abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:27:41 #1
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57998108



Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Heeft de AEX op 400 een bodem gezet? Hoe gaat het nu verder met die subprime crisis? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01 : Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02 : Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03 : De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel, #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel, #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel, #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07 : 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08 : Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09 : 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar

Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)


Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar


Euro/Dollar - intraday


Yen/Dollar


Dow Jones - 5 jaar


S&P 500 - 5 jaar


Dow Jones - intraday


Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday


AEX - 3 jaar


AEX - intraday


AEX / Dow Jones - 2 jaar


Hang Seng - 2 jaar


Hang Seng - intraday


-----------------------------------------------
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken).

[ Bericht 0% gewijzigd door ItaloDancer op 12-04-2008 16:06:12 ]
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:28:39 #2
145172 gronk
adulescentulus carnifex
pi_57998118
Uit het vorige topic:

Het woord 'dollarcrisis' is wel eens gevallen, en in 't verleden werd dat afgedaan als doemdenkerij. Nou, wat is dit:

Wall Street Journal
quote:
The world's major economic powers issued a warning to financial markets Friday that they won't sit by and watch the dollar continue to slide against other big currencies.

In a highly unusual move, Treasury Secretary Henry Paulson, Federal Reserve Chairman Ben Bernanke and their counterparts from the Group of Seven nations said in a statement: "Since our last meeting, there have been at times sharp fluctuations in major currencies, and we are concerned about their possible implications for economic and financial stability."
I'm trying to make the 'net' a kinder, gentler place. One where you could bring the fuckin' children.
  zaterdag 12 april 2008 @ 10:31:45 #3
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_57998163
Doemdenkerij ftw!
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_57998178
terugvindollar
Op maandag 30 november 2009 19:30 schreef Ian_Nick het volgende:
Pietje's hobby is puzzelen en misschien ben jij wel het laatste stukje O+
pi_57998513
Zwaarste crisis sinds 1929.. Wat zijn de criteria om die ter vergelijken en om te bepalen op welk punt dit de grootste crisis wordt?
pi_57998737
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:50 schreef jpjedi het volgende:
Zwaarste crisis sinds 1929.. Wat zijn de criteria om die ter vergelijken en om te bepalen op welk punt dit de grootste crisis wordt?
Dan moet de neergang op de beurs zeker vier jaar aanhouden de crises zal wereldwijd moeten zijn en er zal faillissement van meer dan 50% van de banken moeten zijn, verder moet de beurs terug naar 20% van zijn hoogste punt, dus de DJ uiteindelijk naar de 3000 en de AEX naar de 100
pi_57998769
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 10:50 schreef jpjedi het volgende:
Zwaarste crisis sinds 1929.. Wat zijn de criteria om die ter vergelijken en om te bepalen op welk punt dit de grootste crisis wordt?
ligt eraan vanuit welke hoek je het bekijkt.

-werkeloosheid (gevolgen voor joe six pack)
-GDP (gevolgen voor mr corporation)
-wie komt waar aan de macht en welke gevolgen heeft dat dan (politiek)

en eigenlijk moet je dat dan allemaal meenemen
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:05:55 #9
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57998772
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:03 schreef henkway het volgende:

[..]

Dan moet de neergang op de beurs zeker vier jaar aanhouden en er zal faillissement van meer dan 50% van de banken moeten zijn, verder moet de beurs terug naar 20% van zijn hoogste punt, dus de DJ uiteindelijk naar de 3000
Dat zie ik dus totaal niet gebeuren.
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_57998812
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat zie ik dus totaal niet gebeuren.
ik wel. algehele neergang van beurzen is al onderweg hoor. en bank: is dat inversteringsbank of spaar/betaalbank (traditionele bank), dat maakt wel uit!
en hoe tellen die hedgefondsen mee? die gaan redelijk massaal neer, en waar is dat terug te vinden op de balansen dan?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_57998940
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:05 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Dat zie ik dus totaal niet gebeuren.
Dat gaat ook niet gebeuren. Ik heb soms echt mn vraagtekens bij die doemdenkers en die rasechte positievelingen, de waarheid zal altijd wel ergens in het midden liggen. Een crisis van het formaat van toen krijgen wij nooit meer, zelfde als dat we nooit meer een oorlog krijgen zoals de 2e WW.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
  zaterdag 12 april 2008 @ 11:46:41 #12
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_57999609
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:08 schreef simmu het volgende:

[..]

ik wel. algehele neergang van beurzen is al onderweg hoor. en bank: is dat inversteringsbank of spaar/betaalbank (traditionele bank), dat maakt wel uit!
en hoe tellen die hedgefondsen mee? die gaan redelijk massaal neer, en waar is dat terug te vinden op de balansen dan?
Ik denk dat FED nu wel duidelijk heeft gemaakt alles op alles te zetten om geen grote financials te laten vallen.

En come on, 9.000 punten dan de dow af, zie je het voor je?
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_58003004
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 11:46 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Ik denk dat FED nu wel duidelijk heeft gemaakt alles op alles te zetten om geen grote financials te laten vallen.

En come on, 9.000 punten dan de dow af, zie je het voor je?
we hebben nog drie jaar te gaan, en de US kan niet meer lenen, en dus ook niet kopen dat is net als dat jij een winkel in het dorp hebt en niemand heeft nog geld om iets te kopen

En hoe machtig is de FED, om geld te blijven bijdrukken om aan de banken te geven??
Krijgen we een iinflatie van 12% in de US?
pi_58004737
100 pnt? 140 pnt dan

Ja is een tvp
  zaterdag 12 april 2008 @ 16:17:07 #15
19479 Mr.J
Train, eat, sleep. Repeat.
pi_58004929
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 14:33 schreef henkway het volgende:

[..]

we hebben nog drie jaar te gaan, en de US kan niet meer lenen, en dus ook niet kopen dat is net als dat jij een winkel in het dorp hebt en niemand heeft nog geld om iets te kopen

En hoe machtig is de FED, om geld te blijven bijdrukken om aan de banken te geven??
Krijgen we een iinflatie van 12% in de US?
Time will tell.

Tuurlijk zit het goed fout bij de financials, maar dit soort absolute doemscenario's willen er bij mij echt niet in.

(Misschien als ik 100% liquide zit wel, maar dat terzijde. )
Godfather Bodybuilding topic reeks
pi_58006644
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 16:17 schreef Mr.J het volgende:

[..]

Time will tell.

Tuurlijk zit het goed fout bij de financials, maar dit soort absolute doemscenario's willen er bij mij echt niet in.

(Misschien als ik 100% liquide zit wel, maar dat terzijde. )
wat je maar wilt hoor, nog geen jaar geleden was er ook nog geen 'housingbubble', en wastie al helemaal niet geklapt

puur gekeken naar de fundamentals van vraag en aanbod, op basis van wat iedereen nodig heeft en wat er geproduceerd wordt vallen er gewoon op korte termijn grote tekorten te verwachten. dit alles terwijl er nu mad gespeculeerd wordt met veel hefboom-effect (leverage).

wat betreft die fed die dan zeker minimaal 4 grote banken zou moeten steunen/redden? dat kunnen ze niet. simpel. het is nu al zo dat een bank inh australie valt, en citigroup deels meetrekt. op die manier zitten ze allemaal aan elkaar gelinkt, party, wederparty, en derde partij (of meer). LTCM was *niks* vergeleken bij deze schaal, en *daar* hadden ze al moeite en problemen mee!

maar dat betekent heus niet dat we allemaal aan de bedelstaf moeten hoor ik zou alleen ffies goed uitkijken met het doen van investeringen, en altijd een veilig appeltje achter de dorst hebben!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:03:23 #17
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58006694
Gaan we het hier ook hebben over de voedselcrisis?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_58006853
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we het hier ook hebben over de voedselcrisis?
speculeren op graan? iemand? biobrandstoffen? effecten daarvan op oliemaatschappijen, pharmaceuten enzo? tuurlijk wel!
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_58006926
Maar 1 ding heb ik nog niet begrepen, wat zijn nou die Bulls and Bears?
  zaterdag 12 april 2008 @ 18:34:57 #20
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_58007609
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 18:18 schreef Xith het volgende:
Maar 1 ding heb ik nog niet begrepen, wat zijn nou die Bulls and Bears?

Stieren en beren (doh ). Stieren zijn de kopers en beren zijn de verkopers.
Als de stieren gedurende een tijd duidelijk in de meerderheid zijn stijgen de koersen ("bull market") en als de beren in de meerderheid zijn dan dalen de koersen ("bear market").
pi_58008035
quote:
Op zaterdag 12 april 2008 18:03 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Gaan we het hier ook hebben over de voedselcrisis?
er is helemaal geen voedselcrisis als men maar eens wilde overschakelen op aardappels ipv Rijst.
En melk is er ook zat als de EU het produktiequotum eens wilde opheffen

Rijst kost twintig keer de hoeveelheid grond en honderd keer de hoeveelheid schoon water bij dezelfde voedingswaarde, maar ga dat die chinezen even vertellen, dat als ze zo graag koffie willen drinken, dat ze dan ook aardappels moeten gaan vreten.

Kunnen ze op de theevelden, aardappels gaan zetten

Maar de stijgende prijs van het rijst, zal de chinezen in de aardappels drijven.

[ Bericht 1% gewijzigd door henkway op 13-04-2008 10:19:27 ]
  zondag 13 april 2008 @ 00:27:06 #23
37777 Sigmund_Freud
Whats On a Mans Mind
pi_58014029
Intressant stukje gevonden op inveztor.nl, schrijver van artikel beweerd dat aandelen op dit moment in zijn algemeenheid in historisch verband als goedkoop bestempelt kunnen worden:

http://www.inveztor.nl/pagina/blog/view/7268

Vraag me afwelke tijdspan bij de auteur historisch is, want ik denk dat we nog wel ietsje lager kunnen... en volgens jeremy siegel van stocks for the long run ook....
Multiply it by infinity, and take it to the depth of forever, and you will still have barely a glimpse of what I'm talking about.
pi_58014078
Volgende week JP Morgan, Citigroup, Merrill Lynch, Intel, IBM... cijfers, heel veel iig
Morgen kom ik met een volledig overzicht incl. de macrocijfers
pi_58014204
quote:
Op zondag 13 april 2008 00:29 schreef ItaloDancer het volgende:
Volgende week JP Morgan, Citigroup, Merrill Lynch, Intel, IBM... cijfers, heel veel iig
Morgen kom ik met een volledig overzicht incl. de macrocijfers
we komen nu in een stadium dat de cijfers slechter zullen zijn dan de verwachting
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')