quote:Hameren op het collectief
ONTSPANNEN Eerste trainingsdag Harm van Veldhoven bij Roda JC
Een glimlach op het gelaat, de handen op de rug. Harm van Veldhoven beleefde een ontspannen eerste trainingsdag bij Roda JC.
Donderdag werd Harm van Veldhoven voorgesteld als de nieuwe coach van Roda JC, vrijdag zag hij zijn ploeg ploeteren bij hekkensluiter FC Volendam (3-1 nederlaag), zaterdag bekeek hij De Graafschap- Sparta. Toch werd gisteren pas gezien als zijn eerste échte werkdag. „Gelukkig konden anderen zaterdag de hersteltraining doen”, aldus Van Veldhoven. „De spelersgroep kon de nederlaag afsluiten waardoor we vandaag (gisteren, red.) een nieuwe start konden maken. Een nederlaag tegen de laatste geeft altijd een mentale tik, daarvan moet je je herstellen. Je kunt dan als nieuwe trainer meteen met de harde hand te werk gaan of kiezen voor een andere aanpak. Ik stel me sociaal op en sta open voor de problemen die er zijn. Dan wordt het ook voor de kwetsbare jongens makkelijker zich snel goed te voelen.”
Voor een aantal spelers betekent de komst van Van Veldhoven een grotere of nieuwe kans op speelminuten, anderen zullen zich weer moeten bewijzen. „We beginnen met een propere lei. Iedereen krijgt de ruimte om zich te bewijzen en zich te tonen. Het is te vroeg om nu al aan te geven of ik veel ga veranderen. Zo groot is de kern nu ook weer niet. Bovendien is onlangs nog gewonnen vanWillem II en NEC. Deze groep heeft genoeg kwaliteiten, maar het moet wel een collectief worden.”
De 46-jarige Belg zag vrijdag in Volendam een Roda dat in zijn ogen vooral mentaal kwetsbaar is en als los zand aan elkaar hing. Aan die aspecten zal de komende tijd flink geschaafd worden. „De spelers moeten meer in functie van elkaar voetballen.
Ik hamer dan ook op discipline en een goede organisatie.
Gaan ze te veel op de individuele toer, dan is de kans op slagen een stuk kleiner. Ik heb het idee dat het team problemen heeft om met tegenslagen om te gaan. Straks heb ik nog een vergadering met de spelersraad.
Ik wil graag weten wat er speelt in de selectie en of er misschien kleine irritaties zijn.”
Bron: LD/DDL
quote:PSV volgt Marcel Meeuwis
OP LIJSTJE Roda JC’er in beeld als mogelijke vervanger Edison Mendez
VOETBAL – PSV ziet in Roda JC’er Marcel Meeuwis een goede vervanger van Edison Mendez. De Eindhovense club houdt er rekening mee dat de Ecuadoriaan in de winter vertrekt. Hij heeft een vaste afkoopsom in zijn contract laten opnemen.
PSV-trainer Huub Stevens werkte in zijn Roda-periode al samen met Meeuwis en liet zich toen geregeld zeer positief uit over de middenvelder.
PSV verliest wellicht ook Carlos Salcido. De verdediger zegt serieus te willen nadenken over aanbiedingen die hem vanuit Zuid- Amerika zijn gedaan. „Het heeft geen zin om daar nu meer over te zeggen.
Binnen een paar weken zal er wel duidelijkheid komen”, aldus de Mexicaan. Een klein jaar geleden werd hij nadrukkelijk in verband gebracht met Valencia, waar voormalig PSV-coach Ronald Koeman toen emplooi vond. Volgens Salcido is díe club op dit moment niet in beeld om hem aan te trekken.
Bron: LD / DDL
x2quote:Op dinsdag 25 november 2008 08:16 schreef DarkShine het volgende:
Als Roda eerst een goede vervanger (Luijx, mag weg in Alkmaar) en een versterking in de verdediging of aanval kan halen voor de transfersom van Marcel Meeuwis weet ik niet of ik het erg vind dat Meeuwis vertrekt.
quote:Bom onder fusie
STICHTING RODA JC
KERKRADE – Een eventuele fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard kan geen doorgang vinden zonder de toestemming van de Stichting Roda JC. Volgens stichting-voorzitter Hubert Vankan is de stem van dit orgaan ‘beslissend’. Vankan benadrukt dat de stichting nog geen standpunt heeft ingenomen in de discussie. Het is wel duidelijk dat een eventueel ‘nee’ de fusie kan dwarsbomen. Zolang dat besluit niet is genomen, ligt er dus een bom onder de plannen. „We zijn de cultuurbewaker van de club”, stelt Vankan.
quote:Stichting legt bom onder fusie
BESLUIT Roda kan hoogste orgaan niet negeren
VOETBAL – Een eventuele fusie tussen Roda JC en Fortuna Sittard kan geen doorgang vinden zonder de toestemming van de Stichting Roda JC.
Volgens stichting-voorzitter Hubert Vankan is de stem van dit orgaan ‘beslissend’. Roda-directeur Huub Narinx bevestigt de visie van Vankan. „We hebben het laten uitzoeken en het is inderdaad zo dat de stichting een belangrijke en beslissende rol in de besluitvorming speelt.”
Vankan benadrukt dat de Stichting nog geen standpunt heeft ingenomen in de discussie. Het is wel duidelijk dat een eventueel ‘nee’ de fusie kan dwarsbomen. Zolang dat besluit niet is genomen ligt er dus een bom onder de plannen. „We zijn de cultuurbewaker van de club en hebben ons de afgelopen jaren vooral beziggehouden met de jeugdafdeling”, laat Vankan weten. „Toen de geluiden over een samenwerking of fusie luider werden, zijn we in de statuten gedoken om uit te zoeken wat onze rol is. Het blijkt dat we juridisch het machtigste orgaan zijn om een uitspraak te doen.”
De Stichting werd anderhalve week geleden op de hoogte gebracht door de directie van Roda met betrekking tot het fusieverhaal. „Daarmee waren we de laatste in de rij en daarvoor hebben we Roda een standje gegeven”, aldus Vankan. „We vonden het vreemd, omdat dit soort plannen zeker aan ons moet worden voorgelegd, blijkt nu.
Eerlijk gezegd waren wij ons er ook niet van bewust dat wij de instantie zijn waarbij Roda uiteindelijk uit moet komen.”
De Stichting heeft Roda per brief laten weten kennis te hebben genomen van de stand van zaken en voor de toekomst een actieve rol in het proces geclaimd. „We willen door Roda nauwer op de hoogte worden gehouden van de ontwikkelingen en leggen ons oor ook elders te luister. Als andere partijen, zoals supporters of de gemeente, met ons willen praten staan we daarvoor open. We zullen in elk geval niet passief wachten tot de resultaten van het onderzoek bekend zijn.”
laten we hopen dat dat zo blijftquote:Op woensdag 26 november 2008 14:10 schreef DarkShine het volgende:
En zover bekend zijn 4 van de 7 lui in de stichting tegen.
Kuijer is dan ook een clown die hier enkel wegens eigen belang zit.quote:Op woensdag 26 november 2008 17:19 schreef LeonH het volgende:
Bewijst maar weer hoe goed Kuijer de structuur van "zijn" Roda weet
haha ja ik had vorig weekend in Volendam blijkbaar al betaald voor morgen, in de kroeg aldaar wat ik niet eens meer wist op de terugreisquote:
Eigenlijk noodzakelijk willen we enige afstand tot de laatste plaatsen nemen, maar dat wordt niet eenvoudig want we winnen helaas niet vaak in Doetinchem.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:13 schreef planethugo het volgende:
vorig weekend nogal duur weekendje geweest dus dit weekend eens verstandig aan de bezuinigingen.
3 punten zouden heeeeeeel fijn zijn
quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:58 schreef planethugo het volgende:
hopelijk krijgen we weer een nieuw schokeffectje
Waarmee het dan geen schokeffect meer is, maar gewoon een duurzame verbetering van de prestatiesquote:Op vrijdag 28 november 2008 13:23 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
en dat ie wat langer mag duren dan de vorige keer
Niks gemist, dat is een principekwestie.quote:Op vrijdag 28 november 2008 12:47 schreef Biertjuhhhh het volgende:
[..]
vooralsnog alleen ajax uit gemist dit seizoen
Eredivisie Live bedoel je? Raar dat dat zolang duurt, bij mij had Ziggo het binnen een paar dagen aangesloten. Het is echt een aanrader trouwens.quote:Op vrijdag 28 november 2008 15:52 schreef LeonH het volgende:
enige uitwedstrijd waar ik wel ben geweest
hoop dat hier morgen eindelijk het eredivisie kanaal een maand na aanvraag werkt, anders wordt het weer kick-off
* LeonH pakt telefoon en gaat Ziggo even bellen
ja idd m'n neef heeft er ook 3 weken op gewacht totdat hij de telefoon pakte en het opeens aangesloten was....quote:Op vrijdag 28 november 2008 16:57 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Eredivisie Live bedoel je? Raar dat dat zolang duurt, bij mij had Ziggo het binnen een paar dagen aangesloten. Het is echt een aanrader trouwens.
Over de klantenservice van Ziggo kan ik je ook nog wel wat 'leuke' verhalen vertellenquote:Op vrijdag 28 november 2008 17:02 schreef LeonH het volgende:
[..]
ja idd m'n neef heeft er ook 3 weken op gewacht totdat hij de telefoon pakte en het opeens aangesloten was....
net gebeld maar werd ik doorverbonden en stond ik 13 minuten in de wacht....Eerst maar even bier halen en dan nog eens proberen....
Dat is die 15 euro al waardquote:Op vrijdag 28 november 2008 20:32 schreef planethugo het volgende:
zodat je niet perse meer studio sport moet kijken
quote:De begin dit jaar 'in onderling overleg vertrokken' Ajax-directeuren Maarten Fontein en Martin van Geel hebben samen een vertrekpremie van in totaal 1.125.000 euro meegekregen. Algemeen directeur Fontein streek 325.000 euro op plus een bonus van 150.000 euro, technisch directeur Van Geel kreeg zelfs 600.000 mee en daarbovenop een bonus van 50.000 euro.
Het wordt inderdaad 1-2, we staan lange tijd met 1-0 achter en dan maakt supersub Gommans in de 89e minuut 1-1 en in de derde minuut van de blessuretijd 1-2.quote:
Op deze manier gaat t wel op zijn Graafschaps.quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:23 schreef Plato1980 het volgende:
[..]
Het wordt inderdaad 1-2, we staan lange tijd met 1-0 achter en dan maakt supersub Gommans in de 89e minuut 1-1 en in de derde minuut van de blessuretijd 1-2.
Ik zou er direct voor tekenen.quote:Op zaterdag 29 november 2008 11:52 schreef Borizzz het volgende:
[..]
Op deze manier gaat t wel op zijn Graafschaps.
Punten weggeven in blessuretijd
helpt haak opgooien ook?quote:Op zaterdag 29 november 2008 17:24 schreef planethugo het volgende:
je moet daar beetje doordrammen en je frustratie laten blijken, dan kan opeens veel meer
anders toch gewoon kick-off als je t echt wilt zien? Ben benieuwd naar de opstelling straks
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |