abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62369984

Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Waar ligt de bodem voor de AEX en de Dow? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.

Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01: Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02: Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03: De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07: 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08: Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09: 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Bulls, Bears & Bucks #17: Beren nemen het roer weer over
Bulls, Bears & Bucks #18: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #19: Lehman Brothers aan de beurt?
Bulls, Bears & Bucks #20: Lehman failliet, Merrill overgenomen
Bulls, Bears & Bucks #21: Wall Street struikelt over bankencrisis
Bulls, Bears & Bucks #22: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #23: Vertrouwen is nul
Bulls, Bears & Bucks #24: Short squeeze
Bulls, Bears & Bucks #25: Shiny happy people
Bulls, Bears & Bucks #26: De moeder van alle bail-outs.
Bulls, Bears & Bucks #27: Erop, erover of eronder? Wie weet.
Bulls, Bears & Bucks #28: Reddingsplan VS verworpen
Bulls, Bears & Bucks #29: The 30's revival
Bulls, Bears & Bucks #30: Wall Street stuitert terug
Bulls, Bears & Bucks #31: Reeks bloedrode maandagen duurt voort
Bulls, Bears & Bucks #32: Just another manic Monday
Bulls, Bears & Bucks #33: Free-fall for all!
Bulls, Bears & Bucks #34: Dow duikt onder 10.000 punten
Bulls, Bears & Bucks #35: Nog geen einde aan glijbaan
Bulls, Bears & Bucks #36: The Wildest Rollercoaster Ride
Bulls, Bears & Bucks #37: Wall Street capituleert
Bulls, Bears & Bucks #38: Beurzen wereldwijd onderuit
Bulls, Bears & Bucks #39: Mag ik één Zwarte Vrijdag van u
Bulls, Bears & Bucks #40: Dow breekt ook door 8000
Bulls, Bears & Bucks #41: AEX verliest 25% in een week
Bulls, Bears & Bucks #42: Op en neer, op en neer......
Bulls, Bears & Bucks #43: Grootste stijging sinds Great Depression

Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)

Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar

Euro/Dollar - intraday

Yen/Dollar

Pond/Euro

Dow Jones - 5 jaar

S&P 500 - 5 jaar

Dow Jones - intraday

Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday

AEX - 3 jaar

AEX - intraday

AEX / Dow Jones - 2 jaar

Hang Seng - 2 jaar

Hang Seng - intraday

OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_62370043
terugvindrally
pi_62370073
terugvindbull
'La operación fue, perfecta' Betancourt
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:02:08 #4
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62370135
quote:
Agent sentenced to 14 Years for mortgage fraud
Agent personally derived more than a $1 million in commissions from the mortgage fraud scheme

Joseph Sterling Jetton, 61, of Woodstock, Ga., was sentenced today to 14 years in federal prison to be followed by five years of supervised release and ordered to pay $11,194,300 in restitution on charges of conspiracy, bank fraud, wire fraud and money laundering related to a multi-million dollar mortgage fraud scheme. Jetton was convicted by a jury on Nov. 26, 2007, after a three week trial, and was sentenced today by U.S. District Judge Beverly B. Martin.

According to U.S. Attorney David E. Nahmias and the information presented in court, Jetton orchestrated a mortgage fraud scheme that involved millions of dollars in fraudulently inflated mortgage loans being provided to unqualified straw borrowers from late 2004 through early 2006. The straw borrowers were paid through shell companies as much as $600,000 per property from the fraudulently obtained loan proceeds. Jetton wrote sales contracts that failed to disclose that the sales prices of the residences had been inflated and that hundreds of thousands of dollars out of the loan proceeds were going to the buyers and others. Jetton personally derived more than a $1 million in commissions from the mortgage fraud scheme.

"This defendant was a licensed real estate agent. Using his specialized knowledge of real estate and residential mortgage financing, he orchestrated a mortgage fraud scheme that has caused millions of dollars in losses to lenders and untold damage to neighborhoods," said U.S. Attorney Nahmias. "Nearly a dozen people have been sentenced to federal prison for their involvement in this defendant's scheme. The long prison sentence handed down today accounts for his leadership role in the scheme and the misuse of his position as a real estate agent to commit the fraud. We will continue to work with federal, state and local law enforcement agencies to vigorously investigate and prosecute mortgage fraud schemes, especially those perpetrated by professionals in the real estate industry."

Eleven other defendants have already been sentenced to prison terms in related cases, with sentences ranging from eight months to more than ten years in federal prison. Raymond Joseph Costanzo Jr., 63, of Clayton, Ga. -- a closing attorney in the scheme -- was sentenced to three years and five months in federal prison. A loan broker in the scheme, Olympia D. Ammons, 31, of St. Louis, Mo., was sentenced to five years and three months in prison to be followed by four years of supervised release, and was ordered to pay $7,549,044 in restitution.
Dit soort berichten zul je nu wat vaker tegenkomen.... Jammerlijk genoeg zijn het wel de kleine visjes.
Zal de CEO van AIG, Lehman Br, Bear Stearns, WaMu ook de 4 muren zien van het gevangenis zien... ik betwijfel het.
pi_62370182
mmm, ik heb met een aandeel al een jaar verlies gemaakt en zit nu te denken om toch maar weer ff spargeld erin te pompen.
gisteren +40 en nu 20+
pi_62370194
Op naar het Fortismoment .
pi_62370284
ben benieuwd
pi_62370352
Spyker nu +60%
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:12:18 #9
89730 Drugshond
pi_62370360
quote:
When will “more debt” not be the answer?

Not all that much seems to have come from the G7+ meeting this past weekend. We somehow expected more than: “The Federal Reserve led an unprecedented push by central banks to flood the financial system with dollars, backing up government efforts to restore confidence and helping to drive down money-market rates.

In its statement the Fed said:

“In order to provide broad access to liquidity and funding to financial institutions, the Bank of England, the European Central Bank, the Federal Reserve, the Bank of Japan, and the Swiss National Bank are jointly announcing further measures to improve liquidity in short-term U.S. dollar funding markets.

To assist in the expansion of these operations, the Federal Open Market Committee has authorized increases in the sizes of its temporary swap facilities with the BoE, the ECB, and the SNB, so that these central banks can provide U.S. dollar funding in quantities sufficient to meet demand.”

And just in the nick of time, we observe, this being options expiration week.

Sunday night Bloomberg reported that the “Royal Bank of Scotland, HBOS Set to be Taken Over by Government. U.K. Prime Minister Gordon Brown’s government is set to buy majority stakes in Royal Bank of Scotland Group Plc and HBOS Plc to contain the worst financial crisis since the 1930s, two people familiar with the matter said.

The government will also name representatives to the boards of RBS, Britain’s fourth-biggest bank, and HBOS, its largest mortgage lender, and will work closely with the management on issues including executive pay, the people said. They spoke on condition of anonymity because the information is confidential.

This comes on the heels of Saturday’s announcement, “Federal regulators directed Fannie Mae and Freddie Mac to start purchasing $40 billion a month of underperforming mortgage bonds as the Bush administration expands its options to buy troubled financial assets and resuscitate the U.S. economy, according to three people briefed about the plan.

In addition, “Adding underperforming assets to Fannie and Freddie’s combined $1.52 trillion mortgage portfolios would come at a time when the two mortgage-finance companies already hold as much as $210 billion of bad debt that may be eligible itself for the Treasury’s relief program, their regulator said Oct. 5.”

We can’t help but notice that so far, not one of these increased-debt-related schemes has had any positive effect on the markets or the worldwide economy; just the opposite, in fact. Since the beginning of the year, the Federal Reserve has added more than $2.7 trillion, yes trillion, to its balance sheet, some of it in the form of guarantees and some of it against swaps of worthless mortgage-related securities.

The engine that drives the US economy and, therefore, the world economy, is the US consumer. The US consumer is tapped out due to maxed-out credit cards, maxed-out or withdrawn HELOCs reflecting underwater mortgages, no savings and, the last nail in the coffin, increasing unemployment.

The economy is in serious decline and there are few credit-worthy borrowers left. More debt couldn’t possibly remedy this situation.
pi_62370434
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:03 schreef downthedrain het volgende:
mmm, ik heb met een aandeel al een jaar verlies gemaakt en zit nu te denken om toch maar weer ff spargeld erin te pompen.
gisteren +40 en nu 20+

Ben je dan niet twee dagen te laat?
pi_62370547
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:15 schreef Revolution-NL het volgende:

[..]

Ben je dan niet twee dagen te laat?
ik had geen geld meer op mijn beleggingsrekening.

ik speel alleen met geld dat ik over heb en dat was dus allemaal ff weg:
http://www.ariva.de/quote/profile.m?secu=5611&searchname=arques&weitere_ergebnisse=ZER|84_TUR|66_AG|1_OS|90

gekocht 8 maanden geleden op 24 euro en nu is er weinig van over.
maar laatste 2 dagen knalt die omhoog.

heb al weer iets geld over maar ga denk ik met turbo's spelen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:24:17 #12
89730 Drugshond
pi_62370629
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:20 schreef downthedrain het volgende:

[..]
gekocht 8 maanden geleden op 24 euro en nu is er weinig van over.
Ik zou een woordgrapje over je username kunnen maken, maar ik doe ik 't niet .

sorry, kon 't niet laten
quote:
maar laatste 2 dagen knalt die omhoog.
Nog maar ff lekker laten staan dus .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:34:35 #14
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62370849
[pessimist]
11u is het eind van het begin

[/pessimist]
pi_62370864
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:24 schreef Drugshond het volgende:
Kunnen die 'personal' belegging verhalen niet beter gehouden worden in [centraal] Beleggen & Aandelen deel 29
Ja, dat kan daar prima inderdaad.
pi_62370866
of jullie hier vandaag goed het nieuws kunnen posten, dan hoef ik vannacht als ik terugkom uit drenthe alwaar we onze nieuwe woning gaan bekijken ( ) niet mijn vaste rondje te doen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_62370920
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:34 schreef Tokamak het volgende:
[pessimist]
11u is het eind van het begin

[/pessimist]
11 uur is het eind van het begin zonder einde.
pi_62370937
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:35 schreef simmu het volgende:
of jullie hier vandaag goed het nieuws kunnen posten, dan hoef ik vannacht als ik terugkom uit drenthe alwaar we onze nieuwe woning gaan bekijken ( ) niet mijn vaste rondje te doen
Zoveel goed nieuws zal er niet meer komen vanaf de AEX, FOR gaat zo open
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:39:50 #19
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62370982
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:35 schreef simmu het volgende:
Alles in het groen. AEX zelfs weer boven de 300 punten. Vooralsnog geen wolkje aan de lucht.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_62371030
Ships, moet toch de deur uit nu. Lees later vandaag wel hoe het FOR is verlopen.
pi_62371100
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Spyker nu +60%
Njah dit is ook erg goed nieuws
quote:
AMSTERDAM (Dow Jones)--Spyker Cars nv heeft het verlies over de eerste helft van 2008 fors teruggebracht ten opzichte van dezelfde periode in 2007 en verkocht meer auto's in deze verslagperiode. Dat is vrijdag middels een persbericht bekendgemaakt.

Het verlies nam af naar EUR8,8 miljoen, vergeleken met EUR29,9 miljoen in dezelfde periode van 2007. De omzet kwam uit op EUR5,8 miljoen, tegenover een omzet van EUR23,7 miljoen in de eerste helft van 2007. In dat cijfer zat het inmiddels verkochte Formule-1-team verwerkt.

Spyker verkocht in de afgelopen verslagperiode in totaal 26 van zijn luxe bolides, tegenover 7 in dezelfde periode een jaar terug, een getal dat volgens de onderneming "nu al hoger is dan over heel 2007".

De totale productie bedroeg over de eerste zes maanden overigens 22, vergeleken met 17 in de eerste helft van 2007.

Spyker verwacht dat de aanstelling van een nieuwe Chief Commercial Officer in het vierde kwartaal zal plaatsvinden.

Bestuursvoorzitter Victor Muller stelt dat de productie en levering van auto's in het eerste halfjaar nog niet op het gewenste niveau ligt dat de onderneming in het tweede halfjaar wil bereiken.

Spyker, dat op 2 september wordt opgenomen in de AScX-index van Euronext Amsterdam, stelt dat de totale productie van 2008 ook zal afhangen of de onderneming de Spyker C8 Aileron in het vierde kwartaal in productie kan nemen. "De wagen zal naast de huidige SWB-modellen in productie worden genomen, zolang er voldoende vraag naar is", aldus de onderneming.

De ontwikkeling van de D8 Peking-to-Paris is in volle gang en de vraag naar het model is "aanhoudend hoog". Spyker denkt de wagen eind 2009 in productie te nemen.

"De algemene verwachting voor de rest van 2008 is positief, de onderneming is stabiel met nieuwe modellen die in productie gaan bij verbeterde marges".

Spyker verwacht een verdere stijging van het aantal dealers.
pi_62371133
FOR 1,95 al geboden. Nou, nou.
Erg flauw hoor om te wachten totdat de stemming verbeterd is niet erg voorspelbaar ook
pi_62371165
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:44 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Njah dit is ook erg goed nieuws
[..]

Ahja, da's een duidelijke verklaring .
pi_62371304
http://www.eurobench.com/(...)in-Randstad-Wft.aspx

Ah, er zit nog wel wat in Fortis Verzekeringen .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:52:30 #25
89730 Drugshond
pi_62371308
1 maands Euribor - laatste jaar

3 maands Euribor - laatste jaar

6 maands Euribor - laatste jaar

1 jaars Euribor - laatste jaar

Er zit wat beweging in.... niet veel maar iets. Maar hieruit kun je wel afleiden dat de kredietcrisis pas goed is ingezet vanaf halverwege September.
pi_62371354
coming close...
pi_62371358
Kijk nog maar ff goed naar de stand van de AEX. Zometeen issie wat lager .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 10:57:35 #28
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62371429
we zitten alweer onder de 300, nervositeit neemt toe
pi_62371481
Gooi maar los .
pi_62371494
Van dik +5% naar +2,23%

POINK
pi_62371498
AEX van 300 naar 291, valt op zich mee.
pi_62371572
2 euro
pi_62371589
Iemand een realtimekoers van Fortis?
pi_62371618
BEL van 2430 naar 2310, dat is iets pijnlijker
pi_62371626
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:04 schreef Roel_Jewel het volgende:
Iemand een realtimekoers van Fortis?
2,01
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:06:16 #36
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62371641
lolz ik dacht al, wat gebeurt er nou op de AEX
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
pi_62371652
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:05 schreef ItaloDancer het volgende:
BEL van 2430 naar 2310, dat is iets pijnlijker
Paar procentjes meer omlaag idd .
pi_62371661
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:05 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

2,01
Thnx .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:07:22 #39
89730 Drugshond
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:09:02 #40
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62371717
Beursstijgingen zetten nog niet echt hard door, en we moeten nog wel even om vorige week in te halen... ben benieuwd wat de beurzen doen vandaag
People come up to me and say, "What's wrong?" "Nothing." "Well, it takes more energy to frown than it does to smile." "Yeah, you know it takes more energy to point that out than it does to leave me alone?"
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:12:13 #42
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62371792
Terugvind suckersrally
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_62371794
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:09 schreef Liewec het volgende:
Beursstijgingen zetten nog niet echt hard door, en we moeten nog wel even om vorige week in te halen... ben benieuwd wat de beurzen doen vandaag
Denk dat 't nog wel redelijk nerveus is. Gisteren en vanmorgen wel flink omhoog, maar kan me voorstellen dat een beetje negatief nieuws meteen weer voor een scherpe daling zorgt.
pi_62371880
Ouch!

BEL20
pi_62371903
Fortis begint langzaam aan wat omhoog te kruipen. Inmiddels 2,20
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:16:26 #46
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62371939
How, cijfers

Inflatie in GB, 5,2%
pi_62371959
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 10:52 schreef Drugshond het volgende:

Er zit wat beweging in.... niet veel maar iets. Maar hieruit kun je wel afleiden dat de kredietcrisis pas goed is ingezet vanaf halverwege September.
Maar dan nog blijft het vreemd om te zien dat de aandelen zoveel gezakt zijn onder invloed van te weinig leningen die banken bij elkaar weg kunnen zetten. Net alsof de banken hun liquiditeits positie moesten verbeteren door aandelen die men bezitten moest verkopen. Maar door meer geld in het systeem te pompen is natuurlijk de liquiditeits positie van banken bij lange na nog niet verbeterd.
pi_62371972
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:16 schreef Tokamak het volgende:
How, cijfers

Inflatie in GB, 5,2%
Vooral door de toen nog hoge olieprijs waarschijnlijk .
pi_62372012
Wordt fors gehandeld in Fortis .
http://www.eurobench.com/koersen/Fortis/11766/snapshot.aspx

Nu al > 26 miljoen stuks .
pi_62372046
Ja, dat is toch niet echt verrassend te noemen .
pi_62372110
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:19 schreef PietjePuk007 het volgende:
Ja, dat is toch niet echt verrassend te noemen .
Neuh, maar toch .
Nu al 48 miljoen. In twintig minuten tijd.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:22:40 #52
89730 Drugshond
pi_62372140
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Maar dan nog blijft het vreemd om te zien dat de aandelen zoveel gezakt zijn onder invloed van te weinig leningen die banken bij elkaar weg kunnen zetten. Net alsof de banken hun liquiditeits positie moesten verbeteren door aandelen die men bezitten moest verkopen. Maar door meer geld in het systeem te pompen is natuurlijk de liquiditeits positie van banken bij lange na nog niet verbeterd.
Nou niet zo vreemd hoor, beleggers namen al een voorschot op de toekomstige situatie. Als geld lenen duurder wordt gaan investeringen inkrimpen. Op korte termijn zou je dus niet kunnen spreken van economische voorspoed (en dat is bijzonder snel verwerkt in de beurs).
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:26:41 #53
89730 Drugshond
pi_62372247
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:16 schreef Tokamak het volgende:
How, cijfers

Inflatie in GB, 5,2%
Wacht maar.... dat wordt nog veel leuker in de VS alsook in Europa. We hebben beide onze valuta op de casinotafel ingezet om onze economie te beschermen.
pi_62372411
Als leek vraag ik me af: het zou toch slim zijn om nu je geld in veilige banken als Fortis te steken?
Cause nobody likes rock anymore!
pi_62372428
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:31 schreef Crane het volgende:
Als leek vraag ik me af: het zou toch slim zijn om nu je geld in veilige banken als Fortis te steken?
Het is de vraag wat er nu nog precies in Fortis zit .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:37:15 #57
89730 Drugshond
pi_62372572
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:34 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.nu.nl/news/178(...)lijvend_herstel.html

Dat straalt vertrouwen uit .
Idd. Zeg dan niets tot vanavond.
Cause nobody likes rock anymore!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:40:19 #59
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_62372662
Vind het toch wel weer mooi dat juist een plan uit Europa voor de (tijdelijke) doorslag heeft gezorgd in de beurzen. Maarja nu komt Amerika er natuurlijk weer gemakkelijk vanaf.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:47:19 #60
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62372867
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:17 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Er zijn natuurlijk zorgen over heel veel aspecten. Het niet aan elkaar willen lenen heeft te maken met zorgen over de solvabiliteit van je tegenpartij. Dat risico wordt nu verlaagd doordat overheden garant gaan staan voor interbank lending. Maar de solvabiliteit zelf is daarmee natuurlijk niet opgelost. Daarvoor heb je dan dat her-kapitalisatie plan.

Eén ding waar in de huidige bearrally wel eventjes overheen wordt gekeken is dat daar voor de aandeelhouders nogal een prijskaartje aan hangt. Als de overheid geld injecteert in de banken dan krijgt zij daar (preferred) aandelen voor terug. Ook hoef je dan de komende jaren op niet teveel dividend te rekenen.

Ik denk dat tijdens de dalingen beleggers terecht erop anticipeerden dat banken flink gecastreerd gaan worden en dat de toekomstige winst voor aandeelhouders flink minder gaat worden in de komende jaren. Ook als banken geen geldinjecties krijgen van de overheid dan nog zullen ze zelf moeten deleveragen en velen zullen nog grote afschrijvingen moeten doen.

Daarnaast heb je dan nog de 'gewone' cyclische componenent: als we een ernstige recessie krijgen dan wordt het voor iedereen slechter, en zeker voor de banken (wat gewoon een cyclische business is).

In de laatste paar weken zie je in de markt nu (eindelijk) ook dat men zich gaat realiseren dat de brede economie ernstig gaat lijden. Door het beter inprijzen van risico zal lenen voor bedrijven en particulieren moeilijker of duurder worden. Dat gaat ten koste van de winst van iedereen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:51:17 #61
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62373001
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:40 schreef MrFl0ppY het volgende:
Vind het toch wel weer mooi dat juist een plan uit Europa voor de (tijdelijke) doorslag heeft gezorgd in de beurzen. Maarja nu komt Amerika er natuurlijk weer gemakkelijk vanaf.
Amerika komt er helemaal niet makkelijk vanaf, want Obama gaat straks bedelen om meer geld, let maar op.
Die $700 miljard daar ga je het niet mee redden.

Wel vind ik inderdaad het Europese optreden opmerkelijk krachtdadig. Dat komt niet vaak voor. Maar die market meltdown afgelopen vrijdag zal ze wel een zetje hebben gegeven.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:55:40 #62
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62373121
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:26 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Wacht maar.... dat wordt nog veel leuker in de VS alsook in Europa. We hebben beide onze valuta op de casinotafel ingezet om onze economie te beschermen.
Als we straks die 200 mrd ook echt nodig hebben, zijn we toast indd
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:06:46 #63
89730 Drugshond
pi_62373419
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:51 schreef SeLang het volgende:

[..]

Amerika komt er helemaal niet makkelijk vanaf, want Obama gaat straks bedelen om meer geld, let maar op.
Die $700 miljard daar ga je het niet mee redden.

Wel vind ik inderdaad het Europese optreden opmerkelijk krachtdadig. Dat komt niet vaak voor. Maar die market meltdown afgelopen vrijdag zal ze wel een zetje hebben gegeven.
Hold your horses... 250 miljard gaat er extra in aandelen. Dit schijnt buiten het 700 mj plan te staan.
En idd short rally suckers hebben feest...
De reaktie van Europa is bijzonder fel !!!... bijna alles of niets... dit had ik niet verwacht... of het helpt... Het is een beetje eenzijdig... beetje ontdooien van de kredietmarkten (short visie) qua balansen staat de rommel er nog steeds op (en blijft nog wel een tijdje voelbaar).

Gisteren hoorde ik op radio (BNR) dat Europese banken hun assets hoger mogen waarderen dan wat er op dit moment in de boeken staat. M.a.w. de EU geeft een fiat om creatief te gaan boekhouden volgens het Amerikaanse systeem om op korte termijn de economie te redden en de sovabiliteitsgrenzen op te krikken ?!.
(WTF )
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:07:36 #64
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_62373449
Fortis is net een gewond vogeltje dat op 100 meter hoogte losgelaten wordt in de hoop dat het weer gaat vliegen.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:22:25 #65
145738 superworm
is erbij
pi_62373832
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:06 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Hold your horses... 250 miljard gaat er extra in aandelen. Dit schijnt buiten het 700 mj plan te staan.
De reaktie van Europa is bijzonder fel !!!... bijna alles of niets... dit had ik niet verwacht... of het helpt... Het is een beetje eenzijdig... beetje ontdooien van de kredietmarkten (short visie) qua balansen staat de rommel er nog steeds op (en blijft nog wel een tijdje voelbaar).

Gisteren hoorde ik op radio (BNR) dat Europese banken hun assets hoger mogen waarderen dan wat er op dit moment in de boeken staat. M.a.w. de EU geeft een fiat om creatief te gaan boekhouden volgens het Amerikaanse systeem om op korte termijn de economie te redden en de sovabiliteitsgrenzen op te krikken ?!.
(WTF )
Dat was 'vroeger' toch gewoon fraude?
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_62373885
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:22 schreef superworm het volgende:

[..]

Onder het mom van 'nieuwe boekhoudregels' niet hoor .
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:31:57 #67
145738 superworm
is erbij
pi_62374084
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:24 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Onder het mom van 'nieuwe boekhoudregels' niet hoor .

Het wrange is dat je op school echt niet leert hoe verziekt en uitputtend het systeem is, hoe weinig geld gebackt is door iets échts, hoe banken elkaar tot het tienvoudige van al het geld uit weten te lenen. Ik dacht altijd gewoon dat een bank uit kon lenen wat jij erop zette, that's it, dus nooit meer 'uitgeleend' geld dan er 'spullen of diensten' achterstaan. Wist ik veel
op FOK!
op Facebook
op de website
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:35:42 #68
89730 Drugshond
pi_62374190
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:31 schreef superworm het volgende:

[..]

Het wrange is dat je op school echt niet leert hoe verziekt en uitputtend het systeem is, hoe weinig geld gebackt is door iets échts, hoe banken elkaar tot het tienvoudige van al het geld uit weten te lenen. Ik dacht altijd gewoon dat een bank uit kon lenen wat jij erop zette, that's it, dus nooit meer 'uitgeleend' geld dan er 'spullen of diensten' achterstaan. Wist ik veel
The gearbox...

Per 10 miljard directe steun kan een bank tussen de 120-220 miljard aan constructies uitvoeren.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:37:52 #69
89730 Drugshond
pi_62374239
quote:
Ik wist ook niet wat ik hoorde.... is nog te beluisteren (13-okt) op BNR tussen 21:00 en 22:00 (ik dacht serieus dat de beleidsmakers aan de GHB zaten)
pi_62374298
quote:

(WTF )
creëert weer extra onzekerheid ook. Je kunt je assets wel hoger waarderen, maar iedereen weet dat de waarde kul is. Je kunt dan helemaal niet meer zien wie echt rotzooi heeft en wie niet. Lijkt me dus ook niet een maatregel die het vertrouwen gaat helpen.
pi_62374313
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:31 schreef superworm het volgende:
Ik dacht altijd gewoon dat een bank uit kon lenen wat jij erop zette, that's it, dus nooit meer 'uitgeleend' geld dan er 'spullen of diensten' achterstaan.
Ja, daar kwam ik ook 3 weken geleden pas achter. Ik vond het ook altijd al zo raar dat men onder het uitlenen van geld geldschepping zag. Ook dat verhaal van die activa vind ik buitengewoon vreemd, op die manier creëer je nog veel meer spookgeld. Je zou zeggen dat men wat leert van deze crisis maar ze stoppen er gewoon extra geld in.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:41:17 #72
145738 superworm
is erbij
pi_62374318
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:37 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Ik wist ook niet wat ik hoorde.... is nog te beluisteren (13-okt) op BNR tussen 21:00 en 22:00 (ik dacht serieus dat de beleidsmakers aan de GHB zaten)
Mja. Ik ga het eens terugluisteren, klinkt als een rampzalige noodoplossing die het probleem alleen nog veel groter laat worden. Mijn opvatting van het hele verhaal:

Ze hebben nu zo ontzettend veel uitgeleend dat niemand enig idee meer heeft wie wat moet betalen en waarom en op wie dat te verhalen is, ze hebben te weinig liquiditeit daardoor, oftewel het systeem raakt EINDELIJK (rechtvaardigerwijze) in paniek, en heeft zn 'natuurlijke grens' bereikt.

Wat doen ze nu dus: de regels versoepelen, zodat de natuurlijke grens nog even wat verder kan worden verkracht. Gevolgen blijven hetzelfde, al dan niet groter, lijkt me...
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_62374393
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:41 schreef superworm het volgende:

[..]

Mja. Ik ga het eens terugluisteren, klinkt als een rampzalige noodoplossing die het probleem alleen nog veel groter laat worden. Mijn opvatting van het hele verhaal:

Ze hebben nu zo ontzettend veel uitgeleend dat niemand enig idee meer heeft wie wat moet betalen en waarom en op wie dat te verhalen is, ze hebben te weinig liquiditeit daardoor, oftewel het systeem raakt EINDELIJK (rechtvaardigerwijze) in paniek, en heeft zn 'natuurlijke grens' bereikt.

Wat doen ze nu dus: de regels versoepelen, zodat de natuurlijke grens nog even wat verder kan worden verkracht. Gevolgen blijven hetzelfde, al dan niet groter, lijkt me...
Of zoals Kees de Kort het zou zeggen: "Het blijft natuurlijk gewoon dweilen met de kraan open."
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_62374402
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:41 schreef superworm het volgende:
De definitie van een oplossing die beleidsmakers hanteren is een andere dan die jij en ik hanteren. Stel je de huidige situatie voor als een kegel op z'n kop die op het puntje balanceert, nu dreigt de boel om te valllen en komt men met veel geld de boel stutten zodat de kegel toch blijft staan. Jij en ik zouden liever zien dat de kegel weer gewoon op zijn grondvlak gezet wordt in plaats van dat hij op het puntje blijft staan. Beleidsmakers zullen niet snel voor die oplossing kiezen omdat die kegel in eerste instantie kleiner is dat de enorme kegel die nu op z'n puntje balanceert. Het zou denk ik tientallen jaren kosten om alle lucht uit het systeem te laten lopen, dat betekent dus tientallen jaren van stagnatie in groei.
pi_62374406
tvp
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 12:45:54 #76
89730 Drugshond
pi_62374432
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:40 schreef -scorpione- het volgende:

[..]

creëert weer extra onzekerheid ook. Je kunt je assets wel hoger waarderen, maar iedereen weet dat de waarde kul is. Je kunt dan helemaal niet meer zien wie echt rotzooi heeft en wie niet. Lijkt me dus ook niet een maatregel die het vertrouwen gaat helpen.
Daarom is de EU ook dom bezig.... ze hadden beter de helft van de effort kunnen steken om de rommel-beleggingen weg te poetsen en de rest idd in steun kapitaal/aandelen.
Ik proef hieruit dat banken erg gesloten zijn om hun balans openbaar te maken. Maar goed op het moment van bijna/omvallen... heeft een bank 0-stemrecht (ook niet achter de muren).
pi_62374786
quote:

[..]

En als ik op mijn belastingaangifte bepaalde dingen te laag invul, dan heet dat tegenwoordig nog steeds fraude.
  Redactie Frontpage dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:09:51 #78
145738 superworm
is erbij
pi_62375070
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 12:44 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De definitie van een oplossing die beleidsmakers hanteren is een andere dan die jij en ik hanteren. Stel je de huidige situatie voor als een kegel op z'n kop die op het puntje balanceert, nu dreigt de boel om te valllen en komt men met veel geld de boel stutten zodat de kegel toch blijft staan. Jij en ik zouden liever zien dat de kegel weer gewoon op zijn grondvlak gezet wordt in plaats van dat hij op het puntje blijft staan. Beleidsmakers zullen niet snel voor die oplossing kiezen omdat die kegel in eerste instantie kleiner is dat de enorme kegel die nu op z'n puntje balanceert. Het zou denk ik tientallen jaren kosten om alle lucht uit het systeem te laten lopen, dat betekent dus tientallen jaren van stagnatie in groei.
Mja. Ik ben jong, heb niets te verliezen, en denk dat alles wat de mens wíl, mogelijk is. Het systeem zoals we dat nu kennen is feitelijk al honderden jaren oud en is rotter en rotter geworden, tot het uiteindelijk (nu) allemaal in elkaar sodemietert omdat het een uitgehold concept is zonder enige reële waarde. Je ziet altijd dat jonge mensen (18-30) sterk neigen naar een níeuw systeem, omdat ze niet gehecht zijn aan het oude. Mensen die daar wel belangen in hebben en er al decennia in leven kunnen zich niet zo simpel loskoppelen, en dat zijn nu juist degenen die aan de touwtjes trekken.
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_62375205
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:09 schreef superworm het volgende:

[..]

Mja. Ik ben jong, heb niets te verliezen, en denk dat alles wat de mens wíl, mogelijk is. Het systeem zoals we dat nu kennen is feitelijk al honderden jaren oud en is rotter en rotter geworden, tot het uiteindelijk (nu) allemaal in elkaar sodemietert omdat het een uitgehold concept is zonder enige reële waarde. Je ziet altijd dat jonge mensen (18-30) sterk neigen naar een níeuw systeem, omdat ze niet gehecht zijn aan het oude. Mensen die daar wel belangen in hebben en er al decennia in leven kunnen zich niet zo simpel loskoppelen, en dat zijn nu juist degenen die aan de touwtjes trekken.
Jeps, dat is de kern van de zaak. Daarom ging overstappen op de euro voor mij ook zonder problemen. Hier in Indonesie had men 32 jaar dezelfde president.. zijn poppetjes zitten nu (10 jaar na zijn aftreden, inmiddels overleden) nog overal en nergens te graaien. Dergelijke processen gaan generaties overheen voordat het weg is. Zo ook met andere veranderingen op dergelijk grote schaal.
pi_62375291
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 13:16 schreef indahnesia.com het volgende:
Fortis zakt trouwens weg naar de 1.80 nu.
1.63 heb ik nu staan... valt me opzich nog mee dat dat aandeel zo lang stand heeft gehouden boven de 2. Toch 70% eraf, is niet weinig.
"One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
pi_62375359
1.63 idd.. met nog wat neerwaardse druk zo te zien.

= edit: 1.58 dus. =

= edit: 1.56 =
pi_62375574
Blijft niks van over.....
pi_62375740
Check de prijzen van de opties ook . Een call op 1.6 voor maart (!) voor 55cent .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 13:42:09 #85
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62375917
en weer op 1.79
pi_62375942
Wel geinig dat ik toevallig als inpuls aankoop een zoot Aegon heb gekocht en ik kijk vanochtend op de belegger site staat ie gewoon in de top 3 net als m'n andere aandeel de vorige dagen =D
Verdomde eigenwijs
Viva la afca
pi_62376921
Iemand enige voorspellingen hoe de Dow gaat openen en sluiten ?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:19:38 #88
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62376988
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Dow future staat nu op +2%. T is nog de vraag wat hij over n uurtje is, maar waarschijnlijk wel in de plus. Slot is afwachten
pi_62377315
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:16 schreef sitting_elfling het volgende:
Openingscall gaat richting +5%.
pi_62377381
BBC:
quote:
President George W Bush announces new measures to strengthen America's financial system, praising the "significant steps" taken in Europe.
Zie http://news.bbc.co.uk/2/hi/business/7668704.stm
quote:
In a move expected to cost $250bn (£143bn), the US government is moving to try to return stability to the American banking sector.
Wat een laag bedrag .
pi_62377445
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 11:47 schreef SeLang het volgende:
goede uitleg.

In de laatste paar weken zie je in de markt nu (eindelijk) ook dat men zich gaat realiseren dat de brede economie ernstig gaat lijden. Door het beter inprijzen van risico zal lenen voor bedrijven en particulieren moeilijker of duurder worden. Dat gaat ten koste van de winst van iedereen.
Hier wil ik toch even op in gaan. Want ik vind het zo vreemd dat in onze economische modellen er persé nieuwe investeringen met geleend geld gedaan moeten worden om de winsten zogenaamd maar op te krikken.

Als je als bedrijf het goed doet en winsten maakt kun je de winsten ook aanwenden om te investeren ipv leningen daarvoor te maken. Ja de aandeelhouders zullen dan niet zo blij zijn als het dividend als percentage van de winst wordt uitgekeerd. Maar het jaar daarna maakt het bedrijf alleen maar meer winst vanwege de al betaalde investering die niet meer terugbetaald hoeft te worden in 5 jaar aan de bank.

Jij ben ook een techneut en zult zelf ook wel vaak genoeg geconstateerd hebben dat veel productieprocessen / logisiteke processen vaak zo inefficient als de pest zijn en door simpele maatregelen ook stukken verbeterd kunnen worden wat de winsten van bedrijven zonder hoge investeringen ook ten goede komt. (of ik werk in verkeerde bedrijven en al mijn kennissen ook )
pi_62377671
quote:
Bush: I just completed a meeting with the PPT
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 14:50:27 #93
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62377782
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:37 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even op in gaan. Want ik vind het zo vreemd dat in onze economische modellen er persé nieuwe investeringen met geleend geld gedaan moeten worden om de winsten zogenaamd maar op te krikken.

Als je als bedrijf het goed doet en winsten maakt kun je de winsten ook aanwenden om te investeren ipv leningen daarvoor te maken. Ja de aandeelhouders zullen dan niet zo blij zijn als het dividend als percentage van de winst wordt uitgekeerd. Maar het jaar daarna maakt het bedrijf alleen maar meer winst vanwege de al betaalde investering die niet meer terugbetaald hoeft te worden in 5 jaar aan de bank.

Jij ben ook een techneut en zult zelf ook wel vaak genoeg geconstateerd hebben dat veel productieprocessen / logisiteke processen vaak zo inefficient als de pest zijn en door simpele maatregelen ook stukken verbeterd kunnen worden wat de winsten van bedrijven zonder hoge investeringen ook ten goede komt. (of ik werk in verkeerde bedrijven en al mijn kennissen ook )
Er is niets mis met investeren met geleend geld, zolang lenen veel goedkoper is dan de opbrengst van de investering. Je moet natuurlijk wel de balans in de gaten houden zodat je niet gelijk in de problemen komt als de winsten een keer tegenvallen. Het op een verstandige manier toepassen van leverage verhoogt het rendement op je equity, daarom werkt vrijwel iedereen met een deel geleend geld. Als je echter te scherp aan de wind vaart (zoals nu de banken en een paar jaar geleden de telecoms e.d.) dan wordt je equity tijdens een downturn weggevaagd en ben je failliet.
Mijn reisverslagen
pi_62378863

Hilarisch: Arnold Schwarzenegger at the Republican National Convention in 2004.
pi_62378939
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 14:46 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

Bush: I just completed a meeting with the PPT
.
pi_62378950
De remmen in Amerika zijn ook weer los:
quote:
Dow 9,773.50 +385.89 (4.11%)
Nasdaq 1,891.15 +46.90 (2.54%)
S&P 500 1,044.31 +40.96 (4.08%
pi_62378982
En Morgan Stanley stijgt gestaag door: +30%

http://finance.google.com/finance?q=NYSE:MS
pi_62379031
Mjah dat gaat inkakken daar kun je donder op zeggen
pi_62379066
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:39 schreef ItaloDancer het volgende:
Yup.
Mensen die vrijdag de gok hebben genomen door te kopen hebben nu meer dan 100% kunnen realiseren .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:41:33 #100
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62379089
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:39 schreef ItaloDancer het volgende:
donder
pi_62379222
Hmm... het lijkt erop dat ze in Amsterdam toch niet helemaal blij zijn met de opening in New York, nieuwe daylow...
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:48:41 #102
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62379272
Dow rijdt nu ook door de modder
pi_62379405
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:48 schreef Tokamak het volgende:
Dow rijdt nu ook door de modder
En de Nasdaq zelfs in het rood... is dit alweer het einde van de stijgingen?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 15:56:02 #104
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62379446
Voorlopig nog weinig aan de hand, stagnatie denk ik
pi_62379459
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:56 schreef Tokamak het volgende:
Mag opzich ook wel na die hilariteit van gisteren en vannacht...
pi_62379613
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:54 schreef Llotyhy het volgende:

[..]

En de Nasdaq zelfs in het rood... is dit alweer het einde van de stijgingen?
Winstnemingen .
pi_62379815
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 15:56 schreef Tokamak het volgende:
Don't Be Economic Girlie Men!
pi_62380644
Brussel -4,6%
pi_62380710
Amerika rood, AEX rood...
pi_62380716
Dondert die bliksemse bende ineens weer in elkaar.

dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:44:13 #111
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62380729
Dow
9,370.65 -16.96 (-0.18%)
Nasdaq
1,800.18 -44.07 (-2.39%)
S&P 500
999.35 -4.00 (-0.40%)
pi_62380740
-1,2% AEX
-5,1% BEL
Kijk...
pi_62380761
Dexia -15%
pi_62380809
Ah, dat is weer een bekende kleur .
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:47:22 #115
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62380826
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:46 schreef Roel_Jewel het volgende:
Ah, dat is weer een bekende kleur .
En nu maar weer het topic volgooien
pi_62380882
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:47 schreef Tokamak het volgende:

[..]

En nu maar weer het topic volgooien
.
pi_62380895
De volatiliteit is ook weer terug
pi_62380916
Royal Bank of Scotland krijgt ook weer rake klappen: -40% nu,.

http://finance.google.com/finance?q=NYSE:RBS
pi_62380919
Die schommelingen zijn echt bizar .
Je begint er al bijna aan te wennen.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_62380953
Dexia -22% wat is daar aan de hand?
BEL keldert 6%
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 16:57:30 #122
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62381091
Shit, groen
pi_62381102
Handelsvolume Fortis vandaag: 150.820.612 stuks .
pi_62381148
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:57 schreef Tokamak het volgende:
Shit, groen

Waar zit jij te kijken?
pi_62381150
http://www.tijd.be/nieuws(...)xia_.8090322-442.art
quote:
Beleggers dumpen Dexia

De beurzen in heel Europa noteren hoger, maar de mooien openingswinsten zijn van de tabellen verdwenen. De Bel20 opende sterk positief, maar de hervatting van de handel in Fortis zet de Bel20 op verlies. Dexia koerst in de namiddaghandel ruim 20 procent lager.
(tijd) - Het aandeel van de Frans-Belgische bankgroep Dexia maakte in de namiddaghandel plots een duik van meer dan 20 procent. De volumes zijn niet opvallend hoog. 'Er doen negatieve geruchten de ronde in de marktenzaal', zei een handelaar zonder verder in detail te willen treden.

Dexia had er drie sterke beursdagen opzitten en noteerde ook vandaag tot iets voor 15 uur met winst. Dan ging het plots steil bergaf. Het aandeel kreeg even een klap van 22 procent. Rond 17 uur zakt het aandeel 18,9 procent op 5,07 euro.

Inbev wint 2,4 procent tot 33,9 euro, na de onheilspellende prognose van sectorgenoot SABMiller bij zijn tweedekwartaalrapport. De Zuid-Afrikaanse bierproducent zegt dat de vooruitzichten voor zijn gebroken boekjaar, dat tot maart 2009 loopt, 'steeds onzekerder zijn' door de economische crisis.

NPM, GBL, Umicore, Ackermans & van Haaren, Bekaert, KBC en Agfa-Gevaert staan nog steeds op winst. Bij de laatstgenoemde werd dinsdagmorgen bekendgemaakt dat er 300 banen zullen sneuvelen en dat er 32 miljoen euro aan operationele kosten zal worden bespaard tegen eind 2010.

Op de brede markt wint Arseus 10,5 procent, na het bekendmaken van een mooie kwartaalupdate. De leverancier van diensten en producten aan tandartsen, apothekers en dokters realiseerde een omzetgroei van 17,8 procent.

In Europa schitteren de financiële aandelen. De Nederlandse verzekeraar Aegon (+18,9 procent) en Deutsche Bank (+14,2 procent) winnen het meest in de Eurostoxx50.
pi_62381167
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 16:59 schreef jpjedi het volgende:

[..]

Waar zit jij te kijken?
http://finance.google.com, gok ik . Daar staat de Dow weer in 't groen iig.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:08:50 #127
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62381392
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:00 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

http://finance.google.com, gok ik . Daar staat de Dow weer in 't groen iig.
Yup, de DOW stoeit

Fortis op 1.38 trouwens, blijft weinig van over
pi_62381486
Earnings Preview: Glum mood for Google 3Q results

Vooral de verwachte invloed van de dollarontwikkelingen op de omzet is interessant:
quote:
The currency shift from a year ago will cost Google about $110 million in revenue in the third quarter and $260 million in the fourth quarter, according to American Technology Research analyst Rob Sanderson.
pi_62381540
quote:
di 14/10/08 13:08 (UPDATE video) - De belangrijkste index op de IJslandse beurs is na drie dagen hervat met een verlies van 76 procent. De handel in financiële aandelen blijft wel opgeschort.

Dat kan toch nooit 76% zakken zonder de financials. Ik durf te wedden dat de financials daar al zwaarder dan 24% wegen...
pi_62381611
Hoe kan een land eigenlijk failiet gaan? Wat gebeurt er dan?
pi_62381659
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:12 schreef Roel_Jewel het volgende:
Earnings Preview: Glum mood for Google 3Q results

Vooral de verwachte invloed van de dollarontwikkelingen op de omzet is interessant:
[..]

Is toch niet zo gek aangezien de dollar in Q4 2007 sterk verzwakt is?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:21:01 #132
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62381695
Ben ik een dag aan het vergaderen gaat het weer mis
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:22:08 #133
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62381732
Ah, rood. Ik meld me weer.
Wat is er aan het handje? .
-
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:26:57 #134
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62381870
wowzers, wie heeft er een actuele stand van fortis?
pi_62381889
Ik pak het 1929 scenario er weer bij.
pi_62381933
De DOW herdenkt zich voorlopig nog even... NASDAP en S&P willen er voorlopig nog niets van weten en blijven lekker rood.
Ich bin der Führer.
pi_62382024
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:22 schreef Dr.Daggla het volgende:
Wat is er aan het handje? .
ramptoerist
'La operación fue, perfecta' Betancourt
pi_62382068
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:29 schreef Xenwolfie het volgende:
De DOW herdenkt zich voorlopig nog even... NASDAP en S&P willen er voorlopig nog niets van weten en blijven lekker rood.
Makkelijker voor PPT om 30 Dow-fondsen te kopen dan 500 S&P-fondsen of duizenden Nasdaq-fondsen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:35:59 #139
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62382135
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:27 schreef Bolkesteijn het volgende:
Ik pak het 1929 scenario er weer bij.
Je weet toch wat er gebeurt na een stijging

Mijn reisverslagen
pi_62382136
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:22 schreef Dr.Daggla het volgende:

Ah ik ben nog op tijd

pi_62382139
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:26 schreef Tokamak het volgende:
wowzers, wie heeft er een actuele stand van fortis?
1,205 (slot)
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:42:15 #142
151456 Tokamak
Bad shrooms...
pi_62382323
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:36 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

1,205 (slot)
oef das niet veel
pi_62382353
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:35 schreef SeLang het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Dan gaan de golven wel heel hard op dit moment in verhouding tot die grafiek.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:43:51 #144
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62382363
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Jij hebt altijd interessante grafiekjes, waar haal je die vandaan?

Niet erg bemoedigend overigens.....
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_62382373
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:17 schreef pberends het volgende:
Hoe kan een land eigenlijk failiet gaan? Wat gebeurt er dan?
Wat als IJsland omvalt?
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:46:07 #146
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62382421
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:43 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Ik heb een grote boekenkast...
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 17:52:11 #147
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_62382560
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik heb een grote boekenkast...
Waarvan je alle figuren en tabellen uit je hoofd kent?
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:17:47 #148
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62383097
quote:

[..]

[ afbeelding ]
Selang mag ik je grafiekje gebruiken voor mijn "The next Great Depression" topic?
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:28:59 #149
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62383310
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:17 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Selang mag ik je grafiekje gebruiken voor mijn "The next Great Depression" topic?
Ga je gang
Mijn reisverslagen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:48:59 #150
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_62383769
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 18:28 schreef SeLang het volgende:
Ga je gang
Thanx, hij staat erin
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:49:22 #151
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_62385467
quote:

[..]

(WTF )
Voor zover ik gehoord heb zei Bush letterlijk dat die 250 mj het uit de 700 mj plan komt. Maar waren die niet bedoeld om de "bad assets" op te kopen?
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:05:55 #152
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62385867
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 19:49 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

Voor zover ik gehoord heb zei Bush letterlijk dat die 250 mj het uit de 700 mj plan komt. Maar waren die niet bedoeld om de "bad assets" op te kopen?
Nee, die plannen zijn veranderd, stond vanmorgen in m'n krantje. Ze gaan banken nationaliseren, zonder dat zo te noemen.
Nicht ärgern, nur wundern!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:09:40 #153
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62385962
Dat heeft inderdaad net een dag geduurd. Bleh!
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_62385975
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:09 schreef DustPuppy het volgende:
Dat heeft inderdaad net een dag geduurd. Bleh!
Jij had 5 dagen achtereen 10% verwacht?
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:17:05 #155
196342 Eg_Wel
Ik Hoop Dat Ik Stoor
pi_62386159
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:05 schreef Hooghoudt het volgende:

[..]

Nee, die plannen zijn veranderd, stond vanmorgen in m'n krantje. Ze gaan banken nationaliseren, zonder dat zo te noemen.
quote:
The Treasury chief was forced to change tack from an initial plan to buy distressed assets from banks after the financial panic caused banks to hoard cash and send money market rates to record levels.
http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a4N8DULfg0Sw&refer=home

Ai.. Dat moet even slikken zijn voor een amerikaan..
-- I guess it stands that If we believe absurdities, we shall commit atrocities.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:17:14 #156
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62386162
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:10 schreef sitting_elfling het volgende:
Jij had 5 dagen achtereen 10% verwacht?
Oh, nee hoor. I just hate being right
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_62386176
Dow en nasdaq kelderen ook weer lekker
pi_62386717
mmm, ik hoop niet dat we verder gaan met de negatieve spiraal
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:43:38 #159
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62386810
Dow Jones alweer op -2%
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:44:43 #160
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_62386841
En hup op naar de -3%
pi_62387063
nasdaq bijna -5%.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 20:53:37 #162
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62387073
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 20:17 schreef Eg_Wel het volgende:

[..]

[..]

http://www.bloomberg.com/apps/news?pid=20601087&sid=a4N8DULfg0Sw&refer=home

Ai.. Dat moet even slikken zijn voor een amerikaan..
Waarom zegt ie niet gewoon dat die banken zelf de 'distressed assets' zijn?
pi_62387706
Het wittehuis was het niet met de daling van 3% eens. Voor 22.00 staat de dow weer in het groen.
Wat een wanvertoning.
pi_62387806
Niet alles is gemanipuleerd er komen kopers in de markt wanneer het 3% lager staat, wat op zich helemaal niet zo onlogisch is ook...
pi_62388082
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:19 schreef ItaloDancer het volgende:
Niet alles is gemanipuleerd er komen kopers in de markt wanneer het 3% lager staat, wat op zich helemaal niet zo onlogisch is ook...
Het is idd de BSX niet
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
  FOK!-Schrikkelbaas dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:31:48 #166
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_62388233
Maar wats kebeurt vandaag? Behalve fortis, want die dip om 11 uur is me duidelijk.
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:32:39 #167
3936 ThE_ED
engu twiekur
pi_62388261
Even voor mezelf een vraagje:

Ik heb het idee dat er de laatste tijd veel schuld bij de aandelenmarkt gelegd wordt, nou wil ik misstanden die daar voor komen niet uitvegen, maar de aandelenmarkt was toch niet de bron van de kredietcrisis? Dat een aandeel X procent daalt bemoeilijkt het verwerven van nieuw kapitaal natuurlijk, maar daar hoef je toch niet van over de kop te gaan?

De kredietcrisis onstond toch door slechte beleggingen en leningen (sub prime hypotheken) van banken? Die werden ook wel verhandeld op de markt, maar niet op de aandelenmarkt, toch? Dat is een andere markt.

Natuurlijk heeft de kredietcrisis er voor gezorgd dat koersen onder druk kwamen te staan om allerhande redenen, maar ik heb het idee dat mensen foutief de dalende aandelenkoersen zien als "de kredietcrisis" terwijl dat "slechts" een uitvloeisel is. (Maar uiteraard wel onderdeel van de grotere crisis die er nu is.)
[KNE]-Mod
pi_62388347
quote:
Niet alles is gemanipuleerd
Tegenwoordig wel....
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:39:27 #169
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62388486
quote:
Mwa, dat gebeurde ook niet echt toen het -zoveel stond de afgelopen dagen. Er is zoveel geld ingepompt dat ik niet denk dat iets nog "vrij" is. Volgens mij is dit inmiddels een groot geënsceneerd zooitje.
-
pi_62388520
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:27 schreef Salitos1 het volgende:

[..]

Het is idd de BSX niet
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 21:42:42 #171
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_62388569
Overigens weet ik bij lange na niet zoveel van de beurs als jij, dus het is puur gebaseerd op assumpties.
-
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 22:10:58 #172
12499 Hooghoudt
Spassig und überraschend
pi_62389519
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 21:27 schreef Salitos1 het volgende:

[..]

Het is idd de BSX niet
Nog een bsx'er!
pi_62390478

Gelukkig, we krijgen morgen een niet zo'n voorspelbare UP UP UP dag .
pi_62390864
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 22:38 schreef Roel_Jewel het volgende:
[ afbeelding ]

Gelukkig, we krijgen morgen een niet zo'n voorspelbare UP UP UP dag .
Hehe, ik dacht even slim te zijn .. door net een aantal minuten voor dat de AEX zou sluiten een groot aantal aex turbo 250 long gekocht. Ik had ze deze zelfde ochtend al verkocht omdat ik zel al even een poosje had, en sinds het weer daalde dacht ik bijkopen! Haha .. nu moet ik de verdomde wekker weer zetten en kijken dat ik niet al te veel verlies ga leien morgen
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 23:56:16 #175
89730 Drugshond
pi_62392754
quote:
Hedge fund bets ¤208m against Santander

US hedge fund manager Philip Falcone has built up a ¤208m short position in Britain’s second largest retail bank Santander.

Falcone has been heavily criticised in recent months for making huge profits on a near 4% short position in beleaguered UK bank HBOS, through his Harbinger Capital vehicle.

Santander – owner of Abbey, Alliance & Leicester and Bradford & Bingley’s savings division in the UK – is able to be shorted as Spain has no ban on short selling financials.

Falcone has also taken a near ¤365m bet on Spain's next two largest banks, BBVA and Banco Popular.

The Spanish Government has today set aside ¤100bn to guarantee inter-bank lending, in a coordinated European effort to revive ailing financial institutions.

While other nations on the continent will also use Government funds to buy bank shares, Spanish Prime Minister Jose Luis Rodriguez Zapatero says his country does not need this facility yet, as its banks are solvent.

According to hedge fund magazine Alpha, Falcone was one of the top earners last year, receiving a reported $US1.7bn.
Graph Santander
  woensdag 15 oktober 2008 @ 00:27:52 #176
89730 Drugshond
pi_62393367
quote:
Amerikaans begrotingstekort drie keer zo groot
14 oktober 2008, 23:50 | ANP

WASHINGTON (ANP) - Het begrotingstekort van de Verenigde Staten bedroeg het afgelopen fiscale jaar 455 miljard dollar. Dat is drie keer zoveel als het jaar ervoor. Dat maakte de Amerikaanse minister van Financiën Henry Paulson dinsdag bekend.

Het fiscale jaar eindigde op 30 september, waardoor de kosten van het pakket maatregelen voor de financiële markten nog niet zijn meegeteld. Dat pakket kost zeker 700 miljard dollar.

Het vorige jaar was het tekort nog 162 miljard dollar.
Dit stemt ook niet hoopvol, dat is gewoon een dikke triljoen eraf... and counting.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 02:22:34 #177
89730 Drugshond
pi_62394508
quote:
Dr. Doom: US Bailout Plan Will Probably Fail

U.S. Treasury Secretary Henry Paulson’s sweeping measures to bailout the financial system will probably fail, Marc Faber, editor & publisher of the Gloom, Boom and Doom Report, tells CNBC's Asia Squawk Box.

The proposed $250 billion infusion into financials is meaningless -- merely a drop of water on a hot stove, Faber, popularly known as Dr. Doom says. These measures do not address the fundamental problem.

"What I object to in all the bailout plans in the Western world is (that) they do not address the fundamental problem. And the fundamental problem is overleveraging,” Faber comments.

He adds that the high gearing needs to be brought down, similar to what the Asian financial system had to go through after the 1997 financial crisis.

“The U.S. economy’s debt to GDP has grown from 130 percent in 1980, to 350 percent at the present time,” notes Faber. "The leverage has been under the supervision of the Federal Reserve and the Treasury and everybody encouraged it."

He adds that these unfunded liabilities, which will surface over the next 20 to 30 years, do not deserve a AAA rating.

Faber believes the U.S. budget deficit is going to stay at or above $1 trillion level because the government needs to print money in order to meet all the obligations they've made to rescue the financial system.

"U.S. government bonds should be rated as a junk bond," quips Faber.
Dr.Doom
  woensdag 15 oktober 2008 @ 02:40:25 #178
89730 Drugshond
pi_62394750
Ik denk weleens dat het een keer verkeerd moet gaan, wanneer blijft de vraag.
***** Kraak.....
pi_62394751
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 03:30 schreef kraaksandaal het volgende:
Ik denk weleens dat het een keer verkeerd moet gaan, wanneer blijft de vraag.
Provincie Noord-Holland heeft 98 miljoen euro op probleembanken

Zoals dit rap oplopende getal?
quote:
In totaal hebben gemeenten voor zeker 80 miljoen euro en provincies voor 140 miljoen euro uitstaan bij banken in IJsland of andere financiële instellingen die door de crisis getroffen zijn, zei Bijleveld.
Dat is al 13.75 euro per persoon... en dan is er slechts 1 bank omgetieft.
pi_62395281
Veel rood in Azie.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:01:14 #183
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_62395402
Ik zag dit staan op de website van De Financiële Telegraaf :

nyloplast -99,37%
pi_62395727
Morgen. Futures weer bijgetrokken na verlies vannacht.
Saaie opening dus
  woensdag 15 oktober 2008 @ 08:44:03 #185
18079 neok
all the way
pi_62395805
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:37 schreef ItaloDancer het volgende:
Morgen. Futures weer bijgetrokken na verlies vannacht.
Saaie opening dus
Ja, maar niet in Belgie!

"Kredietcrisis zadelt KBC op met fors verlies" op www.tijd.be

Dit samen met het verlies van de 2 andere banken gisteren op de BEL20 (Dexia & Fortis)

Buenos dias Tristeza
pi_62395807
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:01 schreef DemonRage het volgende:
Ik zag dit staan op de website van De Financiële Telegraaf :

nyloplast -99,37%
Zelfs slechter als FOR, zou het geen foutje zijn?
pi_62395844
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:44 schreef neok het volgende:

[..]

Ja, maar niet in Belgie!

Dit samen met het verlies van de 2 andere banken gisteren op de BEL20 (Dexia & Fortis)

Tja, wie dacht dat het nu alleen nog omhoog zou gaan wordt vrij snel weer uit de droom geholpen
pi_62395993
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:44 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

Zelfs slechter als FOR, zou het geen foutje zijn?
Yep (foutje)
Misschien hebben ze de bied als slot genomen die staat nu op 25 cent (slot gisteren 19)
pi_62396001
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:44 schreef neok het volgende:

[..]

Ja, maar niet in Belgie!

KBC: ZAL NETTOVERLIES VAN 880 TOT 930 MLN EURO LIJDEN
KBC: SCHRIJFT 1,6 MILJARD EURO AF OP CDO-PORTEFEUILLE
KBC: GEEFT VERVROEGD INFO OVER DERDE KWARTAAL

Aiii dat is niet best nee.
pi_62396010
De volgende IJsland: België
pi_62396080
Ambtenaren beleggen 250.000.000 weg
quote:
Even een tussenstand van uw belastingcentjes die door Nederlandse ambtenaren zijn geparkeerd bij failliete banken in het buitenland. Hou u vast: 244 miljoen euro! And counting. Want zo’n beetje ieder uur komt er weer een gemeente, provincie of waterschap uit de kast. Nieuwste en tevens grootste klapper: de provincie Noord-Holland. Inplaats van de centjes gewoon veilig te parkeren bij een Nederlandse bank werd 98 miljoen euro weggesluisd naar het buitenland omdat daar de rente maar liefst 0,5 procent hoger was dan de plaatselijke triple A Rabobank kon aanbieden.
244 miljoen is al 15.25 euro per Nederlander. Die titel ook
pi_62396222
quote:
AEX-index 280,21 -1,51%
bel-20 2.171,21 -1,93%
CAC 40 3.575,72 -1,46%
EUR/USD 1,36 -0,17%
En we beginnen lager...
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:15:43 #193
89730 Drugshond
pi_62396321
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:58 schreef ItaloDancer het volgende:
KBC: ZAL NETTOVERLIES VAN 880 TOT 930 MLN EURO LIJDEN
KBC: SCHRIJFT 1,6 MILJARD EURO AF OP CDO-PORTEFEUILLE
KBC: GEEFT VERVROEGD INFO OVER DERDE KWARTAAL

Aiii dat is niet best nee.
Dat is een stevig verliesje.
ROFL, ik moet opeens denken aan een posting van een belg die triomfantelijk zat te beweren dat KBC in tegenstelling tot Fortis wel een gezonde bank is (geen idee meer waar het stond).
Welnu... zijn visie klopt niet helemaal.
quote:
KBC still has a very strong capital base On 30 September 2008, the Tier-1 ratio for the banking business was well above 8.5% (almost 7% of which was core capital). This is still above the sector average and the group's own cautious minimum threshold of 8%. The solvency margin for the insurance business was also almost double the legally required minimum.
Ze kunnen wel wat hebben..... maar dit moeten ze niet jaar op jaar als persbericht uitsturen.
pi_62396379
quote:
Op dinsdag 14 oktober 2008 17:43 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Niet erg bemoedigend overigens.....
hier kan je meer info vinden over het principe. mish had er laatst ook wat over.
pi_62396469
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:59 schreef ItaloDancer het volgende:
tschuh!
dat belgie failliet zal gaan wordt al jaren voorspeld, net als een staatsgreep trouwens. zegt niks
pi_62396521
ASML ziet omzetdaling van circa 20% in 2008

Een goede graadmeter voor wat we nog kunnen verwachten. ASML zit natuurlijk helemaal aan het begin van menig productieproces...
pi_62396552
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:24 schreef simmu het volgende:

[..]

tschuh!
dat belgie failliet zal gaan wordt al jaren voorspeld, net als een staatsgreep trouwens. zegt niks
Vorig jaar hadden ze nog banken.
pi_62396706
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 08:59 schreef ItaloDancer het volgende:
Failliet laten gaan en annexeren die hap.
-
pi_62396747
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Wat de neuk moeten wij met Belgie, dat achterstallige land met die koppige inwoners willen we niet.
pi_62396803
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:35 schreef Dr.Daggla het volgende:

[..]

Kunnen we België niet met IJsland ruilen dan
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:48:08 #201
25967 solidslayer
to much is never enough
pi_62396938
Vandaaag is rooooood, de kleur van de beurs!
PSN-ID: SoliD_S
pi_62397040
Gaan we de 220 nog zien deze maand?
Wie de tijd niet heeft, heeft de tijd
  woensdag 15 oktober 2008 @ 09:57:19 #203
27698 Doffy
Eigenlijk allang vertrokken
pi_62397123
Stelletje depressietanken hier

Vraagje: het europese plan houdt in dat overheden garant staan voor interbankaire leningen. Dat klinkt -mij- logisch in de oren, want één van de grootste problemen is nu juist dat geen bank de andere nog vertrouwt.

Waar en waaraan kan je zien of en hoe dit interbankaire verkeer weer op gang komt?
'Nuff said
pi_62397204
Van mij mag die ellende wel weer over zijn. We hebben even sensatie gehad.. ik heb mijn eerste inkopen gedaan maar als hij zo blijft dalen is mijn tweede inkoopmoment een beetje erg snel na het eerste.

Aan de andere kant.. als hij nog verder weg zakt dan boer je gewoon zeker wel goed als je die poertfeuile een jaar of meer erin houdt. an bijna niet missen zou je zeggen.
pi_62397384
quote:
Indicator voor recessie gaat onderuit15 oktober 2008, 8:41 uur
| FD.nl
Door: Karen Eshuis
Een goede recessie-indicator is de zogeheten Baltic Dry Index. Deze Londense zeevrachtbeurs volgt de vrachttarieven op een aantal belangrijke scheepvaartroutes.

De scheepvaarttarieven dalen momenteel hard. Gisteren verloor de index in Londen 8,5% tot 1809 punten. De Baltic Dry keldert nu al een week en staat momenteel op het laagste punt sinds augustus 2005. In mei vorig jaar bereikte de index nog een alltime high. De huidige stand noteert 83% onder het recordniveau.

Reden voor de lagere tarieven is de afnemende vraag naar ruwe materialen, door een vertraging in de wereldeconomie. De index wordt daarom gezien als een goede recessie-indicator: wanneer de wereldeconomie stagneert, daalt de index en vice versa. Immers, hoe kleiner de vraag naar ruwe materialen, hoe minder groot de behoefte is om de bulk te verschepen.

De zeevaartsector, waaronder ook het droogbulk, heeft jarenlang geprofiteerd van de enorm stijgende vraag naar grondstoffen. Met name de honger uit Aziatische landen naar grondstoffen leek niet te stuiten. Niet alleen metalen, maar ook agrarische grondstoffen worden met grote vrachten ingevoerd.

Aan deze enorme vraag en de daarmee gepaard gaande hoge tarieven, is een einde gekomen.
Speciaal voor de gelukszoekers die denken dat het ergste allang voorbij is terwijl het nog moet komen.

Als ik dit zo lees ben ik ook heel benieuwd eigenlijk hoe goed die bellegingen in scheeps-cv's gaan draaien de komende tijd. Die hadden toch ook zogenaamd een gegarandeerd hoog rendement.
pi_62397484
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:57 schreef Doffy het volgende:
Stelletje depressietanken hier

Vraagje: het europese plan houdt in dat overheden garant staan voor interbankaire leningen. Dat klinkt -mij- logisch in de oren, want één van de grootste problemen is nu juist dat geen bank de andere nog vertrouwt.

Waar en waaraan kan je zien of en hoe dit interbankaire verkeer weer op gang komt?
libor
google zelf maar voor een grafiek
pi_62397519
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 09:57 schreef Doffy het volgende:
De interbancaire rente.

Euribor/Libor: http://www.tijd.be/rentemarkt/
Euribor: http://www.homefinance.nl/algemeen/informatie/euribor.asp
Libor historie: http://www.economagic.com/libor.htm
pi_62397632
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:09 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Speciaal voor de gelukszoekers die denken dat het ergste allang voorbij is terwijl het nog moet komen.

Als ik dit zo lees ben ik ook heel benieuwd eigenlijk hoe goed die bellegingen in scheeps-cv's gaan draaien de komende tijd. Die hadden toch ook zogenaamd een gegarandeerd hoog rendement.
die scheepstarieven gaan toch al een tijdje naar beneden? zoiets staat me bij hoor, ik kan het fout hebben.

[offtopic]
oh, en we gaan definitief naar drenthe, we hebben een huis aan de rand van diever, de straat uit lopen en je zit in de weilanden, ze schijnen er gelukkig nog wel internet te hebben
de vorige bewoner laat alles (gordijnen, bk meubel en vloerbedekking, pietsje ranzig, niks wat een professioneel reinigingsding niet kan fixen) gratis liggen dus we pakken ons kindje onder de arm en het verhuisbedrijf regelt de rest. woehaha! binnenkort doen jullie het dus een weekje of wat zonder de immer geliefde en bewonderde simmu, want dan zit die eerst ff een weekkie in een vakantiehuisje zonder internet(!!!) waarna ze definitief verhuist naar het platteland
[/offtopic]
  Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 10:22:25 #209
145738 superworm
is erbij
pi_62397744
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:18 schreef simmu het volgende:

[..]

die scheepstarieven gaan toch al een tijdje naar beneden? zoiets staat me bij hoor, ik kan het fout hebben.

[offtopic]
oh, en we gaan definitief naar drenthe, we hebben een huis aan de rand van diever, de straat uit lopen en je zit in de weilanden, ze schijnen er gelukkig nog wel internet te hebben
de vorige bewoner laat alles (gordijnen, bk meubel en vloerbedekking, pietsje ranzig, niks wat een professioneel reinigingsding niet kan fixen) gratis liggen dus we pakken ons kindje onder de arm en het verhuisbedrijf regelt de rest. woehaha! binnenkort doen jullie het dus een weekje of wat zonder de immer geliefde en bewonderde simmu, want dan zit die eerst ff een weekkie in een vakantiehuisje zonder internet(!!!) waarna ze definitief verhuist naar het platteland
[/offtopic]
Succes met je huisje, klinkt als een goeie deal
op FOK!
op Facebook
op de website
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:32:01 #210
89730 Drugshond
pi_62397968
quote:

[..]

[offtopic]
[/offtopic]
We zullen je missen (ook al is het tijdelijk)
Succes met je nieuwe woning
  woensdag 15 oktober 2008 @ 10:34:29 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_62398026
quote:

[..]

[offtopic]
[/offtopic]
Fijne vakantie en succes met verhuizen.
Hopelijk heb je een hypotheek afgesloten in IJslandse kronen

[ Bericht 5% gewijzigd door SeLang op 15-10-2008 11:01:04 ]
Mijn reisverslagen
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:06:34 #212
146230 Liewec
70's movies rule
pi_62398760
De beurzen gaan toch wel aardig het rood in vandaag
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:09:41 #213
10119 appelsientje
Het beste onder de zon
pi_62398841
Zo dat was idd een hele kort opleving... 1 dag in de plus staan en nu weer langzaam afglijden.... de dow zal ook wel lager openen en zo is de cirkel weer rond
To deny our impulses would deny the very thing that make us human.
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:12:30 #214
18079 neok
all the way
pi_62398905
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:09 schreef appelsientje het volgende:
Zo dat was idd een hele kort opleving... 1 dag in de plus staan en nu weer langzaam afglijden.... de dow zal ook wel lager openen en zo is de cirkel weer rond
Komt inderdaad allemaal erg overeen met het plaatje van Selang over de jaren 30...
Buenos dias Tristeza
pi_62398907
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 10:34 schreef SeLang het volgende:
Hopelijk heb je een hypotheek afgesloten in IJslandse kronen
Zoals gisteren bij de avond van het grote geld er een ijslander was die een hypotheek in yen had afgesloten en door de grote daling van de ijslandse kroon een groot probleem had.

Ik vind het te bizar voor woorden dat financieele instellingen zulke risicovolle producten gewoon aan particulieren verkopen. Als het goed was gegaan met de munt zou er niets aan de hand zijn geweest maar ik denk toch echt dat je als bank een betrouwbaar product voor grote particuliere leningen moet aanbieden zo'n vage hypotheek constructie valt daar in mijn denkraam niet in.
pi_62399149
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:12 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zoals gisteren bij de avond van het grote geld er een ijslander was die een hypotheek in yen had afgesloten en door de grote daling van de ijslandse kroon een groot probleem had.

Ik vind het te bizar voor woorden dat financieele instellingen zulke risicovolle producten gewoon aan particulieren verkopen. Als het goed was gegaan met de munt zou er niets aan de hand zijn geweest maar ik denk toch echt dat je als bank een betrouwbaar product voor grote particuliere leningen moet aanbieden zo'n vage hypotheek constructie valt daar in mijn denkraam niet in.
hmjah, dat zoiets mag snap ik dus al niet inderdaad. Verder gevalletje 'eigen schuld', met zo'n dom iets op de proppen te komen. Hoe haal je het als normaal denkend persoon toch in je hoofd???
pi_62399201
4% al, het gaat weer hard
pi_62399362
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:22 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

hmjah, dat zoiets mag snap ik dus al niet inderdaad. Verder gevalletje 'eigen schuld', met zo'n dom iets op de proppen te komen. Hoe haal je het als normaal denkend persoon toch in je hoofd???
kan aan mij liggen, maar normaal denkende personen komen echt never nooit niet op een dergelijk plan. dus ofwel is die dude belazerd door zn bank die met het toffe plannetje kwam, ofwel is die dude zelf een onwijze minkukel die het helemaal zelf bedacht heeft (had die bank hem dan niet moeten waarschuwen?). een soortgelijke discussie loopt in de vs met al die liarloans. is dat eigen verantwoordelijkheid, of werden de mensen massaal belazerd?

btw; we gaan huren hoor, niks te kopen. we blijven er maar 2 a 3 jaar. als we daar blijven wonen daarna kopen we dan wel
pi_62399400
Beurzen zakken weg... Ook wat winstnemingen van de afgelopen dagen, gok ik .

AEX-index 272,36 -4,27%
bel-20 2.125,16 -4,01%
CAC 40 3.520,13 -2,99%
EUR/USD 1,36 -0,16%
FRANKF.-Xetra Dax 5.076,87 -2,35%
LONDEN-FTSE 100 4.249,46 -3,29%
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:40:54 #220
89730 Drugshond
pi_62399645
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:31 schreef simmu het volgende:

kan aan mij liggen, maar normaal denkende personen komen echt never nooit niet op een dergelijk plan. dus ofwel is die dude belazerd door zn bank die met het toffe plannetje kwam, ofwel is die dude zelf een onwijze minkukel die het helemaal zelf bedacht heeft (had die bank hem dan niet moeten waarschuwen?). een soortgelijke discussie loopt in de vs met al die liarloans. is dat eigen verantwoordelijkheid, of werden de mensen massaal belazerd?
Ik vind het idd heel makkelijk voor de banken om alles maar zogenaamd op de eigen verantwoordelijkheid van de mensen af te schuiven.

Als techneut zijnde ontwikkel ik producten als hiermee iets aan de hand is dan heb ik het altijd gedaan en kunnen we ook niet zeggen je dan moet de klant maar uitkijken en eerst zelf berekenen of hij wel met zijn 70 KG op die ladder kan gaan staan.

Ik heb al een keer eerder de opmerking ergens geplaats dat ik dan eigenlijk bruggen wil gaan ontwerpen waar ieder normaal mens zo over heen kan rijden maar waar een bankiersdetector in zit en deze automagisch in de plomp laten rijden. Tja dan moeten die bankiers ook maar zich eerst helemaal verdiepen in strekte leer en andere technische vakken.
pi_62399949
Interessante discussie zojuist op BNR met Kees de Kort, Willem Vermeend en Jules Theeuwes.
Terugluisteren: klik (duurt een krap halfuurtje)
  woensdag 15 oktober 2008 @ 11:56:54 #223
89730 Drugshond
pi_62400091
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:51 schreef ItaloDancer het volgende:
Interessante discussie zojuist op BNR met Kees de Kort, Willem Vermeend en Jules Theeuwes.
Terugluisteren: klik (duurt een krap halfuurtje)
Klikker-de-klik.
pi_62400278
quote:
Op woensdag 15 oktober 2008 11:33 schreef Roel_Jewel het volgende:
Beurzen zakken weg... Ook wat winstnemingen van de afgelopen dagen, gok ik .

AEX-index 272,36 -4,27%
bel-20 2.125,16 -4,01%
CAC 40 3.520,13 -2,99%
EUR/USD 1,36 -0,16%
FRANKF.-Xetra Dax 5.076,87 -2,35%
LONDEN-FTSE 100 4.249,46 -3,29%
Dat normaliseert dan morgen en overmorgen wel, toch?
Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
pi_62400667
Oh ja, ik zou het bijna vergeten, eindelijk weer veel macrocijfers.
Alles heeft betrekking op de VS.

Vandaag 14:30
  • Retail sales
  • Producentenprijsindex
  • Empire State Index (vertrouwen bedrijvigheid regio New York)

Vandaag 16:00
  • Bedrijfsvoorraden

Vandaag 16:30
  • Olievoorraden

Vandaag 20:00
  • Beige Book van de Fed

Morgen 14:30
  • Consumentenprijsindex
  • Uitkeringsaanvragen

Morgen 15:15
  • Industriële productie

Morgen 16:00
  • Philadelphia Fed (vertrouwen bedrijvigheid regio Philadelphia)

Vrijdag 14:30
  • Huizencijfers, bouwvergunningen

Vrijdag, 16:00
  • Consumentenvertrouwen Universiteit van Michigan
  •   Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 12:22:05 #226
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62400769
    Plus de 3e kwartaalcijfers van volgende bedrijven:

Rio Tinto
    Delta Airlines
    American Airlines
    JP Morgan Chase
    Coca-Cola
    CSX Corp.
    E-Bay

En 20:00 nog het 'Beige Book' van de FED, wat dat ook is.

Volgens De Pers iig
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:23:23 #227
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62400800
    quote:
    ASML voelt gevolgen kredietcrisis

15 oktober 2008, 12:04 | ANP
    VELDHOVEN (AFN) - Veel klanten van chipmachinebouwer ASML hebben last van de kredietcrisis. Dat leidt tot minder orders voor het bedrijf uit Veldhoven en dus minder inkomsten. Dat bleek uit de woensdag gepubliceerde resultaten over het derde kwartaal.

,,Onze klanten krijgen moeilijk toegang tot kapitaal'', aldus financieel directeur Peter Wennink. ,,Daarom moeten zij hun investeringsplannen herzien''. Op de beurs in Amsterdam daalde het aandeel met 6 procent.

ASML maakt systemen waarmee chipfabrikanten elektronische schakelingen uittekenen op halfgeleidermateriaal. De machines kosten ongeveer 20 miljoen euro per stuk. Dat is een investering die veel chipmakers momenteel, gezien de onzekere economische vooruitzichten en de krappe kredietmarkt, liever op de lange baan schuiven.

Verlaging omzetprognose

ASML verlaagde na het tweede kwartaal al zijn omzetprognose voor 2008. Het bedrijf liet toen weten een daling van 20 procent te voorzien ten opzichte van 2007. Die verwachting handhaaft ASML.

De nettowinst van ASML bedroeg in het derde kwartaal 73 miljoen euro. Dat is een ruime halvering ten opzichte van het voorgaande kwartaal, toen het bedrijf 192 miljoen euro onder de streep overhield. De omzet daalde met 18 procent tot 696 miljoen euro.

Neerwaartse trend

,,Het is duidelijk dat de trend bij ASML de komende tijd neerwaarts is'', aldus een analist van Petercam. De kwaliteit van de orderstroom, die een indicatie geeft van de omzet in de eerstvolgende kwartalen, toont volgens de zakenbank aan hoe diep de dip in de chipmarkt is.

ASML ontving in het derde kwartaal orders ter waarde van in totaal 498 miljoen euro, terwijl marktvorsers gemiddeld op 578 miljoen euro hadden gerekend. Tussen de 31 bestelde machines zaten meer opgeknapte exemplaren dan verwacht (dertien) en minder nieuwe.

Zelf heeft ASML weinig last van kredietproblemen. ,,We zijn een goed gefinancierd en gezond bedrijf'', aldus Wennink. ASML heeft volgens de financiële topman 1,3 miljard euro op de bank staan. Het heeft een schuld van 600 miljoen euro, maar die loopt pas in 2017 af. ,,We zijn winstgevend, we verdienen geld, dus de crisis vormt voor ons geen echte bedreiging'', aldus Wennink.
    ASML is natuurlijk een toeleverancier aan een cyclische industrie (halfgeleiders) en zoals verwacht voelt die nu de economische neergang.
    Mijn reisverslagen
    pi_62400890
    En voor de bonus:

Voor opening vandaag
  • Cijfers J.P. Morgan
  • Cijfers Wells Fargo
  • Cijfers Coca Cola

Nabeurs vandaag
  • Cijfers eBay

Ook vandaag om 18:15
  • Ben Bernanke spreekt over de financiële crisis en de economische vooruitzichten
  • pi_62400910
    ah lekker snel
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:27:46 #230
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62400941
    Dus weer een lekkere dalende dag in het vooruitzicht?
    The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 12:27:49 #231
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62400943
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:26 schreef ItaloDancer het volgende:
    ah lekker snel
    Zat het toevalligerwijs net te lezen tijdens het lunchen met een krantje en een boterham
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
    pi_62400962
    En morgen dan Citigroup, Merrill Lynch, Nokia (voorbeurs) en AMD, Google en IBM (nabeurs).
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:31:19 #233
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_62401045
    AEX Index 273,8000 -3,76%

Weet je wat 't ergste is, die 3,76% die 2 maanden alszijnde shocking zou worden ervaren doet mij nu even helemaal niets meer.
    Godfather Bodybuilding topic reeks
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:34:39 #234
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_62401146
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:31 schreef Mr.J het volgende:
    AEX Index 273,8000 -3,76%

Weet je wat 't ergste is, die 3,76% die 2 maanden alszijnde shocking zou worden ervaren doet mij nu even helemaal niets meer.
    Blij dat 't geen -10% is?
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:38:03 #235
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62401253
    quote:
    IJslandse centrale bank zet mes in rente

15 oktober 2008, 12:24 | ANP
    REYKJAVIK (AFN) - De IJslandse centrale bank heeft het belangrijkste rentetarief met 3,5 procentpunten verlaagd tot 12 procent. Dat maakte de bank woensdag bekend.

IJsland heeft de rente de afgelopen jaren flink opgevoerd om de torenhoge inflatie te beteugelen. Die werd veroorzaakt door oververhitting van de economie. De IJslandse economie groeide de afgelopen jaren explosief, vooral onder invloed van buitenlandse investeringen.

De IJslandse centrale bank voorziet evenwel een forse krimp van de economie als gevolg van de ineenstorting van de bankensector in de afgelopen weken. De crisis zal volgens de bank veel banen kosten en de vraag bij consumenten drukken.
    Ze kunnen de rente nu rustig verlagen want de nationale munt is toch al door het putje
    Mijn reisverslagen
      woensdag 15 oktober 2008 @ 12:43:57 #236
    19479 Mr.J
    Train, eat, sleep. Repeat.
    pi_62401416
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 12:34 schreef Perrin het volgende:

[..]

Blij dat 't geen -10% is?
    Heb geen posities meer op Fortis na ( *kras ), dus wat mij betreft mogen we allemaal lekker terug naar 150. Stap ik daar wel weer in ofzo.
    Godfather Bodybuilding topic reeks
    pi_62402030
    quote:
    we hebben een huis aan de rand van diever,
    Woont Hans Wiegel ook niet in Diever?
    pi_62402231
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 10:14 schreef ItaloDancer het volgende:

[..]

De interbancaire rente.

Euribor/Libor: http://www.tijd.be/rentemarkt/
    Euribor: http://www.homefinance.nl/algemeen/informatie/euribor.asp
    Libor historie: http://www.economagic.com/libor.htm
    Goed nieuws voor mij, in een paar dagen is mijn hypotheekrente met een kwart procent verlaagd
      woensdag 15 oktober 2008 @ 13:22:28 #239
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62402439
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 13:05 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Woont Hans Wiegel ook niet in Diever?
    Nee, niet meer. Woont nu ergens in Brabant.
    pi_62403045
    Nog rustig in dit topic. Gaat het nog niet hard genoeg naar beneden?
    pi_62403303
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 13:43 schreef ItaloDancer het volgende:
    Neuh .

Zitten nu op allday low trouwens:

pi_62403319
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 13:43 schreef ItaloDancer het volgende:
    Ik denk meer dat het 1. geen verassing is en 2. mensen wat winst nemen.
    pi_62403857
    JP Morgan Chase boekt winstdaling 85% in derde kwartaal 2008
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse bank JP Morgan Chase heeft in het derde kwartaal van 2008 de nettowinst met 85% zien dalen tot $527 miljoen van $3,4 miljard vorig jaar. Dat heeft de bank woensdag bekendgemaakt.
    pi_62403958
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:10 schreef ryan_atwood het volgende:
    JP Morgan Chase boekt winstdaling 85% in derde kwartaal 2008
    AMSTERDAM (Dow Jones)--De Amerikaanse bank JP Morgan Chase heeft in het derde kwartaal van 2008 de nettowinst met 85% zien dalen tot $527 miljoen van $3,4 miljard vorig jaar. Dat heeft de bank woensdag bekendgemaakt.
    Niet verrassend... Er zullen in de eerstkomende kwartaalcijfers van bedrijven hoge bedragen gereserveerd worden voor reorganisatie en voor het afboeken van assets.
    pi_62404020
    Leesvoer. The Economist van deze week met special over de economische crisis.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:15:59 #246
    207353 Wheelgunner
    Met de Noorderzon...
    pi_62404050
    De poep raakt de ventilator...
    pi_62404255
    -5%, zometeen cijfers
      Redactie Frontpage woensdag 15 oktober 2008 @ 14:23:38 #249
    145738 superworm
    is erbij
    pi_62404274
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:15 schreef Roel_Jewel het volgende:
    Leesvoer. The Economist van deze week met special over de economische crisis.
    Hebbikal
    op FOK!
    op Facebook
    op de website
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:29:36 #250
    25967 solidslayer
    to much is never enough
    pi_62404428
    -5,33% nu...
    pi_62404451
    oeh, erg zenuwachtig voor de macrocijfers
    pi_62404470
    VS producentenprijzenindex (PPI) sept -0,4% 15-10-2008 14:30:00
    VS PPI ex-voedsel en energie sept +0,4%; verwachting was +0,2% 15-10-2008 14:30:00
    VS PPI energie sept -2,9% 15-10-2008 14:30:00
    VS prijzen passagierswagens sept +0,5% 15-10-2008 14:30:00
    VS PPI aug ongewijzigd op -0,9% 15-10-2008 14:30:00
    VS producentenprijzenindex (PPI) sept verwachting was -0,4% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel sept -1,2% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel ex-auto's sept -0,6% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel aug bijgesteld naar -0,4% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel sept verwachting was -0,7% 15-10-2008 14:30:00
    VS omzet voeding & detailhandel aug was -0,3%
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:31:13 #253
    12499 Hooghoudt
    Spassig und überraschend
    pi_62404480
    Tot zover de goede stemming.
    pi_62404539
    Retail sales slechter dan verwacht
    PPI zoals verwacht
    PPI core iets hoger dan verwacht (iets meer inflatie)
    pi_62404586
    AEX gaat wel het hardst omlaag van allemaal
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:37:14 #256
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62404655
    Turbo's short inslaan!!!
    'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:42:23 #257
    188734 Revolution-NL
    VOC Mentaliteit
    pi_62404802
    Gaat weer lekker
    pi_62404858
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:34 schreef ItaloDancer het volgende:
    AEX gaat wel het hardst omlaag van allemaal
    Iemand een idee waarom de AEX harder gaat dan de rest van Europa?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:45:16 #259
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62404877
    Ah, weer een dag als vanouds.
    Begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen
    pi_62404948
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:45 schreef digitaLL het volgende:
    idd een paar topics zelfs gemist zo saai
    1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
    "Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
    pi_62404998
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef FlatEric het volgende:

[..]

Nederlanders zijn grotere pessimisten?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:50:01 #262
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62405011
    Ik ben echt benieuwd wat NYC zo gaat doen....
    pi_62405024
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:44 schreef FlatEric het volgende:

[..]

Nou we hebben drie fondsen die heel zwaar wegen, namelijk Arcelor Mittal, ING en Royal Dutch Shell.
    Arcelor en ING zakken 10 procent, dus dan weet je wel hoe laat het is
    Reden? Tja ING is wat hersteld de afgelopen twee dagen, maar blijkbaar vertrouwt men het nog steeds niet.
    Arcelor is gewoon, ondanks z'n weging, één van de grootste gokfondsen in de AEX.
    Arcelor kopen is zo'n beetje als een Turbo long kopen op de AEX. Arcelor is vorig jaar belachelijk hard opgelopen. Nu komt de recessie eraan en is Arcelor (grootste staalfabrikant ter wereld) uiteraard één van de bedrijven die de hardste klappen krijgt.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 14:53:19 #264
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62405110
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:50 schreef Public_NME het volgende:
    Ik ben echt benieuwd wat NYC zo gaat doen....
    Wat ik van CNBC begrijp start men behoorlijk lager
    Maar dat zegt niet zoveel, met swings van 1000 punten op de DOW van -700 naar +300 verbaas ik me nergens meer over
    pi_62405150
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:37 schreef Public_NME het volgende:
    Turbo's short inslaan!!!
    Mocht amerika dramatisch openen, ga ik wel turbo shorts op de aex inkopen 10 minuten voor handelstijd
    pi_62406331
    Dow meteen bij opening -2%
      woensdag 15 oktober 2008 @ 15:38:58 #267
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62406560
    Weet iemand hoe ik een livestream kan krijgen van CNBC of Bloomberg o.i.d.? Beetje zitten googlen maar levert niet echt veel werkende dingen op...
    pi_62406615
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
    Weet iemand hoe ik een livestream kan krijgen van CNBC of Bloomberg o.i.d.? Beetje zitten googlen maar levert niet echt veel werkende dingen op...
    Betalen , die streams zijn stervensduur heb ik zo'n vermoeden .
      woensdag 15 oktober 2008 @ 15:44:34 #269
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62406725
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

Ik heb het over tv, niet de realtime koersen...
    pi_62406973
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:40 schreef PietjePuk007 het volgende:

[..]

of studeren op een universiteit waar ze die dingen aanbieden
    of je kunt het hier proberen -> http://www.myp2p.eu/channel.php
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:01:34 #271
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62407291
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

of studeren op een universiteit waar ze die dingen aanbieden
    of je kunt het hier proberen -> http://www.myp2p.eu/channel.php
    Ik kom op de Uni. niet verder dan Thomson Onebanker (goed programma though)
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:05:32 #272
    165633 eriksd
    The grand facade...
    pi_62407439
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:45 schreef digitaLL het volgende:
    K moest lachen
    Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
    Bis bis bis
    Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
    Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
    pi_62407780
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:01 schreef Public_NME het volgende:

[..]

Ik kom op de Uni. niet verder dan Thomson Onebanker (goed programma though)
    Die link die ik je gaf, geeft toch een realtime bloomberg tv stream aan?
    pi_62407934
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 15:38 schreef Public_NME het volgende:
    Bloomberg live stream

Nog een Bloomberg stream

[ Bericht 5% gewijzigd door venomsnake op 15-10-2008 16:25:45 ]
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:28:49 #275
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62408262
    Wel grappig, de meeste europese beurzen zitten rond de 5-6% verlies. Een maand terug zou iedereen moord en brand hebben geschreeuwd, nu is het meer van 'valt nog mee'.
    pi_62408399
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:28 schreef Liewec het volgende:
    Wel grappig, de meeste europese beurzen zitten rond de 5-6% verlies. Een maand terug zou iedereen moord en brand hebben geschreeuwd, nu is het meer van 'valt nog mee'.
    Inderdaad ja
    pi_62408417
    Het topic in januari toen we op één dag 6% verloren ging echt ontzettend hard. (dat was #1 van dit topic)
    Nu is het van: ohhh z'n gangetje
    pi_62408736
    Eigenlijk kan de beurs toch alleen maar naar beneden? in de VS spelen ze nog steeds dat het mooi weer is met 9000 punten. 6000 punten lijkt mij veel reëler, en als de Dow naar 6000 gaat, gaat de AEX ook nog wel even naar beneden.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:44:57 #279
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62408765
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:34 schreef ItaloDancer het volgende:
    Het topic in januari toen we op één dag 6% verloren ging echt ontzettend hard. (dat was #1 van dit topic)
    Nu is het van: ohhh z'n gangetje
    Alles went
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:49:25 #280
    25967 solidslayer
    to much is never enough
    pi_62408909
    De AEX maakt nog ff een enidsprint naar beneden..
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:51:18 #281
    138668 SjonLok
    Veel voor weinig
    pi_62408956
    Worst retail sales in three years
    quote:
    Retail sales suffered their biggest drop in three years last month, as American households reined in spending amid a tough job market, the financial crisis and falling home values.

The Commerce Department reported Wednesday that retail sales fell 1.2% in September, nearly double the 0.7% drop expected by economists.

A steep 3.8% decline in auto purchases help depress the overall sales for the month.
    bron: http://money.cnn.com/2008(...)stversion=2008101313

Dit is een bericht dat rapporteert over september. De echt grote klap op de beurs was echter in oktober, toen de Dow jones in twee weken 20% verloor. Dus de cijfers over oktober zullen nog wel veel slechter zijn dan over september.

Ik voorspel een sombere kerst.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:55:33 #282
    25967 solidslayer
    to much is never enough
    pi_62409090
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:44 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Alles went
    Nu zijn we vanaf -12% pas onder de indruk, gok ik.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 16:59:43 #284
    78918 SeLang
    Black swans matter
    pi_62409188
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:51 schreef SjonLok het volgende:

Ik voorspel een sombere kerst.
    Niet voor iedereen

Mijn reisverslagen
    pi_62409193
    Weet iemand hoe het nu gaat met het bedrijf GE? Thanks.
    "Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:01:10 #286
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62409226
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:15 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Die link die ik je gaf, geeft toch een realtime bloomberg tv stream aan?
    Ja klopt, alleen de kwaliteit was dramatisch... (heel wazig) CNBC deed het niet.
    pi_62409249
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:59 schreef nibbieworld het volgende:
    General Electric?

http://finance.google.com/finance?q=NYSE:GE
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:02:37 #288
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62409270
    quote:

Verliezen zijn nu toch wel weer aanzienlijk te noemen, 6-7% voor AEX, DAX, CAC, FTSE.

Ik hoor net op het nieuws dat Balkenende heeft gezegd dat Europa zich aan het herstellen is van de klap van de kredietcrisis, dus geen zorgen. De beurzen zullen het laatste halfuur ook allemaal ombuigen naar boven.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:03:16 #289
    146230 Liewec
    70's movies rule
    pi_62409287
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 16:59 schreef nibbieworld het volgende:
    -5% op dit moment
    pi_62409311
    -7,5% AEX
    -4% Dow

We're back in business
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:04:27 #291
    96922 Public_NME
    Come on you Whites!
    pi_62409324
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:02 schreef Liewec het volgende:

[..]

De beurzen zullen het laatste halfuur ook allemaal ombuigen naar boven.

Dat vraag ik me af; NYC doet het niet bijster goed...
    pi_62409369
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:04 schreef ItaloDancer het volgende:
    -7,5% AEX
    -4% Dow

We're back in business
    * Roel_Jewel pakt de popcorn weer es erbij
    pi_62409466
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:01 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

General Electric?

http://finance.google.com/finance?q=NYSE:GE
    Yep, Dank u.
    "Grote mannen danken voor een kwart hun roem aan hun dapperheid, voor de helft aan geluk, en voor het overige kwart aan misdaad.\"
    pi_62409517
    Morgen nog wat procentjes eraf en je zit gewoon onder het niveau van vrijdag.
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:11:45 #296
    66113 digitaLL
    Dammit guess what
    pi_62409518
    We gaan weer voor een plaatstje in de top 10 van donkerste (rode) dagen
    pi_62409552
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:11 schreef digitaLL het volgende:
    We gaan weer voor een plaatstje in de top 10 van donkerste (rode) dagen
    We kunnen er nog voor zorgen dat de hele top 10 uit oktober 2008-dagen bestaat .
    pi_62409580
    Dat zou ik niet erg vinden, gisteravond een bende Long gekocht, toen moest ik de wekker zetten vanochtend om zo weinig mogelijk verlies te krijgen .. Nu net 2 minuten geleden een heule bende Short op de AEX gekocht, laat de beurs morgen maar mooi kelderen! Grr..
      woensdag 15 oktober 2008 @ 17:17:06 #299
    38496 Perrin
    Toekomst. Made in Europe.
    pi_62409640
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:06 schreef Roel_Jewel het volgende:
    [ afbeelding ]
    De richting is wel duidelijk..
    And what rough beast, its hour come round at last,
    Slouches towards Bethlehem to be born?
    pi_62409705
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

De richting is wel duidelijk..
    Naar rechts idd, maar dat gaat ie altijd.
    pi_62409711
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 17:19 schreef Hertog_Martin het volgende:

[..]

Naar rechts idd, maar dat gaat ie altijd.
    .
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')