Natuurlijk ligt de hoofdmoot van het probleem in de VS. Maar de rest van de wereld, niet in de laatste plaats China, zijn mede schuldig. De Chinezen doen er alles aan om maar zoveel mogelijk te blijven exporteren en de koers van de yuan laag te houden.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:31 schreef funmaker het volgende:
Ik kan alleen maar hopen dat deze beurskrach geen invloed gaat hebben op onze reële economie. Als dat namelijk zo is, dan is het puur de VS waar alle mensen op de pof leven en waar de zaak niet goed voor mekaar die de eventuele recessie heeft veroorzaakt.
De Amerikanen hebben goede dingen gedaan tijdens WOII, maar op dit moment ben ik de VS spuug en spuugzat.
491.59 op dit moment.quote:
Jullie kunnen er wel om lachen geloof ik.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:47 schreef Arcee het volgende:
[..]
491.59 op dit moment.
-14.45/(-2.86%)
ik ja we komen maar niet door de 520 heen het steunpunt blijkt te lastig voor vandaagquote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:23 schreef en_door_slecht het volgende:
Wie moet er ook altijd zo lachen om die "de steun bij 497 is doorbroken" en "we naderen de steun van 38,2%" van de technisch analisten? Volgens mij kun je al die waarden bij elkaar verzinnen en is er geen enkele correlatie tussen koers en steunpunten.
Het is altijd wel spannend en 'leuk' om iets groots te volgen. Ik heb alleen het idee dat er veel onzin in dit topic verteld wordt. Niet dat ik alle verstand ervan heb, maar echt wijzer en alles aannemen wat hier staat, doe ik nou ook niet.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:54 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Jullie kunnen er wel om lachen geloof ik.![]()
quote:Europese beurzen in zwaar weer
De AEX-index is bij opening onder 500 punten gedaald. Ook de andere Europese beurzen staan fors lager. Vooral de financiële waarden moeten inleveren in de openingshandel.
Na drie kwartier staat de AEX op een verlies van 1,9% op 496,4 punten. De overige Europese beurzen dalen met soortgelijke percentages. De Franse CAC voert de lijst van verliezers aan met een daling van 2%.
'Vandaag gaat de beer los', aldus Rob Koenders van Harmony Vermogensbeheer in reactie op de koersontwikkeling in de Verenigde Staten en in Azië. 'Beleggers kunnen de stoelriemen beter goed vastmaken.'
In Amsterdam staan alle fondsen inmiddels in de rode cijfers. Akzo is de grootste daler met een verlies van 4,2%. Numico staat aan de bovenkant van de ranglijst met een minimaal verlies.
'We leggen langzamerhand het hoofd in de schoot', zegt Koenders. 'Degenen die geloofden in een opleving beginnen langzamerhand te capituleren. We zijn de correctiefase voorbij en gaan richting crash. De markt is vooral in de ban van een credit crunch. Gisteren werd bekend dat Countrywide, de gootste hypotheekverstrekker van de Verenigde Staten, in zwaar is geraakt en niet meer aan zijn verplichtingen kan voldoen.'
Verder bleek de Federal Reserve gisteravond niet bereid met tussentijdse renteverlagingen de helpende hand te bieden. Volgens het Amerikaanse systeem van centrale banken zijn de gevolgen van de credit crunch voor de reële economie gering. Slechts weinigen in de markt hechten daar nog geloof aan.
Ik zou toch eerder zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door het zwakheden in het kapitalistisch systeem en onze banken zijn hier net zo zeer bij betrokken als de amerikaanse banken. En maar lekker met elkaar meelullen over globalisatie en goedkoper produceren. Miljarden winsten draaien jaar naar jaar en nu moeten opeens de centrale banken bijspringen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:36 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de hoofdmoot van het probleem in de VS. Maar de rest van de wereld, niet in de laatste plaats China, zijn mede schuldig. De Chinezen doen er alles aan om maar zoveel mogelijk te blijven exporteren en de koers van de yuan laag te houden.
"zwakheden in het kapitalistisch systeem"quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ik zou toch eerder zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door het zwakheden in het kapitalistisch systeem en onze banken zijn hier net zo zeer bij betrokken als de amerikaanse banken. En maar lekker met elkaar meelullen over globalisatie en goedkoper produceren. Miljarden winsten draaien jaar naar jaar en nu moeten opeens de centrale banken bijspringen.
Ik ben heel benieuwd hoe lang deze glijbaan doorgaat.
Een van de 7 hoofdzonden dan hebben ze in de VS toch niet genoeg naar meneer pastoor geluisterdquote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:50 schreef simmu het volgende:
[..]
"zwakheden in het kapitalistisch systeem"
oftewel gewone hebberigheid
Onzin. De centrale banken (en de overheden die daarin zijn vertegenwoordigd) vormen de kern van het probleem doordat zij ongelimiteerd geld kunnen creëren zonder dat daar enige prestatie (lees: waarde) tegenover staat.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 12:46 schreef Basp1 het volgende:
Ik zou toch eerder zeggen dat het probleem veroorzaakt wordt door het zwakheden in het kapitalistisch systeem en onze banken zijn hier net zo zeer bij betrokken als de amerikaanse banken. En maar lekker met elkaar meelullen over globalisatie en goedkoper produceren. Miljarden winsten draaien jaar naar jaar en nu moeten opeens de centrale banken bijspringen.
Die centrale banken zijn hoofdzakelijk (Fed helemaal) in handen van commerciele banken. Overheden hebben daar niet al te veel over te zeggen, god zij dank, anders zou het nog veel harder gaan met die persen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 13:24 schreef NewOrder het volgende:
[..]
Onzin. De centrale banken (en de overheden die daarin zijn vertegenwoordigd) vormen de kern van het probleem doordat zij ongelimiteerd geld kunnen creëren zonder dat daar enige prestatie (lees: waarde) tegenover staat.
Die kan vrij lang aanhouden, tot een aantal jaren.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 10:01 schreef digitaLL het volgende:
Ik vraag me af hoe lang die credit crunch gaat duren ?
Al mijn pokergeld in dollars heb ik nu in euro's omgezet (100 euro'squote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:29 schreef Cheiron het volgende:
Denk dat ik wat centjes ga overboeken naar mn effectenrekening...
Deze is live dus als je deze pagina af en toe ververst:quote:Op donderdag 16 augustus 2007 14:47 schreef nummer_zoveel het volgende:
Hoe gaan de beurzen in de VS nu eigenlijk?
http://www.investopedia.com/terms/c/creditcrunch.aspquote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een "credit crunch"?
Nu snap ik het stijgen en dalen van de beurzen wel, maar de term credit crunch is nieuw.
Gaat lekker, f5 even na 3 minuten gelezen te hebben en hij is alweer 25 punten meer gezakt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:45 schreef Aasgier het volgende:
[..]
Deze is live dus als je deze pagina af en toe ververst:
[afbeelding]
Dat het geld op is! Private Equity hebben jaren met minimale rente enorme bedragen geleend en zo veel ondernemingen overgenomen. Dat geld kwam uit de markt, geld is op. Rente stijgt. Credieten worden duurder, rente op leningen stijgen. Prima vooruitzicht voor mijn spaarbankboekje. Lekker simpel beredeneerd ook natuurlijk - wat zou het.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:44 schreef HansvanOchten het volgende:
Wat moet ik me eigenlijk voorstellen bij een "credit crunch"?
Nu snap ik het stijgen en dalen van de beurzen wel, maar de term credit crunch is nieuw.
Dat zijn die in OP ook.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:45 schreef Aasgier het volgende:
[..]
[afbeelding]
me²quote:Op donderdag 16 augustus 2007 16:45 schreef henkway het volgende:
tvp
Ja, als iedereen dat nu gaat doen zal dat ook wel gebeuren.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:10 schreef Mr.J het volgende:
Zal het verstandig zijn mijn fondsen in ontroerend vastgoed waar ik sinds 02/2007 al 1300,- verlies op sta nu maar te verkopen voor het verlies nog erger wordt en zich de komende jaren niet meer hersteld?
Amerika kun je haast vergelijken met een uitkeringstrekker die in een dikke, dure BMW rond rijdt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:06 schreef funmaker het volgende:
K heb het helemaal gehad met die K-Amerikanen. Zoals ik al eerder aangaf gaat het hier zometeen klote met de economie, omdat ze daar de boel niet goed op orde hebben. Helaas werk ik ook met Amerikanen en ik begin me steeds meer te ergeren aan die mensen. Ze denken echt dat ze alles zijn.
Het lullige is dat de beurs daar met 1,5 % zakt waardoor de zaak hier bijna met 4 % zakt!!!!
MAW. Zij bepalen met hun domme gedrag wat hier gebeurt.
Dan kan je beter de 1ste zijn die gaat verkopen dan de laatste dan neem je nog meer verlies.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:14 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ja, als iedereen dat nu gaat doen zal dat ook wel gebeuren.
en zich van niemand iets aantrekt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Amerika kun je haast vergelijken met een uitkeringstrekker die in een dikke, dure BMW rond rijdt.
mwah, als je het je kan veroorloven om zewg, 10-20 jaar vast te houden zou ik nu niet verkopen (doh!)quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:10 schreef Mr.J het volgende:
Zal het verstandig zijn mijn fondsen in ontroerend vastgoed waar ik sinds 02/2007 al 1300,- verlies op sta nu maar te verkopen voor het verlies nog erger wordt en zich de komende jaren niet meer hersteld?
Oftewel een Sjonnie (op z'n Amerikaans een Johhny)..quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:21 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
en zich van niemand iets aantrekt.
Hoeveel % heb je eigenlijk verloren?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:10 schreef Mr.J het volgende:
10-20 jaar komop man. Voor hetzelfde geld staat ie tegen het eind van het jaar weer op winst.....quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:37 schreef simmu het volgende:
[..]
mwah, als je het je kan veroorloven om zewg, 10-20 jaar vast te houden zou ik nu niet verkopen (doh!)
Maar wel met mooie leuzen erop.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 18:15 schreef DemonRage het volgende:
[..]
Amerika kun je haast vergelijken met een uitkeringstrekker die in een dikke, dure BMW rond rijdt.
Damn 50% daling. Mijn slechtste aandelen zijn +/- 7% gedaalt.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:13 schreef Bresser het volgende:
als je snel geld wil verdienen moet je nu aandelen kopen.
ik heb aandelen in mijn schaduwportefeuille die 50% zijn gedaalt (stonden op 85% winst) maar die schieten straks weer als een raket omhoog.
Henderson HF Pan Eur Property -21,69 %quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Hoeveel % heb je eigenlijk verloren?
Welk fonds is het precies?
-251 op dit moment, da's 't dubbele van gisteren.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 15:45 schreef Aasgier het volgende:
[afbeelding]
Zijn die europees vastgoed aandelen laatste twee dagen al weer niet licht aan het stijgen?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Henderson HF Pan Eur Property -21,69 %
Orange European Property Fund -23,53 %
SNS Euro Vastgoedfonds -25,00 %
Orange SeNSe Fund -6,16 %
Sinds 02/2007
2 Van die fondsen stonden 2 dagen na aankoop op hun hoogste punt ooit.
-128quote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:40 schreef Arcee het volgende:
[..]
-251 op dit moment, da's 't dubbele van gisteren.
-edit- Nu 216.
Vandaag iig niet helaas.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:07 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Zijn die europees vastgoed aandelen laatste twee dagen al weer niet licht aan het stijgen?
Dat is mijn hele portefeuile ja. Ik dacht juist op relatief 'safe'en dus vastgoed te spelen.quote:Is dit trouwens je hele fonds portefeuille ?
Anders zou ik je wat meer spreiding aanraden in de toekomst.
meestal is dat vrij risicoloosquote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vandaag iig niet helaas.
[..]
Dat is mijn hele portefeuile ja. Ik dacht juist op relatief 'safe'en dus vastgoed te spelen.
Lol, dat soort geluk heb ik ook altijdquote:Op donderdag 16 augustus 2007 19:30 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Henderson HF Pan Eur Property -21,69 %
Orange European Property Fund -23,53 %
SNS Euro Vastgoedfonds -25,00 %
Orange SeNSe Fund -6,16 %
Sinds 02/2007
2 Van die fondsen stonden 2 dagen na aankoop op hun hoogste punt ooit.
Als je gewoon vastgoed wilt houden stop dan alles in dat Henderson vastgoed fonds. Dat fonds presteert gewoon elk jaar gemiddeld beter als de andere twee.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:14 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Vandaag iig niet helaas.
[..]
Dat is mijn hele portefeuile ja. Ik dacht juist op relatief 'safe'en dus vastgoed te spelen.
Inderdaad, ik keek precies op de dip van de dag.quote:
Beleggingshypotheek is gewoon middelen. Tenzij je aan het einde van je hypotheek zit, is er niets mis mee als je aan het begin van je looptijd een stevige beursdip hebt. Kun je tenminste goedkoop meer aandelen kopen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 21:00 schreef henkway het volgende:
leuk voor al die mensen met een beleggingshypotheek.
interessantquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:36 schreef Arcee het volgende:
[..]
Inderdaad, ik keek precies op de dip van de dag.
-15 nu, net zelfs nog iets in de plus.
Ja , alleen jammer dat de Bank eerst 40% kosten/ bewaarloon eraf haalt, voor ze met de rest aandelen kopenquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:50 schreef gronk het volgende:
[..]
Beleggingshypotheek is gewoon middelen. Tenzij je aan het einde van je hypotheek zit, is er niets mis mee als je aan het begin van je looptijd een stevige beursdip hebt. Kun je tenminste goedkoop meer aandelen kopen.
Vastgoedfondsen zijn zeker niet "vrij risicoloos"quote:Op donderdag 16 augustus 2007 20:21 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
meestal is dat vrij risicoloos
..en de bulk van die kosten zitten in de eerste paar jaar. Mooi toch?quote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:56 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja , alleen jammer dat de Bank eerst 40% kosten/ bewaarloon eraf haalt, voor ze met de rest aandelen kopen
Mja de problemen zijn ook niet dermate groot dat we een beurscrash moeten gaan verwachten. Er zijn problemen met hooguit 7% van de hypotheken.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 23:16 schreef DemonRage het volgende:
Opmerkelijk herstel Wall Street
Maar voor hoe lang?... dit lijkt me echt een gevalletje kunstmatig optimisme, zoals de dollar-koers in bedwang gehouden is.
mocht je willen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 00:05 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Mja de problemen zijn ook niet dermate groot dat we een beurscrash moeten gaan verwachten. Er zijn problemen met hooguit 7% van de hypotheken.
Ja, hoe lang zal het dan duren tot die rente flink gaat stijgen.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:42 schreef GForceT1 het volgende:
een vraagje, nu de huizenprijzen stagneren, en de rente stijgt in de VS zie je dat banken in de problemen komen, omdat mensen die hun rente slechts enkele jaren vastgezet hebben nu en straks niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen.
Daardoor stijgt de rente nog meer en worden er nog minder huizen verkocht.
Wat is de invloed hiervan op de waarde van de dollar?
- Lenen is duur dus mensen lenen niet en/of betalen hun lening terug
Er is minder vraag naar (contant) geld
Er is dus minder vraag naar de dollar (financiering)
De Dollar wordt dus minder waard
Klopt deze simpele redenering? (Ja ik weet dat er veel meer zaken meespelen, omdat bijv export heel goedkoop is) Stel je zou alleen naar de huizenmarkt/ rente kijken, welke invloed heeft dit?
hmmm, interesting... de dollar nog lager, dat lijkt me niet goed voor onze business...quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:42 schreef GForceT1 het volgende:
een vraagje, nu de huizenprijzen stagneren, en de rente stijgt in de VS zie je dat banken in de problemen komen, omdat mensen die hun rente slechts enkele jaren vastgezet hebben nu en straks niet meer aan hun verplichtingen kunnen voldoen.
Daardoor stijgt de rente nog meer en worden er nog minder huizen verkocht.
Wat is de invloed hiervan op de waarde van de dollar?
- Lenen is duur dus mensen lenen niet en/of betalen hun lening terug
Er is minder vraag naar (contant) geld
Er is dus minder vraag naar de dollar (financiering)
De Dollar wordt dus minder waard
Klopt deze simpele redenering? (Ja ik weet dat er veel meer zaken meespelen, omdat bijv export heel goedkoop is) Stel je zou alleen naar de huizenmarkt/ rente kijken, welke invloed heeft dit?
Het zijn enkel hypotheken aan de onderkant van de markt. Niet iedereen in de VS heeft een subprime hypotheek.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 09:32 schreef simmu het volgende:
[..]
mocht je willen.
die 7% he, zit daar de alt A en de jumbo's ook in?
en waar bevindt die 7% zich dan?
Maar een van de neveneffecten is dat Amerikanen gewend waren een deel van het huis jaarlijks op te eten, door het krediet te verhogen en dat zal nu niet meer gaan, dus het is van belang hoe groot het effect op de consument is, met name Wallmart en GMquote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn enkel hypotheken aan de onderkant van de markt. Niet iedereen in de VS heeft een subprime hypotheek.
Jup dit zal zeker een negatief effect hebben op de toekomstige economische groei van de VS. Wel goed dat het op tijd gebeurt, nu zijn de gevolgen tenminste niet zo desastreus.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:29 schreef henkway het volgende:
[..]
Maar een van de neveneffecten is dat Amerikanen gewend waren een deel van het huis jaarlijks op te eten, door het krediet te verhogen en dat zal nu niet meer gaan, dus het is van belang hoe groot het effect op de consument is, met name Wallmart en GM
Dat is niet het hele verhaal. Er zijn allerlei hedge fund constructies gebouwd op die sub prime hypotheken. En dat heeft zoals inmiddels wel duidelijk is een fors effect op de kapitaalmarkt. Een ander probleem, wat natuurlijk ook allang duidelijk is, stond via Sargasso mooi afgebeeld:quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 10:33 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Het zijn enkel hypotheken aan de onderkant van de markt. Niet iedereen in de VS heeft een subprime hypotheek.
Ja maar dat geeft voor de middenklasse Amerikanen nog geen aflossingsproblemen. Die zullen alleen op kleinere voet moeten gaan leven. Dus de consumenten uitgaven zullen verminderen net als de economische groei.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 11:46 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Als al zo lang als er huizen worden verkocht die prijzen ongeveer weer uitkomen waar ze vandaan kwamen, hebben we di tkeer een hele grote bubble te pakken.
Nou, zo'n 7% van de uitgaven per jaar in de VS door consumenten wordt gedaan door meerwaarde op te vreten. Dat wil dus zeggen dat heel veel mensen een heel groot deel van de winst op hun huis al achter de kiezen hebben. Dat moet nu afgelost gaan worden bij teruglopende uitgaven. Dat kan heel makkelijk een economische neergang betekenen i.p.v. een lagere groei. In dat geval zal de werkloosheid toenemen en ook de middenklasse Yank een probleem hebben, want zonder werk betaalt het wat vervelend af.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:13 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ja maar dat geeft voor de middenklasse Amerikanen nog geen aflossingsproblemen. Die zullen alleen op kleinere voet moeten gaan leven. Dus de consumenten uitgaven zullen verminderen net als de economische groei.
Nederlanders hebben in verhouding tot hun inkomen een veel hogere schuld dan Amerikanen.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:31 schreef funmaker het volgende:
Ik kan alleen maar hopen dat deze beurskrach geen invloed gaat hebben op onze reële economie. Als dat namelijk zo is, dan is het puur de VS waar alle mensen op de pof leven en waar de zaak niet goed voor mekaar die de eventuele recessie heeft veroorzaakt.
De Amerikanen hebben goede dingen gedaan tijdens WOII, maar op dit moment ben ik de VS spuug en spuugzat.
Je kunt ook zeggen dat de Chinezen al die jaren onze inflatie lekker laag hebben gehouden, zodat wij hele lage rentes konden hebben en een fenomenale economische groei.quote:Op donderdag 16 augustus 2007 11:36 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
Natuurlijk ligt de hoofdmoot van het probleem in de VS. Maar de rest van de wereld, niet in de laatste plaats China, zijn mede schuldig. De Chinezen doen er alles aan om maar zoveel mogelijk te blijven exporteren en de koers van de yuan laag te houden.
Oftewel 9 (NEGEN!) keer bruto modaal/ of 15 (VIJFTIEN!) keer netto modaal.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:55 schreef henkway het volgende:
Een rijtjeshuis kost nu in Nederland 268.000 euro dat is dik 600.000 oude guldens
Selang, die pberends-imitatie staat je niet.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oftewel 9 (NEGEN!) keer bruto modaal/ of 15 (VIJFTIEN!) keer netto modaal.
Dat is veel extremer dan in de USA of waar dan ook.
Da's alleen in de Randstad.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:55 schreef henkway het volgende:
Een rijtjeshuis kost nu in Nederland 268.000 euro dat is dik 600.000 oude guldens
Zoals aangegeven: dat zijn vooral tweeverdieners. Daarnaast moet je uitkijken om met modaal te rekenen, omdat onder-modaal hier veel minder koopt dan in de VS en vaker huurt. Je zou dus een modaal-van-kopers moeten gebruiken. Maar ook dat is dubieus, omdat je dan uitgaat van een gelijke verdeling van villa's etc over NL en de VS. En een ander aspect dat je niet moet vergeten is de HRA. Doordat de HRA huizen netto goedkoper maakt, maar er te weinig huizen zijn, stijgen de prijzen bruto net zover dat er netto evenveel aan een huis uitgegeven wordt. Je vergelijking gaat dus nogal mank.quote:Op vrijdag 17 augustus 2007 12:58 schreef SeLang het volgende:
[..]
Oftewel 9 (NEGEN!) keer bruto modaal/ of 15 (VIJFTIEN!) keer netto modaal.
Dat is veel extremer dan in de USA of waar dan ook.
normaal gesproken zit vastgoed tussen sparen en aandelen inquote:Op donderdag 16 augustus 2007 22:57 schreef corus het volgende:
[..]
Vastgoedfondsen zijn zeker niet "vrij risicoloos"
Pak maar wat grafieken van de nederlandse fondsen o.a. wereldhave,vastned,unibaill,corio etc.
Willem middelkoop was vanavond bij nova met een dollar verhaal , zal vandaag of morgen wel online te zien zijn.Heb zelf de uitzending gemist.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |