abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:16:51 #1
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62371947
Vele triljoenen !!! zijn er nu gepompt in het financiële netwerk. Om het vertrouwen weer terug te brengen en de kredietmarkten te ontdooien.

Poll: De Kredietcrisis is nu bezworen (en alles komt weer goed)
  • Ja
  • Nee
  • Twijfel/Weet niet
    Tussenstand:

Ook een poll maken? Klik hier
  •   dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:27:57 #2
    89730 Drugshond
    pi_62372339
    Het is nog een beetje te vroeg om daar wat over te zeggen.
    Cause nobody likes rock anymore!
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:35:26 #4
    89730 Drugshond
    pi_62372517
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:29 schreef Crane het volgende:
    Het is nog een beetje te vroeg om daar wat over te zeggen.
    Nou... niet helemaal.... Het feit dat Nederland 200 + 20 miljard erin knalt lijkt me duidelijk een alles of niets scenario. Duitsland is ook niet misselijk bezig.
    Verwacht je dan nog meer steun/geld verslindende operaties vanuit Europa.
    Ik verwacht/denk het niet...... dit is 'the raw deal'.
    pi_62372598
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

Nou... niet helemaal.... Het feit dat Nederland 200 + 20 miljard erin knalt lijkt me duidelijk een alles of niets scenario. Duitsland is ook niet misselijk bezig.
    Verwacht je dan nog meer steun/geld verslindende operaties vanuit Europa.
    Ik verwacht/denk het niet...... dit is 'the raw deal'.
    Dat ben ik met je eens, maar of het alles of niets wordt, moet nog blijken denk ik.
    pi_62372763
    Wie heeft er ja gestemd? Rofl
    People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
    Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 11:48:05 #7
    89730 Drugshond
    pi_62372902
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:43 schreef sitting_elfling het volgende:
    Wie heeft er ja gestemd? Rofl
    Ik , de meeste lijken zijn nu wel uit de kast. Het is nu tijd om de gevolgen voor de reele economie te bekijken, dit zijn gevolgen van (dus achteraf) en dat hoort niet bij de crisis zelf.
    Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
    Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
    pi_62373359
    Ik denk dat we aan het begin van de ellende zitten, geloof niet dat het nu opgelost is, dus nee.
    "One man looks at a dying bird and thinks there's nothing but unanswered pain. That death's got the final word, it's laughing at him. Another man sees that same bird, feels the glory, feels something smiling through it."
    pi_62373747
    Dan mag iemand met verstand van zaken, mij toch eens uitleggen wat er nog staat te gebeuren
    Is definitief vertrokken na een ban voor het opstaan tegen slechteriken
    pi_62373807
    voor de komende 5 a 7 jaar zal dit voldoende zijn, tot de volgende crisis, al zal die niet zo extreem zin als deze
    pi_62373904
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:27 schreef Drugshond het volgende:
    Ehmmm...... boel negatievo's hiero.
    Tja, dat ligt ook wel aan je vraagstelling. Vooral dat "en alles komt weer goed"
    pi_62375735
    ik denk morgen weer gematigd... nu vandaag even een sprintje met flink wat procenten en dan morgen weer rust
    pi_62375872
    Het kan gewoon niet dat hiermee de crisis bezworen is. Het zal in bepaalde opzichten wel zo lijken, maar de rekening moet ergens gepresenteerd worden.
    pi_62375925
    De mensen die nu optimistisch zijn, kun je vergelijken met iemand die gisteren een portemonnee met 100 euro is verloren, en vandaag blij is dat hij een tientje op straat vindt.
    pi_62382611
    Nee, denk het niet. Deze tijdelijke opleving doet niks af aan het feit dat het systeem van zichzelf gewoon kapot is. Er is teveel vertrouwen verloren gegaan, en de consument / belastingbetaler is tegenwoordig voldoende geinformeerd (Internet+media) dattie het niet meer zal pikken dat er door hem/haar grote multinationals worden gered, waar een paar maanden/jaren geleden nog door topmannen en vrouwen enorme bonussen werden weggeschoffeld...
    pi_62382927
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 17:54 schreef iamredleader het volgende:
    Nee, denk het niet. Deze tijdelijke opleving doet niks af aan het feit dat het systeem van zichzelf gewoon kapot is. Er is teveel vertrouwen verloren gegaan, en de consument / belastingbetaler is tegenwoordig voldoende geinformeerd (Internet+media) dattie het niet meer zal pikken dat er door hem/haar grote multinationals worden gered, waar een paar maanden/jaren geleden nog door topmannen en vrouwen enorme bonussen werden weggeschoffeld...
    En de consument/belastingbetaler zou wel graag in armoede willen leven bedoel je? Ik ben geen econoom, maar als ik het kapitalistische systeem bekijk zou het in principe weer aan het draaien moeten kunnen komen, zolang iedereen meewerkt.
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:15:18 #18
    47295 Angel_of_Dth
    Enjoy the silence
    pi_62383043
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 11:35 schreef Drugshond het volgende:

[..]

De staat geeft garanties, en trekt daar tot nu toe 200 mld voor uit. En de staat heeft een fonds van in totaal 20 mld. waar banken aanspraak op zouden kunnen maken (wat volgens mij tot op heden weinig gebeurt). Dus nee, er wordt niet zo even 220 mld euro 'in geknald'. Het ligt behoorlijk genuanceerder.
    Vows are spoken to be broken
    Feelings are intense, words are trivial
    Pleasures remain, so does the pain
    Words are meaningless and forgettable
    pi_62383047
    Daar zit hem nou juist het probleem, Crane. Ik denk dat de mensen op straat er voorlopig geen zin in hebben. Die blijven op de centjes zitten, en daardoor blijft het systeem stilstaan. Om in die metafoor te blijven
    pi_62383180
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 18:15 schreef iamredleader het volgende:
    Daar zit hem nou juist het probleem, Crane. Ik denk dat de mensen op straat er voorlopig geen zin in hebben. Die blijven op de centjes zitten, en daardoor blijft het systeem stilstaan. Om in die metafoor te blijven
    Mwoah, ik denk dat in Europa de burgers er toch wel voor open staan nu de regeringen keihard voor onze economie aan het knokken zijn, garanties geven en dan alle aandacht die er nu aan wordt besteed, niemand wil toch dat Europa en Amerika eraan gaan? Je ziet toch nu al dat mensen alweer meer gaan investeren? Zolang de koers op Wall Street omhoog blijft gaan, blijft iedereen toch meer inleggen? Of zie ik dat nou helemaal verkeerd?
    pi_62383563
    quote:
    De Kredietcrisis is nu bezworen (en alles komt weer goed)
    Nope.. Ze bestrijden die kwaal met de kwaal.
    Vroeg of laat stort de boel in. Kan nog wel even duren trouwens.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 18:41:18 #22
    134103 gebrokenglas
    Half human, half coffee
    pi_62383576
    Nee, nog niet bezworen. En ergens hoop ik dat, anders zullen bankiers en beleggers er geen lering uit trekken, gewoon weer op de oude voet opnieuw financieel handelen en zitten we over een aantal jaar weer met dezelfde ellende.
    How can I make this topic about me?
    pi_62383623
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 18:40 schreef venomsnake het volgende:

[..]

Nope.. Ze bestrijden die kwaal met de kwaal.
    Vroeg of laat stort de boel in. Kan nog wel even duren trouwens.
    Ach ja, als je het constant blijft rekken kun je over 100 jaar nog steeds het systeem draaiende blijven houden, toch?
    pi_62383971
    quote:
    Op dinsdag 14 oktober 2008 18:43 schreef Crane het volgende:

[..]

Ach ja, als je het constant blijft rekken kun je over 100 jaar nog steeds het systeem draaiende blijven houden, toch?
    Nou, zo lang houden ze dat niet vol denk ik. Je lost een krediet probleem niet op door nog meer geld te drukken en nog meer schulden te maken. Het hele banksysteem moet veranderd worden in mijn ogen. Wat ze nu doen is uitstellen van het probleem. (en het zelfs groter maken)

Ben het wel met Ron Paul eens in deze:

Geldt trouwens niet alleen voor de VS.
    "Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
      dinsdag 14 oktober 2008 @ 19:51:03 #25
    15221 Falco
    Afleidingsmanoeuvre
    pi_62385519
    Nee, de maatregelen van afgelopen weekend waren nou niet baanbrekend. Wel kan het de inzet van een nieuwe trend zijn, namelijk dat de overheid veel meer bemoeienis gaat krijgen in de financiële sector.
    <a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')