quote:Deflation – A fall in the general price of goods and services. This problem, seen during the Great Depression, hurts economic growth as consumers wait for prices to fall. By contrast, "disinflation" is a benign reduction in the inflation rate.
Inflation – A rise in the general price of goods and services. When out of control, it constrains saving and investment in the economy. The rate of inflation is most often measured by changes in the Labor Department's consumer price index.
Recession – A sharp contraction in economic activity and employment. A common but informal measure is two consecutive quarters with a decline of national output. A recession is officially declared by a committee of the National Bureau of Economic Research in Boston – this occurs after the fact when final data have arrived and been analyzed.
Stagflation – A combination of stagnation (manifested as significant unemployment and slow or negative economic growth) and entrenched inflation – a phenomenon that characterized the 1970s in America.
Ja, op dit moment. Maar eerst willen ze nog een gebouw van meer dan een kilometer hoog uit het zand stampen. Enz. enz.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:26 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Ze hebben op dit moment geneog dollars nog over, als de westerse beurzen nog eens met 50% zakken koopt men heel de VS op.
GM voor een schijntje en ze worden opeens grote spelers in alle andere takken.
wordt een 'mooie' vrijdag dusquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:36 schreef ItaloDancer het volgende:
Dow fut zakt er goed doorheen -3% (fair value)
Het wordt nog wel goedkoper ookquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:39 schreef waht het volgende:
Nymex crude gister trouwens net iets onde $83 gesloten. Benzine (GLA) is nu ¤1,499. Elk nadeel heb z'n voordeel.
als ze dat allemaal vandaag doen, is het dieptepunt maandag voorbij inderdaad.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Als mensen als jij gaan verkopen PurnodePurno, dan is het dieptepunt niet ver weg meer.
True. Gewoon stilzitten als je geschoren wordtquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Als mensen als jij gaan verkopen PurnodePurno, dan is het dieptepunt niet ver weg meer.
Zolang er daar makkelijke olie uit de grond blijft komen zal er daar veel geld zitten en als de vastgoed markt daar kraakt is het reden te meer voor de investeerders uit het midden oosten om hun heil in andere belleggingen te zoeken. Dat zouden over een paar weken best wel goedkope bedrijven in de VS kunnen zijn.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:35 schreef PurnodePurno het volgende:
[..]
Ja, op dit moment. Maar eerst willen ze nog een gebouw van meer dan een kilometer hoog uit het zand stampen. Enz. enz.
Dat hele dubai loopt gewoon op z'n eind. Ik ken mensen die er van begin af aan werkten, maar die kort geleden vertrokken zijn omdat ze zelf de bui ook zien aankomen. De vastgoedmarkt is daar nu al aan het kraken, terwijl er nog steeds volop gebouwd wordt. Die hele stad is één grote hijskraan.
Mwa, die 20 miljard wordt niet voor niets in de markt gepompt. Deze crisis gaat echt nog wel een tijdje door.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef ItaloDancer het volgende:
Dat had ik zelf ook al bedacht, maar dat maakt me niet zoveel uit. En bovendien weet je dat ook niet zeker, de bodem lijkt momenteel ver te zoeken. Je moet toch ergens een grens stellen, op een bepaald criterium.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:45 schreef ItaloDancer het volgende:
jeps, weinig mensen realiseren zich dat we pas helemaal aan het begin van een recessie zitten en al het slechte voor de burger (direct in de portemonnee) nog moet komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:49 schreef SjonLok het volgende:
[..]
Mwa, die 20 miljard wordt niet voor niets in de markt gepompt. Deze crisis gaat echt nog wel een tijdje door.
Bovendien gaat de burger het pas echt in 2009 merken. Dan gaan er ontslagen vallen.
Ze zullen daar heus niet verhongeren inderdaad. Maar met dat toerisme en de vastgoedzeepbel is het afgelopen. Niet omdat ze het zelf niet meer kunnen betalen, maar meer omdat de rest van de wereld het niet kan betalen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:48 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Zolang er daar makkelijke olie uit de grond blijft komen zal er daar veel geld zitten en als de vastgoed markt daar kraakt is het reden te meer voor de investeerders uit het midden oosten om hun heil in andere belleggingen te zoeken. Dat zouden over een paar weken best wel goedkope bedrijven in de VS kunnen zijn.
De gemiddelde burger is te naief om dit te begrijpenquote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:52 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
jeps, weinig mensen realiseren zich dat we pas helemaal aan het begin van een recessie zitten en al het slechte voor de burger (direct in de portemonnee) nog moet komen.
naief inderdaad.. maar ik kan het ze niet kwalijk nemen verder. Hier in Indonesie gaan ook enorme klappen vallen... maar niemand die het nog aan ziet komen op een handjevol economen die al aan de noodbel hangen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:53 schreef Netstorm het volgende:
[..]
De gemiddelde burger is te naief om dit te begrijpen
Een half jaar geleden zei ik tegen 1 van mn maten dat de economie van amerika in elkaar gaat donderen.. kreeg ik terug als antwoord : dat zal niet gebeuren.. want het is de land of freedom.. zij hebben hollywood etc..
quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:53 schreef Netstorm het volgende:
[..]
Een half jaar geleden zei ik tegen 1 van mn maten dat de economie van amerika in elkaar gaat donderen.. kreeg ik terug als antwoord : dat zal niet gebeuren.. want het is de land of freedom.. zij hebben hollywood etc..
Denk sowieso dat het een zware dobber voor de gemiddelde yank zal zijn als dit besef begint te komen.quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:53 schreef Netstorm het volgende:
[..]
punt is inderdaad dat wanneer het de meute bereikt in Azie... pfff dan is het paniek in de tent!quote:Op vrijdag 10 oktober 2008 08:57 schreef indahnesia.com het volgende:
[..]
naief inderdaad.. maar ik kan het ze niet kwalijk nemen verder. Hier in Indonesie gaan ook enorme klappen vallen... maar niemand die het nog aan ziet komen op een handjevol economen die al aan de noodbel hangen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |