doen ze al een tijdje, waarom denk je dat ze niet bekend maken hoeveel ze bijdrukken?quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
Amerika is al faiiliet, maar de financiele wereld weigert dat te accepteren en ze doen net alsof het niet zo is.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
De mensen die hopen dat de VS failliet gaan, moet ik helaas teleurstellen, want ik neem aan dat Amurica slim genoeg is om wat dollars bij te drukken in het diepste geheim, wanneer het de spuigaten uit dreigt te lopen.
Dat is net de reden dat de koers keldert.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
En dat is misschien maar goed ookquote:Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerika is al faiiliet, maar de financiele wereld weigert dat te accepteren en ze doen net alsof het niet zo is.
Ik bedoelde dus dat de koers virtueel is. Het is gebakken lucht. Als Amerika in het diepste geheim wat biljetten bijdrukt of een paar nullen achter een computersaldo plaatst, dan komt niemand daar achter.quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:06 schreef DiGuru het volgende:
[..]
Dat is net de reden dat de koers keldert.
Ja dat is waar, dus dat is de reden dat de $ print index niet meer gepubliceerd wordtquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
Dat is dus een stijging van de geld groei?quote:Op dinsdag 11 september 2007 18:50 schreef digitaLL het volgende:
[afbeelding]
De geldgroei M3 is nog wel te berekenen.
Wiki
En jij dacht dat dat onopgemerkt zou blijven? Helaas, die hoeveelheid geld werkt door in allerlei zaken.quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
Ja dat kan zeker gewoon onopgemerkt blijven en als het opgemerkt wordt, probeer dan maar te achterhalen welke (grote) overheid de virtuele nulletjes her en der achter plakt en als je daar achter gekomen bent, probeer het dan maar eens te bewijzen en als je het 1 keer bewezen hebt, probeer er dan maar eens wat aan te doenquote:Op dinsdag 11 september 2007 19:06 schreef en_door_slecht het volgende:
[..]
En jij dacht dat dat onopgemerkt zou blijven? Helaas, die hoeveelheid geld werkt door in allerlei zaken.
Wat - de val van de dollar of de inval van Iran?quote:
Beide.quote:Op woensdag 12 september 2007 03:47 schreef StefanP het volgende:
[..]
Wat - de val van de dollar of de inval van Iran?
Ik vraag me af wat daar slim aan is. De waarde van het geld op de markt is minder geworden. En door meer geld in het systeem te pompen daalt de waarde van het geld nog harder. ooit gehoord van vraag en aanbod? Hoe meer schaarste hoe duurder het product. Als de dollar door amerika wordt gedumpt in het geheim of niet dan zal het aanbod de vraag op een gegeven ogenblik overstijgen. Waar door de waarde nog meer daalt (lange termijn is in dit geval 1 week).quote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
quote:Euro op hoogste niveau ooit ten opzichte van dollar
Uitgegeven: 12 september 2007 08:42
AMSTERDAM - De euro is woensdag naar een recordhoogte gestegen ten opzichte van de Amerikaanse dollar. De Amerikaanse munteenheid staat onder druk door speculatie over een renteverlaging volgende week in de Verenigde Staten.
De euro noteerde woensdag in de ochtend 1,3869 dollar. In juli werd de grens van 1,38 dollar voor het eerst doorbroken sinds de invoering van de Europese munteenheid in 1999.
(c) ANP
LOLquote:Op dinsdag 11 september 2007 17:57 schreef JohnDope het volgende:
Pauperverhaal.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:54 schreef kirrid het volgende:
De Yanks waren doodsbang voor een aanslag. Da's dan ook de enige reden voor de verdere koerststijging van de Euro.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:50 schreef RM-rf het volgende:
Overigenms, ik vermoed dat dit dieptepunt rondom de dollar eerder veroorzaakt kan zijn door onzekerheden rondom 11 september en de angst van aanslagen , welke de dolarkoers mogelijk zouden doen zinken.... veel dieper zal hij op de korte termijn waarschijnlijk niet zinken.
Amerika gaat dan natuurlijk niet dat geld uitgeven binnen Amerika.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:21 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat daar slim aan is. De waarde van het geld op de markt is minder geworden. En door meer geld in het systeem te pompen daalt de waarde van het geld nog harder. ooit gehoord van vraag en aanbod? Hoe meer schaarste hoe duurder het product. Als de dollar door amerika wordt gedumpt in het geheim of niet dan zal het aanbod de vraag op een gegeven ogenblik overstijgen. Waar door de waarde nog meer daalt (lange termijn is in dit geval 1 week).
Dan noem je ook wel 2 boeren uit Afrika. Als je zoiets goed aanpakt als overheid en de grootste knappe koppen van het land er op zet, dan werpt dat zeker weten zijn vruchten af.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:50 schreef RM-rf het volgende:
[..]
LOL
en daarmee zouden ze ervoor zorgen dat Amerika _niet_ keihard failliet zou gaan dan?![]()
je kunt veel zeggen van Geoge Bush, maar persoonlijk schat ik hem hoger in dan mensen als idi Amin en Rober Mugabe die eenzelfde financiele politiek aanhouden (welke dus desastreus uitwerkt)
Overigenms, ik vermoed dat dit dieptepunt rondom de dollar eerder veroorzaakt kan zijn door onzekerheden rondom 11 september en de angst van aanslagen , welke de dolarkoers mogelijk zouden doen zinken.... veel dieper zal hij op de korte termijn waarschijnlijk niet zinken.
Natuurlijkquote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan noem je ook wel 2 boeren uit Afrika. Als je zoiets goed aanpakt als overheid en de grootste knappe koppen van het land er op zet, dan werpt dat zeker weten zijn vruchten af.
Amerikaanse knappe koppen zitten op MIT, niet in de regering.quote:Op woensdag 12 september 2007 12:45 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Dan noem je ook wel 2 boeren uit Afrika. Als je zoiets goed aanpakt als overheid en de grootste knappe koppen van het land er op zet, dan werpt dat zeker weten zijn vruchten af.
quote:Op woensdag 12 september 2007 11:56 schreef simmu het volgende:
dit artikel is dusdanig grappig dat ik het even post, alleen als link, het is vrij lang:
http://www.atimes.com/ati(...)html?ref=patrick.net
Denk nou even na. Zolang geld bestaat is het al virtueel. En er is niks makkelijker op deze wereld dan virtueel goochelen.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:06 schreef RM-rf het volgende:
[..]
Natuurlijk
Als 'knappe koppen' hetzelfde beleid uitvoeren, als van die negerapen uit Afrika gaat dat natuurlijk heel anders ...Geloof je dat nu werkelijk of zit je weer een beetje los te trollen, in de hoop op reacties van mensen die je serieus nemen?
Er hangen genoeg knappen koppen rond de Amerikaanse Politiek. Het grootste bewijs daarvan is, is dat Bush president heeft kunnen worden.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Amerikaanse knappe koppen zitten op MIT, niet in de regering.
*ahum* ik denk dat het er gewoon op neerkomt dat de amerikanen beter kunnen liegen. al eens goed naar die inflatiecijfers gekeken? ik noem maar even ietsquote:Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even na. Zolang geld bestaat is het al virtueel. En er is niks makkelijker op deze wereld dan virtueel goochelen.
En die boeren uit afrika hebben veel minder connecties dan de Amerikanen.
Geld is een ruilmiddel/schuldbekentenis. De waarde ervan hangt af van het vertrouwen dat je hebt dat je die schuldbekentenis kan inruilen tegen een brood of een auto. Als je te veel geld drukt daalt het vertrouwen en daalt daarmee de waarde van het "geld".quote:Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Denk nou even na. Zolang geld bestaat is het al virtueel. En er is niks makkelijker op deze wereld dan virtueel goochelen.
En die boeren uit afrika hebben veel minder connecties dan de Amerikanen.
Neem maar van mij aan, dat als Amerika echt in een financiële crisis zit, dat ze zo erg kunnen frauderen, dat ze de hele wereldeconomie op haar grondvesten kunnen laten trillen en het dan zo weten te manipuleren, dat zij er als laatste land aan onder door gaan.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Geld is een ruilmiddel/schuldbekentenis. De waarde ervan hangt af van het vertrouwen dat je hebt dat je die schuldbekentenis kan inruilen tegen een brood of een auto. Als je te veel geld drukt daalt het vertrouwen en daalt daarmee de waarde van het "geld".
Ooit kostte een pakje boter een paar miljard ReichsMark
Dat neem ik niet van je aan.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan, dat als Amerika echt in een financiële crisis zit, dat ze zo erg kunnen frauderen, dat ze de hele wereldeconomie op haar grondvesten kunnen laten trillen en het dan zo weten te manipuleren, dat zij er als laatste land aan onder door gaan.
Wantquote:Op woensdag 12 september 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Neem maar van mij aan, dat als Amerika echt in een financiële crisis zit, dat ze zo erg kunnen frauderen, dat ze de hele wereldeconomie op haar grondvesten kunnen laten trillen en het dan zo weten te manipuleren, dat zij er als laatste land aan onder door gaan.
ja en?quote:Op woensdag 12 september 2007 13:29 schreef JohnDope het volgende:
[..]
En die boeren uit afrika hebben veel minder wereldwijde connecties dan de Amerikanen.
Ik ken je nog wat verklappen, als Amerika in een crisis zit, dan kunnen ze ook de meeste Windows systemen in de wereld dingen laten doen, die ze nog nooit gedaan hebben.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:46 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat neem ik niet van je aan.![]()
Problemen worden pas echt groot wanneer China hun $ voorraad gaat inwisselen tegen goud of iets dergelijks.quote:Op woensdag 12 september 2007 10:21 schreef Nakur_de_Islani het volgende:
[..]
Ik vraag me af wat daar slim aan is. De waarde van het geld op de markt is minder geworden. En door meer geld in het systeem te pompen daalt de waarde van het geld nog harder. ooit gehoord van vraag en aanbod? Hoe meer schaarste hoe duurder het product. Als de dollar door amerika wordt gedumpt in het geheim of niet dan zal het aanbod de vraag op een gegeven ogenblik overstijgen. Waar door de waarde nog meer daalt (lange termijn is in dit geval 1 week).
Integendeel. Gewoon logisch nadenken.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:52 schreef RM-rf het volgende:
één aluminium hoedje voor JohnDope![]()
[afbeelding]
Tuurlijk kan dat wel, als jij in een crisis zit en je hebt geen munten meer, maar wel een geldmachine, dan laat je die machine ook als een malle geld drukken.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:48 schreef RM-rf het volgende:
[..]
en wat je ook denkt, de amerikaanse regering kan _niet_ zomaar eventjes dollars gaan bijdrukken om een economische crisisi eventjes 'op te lossen'....
nah: ze wankelen nu zelf als eerstequote:Op woensdag 12 september 2007 13:39 schreef JohnDope het volgende:
[..]
hoe je het ook wendt of keert: uiteindelijk is de economie een balans van producenten en consumenten. als je niks kan verkopen kan je ook niet produceren en als er niet geproduceert wordt heeft de consument geen baan. de consequentie is dus dat als mensen ontslagen worden, of hun huis uitgezet worden omdat ze de hypotheek niet kunnen betalen, dit consequenties heeft voor de economie van dat land. kan je op je kop gaan staan, maar dat kan je niet voorkomen.quote:Monthly Budget for the "Average" Cali Family
Housing expense/PITI: $4,100 (Putting down $54,750 on $547,500 and using current jumbo rates on a $492,750.00 mortgage - 30 year fixed conventional financing)
Auto Loan Cost: $894 (2 cars with each carrying a $447 monthly loan).
Auto Insurance Cost: $160 (2 cars full coverage)
Fuel Cost: $300 (assuming that we only use $150 per vehicle)
Food Budget: $564
Dining Out: $200
College Support: $1,667 (Providing our kid $20,000 a year support to attend a 4 year private school)
Utilities: $120 (includes Gas, Electric, and basic phone service)
Credit Card Service Debt: $168 (According to Bankrate, average household credit card debt of $8,400)
Health care cost: $575 (Lower approximation for a family of four full coverage, according to The National Coalition on Health Care.)
Total Monthly Expenses: $8,748 or $104,976 annually.
Dit zijn Amerika's laatste stuiptrekkingen van een stervende supermacht. Over 10 jaar is het voorbij.quote:Op woensdag 12 september 2007 13:49 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Ik ken je nog wat verklappen, als Amerika in een crisis zit, dan kunnen ze ook de meeste Windows systemen in de wereld dingen laten doen, die ze nog nooit gedaan hebben.
En dat is nog buiten het feit dat de root-servers van internet ook door de Amerikanen worden beheerd.
Wat er ook gebeurt, Amerika zal altijd aan het langste eind trekken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |