abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_63159368
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:36 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Meest trieste opmerking (althans 'mvv hobbelt er maar een beetje bij' : "De nieuwe fusieclub word het Heerenveen van het zuiden en MVV hobbelt er net als Cambuur in Friesland maar een beetje bij."
Ik had nu wel graag in de positie van MVV gezeten.
  woensdag 12 november 2008 @ 14:52:02 #102
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63159700
Voor mij is het doek voorlopig in ieder geval gevallen, ik reis komend weekend niet naar Kerkrade af om naar Roda-NEC te gaan kijken. Ik zal de wedstrijd met zeer gemengde gevoelens via Eredivisie Live aanschouwen en totdat de fusiebseprekingen van de baan zijn zet ik geen stap meer in het stadion.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
  woensdag 12 november 2008 @ 15:19:57 #103
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63160430
Misschien kan Red-Bull sponsoren, die zijn hier ook niet vies van (zie Salzburg)...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
pi_63160688
bij mvv heeft t bestuur tenminste ruggegraat! respect daarvoor
hoofdsponsor zal wel een firma van plastische chirurgie worden, ook NEP!
  woensdag 12 november 2008 @ 15:34:24 #105
11102 knep
Mountainfreak
pi_63160809
Gecondoleerd .
pi_63161557
ik wil íets doen, dan is dit een begin
pi_63161755
die vreselijke grijns op die bek van die Frissen vraagt er echt om
pi_63162378
idd ja die frissen....
ze krijgen nu beveiliging las ik maar als dit allemaal doorgaat dan kan men voor de komende 20 jaar een bodyguard aanschaffen. Ze willen een 2de heerenveen, dat is precies het soort publiek wat hierop af zal komen... als roda 1 of 2 sterke sponsoren kan binden, een fatsoenlijke selectie regelt en weer resultaten gaat halen dan komen de mensen weer vanzelf. Alsof we daarvoor fortuna nodig hebben. Alleen die sponsoren.... als ze echt willen komen die ook wel als fortuna failliet is
  woensdag 12 november 2008 @ 16:47:09 #109
60704 LeonH
Fuck the Reputation Game!
pi_63162935
en dat snap ik dus ook niet, waarom ze nu opeens een "concurrent" die het loodje gaat leggen gaan helpen terwijl je zelf omhoog wilt klimmen
ben zaterdag er niet bij omdat ik naar een feest ben, maar had graag m'n stem laten horen en dat ook nog wel terwijl ik op het saaie (maar ontspannen ) noord zit.
ben dan ook zwaar benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in en rondom het stadion, terwijl ik m'n verdriet sta weg te drinken.

waarom kan er niet gepraat worden over een satelliet constructie? of zitten hier weer andere haken en ogen aan vast?
en die bedreigingen keur ik niet goed, maar je kan het verwachten als je alleen maar je eigen zakken wilt vullen en niet aan de emoties denkt
vandaag moest ik trouwens nog in Maastricht zijn, even langs het gouvernement gereden maar was niks te bekennen buiten een wagen van canal digitaal (wat misschien was om die luiaards tv te laten kijken )
voor het stadion stonden vanochtend nog een handjevol journalisten te wachten

ben bang dat het over en sluiten is voor Roda... of we moeten nog redelijk geluk hebben dat onze naam, clubkleuren en alles blijft maar die kans acht ik klein.
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 12 november 2008 @ 17:08:44 #110
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63163568
- Frissen heeft heeft het over 25-30 miljoen;
- Kuijer heeft heeft het over 24-28 miljoen;
- Erkens praat over 20 miljoen...
Vreuger, wie de beerkratte nog va hoots woare en se moëts blieve durchdrinke um d\'r kachel a te hotte
Planning:
-
  woensdag 12 november 2008 @ 17:10:36 #111
21578 Elvislives
Fietstas, Pumista
pi_63163613
Hoe moeten we het ons voor gaan stellen? Er staan twee redelijk nieuwe stadions, en het lijkt me niet dat Fortuna fans ineens naar Kerkrade willen iedere 2 weken, en vice versa. Misschien ene thuiswedstrijd in Kerkrade, de volgende in Fortuna?
No chingues con mi barrio!
Vamos el TRI!
pi_63163721
quote:
Op woensdag 12 november 2008 16:47 schreef LeonH het volgende:
en dat snap ik dus ook niet, waarom ze nu opeens een "concurrent" die het loodje gaat leggen gaan helpen terwijl je zelf omhoog wilt klimmen
ben zaterdag er niet bij omdat ik naar een feest ben, maar had graag m'n stem laten horen en dat ook nog wel terwijl ik op het saaie (maar ontspannen ) noord zit.
ben dan ook zwaar benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren in en rondom het stadion, terwijl ik m'n verdriet sta weg te drinken.

waarom kan er niet gepraat worden over een satelliet constructie? of zitten hier weer andere haken en ogen aan vast?
en die bedreigingen keur ik niet goed, maar je kan het verwachten als je alleen maar je eigen zakken wilt vullen en niet aan de emoties denkt
vandaag moest ik trouwens nog in Maastricht zijn, even langs het gouvernement gereden maar was niks te bekennen buiten een wagen van canal digitaal (wat misschien was om die luiaards tv te laten kijken )
voor het stadion stonden vanochtend nog een handjevol journalisten te wachten

ben bang dat het over en sluiten is voor Roda... of we moeten nog redelijk geluk hebben dat onze naam, clubkleuren en alles blijft maar die kans acht ik klein.
ik ben er zaterdag ook niet bij, carnavalsverplichtingen enzo helaas eigenlijk wel, want was idd ook wel benieuwd over of er iets te gebeuren staat zaterdag...

ik zie het ook heel somber in...
pi_63163772
quote:
Op woensdag 12 november 2008 17:10 schreef Elvislives het volgende:
Hoe moeten we het ons voor gaan stellen? Er staan twee redelijk nieuwe stadions, en het lijkt me niet dat Fortuna fans ineens naar Kerkrade willen iedere 2 weken, en vice versa. Misschien ene thuiswedstrijd in Kerkrade, de volgende in Fortuna?
zou eventueel (op de lange termijn) sprake van een stadion in Nuth of omstreken zijn
  woensdag 12 november 2008 @ 17:28:12 #114
60704 LeonH
pi_63164090
zometeen maar weer eens het nieuws bekijken op L1 om half 6.

waar het allemaal op neer komt wat Kuijer zegt is dat Roda wel alles bepaalt hoe het gaat gebeuren. Althans dat maak ik er op uit...

[ Bericht 66% gewijzigd door LeonH op 12-11-2008 17:33:17 ]
11-9 Muse @ Wembley Stadium / 27-9 Brandon Flowers @ Ancient Brussel / 3-12 Simply Red @ Gelredome, Arnhem
  woensdag 12 november 2008 @ 17:33:31 #115
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63164265
AD

http://www.ad.nl/multimedia/archive/00183/fortuna_rjc_183067a.jpg

@ Biertjuhhh: SMS eens terug op die uitnodiging voor vanavond
Planning:
-
pi_63166708
ook een heel erg onafhankelijke commissie die t gaat 'onderzoeken'. Iedereen heeft ooit al eens geroepen dat ie voor een fcl is
  woensdag 12 november 2008 @ 23:26:47 #118
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63177561
Na een avondje in de kou staan kleumen kan ik weer iets rustiger adem halen...!
Planning:
-
  woensdag 12 november 2008 @ 23:32:29 #119
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63177773
quote:
Op woensdag 12 november 2008 14:11 schreef Elvislives het volgende:
Slotje (speciaal voor DS met zijn gezellige toevoegingen in het Vitesse topic altijd)
Niet te vroeg lachen.

FC Lienden uit, altijd lastig
Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:28:28 #120
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182549
quote:
Bestuurders clubs bedreigd
FUSIECLUB Roda JC en Fortuna Sittard willen uitgroeien tot het ‘Heerenveen van het Zuiden’

KERKRADE/SITTARD – Voorzitter Servé Kuijer en directeur Huub Narinx van Roda JC worden sinds bekend is dat de Kerkraadse club wil fuseren met Fortuna Sittard ernstig bedreigd.

Ook bestuurders van Fortuna en commissaris van de koningin Léon Frissen - verklaard voorstander van het samengaan van de Zuid-Limburgse voetbalclubs - zeggen zich in meer of mindere mate bedreigd te voelen. Kuijer en Narinx krijgen sinds kort bewaking; de politie houdt hun woningen op gezette tijden in de gaten en bij openbare optredens is de politie al dan niet zichtbaar aanwezig. Of dit ook voor Frissen en de Fortuna-leiding geldt is niet duidelijk.

Kuijer maakte de bedreigingen aan zijn adres gisteren wereldkundig tijdens een persconferentie over de ambitie van Roda JC en Fortuna om op termijn samen uit te groeien tot het ‘Heerenveen van het Zuiden’. Boze Roda-supporters die vinden dat hun club na een fusie met de aartsvijand uit Sittard in de uitverkoop gaat, hebben niet alleen Kuijer zelf, maar ook diens kinderen bedreigd. De Roda-voorzitter zegt niet te willen zwichten voor intimidaties, maar stelt dat er grenzen zijn. „Als de bedreigingen aan mij en mijn gezin niet meer zijn op te vangen door politie en justitie, dan is het over en sluiten.”

Roda-directeur Narinx, wiens adres gisteren gepubliceerd werd op een website van Fortuna-fans, zegt dat wat hem betreft de grens al bijna bereikt is. Een eventueel gedwongen vertrek van de Roda-leiding heeft overigens geen gevolgen voor de pogingen de twee Mijnstreek-verenigingen te laten samensmelten tot een club die qua ambitie, sportiviteit en uitstraling te vergelijken is met Heerenveen. „Ook zonder mij gaat dit proces door”, zegt Kuijer.

De besturen van Roda en Fortuna Fortuna hopen de ergste kou uit de lucht te halen door hun achterban zo goed als mogelijk op de hoogte te houden van alle ontwikkelingen.

De verantwoordelijkheid hiervoor ligt bij een stuurgroep die gaat onderzoeken of en op welke manier Roda en Fortuna kunnen samengaan.

samengaan.

Hoewel het de intentie is te fuseren, bekijken de onderzoekers ook het zelfstandig voortbestaan van Roda en/of Fortuna. De stuurgroep wordt geleid door Peter Vogelzang, voormalig chef de mission van de Nederlandse Olympische ploeg en huidig voorzitter van de Eredivisie CV. Een ander lid is Sef Vergoossen, oud-trainer van onder meer Roda en PSV. Het onderzoek moet in het voorjaar klaar zijn.

Bron: LD/DDL
Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:30:44 #121
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182595
quote:
‘Wat gun ik mijn kleinkind?

De weg naar ‘het Heerenveen van het zuiden’ eist ook zijn tol. Bestuurders en hun gezinnen voelen zich bedreigd, politie surveilleert door hun straat. „Tussen weten dat er iets op je afkomt en ermee geconfronteerd worden zit wereld van verschil.”

Soms glimmen zijn ogen.

Roda JC-voorzitter Servé Kuijer is zowel een rationeel bestuurder als een emotioneel man. Die niet voor het eerst in zijn loopbaan aan het roer van de Kerkraadse voetbalclub aan den lijve ondervindt welke emoties er loskomen als supporters het gevoel hebben dat het voortbestaan van hun cluppie op het spel staat. „Het is een emotionele spiraal die ongelooflijk direct werkt.”

Ach, dat hij massaal wordt toegezongen als hoerenzoon of homo, het geeft geen pas. „Het is niet leuk, maar het wordt pas anders als je je moet afvragen of je gezin wel veilig is. Als ik het gevoel heb dat we er geen grip meer op hebben, is de grens bereikt. Dat geldt ook voor onze directeur Huub Narinx.”

De Roda-preses haalt de oude wijsheid van stal dat niemand onvervangbaar is. Ook Kuijer zelf niet.

Het proces dat is ingezet om te onderzoeken hoe Roda en Fortuna Sittard kunnen uitgroeien tot het Heerenveen van het zuiden, gaat ook door als hij afhaakt. Maar Kuijer zegt niet te willen weglopen voor zijn verantwoordelijkheid als bestuurder. „Mag ik als bestuurder het plichtsbesef hebben ook na te denken over de supporters van morgen?”

Voetbal is emotie, ook dat cliché klopt als een zwerende vinger. Dat Roda voor de fans bijna religie is, kan Kuijer zich voorstellen. „Maar is dat dan alleen de naam Roda of de kleuren geel-zwart? Het afzetten tegen Fortuna of MVV of zijn dat vooral die momenten waar iedereen het jaren later nog over heeft?

Die historische overwinning op Ajax, de bekerfinales, de Europacupwedstrijden tegen Sofia en Benfica.

Als je dat als supporter belangrijk vindt, dan kan ik niet begrijpen dat je het onacceptabel vindt als Roda iets met een ander moet doen om dat ook in de toekomst mogelijk te maken.”

Officieel, heel officieel worden alle scenario’s opengehouden in de dienstopdracht die de stuurgroep met onder anderen Sef Vergoossen, Peter Vogelzang en Frank van denWall Bake heeft meegekregen.

Misschien gaan Roda JC en Fortuna wel gewoon door op de oude voet, misschien moet Roda JC het wel alleen doen omdat Fortuna het niet redt en misschien is fusie wel de beste oplossing.Wie gisteren in het Maastrichtse provinciehuis ambities hoorde uitspreken als ‘het Heerenveen van het zuiden’ en ‘structureel topvoetbal in Limburg’ kan weinig anders dan concluderen dat de kans - uiterst voorzichtig gesteld - klein is dat beide clubs het op eigen houtje zo ver zullen schoppen. Fortuna-directeur Hans Erkens hoefde niet te goochelen met cijfers om aan te geven dat voor zijn club zelfs de sprong van kelder eerste divisie naar kelder eredivisie budgettair schier onmogelijk is, om nog maar te zwijgen van een plekje in de subtop van de hoogste klasse. En Roda JC prees zich dan wel gelukkig dat het met zijn relatief lage begroting in de afgelopen twintig jaar regelmatig in diezelfde subtop bivakkeerde, de club wordt qua begroting en prestatie voorbijgelopen. door collega-provincieclubs als bijvoorbeeld Heerenveen, maar ook FC Twente en FC Groningen.

Een goed verstaander heeft aan een half woord genoeg, helemaal als commissaris van de koningin Léon Frissen zich roerde. Hij liet er nauwelijks misverstand over bestaan dat in zijn ogen de enige echte oplossing een samengaan van Roda en Fortuna is.

Met alle begrip voor de gevoelens die een dergelijke stap oproept bij de fans overigens. „De besturen van Fortuna Sittard en Roda JC realiseren zich dat zelfs het uitspreken van de bereidheid om de verschillende toekomstscenario’s te gaan onderzoeken veel emoties bij supporters losmaakt. Toch kunnen deze emoties de ambities niet in de weg staan”, meldt het gezamenlijk persbericht. De initiatiefnemers weten ook dat eerdere pogingen tot samenwerking sneuvelden door een overdosis aan diezelfde emotie. „Maar nu is er veel beter over nagedacht”, meent Kuijer. „De grote uitdaging is nu om de manier te vinden hoe we dat naar de supporters kunnen communiceren. Ja, in een huwelijk moet je dingen delen, die je daarvoor niet had. Hoe krijgen we de discussie in die richting dat ook de fans beseffen dat het ook voor hen vooruitgang betekent?”

Roda is ook zijn club, maar Kuijer is vooral een liefhebber van voetbal.

Van mooi voetbal. „Als jongetje van acht, negen lag ik langs de lijn. Te genieten van Limburgia. Later rook ik de midalgan van Cor van der Hart bij Fortuna ’54 en bij Roda heb ik meegemaakt hoe we de beker naar Kerkrade hebben gebracht.

Mag ik ernaar streven dat ook mijn kleinkind op die manier van voetbal kan genieten? Misschien is dat wel de vraag die ook supporters die nu elke verandering afwijzen zich moeten stellen: wat gun ik mijn kleinkind?”

Roda JC en ook Fortuna Sittard kunnen in elk geval niet de kans laten lopen die de provincie nu biedt om op haar kosten te onderzoeken welke weg naar het Heerenveen van het zuiden leidt. De discussie daarover mag in elk geval niet smoren door verbaal en schriftelijk supportersgeweld, waarschuwt gouverneur Frissen. „Het kan niet zo zijn dat ik in dit land om veiligheidsredenen niet kan zeggen wat ik wil.

Kuijer en Narinx worden ernstig bedreigd, dat kunnen en mogen we niet accepteren.”

ONDERZOEK NAAR VOETBALBELEVING LIMBURGERS
‘Wat gun Bureau RMI heeft onderzoek gedaan naar de houding van Limburgers ten opzichte van betaald voetbal. 46 procent van de Limburgers is zeer of enigszins geïnteresseerd in voetbal als kijksport. 41 procent van de Limburgse voetballiefhebbers ziet samenwerking gun samenwerking tussen de Limburgse clubs zitten.

Van de voorstanders heeft 71 procent een voorkeur voor de combinatie Roda JC, MVV en Fortuna Sittard. 68 procent van de voetballiefhebbers denkt dat één sterke club de Limburg op de kaart kan zetten.

Stuurgroep met Sef Vergoossen
De stuurgroep die de toekomst van Roda JC en Fortuna Sittard in kaart brengt, bestaat naast vertegenwoordigers van de clubs uit Peter Vogelzang, voorzitter Eredivisie CV, trainer Sef Vergoossen (foto), sportmarketingdeskundige Frank van den Wall Bake, bedrijfsadviseur Jos Haverkort en Arie de Zeeuw, directeur communicatie Vodafone.

‘Is het dan alleen de naam Roda of de kleuren geel-zwart?’

Servé Kuijer: „Mag ik als bestuurder nadenken over de supporter van morgen?”

Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:34:36 #122
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182677
quote:
‘Fusie absoluut onaanvaardbaar’
GEWELD Supportersverenigingen Roda JC keuren dreigementen af

‘Het gaat allemaal wel heel erg snel’ is een veelgehoorde opmerking in verschillende Roda-kringen op het nieuws dat gekeken wordt naar de mogelijkheden om met Fortuna Sittard te fuseren.

De openlijke bekentenis leidt tot een dag vol ontzetting, opluchting en woede in Kerkrade.

Terwijl het personeel op deze gedenkwaardige dag tamelijk rustig de woorden van algemeen directeur Huub Narinx inhaleert, reageert een groep oudere supporters tevreden en kunnen leden van het Fanproject en deWest Side Ultras (WSU) hun woede en ongeloof nauwelijks verbergen. ,,We worden bezeikt waar we bij staan”, vindt Ludo Gulpen, woordvoerder van het Fanproject. Een afvaardiging van zijn organisatie schuift tegen het einde van de dag samen met leden van de Supportersvereniging en deWSU in het Parkstad Limburg Stadion aan voor een gesprek met onder anderen de Roda-directeuren Huub Narinx en Marc Jetten.

Terwijl de gesprekspartners zich melden, verzamelt zich voor het stadion een groeiende groep supporters.

Narinx arriveert iets later en neemt eerst alle tijd om met de wachtenden te praten voordat hij bij het overleg aansluit. Na een uurtje dreigt buiten heel even de vlam in de pan te slaan als een aantal van de fans naar binnen wil, maar al snel is het weer rustig en gaat het geduldig wachten op de terugkeer van de woordvoerders verder.

Na ruim anderhalf uur is het overleg ten einde en wordt de achterban bijgepraat. De boodschap is duidelijk: „Wij accepteren onder geen enkele voorwaarde een fusie”, aldus Cyril Engels van deWSU. „Huub Narinx heeft ons verteld dat er nog niets is getekend, dat er gekeken wordt naar meerdere scenario's, dat er nog geen toezeggingen zijn over de twintig miljoen euro waarover wordt gesproken en dat er duidelijke afspraken zijn gemaakt wanneer Roda afhaakt”, vult Gulpen aan. „We gaan ervan uit dat die informatie klopt. Bovendien zal de mening van de supporters worden gevraagd door middel van een onderzoek op de publieke tribunes. Iedereen roept wel dat een minderheid tegen is, maar dat is helemaal niet zo.” Een doos met 900 opzeggingen van seizoenkaarthouders wordt als bewijs van die stelling getoond.

Ondanks het constructieve onderhoud staan de pakweg vijftig supporters met gemengde gevoelens bij het stadion. „Want we hadden natuurlijk liever niet gehoord dat er gesproken wordt”, aldus Gulpen. „De club moet beseffen dat ze niet om haar fans heen kan.”

Bovendien wil de achterban graag een onderhoud met Servé Kuijer, die wordt gezien als de kwade genius.

Maar of dat er van komt na de spandoeken en spreekkoren aan diens adres? ,,Ik kan me voorstellen dat hij daar nu even geen trek in heeft”, aldus Engels, die de dreigementen van de afgelopen periode aan het adres van de voorzitter afkeurt. „Daar heb je helemaal niets aan en dat vinden we absoluut onaanvaardbaar.

Wij kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden voor wat individuen roepen, maar als we er achter komen dat mensen van deWSU zoiets doen, worden ze geroyeerd.”

Duidelijk is wel dat de groepen op de hoogte willen blijven van de vorderingen.

Elke twee weken (of indien nodig eerder) zitten de supporters met de directie om de tafel.

,,Maar we gaan wel verder met publieksvriendelijke acties”, geeft Engels aan.

Daarmee komt een rustig einde aan een bewogen dag die dertien uur eerder van start is gegaan met een bijeenkomst op Kaalheide.

Kort voor half tien druppelen de spelers, (jeugd)trainers en overige personeelsleden binnen voor een interne bijeenkomst. Een politiebusje draait voor de zekerheid een rondje op de parkeerplaats en vertrekt weer. De toelichting van Narinx aan het personeel duurt drie kwartier, daarna vertrekt iedereen weer.

Zonder veel te zeggen, want dat is zo afgesproken. „Huub Narinx is de woordvoerder”, klinkt het. Van een teneergeslagen sfeer of woede is geen sprake, de algemeen directeur heeft met zijn uitleg de kalmte kunnen bewaren. ,,Het personeel was blij met de openheid van zaken die we hebben gegeven”, aldus Narinx. „Deze bijeenkomst was al gepland voor het artikel dat vandaag (gisteren, red.) in de krant stond. Op de inhoud daarvan heb ik uiteraard wel gereageerd, maar ik ga daar verder niets over zeggen. Vanmiddag komen we met een statement."

Het groepje oudere fans, dat bijna dagelijks op Kaalheide de ins en outs bij Roda tot op het bot analyseert, kan daar nauwelijks op wachten.

De vaste kliek volgers van de trainingen is opgelucht dat het proces in een stroomversnelling lijkt te zijn geraakt en spreekt de hoop uit dat de fusie wordt doorgezet. ‘Maar de club moet de supporters nu wel laten weten hoe het er precies voor staat. Daar hebben we recht op’, klinkt het. Narinx is inmiddels vertrokken richting het Gouvernement in Maastricht. Daar wordt enkele uren later de buitenwereld op de hoogte gebracht van het nieuws dat eigenlijk geen nieuws meer is, maar desondanks in Kerkrade kan rekenen op reacties uiteenlopend van vreugde tot teleurstelling en woede.

Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:35:51 #123
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182703
quote:
Schelden, bedreigen en fraaie stukjes proza op fansites van Roda en Fortuna

Op de internetsites van de supportersclubs van Fortuna en Roda JC is het deze woensdagmiddag spitsuur. Met name Hans Erkens (Fortuna) en Serve Kuijer (Roda JC) krijgen als beleidsbepalers de wind van voren.

Maar ook de KNVB, Huub Narinx, gouverneur Leon Frissen en het bestuur van de provincie moeten het ontgelden. En daarbij wordt niet gekeken op een scheldwoord meer of minder.

De fanatici nemen geen blad voor de mond, wensen de verantwoordelijken allerlei enge ziektes toe en soms nog ergere dingen. De teneur is over het algemeen negatief tot heel negatief.

Anoniem vooral ook, dat scheldt zo lekker weg.

Slechts hier en daar een opbeurend woord, een kreet van een voetbalfan die de fusie tussen beide clubs wel ziet zitten.

Tussendoor duiken ook fraaie stukjes proza op, die te vergelijken zijn met de ludieke spandoeken die je wel eens ziet hangen in het Thialf-ijsstadion in Heerenveen.

De homepage van Fortunahome van de supporters toont onder de kop ‘Fortuna Sittard pleegt zelfmoord’ een tekening van een kerkhof met daaronder de welluidende tekst: ‘Voor de statistieken speelt Fortuna Sittard woensdag een bekerwedstrijd tegen ADO Den Haag.

Winst of verlies doet er niet meer toe want vandaag is bekend gemaakt dat onze clubleiding instemt met een fusie met de vijand uit Kerkrade waarbij we de naam niet eens door de strot krijgen. Sponsoren, supporters, spelers en medewerkers zijn belogen en bedrogen.’

Ook ene ZD ziet het helemaal niet meer zitten in Sittard-Geleen, gezien zijn bijdrage: Gemeente Sittard - Geleen: thanx!

- Dossier MediaMarkt - failed - Dossier Hornbach - failed - Dossier Lemborgh - failed - Dossier KvK - failed - Dossier Sportzone - failed - Dossier Citaplazza - failed - Dossier Fortuna Sittard - failed Roberto is heel duidelijk in zijn mening: ‘Het kan mij aan mijn reet roesten waar dat stadion staat, al komt het in mijn voortuin, mij zul je NOOIT bij die fusieclub zien.’

Gael - Greun geeft een eigen invulling aan de plannen: ‘We pakke de kleur sjurts van Roda en de kleur baokse en zuk van Fortuna .. en wae spele in Sittard … en wae heite FCL Fortuna Combinatie Limburg.’

Fred de Jong bekijkt het een beetje luchtiger: ‘Fortuna koopt tijd met dit huichelen met de vijand en volgend jaar is de conclusie van de werkgroep dat de fusie niet doorgaat!!!’

Ook op de fansites van Roda JC staan weinig juichende commentaren.

Wiertz wil kennelijk de hele buit binnen halen: ‘Fortuna kan komen onder de volgende voorwaarden’, zo schrijft hij. ‘de naam blijft Roda JC; clubkleuren blijven Geel-Zwart; stadion blijft in Kerkrade.’

Timbo75 heeft het helemaal gehad met Roda JC. ‘Verraden voel ik me en velen met mij.

Waarschijnlijk ben ik gisteren na 20 jaar supporter te zijn geweest de laatste keer naar een thuiswedstrijd van Roda gaan kijken. Kan het niet meer opbrengen met zo een bestuur dat zijn eigen fans niet serieus neemt.’ Tussen de vele opmerkingen van de fans vallen ook de boodschappen op van collega- supporters uit onder andere Venlo en Maastricht. Niet alleen maar leedvermaak, maar ook steunbetuigingen. Vanuit Venlo klinkt via Venlo het opbeurende geluid: ‘Wat een klotezooi.

Sterkte uit het noorden’.

Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:36:37 #124
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182716
quote:
Iedereen is verrast, fans én spelers
FUSIEBESPREKINGEN Voetballers vernemen nieuws uit de krant, aanhang teleurgesteld in bestuur

Bedrukte gezichten en een gelaten stemming gisteren in de buik van het Fortuna Sittard Stadion waar de spelers Nen een kleine groep supporters verzamelden voor de uitwedstrijd tegen ADO Den Haag.

ee, een lekkere manier om wakker te worden was het niet. Om het eens heel voorzichtig uit te drukken. Voorzitter Richard Coenen van de officiële supportersvereniging Nao Veure kreeg een sms’je van een vriend die iedere ochtend de krant bezorgt. Die was zo vriendelijk om het nieuws dat gisteren de voorpagina sierde al heel vroeg door te seinen. ,,Mijn haren stonden meteen overeind toen ik het hoorde”, vertelt Coenen woensdagmiddag voor het supportershome in het stadion. ,,We wisten dat er iets speelde, maar dit? Nee, dit hadden wij niet verwacht.”

Vijf dagen na de bejubelde zege op aartsrivaal MVV, staan de gezichten van het groengele kamp bedrukt.

,,Het is contrast is groot hè.

Vrijdag winnen we in Maastricht, vandaag is het niet eens meer zeker of we volgend seizoen nog wel bestaan.”

Want of er nou gefuseerd gaat worden met Roda, of innig samengewerkt, het einde van Fortuna Sittard is hoe dan ook nabij.

Coenen: „Liever failliet dan fuseren, dat blijft ons standpunt.” De preses is niet de enige die er zo over denkt. Een supporter deelt handjes uit. „Gecondoleerd hè.” De stemming is gelaten. „Of we vanavond nou winnen of niet, het doet er allemaal niet meer toe”, verwoordt de webmaster van de grootste fansite FortunaHome het algemene gevoel. „Zelfs de overwinning van afgelopen week stelt vandaag niks meer voor.”Woede en teleurstelling vechten om voorrang.

Huub Queis is al een halve eeuw trouw fan. „Ik ben zwaar teleurgesteld.

Dat een bestuur dit soort beslissingen neemt, kan ik niet geloven.”

Vlak voordat de bus met de fans naar de Hofstad vertrekt, licht directeur Hans Erkens het bestuur van Noa Veure in over de plannen. Het overleg beantwoordt een paar vragen.

Maar de grote onzekerheid blijft. Ook bij de spelers die het nieuws in de krant lazen of op de radio hoorden. „Ik las het vanmorgen in de krant. Dat was wel even schrikken”, laat Ruud Boymans weten. „Het is allemaal zo onduidelijk.

Wat gaat er nou precies gebeuren en wanneer gaat dat gebeuren?

Speelt een deel van ons volgend jaar in de eredivisie? Niemand weet het.” Het nieuws mag in ieder geval geen invloed hebben op de bekerpartij tegen ADO, vindt aanvoerder Zarko Grabovac. „Iedereen is nieuwsgierig naar de toekomst.

Maar je kunt niet voetballen met een stemmetje in je achterhoofd dat zegt ‘wat zal er volgend seizoen allemaal gebeuren’.We zijn allemaal professionals die daar mee om moeten kunnen gaan. Als de scheidsechter straks fluit, moet de knop om zijn.” Het zal Roger Reijners als muziek in de oren klinken.

De trainer weigert ieder commentaar over het nieuws. ,,We gaan voetballen in Den Haag”, is het enige dat hij kwijt wil voordat hij zijn speler volgt en de bus induikt.

Fortuna-coach Roger Reijners praat met de pers voor het vertrek naar Den Haag. foto Annemiek Mommers

Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:37:14 #125
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182731
quote:
Twee fans van Roda opgepakt
TIJDENS BEKERDUEL

VOETBAL Rond de bekerwedstrijd Roda JC-Willem II zijn dinsdag twee personen opgepakt die betrokken waren bij problemen tijdens de competitiewedstrijd tegen Feyenoord anderhalve week geleden.

Het tweetal, dat een stadionverbod boven het hoofd hangt, was herkend op videobeelden.

Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 09:38:45 #126
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63182773
Planning:
-
pi_63196992
wat is die kuijer toch een huichelaar met zijn sentiment dat ie zijn kleindkinderen voetbal wil laten kijken. Als ie daar begaan mee is dan begint ie toch een kreche?
  donderdag 13 november 2008 @ 19:37:08 #128
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63198952
Is Kuijer ook begaan met mij? Als ik ooit kids krijg wil ik met hun naar Roda JC en niet naar een of ander commercieel gedrocht!
Planning:
-
pi_63199406
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:37 schreef DarkShine het volgende:
Is Kuijer ook begaan met mij? Als ik ooit kids krijg wil ik met hun naar Roda JC en niet naar een of ander commercieel gedrocht!
Ben bang dat als de fusie neit doorgaat er tegen die tijd geen Roda/ Fortuna of MVV meer is.
Net efkes anges
pi_63203196
weer een prima stuk op de fp site
  donderdag 13 november 2008 @ 22:01:53 #131
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63204043
quote:
Op donderdag 13 november 2008 19:56 schreef Sjoerd102 het volgende:

[..]

Ben bang dat als de fusie neit doorgaat er tegen die tijd geen Roda/ Fortuna of MVV meer is.
Onzin, als we maar met z'n allen voor Roda kiezen dan komt het goed. Helaas laten voor manipulatie vatbare figuren, waar jij kennelijk bijhoort, zich in de luren leggen door Frissen, zijn trawanten en zijn propagandamachine het LD.
pi_63204901
Plato ik ben zeker niet gevoelig voor Manipulatie, het is gewoon waarheid wat er wordt gezegd (hoe pijn het voor sommige ook zal doen).
Het gaat gewoon al een paar jaar niet goed met het voetbal in Zuid Limburg, Niet bij Fortuna, niet bij MVV en ook niet bij Roda JC.
Er wordt wel door supporters geroepen ‘liever failliet dan een fusie’ maar als er weer een dreigend Faillissement is (zie Fortuna en MVV) zijn de supporters weer de eerste die de boel afbreken omdat er geen geld (al dan niet via overheids wegen beschikbaar wordt gesteld).
Een profclub is tegenwoordig een volwaardig bedrijf.
Als het met een bedrijf slecht gaat wordt er ook naar een oplossing (lees: fusiepartner) gezocht.
Als ik lees dat er nu al met bakstenen gegooid moet worden omdat een paar ‘supporters’ het niet eens is met een beslissing, denk ik toch dat het probleem bij de supporters ligt. Schijnbaar vergeten die dat:
MVV uit een fusie voortkomt
Fortuna Sittard uit een fusie voortkomt
Roda JC uit een fusie voortkomt.

Maargoed, ik denk wel dat deze discussie beter thuishoort in het FC Limburg topic.
Net efkes anges
  donderdag 13 november 2008 @ 22:24:27 #133
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63205052
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Plato ik ben zeker niet gevoelig voor Manipulatie, het is gewoon waarheid wat er wordt gezegd (hoe pijn het voor sommige ook zal doen).
Het gaat gewoon al een paar jaar niet goed met het voetbal in Zuid Limburg, Niet bij Fortuna, niet bij MVV en ook niet bij Roda JC.
Roda eindigt al zes jaar op rij in het linkerrijtje en de afgelopen 20 jaar is dat zelfs 17 keer gelukt en in die periode hebben we vijf bekerfinales gespeeld waarvan we er twee gewonnen hebben, ik snap dus werkelijk niet waar je het over hebt.
pi_63205289
Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Zie Fortuna (2x beker finalist). Maargoed terug On-topic: RJC verder in beker, Wie gaat er als tegenstander geloot worden.
Net efkes anges
  donderdag 13 november 2008 @ 22:43:59 #135
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63205942
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:29 schreef Sjoerd102 het volgende:
Behaalde resultaten uit het verleden, bieden geen garantie voor de toekomst. Zie Fortuna (2x beker finalist). Maargoed terug On-topic: RJC verder in beker, Wie gaat er als tegenstander geloot worden.
In het kader van 2x Graafschap, 2x Heracles, 2x Willem II ga ik nu voor Heerenveen. Treffen we die ook 2x.
Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 23:02:13 #136
60704 LeonH
pi_63206689
quote:
Op donderdag 13 november 2008 22:21 schreef Sjoerd102 het volgende:
Schijnbaar vergeten die dat:
MVV uit een fusie voortkomt
Fortuna Sittard uit een fusie voortkomt
Roda JC uit een fusie voortkomt.

Maargoed, ik denk wel dat deze discussie beter thuishoort in het FC Limburg topic.
MVV weet ik zo even niet aangezien de geschiedenis van die club me geen zak boeit.
Roda kwam voort uit 2 kerkraadse clubs
Fortuna uit clubs van Sittard en Geleen wat in dezelfde gemeente/regio ligt.

Vandaar dat het toen dus makkelijker was.
Nu moet er een fusie komen van 2 clubs waarvan sowieso de supporters elkaar niet kunnen luchten, en wat gewoon compleet uit 2 andere regio's komen

en daarbij ook nog eens dat je nu opeens een concurrent moet gaan helpen omdat het bij die financieel niet goed gaat...
  donderdag 13 november 2008 @ 23:05:04 #137
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63206807
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:02 schreef LeonH het volgende:
Roda kwam voort uit 2 kerkraadse clubs
3 Kerkraadse en 1 Heerlense, maar dat maakt verder niet uit.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:08:00 #138
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63206911
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Kerkrade / Heerlen, whatever. Zelfde regio, zelfde mentaliteit.
Planning:
-
pi_63206936
Thuis tegen FC Lienden, dan moet eem kwartfinale toch een zekerheidje zijn..
  donderdag 13 november 2008 @ 23:09:02 #140
60704 LeonH
pi_63206943
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:05 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

ok bij deze een . Was van de combi Roda Sport en Rapid JC uitgegaan
  donderdag 13 november 2008 @ 23:09:25 #141
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63206953
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef DarkShine het volgende:

[..]

Kerkrade / Heerlen, whatever. Zelfde regio, zelfde mentaliteit.
Precies.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:10:24 #142
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63206984
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef NoMercy285 het volgende:
Dat lijkt me ook, alweer voor het vierde jaar op rij minimaal de kwartfinale van de beker. Roda JC Cupfighters.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:11:35 #143
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63207016
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:09 schreef LeonH het volgende:

[..]

ok bij deze een . Was van de combi Roda Sport en Rapid JC uitgegaan
Klopt en Rapid komt voort uit Juliana en Rapid'54 en die laatste was van origine Heerlens, maar omdat daar nog geen stadion was zijn ze op Kaalheide gaan spelen. Voor die club is later wel het Caldebornstadion gebouwd.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:15:20 #144
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63207123
Sowieso wel een goede loting trouwens met Feyenoord-Heerenveen, NAC-Groningen, ADO-Twente en NEC-Sparta. Sowieso minimaal vier eredivisieclubs eruit.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:16:00 #145
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63207146
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:10 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

Dat lijkt me ook, alweer voor het vierde jaar op rij minimaal de kwartfinale van de beker. Roda JC Cupfighters.
En dan heb je nog lui die volhouden dat Roda op basis van de laatste jaren niet onder een fusie uitkan
Planning:
-
pi_63207200
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:08 schreef NoMercy285 het volgende:
Dat zei Vitesse ook van de 8e finale.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:20:24 #147
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63207308
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:17 schreef Prosac het volgende:

[..]

In 2000 was men ook zeker van een derby in de finale, Zafarin dacht daar anders over
Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 23:21:54 #148
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_63207345
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:17 schreef Prosac het volgende:

[..]

Maar wij zijn dan ook niet zo gemaakt als Vitesse. Wij spelen o.a. nog wel in een echt voetbalstadion.
Forza Roda
  donderdag 13 november 2008 @ 23:30:12 #149
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63207564
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:20 schreef DarkShine het volgende:

[..]

In 2000 was men ook zeker van een derby in de finale, Zafarin dacht daar anders over
God, wat was dat mooi. Ik heb toen minstens vijf minuten lopen schreeuwen en dol van vreugde op de glasplaten in het Gelredome staan slaan, terwijl om me heen iedereen gek werd. Een goede vriend van me heeft toen letterlijk op de grond liggen huilen van vreugde. Om maar te zwijgen over mijn vader die volgens mij binnen vijf seconden van bovenin het uitvak juichend naar beneden gerend is .
  donderdag 13 november 2008 @ 23:35:27 #150
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63207712
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:30 schreef Plato1980 het volgende:

[..]

God, wat was dat mooi. Ik heb toen minstens vijf minuten lopen schreeuwen en dol van vreugde op de glasplaten in het Gelredome staan slaan, terwijl om me heen iedereen gek werd. Een goede vriend van me heeft toen letterlijk op de grond liggen huilen van vreugde. Om maar te zwijgen over mijn vader die volgens mij binnen vijf seconden van bovenin het uitvak juichend naar beneden gerend is .
En dan de sfeer in 'ons' vak. Van ver voor tot ver na de wedstrijd, inclusief de rust Nog altijd kippenvel als ik daar beelden van zie!

De eerste wedstrijd erna, thuis @ Kaalheide, kwam Vergoossen ons voor het begin van de wedstrijd nog bedanken voor de geweldige ondersteuning.
Planning:
-
  donderdag 13 november 2008 @ 23:37:50 #151
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63207773
quote:
Op donderdag 13 november 2008 23:35 schreef DarkShine het volgende:

[..]

En dan de sfeer in 'ons' vak. Van ver voor tot ver na de wedstrijd, inclusief de rust

Nog altijd kippenvel als ik daar beelden van zie!
Dat was wel 1 van onze mooiste momenten ja. Al vind ik het nog altijd jammer dat ik niet leefde bij het doelpunt van Dick Nanninga in de WK-finale 1978.
  donderdag 13 november 2008 @ 23:44:02 #152
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63207964
Trouwens ls je het over fusie hebt... Die Toten Hosen - Bayern, pas de plaat iets aan en je hebt een passende plaat!
quote:
Es gibt nicht viel auf dieser Welt
Woran man sich halten kann
Manche sagen die Liebe
Vielleicht ist da was dran

Und es bleibt ja immer noch Gott
Wenn man sonst niemand hat
Und wir, wir glauben an Roda!
Das Leben hat sie hart gemacht

Es kann so viel passieren
Es kann so viel geschehen
Nur eins weiß ich 100%ig
Nie im Leben würde ich zu Limburgia gehen
En iets verderop:
quote:
Wir haben nichts gegen Limburg
Wir wurden nur nit zum Limburgia gehen
En voor Kuijer:
quote:
Muß denn so was wirklich sein
Ist das Leben nicht viel zu schön
Sich selber so wegzuschmeißen
Und zum Limburgia zu gehen

break

Was für Eltern muß man haben
Um so verdorben zu sein
Einen Vertrag zu unterschreiben
Bei diesem Scheiß-Verein
Planning:
-
pi_63210219
Lienden thuis altijd lastig
gelukkig wel thuis, dan zijn die amateurs meestal na een kwartiertje al uitgespeeld
pi_63211892
quote:
GEUR VAN OMKOPING?

ZEIST - Er bestaan sterke vermoedens dat de wedstrijd Roda JC-Willem II van afgelopen dinsdag, die eindigde in een 1-0 overwinning voor de Limburgers, is verkocht. Frank Huizinga, woordvoerder van de KNVB en van directeur betaald voetbal Henk Kesler, werd dinsdagavond telefonisch door Telesport vooraf ingelicht over het scenario, dat zich in Kerkrade inderdaad voltrok. Zonder zelfs maar de blunderende Willem II-speler Danny Schenkel, trainer Andries Jonker, scheidsrechter Ruud Bossen of een Roda JC'er te horen, concludeerde de KNVB nog dezelfde avond dat er niks mis was met het bekerduel. Oordeelt u zelf.

Deze krant kreeg dinsdag in de late namiddag een tip dat er in Azië buitengewoon zwaar (miljoenen euro's) werd gegokt op de wedstrijd Roda JC-Willem II, met de Limburgers als zekere winnaar. Later, vlak voor het beginsignaal van arbiter Ruud Bossen, stuurde de informant een sms-bericht: 'Roda JC wint!! Kijk naar de tv vanavond!' Even later gevolgd door een telefoontje dat de inzet bij het internetgokkantoor Betfair voor een zege van Roda JC zonder direct aanwijsbare reden in korte tijd steeg van 50.000 euro naar 350.000 euro. Tijdens de wedstrijd liep dit bedrag met enige honderdduizenden euro's verder op.

Met bovenstaande wetenschap bekeek Telesport de wedstrijd en de commentaren op Roda JC-Willem II. Daarbij aangetekend dat zelfs een amateurpsycholoog weet dat met die 'bagage' bepaalde fouten meer in het oog springen dan in andere duels. Het volgende viel op:

- Na een tamme openingsfase krijgt Roda JC de eerste grote kans in de 34e minuut als Danny Mathijssen in een één tegen twee situatie blind stapt voor buitenspel. Boldizsar Bodor en Sekou Cissé gaan alleen op doelman Maikel Aerts af, maar spelen het slecht uit.

- In de 42e minuut maakt Schenkel een kapitale blunder door over een simpele terugspeelbal van Mathijssen te struikelen. Cissé loopt zo vrij op Aerts af en scoort door de benen van de Willem II-goalie 1-0.

- Commentator Leo Driessen zegt: "Schenkel zal boos zijn op zichzelf."

- Rens van Eijden (Willem II) kopt pal na rust rakelings naast.

- Willem II-trainer Jonker haalt ondanks de achterstand in de knock-outwedstrijd zijn twee beste spelers (Said Boutahar en Frank Demouge) naar de kant in respectievelijk de 45e en 54e minuut.

- Jonker na afloop: "Bij Boutahar hebben we tevoren gezegd: we gaan het proberen. Het is toch een belangrijke wedstrijd. We kijken of hij het een half uur volhoudt of een halve wedstrijd. Het werd het laatste. Demouge had problemen in zijn kuit en wordt ook nog eens twee keer vol geraakt in die kuit. Dan houdt het op. Dat heeft iedereen kunnen zien. Dan moet je wisselen."

- Analist Adrie Koster zegt in de studio, na de voorzet van presentator Humberto Tan dat Boutahar en Demouge volgens Jonker niet fit waren: "Ja, dat zegt-ie. Maar ik denk dat als er een andere wedstrijd gespeeld had moeten worden, hij ze had laten staan. Als je die spelers - ze hebben tien doelpunten gemaakt in de competitie - eruit haalt, geef je aan dat je ze rust wilt geven, dat je de competitie belangrijker vindt. Dat vind ik onbegrijpelijk."

- Na rust roept commentator Leo Driessen: "Het is niet zijn avond, van Schenkel." In de 59e minuut levert Schenkel, aangegooid door Aerts, de bal zo maar in bij Willem Janssen.

- Uit een Willem II-vrije trap mist Niels Vorthoren vijf minuten voor tijd dé kans op 1-1.

- In de 90e minuut hangt Schenkel bij een corner van Willem II opzichtig met twee handen aan de schouders van Jan-Paul Saeijs, die daardoor hands maakt. Arbiter Bossen laat doorspelen. Schenkels ploeggenoten appelleren voor een penalty, de verdediger van Willem II zelf nauwelijks.

- Jonker staat na afloop interviewer Marcel Maijer te woord.

Maijer: "Jullie hebben wel heel weinig kansen gecreëerd?"

Jonker: "Ja, dat is ook niet zo gek. De voorhoede was afgelopen zaterdag Muhamadu, Demouge, Boutahar. Nu niet."

Maijer: "Je oogt niet erg teleurgesteld?"

Jonker: "Nee, want je moet reëel zijn. We zijn gestraft voor een grote individuele fout."

Maijer: "Neem je dat Danny Schenkel nog kwalijk?"

Jonker: "Absoluut niet, absoluut niet. Ik ben een trainer die vindt dat dit een onderdeel is van het spel. Spelers moeten fouten kunnen maken zonder dat daar de doodstraf op staat van de trainer."

Maijer: "Daarna gaat-ie bijna nog een keer in de fout, wat je bijna de kop kost!"

Jonker: "Ja oké, maar als je ziet wat voor inbreng hij zaterdag had."

- De ervaring van een aantal basisspelers bij Roda JC is dat zij het idee kregen dat de Willem II'ers helemaal geen zin in de bekerwedstrijd hadden, zo weinig tegenstand ondervonden ze.

Of dat Roda JC-Willem II is verkocht of de uitslag is beïnvloed door een van de deelnemers, zal boven de markt blijven hangen zolang de KNVB geen serieus onderzoek start. Een volwassen onderzoek, waarbij betrokkenen gehoord worden, kan juist bewijzen dat geen sprake is van illegale praktijken bij het bekertreffen. Zodoende kunnen alle betrokkenen ook in één klap worden bevrijd van iedere mogelijke verdachtmaking. Zoals ook Willem II-trainer Andries Jonker voorstelt.

telesport
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  vrijdag 14 november 2008 @ 08:32:28 #155
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63211959
Danny $ch¤nk¤l
Planning:
-
pi_63219880
thnx voor t hele artikel, is natuurlijk wel verdacht dat er zoveel geld op gezet is en als je de feiten bekijkt zou t nog weleens kunnen ook. Maar boeiend we hebben andere dingen aan ons hoofd
pi_63224803
Kraaij over loting Roda: 'strafkamp'

Een strafkamp in Limburg. Zo noemt Hans Kraaij junior, de trainer van amateurclub FC Lienden, de bekerwedstrijd van zijn club tegen Roda. In de achtste finales van het bekertoernooi lootte Roda een thuiswedstrijd tegen de amateurs.

Dit tot ontzetting van Kraaij, die dinsdag nog met Lienden Vitesse uitschakelde. Tegenover Omroep Gelderland zei Kraaij dat het voelde als een ontslag. 'Deze loting heeft voor ons generlei waarde, het is als een strafkamp in Limburg', aldus de coach.
  vrijdag 14 november 2008 @ 16:57:55 #158
60704 LeonH
pi_63224890
quote:
Op vrijdag 14 november 2008 16:54 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Kraaij over loting Roda: 'strafkamp'

Een strafkamp in Limburg. Zo noemt Hans Kraaij junior, de trainer van amateurclub FC Lienden, de bekerwedstrijd van zijn club tegen Roda. In de achtste finales van het bekertoernooi lootte Roda een thuiswedstrijd tegen de amateurs.

Dit tot ontzetting van Kraaij, die dinsdag nog met Lienden Vitesse uitschakelde. Tegenover Omroep Gelderland zei Kraaij dat het voelde als een ontslag. 'Deze loting heeft voor ons generlei waarde, het is als een strafkamp in Limburg', aldus de coach.
hop meteen boete, en uit het toernooi flikkeren. Zeikzak wat het is... ben blij dat je er nog inzit met dat kut clubje van je...
pi_63225606
ik snap hem niet waarom van die overdreven uitspraken
  vrijdag 14 november 2008 @ 17:56:13 #160
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63226180
Kraai, ausweis bitte! FC Lienden, gegen die mauer!
Planning:
-
pi_63230966
Kraaij doet t goed met die sympathieke dorpsclub maar steeds dat overdreven gedoe en die idiote uitspraken zijn geen reclame voor hem en zijn clubje. Hij wil zelf ook best hogerop in t betaalde voetbal maar dan moet ie eerst serieus genomen worden en zo gaat dat natuurlijk nooit gebeuren
pi_63246635
Hans Kraaij excuseert zich bij Roda-aanhang zaterdag 15 nov 2008 13:14uur
Hans Kraaij biedt de achterban van Roda JC excuses aan voor zijn reactie op de bekerloting. Als trainer van de amateurclub Lienden treft Kraaij in de volgende ronde Roda JC in Kerkrade. De TV-presentator betitelde die loting als "een strafkamp". Oliedom, zo zegt Kraaij nu.

De oud-voetballer verklaart zijn uitspraak uit emotie. "Ik vind Roda een prachtige club", aldus Kraaij. "Vorige week heb ik nog aangegeven dat ik er graag trainer zou worden."
Als goedmaker naar de Kerkraadse aanhang wil Hans Kraaij op een supportersavond van Roda JC persoonlijk zijn excuses komen aanbieden.

volgend jaar onze nieuwe trainer?
  zaterdag 15 november 2008 @ 17:25:16 #163
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63246885
quote:
Op zaterdag 15 november 2008 17:10 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Hans Kraaij excuseert zich bij Roda-aanhang zaterdag 15 nov 2008 13:14uur
Hans Kraaij biedt de achterban van Roda JC excuses aan voor zijn reactie op de bekerloting. Als trainer van de amateurclub Lienden treft Kraaij in de volgende ronde Roda JC in Kerkrade. De TV-presentator betitelde die loting als "een strafkamp". Oliedom, zo zegt Kraaij nu.

De oud-voetballer verklaart zijn uitspraak uit emotie. "Ik vind Roda een prachtige club", aldus Kraaij. "Vorige week heb ik nog aangegeven dat ik er graag trainer zou worden."
Als goedmaker naar de Kerkraadse aanhang wil Hans Kraaij op een supportersavond van Roda JC persoonlijk zijn excuses komen aanbieden.

volgend jaar onze nieuwe trainer?
Hij heeft godzijdank het diploma coach betaald voetbal niet .

Ik denk trouwens dat hij met Limburgs strafkamp niet eens zozeer negatief over Roda wilde zijn, maar vooral wilde zeggen dat hij denkt dat Lienden er kansloos af gaat. En dat ben ik wel met hem eens .
  zondag 16 november 2008 @ 11:18:30 #164
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63257863
Ben benieuwd of Maarten weer een briefje naar RodaJCfans stuurt na gisteren. Hij is gisteren, eigen schuld, na het duel opgepakt...

Verder heeft iedereen die na Roda - Feijenoord is opgepakt, naar 't schijnt, een SV. Was Maarten toen niet ook al opgepakt?
Planning:
-
  zondag 16 november 2008 @ 16:48:46 #165
60704 LeonH
pi_63265953
nou, gister niet geweest maar gelukkig toch 3 punten binnen! nu weer 3 weken wachten op de volgende thuiswedsrijd...
  zondag 16 november 2008 @ 18:08:40 #166
154193 TheYoung1
Lief zijn loont nog steeds!!
pi_63267932
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:18 schreef DarkShine het volgende:
Ben benieuwd of Maarten weer een briefje naar RodaJCfans stuurt na gisteren. Hij is gisteren, eigen schuld, na het duel opgepakt...

Verder heeft iedereen die na Roda - Feijenoord is opgepakt, naar 't schijnt, een SV. Was Maarten toen niet ook al opgepakt?
Ja toch. Maar wel pas in het centrum van Heerlen. Dus helemaal kosjer is die gozer ook niet.

Eigen schuld, dikke bult dus.
ik zeg maar zoo, dierentuin is me te lang.
Patat, dat is het!!
pi_63267985
quote:
Op zondag 16 november 2008 16:48 schreef LeonH het volgende:
nou, gister niet geweest maar gelukkig toch 3 punten binnen! nu weer 3 weken wachten op de volgende thuiswedsrijd...
haha ja ik kon ook niet gaan kijken, hoorde al meteen dat ik wat vaker niet moest gaan kijken, dan winnen ze teminste

vrijdag richting Volendam! nog meer fokkers die richting de familie Smit gaan?
  zondag 16 november 2008 @ 18:14:35 #168
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_63268065
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:10 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

haha ja ik kon ook niet gaan kijken, hoorde al meteen dat ik wat vaker niet moest gaan kijken, dan winnen ze teminste

vrijdag richting Volendam! nog meer fokkers die richting de familie Smit gaan?
Helaas geen Volendam voor mij, krijg geen vrij.
  zondag 16 november 2008 @ 20:02:44 #169
60704 LeonH
pi_63270680
zit in Disneyland dus moet ook op de hoogte gehouden worden door familie en vrienden
  maandag 17 november 2008 @ 08:30:59 #170
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281008
quote:
Op zondag 16 november 2008 18:14 schreef RD4 het volgende:

[..]

Helaas geen Volendam voor mij, krijg geen vrij.
Same here.

Maar naar 't schijnt mogen er vanaf 18:00 geen Roda fans meer in de stad zijn, de bussen mogen pas om 15:00 vertrekken op zijn vroegst...
Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:33:07 #171
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281030
quote:
ME ingezet tegen boze voetbalfans
RELLEN Harde kern Fortuna zoekt confrontatie met Roda JC-aanhang

KERKRADE/SITTARD – De politie heeft zaterdagavond 175 man ingezet om woedende Roda JC- en Fortuna- supporters in toom te houden.

Zeker negentien man zijn aangehouden, vooral Fortuna-aanhangers die in Kerkrade de confrontatie met de Roda-aanhang zochten.

De twee clubs laten tot woede van de fans onderzoek doen naar samenwerking of fusie.

Volgens een politiewoordvoerder politiewoordvoerder heeft de inzet tussen de 120.000 en de 150.000 euro gekost, „geld dat uiteindelijk door de belastingbetaler wordt opgebracht.”

Twee pelotons ME, waarvan een uit Noord-Brabant, met in totaal 130 mensen werden ingezet in Kerkrade en Sittard, waar beide sportclubs een thuiswedstrijd speelden.

Rond 18 uur reisde een groep van negentig man uit de harde kern van Fortuna naar de Markt in Kerkrade, waar zij met vuurwerk gooiden. De politie wist een confrontatie confrontatie met Roda-supporters te voorkomen door het centrum af te grendelen.

Het OM bood vijftien verdachten een transactie aan waarmee zij vervolging konden voorkomen. Op een paar anderen werd supersnelrecht toegepast. Twee verdachten van openlijke geweldpleging zitten nog vast.

Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:34:05 #172
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281042
quote:
Op zondag 16 november 2008 11:18 schreef DarkShine het volgende:

Opgepakt... Wat ik hoorde na het duel klopte ook niet volledig, hij is wel staande gehouden en mocht zijn gegevens weer eens afgeven...
Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:35:23 #173
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281056
quote:
Agressief Roda JC geeft NEC geen schijn van kans
PRIMEUR Eerste thuiszege in competitie

VOETBAL – Roda JC boekte in de competitie de eerste thuiszege van het seizoen en hield voor het eerst de nul. De overtuigende 3-0 zege op NEC moet het startschot zijn voor betere tijden.

Twee zeges op rij, een op papier eenvoudige bekerloting en een plaatsje gestegen op de ranglijst: na een periode vol kommer en kwel keerde zaterdag de glimlach terug in het Parkstad Limburg Stadion.

De afsluiting van de (buiten het veld) onrustige week was er eentje in stijl: NEC kreeg geen poot aan de grond en werd met een kansloze 3-0 huiswaarts gestuurd. Tot tevredenheid uiteraard van trainer Martin Koopman. „We hebben na de wedstrijd tegen Willem II in de spiegel gekeken en geconcludeerd dat je onderin blijft hangen als je zo speelt. We hebben vandaag agressie getoond en spelplezier uitgestraald.

Dat hebben we de voorgaande weken wel eens nagelaten.

Als je zo speelt als vandaag, kom je onderin snel weg.”

Roda won bijna alle duels en veroverde de meeste tweede ballen.

Bovendien profiteerde de thuisploeg van het trage en niet al te wendbare verdedigingsduo Wisgerhof/Zomer. Als de tegenstander dan ook nog eens zo vriendelijk is bij de eerste twee doelpunten een handje toe te steken, beland je al snel in een comfortabele zetel. Bij de vroege 1-0 maaide verdediger Dani Fernandez over de bal waardoor Sekou Cissé (foto) vrije doortocht kreeg naar het doel van Gabor Babos. Bij de 2-0 loste diezelfde Babos een schuiver van de door Bas Sibum uit het oog verloren Boldizsar Bodor en hoefde Willem Janssen maar zijn voet tegen de bal te zetten. Die treffer viel op het juiste moment, want na een ijzersterk eerste kwartier (waarin Roda een paar keer dicht bij de 2-0 was) kwamen de gasten beter in de wedstrijd. De 3-0 meteen na rust betekende de definitieve genadeklap.

Marcel de Jongs verre bal werd door Jeanvion Yulu-Matondo doorgekopt waarna Janssen voor de beslissende actie zorgde. Lasse Schöne had tweemaal de eretreffer kunnen laten aantekenen, maar stuitte eerst op Bram Castro en raakte daarna de paal. Aan de andere kant ontsnapte NEC aan de 4-0 toen De Jong de lat teisterde.

Eredivisie Roda 3

Roda 3 NEC 0

5. Cissé 1-0, 38. Janssen 2-0, 46. Janssen 3-0. Scheidsrechter: Wegereef. Gele kaart: Zomer (NEC). Toeschouwers: 13.839.

Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:36:12 #174
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281067
quote:
Mario Been: wanvertoning NEC

NEC-trainer Mario Been had zaterdagavond na het kansloze verlies tegen Roda JC geen goed woord over voor zijn ploeg. „Een wanvertoning van NEC. Geen agressie, geen beleving, slecht verdedigen.”

Volgens Been leeft zijn ploeg op een wolk. Iedereen praat over NEC. „Het gaat goed in de competitie, we zitten nog in de beker, we spelen Europees voetbal. Maar de spelers moeten wel beseffen dat we iedere wedstrijd keihard moeten werken om de punten te pakken.

Als we dat nalaten, zoals tegen Roda JC, en belabberd verdedigen, dan gaat het faliekant mis. Dat accepteer ik niet.” Been liet zijn spelers weten dat er volgende week elf basisplaatsen te verdienen zijn. „De heilige huisjes gaan komende week omver. De spelers moeten hun plaats weer gaan verdienen.”

Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:37:08 #175
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281079
quote:
Kappen en draaien tijdens herstel
OEFENEN Willem Janssen schaaft in blessureperiode metWiel Coervers oefenstof aan techniek

Zelden zal een voetballer zoveel baat hebben gehad bij een blessure. Aan de hand vanWiel Coervers oefenstof schaafde en schuurdeWillem Janssen onder het wakend oog van de technische staf de afgelopen weken in zijn uppie aan zijn techniek.

Een ongelukkige botsing met medespeler Kenny Tokaya leverdeWillem Janssen zes weken geleden een zwaar beschadigde oogkas op. Nadat de gebroken stukjes door een ingreep via zijn mond met plaatjes aan elkaar waren gezet, keerde de middenvelder snel terug op het veld.

Op het trainingsveld wel te verstaan, want lichamelijk contact en duels moesten vermeden worden.

En dus mocht de Noord-Limburger nog geen wedstrijden spelen en niet deelnemen aan de groepstrainingen.

Zelf een beetje pielen met de bal, meer was niet mogelijk.

Nou ja pielen…Jan Laurs zette pylonnen uit op het veld, gooide een zak met ballen leeg en liet Janssen ontelbaar vaak dezelfde oefeningen van techniekgoeroeWiel Coerver uitvoeren. „In de blessureperiode zijn we met hem bezig geweest om hem sterker te maken aan de bal”, aldus trainer Martin Koopman. „We doen er alles aan om hem een completere voetballer te maken. Je ziet op de trainingen dat hij meer vertrouwen heeft aan de bal. Dat moet hij nu ook plaatsen in de wedstrijden.”

Janssen is een voetballer die je vandaag nog in een marathon zou kunnen droppen. Een jongen met een onvoorstelbaar loopvermogen en een geweldige drive. Iemand ook die in zijn ijver en enthousiasme wel eens twee handelingen tegelijk wil uitvoeren en de tweede actie start voordat de eerste op een fatsoenlijke manier is voltooid. Daaraan is de afgelopen weken hard gewerkt. „De eerste aanname in de kleine ruimte moet meteen goed zijn”, aldus Janssen. „Ik heb daar de afgelopen periode veel op getraind.

Het is geen kwestie van twee weken oefenen, je moet het blijven doen. Dan hoop ik dat het nog meer rendement oplevert.”

Tegen NEC was het in elk geval goed voor twee treffers. De eerste was een eenvoudige intikker, zijn tweede hét voorbeeld van het ideaalplaatje waaraan gewerkt wordt: op het juiste moment de diepte kiezen, de bal goed meenemen, het lichaam gebruiken om de tegenstander op afstand te houden en de rust bewaren door pas op het laatste moment af te drukken. Niet voor niets noemde Koopman zijn pupil, die afgelopen dinsdag in het bekerduel tegenWillem II (1-0) terugkeerde in de basis, de missing link. Al geeft de trainer toe dat een aanvalsduo Cissé/Yulu-Matondo met daarachter een hyperactieve Janssen niet de meest logische combinatie is, omdat ze allen graag de diepte zoeken. „Ze zullen dus heel goed naar elkaar moeten kijken”, aldus Koopman. Het compliment van zijn trainer deed Janssen lichtelijk blozen. „Mooi dat hij dat zegt.

Het is lekker als je erin komt en je wint twee keer, maar we hebben het als ploeg gedaan. Ook Edwin Linssen en Yulu-Matondo zijn erbij gekomen.We hebben gezegd dat we vertrouwen moesten houden, dan zou het wel goed komen. Nu gaan de kansen die je in de eerste helft krijgt er wel in en draait het ineens.Waar dat precies aan ligt, ik weet het niet.” Misschien wel aan de ingreep van Koopman, die na de wanvertoning bijWillem II in de competitie de basis op drie plaatsen wijzigde? Janssen: „Dat is moeilijk te zeggen. Vóór die wedstrijd hebben we bij elkaar gezeten, omdat het op de training niet goed ging en sommige jongens niet brachten wat in deze fase nodig is.

Toch konden we het in dat duel niet ombuigen. Daarna zijn enkele koppen gerold en ineens gaat het lopen. Door die wisselingen heeft de trainer een signaal afgegeven.

Dat hebben we goed opgepakt.”

Terwijl de spelers het feestje vieren met het publiek, kan ook coach Martin Koopman zijn geluk niet op. foto Marcel van Hoorn

Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:39:58 #176
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281123
quote:
Een mislukte veldtocht

Een mislukte veldtocht FUSIE Fortuna-aanhang zoekt in centrum Kerkrade de confrontatie met Roda-supporters op Politie verricht twaalf arrestaties

Het bezoek van circa negentig Fortuna-supporters aan Kerkrade eindigde zaterdagavond in een confrontatie met de Mobiele Eenheid.

Een reconstructie.

De tegenstelling had niet groter kunnen zijn. Op het moment dat de spelersbus van FC Zwolle zaterdag rond 18 uur de A2 afdraait in de richting van Sittard, rijden 45 auto's in colonne de andere kant op. Gevuld met ongeveer negentig Fortuna-supporters, zet de stoet koers naar de Markt van d’r Joep in Kerkrade. En niet naar het eigen stadion waar FC Zwolle de tegenstander is. Het is een ludieke actie, luiden de eerste berichten vrijdagavond.

De harde kern van Fortuna Sittard heeft het gehad met de plannen van het bestuur om na te denken over een mogelijke fusie met aartsrivaal Roda. Tijd voor actie!

Onder het motto ‘als we samen gaan met Roda, moeten we onze vrienden in Kerkrade beter leren kennen’, besluit een deel van de fans om zaterdag naar Parkstad af te reizen. Tegen het einde van de middag een biertje drinken op de Markt en dan hup terug naar Sittard, waar Fortuna om half acht moet aantreden. Zaterdagmiddag gaat het gerucht dat er honderd kaartjes in omloop zijn voor het Parkstad Limburg Stadion waar Roda later op de avond aan de aftrap verschijnt.

Dat lijkt niet te kloppen. De colonne laat het Roda-stadion rond twintig over zes letterlijk links liggen en zet koers naar Kerkrade Centrum.

Daar verzamelen de supporters zich in café deWieëtsjaf. Niemand lijkt te weten hoe het verder moet.

Er wordt druk getelefoneerd, maar er gebeurt niks. Ja, we hebben kaartjes voor de wedstrijd tussen Roda en NEC, zegt de een, we gaan zo naar het stadion. Nee, vertelt een ander, we drinken een biertje en gaan terug naar Sittard. De politie is op de hoogte van de actie en is alert. Vanuit Sittard rijdt een auto en een busje met de groep mee.

Op de Markt houden agenten een oogje in het zeil. Dat is hard nodig ook.Want al heel snel blijkt dat de harde kern van de Fortuna-aanhang een geheel eigen invulling geeft aan het ‘kennismaken’ met de collega’s van Roda. Zij willen een signaal afgeven, zijn uit op een harde confrontatie. Vijf voor zeven ontploft onder luid gejuich met een harde knal een eerste zware vuurwerkstaaf. Er volgen er nog drie. „Sittard neemt Kerkrade over”, hoont een Sittardenaar. „Andersom durven ze niet.Wie is er nu de beste club van Limburg?” En al spoedig volgen pesterige spreekkoren in hartje Kerkrade. „Wir wollen keine Deutsche Schweine”, klinkt het luid over de Markt.

Dan komt een Fortunees opgewonden aanrennen. „Ze komen er aan, zeker vijftig man”, roept hij. Dat brengt de Sittardse meute in opperste staat van opwinding. De gehoopte confrontatie komt eraan.

Denken ze. Maar inmiddels zijn politiebusjes en ME-wagens de Markt opgereden. De politie sluit de wegen er naartoe hermetisch af.

In de verte is luid geblaf van politiehonden te horen. De uitdaging van de Fortuna-aanhang is inmiddels ook tot de harde kern van de Roda- supporters doorgedrongen.

Zij pogen op de Markt te komen, maar dat lukt niet. De politie is meester van de binnenstad. Leden van de Mobiele Eenheid jagen aan de rand van het centrum met honden een groep van circa twintig, dertig Roda-fans uiteen.

Even dreigt het toch nog mis te gaan. Rond 19.30 uur komen uit een zijstraat Roda-supporters richting Markt. „Hooligans”, schreeuwen ze woedend. De Sittardenaren willen dan woedend het gevecht opzoeken. Ze gooien met lege glazen naar de ME. Die grijpt meteen in. De Roda-supporters krijgen de Fortunezen niet eens te zien. De Sittardenaren worden zonder veel moeite met wapenstok en politiehonden weer het terras op gedreven.

Hun branie smelt dan weg als sneeuw voor de zon, zeker als de ME een raddraaier van het terras plukt. De politie filmt de groep.

Stilletjes wacht die af wat gaat gebeuren.

Dat blijkt om acht uur. Op basis van een noodbevel moeten de Fortunezen meteen de stad uit, anders volgt arrestatie. Een voor een worden ze uit de groep gehaald.

Wie geen identiteitsbewijs bij zich heeft, wordt aangehouden.

Dat lot treft 12 van de 87 supporters.

De rest druipt smadelijk af, de laatste rond 20.45 uur.

Op het terras is alleen wat glas gesneuveld. „Ze hebben nog gelijk ook”, scheldt een woedende ober. „Roda en Fortuna horen niet bijelkaar.”

Dat gevoel wordt om elf uur bij het Parkstad-stadion, na de gewonnen wedstrijd tegen NEC, ook vertolkt door een dertigtal harde-kern-supporters van Roda. Ze staan te joelen bij de hoofdingang, waar ze verhaal proberen te halen. „Nooit FC Limburg”, zingen ze. „Kuijer rot op”, is verder nog de vriendelijkste van de verwensingen voor de niet zichtbare Roda-voorzitter.

De ME houdt de ‘hooligans’ op veilige afstand. Drie heethoofden worden ter afkoeling even opgepakt.

Om half twaalf is de ME het zat.

Na een charge met paarden druipt ook de harde kern van Roda machteloos af. De rust keert weer.

Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 08:47:53 #177
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63281204
LD/DDL artikelen op verzoek van Planethugo
Planning:
-
pi_63285947
thnx!

heeft die maarten zeik gehad na de wedstrijd toen we met ongeveer 50 man voor de hoofdingang stonden? Enige wat daar gebeurd is, was dat de ME het opeens nodig vond, zonder te waarschuwen, om maar even 30 meter op te schuiven terwijl daar gewoon iedereen in de buurt stond wat te ouwehoeren mét de politie, liet volgens mij iemand zijn telefoon vallen en toen ie die op wilde pakken kreeg ie wat klappen. Echt totaal onnodig, er hing geen agressief sfeertje of wat dan ook, maarja das normaal met die gasten als ze eenmaal een helmpje en een knuppel bij zich hebben
  maandag 17 november 2008 @ 19:10:40 #179
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63296256
quote:
Clubliefde
Brun & Vinders

Serve Kuijer vraagt zich af of het bij Roda JC dan alleen maar gaat om de kleuren geel-zwart en de naam Roda! Als je je dat afvraagt, ben je dan wel de goede man op de goede plek? Moet je voor een topfunctie als voorzitter van Roda dan alleen een goed bestuurder zijn? Of moet je ook met hart en ziel van je club houden?

Het gaat zoals altijd: belangrijke bestuurders hebben een idee en willen dat koste wat kost doorduwen.

Zonder rekening te houden met de meeste Rodafans.

Ik lees in deze krant de advertentie van Roda: Kom en beleef Roda JC.

Is toch vreselijk als gevraagd wordt de club te komen beleven en dat tegelijkertijd diezelfde club de nek wordt omgedraaid!

Weer is het motto geld en topvoetbal!

Roda gaat de failliete club Fortuna overnemen. Ja, daar zul je dan beter van worden. Alle respect voor MVV: dat doet niet mee en wil de eigen identiteit bewaren.

Kuijer vraagt zich af: ‘Wat gun ik mijn kleinkind?’ Het antwoord moet zijn: hij gunt zijn kleinkind een wijze opa, die Roda heeft behouden voor het nageslacht. Een opa die meer van Roda houdt dan van geld en fusie. Een Roda dat in de eredivisie eervol en met bravoure strijdt voor welke plek dan ook!

Ik ben tegen elke vorm van geweld en vraag de supporters om ludieke acties te houden. Ik ben zelf ook woest, verbaasd en verbolgen.

De provincie - lees gouverneur Léon Frissen - komt wéér met geld: ‘smeerolie’ om het proces te vergemakkelijken.

Heeft een provincie niets beters te doen dan zich te bemoeien met een fusie van voetbalclubs? Dan doeken we het Limburgs Parlement maar op.

Jack Vinders

Planning:
-
pi_63296375
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:10 schreef DarkShine het volgende:

[..]

maandag 17 november 2008 @ 19:24:25 #181
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63296705
quote:
Op maandag 17 november 2008 19:10 schreef DarkShine het volgende:

[..]
Jack Vinders .
pi_63296718
Jack Vinders
pi_63298166
Kijk, dat zijn nog een harde woorden richting Kuijer, die Vinders zal wel niet meer uitgenodigd worden.
  maandag 17 november 2008 @ 20:33:47 #184
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63298703
Mijn opa was net in beeld bij Netwerk bij de beelden van ons kampioenschap in 1956.
  maandag 17 november 2008 @ 20:37:35 #185
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_63298806
Verslag was summier, Fortunezen worden als hoolies geportretteerd.....Rick P had wel wijze woorden....
  maandag 17 november 2008 @ 20:40:29 #186
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63298897
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:37 schreef RD4 het volgende:
Verslag was summier, Fortunezen worden als hoolies geportretteerd.....Rick P had wel wijze woorden....
Het was inderdaad vrij tendentieus, hoewel er ook ruimte was voor de tegenstanders om hun woordje te doen. Daar heeft L1 nog geen kans voor geboden.

En op zich had die Fortuna-loser gelijk toen hij zei dat ze niet kwamen om rotzooi te trappen, want dan waren ze natuurlijk niet naar een plek gegaan waarvan ze wisten dat Roda daar zeker niet zou zijn .

[ Bericht 0% gewijzigd door Plato1980 op 17-11-2008 20:55:10 ]
  maandag 17 november 2008 @ 20:42:17 #187
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_63298954
quote:
Onder het motto ‘als we samen gaan met Roda, moeten we onze vrienden in Kerkrade beter leren kennen’, besluit een deel van de fans om zaterdag naar Parkstad af te reizen. Tegen het einde van de middag een biertje drinken op de Markt en dan hup terug naar Sittard, waar Fortuna om half acht moet aantreden
En de reactie bij Netwerk zojuist wat beelden van afgelopen zaterdag. Ook het moment dat de ME optrad. Reactie van een Fortuna Supporter: Ja als die uit Kerkrade niet waren gekomen, was dit ook niet gebeurd.

HALLO JULLIE KWAMEN NAAR KERKRADE OM DIE FANS TE LEREN KENNEN. KOMEN ZE, WIL JE GELIJK WILD OM JE HEEN SLAAN
Net efkes anges
  maandag 17 november 2008 @ 20:44:43 #188
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63299025
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:42 schreef Sjoerd102 het volgende:
En de reactie bij Netwerk zojuist wat beelden van afgelopen zaterdag. Ook het moment dat de ME optrad. Reactie van een Fortuna Supporter: Ja als die uit Kerkrade niet waren gekomen, was dit ook niet gebeurd.
Hij had in zoverre gelijk dat ze op een plek zaten waar ze Roda niet verwacht hadden, want ze weten doders goed dat de harde kern van Roda nooit in Kerkrade Centrum verzamelt .
  maandag 17 november 2008 @ 20:47:38 #189
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_63299120
Dan nog. Ze willen kennis maken met de fans. Nou goed 'jullie' (geen idee of er verder een van het fok forum bij was) komen. Worden jullie gelijk bedreigd.
Net efkes anges
  maandag 17 november 2008 @ 20:49:49 #190
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_63299203
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
Dan nog. Ze willen kennis maken met de fans. Nou goed 'jullie' (geen idee of er verder een van het fok forum bij was) komen. Worden jullie gelijk bedreigd.
Ik was er niet bij hoor, geen misverstanden.
  maandag 17 november 2008 @ 20:53:15 #191
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63299312
Ik stond de opzeg formulieren uit te delen en in te nemen (en er zijn er zaterdag weer vele opgehaald!).
Planning:
-
  maandag 17 november 2008 @ 21:01:37 #192
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_63299578
quote:
Op maandag 17 november 2008 20:47 schreef Sjoerd102 het volgende:
Stomme vraag, maar ik kijk naar je avatar en was jij zaterdag bij Roda? Ik heb namelijk een vlag zien hangen met een gelijkend logo....
  maandag 17 november 2008 @ 22:22:19 #193
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_63302365
Nee dat was ik niet. Weet wel dat die vlag van een dorpsgenoot is.
Die vlag hangt bijna wekelijks op West, is het logo van de plaatselijke carnavalsvereniging.
Heb wel voor een seizoenskaart liggen denken, maar heb teveel andere verplichtingen om alle wedstrijden bij te wonen. Ga wel eens met mijn oom en tante mee die seizoenskaarten hebben voor de senioren tribune.
Net efkes anges
  maandag 17 november 2008 @ 22:27:02 #194
134116 RD4
Reinigingsdiensten
pi_63302519
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:22 schreef Sjoerd102 het volgende:
Nee dat was ik niet. Weet wel dat die vlag van een dorpsgenoot is.
Die vlag hangt bijna wekelijks op West, is het logo van de plaatselijke carnavalsvereniging.
Heb wel voor een seizoenskaart liggen denken, maar heb teveel andere verplichtingen om alle wedstrijden bij te wonen. Ga wel eens met mijn oom en tante mee die seizoenskaarten hebben voor de senioren tribune.
Hehe, we dachten dat het een NEC vlag was, maar na nadere bestudering bleek het idd een vlag van een carnavalsvereniging te zijn....
  maandag 17 november 2008 @ 22:34:53 #195
71199 Sjoerd102
Oet Zjwame!!!
pi_63302796
quote:
Op maandag 17 november 2008 22:27 schreef RD4 het volgende:

[..]

Hehe, we dachten dat het een NEC vlag was, maar na nadere bestudering bleek het idd een vlag van een carnavalsvereniging te zijn....
Haha heb ik tijd terug met mijn oom nog over gehad dat die kleuren hetzelfde zijn.
Net efkes anges
  dinsdag 18 november 2008 @ 00:46:58 #196
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_63306238
Draaien de wieken op de vlag ook? :D
Forza Roda
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:34:34 #197
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63310258
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 00:46 schreef Robjuhhh het volgende:
Draaien de wieken op de vlag ook? :D
Als je goed zuipt wel.
Planning:
-
  dinsdag 18 november 2008 @ 10:53:41 #198
101281 Robjuhhh
Ultras Kerkrade
pi_63310767
Kortom, met dat steeds smeriger stadionbier dus niet!
Forza Roda
  dinsdag 18 november 2008 @ 11:06:54 #199
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63311087
quote:
Op dinsdag 18 november 2008 10:53 schreef Robjuhhh het volgende:
Kortom, met dat steeds smeriger stadionbier dus niet!
En jij durft dat smerige Brabantse gele goedje bier te noemen?
Planning:
-
  woensdag 19 november 2008 @ 19:02:39 #200
46672 DarkShine
Mijnstreek Oost
pi_63352780
Oberhausen - Aachen:

Planning:
-
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')