abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_62278773

Welkom in Bulls, Bears & Bucks, de WGR reeks (begonnen in NWS) die is voortgekomen uit de topics mbt tot de val van de dollar en de koersval op de beurzen. In dit topic kun je dan ook alles kwijt over recente ontwikkelingen op de financiële markten. Komt die recessie er nu wel of niet? Wat doen de Europese en Amerikaanse centrale banken met de hoge inflatie? Waar ligt de bodem voor de AEX en de Dow? Gaat de olieprijs nu op weg naar de 200 dollar? Komt die val van de dollar er ooit, is het een sluipmoordenaar of is dit een tijdelijke dip voor een sterke munt? Bulls, Bears & Bucks is hèt topic voor iedereen die benieuwd is naar het antwoord op één van deze vragen...

Enkele definities.
quote:
Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.

Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.

Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.

Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.

Eerdere topics

[NWS] Dollar
De dag dat de dollar viel #01: Gaat de VS failliet ?
De dag dat de dollar viel #02: Groei Amerikaanse economie valt bijna stil
De dag dat de dollar viel #03: De Fed en ECB springen bij
De dag dat de dollar viel #04: Bloedbad op beurzen Azie
De dag dat de dollar viel #05: op naar de $ 1.40 per ¤
De dag dat de dollar viel #06: spannende ontwikkelingen!
De dag dat de dollar viel #07: 1.4087 !!! 1.41??
De dag dat de dollar viel #08: Dollar zakt verder weg
De dag dat de dollar viel #09: 1.42 in zicht.
De dag dat de dollar viel #10: Spelen rond de 1.42 grens
De dag dat de dollar viel #11: $pel zonder grenzen.
De dag dat de dollar viel #12: Zhe crisis havs returned!
De dag dat de dollar viel #13: Nieuwe Dollars.
De dag dat de dollar viel #14: De 1.50 komt erg dichtbij
De dag dat de dollar viel #15: Geld is overgewaardeerd.

[WGR] Dollar
De dollar... Hoe diep gaat hij zinken?
De Amerikaanse dollar in verval: hoe diep zinkt-ie? deel 2.

[NWS] Huidige reeks
Wereldwijde koersval beurzen #01: Recessievrees.
Wereldwijde koersval beurzen #02: Fors herstel
Wereldwijde koersval beurzen #03: Fase two in de BEAR market
Wereldwijde koersval beurzen #04: Free money for the poor.
Bulls, Bears & Bucks #05: Einde financiële crisis nog niet in zicht
Bulls, Bears & Bucks #06: Dollar zakt verder; Beurzen roodgekleurd
Bulls, Bears & Bucks #07: FED regelt bail-out voor 'n koopje.
Bulls, Bears & Bucks #08: Rente -75bp; Wall Street door het dak
Bulls, Bears & Bucks #09: Euro weer 1,58 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #10: Consumentenvertrouwen VS laagste in 26 jaar
Bulls, Bears & Bucks #11: Euro 1,60 dollar waard
Bulls, Bears & Bucks #12: Trichet: Ergste van kredietcrisis moet nog komen
Bulls, Bears & Bucks #13: Amerikaanse financiele meltdown
Bulls, Bears & Bucks #14: Kredietcrisis nog niet over
Bulls, Bears & Bucks #15: 400 punten sneuvelt
Bulls, Bears & Bucks #16: Weer bloedbad op beurzen
Bulls, Bears & Bucks #17: Beren nemen het roer weer over
Bulls, Bears & Bucks #18: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #19: Lehman Brothers aan de beurt?
Bulls, Bears & Bucks #20: Lehman failliet, Merrill overgenomen
Bulls, Bears & Bucks #21: Wall Street struikelt over bankencrisis
Bulls, Bears & Bucks #22: Fed laat rente ongewijzigd
Bulls, Bears & Bucks #23: Vertrouwen is nul
Bulls, Bears & Bucks #24: Short squeeze
Bulls, Bears & Bucks #25: Shiny happy people
Bulls, Bears & Bucks #26: De moeder van alle bail-outs.
Bulls, Bears & Bucks #27: Erop, erover of eronder? Wie weet.
Bulls, Bears & Bucks #28: Reddingsplan VS verworpen
Bulls, Bears & Bucks #29: The 30's revival
Bulls, Bears & Bucks #30: Wall Street stuitert terug
Bulls, Bears & Bucks #31: Reeks bloedrode maandagen duurt voort
Bulls, Bears & Bucks #32: Just another manic Monday
Bulls, Bears & Bucks #33: Free-fall for all!
Bulls, Bears & Bucks #34: Dow duikt onder 10.000 punten
Bulls, Bears & Bucks #35: Nog geen einde aan glijbaan
Bulls, Bears & Bucks #36: The Wildest Rollercoaster Ride
Bulls, Bears, & Bucks # 37: Wall Street capituleert
Bulls, Bears, & Bucks # 38: Beurzen wereldwijd onderuit

Ook handig...

Achtergronden : De Kredietcrisis.
Tegenlicht: De dag dat de dollar viel
Yahoo: Europese indices
Yahoo: Aziatische indices
Yahoo: Amerikaanse indices
Marketwatch: laatste nieuws en koersen Amerikaanse markten
De Financiële Telegraaf: Nederlands nieuws en koersen
US Markets: live koersen meeste indices, commodities
FxStreet: streaming (live) valutakoersen
De belangrijkste banken/verzekeraars (trader grafieken)

Intraday en meerjarige grafieken

Euro/Dollar - 1 jaar

Euro/Dollar - intraday

Yen/Dollar

Pond/Euro

Dow Jones - 5 jaar

S&P 500 - 5 jaar

Dow Jones - intraday

Dow Jones, S&P 500 en Nasdaq - intraday

AEX - 3 jaar

AEX - intraday

AEX / Dow Jones - 2 jaar

Hang Seng - 2 jaar

Hang Seng - intraday

OP

De OP vind je hier.
Voeg wel steeds een link naar het net gesloten topic toe, onderaan bij "[NWS] Huidige reeks" (in de Wiki dus en dan kopiëren naar FOK!).
pi_62278788
Terug vind aandeel.. maar die zal straks ook niets meer waard zijn
pi_62278797
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:26 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Ze hebben op dit moment geneog dollars nog over, als de westerse beurzen nog eens met 50% zakken koopt men heel de VS op.

GM voor een schijntje en ze worden opeens grote spelers in alle andere takken.
Ja, op dit moment. Maar eerst willen ze nog een gebouw van meer dan een kilometer hoog uit het zand stampen. Enz. enz.

Dat hele dubai loopt gewoon op z'n eind. Ik ken mensen die er van begin af aan werkten, maar die kort geleden vertrokken zijn omdat ze zelf de bui ook zien aankomen. De vastgoedmarkt is daar nu al aan het kraken, terwijl er nog steeds volop gebouwd wordt. Die hele stad is één grote hijskraan.
en zijn vriendje de Kietelaar
pi_62278804
Ben erg benieuwd. Heb op de één of andere manier het idee dat vandaag bepalend gaat zijn voor het verdere verloop van de crisis. Zeker gezien het feit dat Azie nu ook goed wakker is geschud en 'lekker meedoet'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_62278809
Dow fut zakt er goed doorheen -3% (fair value)
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:36:26 #6
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_62278818
Gatver, zelfs mijn zwarte koffie is zwart vandaag, potverdikkie!
pi_62278857
Nymex crude gister trouwens net iets onde $83 gesloten. Benzine (GLA) is nu ¤1,499. Elk nadeel heb z'n voordeel.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_62278862
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow fut zakt er goed doorheen -3% (fair value)
wordt een 'mooie' vrijdag dus
pi_62278871
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:39 schreef waht het volgende:
Nymex crude gister trouwens net iets onde $83 gesloten. Benzine (GLA) is nu ¤1,499. Elk nadeel heb z'n voordeel.
Het wordt nog wel goedkoper ook
pi_62278874
FTSE virtueel onder de 4000 (-8%)

AEX fut blijft dan nog 'aardig' liggen door de 250 is blijkbaar toch net iets te gortig.
pi_62278895
Ik heb met mezelf de afspraak gemaakt dat op de dag dat mijn "beleggingsportefeuille" (een zeer "veilig" beleggingsfonds + wat aandelen en obligaties) onder de waarde zakt waarvoor ik het een jaar of 5 geleden heb gekocht, ik er definitief afstand van neem. Dan ben ik overtuigd dat dat beleggen niks voor mij is en gaat het gewoon weer terug naar de spaarrekening.

Het ergert mij mateloos dat het niks oplevert, ik zet het niet voor niks weg. Maar ik moet bekennen dat ik ook in de hype "gestonken" ben, zoals zoveel particulieren.

Vandaag zou weleens die dag kunnen zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door PurnodePurno op 10-10-2008 08:54:50 ]
pi_62278921
Als mensen als jij gaan verkopen PurnodePurno, dan is het dieptepunt niet ver weg meer.
pi_62278965
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Als mensen als jij gaan verkopen PurnodePurno, dan is het dieptepunt niet ver weg meer.
als ze dat allemaal vandaag doen, is het dieptepunt maandag voorbij inderdaad.
pi_62278968
quote:
True. Gewoon stilzitten als je geschoren wordt

Algemene vraag; waarom keldert ING keer op keer? Ik snap er geen reet van. Geen gezeik met giftige leningen en al twee keer een mooie slag geslagen. Ik heb het idee dat ik hier iets mis, iemand een idee? Ik kom niet verder dan het sentiment wat er rondom banken hangt.
Eerste beste voetbalkenner binnen BoF!
[b]Winnaar van de Band of FOK!kers Michael Rasmussen Award[/b]
Alpe d'Huez (1:16), Col du Telegraphe (0:56) & Col du Galibier (1:20)
pi_62278973
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:35 schreef PurnodePurno het volgende:

[..]

Ja, op dit moment. Maar eerst willen ze nog een gebouw van meer dan een kilometer hoog uit het zand stampen. Enz. enz.

Dat hele dubai loopt gewoon op z'n eind. Ik ken mensen die er van begin af aan werkten, maar die kort geleden vertrokken zijn omdat ze zelf de bui ook zien aankomen. De vastgoedmarkt is daar nu al aan het kraken, terwijl er nog steeds volop gebouwd wordt. Die hele stad is één grote hijskraan.
Zolang er daar makkelijke olie uit de grond blijft komen zal er daar veel geld zitten en als de vastgoed markt daar kraakt is het reden te meer voor de investeerders uit het midden oosten om hun heil in andere belleggingen te zoeken. Dat zouden over een paar weken best wel goedkope bedrijven in de VS kunnen zijn.
  vrijdag 10 oktober 2008 @ 08:49:40 #17
138668 SjonLok
Veel voor weinig
pi_62278988
quote:
Mwa, die 20 miljard wordt niet voor niets in de markt gepompt. Deze crisis gaat echt nog wel een tijdje door.
Bovendien gaat de burger het pas echt in 2009 merken. Dan gaan er ontslagen vallen.
pi_62278998
quote:
Dat had ik zelf ook al bedacht, maar dat maakt me niet zoveel uit. En bovendien weet je dat ook niet zeker, de bodem lijkt momenteel ver te zoeken. Je moet toch ergens een grens stellen, op een bepaald criterium.

Als ik het nu opneem en wegzet op deposito, dan beur ik 5%, gegarandeerd. Dat is al stukken meer dan ik de afgelopen 5 jaar gebeurd heb, en ik zie het ook niet gebeuren dat de economie op korte termijn dusdanig zal aantrekken dat beleggingen me een vergelijkbaar rendement zullen opleveren.
pi_62279040
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:49 schreef SjonLok het volgende:

[..]

Mwa, die 20 miljard wordt niet voor niets in de markt gepompt. Deze crisis gaat echt nog wel een tijdje door.
Bovendien gaat de burger het pas echt in 2009 merken. Dan gaan er ontslagen vallen.
jeps, weinig mensen realiseren zich dat we pas helemaal aan het begin van een recessie zitten en al het slechte voor de burger (direct in de portemonnee) nog moet komen.
pi_62279069
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:48 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Zolang er daar makkelijke olie uit de grond blijft komen zal er daar veel geld zitten en als de vastgoed markt daar kraakt is het reden te meer voor de investeerders uit het midden oosten om hun heil in andere belleggingen te zoeken. Dat zouden over een paar weken best wel goedkope bedrijven in de VS kunnen zijn.
Ze zullen daar heus niet verhongeren inderdaad. Maar met dat toerisme en de vastgoedzeepbel is het afgelopen. Niet omdat ze het zelf niet meer kunnen betalen, maar meer omdat de rest van de wereld het niet kan betalen.

Zoals bij elke industrie zit het grote geld vooral in de massa en niet in al die rijken. En de massa gaat Dubai mijden als de pest, simpelweg omdat het niet te betalen is.
pi_62279073
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:52 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

jeps, weinig mensen realiseren zich dat we pas helemaal aan het begin van een recessie zitten en al het slechte voor de burger (direct in de portemonnee) nog moet komen.
De gemiddelde burger is te naief om dit te begrijpen

Een half jaar geleden zei ik tegen 1 van mn maten dat de economie van amerika in elkaar gaat donderen.. kreeg ik terug als antwoord : dat zal niet gebeuren.. want het is de land of freedom.. zij hebben hollywood etc..

pi_62279127
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:53 schreef Netstorm het volgende:

[..]

Een half jaar geleden zei ik tegen 1 van mn maten dat de economie van amerika in elkaar gaat donderen.. kreeg ik terug als antwoord : dat zal niet gebeuren.. want het is de land of freedom.. zij hebben hollywood etc..

naief inderdaad.. maar ik kan het ze niet kwalijk nemen verder. Hier in Indonesie gaan ook enorme klappen vallen... maar niemand die het nog aan ziet komen op een handjevol economen die al aan de noodbel hangen.
pi_62279135
quote:

[..]

je hebt echt mensen die zo denken inderdaad.

Een half jaar geleden spiegelde ik mijn zusje (top executive bij een grote hotelketen, en daarmee een veel betere baan hebbend dan ik) voor dat er banken zouden kunnen gaan ploffen als het zo doorgaat. Die vond dat ik "paniek aan het zaaien was in de familie" en dat het gewoon "business as usual" was. "Ja, nu nog wel," antwoordde ik. Maar die hint begreep ze ook al niet.
pi_62279157
quote:

[..]

Denk sowieso dat het een zware dobber voor de gemiddelde yank zal zijn als dit besef begint te komen.

Kijk ook weer naar deze discussie:

http://finance.google.com(...)1d6723c1a739de?pli=1
pi_62279172
quote:
Op vrijdag 10 oktober 2008 08:57 schreef indahnesia.com het volgende:

[..]

naief inderdaad.. maar ik kan het ze niet kwalijk nemen verder. Hier in Indonesie gaan ook enorme klappen vallen... maar niemand die het nog aan ziet komen op een handjevol economen die al aan de noodbel hangen.
punt is inderdaad dat wanneer het de meute bereikt in Azie... pfff dan is het paniek in de tent!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')