abonnement Unibet Coolblue
pi_53100207
De Dag dat de dollar viel
Het topic om te speculeren over het einde van de dollar, de petrodollar en ons hele financiële systeem.


De actuele stand van de euro vs dollar:


Koersverloop euro/dollar over 1 jaar:


Als vergelijkingsmateriaal de koers yen/dollar:


En vanwege het rumoer op de beurzen ook de stand van de AEX en Dow:





Eerdere topics:
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel, deel 4: Bloedbad op beurzen Azie

Daarnet stond de dollar/euro-koers op $ 1.3840

Zo, hier weer verder.

[ Bericht 5% gewijzigd door DemonRage op 11-09-2007 18:02:45 (vorig topic bij \'eerdere topics\' gevoegd) ]
pi_53100382
Om dan een aanvulling te geven op het begrip petro dollar moeten we ook wel even de olieprijzen erbij zetten. Waarbij er een verband tussen de euro dollar verhouding en de olieprijs aanwezig lijkt te zijn.

pi_53100392
We gaan door de bodem heen .


Dit is dus de dollarindex, de dollar afgezet tegen een "mandje" overige valuta.
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 11 september 2007 @ 17:43:53 #4
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53100583
Zitten we al op 1,40?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53100859
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53100971
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
doen ze al een tijdje, waarom denk je dat ze niet bekend maken hoeveel ze bijdrukken?
tvp
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:06:21 #7
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53101071
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
Amerika is al faiiliet, maar de financiele wereld weigert dat te accepteren en ze doen net alsof het niet zo is.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53101077
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
Dat is net de reden dat de koers keldert.
pi_53101167
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Amerika is al faiiliet, maar de financiele wereld weigert dat te accepteren en ze doen net alsof het niet zo is.
En dat is misschien maar goed ook .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_53101273
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef DiGuru het volgende:

[..]

Dat is net de reden dat de koers keldert.
Ik bedoelde dus dat de koers virtueel is. Het is gebakken lucht. Als Amerika in het diepste geheim wat biljetten bijdrukt of een paar nullen achter een computersaldo plaatst, dan komt niemand daar achter.
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53101407
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
Ja dat is waar, dus dat is de reden dat de $ print index niet meer gepubliceerd wordt
  dinsdag 11 september 2007 @ 18:50:24 #12
66113 digitaLL
Dammit guess what
pi_53102250



De geldgroei M3 is nog wel te berekenen.
Wiki
It is important to distinguish between a stupid person and a shit head. A stupid person simply can't process the information , a shit head is intelligent but his mind is full of garbage.
  dinsdag 11 september 2007 @ 19:04:07 #13
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_53102578
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef digitaLL het volgende:
[afbeelding]


De geldgroei M3 is nog wel te berekenen.
Wiki
Dat is dus een stijging van de geld groei?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_53102612
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
En jij dacht dat dat onopgemerkt zou blijven? Helaas, die hoeveelheid geld werkt door in allerlei zaken.
pi_53103002
Gaat lekker
Ben benieuwt wat de inpact op de dollar is als er nu een grote aanslag gepleegt zou worden in de US.
pi_53103225
Ja, of als Amerika Iran binnenvalt .
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
  dinsdag 11 september 2007 @ 23:17:17 #17
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_53109246
Deze maand gaat het gebeuren .
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_53109537
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 19:06 schreef en_door_slecht het volgende:

[..]

En jij dacht dat dat onopgemerkt zou blijven? Helaas, die hoeveelheid geld werkt door in allerlei zaken.
Ja dat kan zeker gewoon onopgemerkt blijven en als het opgemerkt wordt, probeer dan maar te achterhalen welke (grote) overheid de virtuele nulletjes her en der achter plakt en als je daar achter gekomen bent, probeer het dan maar eens te bewijzen en als je het 1 keer bewezen hebt, probeer er dan maar eens wat aan te doen
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
pi_53111084
Ik heb niet alle vorige delen van dit topic doorgespit, maar ik vroeg me af of jullie afgelopen weekend Willem Middelkoop hebben gehoord op BNR's 'In De Ban Van De Week'....het is nog terug te luisteren...ik vond hem zeer interessant...grappig dat hij ook niet wilde bevestigen of hij bezig was om zijn tegoeden of deel daarvan aan het inwisselen was tegen goud....
pi_53112871
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 23:17 schreef Falco het volgende:
Deze maand gaat het gebeuren .
Wat - de val van de dollar of de inval van Iran?
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_53112882
quote:
Op woensdag 12 september 2007 03:47 schreef StefanP het volgende:

[..]

Wat - de val van de dollar of de inval van Iran?
Beide.
***** Kraak.....
pi_53113389
$ 1.3874
  woensdag 12 september 2007 @ 10:21:04 #23
191256 Nakur_de_Islani
De wereld is gek en ik ook
pi_53115800
quote:
Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
Ik vraag me af wat daar slim aan is. De waarde van het geld op de markt is minder geworden. En door meer geld in het systeem te pompen daalt de waarde van het geld nog harder. ooit gehoord van vraag en aanbod? Hoe meer schaarste hoe duurder het product. Als de dollar door amerika wordt gedumpt in het geheim of niet dan zal het aanbod de vraag op een gegeven ogenblik overstijgen. Waar door de waarde nog meer daalt (lange termijn is in dit geval 1 week).
"Magië bestaat niet, er is alleen maar spul"
pi_53115937
dumdiedumdiedum:
quote:
Euro op hoogste niveau ooit ten opzichte van dollar
Uitgegeven: 12 september 2007 08:42

AMSTERDAM - De euro is woensdag naar een recordhoogte gestegen ten opzichte van de Amerikaanse dollar. De Amerikaanse munteenheid staat onder druk door speculatie over een renteverlaging volgende week in de Verenigde Staten.

De euro noteerde woensdag in de ochtend 1,3869 dollar. In juli werd de grens van 1,38 dollar voor het eerst doorbroken sinds de invoering van de Europese munteenheid in 1999.

(c) ANP
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_53116226
tvp
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')