal duur weekendje geweest dus dit weekend eens verstandig aan de bezuinigingen.

3 punten zouden heeeeeeel fijn zijn
      vrijdag 28 november 2008 @ 12:44:17 #268
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63592289
    Present!
    Planning:
    -
    pi_63592365
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 11:49 schreef RD4 het volgende:
    Ik ga wederom mee!
    haha ja ik had vorig weekend in Volendam blijkbaar al betaald voor morgen, in de kroeg aldaar wat ik niet eens meer wist op de terugreis

vooralsnog alleen ajax uit gemist dit seizoen
      vrijdag 28 november 2008 @ 12:49:12 #270
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63592412
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 12:13 schreef planethugo het volgende:
    vorig weekend nogal duur weekendje geweest dus dit weekend eens verstandig aan de bezuinigingen.

3 punten zouden heeeeeeel fijn zijn
    Eigenlijk noodzakelijk willen we enige afstand tot de laatste plaatsen nemen, maar dat wordt niet eenvoudig want we winnen helaas niet vaak in Doetinchem.
    pi_63592655
    hopelijk krijgen we weer een nieuw schokeffectje
    pi_63593327
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef planethugo het volgende:
    hopelijk krijgen we weer een nieuw schokeffectje
    en dat ie wat langer mag duren dan de vorige keer
      vrijdag 28 november 2008 @ 13:32:12 #273
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63593551
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

en dat ie wat langer mag duren dan de vorige keer
    Waarmee het dan geen schokeffect meer is, maar gewoon een duurzame verbetering van de prestaties .
      vrijdag 28 november 2008 @ 15:40:58 #274
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63596913
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 12:47 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]
    vooralsnog alleen ajax uit gemist dit seizoen
    Niks gemist, dat is een principekwestie.
    Planning:
    -
      vrijdag 28 november 2008 @ 15:52:06 #275
    60704 LeonH
    pi_63597223
    enige uitwedstrijd waar ik wel ben geweest

hoop dat hier morgen eindelijk het eredivisie kanaal een maand na aanvraag werkt, anders wordt het weer kick-off
    * LeonH pakt telefoon en gaat Ziggo even bellen
      vrijdag 28 november 2008 @ 16:57:47 #276
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63598943
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef LeonH het volgende:
    enige uitwedstrijd waar ik wel ben geweest

hoop dat hier morgen eindelijk het eredivisie kanaal een maand na aanvraag werkt, anders wordt het weer kick-off
    * LeonH pakt telefoon en gaat Ziggo even bellen
    Eredivisie Live bedoel je? Raar dat dat zolang duurt, bij mij had Ziggo het binnen een paar dagen aangesloten. Het is echt een aanrader trouwens.
      vrijdag 28 november 2008 @ 17:02:44 #277
    60704 LeonH
    pi_63599067
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 16:57 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Eredivisie Live bedoel je? Raar dat dat zolang duurt, bij mij had Ziggo het binnen een paar dagen aangesloten. Het is echt een aanrader trouwens.
    ja idd m'n neef heeft er ook 3 weken op gewacht totdat hij de telefoon pakte en het opeens aangesloten was....
    net gebeld maar werd ik doorverbonden en stond ik 13 minuten in de wacht.... Eerst maar even bier halen en dan nog eens proberen....
      vrijdag 28 november 2008 @ 17:06:49 #278
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63599146
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 17:02 schreef LeonH het volgende:

[..]

ja idd m'n neef heeft er ook 3 weken op gewacht totdat hij de telefoon pakte en het opeens aangesloten was....
    net gebeld maar werd ik doorverbonden en stond ik 13 minuten in de wacht.... Eerst maar even bier halen en dan nog eens proberen....
    Over de klantenservice van Ziggo kan ik je ook nog wel wat 'leuke' verhalen vertellen .
      vrijdag 28 november 2008 @ 18:20:25 #279
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63600696
    Als je ziet waar voor lui daar ook werken bij de Ziggo klantenservice
    Planning:
    -
    pi_63604128
    heb eens naar @home gebeld omdat internet eruit lag, ik merkte dat kwart voor 10, dus denk ff snel bellen. Dus ik met zo een gast aan de praat, zei ik zelf zo van: ow t is bijna 10 uur, zullen jullie wel gaan sluiten, die gast antwoord: ja we gaan zo sluiten maar alle bellers die in behandeling zijn handelen we nog af. En toen werd t klokslag 10 uur, die gast: hallo hallo? Meneer? ik hoor u niet meer... tuut tuut tuut

maargoed, heb dat op de dag dat de competitie begon aangevraagd via telefoon van ziggo, kreeg eerst iemand eraan die zei dat t 2 weken ging duren, zei ik dat overal op internet mensen belden die zeiden dat t na t bellen binnen een half uur geactiveerd was. Werd ik doorgeschakeld en bij diegene lukte dat inderdaad. Dus gewoon even doorzeuren tot je bij de goede afdeling bent!

Maar idd, Eredivisie Live is een aanrader, goed beeld, alles is te bekijken en je krijg in de rust de goals vd andere wedstrijden zodat je niet perse meer studio sport moet kijken
      vrijdag 28 november 2008 @ 20:38:27 #281
    46672 DarkShine
    Mijnstreek Oost
    pi_63604341
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 20:32 schreef planethugo het volgende:
    zodat je niet perse meer studio sport moet kijken
    Dat is die 15 euro al waard
    Planning:
    -
      vrijdag 28 november 2008 @ 20:40:31 #282
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63604411
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 20:38 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Dat is die 15 euro al waard
    Pardon? Betaal jij 15 euro?
    kloep kloep
    pi_63604447
    tot december 10, daarna 15 euro ja
      vrijdag 28 november 2008 @ 20:45:19 #284
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63604570
    Ik het hele jaar 9.95.
    Heb jij het van ziggo ofzo dan?
    k wist geneens dat de tarieven verschillen...
    kloep kloep
    pi_63604791
    idd via ziggo, upc is stuk goedkoper, zeker in combinatie met sport 1 maarja we hebben zoveel keus he
      vrijdag 28 november 2008 @ 20:52:30 #286
    60704 LeonH
    pi_63604818
    nou afdeling wijzigen kreeg ik nog niet eens iemand eraan bij direct bellen, ervoor stond ik 25 minuten in de wacht bij een doorschakeling...

daarna nog maar eens gebeld en een andere afdeling gekozen. Bij de afdeling bestellen stond niet eens iets in de computer, en konden ze in eerste instantie de smartcard niet eens vinden. Nu was het dan aangevraagd en zou het binnen 48 uur moeten werken. Net nog geprobeerd maar nog niks, dus hoop dat het morgenavond wel er op is
      vrijdag 28 november 2008 @ 21:05:54 #287
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63605259
    Misschien ook maar beter als je verliest van de Superboeren.
    Wat gaat t worden morgen denken jullie?
    kloep kloep
    pi_63606107
    1-2 natuurlijk
    pi_63608551
    nu weten we trouwens ook waarom van Geel niet zoveel hoeft te verdienen bij ons
    quote:
    De begin dit jaar 'in onderling overleg vertrokken' Ajax-directeuren Maarten Fontein en Martin van Geel hebben samen een vertrekpremie van in totaal 1.125.000 euro meegekregen. Algemeen directeur Fontein streek 325.000 euro op plus een bonus van 150.000 euro, technisch directeur Van Geel kreeg zelfs 600.000 mee en daarbovenop een bonus van 50.000 euro.
    pi_63615948
    quote:
    Op vrijdag 28 november 2008 21:28 schreef planethugo het volgende:
    1-2 natuurlijk
    absoluut met 2 x matondo
      zaterdag 29 november 2008 @ 11:23:41 #291
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63616008
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 11:19 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

absoluut met 2 x matondo
    Het wordt inderdaad 1-2, we staan lange tijd met 1-0 achter en dan maakt supersub Gommans in de 89e minuut 1-1 en in de derde minuut van de blessuretijd 1-2.
      zaterdag 29 november 2008 @ 11:52:02 #292
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63616463
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 11:23 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Het wordt inderdaad 1-2, we staan lange tijd met 1-0 achter en dan maakt supersub Gommans in de 89e minuut 1-1 en in de derde minuut van de blessuretijd 1-2.
    Op deze manier gaat t wel op zijn Graafschaps.
    Punten weggeven in blessuretijd
    kloep kloep
      zaterdag 29 november 2008 @ 11:54:09 #293
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63616506
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 11:52 schreef Borizzz het volgende:

[..]

Op deze manier gaat t wel op zijn Graafschaps.
    Punten weggeven in blessuretijd
    Ik zou er direct voor tekenen.

Maar in alle eerlijkheid durf ik geen voorspelling te doen want Roda is zeer wisselvallig dit jaar. Indien Roda zo speelt als twee weken geleden tegen NEC dan gaan de punten mee naar Kerkrade, maar als het spel zo is als vorige week in Volendam dan hoeven jullie je weinig zorgen te maken.
      zaterdag 29 november 2008 @ 11:58:55 #294
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63616574
    Ach de bal is rond! We zullen zien.
    Graafschap heeft op t moment wel weinig verdedigers (blessures en Volmer is geschorst).
    Dus hopelijk een doelpuntrijk duel.
    kloep kloep
      zaterdag 29 november 2008 @ 14:44:21 #295
    235775 Nappie-Oleon
    Een Vlaamse reus
    pi_63619286
    doelpuntrijk zeker! 6-0!
    floep floep
      zaterdag 29 november 2008 @ 15:01:48 #296
    154193 TheYoung1
    pi_63619603
    Een bloedeloze brilstand.....
    Patat, dat is het!!
      zaterdag 29 november 2008 @ 17:17:43 #297
    60704 LeonH
    pi_63621757
    kan 2 kanten op zoals iedere week...

begin de moed langzaam op te geven dat ik de wedstrijd vanavond ga zien... Gister is de bestelling opnieuw geplaatst en die gast me wist te vertellen dat ik het vanavond zeker zou moeten hebben... nou dus niet... stelletje wieksers bij Ziggo...
    net nog gebeld en zijn ze weer die 48 uurs smoes op aan het geven terwijl het misschien op 1 knopje duwen is en het komt door.... kut firma...
    pi_63621843
    je moet daar beetje doordrammen en je frustratie laten blijken, dan kan opeens veel meer
    anders toch gewoon kick-off als je t echt wilt zien? Ben benieuwd naar de opstelling straks
      zaterdag 29 november 2008 @ 17:43:41 #299
    105018 Borizzz
    Thich Nhat Hanh
    pi_63622127
    ATTAMOTTAMOTTA!!!
    kloep kloep
      zaterdag 29 november 2008 @ 21:14:48 #300
    60704 LeonH
    pi_63626685
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 17:24 schreef planethugo het volgende:
    je moet daar beetje doordrammen en je frustratie laten blijken, dan kan opeens veel meer
    anders toch gewoon kick-off als je t echt wilt zien? Ben benieuwd naar de opstelling straks
    helpt haak opgooien ook?

na het avondeten toch maar gauw naar de kick-off geracet. 2e helft gezien maar ik vond het redelijk triest wat ik heb gezien.
    Bij de 2 grote kansen van de graafschap achter elkaar laat De Jong eerst zijn tegenstander lopen en daarna verkijkt Castro zich compleet op de bal.
    Matondo stempel op de vot en terug naar Brugge sturen. 3 grote kansen missen Hadouir is zo laks als wat en als ie de bal weer eens verliest kijkt ie altijd naar de scheids alsof de tegenstander het schuld is
    En dan Gommans brengen als je nog wilt winnen

Schijnt dat Roda in de 1e helft iets beter was van wat ik op de radio hoorde

Maargoed... Op naar volgende week zaterdag en maar weer op het beste hopen!
      zondag 30 november 2008 @ 11:18:01 #301
    91676 Plato1980
    Gloriosus et liber
    pi_63640040
    quote:
    Op zaterdag 29 november 2008 21:14 schreef LeonH het volgende:
    Hadouir is zo laks als wat
    Welnee. Hadouir is 1 van onze beste spelers, maar hij moet het niet hebben van doelloos hard werken zoals Peter van Houdt dat deed. Dat zou zelfs averechts werken en zijn effectiviteit niet ten goede komen. Helaas ziet een deel van het Kerkraadse publiek dat niet, maar dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die Anastasiou maar niks vonden.
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')