abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 30 november 2006 @ 11:04:23 #1
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44017573
Dollar is weer vorlijk aan het dalen. Op het moment op z'n laagste punt in 20 maanden.
Hoe diep gaat ie zakken
Haters everywhere but I don't really care.
pi_44017650
Bij elektronika blijft de wisselkoers één dollar is één euro, maakt niet veel uit dus.
Hooguit merken we er wat van in de olieprijzen.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_44017702
Waarom ben je daar blij om? Grote Nederlandse bedrijven zoals Heineken hebben er veel schade van doordat met name Amerikanen minder bier kopen omdat dit duurder is.

Het is alleen leuk als je zelf dingen met de euro koopt in dollarlanden.
Beter één keer om vergeving vragen, dan tien keer om toestemming.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:10:58 #4
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_44017730
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:10 schreef Kogando het volgende:

Het is alleen leuk als je zelf dingen koopt met dollars.
Of op vakantie gaat naar de states
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_44017773
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:10 schreef Public_NME het volgende:
Of op vakantie gaat naar de states
Ja, dat zeg ik. Heb zelf laatst nog iets via internet besteld in Amerika voor omgerekend 70 euro wat in NL 145 euro kost op internet.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:24:20 #6
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_44018073
Eigenlijk is het een onmundig gejank:

- Dollar daalt? Slecht, want de exporten lijden er onder!
- Dollar stijgt? Slecht, want de importen lijden er onder!
- Dollar stabiel? Slecht, want hij zal binnenkort wel gaan dalen of stijgen!
pi_44018165
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:24 schreef NT-T.BartMan het volgende:
Eigenlijk is het een onmundig gejank:

- Dollar daalt? Slecht, want de exporten lijden er onder!
- Dollar stijgt? Slecht, want de importen lijden er onder!
- Dollar stabiel? Slecht, want hij zal binnenkort wel gaan dalen of stijgen!
Ware het niet dat Nederland een exportland is, hogere dollar is dus beter.
  donderdag 30 november 2006 @ 11:36:46 #8
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_44018377
Korte termijn denken uiteraard: mooi goedkoop als je naar Amerika op vakantie gaat of dingen uit de VS wilt kopen
Haters everywhere but I don't really care.
  FOK!-Schrikkelbaas vrijdag 1 december 2006 @ 22:31:36 #9
862 Arcee
Look closer
pi_44068214
Zie ook: Dollar vs. Euro: "Who cares!"

De dollar zakte vandaag weer verder weg naar 0.7509 euro inmiddels.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_44069095
He, ik koop mezelf hier nu suf, het idee dat de dollar zo goedkoop is maakt het makkelijker om alle dure aankopen te rechtvaardigen!
"Winners never quit, 'cause quitters never win"
"Greedy people get rich, but pigs get slaughtered"
pi_44073206
1.40
"We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
  zaterdag 2 december 2006 @ 10:56:29 #12
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_44074582
Laat de dollar voorlopig maar laag blijven, ik zit binnenkort in de US, en het is toch prettig geld uitgeven wetende dat je 130 dollar voor 100 Euro krijgt!

Persoonlijk verwacht ik het omslagpunt (dus waar de dollar weer gaat stijgen t.o.v. euro) op 1,36...
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_44079800
Geweldig zo, moeten voor de zaak binnenkort dollars kopen, dit gaat wel enige tonnen voordeel opleveren denk ik!
pi_44080793
China hoeft zijn dollarvoorraden maar te verkopen of de dollar belandt in een vrije val. Ik denk dat de Amerikaanse dollar binnen 20 jaar geen ene reet meer waard is.
  zaterdag 2 december 2006 @ 15:51:40 #15
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44080823
De amerikaanse staatsschuld wordt dus met de dag minder.
Dit is dezelfde manier waarom de italiaanen jarenlang hun economie saneerden ten koste van de kleine spaarders. Maar de states is geen land van spaarders....
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 2 december 2006 @ 17:42:40 #16
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44083158
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 15:51 schreef Pietverdriet het volgende:
De amerikaanse staatsschuld wordt dus met de dag minder.
Dit is dezelfde manier waarom de italiaanen jarenlang hun economie saneerden ten koste van de kleine spaarders. Maar de states is geen land van spaarders....
Precies, dus die schulden van die creditcardboeren worden ook steeds minder.
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 2 december 2006 @ 18:05:48 #17
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_44083688
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 17:42 schreef gronk het volgende:

[..]

Precies, dus die schulden van die creditcardboeren worden ook steeds minder.
De dollar daald al sinds jaren en jaren, het heeft de amerikanen geen windeieren gelegt.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_44093243
quote:
Op donderdag 30 november 2006 11:10 schreef Kogando het volgende:
Waarom ben je daar blij om? Grote Nederlandse bedrijven zoals Heineken hebben er veel schade van doordat met name Amerikanen minder bier kopen omdat dit duurder is.

Het is alleen leuk als je zelf dingen met de euro koopt in dollarlanden.
Mee eens, vooral NL die behoorlijk afhankelijk is van de V.S.! Daarnaast is de euro wat over gewaardeerd, kwestie van tijd dat dat ook daalt.
  zondag 3 december 2006 @ 00:11:27 #19
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_44093335
quote:
Op zondag 3 december 2006 00:07 schreef Stratos het volgende:

[..]

Mee eens, vooral NL die behoorlijk afhankelijk is van de V.S.! Daarnaast is de euro wat over gewaardeerd, kwestie van tijd dat dat ook daalt.
Ten opzichte van wat?
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zondag 3 december 2006 @ 00:12:03 #20
36752 timmeeeh
provocateur et penseur
pi_44093349
Ik zit nog tot half januari in de VS, en ik ben lekker aan het consumeren hier hoor!!
Lekker veel kleding mee terug nemen!
"Maar ja, echt ontspannen zaten we niet meer te bingoën"
  zondag 3 december 2006 @ 09:35:55 #21
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44097265
Hier is een centraal topic over overigens dat ik alleen niet van vinden inv de search

. Ik denk overigens wel dat de dollar naar de 0,50 euro kan, dus 2 dollar is 1 euro. de vs economie staat nog steeds aan de rand van de afgrond namelijk. de rente in europa stijgt en die in de vs daalt verder, dus voorlopig zal de dollar nog wel verder dalen.

[ Bericht 23% gewijzigd door BloodhoundFromHell op 03-12-2006 09:41:41 ]
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 december 2006 @ 09:40:43 #22
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44097283
verder klopt het inderdaad dat de euro niet sterker wordt, want tov andere munten zoals de braziliaanse real heeft ook de euro alleen maar terrein verloren tov een paar jaar terug. de dollar zakt alleen wat harder dan de euro momenteel. We staan nu overigens eact op 0,75 cent voor een dollar (1,33430)
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 december 2006 @ 09:43:50 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_44097302
quote:
Op zaterdag 2 december 2006 18:05 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De dollar daald al sinds jaren en jaren, het heeft de amerikanen geen windeieren gelegt.
Op een gegeven moment verdwijnt het vertrouwen in deze munt, en zal bijvoorbeeld China of Japan niet meer bereid zijn de Amerikaanse consumptie te sponsoren middels het massaal opkopen van leningen in dollars.

Dan zijn de rapen gaar.

De dollar mag dus niet blijven dalen, al is dit goed voor de staatsschulden.
The End Times are wild
  zondag 3 december 2006 @ 09:49:40 #24
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44097334
tov de britse pond staat de dollar overigens exact op 50 cent. daar zag ik laatst op de bbc nog een stukje over. Voor veel Britten loont het nu om het vliegtuig te pakken en kerstinkopen in New York te doen ipv Londen (en dan dus inclusief de vliegreis en hotel goedkoper uit zijn dan dat ze in Londen hadden geshopped). De weekend trips naar de VS is een hele lucratieve business geworden.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
  zondag 3 december 2006 @ 09:53:49 #25
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_44097362
quote:
Shoppers look to US as two-dollar pound nears
· Christmas bookings for transatlantic flights surge
· Travellers target New York and Caribbean beaches

Katie Allen
Monday November 27, 2006

Guardian

It is one of the magic numbers of the financial world and a phenomenon that grabs the attention of mobile British shoppers - the two-dollar pound.
This week, with experts predicting that the value of the dollar will continue to sink, the magic $2 to a pound is tantalisingly close. And, with demand for transatlantic flights surging and Christmas on the minds of consumers, it represents perfect timing for a cross-Atlantic shopping frenzy.

Virgin Atlantic reports that bookings to New York are up a fifth on a year ago, while reservations for Christmas holidays to Miami and the Caribbean are also flooding in. The airline will announce today it is raising Caribbean capacity by 20% to cope with mounting demand.

"Brits will always look for a bargain and if the bargain is in New York on the back of better exchange rates then they will take it," said Virgin's Paul Charles. He even suggested that many travellers were celebrating their cheaper holidays by booking seats in first-class and business.

One of the most popular items on the dollar-denominated shopping is the iPod. The new video version costs around £190 this side of the pond while in the United States they can be snapped up for the equivalent of £128. One transatlantic shopper, Laura Collett, a 27-year-old accountant from the Midlands, said a recent trip to New York was also easier on the mental maths than usual.

"It was good because you could just basically halve the price to get sterling," she said. Jumpers from Abercrombie, a necklace from Tiffany's and make-up from Bloomingdales department store all came in at a pleasantly lower price. "Nice surprise when the credit card statement came through," she said.

The pound's rise has less to do with strength over here than with the weakness of the dollar. The US currency came close to a two-year low against the pound and tumbled against other currencies last week on the back of a gloomy outlook for the world's largest economy. Traders expect softer inflation and slower spending could usher in interest rates cuts within months. All of which could mean that the dollar soon breaches $2 to a pound for the first time since 1992.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')