abonnement Unibet Coolblue
pi_52414769
De Dag dat de dollar viel
Het topic om te speculeren over het einde van de dollar, de petrodollar en ons hele financiële systeem.


De actuele stand van de euro vs dollar:


Koersverloop euro/dollar over 1 jaar:


Als vergelijkingsmateriaal de koers yen/dollar:


En vanwege het rumoer op de beurzen ook de stand van de AEX en Dow:




Eerdere topics:
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij

Zo, hier weer verder.

[ Bericht 50% gewijzigd door en_door_slecht op 16-08-2007 10:07:35 ]
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 10:00:07 #2
862 Arcee
Look closer
pi_52415218
De laatste dagen zit de dollar in de lift.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:01:04 #3
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_52415242
Ik vraag me af hoe lang die credit crunch gaat duren ? Vreemd genoeg blijken bedrijven/banken problemen te hebben met herfinancieringen terwijl de centrale banken de markt blijven voorzien van goedkoop geld. Ik heb het idee dat veel geld wat uit de economsche groei van de afgelopen tijd kwam helemaal niet bij de burgers maar bij een kleine groep terecht is gekomen. In Nederland is dat ook te merken de koopkracht stijgt nauwelijks of daalt zelfs terwijl de economie groeit.
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
pi_52415311
even ter illustratie ook een wat langere termijn erbij:

Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52415731
Wie moet er ook altijd zo lachen om die "de steun bij 497 is doorbroken" en "we naderen de steun van 38,2%" van de technisch analisten? Volgens mij kun je al die waarden bij elkaar verzinnen en is er geen enkele correlatie tussen koers en steunpunten.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 10:56:04 #6
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52416475
En de AEX zit onder de 500 punten
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52417422
Ik kan alleen maar hopen dat deze beurskrach geen invloed gaat hebben op onze reële economie. Als dat namelijk zo is, dan is het puur de VS waar alle mensen op de pof leven en waar de zaak niet goed voor mekaar die de eventuele recessie heeft veroorzaakt.

De Amerikanen hebben goede dingen gedaan tijdens WOII, maar op dit moment ben ik de VS spuug en spuugzat.
pi_52417553
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:31 schreef funmaker het volgende:
Ik kan alleen maar hopen dat deze beurskrach geen invloed gaat hebben op onze reële economie. Als dat namelijk zo is, dan is het puur de VS waar alle mensen op de pof leven en waar de zaak niet goed voor mekaar die de eventuele recessie heeft veroorzaakt.

De Amerikanen hebben goede dingen gedaan tijdens WOII, maar op dit moment ben ik de VS spuug en spuugzat.
Natuurlijk ligt de hoofdmoot van het probleem in de VS. Maar de rest van de wereld, niet in de laatste plaats China, zijn mede schuldig. De Chinezen doen er alles aan om maar zoveel mogelijk te blijven exporteren en de koers van de yuan laag te houden.
  FOK!-Schrikkelbaas donderdag 16 augustus 2007 @ 11:47:43 #9
862 Arcee
Look closer
pi_52417868
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:56 schreef Falco het volgende:
En de AEX zit onder de 500 punten
491.59 op dit moment.

-14.45/(-2.86%)
pi_52418092
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:47 schreef Arcee het volgende:

[..]

491.59 op dit moment.

-14.45/(-2.86%)
Jullie kunnen er wel om lachen geloof ik.
pi_52418505
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Wie moet er ook altijd zo lachen om die "de steun bij 497 is doorbroken" en "we naderen de steun van 38,2%" van de technisch analisten? Volgens mij kun je al die waarden bij elkaar verzinnen en is er geen enkele correlatie tussen koers en steunpunten.
ik ja we komen maar niet door de 520 heen het steunpunt blijkt te lastig voor vandaag

net als of het een veldslag is
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
  donderdag 16 augustus 2007 @ 12:34:47 #12
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_52419364
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:54 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Jullie kunnen er wel om lachen geloof ik.
Het is altijd wel spannend en 'leuk' om iets groots te volgen. Ik heb alleen het idee dat er veel onzin in dit topic verteld wordt. Niet dat ik alle verstand ervan heb, maar echt wijzer en alles aannemen wat hier staat, doe ik nou ook niet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_52419487
Hopelijk volgt er vandaag geen Zwarte Donderdag. We kennen de gevolgen daarvan
pi_52419607
ben ik nou gek, of begint de eerste paniek al los te barsten? als je kijkt naar het berichtje in het fd:http://www.fd.nl/ShowRedactieNieuws.asp?Context=N%7C5&DocumentId=37857
quote:
Europese beurzen in zwaar weer
De AEX-index is bij opening onder 500 punten gedaald. Ook de andere Europese beurzen staan fors lager. Vooral de financiële waarden moeten inleveren in de openingshandel.

Na drie kwartier staat de AEX op een verlies van 1,9% op 496,4 punten. De overige Europese beurzen dalen met soortgelijke percentages. De Franse CAC voert de lijst van verliezers aan met een daling van 2%.

'Vandaag gaat de beer los', aldus Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer in reactie op de koersontwikkeling in de Verenigde Staten en in Azië. 'Beleggers kunnen de stoelriemen beter goed vastmaken.'

In Amsterdam staan alle fondsen inmiddels in de rode cijfers. Akzo is de grootste daler met een verlies van 4,2%. Numico staat aan de bovenkant van de ranglijst met een minimaal verlies.

'We leggen langzamerhand het hoofd in de schoot', zegt Koenders. 'Degenen die geloofden in een opleving beginnen langzamerhand te capituleren. We zijn de correctiefase voorbij en gaan richting crash. De markt is vooral in de ban van een credit crunch. Gisteren werd bekend dat Countrywide, de gootste hypotheekverstrekker van de Verenigde Staten, in zwaar is geraakt en niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen.'

Verder bleek de Federal Reserve gisteravond niet bereid met tussentijdse renteverlagingen de helpende hand te bieden. Volgens het Amerikaanse systeem van centrale banken zijn de gevolgen van de credit crunch voor de reële economie gering. Slechts weinigen in de markt hechten daar nog geloof aan.
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52419715
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 11:36 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

Natuurlijk ligt de hoofdmoot van het probleem in de VS. Maar de rest van de wereld, niet in de laatste plaats China, zijn mede schuldig. De Chinezen doen er alles aan om maar zoveel mogelijk te blijven exporteren en de koers van de yuan laag te houden.
Ik zou toch eerder zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door het zwakheden in het kapitalistisch systeem en onze banken zijn hier net zo zeer bij betrokken als de amerikaanse banken. En maar lekker met elkaar meelullen over globalisatie en goedkoper produceren. Miljarden winsten draaien jaar naar jaar en nu moeten opeens de centrale banken bijspringen.

Ik ben heel benieuwd hoe lang deze glijbaan doorgaat.
pi_52419856
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ik zou toch eerder zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door het zwakheden in het kapitalistisch systeem en onze banken zijn hier net zo zeer bij betrokken als de amerikaanse banken. En maar lekker met elkaar meelullen over globalisatie en goedkoper produceren. Miljarden winsten draaien jaar naar jaar en nu moeten opeens de centrale banken bijspringen.

Ik ben heel benieuwd hoe lang deze glijbaan doorgaat.
"zwakheden in het kapitalistisch systeem"
oftewel gewone hebberigheid
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_52420075
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:50 schreef simmu het volgende:

[..]

"zwakheden in het kapitalistisch systeem"
oftewel gewone hebberigheid
Een van de 7 hoofdzonden dan hebben ze in de VS toch niet genoeg naar meneer pastoor geluisterd
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:10:11 #18
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:24:31 #19
58683 NewOrder
markt anarchist
pi_52420708
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou toch eerder zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door het zwakheden in het kapitalistisch systeem en onze banken zijn hier net zo zeer bij betrokken als de amerikaanse banken. En maar lekker met elkaar meelullen over globalisatie en goedkoper produceren. Miljarden winsten draaien jaar naar jaar en nu moeten opeens de centrale banken bijspringen.
Onzin. De centrale banken (en de overheden die daarin zijn vertegenwoordigd) vormen de kern van het probleem doordat zij ongelimiteerd geld kunnen creëren zonder dat daar enige prestatie (lees: waarde) tegenover staat.
pi_52420933
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 13:24 schreef NewOrder het volgende:

[..]

Onzin. De centrale banken (en de overheden die daarin zijn vertegenwoordigd) vormen de kern van het probleem doordat zij ongelimiteerd geld kunnen creëren zonder dat daar enige prestatie (lees: waarde) tegenover staat.
Die centrale banken zijn hoofdzakelijk (Fed helemaal) in handen van commerciele banken. Overheden hebben daar niet al te veel over te zeggen, god zij dank, anders zou het nog veel harder gaan met die persen.
pi_52421060
Ik denk dat dit eerder gewoon een correctie is dan dat de beurzen op instorten staan.
pi_52421283
ik gok meer op een gestage teloorgang de komende paar maanden, zeg maar een soort van extended zachte landing
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  donderdag 16 augustus 2007 @ 13:48:50 #23
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_52421364
Ik vind terugzakken naar 1.34 nou niet echt een 'val'
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
pi_52421609
Slagveld op Damrak aldus de Telegraaf:

http://www.dft.nl/stemming/damrak/article2024240.ece
pi_52422465
quote:
Op donderdag 16 augustus 2007 10:01 schreef digitaLL het volgende:
Ik vraag me af hoe lang die credit crunch gaat duren ?
Die kan vrij lang aanhouden, tot een aantal jaren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')