abonnement Unibet Coolblue
  maandag 17 maart 2008 @ 10:53:43 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57427988



Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Heeft de AEX op 400 een bodem gezet? Hoe gaat het nu verder met die subprime crisis? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel, #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel, #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel, #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07 : 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08 : Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09 : 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.

Ook handig...

Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen


Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar


Euro/Dollar - intraday


Yen/Dollar


Dow Jones - 5 jaar


S&P 500 - 5 jaar


Dow Jones - intraday


Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday


AEX - 3 jaar


AEX - intraday


AEX / Dow Jones - 2 jaar


Hang Seng - 2 jaar


Hang Seng - intraday

-----------------------------------------------
De belangrijkste banken (day trader grafieken).

[ Bericht 0% gewijzigd door Drugshond op 17-03-2008 12:40:37 ]
  maandag 17 maart 2008 @ 10:55:04 #2
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_57428018
tvp... ben benieuwt of we in dit deel de 1.60 - 1.65 gaan zien...
pi_57428053
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:55 schreef Revolution-NL het volgende:
tvp... ben benieuwt of we in dit deel de 1.60 - 1.65 gaan zien...
ik ben eerder benieuwd of we een crash krijgen.......
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 11:02:14 #4
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57428137
Even een analogie repost als tvp

Mja, zie het zo.
quote:
Je zit in een restaurant. Het meurt vreselijk, maar de ober en kok komen af en toe vertellen dat het niet uit hun keuken komt. Je bestelt 5 gangen uit een menu wat er uitziet als een droom, en het voorgerecht komt. Dat gerecht is dus enorm verrot, en je stuurt het terug. In de keuken vol verrot eten en lege koelkasten belt men de Chinees, en laat ze een voorgerecht bezorgen aan de achterdeur. De ober laat in de keuken het op een ander bord leggen. Er blijft dan wat aan diverse messen en lepels zitten, en brengt dat overgebleven deel naar je tafel. Het stinkt nog steeds, maar de kok verzekert je dat de keuken verder perfect is, en dat de keuken vol zit met verse groenten en volle koelkasten.

Ondanks de stank en rotte voorgerechten gelooft de rest van het restaurant de ober en kok, maar ze moeten nog aan het hoofdgerecht beginnen, en de vraag is hoelang de chinees wil blijven bezorgen...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_57428218
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:57 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben eerder benieuwd of we een crash krijgen.......
Het kan toch niet lang meer duren denk ik. Moest ik aandelen hebben van de Lehman of die andere kandidaten om failliet te gaan zou ik ze direct verkopen. Er zullen er nog wel meer dat doen, anderen zullen short gaan... Denk dat er nu nu een sneeuwbaleffect aan het ontstaan is van slecht nieuws.

De markt reinigt zichzelf
pi_57428242
quote:
Op maandag 17 maart 2008 10:57 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ben eerder benieuwd of we een crash krijgen.......
Wat is de defenitie van crash. Hoelang mag het duren voordat het een crash heet.

Ik ben ook wel benieuwd wat er de komende dagen uit gaat komen.

Die verlaging van 1% van de rente door de fed dat zal de koers van de dollar geen goed doen. Zou de dollar ooit nog gaan stijgen. Of zou het niet slim zijn om ooit nog in dollars te gaan handelen.
pi_57428277
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:07 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Wat is de defenitie van crash. Hoelang mag het duren voordat het een crash heet.

Ik ben ook wel benieuwd wat er de komende dagen uit gaat komen.

Die verlaging van 1% van de rente door de fed dat zal de koers van de dollar geen goed doen. Zou de dollar ooit nog gaan stijgen. Of zou het niet slim zijn om ooit nog in dollars te gaan handelen.
ik ken er 2:

10% eraf op een dag, of
20% eraf in een periode van een half jaar
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  maandag 17 maart 2008 @ 11:11:47 #8
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57428305
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:07 schreef Basp1 het volgende:

Die verlaging van 1% van de rente door de fed dat zal de koers van de dollar geen goed doen. Zou de dollar ooit nog gaan stijgen. Of zou het niet slim zijn om ooit nog in dollars te gaan handelen.
Ah, de volgende fase van de business cycle: wanhoop.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_57428328
zo uit het algemene nieuws bezien klinkt er toch aardig wat paniek door. de vingers hangen klaar boven de paniek knop lijkt........
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_57428470
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:10 schreef simmu het volgende:

[..]

ik ken er 2:

10% eraf op een dag, of
20% eraf in een periode van een half jaar
Die 20% er af zitten we daar al niet aan?
pi_57428476
De komende dagen komt er vast een ge-coordineerde ingreep op de wisselkoers van de USD door de FED-ECB-BOJ, zeker als er morgen 1 procentpunt vanaf gaat.
pi_57428489
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die 20% er af zitten we daar al niet aan?
ja.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_57428495
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:19 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Die 20% er af zitten we daar al niet aan?
allang
pi_57428531
quote:
Op maandag 17 maart 2008 11:13 schreef simmu het volgende:
zo uit het algemene nieuws bezien klinkt er toch aardig wat paniek door. de vingers hangen klaar boven de paniek knop lijkt........
tot er iemand per ongeluk zijn kop koffie op die knop zet en de wereld omvalt
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 11:24:20 #15
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57428558
Kan me met de geautomatiseerde systemen goed voorstellen dat er al een script klaar ligt om de posities te verschuiven van een belegger. Met 1 druk op de knop weg uit de financials en lawine naar andere gebieden...
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 17 maart 2008 @ 11:26:45 #16
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_57428626
Sensatie zoek post...

Ik heb morgen tentamen Treasury Management, een boek dat vol lofprijzingen staat over Off Balance activities, en een focus op interest rate & currency risks
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_57428720
Als tvp, zit op werk dus kan nu geen nuttige feitjes toevoegen
  maandag 17 maart 2008 @ 11:49:29 #18
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_57429093
America was conned - who will pay?
Larry Elliott, economics editor
quote:
Bear Stearns marks the moment when the global financial crisis went critical. Up until last Friday, it had been possible - just about - to believe that the worst was over and that things were about to get better. That pretence was stripped away when JP Morgan, at the behest of the Federal Reserve, stepped in when the hedge funds pulled the plug on the fifth-biggest US investment bank.

It is now clear that no end is in sight to the turmoil, and the reason for that is that the Fed and the US treasury are no closer to solving the underlying problem than they were eight months ago. The crisis will only end when house prices stop falling and banks stop racking up huge losses on their loans. Doing that, however, will require the US government to intervene directly in the real estate market to end the wave of foreclosures. Ideologically, it is ill-equipped to take that step and, as a result, property prices will fall and the financial meltdown will go on and on.

Ultimately, though, action will be taken because there will be political pressure for it. Indeed, it is somewhat surprising that there is not already rioting in the streets, given the gigantic fraud perpetrated by the financial elite at the expense of ordinary Americans.

...

In the longer term, lessons must be learnt from the turmoil. One is that you don't solve the problems of a collapsing bubble by blowing up another, which is what Alan Greenspan did after the dotcom fiasco in 2001 - the most irresponsible behaviour of any central banker in living memory.

The second lesson is that there has to be far stricter regulation not just of the US real estate market but of Wall Street, to prevent the return of irresponsible lending as soon as the recovery is firmly under way. If this is, heaven help us, The Big One, one of the only consolations will be that the repugnance at the orgy of speculation that has sapped the strength of the US economy will put a new New Deal on the political agenda.

But for this to happen there has to be a political response and even though this year's presidential election will be held in the shadow of recession, there appears not to be a potential FDR among the contenders for the White House. Yet if this crisis really does get as bad as some are forecasting, the public will rightly demand more than a slap on the wrist for Wall Street.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_57429214
De EU krijgt nu natuurlijk ook problemen met landen in de Eurozone. Misschien dat we over een paar jaar wel van het supranationale beleid afstappen...
  maandag 17 maart 2008 @ 12:09:48 #20
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_57429471
quote:
Auction-Bond Failures Deplete New Hampshire Universities Fund

By Michael McDonald

March 17 (Bloomberg) -- The fallout from the collapse of the auction-rate bond market has infected New Hampshire, where the state college and university system was forced to tap its reserves to cover more than $1 million in extra borrowing costs.

``It hurts,'' Ken Cody, associate vice chancellor of finance for New Hampshire's state college and university system, said in a phone interview. ``We have very limited resources.''

Yields on the system's bonds rose to as high as 7.8 percent last month from 3.9 percent in January after auctions run by Wall Street firms failed, depleting funds for campus maintenance, Cody said. The system converted $84.3 million of the debt to bonds with fixed payments and plans to bid at an auction of its remaining $63.6 million of securities this week to reduce rates, he said.

New Hampshire is among municipal borrowers that are likely to offer to buy their own securities after the U.S. Securities and Exchange Commission said March 14 that the bids wouldn't run afoul of laws against market manipulation. Lehman Brothers Holdings Inc., which managed the auctions, prevented the system from bidding last month, Cody said.

The $330 billion market for auction-rate securities imploded in February after dealers who supported it for more than two decades stopped bidding for bonds investors didn't want, pushing interest costs to as high as 20 percent. Since then, almost 70 percent of the auctions for debt sold by cities, colleges, student lenders and closed-end funds have failed each week, according to data compiled by Bloomberg.
Bloomberg
Zie hier het effect van no savings en een door de FED opgelegde VEEL TE LAGE rente. De amerikanen hebben geen eigen savings en de rijken die het wel hebben exporteren hun vermogen en verkopen hun dollars. Buitenlandse investereerder kopen geen schuldpapier in dollars tegen een rendament van enkele %ten terwijl die onderliggende $ met %ten per week daalt.
Dit is een van de volgende problemen waarvan ik denk dat ook dat simpelweg gemonetized zal worden. Oftewel de benodigde dollars worden simpelweg gedrukt.

De methode van de FED=Methode Central bank of Zimbabwe.

http://www.youtube.com/watch?v=r4YMtE3uWac&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=k5lfAzq-ni4&feature=related
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  maandag 17 maart 2008 @ 12:17:13 #21
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  maandag 17 maart 2008 @ 12:38:06 #22
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_57429951
1,5904...
is er al meer bekend over de effecten voor de hegdefunds naar aanleiding van crash van Bears?
  maandag 17 maart 2008 @ 12:45:30 #23
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_57430079
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:38 schreef Grumpey het volgende:
1,5904...
is er al meer bekend over de effecten voor de hegdefunds naar aanleiding van crash van Bears?
Niet dat ik weet. Wat ik wel weet is dat veel Hedge funds de Yen carry trade spelen en die is door de dure yen tov van de US$ nu sterk negatief. Dat betekent dat veel Hedgefunds dollars nodig hebben om ze vervolgens tegen Yen te wisselen om hun Yen leningen waarmee ze assets gekocht hebben af te lossen. Dientengevolge moeten ze hun assets verkopen om te deleveragen. En dat moet snel omdat door de hefboomwerking van geleend geld tov van gekochte assets het onderpand als sneeuw voor de zon verdwijnt.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  FOK!fotograaf maandag 17 maart 2008 @ 12:59:57 #24
18921 freud
Who's John Galt?
pi_57430370
quote:
Op maandag 17 maart 2008 12:45 schreef digitaLL het volgende:

[..]

Niet dat ik weet. Wat ik wel weet is dat veel Hedge funds de Yen carry trade spelen en die is door de dure yen tov van de US$ nu sterk negatief. Dat betekent dat veel Hedgefunds dollars nodig hebben om ze vervolgens tegen Yen te wisselen om hun Yen leningen waarmee ze assets gekocht hebben af te lossen. Dientengevolge moeten ze hun assets verkopen om te deleveragen. En dat moet snel omdat door de hefboomwerking van geleend geld tov van gekochte assets het onderpand als sneeuw voor de zon verdwijnt.
Ik had begrepen dat er al veel hedgefunds juist zich teruggetrokken hadden uit BS?
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  maandag 17 maart 2008 @ 13:04:50 #25
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_57430478
quote:
Lehman Brothers denies report DBS halted activity, has strong liquidity position
Bron : DFT

LONDON, Mar. 17, 2008 (Thomson Financial delivered by Newstex) -- Lehman Brothers (NYSE:LEH) denied reports that the Development Bank of Singapore (DBS) has halted its activity with the bank and stressed that it has a very strong liquidity position, according to Anne Lui, Vice President, Corporate Communication in Asia told Thomson Financial News.

'DBS in fact have been transacting with us,' Lui told Thomson Financial News.

'They continue to deal with us and we are just executed a 20 mln kiwi dlr/trade FX trade with them,' she added.
Geruchten... geruchten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')